vaihtoon Japaniin/USAan

japanlovexD

Olen 15 vuotias tyttö, joka haluaisi vaihtoon Japaniin tai USAan. Minulla olisi pari kysymystä.
-Joudun maksamaan vaihtovuoteni itse ja noiden maiden hinta luokka taitaa olla jotain reilua yhdeksää tuhatta. Miten saisin rahat kasaan? Saan luultavasti töitä harrastukseni avulla lastenryhmän toiseksi ohjaajaksi ja lisäksi voin päästä kesällä leirin ohjaajaksi. Kesätyön ehtisin tekemään kaksi kertaa, joten saisin jonkun 300 niistä. Tuosta toisesta en tiedä. Ja tällä hetkellä minulla on ehkä kasassa 50.
-Onko lukion 2. parempi kuin lukion 3. mennä vaihtoon? Ajattelin nimittäin mennä 2.
-On olemassa joitakin stipendejä. Kuinka helppo niitä on saada?
-Mikä järjestö olisi luotettava ja halpa?
-Kuinka nopeasti japanin kielen? Oppii olen harjoitellut katakanoja ja hirakanoja ja osaan sanoa vain hyvää päivää yms.

Kiitos vastauksista.

2

143

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rotaryt

      Rotaryn nuorisovaihto on reilusti edullisempi kuin muiden järjestöjen, tosin heillä ei voi itse päättää maata johon lähtee, vaan toivoa neljää eri vaihtoehtoa. Muilla järjestöillä hinnat on tosiaankin aika paljon kalliimmat, ja rahojen kasaan saaminen voi olla haastavaa noilla tuloilla. Matkan hinnan lisäksi joutuisit keräämään rahat vielä elämiseen vaihtomaassa. Osa vaihto-oppilasjärjestöistä ainakin myöntää stipendejä joko koko maksuun tai osaan siitä. Rotaryt käsittääkseni sen sijaan maksavat kuukausirahaa opiskelijalle myös vaihtovuoden aikana.

      Yleensä on kai suositeltavampaa mennä vaihtoon lukion ekan vuoden jälkeen, jotta kotiin palatessa on paremmin aikaa valmistautua ylioppilaskirjoituksiin.

      Jos rahasta on tiukkaa, suosittelen tutustumaan tuohon rotaryvaihtoon, muuten suosittelisin järjestöistä AFS:ää ja YFU:a, jotka toimivat pitkälti myös vapaaehtoistyön avulla eivätkä ole samalla tavalla kaupallisia järjestöjä kuten esim. STS ja EF.

      Jotkut järjestöt saattavat myös antaa vaihtovuodesta alennusta, jos oma perhe toimii Suomessa ennen vaihtovuotta tai samanaikaisesti isäntäperheenä ulkomaiselle vaihtarille.

    • idefixx

      Japaniin on usein aika tiukat ikärajat, joten kannattaa tarkistaa eri järjestöistä. Lukion 3 luokalla olet varmasti sinne jo liian vanha. Oman ja tuttujen kokemuksen perusteella suosittelen YFU ja AFS. YFUlta ainakin voi hakea isoja stipendejä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moi vaan vielä kerran

      Kivaa päivää samalla. Kukaan ei kaipaa eikä rakasta. 💔🐺🌃🌧️☀️
      Ikävä
      325
      3549
    2. Nainen, millaisista miehistä tykkäät?

      Mielenkiinnosta kysyn 😄
      Ikävä
      216
      2989
    3. Nyt sitten ulos ihmiset!

      Älkää jumittako täällä. Menkää, näkykää ja hankkikaa kokemuksia. Ei teitä kukaan edes bongaile, jos önötätte täällä.
      Ikävä
      144
      2564
    4. Onnea Solatie !

      On sit valittu uusi kaupunginjohtaja.No ei menny Nivala-Harju- Tapio -Pikkarainen juntan mukkaan.
      Kemijärvi
      20
      2082
    5. Mitä jos saisit tietää että kaivatullasi

      on jo joku toinen?
      Ikävä
      109
      2075
    6. Naiselle varatulle

      Jos homma kariutuu kotona, niin saanko sinut ihan omakseni🙂??
      Tunteet
      11
      1867
    7. Minun pitää tehdä jotain

      En tiedä meneekö siihen viikko vai kuukausi. Mutta jos voit odottaa, niin löydän sinut sen jälkeen kun on homma hoidett
      Ikävä
      44
      1712
    8. Sarvisalon kesätori

      Onpa kiva paikka. Mutta torikahvila oli suorastaan naurettavan alkeellinen ja ne voileivät,olivat kuin pienen lapsen tek
      Loviisa
      18
      1686
    9. Hindulijat raivoavat täällä, ettei kristinuskossa

      ole itsessään mitään aitoa! No miksi sitten hyökkäilette "nollaa vastaan"? Eikö hnduilijan vaan kannattaisi pieht
      Hindulaisuus
      276
      1379
    10. Sinä oot hyvä ihminen

      Mut ehkä me ei vaa sovita yhteen :(
      Ikävä
      122
      1326
    Aihe