Moi Kaikille,
Kävin pitkästä aikaa katsastamassa tämän palstan. Eipä näytä keskustelunaiheet muuttuneen:
Tupakasta jaksetaan vieläkin jauhaa:))...Uskomatonta:))
Ehkäisykeskustelu pulpahtelee tuon tuosta pintaan...
Ainoa oikea usko-asia on edelleen punainen vaate monelle...näinhän se on aina ollut ja tuleekin olemaan.
Toivotan voimia Faktalle, Leenulle ja muillekkin oikeille VL:lle, että jaksatte vastailla tämän palstan asiallisiin ja moniin epäasiallisiin aiheisiin...
Kivaa syksyä kaikille:)
Mietteitä palstasta
12
1025
Vastaukset
- AntiNortti
"Tupakasta jaksetaan vieläkin jauhaa:))...Uskomatonta:))"
askia palaa päivässä?- rauhallinen
Yhtään askia:))
- VAKAS
Mielessäni oli jo ennenkuin huomasin aloitteesi, johon tämä kirjoitukseni ehkä sovikkaan.
Ja toivon ettei sovi.
Niin Alkoholi ja Henki.
Siihenhän alkohooliinhan liittyy useampaakin henkeä ja hengellisyyttäkin.
Raittiusliikkeet ovat yksi lihallinen liike joka vaalii meidän tapojamme ettei ihminen saisi vapaasti valita ottaako ruan kanssa maitoa vai kurria.
Maidon puhtaus on jäänyt valvomatta kun alkoholista on kaikin voimin yritetty saada saastaista! no yli puolethan alkoholijuomista on niin sanottuja huooja, Joista Paha meno tulee; mutta pitääkö raittiuden ja muutaain ihmisten omanHurskauiden pönkittämiseksi lapseen PESUVEEN myötä heittää LAPSIKIN !
Miettikääpä onko meissä totuuden henki vaikuttamassa näitä, vaa voisiko oma jäärä olla itselleen kunniaa etsimässä, ja pyrkii vanhurskauttaa itseänsä.
Pitäisihän meille riittää JUmalan vanhurskaus.
Mutta kuinka se ihminen onkaan AHNE tuolle omalle vanhurskaudelle, itsessäni olen huomannut ett itselle ottaisisin kiitoksen jopa niistä lahjoista mitä Taivaallinen isämme on minulle suonut.
Vaikea on usko, vaikka yksinkertaisempaa ei taida ollakkaan. - vakas
Olethan ihmetellyt että kuin ne jaksaakin.
Ehkä heilläkin tekisi mieli tarttua NORTTIIN muttei omahurskauden paha anna palaa.
se kun osaa sekin juonitella toiseen jos toiseen suuntaan.
Jollei se saa lihan synteihin sortumaan niin lain kovaan ja kuivaan henkäykseen.
Henkäyshän se ihmiselämä on. ei siinä kerkiä erkkiä kunnolla sanoa kuin se jo loppui.
Kuivuutta henkii mutta märkääkin on, siionistahan sitä saa,muista käydä KAIVOLLA ja Lähteen luona virvoittumassa.
Lähde lähteelle sanoo ett ANNA MUN JUODA!- reinhard
Hyvä kun saatiin yksi nortin ystävä tänne keskustelemaan aiheesta tupakanpoltto.
Olet taitava puolustamaan tupakoitsijoiden kantaa.
Nyt minusta alkaa jo tuntumaan siltä, että tupakointi on osa lestadiolaisuutta, eikä sitä sovi mennä sohimaan kuin ampiaispesää.
Varmaan onkin niin, että lestadiolaisuus haluaa pysyä tupakoimisessa, eikä muuttaa suhtautumistaan siihen sen kummemmin kuin on tähänkään asti tehty.
Uskon, että Pyhä-Henki viihtyy tupakansavussa, eikä turmellu siitä ollenkaan.
Jos ilman tupakkaa ei voi elää, niin pitäähän sitä tietysti saada.
Kerran yksi mies sanoi pärjäävänsä viikon syömättä, mutta ilman tupakkaa ri päivääkään.
Tarina kertoo eräästä lapin jätkästä, joka tupakantuskassaan kääri sätkän sadan markan setelistä ja sammalta väliin, kun oli tupakat kerta kaikkisesti päässyt loppumaan - vakas
reinhard kirjoitti:
Hyvä kun saatiin yksi nortin ystävä tänne keskustelemaan aiheesta tupakanpoltto.
Olet taitava puolustamaan tupakoitsijoiden kantaa.
Nyt minusta alkaa jo tuntumaan siltä, että tupakointi on osa lestadiolaisuutta, eikä sitä sovi mennä sohimaan kuin ampiaispesää.
Varmaan onkin niin, että lestadiolaisuus haluaa pysyä tupakoimisessa, eikä muuttaa suhtautumistaan siihen sen kummemmin kuin on tähänkään asti tehty.
Uskon, että Pyhä-Henki viihtyy tupakansavussa, eikä turmellu siitä ollenkaan.
Jos ilman tupakkaa ei voi elää, niin pitäähän sitä tietysti saada.
Kerran yksi mies sanoi pärjäävänsä viikon syömättä, mutta ilman tupakkaa ri päivääkään.
Tarina kertoo eräästä lapin jätkästä, joka tupakantuskassaan kääri sätkän sadan markan setelistä ja sammalta väliin, kun oli tupakat kerta kaikkisesti päässyt loppumaanOlla enkä puolusta tupakkaa mitenkään, mutta jos joku tahtoo aloittaa niin en ala häntä siitä soimaamaan ,vaan mieluimmin päästäisin pälkähästä.
Minun Isäni antoi minulle tupakkapussin ja sanoi että polta ,olin 13 vuotias ja se laukaisi tilanteen jossa olimme.
Äitini Vanhoillinen ja Isäni oli Tavallinen maamies siihen aikaan joskin ennen kuolemaansa sai parannuksen armon.
Muteti Äidillänikään sen jälkeen ollut kanttia minulle tupakista mitään sanoa kun talon Isäntä oli luvan antanut..
Toivon vain että keskuudessamme löytäisimme joka tilanteeseen sitä viisautta mitä Isälläni silloin oli.
Tupakintuska osaa olla ilkeä, tiedän sen, ja siksi en ole yhdeltäkään pummilta kieltänyt sauhuja.
Sehän on yksi naula hänen arkkuunsa mutta itsekukinhan me arkkumme naulaamme kasaan toinen tupakilla toinen jollakin muulla..
Äitini nyt vanhempana oli perso makialle, eikä se sopinut hänelle ollenkaan, hänellä kun oli sokeritauti..
Joten Satasii ja sammalta vaan,..
Hyvää syksyn jatkoa sulle.
- vl:ien mieltä
Tosin kaikki eivät osaa ilmaista asiaansa.
Tuossa on viime viikoilta mielestäni paras aihe
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000490&posting=22000000004376376
Pitäisikö alkaa pisteyttämään näitä juttuja :)- Lauri
keskuudessa tunnutaan tiukasti edelleen noudattavan sitä linjaa ettei ikävistä asioista saa puhua ääneen kuten mm. jälkikasvunsa uskoon saamisesta (jollei hyvällä niin sitten pahalla) raahamalla näitä vaikka väkisin mukanaan telttoihin yms..
- vl.
Lauri kirjoitti:
keskuudessa tunnutaan tiukasti edelleen noudattavan sitä linjaa ettei ikävistä asioista saa puhua ääneen kuten mm. jälkikasvunsa uskoon saamisesta (jollei hyvällä niin sitten pahalla) raahamalla näitä vaikka väkisin mukanaan telttoihin yms..
vitsaa säästää, se lastansa vihaa. Lapselle on todella tärkeätä, että se kasvatetaan Jumalan sanan mukaisesti. Tälläinen kasvatus on pelastanut monen ihmisen sielun mm. minunkin, vaikka en ole vielä päässyt perille, matka on vielä kesken, mutta jos minua ei olis kasvatettu, olisin luultavasti jo väärällä polulla.
- Lauri
vl. kirjoitti:
vitsaa säästää, se lastansa vihaa. Lapselle on todella tärkeätä, että se kasvatetaan Jumalan sanan mukaisesti. Tälläinen kasvatus on pelastanut monen ihmisen sielun mm. minunkin, vaikka en ole vielä päässyt perille, matka on vielä kesken, mutta jos minua ei olis kasvatettu, olisin luultavasti jo väärällä polulla.
Suomen lakiko ei tässä asiassa paina mitään vai????
- Santa88
Tulin tänne takaisin varmaan puolen vuoden tauon jälkeen. Kyllä tämä keskustelupaikka satuttaa. Miten epäuskoiset ovat noin sokeita! Oikeen tulee kyynel silmäkulmaan, ko ajatteleekin... Mutta siunausta teille te uskovaiset (vl, kuten tällä palstalla sanotaan). Pitäkää usko ja hyvä omatunto!
- vielä
nuori ja ymmärtämätön. toivotaan, että ikä antaa ymmärrystä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä1311335Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa373863Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1103036Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie1252391Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?
Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin812045Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1961761Sofia Virralle täydet 12 pistettä!
Kun ei jäänyt mukaan vähemmistöjen sortamista epäsuorasti tukevaan joukkueeseen. Urheilijoiden pitäisi olla esikuvia.2991006Miksi Hotelli Kainuuta dissataan?
Ihmetyttää tämä jatkuva yhden yrityksen arvosteleminen. Ikäänkuin mikään ei olisi hyvin. Kuitenkin yritys työllistää, ta17790Toisten elämän moralisointi
Eikö kukin voisi keskittyä lähinnä omaan elämäänsä? Jos jollakulla muulla on tunteita, ajatuksia, tai tekoja oman suhte143745- 53699