Alicanteen heinä-elokuunvaihteessa

mat6

Moi,
Jossain keskustelussa mainittiin, että siellä olisi niin kuuma ettei periaatteessa tuohon aikaan kannata lähteä, mutta kun loma on tuolloin ja itse asiassa lennot lähes ilmaisia, niin aloin miettimään, että onko siellä siis jotenkin vielä polttavampi kuin muualla etelä Euroopassa, jotkuthan menee jopa Turkkiin tuona ajankohta. Itse ollut joskus Wienissä ja oli 36 astetta mutta ei se mun lomaa haitannut vaikken nyt mikään erikoinen auringonpalvoja olekaan.

10

577

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • J.M.J.

      Itse olen menossa samaan aikaan ja olen ollut useasti ennenkin. Lämmintä siellä toki on odotettavissa, mutta ei se mielestäni mitenkään eroa muusta välimeren alueesta. Nukkumisen kannalta olisi hyvä, jos asunnossa on ilmastointi. Turisteja tuohon aikaan on eniten.

    • paikan päällä

      Katsopas vaikka tästä matka-ajan sääennuste:

      www.wetteronline.de >>Klima >> Reisewetter

      Kannattaa muuten huomioida, ettei lämpötila ole ainoa tekijä. Siellä ovat siihen aikaan nimittäin erittäin korkeat uv-säteilyarvot aivan yleisiä, joiden vuoksi pohjoismaalaisen on syytä pysyä sisätiloissa ja tiukasti varjossa, jos ei ihosyövän alkuja aio saadaa. UV-arvoja yli 10 ovat aivan yleisiä! Malagan seudulla ei useasti riittää skaala ennen, eli yli 12 menee.

      • paikan päällä

      • polttelija

        joo, huomattiin toukokuussa, minulla pöljällä paloi molemmat jalkapöydät todella pahasti, olivat suunnilleen sinipunaiset kun palasimme suomeen , vaikka siellä oli sillä viikolla muuten suht kylmää, tai ainakin kylmä tuuli!


      • ei nyt paikan päällä

        Sama linkki antaa alaotsikon Segel&Ski alla tällä hetkellä uv=12 (extrem) ja aemet.es vain 9, eli kumpako uskoisin? Pohjoismaalaisena mielummin ja kaiken varalta tuo ensimäinen.


    • aggila

      Esim. Torreviejassa on suolajärvien ansiosta helppo hengittää, vaikka onkin kuuma ilma. Itse ollut monen monta kertaa Torreviejassa elokuussa ja hyvin on mennyt. turkissa olin kerran elokuussa ja en mene enää silloin. Tuntui että henki ei kulje, niin paahtava oli ilma.

    • 27-v

      Syytä varautua päivisin 30 ja öisin 20 lämpöihin.

      Yleensä rannalla liikkuu ilma ja varjon alla on lokoisa olla kun vielä välillä käy likoamassa lämpimässä meressä.
      Nahka märkänä tuuleen seisomaan. Se virkistää.

      Alicanten ranta lienee vähintään yhtä ruuhkainen kuin Tv:n vastaavat.
      Jossakin lähipoukamassamme on aina tilaa.

      Joka paikassa tungosta ja sesonkihinnat.

      En itse menisi ennen syyskuun puoliväliä mutta muija pitää kuumasta.

    • loma sisätiloissa

      Puhutte aina vain lämpötiloista, pajlon vaarallisempi on uv-säteily. Katsoin juuri www.wetteronline.de:sta ajankohtaiset uv-arvot ja se on nyt vain 12 (extrem) ja aurinko-ottoaika pohjoismaalaisille maks. varttitunti.

      Eli ihosyövän hankinnalle otollinen matka-ajankohta..

      • 27-v

        Ei siellä silloin keskipäivän tietämissä kukaan täysjärkinen auringossa makaakaan.

        Eikä siestan aikaan juurikaan ole houtusta ulkona luumuiluun.
        Rantaelämää meressä ja varjon alla lounaaseen saakka.
        Iltapäivän unet ja valmistautuminen yörällinkeihin.

        Eipä kuumuus kyllä suosi lähimatkailuakaan.

        Itse menisin vasta syyskuun puolivälissä mutta eukko pitää kuumasta.


    • vinkkiä

      Terveiset Alicantesta täällä on joka päivä noin 30C ja 34 ja kyllä pärjää kun käy välillä uimassa, jos täällä on liian kuuma niin sitten kannattaa suunnata vaikka Pohjois-Espanjaan tai muualle?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      6223
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3788
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1965
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1949
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1778
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1636
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1542
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      20
      1470
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1458
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      35
      1380
    Aihe