Ole kiitetty Herra Jeesus1

muuttis

Kiitollisin mielin täytyy heti kirjoittaa Lahden iltaseuroista hyviä terveisiä.
Oli aivan ihmeellinen saarna Purtsilta tänään.

Ei ole Jumala hyljännyt esikoisia.

Monet rukoukset ovat tulleet kuulluiksi. Halleluja!

52

314

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ainokaarina1

Aamenta tähänkin...

• Lasiiri

Kyllä yhdyn mielipiteisiin, mutta tämänhenkisiä saarnoja pitäisi olla 95%:sti, tuntuu herätysliikkeen henki aika harvassa loimessa roikkuvan, vain muutaman selkeäsanaisen, ei-huutajan ja raitishenkisen varassa. Onneksemme on edes nämä harvat, joitten saarnojen alla syntinenkin saa oikeasti rohkeuden uskoa sellaisena kun on, vaikkapa kuorolaulajana. :)

• muuttis

Vähän harvat loimet kyllä on, mutta rukous on varmaan paras ase tässä. Oikeastaan välttämätön, koska huipulla tuulee. Herra on voimallinen pitämään pystyssä kyllä myrskyn silmässäkin.
        Teksti meni minulta ohi, taisi olla ilmestyskirjasta?

Syvällistä parannussaarnaa ja ihanaa uskon saarnaa. Tuli EH mieleen.
        Oikein rakkaudellista ja armollista.

• Nahkiaisen tapaan huuli pyöreenä väsymyksen tunnetta tuntien ihmettelen, kuka antaa luvan uskoa ja kuka voi otta sen pois?

• muuttis

Vihne, kuuntelitko iltasaarnan?

• muuttis kirjoitti:

Vihne, kuuntelitko iltasaarnan?

Ei ollut tilaisuutta, kun oli velvollisuuksia muualla. Kyllä minä jotenkin hänen saarnaamisensa tunnen ja olen ollut havaitsevinani oikeanlaista vastuunkantoa.

Yhden neuvon annan yllätyksenä ja tilaamatta: Rukoilkaamme jokaisen vastuullisen julistajan puolesta. Vertailut näillä palstoilla saattaa tehdä heidän työnsä vain vaikeammaksi.

• muuttis
        vihne kirjoitti:

Ei ollut tilaisuutta, kun oli velvollisuuksia muualla. Kyllä minä jotenkin hänen saarnaamisensa tunnen ja olen ollut havaitsevinani oikeanlaista vastuunkantoa.

Yhden neuvon annan yllätyksenä ja tilaamatta: Rukoilkaamme jokaisen vastuullisen julistajan puolesta. Vertailut näillä palstoilla saattaa tehdä heidän työnsä vain vaikeammaksi.

Joka ainoan sananpalvelijan olisi pysyttävä siinä mitä raamattu sanoo.

Kyllä vihne varmasti tunnetkin Purtsin tyyliä.
        Mutta eilisiltainen oli erikoisen rohkea, ihmisoppien ja tiukkuuden vastustusta ja heikkojen ymmärtämystä valaiseva saarna.
        Sanalla sanoen: lakihenkisyys sai kyytiä.

Kyllä arvasin, ettet ollut kuulolla. :-) Nahkiaisesta.

• minimaalista
        vihne kirjoitti:

Kymmenkunta esikoislestadiolaista 10000:sta on kirjoittanut tälle palstalle.
        Vaikutuksen saarnaajien työhön voi laskea siitä.

Hyvin monet aktiivit sen sijaan keskustelevat suoraan saarnaajien kanssa.

• muuttis kirjoitti:

Mutta eilisiltainen oli erikoisen rohkea, ihmisoppien ja tiukkuuden vastustusta ja heikkojen ymmärtämystä valaiseva saarna.

Tässä tapahtui kierrätystä. En muista milloin hänen vuoronsa olisi ollut viimeisenä. Odotin koko ajan ja petyin pahasti. Hänen saarnansa olisin halunnut kuulla, mutta en voinut olla kotosalla.

Kyllä minäkin olen muutaman kanssa keskustellut ihan livenä aikanaan. Olin minä pari kertaa myös Jellivaaran kaikkeinpyhimmässä, ettei pelkästään esipihoissa.

• keskikylä
        muuttis kirjoitti:

Ihmisoppia se on, että otetaan luvalliseksi. Luvalliseksi tekemään vastahakoisuutta ja kasvattamaan karvasta juurta.
        Karvaasta juuresta puristetaan sitten uutetta jolla kirjoitetaan.

Jos ottaa annoksesta vain osan niin pitkän päälle tulee anemia ja nälkä niin että näköä haittaa.

• muuttis
        keskikylä kirjoitti:

Ihmisoppia se on, että otetaan luvalliseksi. Luvalliseksi tekemään vastahakoisuutta ja kasvattamaan karvasta juurta.

Jos ottaa annoksesta vain osan niin pitkän päälle tulee anemia ja nälkä niin että näköä haittaa.

Isäinsäännöt ja ihmisopit ovat kestämätöntä opetusta päinvastoin kuin Jumalan sana, joka pysyy ja kestää!

Kuten jo aiemmin kirjoitin, Purtsin saarnassa oli SYVÄLLISTÄ parannussaarnaa. Ei päältä kiilloittelua, kuten nykyään valitettavan usein kuulee.
        Päältä kiilloittaminen kasvattaa tekopyhyyttä, hengellistä ylpeyttä, eikä saa muutosta sydämen tasolla, niinkuin tulisi. Jotta usko alkaisi näkyä myös tekoina.

• muuttis
        vihne kirjoitti:

Tässä tapahtui kierrätystä. En muista milloin hänen vuoronsa olisi ollut viimeisenä. Odotin koko ajan ja petyin pahasti. Hänen saarnansa olisin halunnut kuulla, mutta en voinut olla kotosalla.

Kyllä minäkin olen muutaman kanssa keskustellut ihan livenä aikanaan. Olin minä pari kertaa myös Jellivaaran kaikkeinpyhimmässä, ettei pelkästään esipihoissa.

Joo, erikoista oli, että hän saarnasi viimeisenä iltana. Olen sata varma, että sinunkin sydämesi olisi alkanut veisaamaan kiitosta Herralle maanantai-iltana, sillä uskon, että olet monesti murehtinut esikoisten tilannetta ja tehnytkin jotain korjausliikkeitä sen muuttamiseksi. On se hengellinen koti vain niin rakas meillen. Virheistä huolimatta.

Siis tämä on vihneelle vastausta.

• muuttis
        keskikylä kirjoitti:

Luvallisuuksia?

Nälkä tulee justiinsa silloin kun saa ravinnokseen leivän sijaan olkikasoja.
        Ei ruumenista tule kuin mahapuruja.

On hyvä varoittaa vaaroista, mutta LAKIA niistä ei saa tulla. Siitä varoitettiin eilisessä saarnassakin. Mikä siinä on, että joka varoituksesta AINA on tulossa laki?
        Jumalan 10 käskyä on ainut laki ja siitä ei katoa piirtokaan, kuten raamattu sanoo. Siihen ei mitään saa lisätä eikä pois ottaa.

• keskikylä
        muuttis kirjoitti:

Luvallisuuksia?

Nälkä tulee justiinsa silloin kun saa ravinnokseen leivän sijaan olkikasoja.
        Ei ruumenista tule kuin mahapuruja.

On hyvä varoittaa vaaroista, mutta LAKIA niistä ei saa tulla. Siitä varoitettiin eilisessä saarnassakin. Mikä siinä on, että joka varoituksesta AINA on tulossa laki?
        Jumalan 10 käskyä on ainut laki ja siitä ei katoa piirtokaan, kuten raamattu sanoo. Siihen ei mitään saa lisätä eikä pois ottaa.

Jotain ei - jotain kyllä. Kumpiko olisi muuttumassa laiksi? Kyllä=Laki ; Ei=Laki. Jos näet että vain "EI" on laki niin näetkö että "Kyllä" voi olla sitä myös.

Silloin voi olla että Muunto-prosessorin läpi vetäminen, joka muuttaa kaiken laeiksi, se on se vikatikki.

• Kristuksen vanhurska
        keskikylä kirjoitti:

Jotain ei - jotain kyllä. Kumpiko olisi muuttumassa laiksi? Kyllä=Laki ; Ei=Laki. Jos näet että vain "EI" on laki niin näetkö että "Kyllä" voi olla sitä myös.

Silloin voi olla että Muunto-prosessorin läpi vetäminen, joka muuttaa kaiken laeiksi, se on se vikatikki.

Saisi pitkän luettelon puista heinista ja oljista, joita esikoislestadiolaisuudessa tarjoillaan Jeesuksen omille ruuaksi.

Jeesus on leipä elämän. Hänen ruumiinsa sinun puolestasi annettu, hänen verensä sinun puolestasi vuodatettu. Jeesuksessa Kristuksessa me olemme uskon ja kasteen kautta tulleet soviteuiksi Jumalan kanssa, niin kuin Raamattu todistaa.

Kristityn kilvoitus onkin siinä että me tämän uskon tuoreena pidämme, siis varmuuden siitä että olemme Jumalan kanssa tulleet soviteuiksi. Ja varmuuden Jumalan uskollisuudesta, siitä että liitto jonka Jumala kanssamme teki Pyhässä Kasteessa, se pitää ja pysyy voimassa kuolemaan asti.

Tässä eroaa uskonvanhurskaus, ja tekoihin perustuva vanhurskaus, eli lainvanhurskaus.

- USKOSTA vanhurskaiksi tulleiden vanhurskaus on täydellinen, se on Jeesus Kristus.

- Ihmisen omiin tekoihin perustuva vanhurskaus (olkoon kuinka vähäistä hyvänsä) on horjuvaa. Koko ajan mittaillaan sitä että riittääkö parannukseni määrä, riittääkö kiltteyteni, tottelevaisuuteni ja hyvät tekoni Jeesukselle maksuksi hänen vanhurskaudestaan.

Ihminen jolla on TODELLINEN käsitys syntiturmeluksestaan, ei voi vähäisessäkään määrin luottaa enää omaan vanhurskauteensa, koska tietää että sitä ei ole. Ja sekin mikä näyttäisi olevan, on vain saastainen vaate jolla yritetään peitellä häperällisimpiä paikkoja näkymästä.

• su***
        minimaalista kirjoitti:

Kymmenkunta esikoislestadiolaista 10000:sta on kirjoittanut tälle palstalle.
        Vaikutuksen saarnaajien työhön voi laskea siitä.

Hyvin monet aktiivit sen sijaan keskustelevat suoraan saarnaajien kanssa.

minimaalinen, "Keskustelevat saarnaajan kanssa"Miksi he keskustelevat. Eivätkö he tiedä omaa uskoaan. Onko saarnamies joku tietäjä? Saarnamies on tavallinen tallaaja, joka on saanut paremmat puhelahjat omeille mielipiteilleen raamatusta.
        Voiko saarnamiehelle sanoa oma mielipiteesä, eli olla erimieltä hänen saaransa sisällöstä. Jos sanoo, joutuuko hän sille tuomion listalle. Ja kuinka monta saarnamiestä täällä keskustelee.

Voi,voi meitä Sortavalan poikia, olemme ympyrässä.Kierrämme tätä syntistä kehäämme, emme pääse siitä ulos kuin elämämme lopussa.

• tältavaa

Kiitos Jeesukselle ja sanomaton ilo tulee siitä, että minä joka en rakkautta ansaitse, olen saanut kokea Jumalan rakkauden. Jumalan agapee rakkaus on ansaitsematon rakkaus joka on minun osakseni tullut. Kun tämä rakkaus sydämelle kirkastuu, silloin Hallelujaa suusta purkautuu.

Kun saarnaaja nyt mainituksi tuli, niin kerron kuinkas hän viimeksi tervehti minua.
      Puristi niskasta, niin että tuntui! :-) Veljellinen ote, etten paremmin sanoisi.

• Purtsin kaveri

Ihanasti hän vahvisti ne saarnat, joita veljet olivat pitäneet seurojen aikana. Näin tehdään YHDESSÄ työtä vaikka eri lahjoilla, mutta veli vahvistaa toisen veljen saarnan: "Ja uskovaisten suuressa joukossa oli yksi sydän ja yksi sielu..." eikä kukaan sanonut: "Minä olen Paavalin puolta", toinen: "Minä Apolloksen", joku taas: "Minä Keefaan", joku vielä: "Minä Kristuksen"..

• muuttis

Seurakunnalla on velvoite raamatun mukaan valvoa, että puhuttu sana on raamatun Sanaa. Niin alkuseurakuntakin tutki saarnat. Silloin ei voida sanoa aamenta ruumenille? Vai voidaanko?

Sellainen liturgia, mitä essuissa harrastetaan, että kaikenlaisten opetusten päälle sanotaan kiitos ja aamen, hämmentää.

Ymmärrän, että se palvelee yhtenäisyyden ja yhdessä pysymisen aatetta.
        Mutta pois leikkaavia ja ihmiskunnioitusta waativia puheita ei tulisi totuuden nimessä siunata. Se ei lisää luottamusta vaan aivan päinvastoin.

• Paavali sanoo: Kaikki joita Jumaan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapset. Vapaasti muistellen.

Jos ihminen on oikeasti kaidalla tiellä ja on tullut siihen ahtaan portin kautta, tietää mikä asia vahvistaa lihaa ja mikä Henkeä. Siinä on sitten valvomisen paikka, kumman haluaa vahvistuvan omassa elämässään.

Luvallisuuksista puhuminen kertoo puhujasta sen, että haluaisi samoja asioita, mutta ei uskalla, joka ei ole huono asia.

• kysyymuuttis

Mikä on vihne se kaita tie? Millainen se on?

Onko se kuin kirveen terä? Että koko ajan on pelko luiskahtamisesta joko vasemmalle tai oikealle puolelle?

• ePaimen

iloitsen minäkin kertomastasi, muuttis, jos sallitaan!

• muuttis

ePaimen! Totta kai "sallitaan"!! Iloitkaamme yhdessä.
        Sillä rukouksella, että pilvet kaikkoaisivat ja aurinko saisi lämmittää kylmenneitä sydämiä jatkossakin.

Nimittäin, Juhannusseuroissa joku puhuja jo kaipasi wanhimpia ja pelkona onkin, että jo ensi suvena saamme jälleen "apua" Lapista. Aina kun ilma kirkastuu, tulee taas vyörytys ja sekoittaa selkenevän opetuksen.

Huokaus.

Jospa Herra armossaan saisi valaista pohjolan pilvipäivää myös.

• Sora-ääni
        muuttis kirjoitti:

ePaimen! Totta kai "sallitaan"!! Iloitkaamme yhdessä.
        Sillä rukouksella, että pilvet kaikkoaisivat ja aurinko saisi lämmittää kylmenneitä sydämiä jatkossakin.

Nimittäin, Juhannusseuroissa joku puhuja jo kaipasi wanhimpia ja pelkona onkin, että jo ensi suvena saamme jälleen "apua" Lapista. Aina kun ilma kirkastuu, tulee taas vyörytys ja sekoittaa selkenevän opetuksen.

Huokaus.

Jospa Herra armossaan saisi valaista pohjolan pilvipäivää myös.

Niin, tämä Lapin wanhimpien apua pyytänyt saarnaaja lisäksi ilmoitti avun tarpeen olevan suuri. Mitenkähän tämä tarve erikoisesti ilmenee ja mikä on ollut se annettu apu?
        Mitä asioita Suomessa mahtaa olla sellaisia mitä Suomen omat miehet eivät ole kyenneet ratkaisemaan Jumalan sanan pohjalta?

Itselleni on jotenkin muodostunut sellainen käsitys tästä ko "avun" pyytäjästä, että hän on varmasti jollakin tavalla osallisena kaikkeen mikä liittyy "kristillisyytemme wanhimpiin" ja asioihin Suomessa.

Koen Lapin lähetyksien suurimman annin viimeisinä vuosina olleen se, että aika moni on alkanut vähän enemmän lukemaan ja tutkimaan Jumalan Sanan perustuksia.......

Jos ajatellaan kuinka usein wanhimmat ovat käyneet auttamassa Suomalaisia suureen tarpeeseen, mitenkä ollenkaan suuri tarve mahtaakaan olla esim itäisessä naapurissamme, eikä wanhimmat ole tiettävästi käyneet kiertueella ollenkaan?

Mikseivät ole???
        Luottavatko he siellä tehtävän työn täysin Suomen miesten käsiin, mutta ei taas Suomessa tehtävää työtä?
        Vai eikö Venäjältä ole tullut ollenkaan vastaavia pyyntöjä, tarpeen luulisi ainakin olevan lievästi sanottuna SUURI.

• muuttis
        Sora-ääni kirjoitti:

Niin, tämä Lapin wanhimpien apua pyytänyt saarnaaja lisäksi ilmoitti avun tarpeen olevan suuri. Mitenkähän tämä tarve erikoisesti ilmenee ja mikä on ollut se annettu apu?
        Mitä asioita Suomessa mahtaa olla sellaisia mitä Suomen omat miehet eivät ole kyenneet ratkaisemaan Jumalan sanan pohjalta?

Itselleni on jotenkin muodostunut sellainen käsitys tästä ko "avun" pyytäjästä, että hän on varmasti jollakin tavalla osallisena kaikkeen mikä liittyy "kristillisyytemme wanhimpiin" ja asioihin Suomessa.

Koen Lapin lähetyksien suurimman annin viimeisinä vuosina olleen se, että aika moni on alkanut vähän enemmän lukemaan ja tutkimaan Jumalan Sanan perustuksia.......

Jos ajatellaan kuinka usein wanhimmat ovat käyneet auttamassa Suomalaisia suureen tarpeeseen, mitenkä ollenkaan suuri tarve mahtaakaan olla esim itäisessä naapurissamme, eikä wanhimmat ole tiettävästi käyneet kiertueella ollenkaan?

Mikseivät ole???
        Luottavatko he siellä tehtävän työn täysin Suomen miesten käsiin, mutta ei taas Suomessa tehtävää työtä?
        Vai eikö Venäjältä ole tullut ollenkaan vastaavia pyyntöjä, tarpeen luulisi ainakin olevan lievästi sanottuna SUURI.

Samat ajatukset, samat kysymykset kuin "soraäänellä" ovat pyörineet mielen päällä monesti. Kukahan antaisi vastauksia?

• 11+11
        muuttis kirjoitti:

Samat ajatukset, samat kysymykset kuin "soraäänellä" ovat pyörineet mielen päällä monesti. Kukahan antaisi vastauksia?

Wanhimmat eivät ilmeisesti halua mennä mukavuusalueen ulkopuolelle.

• Matt 7: 13. Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
      14. mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.

Kaita tie on Jeesuksen seuraamista Pyhässä Hengessä. Silloin ihminen itse harkitsee mikä vahvistaa lihaa ja mikä henkeä.

• totuus = Sana

Vihne, tiesitko että Jeesus on Jumalan sana. Selvyyden vuoksi, sillä joukossamme on monta kirjoittajaa joille Pyhä Henki on sama asia kun heidän oma mielikuvituksensa.
        Jeesusta röyhkeästi pilkaten he kerskuvat Pyhästä Hengestä.

Joh. 6:52-53 Silloin juutalaiset riitelivät keskenään sanoen: "Kuinka tämä voi antaa lihansa meille syötäväksi?" Niin Jeesus sanoi heille:

***) "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne.

Täällä piru vastustaa yli kaiken sitä vanhurskautta, joka Jumalalta tulee uskon kautta lahjana, - ilman ihmisen omia tekoja

• muuttis
        totuus = Sana kirjoitti:

Vihne, tiesitko että Jeesus on Jumalan sana. Selvyyden vuoksi, sillä joukossamme on monta kirjoittajaa joille Pyhä Henki on sama asia kun heidän oma mielikuvituksensa.
        Jeesusta röyhkeästi pilkaten he kerskuvat Pyhästä Hengestä.

Joh. 6:52-53 Silloin juutalaiset riitelivät keskenään sanoen: "Kuinka tämä voi antaa lihansa meille syötäväksi?" Niin Jeesus sanoi heille:

***) "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne.

Täällä piru vastustaa yli kaiken sitä vanhurskautta, joka Jumalalta tulee uskon kautta lahjana, - ilman ihmisen omia tekoja

Jeesus on kaita tie!

Jeesus ON kaita tie!

JEESUS on kaita tie!

Jeesuksessa Kristuksessa olenne pyhät. puhtaat ja vanhurskaat!
        Hänessä.

emme itsessämme.

• ansioton armo
        muuttis kirjoitti:

Jeesus on kaita tie!

Jeesus ON kaita tie!

JEESUS on kaita tie!

Jeesuksessa Kristuksessa olenne pyhät. puhtaat ja vanhurskaat!
        Hänessä.

emme itsessämme.

Jeesus on tie.
        Jeesus on ahdas portti.

Joh. 14:4-9

Ja mihin minä menen - tien sinne te tiedätte." Tuomas sanoi hänelle: "Herra, me emme tiedä, mihin sinä menet; kuinka sitten tietäisimme tien?"

Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani. Jos te olisitte tunteneet minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni; tästälähin te tunnette hänet, ja te olette nähneet hänet."

Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme."

Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?

Matt. 7:13 Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
        Matt. 7:14 mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.

Moni ajattelkee tien olevan kaita ja portin olevan ahdas siksi, koska taivaaseen päästäkseen on suoriuduttava niin monista raskaista vaatimuksista ja velvollisuuksista tässä elämässä, joihin vain harva yltää.

Ryöväri ryöväsi, - senkun ehti lopulta jäi kiinni ja joutui teloitettavaksi. Tämäkö on vaativaa kaitaa elämää ryövätä rahat ja tavarat ihmisiltä?

MIksi portti on ahdas? Se on siksi, koska ihminen ei tunnusta olevansa syntinen, ja tarvitsevansa apua, ennen kun äärimmäisessä hädässä. Siivosyntisiä on toki paljon, ihmiset toki tunnistavat monetkin sen että siinä ja siinä paikassa tein väärin, tein syntiä, mutta silloin ihminen ei ole tunnustanut vielä olevansa syntinen.
        Ryöväri tunnusti syntinsä eikä ainoastaan tunnustanut syntiään, vaan hän USKOI myös sen, että Jeesus on Herra ja Herranaq voi halutessaan helpoittaa hänen oloaan ansaitussa helvetissä. Jeesus tuomitsi miehen, - ole vapaa -, kun tästä nyt yhdessä lähdemme, niin sinä olet oleva kanssani paratiisissa. Ihanko noin muuten vaan päähänpistosta. Ei, vaan siksi että viattomalla kulemallaan Jeesus maksoi tuon miehen syntivelan, Jeesus oli syntinen ryöväri oli siksi vapaa.

Sama odottaa meitä muitakin ryöväreitä jos tunnustamme syntimme ja uskomme Jeesuksen sovittaneen verensä cvuodattamisella ja ristinkuolemallaan syntivelkamme. Hallelujaa kiitos Jeesus.

• Jeesus on tie.
      Jeesus on ahdas portti.
      Lainaus.

Ei raamattua selitetä tuolla tavalla, jos aiotaan sen sulautuvan käytännöksi. Teoria on teoriaa!

• ohhoh vihne

Jumalan Sanako teoriaa?

• ohhoh vihne kirjoitti:

Jumalan Sanako teoriaa?

Voisitko avata mitä käytännössä merkitsee: Jeesus on ahdas portti! Mitä se on sinulle?

• pöyhtäri riisuttava
        vihne kirjoitti:

Voisitko avata mitä käytännössä merkitsee: Jeesus on ahdas portti! Mitä se on sinulle?

Joh. 10:8 Kaikki, jotka ovat tulleet ennen minua, ovat varkaita ja ryöväreitä; mutta lampaat eivät ole heitä kuulleet.
        Joh. 10:9 Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen.

Matt. 7:13 Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
        Matt. 7:14 mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.

***) Vihne ei ole vieläkään suostunut tunnustamaan itseään kokonaan syntiseksi.
        Omaa vanhurskautta on hänellä vielä vielä paljon.

Meille kokonaan syntisille ahdas portti on päivän selvä. Käynti syntisenä sisälle Jumalan valtakuntaan YKSIN ARMOSTA YKSIN USKOSTA YKSIN KRISTUKSEN TÄHDEN, ei ole ollenkaan helppo asia.

• Minä olen aiemmin tunnustanut olevani syyllinen kaikkeen, mistä minua syytetään. Olen saarnatautinen, jota en ole havainnut kenenkään muun tunnustaneen.

Edesmennyt veljeni P Kourula joskus muisteli Lestadiuksen saarnaa: Omistakaa nyt Kristuksen vanhurskaus omaksi vanhurskaudeksenne! Sitä vanhurskautta siis minun omakseni omistamaani minulla on. Pyhä Henki todistaa, että se riittää.

• Jeesuksessa kokonaan

Pinnallinen (ainoastaan synnin tekoihin perustuva) syntikäsitys estää evankeliumin syvällisen ymmärtämisen.

Kun ihminen ei tiedosta siinneensä synnissä ja olevansa jokaisen geeninsä osalta vauvasta asti 100% Jumalan tahdon vastainen, niin silloin ei vielä käsitä sitä mitä armo on. Kun ihminen ei ole tullut kokonaan syntiseksi, silloin hänellä on vielä (synnitön osuus) tavaraa mukana, jolla armoa koitetaan vaihtaa.

Ahdas portti on juuri siinä, että joutuu menemään Kristuksen luokse kaikesta hyvästä tyhjänä, - ja kokonaan syntisenä. Ylpeyden perkele ei tätä salli, siksi keksitään joitakin hyveitä (tekoja) joita sitten koitetaan kaupata lähimmäisille ja Jeesukselle näytteeksi kelvollisuudesta. Ymmärtämättömille lähimmäisille se voi vielä mennä täydestä, Jumalalle ei kelpaa.

Mutta ... Jeesus tuli syntisiä pelastamaan, hallelujaa! Tämä sanoma Raamatussa ei ole sattumaa tai fraasi, vaan tarkoittaa juuri sitä mistä edellä kirjoitin.

Jos siis olet syntinen, - ken lienetkin, niin terve tuloa Jumalan lasten joukkoon.
        Armossa on varaa ja Jeesuksen veressä on voimaa.

Jes. 1:18 Niin tulkaa, käykäämme oikeutta keskenämme, sanoo Herra.
        Vaikka teidän syntinne ovat veriruskeat, tulevat ne lumivalkeiksi; vaikka ne ovat purppuranpunaiset, tulevat ne villanvalkoisiksi.
        Jes. 1:19 Jos suostutte ja olette kuuliaiset, niin te saatte syödä maan hyvyyttä;

Jes. 1:20 mutta jos vastustatte ja niskoittelette, niin miekka syö teidät. Sillä Herran suu on puhunut.

• Kristuksen sanasta

Hyvin muistan minäkin P. Kourulan.

Uskolla omistettu Kristuksen vanhurskaus riittää, eikä mikään muu vanhurskaus riitäkkään Jumalan edessä. Me pelastumme yksin armosta, yksin Kristuksen tähden, USKON kautta. Omavanhurskaus on saastainen vaate, sitä vihollinen ahkerasti meille tarjoaa, johdattaakseen meidät pois Kristuksesta, pelastuksen tieltä.

Kaikkea muuta vanhurskautta, (sitä joka tulee ihmisestä itsestään), sitähän tässä riisutaan pois, että Kristus saisi muotoa meissä. Jeesus yksin on arvollinen saamaan kiitoksen kunnian ja ylistyksen, kaikesta siitä mitä hän sanansa ja Henkensä kautta saa meissä aikaan.

• teu.

Kourula teki totisen parannuksen n,2 vko ennen kuolemaansa ja sopi

kaikkien niiden kanssa joilla oli ollut sanomista tavalla tai toisella.

• metrin vapaus

Entäs sitten kun on menty siitä edellämainitusta ahtaasta portista, entäs sitten ?

Mitä se kristuksen vanhurskaus teissä tarkoittaa, ja jäädäänkö sitä niiden ahtaiden portinpylväiden väliin loppuiäksi muistelemaan omaa syntisyyttään pääsemättä koskaan mihinkään?

Mikähän siinä on, kun lukee Paavalin kirjeitä ja ketä tahansa raamaytun pyhien luettavia, siellä ei tule vastaan mitään sellaista joka on täällä muurina edessä kaiken aikaa !

Ei Paavalinkirjeissä ole muuta kuin Vapautetun elämää Jeesuksessa Kristuksessa.Te lette kuin leipä josta ei saa kukaan haukata, vaan kaikkien pitäisi konttia vaan sinne leivän sisälle ja siellä iotkeä syntisyyttään aamusta iltaan.

Minä ainakin menen saunaankin sitä varten että olisin puhtaampi sieltä tullessani, mutta tää teidän oppinne antaa ymmärtää ettei Jeesus saa mitään puhtautta aikaan, vaan ainoastaan laittaa jalkaan metrisen narun ja käteen muistilistan kuinka suuri ja syvä syntisyyteni on ja attaei vaan mikään vapaus koita.
      No onhan se vankikin täysin vapaa siellä kopperossaan toki.

• Alistu Herran tahtoo

Mehän puhuimme koko ajan Jumalan valtakuntaan sisälle tulemisesta. Kun on tullut sisälle tietää kyllä kyselemättäkin mitä sisällä eläminen on. Se on rakkautta iloa ja rauhaa Pyhässä Hengessä. mutta se on myöskin taistelua pimeydessä hallitsevia henkivaltoja vastaan. Pahin ihmisen ongelmista on pohjaton himo ja halu Jumalan kaltaiseksi tulemisesta, (siis kaikkivaltiaaksi kaiken hallitsevaksi herraksi), siksi hän
        ei voi alistua Jumalan (Kaikkivaltias Herra) tahdon mukaiseen elämään.

Ihminen joka ei tunnista eikä tunnusta itsessään asuvaa persyntiä ei voi koskaan päästä sisälle Jumalan valtakuntaan, vaan hänestä tulee tavalla jos toisellakin oman vanhurskautensa rakentaja (Elää itse itselleen rakentamansa valheen verkossa ilman totuuden tuntemista ja Totuudelle alistumista).

• muuttis
        Alistu Herran tahtoo kirjoitti:

Mehän puhuimme koko ajan Jumalan valtakuntaan sisälle tulemisesta. Kun on tullut sisälle tietää kyllä kyselemättäkin mitä sisällä eläminen on. Se on rakkautta iloa ja rauhaa Pyhässä Hengessä. mutta se on myöskin taistelua pimeydessä hallitsevia henkivaltoja vastaan. Pahin ihmisen ongelmista on pohjaton himo ja halu Jumalan kaltaiseksi tulemisesta, (siis kaikkivaltiaaksi kaiken hallitsevaksi herraksi), siksi hän
        ei voi alistua Jumalan (Kaikkivaltias Herra) tahdon mukaiseen elämään.

Ihminen joka ei tunnista eikä tunnusta itsessään asuvaa persyntiä ei voi koskaan päästä sisälle Jumalan valtakuntaan, vaan hänestä tulee tavalla jos toisellakin oman vanhurskautensa rakentaja (Elää itse itselleen rakentamansa valheen verkossa ilman totuuden tuntemista ja Totuudelle alistumista).

Jos oikea itsensä tunteminen puuttuu, olisi syytä alkaa lukemaan kymmentä käskyä ja peilaamaan omia ajatuksiaan, sanojaan ja tekojaan niiden valossa. Sitten voisi tutkia, rakastaako Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä kuin itseään.

Eilispäivän usko ja armo kun ei auta tänään. Siksi kristitty on vain päivän vanha.

Näin tutkittuaan itseään, ajatuksiaan, sanojaan ja tekojaan alkaa huomaamaan, että uskovan kilvoitus katumuksessa ja parannuksessa on tarpeen joka päivä.

Synti kun tarttuu joka päivä ja itse asiassa asuu lihassamme.

Täydellinen vapaus koittaakin vasta sitten, kun tämä tomumajamme kerran kuolemassa riisutaan ja saamme uuden, kirkastetun ruumiin.

Siksi sanotaan, että meillä on elävä toivo.

Jos emme valvo, alamme paatua ja alkaa olla vaarana, että uskomme muuttuu kuolleeksi.

Käy niin kuin eräässä alkuseurakunnassa, että tulemme rikkaiksi, emmekä mitään tarvitse.

Jos Pyhä Henki ei enää muistuta parannuksen tarpeesta ja näytä, missä on vikaa tullut, Hän on monen muistutuksen jälkeen lähtenyt pois. Siksi tulee valvoa joka päivä.

Hengen hedelmänä rakkaus vaikuttaa lähimmäisen parhaaksi tekoja, jotka Jumala on jo edeltä päin suunnitellut ja joihinka Hän antaa voimaa ja ennen kaikkea mielen.

• Näyttää siltä, että synnin tutkiminen työllistää enemmän kuin Jeesuksen tunteminen.

Itselläni on sellainen kokemus, että ihan itse olen elämäni sössinyt monta kartaa. En minä ole ajatellut ennen enkä jälkeen, että voisin laittaa sen jonkin eevan syyksi. Asia on johtanut yhdestä toiseen ja olen monesti löytänyt itseni tekemästä ihan oikeaa syntiä. Sitten on pitänyt katumuksen kaivossa huutaa apua, älä Herrani sulje kaivon suuta!!

Tiedän, että perimässäni on kiukkuinen luonteenlaatu ja se on tehnyt paljon hallaa minun ja lähimmäisteni elämässä, mutta en voi syyttää vanhempiani niistä ominaisuuksista, koska Jumala minun dnani suunnitteli sellaiseksi kuin se on.

• Syntisten Vapahtaja

Siihen menee enintään sekunti kun ihminen toteaa itsessään asuvan perisynnin.

MIksi perisynnin tiedostaminen omassa itsessään on aivan välttämätön?
        Se on siksi että vasta silloin ihminen tajuaa millaisesta suosta hänet on pelastettu.

Me näemme täällä päivittän sellaisten henkilöiden kirjoituksia, joille ei oma syntisyys ole kirkastunut, mutta ovat ohi Kristuksen (tekopyhinä) luikerrelleet tänne hirvittävää valhepropagandaansa kylvämään.

Ihminen joka ei tunnista eikä tunnusta itsessään asuvaa syntiä, ei voi pelastua koska hän ei tarvitse Kristusta pelastajakseen. Siksi oikean synnintunnon herääminen on aivan välttämätöntä. Kun tietoisuus omasta mahdottomuudesta pelastua kirkastuu ihmiselle, silloin tulee hätä ja kysymys, mitä minun pitäisi tekemän että perisin iankaikkisen elämän. Jeesus Kristus on vastaus tähän kysymykseen. Kristukseen voi tarttua ja turvautua AINOASTAAN USKON JA KASTEEN KAUTTA, niin kuin Jeesus itse opettaa.

Synti ei ole tekoja, vaan teot jotka ovat syntiä ovat meissä asuvan synnin seurausta. Syntiin on lääke, Jeesuksen veri, mutta synnittömyyteen ei ole
        (koska synnitön ei tarvitse Jeesusta eikä ota apua vastaan),
        Synnittömyys vie helvettiin, ellei synti kirkastu lain kautta Pyhän Hengen valossa ihmiselle.

• silmävoidetta tarvis

Et siis ymmärrä periturmelluksen osuutta sinussa.
      Sinulle synti on siis yksittäisiä tehtyjä tekoja ja sanoja.

Juurisyy on siten tuntematonta.

• Kristus omissaan

Näin on. Ja mikä pahinta siivosyntisyys johtaa vääjäämättä teko- eli omaan vanhurskauteen.

Uskonvanhurskaudessa ihminen puetaan uskon ja kasteen kautta Jeesukseen Kristukseen. Itsevanhurskaudessa kilvoittelu on sitten hyvin monimutkaista. Erilaisten syntien mittailua, kadottavuuden arviointia, peittelyä, joskus jonkun synnin tunnustamista anteeksi anomista, pelkoa, epäilyä, vertailua toisiin, pelastusvarmuuden puuttumista jne. - Koska autuutta haetaan Jeesuksen Kristuksen sijaan omasta itsestä.

• kaik pois poikenneet
        Kristus omissaan kirjoitti:

Näin on. Ja mikä pahinta siivosyntisyys johtaa vääjäämättä teko- eli omaan vanhurskauteen.

Uskonvanhurskaudessa ihminen puetaan uskon ja kasteen kautta Jeesukseen Kristukseen. Itsevanhurskaudessa kilvoittelu on sitten hyvin monimutkaista. Erilaisten syntien mittailua, kadottavuuden arviointia, peittelyä, joskus jonkun synnin tunnustamista anteeksi anomista, pelkoa, epäilyä, vertailua toisiin, pelastusvarmuuden puuttumista jne. - Koska autuutta haetaan Jeesuksen Kristuksen sijaan omasta itsestä.

Jumalan edessä kokonaan syntinen on oikealla tavalla syntinen. Hänellä on tasan yksi mahdollisuus pelastua, Se on Jeesuksen lahjoittama kokovartalovanhurskaus. Koska ihmisessä ei ole lankeamatonta paikkaa, eikä Jumalasta pois kääntymätöntä geeniä aivoissaankaan, niin sellaisella valheella pelleily (että minussa olisi jotakin hyvää) on hyvin vaarallista.

• Armosta pelastettu on armosta pelastettu, siinä on kaikki!

• Uskosta vanhurskas

Siinähän se kaikki on. Armosta pelastettuja ovat kuitenkin ainoastaan syntiset.
        Muutamaa ilahduttavaa poikkeusta lukuun ottamatta tällä palstalla ei ole kirjoittanut syntisiä henkilöitä, ainoastaan tekopyhiä ylimielisiä hurskastelijoita jotka eivät parannustra tarvitse. Syntiset anovat armoa ja Jumalan lupauksen mukaan myös saavat, kun uskovat.

• kuka perii syntiä

Niinpä niin, en ymmärrä tätä metelöintiä siitä kuinka "joka solu onperisynnin alainen ja pilalle mennyt jne."

Mitä sillä on merkitystä onko ihmisellä vasen puoli perisynnin pilaama tai oikea puoli, kun kerran vain ainoastaan haluttomuus antaa Jumalan Hengen uudestisynnyttää itsensä, on se joka vie kadotukseen !?

ELi uudestisyntymätön on vailla pelastustoivoa, ja uudestisyntynyt on pelastettu, niin mikä tässä yhtälössä on se perisyntimuuttuja en ymmärrä ?

• oikeaa evankeliumia

Ja kun hirmuisen synintunnon ja kauhistuksen seurauksena olen apuun huutanut Herran nimeä, ja Hän on vastannut huutoon ja uudestisynnyttänyt, pessyt puhtaaksi ja vapahtanut kaikesta synnistä, niin mitä sitten tapahtuu ?

Ollaanko sit aina vaan likaisia ja perisyntisiä vai mitä ?

Eihän sitä nyt kukaan sellaista edes kuvittele, että liha miksikään muuttuisi missään uudestisyntymässä ei kasteessa eikä missään, vaan on myyty ain aja ikuisesti kuolemalle ja synnin alaisuuteen.

Tämä liha kuuluu uudestisyntyneen naulita ristille himoineen ja haluineen ja pitää se siellä siihen asti kunnes kuolema vapauttaa tästä vihollisesta eli lhasta.

Mutta Uudestisyntynyt Henki on vapaa ja iloitsee vapaudestaan Jeesuksessa Kristuksessa myös joka hetki, eikä mikään perisynti vaivaa, koska se on siellä ristillä ja kuoleman paikalla eikä siltä kysytä mitään.

Tässä on Raamatun evankeliumi.

• haihattelijat näkyy

"Tämä liha kuuluu uudestisyntyneen naulita ristille himoineen ja haluineen ja pitää se siellä siihen asti kunnes kuolema vapauttaa tästä vihollisesta eli lhasta."

Sinulla ei ole (tämä näkyy vististäsi selvästi) mitään käsityystä sinussa asuvasta synnin voimasta. Rukoile synnin tuntoa ja parannuksen armoa.

• outoja valtuuksia
        haihattelijat näkyy kirjoitti:

"Tämä liha kuuluu uudestisyntyneen naulita ristille himoineen ja haluineen ja pitää se siellä siihen asti kunnes kuolema vapauttaa tästä vihollisesta eli lhasta."

Sinulla ei ole (tämä näkyy vististäsi selvästi) mitään käsityystä sinussa asuvasta synnin voimasta. Rukoile synnin tuntoa ja parannuksen armoa.

Mikä sinä olet arvioimaan mitä minä tiedän ja tunnen ?

Kerro mistä olet saanut tuon tuomiovallan ?

Oletko sinä minun ja minun Jumalani välissä ja kuka sinut on siihen asettanut!

ikä sen jumalan nimi on, jota te palvelette niiden 21 haaran voimalla ?

kerro mikä sen nimi on ?

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      611
      2213
    2. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      108
      1088
    3. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      23
      1065
    4. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      4
      927
    5. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      855
    6. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      85
      833
    7. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      50
      759
    8. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      89
      752
    9. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      725
    10. Moi, olen Lampunhenki

Kerro toivomuksesi🏺
      Ikävä
      65