Hei! Olisi tarkoitus tehdä neljän-viiden päivän reissu Saksaan. Tukikohdaksi haluaisin ottaa jonkin ns. idyllisen kaupungin, joka ei ole liian pieni eikä liian suuri. On käynyt mielessä, että lentäisin Frankfurtiin ja menisin sieltä junalla (autoa en vuokraa) Heidelbergiin tai Würzburgiin. Mutta kumpaa kaupunkia suosittelisitte? Ja onko Heidelbergin tai Würzburgin ympäristössä jotakin näkemisen arvoista vielä pienempää paikkaa?
Kiitos, jos joku kertoo näkemyksiään noista (tai edes jommastakummasta) paikoista!
Heidelbergiin vai Würzburgiin?
2
292
Vastaukset
- Bäcker
Ideasi on oikein hyvä, ja siis tervetuloa tänne Saksaan. Molemmat kaupungit ovat oikein mielenkiintoisia, yrityisesti jos olet kiiinnostunut hieman historiasta ja arkkitehtuurista jne.
Heidelbergistä käsin voit käydä kätevästi esim. Speyerissä, jossa on upea maailman suurin romaaninen tuomiokirkko, vanhakaupunki on myös oikein viehettävä.
Josolet kiinnostunut formulaista tms. niin Hockenheim on myös lähellä Heidelbergiä.
Eikä vanhaan valtiopäiväkaupunkiin Wormssiinkaan ole niin kauhean pitkä matka.
Jos menet taas Würzburgiin, niin sen lisäksi, että ihailet kaupunkin omia nähtävyyksiä, joita on aika paljon.... ne pakollinen retki tietysti pitää tehhdä Rothenburg an der Tauberiin... se on kyllä aina ihan täynnä aasialaisia matkailijoita, mutta on se silti todella hieno kaupunki ja oikea elämys. Ja Würzburgin läheltä lähtee ns. Romaaninen tie, eli jos olet innostunut pyöräilemään, niin vuokraa polkupyörä ja lähde katselamaan kauniita maisemia ja tutustumaan saksalaisiin pieniin idyllisiin maalaiskyliin ko. tien varrella.
Tässä siis ihan suppeasti vinkkejä, nämä nyt tulivat ensiksi mieleen. - ketjun aloittaja
Kiitos paljon noista vinkeistä, Bäcker! Googlailin jo myös noista Speyeristä ja Rothenburgista, vaikuttavat myös oikein kivoilta paikoilta käydä piipahtamassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1176096Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334217- 823372
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä183006Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2582120Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441892- 1441819
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81706Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881579