menevät paniikkireaktioon ja alkavat syytellä mielenterveysongelmista kärsiviksi demareiksi heti, kun joku kirjoittaa keskustaa tai kekkosta koskevia tosiasioita, jotka eivät miellytä.
alkavat paniikinomaisesti tehtailla vastakirjoituksia, jossa pilkkaavat kirjoittajia sairaalla tavalla väittäen muita sairaiksi
eivät ollenkaan tajua, vaikka heille on koetettu selvittää, että keskusta on demareiden kanssa hallituksessa tekemässä demareiden haluamia päätöksiä, vaan inttävät täysin totuudenvastaisia hokemiaan kuukaudesta toiseen.
Laitinen ja hänen aisankannattajansa Jo vain monine muine nimimerkkeineen olisi syytä viedä jonnekin tutkittaviksi. Niin vainoharhaisiksi heidän viestinsä ovat jo menneet.
Palstan keskustalaisten
22
544
Vastaukset
- Jorma Laitinen
...ei minulla mitään ongelmia ole, minä pidän näitä jälkijättöisiä Kekkosen haudalle kuseksijoita pikemminkin säälittävinä, kuin sairaina, poislukien tämä pääletkumestari Korhonen, joka on kirjoituksillaan osoittanut sairastavansa pahanlaatuista paranoiaa.
- tapaus
Se, jolla ongelma on, huomaa sen itse aina viimeisenä. Sinun korhosfobiasi on jo asiantuntijoiden apua edellyttävällä tasolla, mitä itse et tietenkään kykene tajuamaan, koska olet psykopaattinen toisten keskustelujen terroristi ja pidät itseäsi palstan parhana kirjoittajana, joka osaa naljailla jokaiselle, joka pyrkii asiallisuuteen.
Jos sinulla olisi pienintäkään kykyä tarkastella omaa kirjoitteluasi objektiivisesti, olisit jättänyt kaikki nettipalstat rauhaan jo monia vuosia sitten, mutta tapasi onanoida itserakkailla typeryyksilläsi toisten kirjoitusten joukossa osoittaa vain sen, että jotain täytyy olla keskustalaisuudessa ongelmana, kun nimenomaan sinun kaltaiset äivottomat kusipäät ovat keskustan kannattajia. - laitinen
tapaus kirjoitti:
Se, jolla ongelma on, huomaa sen itse aina viimeisenä. Sinun korhosfobiasi on jo asiantuntijoiden apua edellyttävällä tasolla, mitä itse et tietenkään kykene tajuamaan, koska olet psykopaattinen toisten keskustelujen terroristi ja pidät itseäsi palstan parhana kirjoittajana, joka osaa naljailla jokaiselle, joka pyrkii asiallisuuteen.
Jos sinulla olisi pienintäkään kykyä tarkastella omaa kirjoitteluasi objektiivisesti, olisit jättänyt kaikki nettipalstat rauhaan jo monia vuosia sitten, mutta tapasi onanoida itserakkailla typeryyksilläsi toisten kirjoitusten joukossa osoittaa vain sen, että jotain täytyy olla keskustalaisuudessa ongelmana, kun nimenomaan sinun kaltaiset äivottomat kusipäät ovat keskustan kannattajia.Laitinen on patologinen narsisti, joka yrittää vimmatusti luoda itsestään nokkelaa mielikuvaa saadakseen ihailijoita ympärilleen, mutta epäonnistuu ja turhautuu, kun ainoa ihailija on ent. kokoomuksen saitin "kepulainen" eli "Jo vain" useine muine nimimerkkeineen, ja muut pitävät Laitista lähinnä nettiluuserina, jos Laitisen ikivanhaa ilmaisua on lupa soveltaa
- sanottu
tapaus kirjoitti:
Jos sinulla olisi pienintäkään kykyä tarkastella omaa kirjoitteluasi objektiivisesti, olisit jättänyt kaikki nettipalstat rauhaan jo monia vuosia sitten, mutta tapasi onanoida itserakkailla typeryyksilläsi toisten kirjoitusten joukossa osoittaa vain sen, että jotain täytyy olla keskustalaisuudessa ongelmana, kun nimenomaan sinun kaltaiset äivottomat kusipäät ovat keskustan kannattajia.Laitisesta. ;-)))
- Jorma Laitinen
tapaus kirjoitti:
Jos sinulla olisi pienintäkään kykyä tarkastella omaa kirjoitteluasi objektiivisesti, olisit jättänyt kaikki nettipalstat rauhaan jo monia vuosia sitten, mutta tapasi onanoida itserakkailla typeryyksilläsi toisten kirjoitusten joukossa osoittaa vain sen, että jotain täytyy olla keskustalaisuudessa ongelmana, kun nimenomaan sinun kaltaiset äivottomat kusipäät ovat keskustan kannattajia.--------------------------------------
Logiikkasi ontuu, ihmiselle ei ongelmaa synny pelkästään toisten sitä hokiessa, ihmisen pitää itse se kokea. Minä en koe, että minulla olisi mitään isompia ongelmia, eikä ainakaan näistä nettikirjoittelusta johtuvia. Enkä pidä itseäni palstan parhaana kirjoittajana, esim. Korhonen on minua paljon parempi, minkä olen usein sanonutkin. Korhosen synti on vain se, että heittää kirjoittajan kykynsä hukkaan, kun tyytyy vain vainoharhaiseen Kekkos- ja kepuvastaiseen kirjoitteluun.
---------------------------------
Myönnän avoimesti, ettei minulla ole kykyä tarkastella objektiivisesti omia kirjoituksiani, kyllä niistä tarkastuksista tulee väkisinkin subjektiivisiä. Väitätkö sinä omaavasi tällaisen kyvyn?
Loppuosa tuosta virkkeestäsi taisi mennä sinulle niin tavanomaisen solvailun piikkiin. - on....
Jorma Laitinen kirjoitti:
--------------------------------------
Logiikkasi ontuu, ihmiselle ei ongelmaa synny pelkästään toisten sitä hokiessa, ihmisen pitää itse se kokea. Minä en koe, että minulla olisi mitään isompia ongelmia, eikä ainakaan näistä nettikirjoittelusta johtuvia. Enkä pidä itseäni palstan parhaana kirjoittajana, esim. Korhonen on minua paljon parempi, minkä olen usein sanonutkin. Korhosen synti on vain se, että heittää kirjoittajan kykynsä hukkaan, kun tyytyy vain vainoharhaiseen Kekkos- ja kepuvastaiseen kirjoitteluun.
Myönnän avoimesti, ettei minulla ole kykyä tarkastella objektiivisesti omia kirjoituksiani, kyllä niistä tarkastuksista tulee väkisinkin subjektiivisiä. Väitätkö sinä omaavasi tällaisen kyvyn?
Loppuosa tuosta virkkeestäsi taisi mennä sinulle niin tavanomaisen solvailun piikkiin.muustakin kuin Kekkosesta ja Keskustasta kirjoittanut!
Sinä sanot, tarkoitushakuisesti, että "Kekkos- ja kepuvastaista"!
Kuinka monet kerrat Korhonen esim. onkaan tuonut esiin myös sen, että hän on myös kaivanut Kekkosen hyviä ominaisuuksia saitin lukijoiden ihmeteltäväksi??!
Lisäksi annat ymmärtää, että Korhosen kirjoituksissa olisi jotain vainoharhaista Kekkosta ja kepua kohtaan!
Hän on tutkinut, lukenut ja kokenut sen verran paljon, että sinun ilmaisusi "vainoharhaisuudesta" voitaneen laittaa palstan "kepupsykologien diagnoosin" arvoiseksi heitoksi?
Eli olisit voinut moisen typeryyden jättää kirjoittamattakin!
Aivan samoin kuin senkin taannoisen loukkauksen Korhosta kohtaan, jolla todistit muuten Korhosen kirjoittaneen muutakin kuin "vainoharhaista Kekkos-ja kepuvastaista" tekstiä!!
Ethän muuten olisi edes kyennyt häntä niin raukkamaisella tavalla vyön alle lyömään!!
Omia sanojasi lainaten, oletko ylpeä kirjoituksestasi?
Siinä lienet oikeassa, että sinulla ei varmaankaan ole omasta mielestäsi ongelmaa, kun et sitä itse ole kokenut ongelmaksi!!!
Siinä sinun "logiikkaasi"
Kanssaihmiset sen sijaan voivat alkaa "hokea" ongelmastasi, kun havaitsevat sen!
Vaikka itse et havaitsekkaan!
Eli, eihän hullu tajua olevansa hullu, vaan hänhän pitää muita ihmisiä hulluina!
Mutta toivotaan, että sinäkin, Jorma, pääsisit asianmukaiseen hoitoon.
Eikö niin?
PS.
Miksi Saitin kepulaiset käyvät noin kiihkeästi sellaisen saitille kirjoittavan henkilön "kimppuun", joka esittää mielipiteilleen perusteitakin?
Tarkoitan nyt etupäässä Korhosta, joka on vankimmin mielipiteensä kyennyt perustelemaan?
Hän ei mielestäni ole koskaan väittänyt tällä saitilla esittävänsä absoluuttisia totuuksia, vaan huomioita, mielipiteitä, kannanottoja, jotka ovat perustuneet aika selkeästi siihen, että noiden edellämainittujen asioiden taustalla on jotain muutakin kuin jotain ulkoa opittuja hokemia!
Näitä hokemia saittikepulit ovat kuukausikaupalla työntäneet tälle palstalle.
Niitä tuskin tarvinnee edes mainita enää tässä yhteydessä, jätän sen "maailman kauneimman lauseenkin" jonkun saittikepulin kirjoitettavaksi! - laitista
Jorma Laitinen kirjoitti:
--------------------------------------
Loppuosa tuosta virkkeestäsi taisi mennä sinulle niin tavanomaisen solvailun piikkiin.Kun hänelle sanotaan hänestä itsestään suorat sanat, ensimmäinen Laitisen reaktio kohdistuu kirjoittajaa vastaan, useimmiten arvaillen olisiko se jälleen "Jäbä", jota hän ilmeisesti pitää jonkinlaisena vastustajanaan.
Ja sitten alkaa itserakas minä sitä minä tätä -selittely, jolla Laitinen pyrkii kätkemään patologisen narsisimisa asiallisuuden kaapuun myöntelemällä yhtä sun toista edellisestä kirjoituksesta, mutta mitätöiden nämä myöntämiset heti perään tulevilla solvauksillaan.
Jotain on keskustassa oltava vialla, kun se vetää tuollaisia ihmisiä kannattajikseen ja panee heidät vielä pöyhkeilemään keskustalaisuudellaan.
- Jo vain
Vaan täällä kirjoittavia luonnevikaisia kirjoittajia ja rasistisen Korhosen kirjoituksia, kun ne on kirjoitettu sairaaloisessa mielentilassa ja sisältää personallisuushäiriöisen tunnusmerkit.
Korhosen kirjoituksessa on myös rasismia ja kansan kiihoitusta määrättyjä ihmisiä vastaan.
Luonnevikaisten Korhosen kannattajien kirjoitukset oli niin rivoja ja siivottomia valheita, kieroiluja sekä loukkaavaa haukkumista.
Tätä emme suvaitse ja tulemme antamaan takaisin.
Keskustalaisilla ei ole mitään ongelmia kuten olet nähnyt.
Keskustalaiset eivät mene paniikkiin, vaan hallitsevat tilanteen kuin tilanteen rauhallisesti ja hyvällä itsetunnolla selittäen.
Jotkut rivot hyökkäykset demareita vastaan on demarien itsensä provokaatioita.
Keskusta nauttii suosikkiasemastaan suurimpana ja kauneimpana puolueena.
Maailman kaunein lause vielä lopuksi.
Keskusta on paras.- paras
demareiden nuolija, mitä koskaan on politiikassa tavattu.
- Jo taas
paras kirjoitti:
demareiden nuolija, mitä koskaan on politiikassa tavattu.
Ei Laitisen vika ole jos Korhonen on sairas.
Me Keskustalaisina saamme puolustaa Keskustaa luonnevikaisilta demareilta ja rasistiselta Korhoselta.
Emme tule demarien palstalle ketään haukkumaan, mutta emme salli teidän valehdella, kieroilla ja haukkua aivan asiattomasti.
Muistakaa äänestäjät ovat meidät äänestäneet suurimmaksi puolueeksi. Ei Laitinen enkä minä.
Mutta on kiva olla suurimman puolueen kannattaja. Ei tarvitse olla katkera, eikä tarvitse ketään haukkua, vaan voi lausua teille iloksi maailman kauneimman lauseen. Keskusta on paras. - Aidosti ihmettelevä
Jo taas kirjoitti:
Me Keskustalaisina saamme puolustaa Keskustaa luonnevikaisilta demareilta ja rasistiselta Korhoselta.
Emme tule demarien palstalle ketään haukkumaan, mutta emme salli teidän valehdella, kieroilla ja haukkua aivan asiattomasti.
Muistakaa äänestäjät ovat meidät äänestäneet suurimmaksi puolueeksi. Ei Laitinen enkä minä.
Mutta on kiva olla suurimman puolueen kannattaja. Ei tarvitse olla katkera, eikä tarvitse ketään haukkua, vaan voi lausua teille iloksi maailman kauneimman lauseen. Keskusta on paras.Jos tämän kirjoittaja ei ole mielenvikainen, niin näyttäkää minulle, millainen sitten on mielenvikainen! En kysy vain tämän näytön perusteella - yhteen hupsuuteen voi selväjärkinenkin lipsahtaa ainakin huppelissa - vaan lukuisten joka päivä joka sivulla toistuvan asiattomuudella asiakeskusteluja terrorisoivan käsittämättömän käyttäytymisen vuoksi.
Kysyn siksi, että minulla ei ole kaikkien alojen - siis psykologiankin - asiantuntemusta. Opillinen sivistykseni sen sijaan antaa riittävän asiantuntemuksen toteamaan, että sellainen tältä terroristilta täysin puuttuu. Se näkyy muustakin kuin sivistyssanojen väärinkäytöstä.
Mikä on hänen tarkoituksensa? Onko kyseessä ihan täyskahjo kepulainen, joka luulee noin edistävänsä puolueensa kannatusta, vai sairaan huumorintajun omaava muuta aatetta kannattava provokaattori, joka uskoo noin alentavan kepun kannatusta? Vai eikö hänellä ole mitään poliittista kantaa eikä muuta tarkoitusta kuin sairasmielinen kiusanteon halu? Veikkaan viimeistä. - Sano missä
Aidosti ihmettelevä kirjoitti:
Jos tämän kirjoittaja ei ole mielenvikainen, niin näyttäkää minulle, millainen sitten on mielenvikainen! En kysy vain tämän näytön perusteella - yhteen hupsuuteen voi selväjärkinenkin lipsahtaa ainakin huppelissa - vaan lukuisten joka päivä joka sivulla toistuvan asiattomuudella asiakeskusteluja terrorisoivan käsittämättömän käyttäytymisen vuoksi.
Kysyn siksi, että minulla ei ole kaikkien alojen - siis psykologiankin - asiantuntemusta. Opillinen sivistykseni sen sijaan antaa riittävän asiantuntemuksen toteamaan, että sellainen tältä terroristilta täysin puuttuu. Se näkyy muustakin kuin sivistyssanojen väärinkäytöstä.
Mikä on hänen tarkoituksensa? Onko kyseessä ihan täyskahjo kepulainen, joka luulee noin edistävänsä puolueensa kannatusta, vai sairaan huumorintajun omaava muuta aatetta kannattava provokaattori, joka uskoo noin alentavan kepun kannatusta? Vai eikö hänellä ole mitään poliittista kantaa eikä muuta tarkoitusta kuin sairasmielinen kiusanteon halu? Veikkaan viimeistä.Mikä on huonoa. Todista, niin vastaan.
- Vastaan
Aidosti ihmettelevä kirjoitti:
Jos tämän kirjoittaja ei ole mielenvikainen, niin näyttäkää minulle, millainen sitten on mielenvikainen! En kysy vain tämän näytön perusteella - yhteen hupsuuteen voi selväjärkinenkin lipsahtaa ainakin huppelissa - vaan lukuisten joka päivä joka sivulla toistuvan asiattomuudella asiakeskusteluja terrorisoivan käsittämättömän käyttäytymisen vuoksi.
Mikä on hänen tarkoituksensa? Onko kyseessä ihan täyskahjo kepulainen, joka luulee noin edistävänsä puolueensa kannatusta, vai sairaan huumorintajun omaava muuta aatetta kannattava provokaattori, joka uskoo noin alentavan kepun kannatusta? Vai eikö hänellä ole mitään poliittista kantaa eikä muuta tarkoitusta kuin sairasmielinen kiusanteon halu? Veikkaan viimeistä.Lue aikaisemmat kirjoitukset ja ihmettele niitä.
Demariörvelöt ei hillu täällä.
Ovat niin paljon valhetta ja kieroilua kylväneet raukkamaisilla ja rasistisilla kirjoituksilla.
Oletko tosiaan noin sinisilmäinen örvelö sinäkin ettet näe todellisia roistoja. - pullo
Vastaan kirjoitti:
Lue aikaisemmat kirjoitukset ja ihmettele niitä.
Ovat niin paljon valhetta ja kieroilua kylväneet raukkamaisilla ja rasistisilla kirjoituksilla.
Oletko tosiaan noin sinisilmäinen örvelö sinäkin ettet näe todellisia roistoja.kiinni epätietoisesti Riihimäellä.
- tässäpä
Sano missä kirjoitti:
Mikä on huonoa. Todista, niin vastaan.
Onko Sinun mielestäsi todella nuo "paras" ja "jo taas" nimimerkkien kirjoitukset asiallisia KESKUSTELUpalstalla? Minun mielestäni ne ovat sairasmielisiä, joihin tarttuvat vaan toiset sairasmieliset ja niin se hulluus leviää ja asiakeskustelu tyrehtyy. Jos niiden pontimena on vain päästä esille, niin toimiihan se. Mutta kenenkä eduksi tai haitaksi? Miettikääpä sitä, ihan OIKEASTI!
Siis mikä on huonoa, kysyt. Tyyli ja asia, tai oikeammin kummankin puute. Täällä pitäisi keskustella asioista, esittää perusteltuja mielipiteitä, kysellä toisen mielipiteitä, kiitellä niitä tai väitellä perustellusti niitä vastaan. Tuollainen iskulauseiden hihkuminen tai perustelemattomien väitteiden heittely ei ole mitään keskustelua. Se on typeryyttä.
Missä tehty vääri, on toinen kysymyksesi. Siinä, että tullaan tänne tuollaisella. - enää en ihmettele
Vastaan kirjoitti:
Lue aikaisemmat kirjoitukset ja ihmettele niitä.
Oletko tosiaan noin sinisilmäinen örvelö sinäkin ettet näe todellisia roistoja.Jo tuo vastineesi riittää osoittamaan, että asiasi eivät ole kohdallaan. Enkä tarkoita nyt taloudellisia tai muita materiaalisia asioita.
- nautin
Jo taas kirjoitti:
Mutta on kiva olla suurimman puolueen kannattaja. Ei tarvitse olla katkera, eikä tarvitse ketään haukkua, vaan voi lausua teille iloksi maailman kauneimman lauseen. Keskusta on paras.Kiva lukea kiihkottoman rauhallinen keskustalainen kirjoitus. Ei merkkiäkään demarien raivotautisesta vaahtoamisesta.
Siitä tulee tyyni olo ja hyvä mieli aivan toisin kuin demarien ilkeistä ja kriminaalista mielenlaatua edustavista solvakirjoituksista.
Loppu on paras - se lause siinä, toistan sen mielessäni sata kertaa. - surullinen
Jo taas kirjoitti:
Mutta on kiva olla suurimman puolueen kannattaja. Ei tarvitse olla katkera, eikä tarvitse ketään haukkua, vaan voi lausua teille iloksi maailman kauneimman lauseen. Keskusta on paras."voi lausua teille iloksi maailman kauneimman lauseen. Keskusta on paras."
Pienetpä on pojalla ilot ja vähäiset tiedot todella hyvästä!
Kyll mää ymmärtäisin jos tollasia leperreltäisiin sen oikein hyvän toivossa nätille flikalle, mutta että jollekin puolueelle! Voi poikaparkaa, etpä paljon elämäniloista ja kauneudesta tiedä! - eihän
Jo taas kirjoitti:
Mutta on kiva olla suurimman puolueen kannattaja. Ei tarvitse olla katkera, eikä tarvitse ketään haukkua, vaan voi lausua teille iloksi maailman kauneimman lauseen. Keskusta on paras.se Laitisen vika ole, että Laitinen on sairas.
Eikä siihen Keskustalaisuutta tarvitse mitenkään sekoittaa tuohon Laitisen mielenterveysongelmaan.
Hullu mikä hullu, oli kepulainen tai ei.
Tosin suurin osa Laitisen kaltaisista kaikesta päätellen kannattavat kepua!
Sitäpaitsi, nykyäänhän mielenterveyden ongelmista on jo niin paljon valistettu ihmisiä, että tervejärkisemmät kykenevät sinun sekä Laitisen tapaisiin avohoidokkeihin suhtautumaan jonkinasteisella ymmärtämyksellä, näin olettaisin?
Ja, kuten eräässä taannoisessa työpaikassani minulle kerrottiin;
"hullujen" kanssa pärjää parhaiten, jos on niille tiettyyn rajaan asti mieliksi".
Eli sovelletaan nyt sitä oppia ja sanotaan, että Keskusta on paras!
Se on ehdottomasti paras!
7777 kertaakaan ei riitä kertomaan, että se on paras!
Toisaalta, jos vanhoja muistelee, niin eipä sitä kukaan näistä, joille kannattaisi mieliksi olla, kyennyt kertomaan, missä Keskusta on paras?!
Kuten olen monesti sanonut, kun on kysytty, mitä maan merkillistä se kepu nyt on hallituksessa aikaan saanut, niin vastauksiksi on tullut ainoastaan jotain kepun kymmenkohtaista tavoiteohjelmaa!
Ohjelmaa, joka sopisi minkä tahansa puolueen ohjelmaksi!
Yksi saittikepuli vastasi, että hyvin pyyhkii, noin vapaasti mukaillen hänen arviotaan ja toisessa viestissä samainen kepun kannattaja kertoi kysyttäessä, että vaalikauden lopussa pyyhkii vieläkin paremmin kepun ansiosta!
- ongelma
SAK / SDP yrittää epätoivoisesti kääntää keskustelua epäolennaisiin asioihin, Kekkoseen, Matti Nykäseen ja joihinkin henkilökohtaisiin asioihin, niinkuin KKK.kin, koska niillä ei ole halua eikä kykyä tarttua työttömyyden ongelmaan.
NATO hörhöilyt kuuluu samaan sarjaan. - keskustelusta
palstalla ei ilmeisesti ONNEKSI ole kuin laitinen ja 2-3 muuta ns. saittikepulaista, jotka runsaalla kirjoittelullaan ja laitista lukuunottamamatta erilaisten nimimerkkien käytöllään onnistuvat luomaan väärän käsityksen siitä, että täällä esiintyisi laajempikin joukkovoima "mielipiteineen".
Nämä muutamat terroristit ilmeisesti ovat samoja, jotka laitisen rinnalla saivat kokoomuksen ja keskustan puolueiden palstat suljetuiksi.
Tyyli vaikuttaisi samalta, koska surasin kumpaakin palstaa juuri silloin, kun ne lopetettiin.
ps- Laitien. En ole Jäbä, joten älä aloita sillä otsikolla.- Jo vain.
Kyllä demarit ovat ahdistuksissaan ja hulluna pomppivat sinne tänne. Kannatus laskee ja hurmos kiihtyy. On perustettu kepuntorjuntayksikkö, johon Lipponen on nimittänyt rasisti Korhosen, jokaa kiihoittaa luonnevikaisia demareita kirjoittamaan Keskustavastaisia kirjoituksia. Mutta kun kukaan ei usko demarien valheisiin ja kieroiluihin. Sen osoittavat demarien kannatuksen lasku.
Keskustan kannatus sitävastoin on nousussa. Keskusta toimii asiallisesti ja maltillisesti.
Pitää taas demareille kerrata tämä maailman kaunein lause.
Keskusta on turvallinen ja paras.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi403691Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal333264- 692888
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912730- 351758
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no811709- 241559
- 281517
- 291489
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231484