Miten haavoja voi hoitaa kotona niin, ettei tarvitsisi lähteä terveyskeskukseen tikattavaksi? Käyvätkö perhoslaastarit haavan sulkemiseen, en tarkoita mitään monta senttiä leveää haavaa vaan sellaista 5mm-10mm levyistä. Haluaisin hoitaa haavani kotona, inhoan päivystyksessä istumista.
Auttakaa viiltelijää
7
124
Vastaukset
- lääkäriin vaan
Mene lääkäriin. Haavat saattavat tulehtua ja arpeutua tavalla, jota et halua.
- lääkäriin vaan
Niin ja tikkausta tarvitsevat tuollaiset haavat. Lääkäriin vaan niin kuin olis jo!
- Mietintämyssy päähän
Riippuu miten syvä haava on, mutta jos haavan reunat on tosiaankin sentin päässä toisistaan, aika vaikeeta edes perhosteipillä saada pysymään kiinni. Ja aika paljon teippiä tarttis olla, kun tuskin mistään viiden sentin pituisesta haavasta on kyse, vai?
Aina voi tietty koittaa hoitaa kotona, mutta tää kostea ja lämmin ilma voi tehdä tepposet ja sitte on edessä antibioottikuuri tulehdukseen ja voi jäädä hyvinkin ruma arpi. Ei se nyt huoleta mut myöhemmin kyllä. Tiedän kun semmoisia tässä kirjoittaessa kattelen. Ja jos ehtii kovin tulehtua, ei sitä sitte edes heti ommella.- Veripisara-
Joo kävin lääkärissä.. Hyi että kun ällötti tikkien laittaminen. :( No nyt oon turvallisesti kotona, onneksi lääkkeitä piisaa niin en ehkä heti sekoa uudestaan. .__.
- *puistatus* hyi
Veripisara- kirjoitti:
Joo kävin lääkärissä.. Hyi että kun ällötti tikkien laittaminen. :( No nyt oon turvallisesti kotona, onneksi lääkkeitä piisaa niin en ehkä heti sekoa uudestaan. .__.
Aika ihmeellistä, että haavan hoitaminen ällottää, mutta sen tekeminen ei.
Kyllä irvistävä ja vuotava haava ja varsinkin sen viiltäminen on paljon ällöttävämpää.
- iloista mieltä
Toivottavasti lääkkeet auttavat ja saat elämäsi kuntoon, että ei tarvitse enää viillellä.
- arpijalka
Voimia ja jaksamista!!! Itekin joskus viillelly,ja voin kertoo että näillä säärillä saan unohtaa shortsit loppuiäkseni... Toivottavasti saat myös sellasta apua,että voit käsitellä ja kanavoida sun pahaa oloa muuhun kuin itses vahingoittamiseen. Jos et,pyydä lääkäriltä lähete psykologille. Parempaa kesää Sinulle!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131254
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1211133- 1381013
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä45855- 99843
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten316797Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82704Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49619Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592