Alicanteen heinä-elokuunvaihteessa

mat6

Moi,
Jossain keskustelussa mainittiin, että siellä olisi niin kuuma ettei periaatteessa tuohon aikaan kannata lähteä, mutta kun loma on tuolloin ja itse asiassa lennot lähes ilmaisia, niin aloin miettimään, että onko siellä siis jotenkin vielä polttavampi kuin muualla etelä Euroopassa, jotkuthan menee jopa Turkkiin tuona ajankohta. Itse ollut joskus Wienissä ja oli 36 astetta mutta ei se mun lomaa haitannut vaikken nyt mikään erikoinen auringonpalvoja olekaan.

10

644

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • J.M.J.

Itse olen menossa samaan aikaan ja olen ollut useasti ennenkin. Lämmintä siellä toki on odotettavissa, mutta ei se mielestäni mitenkään eroa muusta välimeren alueesta. Nukkumisen kannalta olisi hyvä, jos asunnossa on ilmastointi. Turisteja tuohon aikaan on eniten.

• paikan päällä

Katsopas vaikka tästä matka-ajan sääennuste:

www.wetteronline.de >>Klima >> Reisewetter

Kannattaa muuten huomioida, ettei lämpötila ole ainoa tekijä. Siellä ovat siihen aikaan nimittäin erittäin korkeat uv-säteilyarvot aivan yleisiä, joiden vuoksi pohjoismaalaisen on syytä pysyä sisätiloissa ja tiukasti varjossa, jos ei ihosyövän alkuja aio saadaa. UV-arvoja yli 10 ovat aivan yleisiä! Malagan seudulla ei useasti riittää skaala ennen, eli yli 12 menee.

• paikan päällä

• polttelija

joo, huomattiin toukokuussa, minulla pöljällä paloi molemmat jalkapöydät todella pahasti, olivat suunnilleen sinipunaiset kun palasimme suomeen , vaikka siellä oli sillä viikolla muuten suht kylmää, tai ainakin kylmä tuuli!

• ei nyt paikan päällä

Sama linkki antaa alaotsikon Segel&Ski alla tällä hetkellä uv=12 (extrem) ja aemet.es vain 9, eli kumpako uskoisin? Pohjoismaalaisena mielummin ja kaiken varalta tuo ensimäinen.

• aggila

Esim. Torreviejassa on suolajärvien ansiosta helppo hengittää, vaikka onkin kuuma ilma. Itse ollut monen monta kertaa Torreviejassa elokuussa ja hyvin on mennyt. turkissa olin kerran elokuussa ja en mene enää silloin. Tuntui että henki ei kulje, niin paahtava oli ilma.

• 27-v

Syytä varautua päivisin 30 ja öisin 20 lämpöihin.

Yleensä rannalla liikkuu ilma ja varjon alla on lokoisa olla kun vielä välillä käy likoamassa lämpimässä meressä.
      Nahka märkänä tuuleen seisomaan. Se virkistää.

Alicanten ranta lienee vähintään yhtä ruuhkainen kuin Tv:n vastaavat.
      Jossakin lähipoukamassamme on aina tilaa.

Joka paikassa tungosta ja sesonkihinnat.

En itse menisi ennen syyskuun puoliväliä mutta muija pitää kuumasta.

• loma sisätiloissa

Puhutte aina vain lämpötiloista, pajlon vaarallisempi on uv-säteily. Katsoin juuri www.wetteronline.de:sta ajankohtaiset uv-arvot ja se on nyt vain 12 (extrem) ja aurinko-ottoaika pohjoismaalaisille maks. varttitunti.

Eli ihosyövän hankinnalle otollinen matka-ajankohta..

• 27-v

Ei siellä silloin keskipäivän tietämissä kukaan täysjärkinen auringossa makaakaan.

Eikä siestan aikaan juurikaan ole houtusta ulkona luumuiluun.
        Rantaelämää meressä ja varjon alla lounaaseen saakka.
        Iltapäivän unet ja valmistautuminen yörällinkeihin.

Eipä kuumuus kyllä suosi lähimatkailuakaan.

Itse menisin vasta syyskuun puolivälissä mutta eukko pitää kuumasta.

• vinkkiä

Terveiset Alicantesta täällä on joka päivä noin 30C ja 34 ja kyllä pärjää kun käy välillä uimassa, jos täällä on liian kuuma niin sitten kannattaa suunnata vaikka Pohjois-Espanjaan tai muualle?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7615
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4203
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3695
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3180
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2866
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      64
      2541
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      54
      2398
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      51