Selkärankareuma nuorella iällä

Rosita -

hei kaikki. varmasti tälläinen ' keskustelu ' on täällä, mutta en vaan löytänyt. Joten tein uuden.
Kyselisinkin minkä ikäisenä te olette sairastuneet selkärankareumaan?
Itse sairastuin nyt tässä, 16vuotiaana, Oireina kova alaselkä/selkä kipu, niskat pahasti jumissa, polvet , jalat, kantapäät ovat yhtä äkkiä kipeinä. Tuloksissa kävin, ja testi oli positiivinen, lääkäri aika piakkoin.
Millaisia oireita teillä on ollut? ja kertoisitteko omasta selkärankareumastanne?
kiitos paljon !!

6

299

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin miulla
    • 100µg

      Ravinnolla voi saada oireet pois kokonaan.

      Parhaimmillaan ruoka on lääkkeesi ja pahimmillaan aiheuttaa sairautta.

      Muista riittävä D-vitamiini.

      ”Olkoon ruoka lääkkeesi ja lääke ruokaasi” –Hippokrates

    • srr

      Hiiva, maito, gluteeni ja sokeri pahentavat reumasairauksia. Reumasairaudet juontavat kaikki juurensa suoliston huonosta kunnosta ns. vuotava suoli. Joten nyt kannattaisi jättää kaikki epäterveellinen ruoka pois, ja saat reumasi kuriin. Tuon D-vitamiinin lisäksi muista probiottit eli maitohappobakteerit!!!

    • perehtyjä
    • AikasTörkee

      Hauskasti kävi tänään, kun olin lääkäriin menossa kovien selkäsärkyjen kanssa, lääkäri ei suostunut ottamaan edes vastaan koska olin käynyt samasta syystä pariviikkoa aikaisemmin vastaanotolla, jolloin tohtori suostui antamaan kaksipäivää sairauslomaa. Minulla on selkärankareuma joka aiheuttaa kovat kivut enkä siksi öisin pysty oikein nukkumaan, saatikka tekemään ruumiillista työtä. Mutta lääkärin mielestä ei tarpeeksi hyvät perustelut olla poissa. Ensimmäisellä kerralla ei tutkinut löi vain lapun kouraan ja lähetti pois, valitettavasti vain kivut jatkuvat. Onko tämä yleinen mielipide lääkäreiden keskuudessa, että kyseiset kivut eivät ole tarpeeksi kovat siihen että lääkäri antaisi saikkua?

      Ikää minulla on 21-vuotta, ja mielestäni kyseisen lääkärin toiminta oli törkeää. se on mukava selvitellä töissä että miksi olin poissa ilman lappua, toivottavasti saan toiselta lääkäriltä takautuvana kunhan selvitän tilanteen.

      • nivelnikamareuma

        tee ihmeessä valitus lääkäristä! Kyllä selkärankareumaatikon täytyy saada asiallista hoitoa ja lepoa siinä missä tavan flunssapotilaatkin. Silloin kun kipuja tuntuu,niin tulehdus jyllää nivelissä. Itse ollut monta kuukautta jo sairaslomalla putkeen,ja jatkoja hakiessa ei lääkäri ole yhtään epäillyt kiputiloja,s.loma jatkuu... Kävely vaikeaa polvien takia,alaselän vuoksi ei voi olla seisaallaan pitkään,ei makuulla pitkään,ei kävellä...tekemiset tosi vähissä. Kyynärsauvat apuna. Ootella vaan että lääke joskus puraisis. Kyllä lääkäreillä on vastuunsa ja jos ei hoitoa saa,niin eikun vaan valituksia,muuten ei mikään muutu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1887
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1574
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1296
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1234
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1222
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1186
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1170
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1161
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      9
      1150
    Aihe