Endometrioosi ja raskaus

joskus äitee?

Pistin tämän kysymyksen tonne toisellekin palstalle, eli siis:
Onko kellään kokemuksia tai siis ollut endometrioosia? Oletteko tulleet raskaaksi tämän jälkeen?
Toivottavasti joku asian kokenut tai muuten asiasta tietävä vastaa.

4

472

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemus

Omaa kokemusta ei ole, mutta ystävätär kärsi pahasta endometrioosista, joka hoidettiin leikkauksella. Aika pian sen jälkeen hän tuli raskaaksi, mutta se päättyi kohdunulkoiseen raskauteen. Toinen yritys toi terveen tyttölapsen. Sen jälkeen hän ei enää yrittänytkään, sillä eka raskaus alkoi vasta 15 vuoden avioliiton jälkeen.

• itselläni on endometrioosi

Moi!

Itselläni on todettu endometrioosi ja tulin ensimmäisestä kerrasta raskaaksi ja tänä kesä sain vauvan... että kyllä voi tulla raskaaksi! Tsemppiä!

• joskus äitee..

Eli toivoa olisi vielä. Mukava kuulla että jollakin on onnistanut. Onnea sinulle! :)

• Äitiksi tulossa
        joskus äitee.. kirjoitti:

Eli toivoa olisi vielä. Mukava kuulla että jollakin on onnistanut. Onnea sinulle! :)

olen tällä hetkellä 7.kuulla raskaana. Minulla on aina ollut kivuliaat kuukautiset ja lopulta tilanne meni siihen, että olin kipeä lähes kautta kuukauden, minulle tehtiin oireenmukainen diaognoosi: endometrioosi. Samalla polikäynnillä alkoi lääkäri tuolloin vuosi sitten puhua, hedelmöityshoidoista sun muista, ja kehotti heti yrittämään lasta jos aiomme sellaisen saada. Olen usemman vuoden alle kolmenkympin. Minulta ei löytynyt e-kasvustoa munasarjoista tai kohdusta. Kerkesin lähes jo luopua toivosta, mutta nyt siis olen onnistuneesti raskaana (rentouttavan talviloman jäljiltä) ja mitään endometrioosista johtuvia raskauteen kuulumattomia oireita ei ilmeisesti ole. Hyvää jatkao sinulle ja toivon, että myös sinä saat joku päivä tulla äidiksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      40
      3751
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      33
      3344
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      69
      2958
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      91
      2800
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1818
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      82
      1786
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      1639
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1577
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      29
      1559
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1544
    Aihe