Aloittakaamme maalisvauvojen ketju :)

shadrach

Heipsan! Itselläni menossa viikot 11 2 ja laskettu aika on 20.3.05. Vähän on ollu pahoinvointia, mut sekin alkaa jo olla ohi. Viime viikolla oli nipistelyjä, mut ne kuittasin kohdun kasvukivuilla. Nyt sit ei tunnu mitään, tämä huolestuttaa kuin myös huolestuttivat ne kivut. Vuotoja tai mitään ei ole ollu. Eka ultra oli viikoilla 6 , kun sillon istukan vieressä oleva haava vuosi. Syke näkyi jo silloin :). Seuraava ultra oli sitten jo viikoilla 8 , omasta pyynnöstäni (takana keskenmeno) ja viikolla 9 olikin sitten eka neuvolakäynti, jossa yritettiin kuunnella sydänääniä, mutta eivät vielä kuuluneet. 8.9 on np-ultra, jännittää. Toivoa sopii että kaikki on hyvin.

10

720

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • piip

mulla la 15.3.05
      pahoinvointia aamusta iltaan, oksentanut en onne´ksi ole ku kerran, yökkäillyt kylläkin.. nyt tuntuu et alkaa jo vähä helpotaa, ei kokoaikaista pahoinvointii.. alkuun vatsaa särki ja kipristeli jatkuvasti ja kovasti pelkäsin keskenmenoa (yksi jo takana) mulla oli eka neuvola viikolla 7 6 ja neuvolassa sanoi että katsotaan lääkärikäynnillä sitten jos saatais ultraan aika mahd. pian.. lääkäriaika oli viikolla 10 ja sydän äänet kuului ja kaikki tuntui olevan ok, kivuista huolimatta ultra aika varattiin sitten vasta viikolle 18 1, ei kuulemma ole tarvista aikaisemmin!! seuraava neuvola aika on 3viikon päästä ja kauheena jännittää ja pelottaakin että jos nyt ei enää sydänäänet kuulukkaan.. mutta niinkuin sanotaan että "odottavan aika on pitkä" niin sitä se tosiaan nytten on
      jos haluut mailata niin oso on: [email protected]

• piip

Np-ultra...mulla sitä ei ole ollenkaan.. sitä ei sitten ilmeisesti kaikille tehä.
        masu taas ollut kipeenä. neuvolassa sanovat että normaaleja kasvu ja liitoskipuja! aloin laskeskella niin jos en olisi raskaana ni tänään olisi kuukautiset alkanu, vatsaa on kipristellyt joka kert ku kuukautiset olisi normaalisti alkaneen.. kysyin asiasta ja se kuulemma on iha normaalii!

• Maiju

Mulla on samana päivänä (8.9.) np-ultra ja neuvolassa kävin viime torstaina eka kertaa. Yritettiin kuunnella sydänääniä, mutta ei kuulunut. Neuvolan täti sanoi, että minun oma pulssikin kuului tosi hiljaa joten kohtu ilmeisesti vain sellaisessa asennossa, että ei siksi vielä kuulunut. Raskausviikkoja takana 10 4.

• Ivine

Mulla on menossa rv 12 4. Hyvin on menny, vaikka taannoisen keskenmenon takia jännittää pirusti...

Kuulin sydänäänet jo viime viikolla :) ja tän viikon lopulla mul on np-ultra.

Ootteko muuten miettiny itse / puhunu kumppanien kanssa, miten reagoitte, jos np-ultra näyttää hälyttävää arvoa?

Mä mietin jo, että en ehkä halua edes tietää sitä arvoa, koska en sit välttämättä uskalla epävarman tuloksen (ultran näyttämä arvohan on ihan viitteellinen) mennä istukkanäytteeseen - siitähän voi tulla keskenmeno. Ja kaiken lisäks en ehkä edes harkitsis keskeytystä, jos näytteen tulos viittais kromosomipoikkeamaan. Miksi siis edes mitata toi niskaturvotus???

Toisaalta voi olla, ettei mun uteliaisuus salli sitä, et hoitsu vaan kirjaa arvon paperiin eikä kerro sitä mulle. Ja onhan siinä sekin (iso!) mahdollisuus, että ultran antama tulos on rauhoittava...!

Ultraan haluan joka tapauksessa mennä, koska haluun nähdä vauvani. Mut toi np-juttu pelottaa...

Musta tää on helvetin vaikeeta... mites teistä?

• shadrach

On puhuttu siitä vähän, että mitäs sitten jos arvot onkin jotain muuta kuin mitä toivottu. Itse en halua mennä otattamaan istukkanäytettä tai lapsivesipunktiota juuri keskenmenovaaran takia. Onhan sitä tullut mietittyä, että voisiko siitä lapsesta luopua jos se olisi vaikeasti vammainen. Tätä asiaa on mietitty lähinnä oman jaksamisen kannalta, koska lapselle ei olisi hyväksi jos vanhemmat eivät jaksa.

Olen vain yrittänyt positiivisesti suhtautua asioihin, enkä stressata turhia, mietin noita juttuja sitten kun jos se tulee eteen. Uskon että sullakin on kaikki ihan hyvin, tunnistin muuten itseni aika hyvin tosta sun kirjoituksesta. Jos haluat mailata ja purkaa itseäsi niin osoite on: [email protected].

• Ensimmäinen

LA täällä 14.3.2005, rv siis 12 2. Kaikki mennyt ihan ok, mitä nyt alkuun oli etova olo koko ajan, ei siis vain aamuisin. Nyt on alkanut helpottamaan.

Eka ultra oli viime viikolla (rv 11 2), np-ultra ens viikolla (rv 13 2), tällä viikolla eka lääkärin sisätutkimus.

• elvia

Itselläni laskettu aika on 030305.Nyt menossa rv 13 5.Ei minkaanlaisia oireita ole ollut. Eka neuvolassa kävin rv 12 ja sydänäänet kuuluivat.

• Tupuna

Laskettu aika siis 10.3.05 ja raskausviikkoja tänään tasan 13. Ensimmäisessä ultrassa kävin rv 7 (lapsettomuushoitojen takia) sydämen syke ja ruskuaispussi näkyi jo silloin. Neuvolassa ja neuvolalääkärillä on käyty rv 12 2 ja sydänäänet kuuluivat. Tiistaina rv 12 6 kävin yksityisellä niskapoimu-ultrassa ja kaikki oli hyvin, aivot näkyivät, selkälinja yhtenäinen. Nenäluu löytyi ja kämmenet olivat auki, peukalokin näkyi, mitkä ovat hyviä merkkejä Downin sydroomaa ajatellen. Jos np-ultrassa olisi ollut jotain epätavallista lääkäri kertoi, että seuraavaksi olisi otettu verikoe, jonka perusteella vasta olisi katsottu tarve lapsivesipunktioon.
      Kolmen viikon päästä on sitten seuraava neuvola ja rakenneultra rv 18. Olemme menossa myös 4d-utraan Helsinkiin ehkä rv 25 paikkeilla. On kivaa nähdä vähän tarkemmin kuinka se siellä kohdussa asustelee.

• Tappi

Mulla menossa 13. rv ja laskettu aika 13.3.2005

Oksentelua, ollut, samoin ympärivuorokautista jatkuvaa huooa oloa. Ei mitään mielenkiintoa mihinkään asiaan, en halua enää edes kotoa lähteä kun koko ajan velloo mahassa ja saa pelätä oksentaako johonkin puskaan tai bussiin tms.

• tuleva äiti86

Eli tänään rv 11 5. Eka ultra rv5, jolloin ei näkynyt mitään, seuraava rv8, jossa näkyi sydämen syke, eka "oikee" ultra eli toi np(äitiyspolilla) on maanantaina 6.9, hieman jännittää et onko kaikki hyvin.
        Pahoinvointia suurimmaks osaks aamusta iltaan, pari päivää on ollu ettei oo ollu ollenkaan. Oksenneltu on PALJON..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      1
      1598
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      106
      1553
    3. Pike surkea

Pike on surkea
      Ikävä
      12
      1328
    4. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1051
    5. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      221
      1038
    6. Mitä haluaisit

Tehdä kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      124
      871
    7. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      2
      816
    8. Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?

Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks
      Haapavesi
      29
      797
    9. Pirkanlinna yleisötapahtuma

Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks
      Ähtäri
      43
      776
    10. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      9
      770
    Aihe