Heidelbergiin vai Würzburgiin?

siinäpä pulma

Hei! Olisi tarkoitus tehdä neljän-viiden päivän reissu Saksaan. Tukikohdaksi haluaisin ottaa jonkin ns. idyllisen kaupungin, joka ei ole liian pieni eikä liian suuri. On käynyt mielessä, että lentäisin Frankfurtiin ja menisin sieltä junalla (autoa en vuokraa) Heidelbergiin tai Würzburgiin. Mutta kumpaa kaupunkia suosittelisitte? Ja onko Heidelbergin tai Würzburgin ympäristössä jotakin näkemisen arvoista vielä pienempää paikkaa?

Kiitos, jos joku kertoo näkemyksiään noista (tai edes jommastakummasta) paikoista!

2

292

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bäcker

Ideasi on oikein hyvä, ja siis tervetuloa tänne Saksaan. Molemmat kaupungit ovat oikein mielenkiintoisia, yrityisesti jos olet kiiinnostunut hieman historiasta ja arkkitehtuurista jne.

Heidelbergistä käsin voit käydä kätevästi esim. Speyerissä, jossa on upea maailman suurin romaaninen tuomiokirkko, vanhakaupunki on myös oikein viehettävä.

Josolet kiinnostunut formulaista tms. niin Hockenheim on myös lähellä Heidelbergiä.

Eikä vanhaan valtiopäiväkaupunkiin Wormssiinkaan ole niin kauhean pitkä matka.

Jos menet taas Würzburgiin, niin sen lisäksi, että ihailet kaupunkin omia nähtävyyksiä, joita on aika paljon.... ne pakollinen retki tietysti pitää tehhdä Rothenburg an der Tauberiin... se on kyllä aina ihan täynnä aasialaisia matkailijoita, mutta on se silti todella hieno kaupunki ja oikea elämys. Ja Würzburgin läheltä lähtee ns. Romaaninen tie, eli jos olet innostunut pyöräilemään, niin vuokraa polkupyörä ja lähde katselamaan kauniita maisemia ja tutustumaan saksalaisiin pieniin idyllisiin maalaiskyliin ko. tien varrella.

Tässä siis ihan suppeasti vinkkejä, nämä nyt tulivat ensiksi mieleen.

• ketjun aloittaja

Kiitos paljon noista vinkeistä, Bäcker! Googlailin jo myös noista Speyeristä ja Rothenburgista, vaikuttavat myös oikein kivoilta paikoilta käydä piipahtamassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      117
      6096
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      33
      4217
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3372
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      3006
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      258
      2120
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      2014
    7. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      44
      1892
    8. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      144
      1819
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1706
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1579
    Aihe