Synnynnäinen sydänvika?

Viallinen sydän

Moi!
Tiedustelisin sellaista asiaa että onko kenelläkään synnynnäistä sydänvikaa? Jos on nii mikä? Itse oon 15 vuotias ja TGA (valtasuonten transpositio). Korjausleikkaus (Senning) on tehty 7kk ikäisenä. Pistäkääs viestiä tulemaan. (:

6

1398

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mam

      Minulla oli synnynnäinen sydänvika, avoin valtimotiehyt, joka leikattiin ollessani 4-vuotias. Nyt olen jo päälle nelikymppinen eikä sydänvika vaivaa mitenkään. Yhdelläkään lapsellani ei ole synnynnäistä sydänvikaa.

    • minulla myös

      Tervehdys! Itselläni on myös TGA, leikattu 8 kk iässä.Itse olen 23 vuotias. Kuukauden päästä taas käynti kontrollissa oys:ssa. Itselläni vuotoa jonkin verran, mutta ei mitään vakavaa :)
      Kuinka sinä olet jaksellut? Hyvää syksyn jatkoa, koitahan jaksella :)

      • Viallinen sydän

        Hyvin olen jaksellut. Ei ole suunnitteilla leikkauksia eikä tahdistimen laittoa. Joskushan sekin tulee mutta aina lääkärit on kehuneet miten hyvin menee. :D


      • mie
        Viallinen sydän kirjoitti:

        Hyvin olen jaksellut. Ei ole suunnitteilla leikkauksia eikä tahdistimen laittoa. Joskushan sekin tulee mutta aina lääkärit on kehuneet miten hyvin menee. :D

        Moi.. mä oon 14w tyttö ja mulla on synnynnäinen sydänvika kanssa.. en tiiä siitä mitään, mutta se parantuu itsestään.. sydämmessäni on reikiä jotka pitäisi kasvaa umpeen..mä en tiiä leikkauksistani mittän..


      • annisopp
        mie kirjoitti:

        Moi.. mä oon 14w tyttö ja mulla on synnynnäinen sydänvika kanssa.. en tiiä siitä mitään, mutta se parantuu itsestään.. sydämmessäni on reikiä jotka pitäisi kasvaa umpeen..mä en tiiä leikkauksistani mittän..

        18 vuotta on ikää ja takana yksi avosydänleikkaus kun olin 10-vuotias... HOCM (hypertrofinen obstrukstiivinen kardiomyopatia)... oletko tietoinen synjan toiminnasta?


    • Anonyymi

      Reitti Morva Eteläsuomi sir Salminen Maija
      Nivala lisäkilpi puuttuu.Tölli.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2810
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      94
      2030
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      42
      1543
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      69
      989
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      901
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      726
    Aihe