Olen täysin naatti, sillä mies vaan juo ja juo. Hän on parissa vuodessa menettänyt täysin kontrollin juomisensa suhteen, eikä ole paljon auttanut hyvällä eikä pahalla sanomiset. Ei minun, eikä hänen lapsiensa saati muitten sukulaisten tai ystävien sanomiset.
Sitä miestä, johon joskus rakastuin, ei ole enää olemassakaan. Ainakin siltä tuntuu. Hän saattaa joskus näyttäytyä vielä, satunnaisesti, hetken, se johon rakastuin, se ihana mies, lempeä ja hellä. Vaan se on kaikki mennyttä se.
Kaikki vapaa-aika menee juodessa, ihme onkin, että työpaikka on vielä tallella. Tuskin on enää pitkään, sillä viina vie miestä. Hyvää miestä. Mikään ei enää merkitse mitään, aivan kuin kaikki hänen inhimilliset tunteensa olisivat kuolleet pois. Vain se, koska pääsee juomaan ja missä voi ryypätä, ratkaisee kaiken.
Ilkeilee, kaikesta, ulkonäöstä, tekemisistä, olemisista, en enää jaksa ymmärtää.
Yritin etsiä hänelle apua kaikin keinoin, tuloksetta. Kyllä turhauttaa luovuttaa, koska apu olisi hänelle vain kädenojennuksen päässä. Turhauttaa sekin,että muu lähipiiri tuntuu vähättelevän ongelman laajuutta, aivan kuin sillä ei olisi mitään merkitystä, että mies on täysin alkoholisoitunut. Miksi kukaan ei välitä, miksi ei haluta yrittää rakkaimman eteen mitä vaan, mitä oikein tapahtuu?
Itsellä on niin tuskainen olo, enkä tiedä mistä saan apua omaan jaksamiseeni.
Mies juo...ja juo...ja juo...
43
1931
Vastaukset
- raitis stina
Koita olla ystävällisempi miehellesi, niin hän vähentää juomistaan. Me naiset mäkätämme ja nalkutamme miehillemme aivan liikaa.
- Pieni kulkija
Et ole tainnut elämässäsi joutunut näkemään tosi juomista. Ei siinä rakkaudet enää auta kun kaikki on koettu ja koitettu. Rakasta, kuka jaksaa rakastaa, kun ei saa takaisin muuta kun huolta ja murhetta. Kysyn vaan. Ihminen joka käyttää liikaa viinaa, ei välitä edes muusta kuin siitä, että viinaa riittää. Rakas voi olla kuka vaan, kun paikalle sattuu, oikealla hetkellä. Juoppo kun ei muista mitään, hän on ihan edesvastuuton, en muista. Vieressä eläjä muistaa kyllä hänenkin puolestaan. Juopot kyllä järjestää jatkuvaa sotkua jäjestettäväksi. Kauhulla ihmettelen niitä lukuja, mitä Suomessakin kulutetaan per. henkilö, alkoholia. Kuinka lapset tulee hoidettua, missä on henkilö joka auttaa lasta. Nykyään on perheitä joissa juovat isät ja äidit. Tiedän varmasti, että lapset voivat huonosti, tosi huonosti. Juoppojen vaimot eivät jaksa edes nälkuttaa ja pitäisikö vielä olla hiljaa, sen kaiken hulluuden joukossa?
- Kuin oma mieheni...
Ei se varmaan mihinkään johda jos vaan pyydät vähentämään juomista, luuletko että se on niin helppoa ihmiselle joka on noin syvällä viinan maailmassa?
Oma mieheni oli ihan vastaavassa tilanteessa, ja joskus pystyimme puhumaan juomisesta mutta lähes aina keskustelu päättyi riitaan. Pari kuukautta sitten luin tästä uudesta lääkkeestä (Selincro) ja ehdotin miehelleni että hän vaan kokeilisi - siis edes kokeilisi - tätä lääkettä. Jollain tasolla hän varmaan ymmärsi itsekin tilanteen vakavuuden ja suostui käymään lääkärillä, ja kokeilemaan lääkettä. En voi sanoin kuvata miten paljon elämämme on muuttunut ja miten ihanalta nyt tuntuu, kun alan tuntea että olen vähitellen saamassa oman rakastavan mieheni takaisin. En halua vielä toivoa liikaa, mutta juomisen väheneminen viimeisen kuukauden aikana näkyy jo monella tavalla arjessamme. Mies on muuttunut selvästi, ja ainoa pelkoni on että hän lopettaisi lääkkeen käytön ja tilanne palaisi lähtöruutuun.
Kirjoitin tilanteestamme jo aikaisemmin toiseen keskusteluun, sinun kannattaa lukea koko keskustelu täältä koska tämä voisi olla teillekin se helpoin tie:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11504591
Miehelläsi on joka tapauksessa vakava riippuvuus alkoholiin, ja on mahdotonta ennustaa mihin tuo kamala tilanne tulee lopulta päättymään. On kuitenkin paljon erilaisia teitä, ja pahinta olisi olla tekemättä mitään tilanteen muuttamiseksi.
Toivotan paljon onnea ja jaksamista, toivon että kaikki kääntyy paremmaksi!- tsemppiä ja voimia
Noin se kyllä valitettavasti aika usein on, että pelkkä puhe ei paljon auta. Pitää tapahtua jotain dramaattista tai sitten löytää joku helpompi tie kuten tuo lääke.
- En ihan ehtinyt...
Meinasin minäkin suositella Selincroa mutta joku oli näköjään ehtinyt ensin. :)
Ei se tuollaisessa tilanteessa ole välttämättä helppoa saada mistä kokeilemaan edes lääkettä, mutta ihan varmasti se juomisen vähentäminen onnistuu helpommin ja varmemmin pillerin kanssa kuin ilman sitä. On meinaan kokemusta...
Läheiset eivät voi muuta kuin yrittää saada henkilö tiedostamaan ongelmansa, ja ehkä opastaa eteenpäin tavalla tai toisella. Ei helppo juttu, en kadehdi Sinua. :(
- Pankin asiakas
Tutustu ALANON porukkaan
Onko läheiselläsi alkoholiongelma? - Al-Anon - Vertaistukea ...
www.al-anon.fi/
Alkoholistien perheille ja ystäville tarkoitettu toipumisohjelma.- Pankin asiakas
Ootko jo tehnyt jotain myönteistä itsellesi
- Googlettakaa
Komppaan tuota Selincro-suositusta.
Kannattaa muistaa sekin, että jos vähentäminen onnistuu (vaikka lääkkeellä tuettuna) niin lopettamisenkin onnistuminen tulee todennäköisemmäksi.
Ja kannattaa sivuuttaa pötypuheina kaikki Reviaan liittyvä guerillamarkkinointi jossa sitä koitetaan esittää Selincron kaltaisena, samoin toimivana ja halvempana vaihtoehtona. Sen sivuvaikutukset ovat paljon pahemmat, teho surkea, annoskoot moninkertaiset ja annosteluikkuna paljon pienempi. Vähän niin kuin koitettaisiin myydä loppuunajettua Ladaa uutena Mersuna hyväuskoisille hölmöille.
Markkinointialalla on varsinaisten mainostoimistojen lisäksi paljon kaiken maailman markkinointi- ja mainetoimistoja jotka toimivat mainosalan likaisten trikkien osastoina. Näyttää ihan siltä kuin joku niistä olisi saanut toimeksiannokseen puolustaa Revian markkinoita Selincroa vastaan netissä, somessa ja juorujen maailmassa. Sama kirjoitustyyli, samantyyppisiä juttuja ja muutama peruskaava jolla nimimerkit laaditaan... Sama sylttytehdas...?- Työterveyshuoltoon
Millainen työ miehelläsi on? Oletko ajatellut, että olisi mahdollista ottaa yhteyttä miehesi työterveyshuoltoon tai mahdollisesti työnantajaan. Sieltä taholta voisit saada apua. Kirjoituksestasi päätellen nopea väliintulo ja puuttuminen ongelmaan on paikallaan.
Työnantajalla on nimittäin havaitessaan ko. ongelmaa, joka mahdollisesti vaikuttaa työntekijän työntekoon ja työkykyyn velvollisuus puuttua asiaan. Monesti ulkopuolinen puuttuminen on tehokkainta.
Sinä ja omaisesi siinä ette tod. näköisesti tule onnistumaan.
Kehottaisin otamaan rohkeasti yhteyttä työnantajaan, jolla on velvollisuus ohjata hoitoon ja tarvittavat pakkokeinot myös käytettävissään. Sinulla ei ole pakkokeinoja käytettävissä, mutta työnantajalla on!
Nyt rohkeasti yhteys miehesi työnjohtajaan ja kerrot tilanteen, hänellä on velvollisuus ottaa asia puheeksi ja ohjata hoitoon. Jokaisella työnantajalla pitäisi jo olla päihdeohjelma ja varhaisen puuttumisen malli käytössä.
Työnantaja voi havaitessaan työkykyyn vaikuttavaa tai työkykyä uhkaavaa pähdeiden käyttöä työntekijällä, pakottaa työntekijän terveystarkastukseen tai hoitoon.
Otapa nyt puhelu miehesi pomolle heti huomenna ja kerro tilanteesta!
Se on usko pois tehokkain ja nopein keino saada apua, ja sitä nyt kipeästi tarvitset.
Muut tahot kuten terv.keskus, AA, jos miehesi ei suostu hoitoon, eivät voi asialle juuri tehdä mitään tässä vaiheessa. Ainoastaan voit hakea itsellesi apua.
Älä kysy mieheltäsi tai ilmoita miehellesi että otat yhteyttä työnantajaan! Se on tässä tapauksessa turhaa.
Kokemuksesta voin sanoa, että toimii yleensä! Voit vielä saada entisen mukavan miehesi takaisin. Tsemppiä! - mestakaisinkotiin
Työterveyshuoltoon kirjoitti:
Millainen työ miehelläsi on? Oletko ajatellut, että olisi mahdollista ottaa yhteyttä miehesi työterveyshuoltoon tai mahdollisesti työnantajaan. Sieltä taholta voisit saada apua. Kirjoituksestasi päätellen nopea väliintulo ja puuttuminen ongelmaan on paikallaan.
Työnantajalla on nimittäin havaitessaan ko. ongelmaa, joka mahdollisesti vaikuttaa työntekijän työntekoon ja työkykyyn velvollisuus puuttua asiaan. Monesti ulkopuolinen puuttuminen on tehokkainta.
Kehottaisin otamaan rohkeasti yhteyttä työnantajaan, jolla on velvollisuus ohjata hoitoon ja tarvittavat pakkokeinot myös käytettävissään. Sinulla ei ole pakkokeinoja käytettävissä, mutta työnantajalla on!
Nyt rohkeasti yhteys miehesi työnjohtajaan ja kerrot tilanteen, hänellä on velvollisuus ottaa asia puheeksi ja ohjata hoitoon. Jokaisella työnantajalla pitäisi jo olla päihdeohjelma ja varhaisen puuttumisen malli käytössä.
Työnantaja voi havaitessaan työkykyyn vaikuttavaa tai työkykyä uhkaavaa pähdeiden käyttöä työntekijällä, pakottaa työntekijän terveystarkastukseen tai hoitoon.
Se on usko pois tehokkain ja nopein keino saada apua, ja sitä nyt kipeästi tarvitset.
Muut tahot kuten terv.keskus, AA, jos miehesi ei suostu hoitoon, eivät voi asialle juuri tehdä mitään tässä vaiheessa. Ainoastaan voit hakea itsellesi apua.
Älä kysy mieheltäsi tai ilmoita miehellesi että otat yhteyttä työnantajaan! Se on tässä tapauksessa turhaa.
Kokemuksesta voin sanoa, että toimii yleensä! Voit vielä saada entisen mukavan miehesi takaisin. Tsemppiä!Hyvä kokemus tuo, että hae itsellesi apua, vertaistukiryhmistä, al-anonista tai a-klinikalta
- Minä pieni ihminen
Kokemuksesta voin sanoa, että toimii yleensä! Voit vielä saada entisen mukavan miehesi takaisin. Tsemppiä!Mies on jo käynyt alkuvuoden tapahtumien takia A-klinikalla (ohjattiin työterveyshuollon kautta), mutta ei ole ilmeisesti enää aikoihin kuitenkaan asioinut siellä sen vuoksi, ettei "koskaan ehdi sinne kun se menee jo neljältä kiinni". MIKSI se menee jo niin aikaisin kiinni? Kuka työssäkäyvä sinne oikeasti ehtii sitten jos se oikeasti ei ole tuon pidempään auki? Ei hän ole töistään pois tuon takia, vaikka voisikin juuri ja juuri ehtiä sinne jos laittaisi töpinäksi työpäivän päätteeksi.
Hän ei nimittäin pysty puhumaan juomisestaan ainakaan minun kanssani, koska erehdyin kerran annattamaan mielipiteeni kaikessa raadollisuudessaan päin hänen naamaansa koska pinnani lopultakin paloi. En ole nalkuttanut hänelle toistuvasti hänen juomisestaan, lähinnä olen polttanut päreeni muutaman kerran näitten vuosien aikana.
Joten tilanne on vaan nyt sellainen, että kun mies itse ei halua mitään apua, en voi sitä väkisin hänelle mistään saada vaikka todellakin, kaikki apu olisi vain kädenojennuksen päässä. Mutta se kädenojennus on miehen tehtävä itse sinne auttaviin tahoihin päin.
En voi mitään. Se tuntuu kaikista pahimmalta. Nyt ymmärrän todella paremmin niitä ihmisiä, jotka seuraavat omaisensa päihdehuuruista elämää ja elämän kulkemista kohti vääjäämätöntä loppuaan addiktion seurauksena.
Näin raadollista se on. Alkoholisti juo ja oksentaa verta, mutta niin vaan se kroppa ja aivot huutaa taas päihtymystä. - ....
Kokemuksesta voin sanoa, että toimii yleensä! Voit vielä saada entisen mukavan miehesi takaisin. Tsemppiä!Työterveyshuollosta tieto kulkee työnantajalle. Kokemusta on.
Samalla alkoholisoitunut saa itsensä mahdollisien YT-neuvottelujen irtisanottavien listan kärkeen.
- vanha leski
Tunnen syvää myötätuntoa sinua kohtaan. Itse olin samanlaisessa tilanteessa 36 vuotta sitten. Mitkään puheet eivät auttaneet miestäni lopettamaan juomistaan.
Lopulta hän alkoholisoitui niin pahasti että myös työssä oli viinapullo mukana.
Hänen elämänsä päättyi kuolonkolariin, promilleja veressä huikea määrä.
Jos silloin olisi ollut tehokas lääke joka olisi hillinnyt juomista, olisi hän varmaan sitä kokeillut.
Mihinkään antabus juttuihin hän ei suostunut koska olisi pitänyt lopettaa juominen kokonaan.
Toivon että saat miehesi suostumaan edes kokeilemaan Selincroa, jospa siitä olisi todellista apua miehellesi. - kaiken kokee
Pohjalla pitää käydä ensin. Itse ryyppäsin vaimon, talon ja työpaikan. Siihen vielä lisää muutama vuosi niin järki tulee lopulta.
Itse olen ollut nyt vuoden raittiina ja aloitan uuttaa elämää alusta vaikka ikää on jo 49. - akkujukka
ja syy on...akka...akka...akka...akka...
moi pieni ihminen, onneksi löysin tämän palstan koska tiedä asiasta paljon, juotuani viimeisen kaljani 8vuotta sitten:) Se ,että miehesi juo on hänen asiansa ja siihen et voi vaikuttaa, koska hän ei ole vielä käynyt POHJALLA,! Työpaikan menetys ei häntä huoleta kun vasta sitten kun se on mennyt ja hoiton hän menee vasta kun kaikki on mennyt:(Se ettälähipiirisi ei auta sinua eitule yllätyksenä, koska ongelmaahan ei ole heidän mielestään sillä onhan kaverilla nstyöpaikkakin vielä ja ongelmat lakaistaan maton alle..Suosittelen hänelle minnesotahoitoa(toimii todella hyvin) jokainen kaveri jonka tiedän on toipuva allkoholisti tänäpäivänä..
- Näinkö siis
Jos alkoholisti juo kunnes on pohjalla, niin pääseekö siis suosittelemallasi minnesota-hoidolla nopeasti pohjalle?
- Pankin asiakas
Näinkö siis kirjoitti:
Jos alkoholisti juo kunnes on pohjalla, niin pääseekö siis suosittelemallasi minnesota-hoidolla nopeasti pohjalle?
Jotkut pääsevät, vaikka on tallella enemmän kuin kaksi A:ta eli avioliitto, asunto, ammatti, auto, ajokortti.
Pohja on jokaisen itse valittava. Se on hetki, jolloin ei halua enää mennä viinan vietävänä.
Kahden aan porukkaan on hyvä liittyä minnen, myllyn tai katkon jälkeen. - Hmm...
Valonsoturi muuttui mörrimöykyksi.
- Ei tippa tapa, mutta
Hmm... kirjoitti:
Valonsoturi muuttui mörrimöykyksi.
Ja jun tuohon tekstiin:::Olen täysin naatti, sillä mies vaan juo ja juo. Hän on parissa vuodessa menettänyt täysin kontrollin juomisensa suhteen, eikä ole paljon auttanut hyvällä eikä pahalla sanomiset. Ei minun, eikä hänen lapsiensa saati muitten sukulaisten tai ystävien sanomiset.
Sitä miestä, johon joskus rakastuin, ei ole enää olemassakaan. Ainakin siltä tuntuu. Hän saattaa joskus näyttäytyä vielä, satunnaisesti, hetken, se johon rakastuin, se ihana mies, lempeä ja hellä. Vaan se on kaikki mennyttä se.
Kaikki vapaa-aika menee juodessa, ihme onkin, että työpaikka on vielä tallella. Tuskin on enää pitkään, sillä viina vie miestä. Hyvää miestä. Mikään ei enää merkitse mitään, aivan kuin kaikki hänen inhimilliset tunteensa olisivat kuolleet pois. Vain se, koska pääsee juomaan ja missä voi ryypätä, ratkaisee kaiken.
Ilkeilee, kaikesta, ulkonäöstä, tekemisistä, olemisista, en enää jaksa ymmärtää.
::: vaihtaa mies sanan tilalle nainen, niin silloin on mun "pöksyissä".
Eli meillä juopottelun hoitaa avokki. Ei innostu mistään, eikä sen kanssa enää voi edes lähteä mihinkään. Töistä kun tulen himaan, niin jo haisee sitsu.
V.... että kollottaa. Jos olis millä ostais, ostaisin sen ulos tästä pirtistä
- Ny.urheilijamies
Mulla autto kun vaimo sano että en juo enää yhtään kaljaa tai ero tulee ja saan kerätä kamani. Pari kertaa kokeilin onneani ja sitten tajusin. Kyllä se oli tosissaan. Jokainen itse valitsee mikä on tärkeintä. Minä siiryin urheilun ja terveellisen elämän pariin:)
- Ex-stina4
Mutta kun AA-porukka hokee, että kukaan toinen ihminen ei voi raitistaa toista. Ja että kukaan ei raitistu toisen vuoksi.
Eivät kai AA:n pyhät kirjoitukset voi olla väärässä?
- Rakastaehjäksi
Koska rakkaus.
- väsynyt eeva
hei pieni ihminen olen samanlaisessa tilanteessa. ei hyvä eikä pahe auta miestäni tajuamaan että jos ei lopeta jokapäiväistä kaljan litkimistä niin kohta menettää työn,avovaimon ja kotinsa. mun mielestä hänen ois jo korkea aika herätä, om meinaan tullut jo katkokävelyä selvin päin ja kännissä. sanoo etta aivot pelaa mutta pää ei. yritä nyt sitten jaksaa rinnalla, huh,huh. n.11 vuotta sitten tapasimme ja oli ihan eri mies kuin yön ja päivän ero tänä päivänä. taitaa kuolema erottaa ennenkuin hänellä tulee järki päähän. ikävä sanoa näin koska rakastan häntä kaikesta huolimatta, mutta totuudellehan ei voi mitää.. tsemppiä suulle. terv eeva
- Ieva, Ieva
- Al-Anon - Vertaistukea ...
www.al-anon.fi/
- Minä pieni ihminen
Kiitos kaikille minulle vastanneille. Me lähdimme eri suuntiin. Tuntuu aivan järkyttävän pahalta ja surulliselta, mutta niin oli parasta. En jaksanut enää sitä elämää, ei se ole mitään elämää, eikä parisuhdetta.
Minähän olin tietenkin se syypää kaikkeen, totta kai. Hänen juomisensahan ei tokikaan millään tavalla vaikuttanut parisuhteeseemme, eihän?! ;)
Joka tapauksessa, elämme nyt lapseni kanssa omaa elämäämme ja elämä tuntuu pitkästä aikaa todella valoisalta.
En koe mitään syyllisyyttä enkä muutakaan omantunnun pistosta, koska repäisin itseni irti alkoholistin vaikutuspiiristä.
Ongelma on nyt vain se, että en jaksa lainkaan katsella kännisiä ihmisiä missään. Ongelma se on sen takia, että näitä kännisiä näkee joka päivä, joka paikassa. En jaksa sitä lainkaan.
Mutta päivä kerrallaan, opettelemme elämään vapaina ja rauhallisina.- raitis-nykyisin47v
Alkoholismi on sairaus ja en juodessani alkon käyttöä sairautena pitänyt tai itseäni alkoholistina.
Piti ensi juoda niin että terveysongelmia ilmaantui ja aviohuolia.
Nyttemmin jo vuosia raittiina olleena ihmettelen vieläkin miten sairaalloisesti
riippuvainen, ahdistunut,masentunut olin juodessani.
Jospa miehesi jotenkin tajuaisi hakeutua hoitoon ennen sisuskalujen pettämistä tai vakavia tapaturmia.
Olen miettinyt exäni kanssa, nyttemmin palanneet yhteen pari vuotta sitten, kun vuosien raittiuden jälkeen onni löytyi uudelleen, mikä olisi silloin minua auttanut tajuamaan ennenkuin lääkäri antoi madonluvut.
Hyvä sisätautilääkäri joka kertoo elimistön tilan ja riskit. Hyvä lääkäri lisäksi kertoo seikkaperäisesti millainen on alkoholistin kuolema sairaalassa.
Minä lopetin tämän jälkeen. - Pieni kulkija
Olet katsellut juoppoa tarpeeksi, eikä sinulla ole siihen enää voimia. Vanhat asiat hyökkää päälle, kun näet humalaisen. Siihen menee aikaa, mutta kyllä sekin helpottaa. Nauti elämästäsi, äläkä vaan päästä pienintäkään ajatusta, siitä, että olisit syyllinen toisen ihmisen juopotteluun. Kyllä siihen on jokainen juoppo itse syyllinen. Hienoa, että muutit elämäsi. Kaikkea hyvää sinulle.
- Minä pieni ihminen
Pian on vuosi kulunut siitä, kun erosimme. Pitkä vuosi. Ikävä on jokainen päivä. Yritimme hiukan lämmitellä suhdettamme, koska mies oli laittanut korkin kiinni. Hän ei vain pystynyt puhumaan kanssani asioitamme selviksi. Ehkä oli ja on niin kova työ saada oma elämänsä raiteilleen, ettei enää jaksanut mennyttä parisuhdetta puida.
Onneksi repäisin itseni irti, toivon että sekin myötävaikutti miehen haluun raitistua. Todennäköisemmin syy oli kuitenkin se, että terveys petti ja lääkäri ei antanut enää vaihtoehtoja.
Toivon, että hän on juomatta ja että hänen elämäänsä kuuluu paljon rakkautta, lämpöä ja kaikkea hyvää. Iso pala sydämestäni on yhä hänen luonaan. - AAkura
Pian vuoden vanha AA-provo. Miks (itse)arvoisat luotsit ei poista tätä???
- ex-juoppo
Noin se usein menee. Ainoa yhdistänyt asia on ollut se alkoholi. Toinen se juoppo ja toinen juopon hoitaja. Molemmat sairastuneita. Kun alkoholi katoaa niin huomataan, että ei meillä mitään yhteistä ole enää ollut pitkään aikaan. Vain se viina yhdistävänä tekijänä.
- en kerro ; )
ex-juoppo kirjoitti:
Noin se usein menee. Ainoa yhdistänyt asia on ollut se alkoholi. Toinen se juoppo ja toinen juopon hoitaja. Molemmat sairastuneita. Kun alkoholi katoaa niin huomataan, että ei meillä mitään yhteistä ole enää ollut pitkään aikaan. Vain se viina yhdistävänä tekijänä.
"ex-juoppo" Olet aivan oikeassa. Ei riitä että aloitetaan toipuminen alkoholin kiroista vaan myös parisuhde aloitettava puhtaalta pöydältä. Entäpä se kun molempien on rakennettava itsensä uusin eväin eli tutustuttava itseensä. Savottaa riittää..
- pitkä ja paksu olla
Onko vuoden raittius susta liian pitkä?
- 39v mies lahdesta
Mä juon joka pv vain sen takia että pysyisin normaalina, inhoan kaljaa mutta pelkään kuolevani jos en itseäni sillä korjaa. En uskalla mennä lääkäriin, haluaisin jotain lääkettä että mieli rauhottuisi eikä tarvitsisi juoda enää. Auttakaa, mitä teen?
t. 39v mies lahdesta.- en kerro ; )
"39v mies lahdesta" A-klinikkaa suosittelen näin ensialkuun. Itse olen asiallista palvelua saanut. Mihinkään eivät pakota ja keskustelu luottamuksellista.
Sun mieliala asia voi johtua juomisesta tai olet mieltäsi rauhoitellut juomalla. Siihenkin löytyy hoitokeino.
Juominen pitäisi vain saada poikki.
Ehkäpä kotona tehtävä avokatko lääkitys ei olisi sulle parhain juttu kun sitä juomista on joka päivä. Olen itse ollut laitoskatkaisussa ja se toimi. Sain pahoihin oloihin lääkitystä ja lääkäriäkin tapasin. Sieltä mahdollisuus siirtyä laitoskuntoutukseen ja suosittelen. Joskus vain joutuu odottamaa vapautuvaa paikkaa. Luulen kyllä että nyt hieman hiljaisempaa kun pitkät vapaat ja lomat muina kuukausina.Eikä ole pakko jäädä kotipaikkakunnalle laitoskuntoutukseen ja usein irtiotto on hyväksi.
Jos kuulut toimeentulotuen piiriin niin virasto maksaa tietyn pituiset hoitojaksot. Eräs ystäväni sai useamman kuukauden hoidon.
Voit mennä A-klinikalle juttelemaan mutta avokatko lääkket saat jos puhallat nollat. Mene heti aamusta kun avaavat. Katso aukioloajat netistä.
Jos mietityttää niin soita sinne ensin, soittoaika löytyy netistä.
Sä selviät tästä, älä jää yksin. Kirjoita. - 39v mies lahdesta
en kerro ; ) kirjoitti:
"39v mies lahdesta" A-klinikkaa suosittelen näin ensialkuun. Itse olen asiallista palvelua saanut. Mihinkään eivät pakota ja keskustelu luottamuksellista.
Sun mieliala asia voi johtua juomisesta tai olet mieltäsi rauhoitellut juomalla. Siihenkin löytyy hoitokeino.
Juominen pitäisi vain saada poikki.
Ehkäpä kotona tehtävä avokatko lääkitys ei olisi sulle parhain juttu kun sitä juomista on joka päivä. Olen itse ollut laitoskatkaisussa ja se toimi. Sain pahoihin oloihin lääkitystä ja lääkäriäkin tapasin. Sieltä mahdollisuus siirtyä laitoskuntoutukseen ja suosittelen. Joskus vain joutuu odottamaa vapautuvaa paikkaa. Luulen kyllä että nyt hieman hiljaisempaa kun pitkät vapaat ja lomat muina kuukausina.Eikä ole pakko jäädä kotipaikkakunnalle laitoskuntoutukseen ja usein irtiotto on hyväksi.
Jos kuulut toimeentulotuen piiriin niin virasto maksaa tietyn pituiset hoitojaksot. Eräs ystäväni sai useamman kuukauden hoidon.
Voit mennä A-klinikalle juttelemaan mutta avokatko lääkket saat jos puhallat nollat. Mene heti aamusta kun avaavat. Katso aukioloajat netistä.
Jos mietityttää niin soita sinne ensin, soittoaika löytyy netistä.
Sä selviät tästä, älä jää yksin. Kirjoita.Kiitos vastauksestasi. On vähän sellanen sosiaalinen pelko että mitä jos muut saa tietää. Vaikka juon osaan käyttäytyä normaalisti ja peittää juomiseni. Häpeänpelko painaa raskaasti jos menisin aa tms. Tunnen itseni aasiksi. Teen työtä freelancerina ja paljon etänä, mahdollistaa tämän typerän juomisen joka tuhoaa mieltä päivä päivältä. Mitä on avokatkolääkkeet?
- En kerro ; )
39v mies lahdesta kirjoitti:
Kiitos vastauksestasi. On vähän sellanen sosiaalinen pelko että mitä jos muut saa tietää. Vaikka juon osaan käyttäytyä normaalisti ja peittää juomiseni. Häpeänpelko painaa raskaasti jos menisin aa tms. Tunnen itseni aasiksi. Teen työtä freelancerina ja paljon etänä, mahdollistaa tämän typerän juomisen joka tuhoaa mieltä päivä päivältä. Mitä on avokatkolääkkeet?
"39v mies lahdesta" Tottakai tuo pelko paljastumisesta on peikkona. Aivan ymmärrettävä tunne. Silti yritä ottaa reilu, itseäsi rakastava asenne että haluat itsesi kuntoon.
Et ole aasi kun myönnät olevasi heikko alkoholin suhteen, sen myöntäminen ja avun hakeminen on vahvuutta.
AA:ssa käy ihmisiä joka yhteiskuntaluokista ja julkkiksista asti että et sinä sieltä mitenkään erikseen korostu.
Olet anonyymi eli henkilöllisyytesi ja asiasi jäävät seinien sisäpuolelle. Puhumispakkoakaan ei ole, nimen saattavat kysyä ja sen voit sanoa jos haluat. Kaikki on vapaaehtoista ja voit lähteä kesken palaverin poiskin jos sille tuntuu. Voit aina palata takaisin jos sille tuntuu, itse saat päättää mitä haluat.
Sulla olisi se upea juttu että aina tulokas on ryhmän tärkein henkilö. Vastaanotto on vilpitöntä.
Avokatkolääkkeet helpottavat pahimpia vieroitusoireita ja rauhoittavat mieltäkin.Eivät kuitenkaan vastaa teholtaan laitoskatkolääkkeitä. Mulla jo aikaa niistä eli lääkkeitten nimiä en enään muista. Silti suosittelen kokeilemaan, mua auttoivat hyvin.Taisi olla kolmen päivä lääkkeet mutta arkisin ne haettava joka aamu ja nollat veressä. Viikonlopuksi antavat satsin kerralla mukaan mutta sitten ei ryypätä todellakaan ettei käy huonosti..
Itse kävin aamuisin akupunktiossa heti kun avasivat. Korvanlehteen laittoivat neuloja. Ei ole huuhaata, ainakaan mun kohdalla. löytyi kipupiste keuhkojen kohdalta.. mulla astma. Olen neulakammoinen mutta akuneula eri juttu kuin veren imeminen.Hoitavat mieltä ja rääkättyjä sisuskaluja ja itse meinasin nukahtaa neulat korvissa rauhoittavaan musaan. Toi pirteyttä päivään ja tyynempää oloa.
Saat tätäkin hoitoa ilmaiseksi kunhan olet kirjautunut A-klinikan asiakkaaksi. - 39v mies lahdesta
En kerro ; ) kirjoitti:
"39v mies lahdesta" Tottakai tuo pelko paljastumisesta on peikkona. Aivan ymmärrettävä tunne. Silti yritä ottaa reilu, itseäsi rakastava asenne että haluat itsesi kuntoon.
Et ole aasi kun myönnät olevasi heikko alkoholin suhteen, sen myöntäminen ja avun hakeminen on vahvuutta.
AA:ssa käy ihmisiä joka yhteiskuntaluokista ja julkkiksista asti että et sinä sieltä mitenkään erikseen korostu.
Olet anonyymi eli henkilöllisyytesi ja asiasi jäävät seinien sisäpuolelle. Puhumispakkoakaan ei ole, nimen saattavat kysyä ja sen voit sanoa jos haluat. Kaikki on vapaaehtoista ja voit lähteä kesken palaverin poiskin jos sille tuntuu. Voit aina palata takaisin jos sille tuntuu, itse saat päättää mitä haluat.
Sulla olisi se upea juttu että aina tulokas on ryhmän tärkein henkilö. Vastaanotto on vilpitöntä.
Avokatkolääkkeet helpottavat pahimpia vieroitusoireita ja rauhoittavat mieltäkin.Eivät kuitenkaan vastaa teholtaan laitoskatkolääkkeitä. Mulla jo aikaa niistä eli lääkkeitten nimiä en enään muista. Silti suosittelen kokeilemaan, mua auttoivat hyvin.Taisi olla kolmen päivä lääkkeet mutta arkisin ne haettava joka aamu ja nollat veressä. Viikonlopuksi antavat satsin kerralla mukaan mutta sitten ei ryypätä todellakaan ettei käy huonosti..
Itse kävin aamuisin akupunktiossa heti kun avasivat. Korvanlehteen laittoivat neuloja. Ei ole huuhaata, ainakaan mun kohdalla. löytyi kipupiste keuhkojen kohdalta.. mulla astma. Olen neulakammoinen mutta akuneula eri juttu kuin veren imeminen.Hoitavat mieltä ja rääkättyjä sisuskaluja ja itse meinasin nukahtaa neulat korvissa rauhoittavaan musaan. Toi pirteyttä päivään ja tyynempää oloa.
Saat tätäkin hoitoa ilmaiseksi kunhan olet kirjautunut A-klinikan asiakkaaksi.Kiitos kaunis, olet ihana ihminen. Oiskohan viisainta soittaa sinne ensin ja alkaa sitten kasaamaan pelkotilaa jotta uskaltaa mennä ovesta sisään eikä paeta jollakin tekosyyllä takaisin kotiin? Lääkäriin ei mun ilmeisesti kannata mennä? Saanko lääkettä a-klinikalta vai pitääkö se hakea apteekista? Olo vähän sellainen että kumpa sais unilääkettä ja vois nukkua tän kaiken pois, siis ei kuolla vaan nukkua siihen asti että jaksaisi olla taas oma itsensä.
- .-.---
Delirium tremens pelko, voisiko olla?
- pirjoke3
Annappa hellyyttä ja rakkautta miehellesi niin toipuu hetkessä.
- Nykänen
39Lahti: avokatkossa kartoitetaan tilanne, tsekataan vieroitusoireiden voimakkuutta, ja konsultoidaan lääkärin kanssa. toimii niin että joka päivä paikan päältä haetaan lääkkeet ja puhutaan tilanteesta. jos ymmärrystason heikennys ja vieroitusoireet ovat todella voimakkaita niin ohjataan laitoskatkaisuun. a-klinikalle voit soittaa ja tiedustella asioita vaikka olisi putki vielä käynnissä.
- Pieni kulkija
Olet kaikessa oikeassa, millään muulla ei ole väliä kuin sillä, että saa päänsä täyteen. Hän ei ole enää sama ihminen. Oletko koittanut saada apua katkaisuhoidosta. Sieltä saat myös sinä apua. Sinä voit huonommin, kuin miehesi. Koita vielä auttaa, mutta älä käytä kaikkia voimiasi mieheesi, sillä tulet tarvitsemaan niitä. Jos apusi ei tepsi, eikä hän ole valmis ottamaan sitä vastaan, lähde äkkiä, äläkä jää odottamaan. Sinulla voi tulla rahapula ja vaikka mitä vaikeuksia, mutta mikään muu ei ole sitä helvettiä, mitä nyt elät. Pelasta itsesi olet sen arvoinen. Naiset eivät vaan aina usko, etteivät he saa toista muuttumaan. Liian suuri, kuningas alkoholi, on sinun voitettavaksesi. Muuta vaikka erilleen , jos et halua erota. Jos se vaikka pysäyttää. Ainakin hän oppii mitä on olla yksin, ja nähdä seuraukset. Kaikkea hyvää sinulle ja voimia.
- Pieni kulkija
Ota yhteyttä katkaisuhoitoon. Sieltä saat apua sinäkin. Sinun täytyy kerätä voimasi ja hakea apua itsellesi. Sinullä ei ole apua alkoholista , niinkuin miehelläsi. voit todella huonosti. Älä ainakaan sinä ota alkoholia. Kerää voimasi, olet tärkeä.
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 172373
- 441261
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa70907Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää135838- 45831
- 59797
- 42766
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.44735Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe164722Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis130684