Olen 18 vuotias ja kärsinyt ripulipainoitteisesta stressimahasta jo kolmevuotta. Olen yrittänyt kaikki luontaiskeinot ja ei toimi. Ruokavalio ei. Liikunta ei. Lääke joka auttoi että pääsiin kouluun oli imodium, mutta nyt senkin vaikutus on heikentynyt. En pääse edes kauppaan itse, stressimahan takia. Kotona voin ihan rauhassa olla, mutta ulos kun menee heti tulee hätä. En enään kestä tätä elämää.
Haluan voittaa tämän elämäni pilavaan hirviön. Onko mahdollista opetela pidättämään tätä sietämätöntä ripulia?Itseäni kiinnoostaa, voiko ripulia pidättää? Meneekö se hätä ohi? Joudunko loppuelämäni 24/7 vain pidättämään tätä hätää?
Aijon itse yrittää, ja kerron toimiiko tämä itselläni. Pyydän kertokaa onko teillä tämä toiminut, tai jotain uusia kikkoja miten päästä eroon stressimahasta?
Stressimahaan uusihoitokeino?
12
684
Vastaukset
- vilja2
Kotimaiset viljat pois..
- lekuriin vaan !
Mene ihmeessä lääkärille ärtyneen suolistosi takia !
- on kokemusta
Eipä taida lääkäristä olla apua, ne sanovat että on syötävä kuituja, siinä kaikki.
- Ihan totta
niin sanovat, sitten syö kuitua ja juo jottei kuitu tuki suolistoa lopullisesti: ja ripuli senkun jatkuu ja jopa pahenee.
- risenta
itselläni on äryneen suoliston oireyhtymä, sitä melkeinpä pahentaa kuidut.
Kaikki ei sovi kaikille.
Kysyt, miten pääsee eroon stressimahasta ?
Pitäisi kai yrittää päästä eroon siitä stressistä..?
Olen itse yrittänyt pelastaa itseni syöden mahdollisimman vähän vatsaa ärsyttäviä ruokia pieninä annoksina useamman (esim. 3) päivässä.
Säännöllisyys on tärkeää, ei sekään vatsan toimintaa paranna, että syö vain joskus.
Onko sinulta tutkittu onko keliakia, helico-bakteeri tms ??
Eräässä tv-ohjelmassa joku ruokavalio-expertti kovasti kehoitti vatsavaivaisia syömään hirrsipuuro. se kuulemma "parantaa kaikki".
Kokeilin, ostin S-marketista Risenta hirssisuurimoita. Hirssisuurimot on halpa kokeilu ja sitä kokeilee mitä vaan saadakseen apua. Hirssipussin puuro-ohjeella: 2dl hirssihiutaleita, 4dl vettä ja ripaus suolaa tuli aika tymäkkä puuro. Seuraavan kerran laitoin vähän enemmän vettä.
Tämä puuro kuitenkin jonkun verran liikaa jumitti vatsaani. Kokeilin yhdistelmää 1dl kaurahiutaleita ja 1 dl hirssihiutaleita Se oli parempi. Niille, jotka viljaa voivat syödä, on myös kaurapuuro hyvää vatsalle. En jaksanut jatkaa kai tarpeeksi kauan kokeilua, kun en huomannut merkittävää vaikutusta.
Monissa terveysjutuissa ihmiset kehuvat hirssipuuron erinomaisia vaikutuksia suolistolle. Mene tiedä.- Vatsavaivainen
Luulenpa, että aloittajalla on sama juttu ku mulla, eikä se johdu ruokavaliosta. Sitä alkaa stressaamaan että miten se maha mahtaa toimia kun lähtee ulos, mikä sitten johtaa löysään vatsaan. Tiiän todellakin miten turhauttavaa toi on ! Huomaa kans et esim alkoholi, energiajuomat, limutkin välillä, syöminen ulkona aiheuttaa mulla näitä vatsaoireita koska jännitän, samat asiat kotona tehtynä taas ei mitään. Kerran kun lähdin kavereiden kanssa ulos hiukan "ottamaan kuppia" huomasin vasta kotiin lähdön aikoihin etten ole stressannut/miettinyt vatsan kuntoa koko iltana jonka ansiosta maha pysynyt hyvässä kunnossa !
Kannattaa ottaa asia puheeks läheisten kanssa. Mulla ainakin vanhemmat, sisko ja poikaystävä tietää asiasta, ja mulla on onneks tähän asti vielä imodium toiminu hyvin, vaikka sitä aika ajoin paljon söinkin. Kun ihmiset sun ympärillä tiedostaa asian, voit rentoutua seurassa ja oireet lieventyy :) tsemppiä sulle! - aloittaja3
Vatsavaivainen kirjoitti:
Luulenpa, että aloittajalla on sama juttu ku mulla, eikä se johdu ruokavaliosta. Sitä alkaa stressaamaan että miten se maha mahtaa toimia kun lähtee ulos, mikä sitten johtaa löysään vatsaan. Tiiän todellakin miten turhauttavaa toi on ! Huomaa kans et esim alkoholi, energiajuomat, limutkin välillä, syöminen ulkona aiheuttaa mulla näitä vatsaoireita koska jännitän, samat asiat kotona tehtynä taas ei mitään. Kerran kun lähdin kavereiden kanssa ulos hiukan "ottamaan kuppia" huomasin vasta kotiin lähdön aikoihin etten ole stressannut/miettinyt vatsan kuntoa koko iltana jonka ansiosta maha pysynyt hyvässä kunnossa !
Kannattaa ottaa asia puheeks läheisten kanssa. Mulla ainakin vanhemmat, sisko ja poikaystävä tietää asiasta, ja mulla on onneks tähän asti vielä imodium toiminu hyvin, vaikka sitä aika ajoin paljon söinkin. Kun ihmiset sun ympärillä tiedostaa asian, voit rentoutua seurassa ja oireet lieventyy :) tsemppiä sulle!Juuri näin se onkin, että stressi ja ahdistus on niin kova kun pelottaa jo valmiiksi että tulee se hätä. Poikaystävä tietää ja sen kanssa pystyn nykyään menemään ruokakauppaan ja pienille kävelyille. Yritän vain jatkaa harjoittelua.
Luin yhdestä aikaisemmasta ketjusta kun yksi nainen kärsi myös stressimahasta aina ollessaan lomamökillään ja sitten kärvisteli sen ekan päivän pidättäen tätä löysää vatsaa ja kuulemma ei sen jälkeen enään vaivannut.
On vain kova pelko että mitä jos hätä olisi niin kova ettei pystyisi pidättämään? Ikinä näin ei ole käynyt onneksi! Tsemppiä kans kovasti muille jotka kärsii vatsavaivoista :))
- terapia.
Eipä tuohon auta muu kuin terapia.
- hevat
Kyllä tosi kauhiaa,mun kohdallani,kun silloin olin konsulenttina,siis joka päivä eri kaupassa.Pakko oli lopettaa se ja perustin oman yrityksen, apulaisena oma tyttö
hänellä oli työpaikka,mutta vuokseni hän lähti pois sieltä.
Elämä jatkuu ja olen jo eläkkeellä tauti ei ole parantunut. Kortisonia mirtasbiini lääkitys. Mustelmia kortisonista ja mirtaspani on vatsan hermostoa rauhoittamaan..
Eivät taida nämäkään auttaa. Ompahan kaikkia kokeillut 75vmumo 15v sairastanut tätä riesaa. - dsfdsf
Pyydä keliakiatesti?! Se leimataan usein stressivatsaksi.
- Tehokkaat konstit
löytyy, mutta ei rivilääkäreiltä!
Ota 3-tärkeintä hyötybakteeria tehosessioina käyttöön:
....................jatkuu.
* Ripuli (löysä uloste), johon ei liity ripulia edeltänyttä antibiootti-kuuria:
Kertoo sen että suoliston tarpeellinen bakteeri-kanta on vajaa, mutta ei vielä vakava, joka voidaan parantaa antamalla suoliston limakalvoille hyvät/tarpeelliset maitohappobakteerit syöden, huomioiden että syöt oikeita eläviä luonnollisia bakteerikantoja (ks kolme(3) tärkeintä bakteeria), riittävästi-vähintään 3×1(suositus=3×2)-miljardia bakteeria/vrk.
Antibiootti tappaa maitohappobakteerit: Ota mhb.t kolme tuntia antibiootin jälkeen ja ajoita mhb.n otto viimeiseksi yötä vasten, jne.
Hoito:
- Jos et ole käyttänyt aiemmin po bakteereita, niin käytä alkuun 2vuorokautta:
http://maitohappobakteeri.omasivu.fi/?page_id=24#Acidophilus_Forte
Asidophilus Forte 1kapseli 2xvrk(=Tehosessio 60miljardia bakteeria).
- Jos ripuli ei loppunut, niin käytä seuraavat 2vuorokautta:
Asidophilus Forte 1kapseli 3xvrk(=Tehosessio 90miljardia bakteeria).
- Jos ripuli ei loppunut vieläkään, niin sinun on otettava käyttöön kaikki kolme tärkeintä bakteeria:
http://maitohappobakteeri.omasivu.fi/?page_id=24#Asidophilus_plus
Asidophilus plus 30kapselia 1xvrk(=Tehosessio 90miljardia bakteeria).
- Jos olet käyttänyt aiemmin po bakteereita, niin käytä suoraan 90miljardia bakteeria(=Tehosessio90mrd bakteeria) kerralla 1xvrk!
Mutta jos limakalvoille ei olekaan annettu hyviä/tarpeellisia maitohappobakteereita, niin:
* Veri-ripuli (veri tulee haavautuneilta limakalvolta), johon saat...........
Kokonaan:
http://maitohappobakteeri.omasivu.fi/mhb-maitohappoprobiootti-bakteerit-pahkinankuoressa-vaiheittain-lyhyesti/ - josauttas
Kokeileppa jättä gluteeni ja hiiva pois :))
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6014718Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?242439HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa2652341- 1231659
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1271433Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3411344Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101173- 121045
Onko PS kaaoksessa?
Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P73906- 99823