Moottoritielläkin vasen kaista on ohittamista varten, mutta miksi siellä tänäänkin oli kaikki autot? No.. horisontissa näkyi pakettiauto. Onneksi oikea kaista veti. Pääsi monesta ohi.
Vasen kaista
11
230
Vastaukset
- kopp3
ei muuten kannata ohitella hidastelioita oikeelta se on laitonta.
- Autoilija3
Minä ohitin eilen monta autoa oikealta, kun hitaammat ajoi vasemmalla.
- Joku..
Ei ole jossei tarvitse vaihtaa kaistaa, eli vasen seisoo ja itse ajaa oikealla niin saa ohittaa.
- Naaraskoira
Oikeata saa jatkaa aivan laillisesti jos ohituskaista on tukittu tötöjen toimesta. Sitten vaan väkisin väliin ja sipusipu!
- tuntematon termi
Mitä tarkoittaa "ja sipusipu!"?
- jänniä juttuja
Miksi siellä on se vasen kaista? Sitä on monesti pohdittu täällä, mutta se jää edelleen mysteeriksi. Vaikea on uskoa, että se olisi rakennettu vartavasten jollekin kiireiselle teiden kuninkaalle.
- tavallinen veivaaja
Luonnollisesti liikenne määrän ollessa suuri niin liikenne jakautuu kaikille
kaistoille mutta..
Sitä joskus kyllä ihmettelee joiden suhteen että mitä ne tekee ohituskaistalla
jos ne edes ohita mitään. Täällä on mun ja muiden kirjoituksia siitä
asiasta varmaan aika monia.
Jos ja kun liikennettä on vähän niin eikö voi antaa muidenkin ohittaa
ja toiseksi ei jäädä sinne ohituskaistalle haaveilemaan.
Rautalangasta pitäisi kaikki vääntää mutta ei jaksa jokaiselle..
Kuten että ei ohituksen jälkeen nyt kuitenkaan koukata heit ohitetun
eteenkään, miksi ei osata ajaa ns normaalisti, olisiko se se
isoin kysymys, normaali ajosuoritus joka myötäilee tieliikennelakia
ja hyviä ajotapoja. Mun mielestä helpompaa ajaa yhteisillä pelisäännöillä
kun että toimisi aina jotenkin poikkeavasti. - mysteeriä kerrakseen
On se ihmeellistä että se vasen ei vedä kun osa menee sieltä oikealta ja änkeää sitten väliin johon ei oikeastaan mahtuisi koska osa puolestaan luulee että pääsee jotenkin nopemmin mitä lähempänä edelläajavaa uskaltaa ajaa.
- systeemi_
Ne oikealta ohittajat parantavat tien kokonaisvetokykyä. Se olisi paras, jos tyhjä tila käytettäisiin mahdollisimman tehokkaasti. Mitä pienemmät välit, sitä nopeammin kaikki pääsevät, niin kauan kuin ei satu onnettomuutta.
- bemukuski
Vasen kaista on varattu minulle. Muiden pitäisi väistää, kun minä tulen takaa.
Suomalaiset ei vaan ymmärrä ja ovat tien tukkeena edessäni. - bensa omalla rahalla
Jos malttaisi ajaa sääntöjen mukaan voisi itse huomata tuon vastauksen.
Jos ajaa oikealla kaistalla jumittuu jonkun 80-100 km/h ajavan taakse, vasemmalle ei pääse laillisesti (liikenneturvallisuutta vaarantamatta) takaisin. 80 -100 km/h on peräkärrynvetäjien, kuorma-autojen, pakettiautojen ja bussien suurin sallittu ajonopeus. Jotkut pakettiauton näköiset autot on rekisteröity henkilöautoiksi, ja niillä saa ajaa rajoitusnopeutta 120 km/h.
Jos siis haluaa ajaa mahdollisimman reippaasti pitää pysyä siellä vasemmalla jonossa. Mikään ohituskaistahan se ei ole, vaan sitä voi ruuhka-aikaan ja kymmeniäkin kilometrejä jos oikealla kaistalla ei ole turvavälit huomioiden tilaa.
Toisaalta ajamalla oikealla kaistalla hitaammin voi säästää 20-40 % polttoainelaskussaan, aikaa menee vaan jonkin verran enemmän. Talvella ei edes saa ajaa kovempaa kuin 100 km/h, eli ongelma koskee vain kesää.
Kun lukee bensatarjousuutisia ja niiden yhteydessä olevia jonoja voi huomata että bensa on kallista vain tankatessa, mutta ajaessa se vaikuttaa olevan ilmaista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1271964
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1001700Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy561326Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?731275Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M311018Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s47916Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm51913Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet44872- 108840
Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37830