Synnynnäinen sydänvika?

Viallinen sydän

Moi!
Tiedustelisin sellaista asiaa että onko kenelläkään synnynnäistä sydänvikaa? Jos on nii mikä? Itse oon 15 vuotias ja TGA (valtasuonten transpositio). Korjausleikkaus (Senning) on tehty 7kk ikäisenä. Pistäkääs viestiä tulemaan. (:

6

1498

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mam

Minulla oli synnynnäinen sydänvika, avoin valtimotiehyt, joka leikattiin ollessani 4-vuotias. Nyt olen jo päälle nelikymppinen eikä sydänvika vaivaa mitenkään. Yhdelläkään lapsellani ei ole synnynnäistä sydänvikaa.

• minulla myös

Tervehdys! Itselläni on myös TGA, leikattu 8 kk iässä.Itse olen 23 vuotias. Kuukauden päästä taas käynti kontrollissa oys:ssa. Itselläni vuotoa jonkin verran, mutta ei mitään vakavaa :)
      Kuinka sinä olet jaksellut? Hyvää syksyn jatkoa, koitahan jaksella :)

• Viallinen sydän

Hyvin olen jaksellut. Ei ole suunnitteilla leikkauksia eikä tahdistimen laittoa. Joskushan sekin tulee mutta aina lääkärit on kehuneet miten hyvin menee. :D

• mie
        Viallinen sydän kirjoitti:

Hyvin olen jaksellut. Ei ole suunnitteilla leikkauksia eikä tahdistimen laittoa. Joskushan sekin tulee mutta aina lääkärit on kehuneet miten hyvin menee. :D

Moi.. mä oon 14w tyttö ja mulla on synnynnäinen sydänvika kanssa.. en tiiä siitä mitään, mutta se parantuu itsestään.. sydämmessäni on reikiä jotka pitäisi kasvaa umpeen..mä en tiiä leikkauksistani mittän..

• annisopp
        mie kirjoitti:

Moi.. mä oon 14w tyttö ja mulla on synnynnäinen sydänvika kanssa.. en tiiä siitä mitään, mutta se parantuu itsestään.. sydämmessäni on reikiä jotka pitäisi kasvaa umpeen..mä en tiiä leikkauksistani mittän..

18 vuotta on ikää ja takana yksi avosydänleikkaus kun olin 10-vuotias... HOCM (hypertrofinen obstrukstiivinen kardiomyopatia)... oletko tietoinen synjan toiminnasta?

• Anonyymi

Reitti Morva Eteläsuomi sir Salminen Maija
      Nivala lisäkilpi puuttuu.Tölli.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      79
      6095
    2. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      289
      5420
    3. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      98
      4111
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      52
      2880
    5. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      26
      2722
    6. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      119
      2060
    7. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      47
      2020
    8. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      99
      1747
    9. Tekiskö nainen mieli tavata...

Viikonloppuna ja...?
      Ikävä
      72
      1291
    10. PS uusimman gallupin rakettimainen nousija

https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden
      Maailman menoa
      159
      1141
    Aihe