Synnynnäinen sydänvika?

Viallinen sydän

Moi!
Tiedustelisin sellaista asiaa että onko kenelläkään synnynnäistä sydänvikaa? Jos on nii mikä? Itse oon 15 vuotias ja TGA (valtasuonten transpositio). Korjausleikkaus (Senning) on tehty 7kk ikäisenä. Pistäkääs viestiä tulemaan. (:

6

1473

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mam

Minulla oli synnynnäinen sydänvika, avoin valtimotiehyt, joka leikattiin ollessani 4-vuotias. Nyt olen jo päälle nelikymppinen eikä sydänvika vaivaa mitenkään. Yhdelläkään lapsellani ei ole synnynnäistä sydänvikaa.

• minulla myös

Tervehdys! Itselläni on myös TGA, leikattu 8 kk iässä.Itse olen 23 vuotias. Kuukauden päästä taas käynti kontrollissa oys:ssa. Itselläni vuotoa jonkin verran, mutta ei mitään vakavaa :)
      Kuinka sinä olet jaksellut? Hyvää syksyn jatkoa, koitahan jaksella :)

• Viallinen sydän

Hyvin olen jaksellut. Ei ole suunnitteilla leikkauksia eikä tahdistimen laittoa. Joskushan sekin tulee mutta aina lääkärit on kehuneet miten hyvin menee. :D

• mie
        Viallinen sydän kirjoitti:

Hyvin olen jaksellut. Ei ole suunnitteilla leikkauksia eikä tahdistimen laittoa. Joskushan sekin tulee mutta aina lääkärit on kehuneet miten hyvin menee. :D

Moi.. mä oon 14w tyttö ja mulla on synnynnäinen sydänvika kanssa.. en tiiä siitä mitään, mutta se parantuu itsestään.. sydämmessäni on reikiä jotka pitäisi kasvaa umpeen..mä en tiiä leikkauksistani mittän..

• annisopp
        mie kirjoitti:

Moi.. mä oon 14w tyttö ja mulla on synnynnäinen sydänvika kanssa.. en tiiä siitä mitään, mutta se parantuu itsestään.. sydämmessäni on reikiä jotka pitäisi kasvaa umpeen..mä en tiiä leikkauksistani mittän..

18 vuotta on ikää ja takana yksi avosydänleikkaus kun olin 10-vuotias... HOCM (hypertrofinen obstrukstiivinen kardiomyopatia)... oletko tietoinen synjan toiminnasta?

• Anonyymi

Reitti Morva Eteläsuomi sir Salminen Maija
      Nivala lisäkilpi puuttuu.Tölli.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      132
      4784
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      23
      3232
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      113
      2644
    4. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      46
      2211
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      259
      1753
    6. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      47
      1689
    7. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1577
    8. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1516
    9. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1500
    10. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1221
    Aihe