Vasen kaista

Moottoritielläkin vasen kaista on ohittamista varten, mutta miksi siellä tänäänkin oli kaikki autot? No.. horisontissa näkyi pakettiauto. Onneksi oikea kaista veti. Pääsi monesta ohi.

11

235

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kopp3

ei muuten kannata ohitella hidastelioita oikeelta se on laitonta.

• Autoilija3

Minä ohitin eilen monta autoa oikealta, kun hitaammat ajoi vasemmalla.

• Joku..

Ei ole jossei tarvitse vaihtaa kaistaa, eli vasen seisoo ja itse ajaa oikealla niin saa ohittaa.

• Naaraskoira

Oikeata saa jatkaa aivan laillisesti jos ohituskaista on tukittu tötöjen toimesta. Sitten vaan väkisin väliin ja sipusipu!

• tuntematon termi

Mitä tarkoittaa "ja sipusipu!"?

• jänniä juttuja

Miksi siellä on se vasen kaista? Sitä on monesti pohdittu täällä, mutta se jää edelleen mysteeriksi. Vaikea on uskoa, että se olisi rakennettu vartavasten jollekin kiireiselle teiden kuninkaalle.

• tavallinen veivaaja

Luonnollisesti liikenne määrän ollessa suuri niin liikenne jakautuu kaikille
      kaistoille mutta..

Sitä joskus kyllä ihmettelee joiden suhteen että mitä ne tekee ohituskaistalla
      jos ne edes ohita mitään. Täällä on mun ja muiden kirjoituksia siitä
      asiasta varmaan aika monia.

Jos ja kun liikennettä on vähän niin eikö voi antaa muidenkin ohittaa
      ja toiseksi ei jäädä sinne ohituskaistalle haaveilemaan.
      Rautalangasta pitäisi kaikki vääntää mutta ei jaksa jokaiselle..
      Kuten että ei ohituksen jälkeen nyt kuitenkaan koukata heit ohitetun
      eteenkään, miksi ei osata ajaa ns normaalisti, olisiko se se
      isoin kysymys, normaali ajosuoritus joka myötäilee tieliikennelakia
      ja hyviä ajotapoja. Mun mielestä helpompaa ajaa yhteisillä pelisäännöillä
      kun että toimisi aina jotenkin poikkeavasti.

• mysteeriä kerrakseen

On se ihmeellistä että se vasen ei vedä kun osa menee sieltä oikealta ja änkeää sitten väliin johon ei oikeastaan mahtuisi koska osa puolestaan luulee että pääsee jotenkin nopemmin mitä lähempänä edelläajavaa uskaltaa ajaa.

• systeemi_

Ne oikealta ohittajat parantavat tien kokonaisvetokykyä. Se olisi paras, jos tyhjä tila käytettäisiin mahdollisimman tehokkaasti. Mitä pienemmät välit, sitä nopeammin kaikki pääsevät, niin kauan kuin ei satu onnettomuutta.

• bemukuski

Vasen kaista on varattu minulle. Muiden pitäisi väistää, kun minä tulen takaa.
      Suomalaiset ei vaan ymmärrä ja ovat tien tukkeena edessäni.

• bensa omalla rahalla

Jos malttaisi ajaa sääntöjen mukaan voisi itse huomata tuon vastauksen.

Jos ajaa oikealla kaistalla jumittuu jonkun 80-100 km/h ajavan taakse, vasemmalle ei pääse laillisesti (liikenneturvallisuutta vaarantamatta) takaisin. 80 -100 km/h on peräkärrynvetäjien, kuorma-autojen, pakettiautojen ja bussien suurin sallittu ajonopeus. Jotkut pakettiauton näköiset autot on rekisteröity henkilöautoiksi, ja niillä saa ajaa rajoitusnopeutta 120 km/h.

Jos siis haluaa ajaa mahdollisimman reippaasti pitää pysyä siellä vasemmalla jonossa. Mikään ohituskaistahan se ei ole, vaan sitä voi ruuhka-aikaan ja kymmeniäkin kilometrejä jos oikealla kaistalla ei ole turvavälit huomioiden tilaa.

Toisaalta ajamalla oikealla kaistalla hitaammin voi säästää 20-40 % polttoainelaskussaan, aikaa menee vaan jonkin verran enemmän. Talvella ei edes saa ajaa kovempaa kuin 100 km/h, eli ongelma koskee vain kesää.

Kun lukee bensatarjousuutisia ja niiden yhteydessä olevia jonoja voi huomata että bensa on kallista vain tankatessa, mutta ajaessa se vaikuttaa olevan ilmaista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois

Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait
      Maailman menoa
      26
      3160
    2. Hei! Halusin vain kertoa.

En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso
      Tunteet
      3
      853
    3. Kirjoittaisit edes jotain josta tiedän

Varmasti oletko se oikeasti sinä. Tänään tälläinen olo. 🫩
      Ikävä
      68
      770
    4. Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?

Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani
      Rakkaus ja rakastaminen
      3
      730
    5. Mistä tietää, onko hän se oikea?

Siitä, kun sitä ei tarvitse miettiä. Siitä, kun hänen olemassa oleminen ja ajatteleminen saa hymyilemään. Siitä, kun ha
      Ikävä
      38
      637
    6. Miten voitkin olla aina niin fiksu

...aina niin huomaavainen, kärryillä ja kartalla. Yritän etsimällä etsiä sinusta jotain vikaa, että saisin pidettyä sydä
      Ikävä
      32
      601
    7. Mitä ajattelet

Meistä nykyään.
      Ikävä
      41
      560
    8. Tiesitkö? Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi seksuaalirikollinen

Järkyttävää… Motin mukaan Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi yksityiselämässään syyllistynyt es
      Maailman menoa
      20
      559
    9. Sofia Zida puhuu rehellisesti suhteesta Andy McCoyhin: "Se on ollut mulle tavallaan..."

Sofia ja Andy, aika hellyttävä parivaljakko. Sofia Zida on mukana Petolliset-sarjassa. Hänet nähtiin Yökylässä Maria Ve
      Suomalaiset julkkikset
      3
      539
    10. Oletko varma

Ettei meistä tule mitään?
      Ikävä
      40
      531
    Aihe