Onko kukaan muu törmännyt tähän?

sydän lamaantuu

Onko kukaan muu törmännyt sellaiseen, että nesteenpoistaja Diurex Mite ja metformiini yhteisvaikutuksena lamauttavat sydäntä. Minulla ilmiö on tuttu mutta lääkärit eivät sitä myönnä. Sitäkin ihmeellisempää on kun DM:n ohjeessa mainitaan yhteisvaikusmahdollisuus diabeteslääkkeitten kanssa ja metformiinin kanssa neuvotaan olemaan erityisen varovainen yhdessä diureettien kanssa.

Olenko ainoa vai kuvittelenko vain?

25

2487

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mene ja hanki Antti Heikkilän kirja " Diabeteksen hoito ruokavaliolla" niin siellä löydät tietoa lääkestä ja myös ravitoaineiden yhteisvaikutuksista. Syöt ensin väärin ja sitten lääkeitä perään, niin kyllä vaikutta sydämeenkin.

• Avaaja ihan itse

Aika nolo koettaa tuolla tavoin myydä kirjaa. Ei syömisellä ole osaa eikä arpaa siihen miten kaksi lääkettä vaikuttaa yhdessä.

----Syöt ensin väärin ja sitten lääkeitä perään, niin kyllä vaikutta sydämeenkin. ----

Tuo loppukaneettisi onkin jo niin täyttä roskaa, että ei enää tiedä itkisikö vai nauraisiko.

Korostan kaikille, että minkäänlainen ruokavalio ei poista tai aiheuta lääkeaineiden yhteisvaikutuksia.

• Spesialistille?
        Avaaja ihan itse kirjoitti:

Aika nolo koettaa tuolla tavoin myydä kirjaa. Ei syömisellä ole osaa eikä arpaa siihen miten kaksi lääkettä vaikuttaa yhdessä.

----Syöt ensin väärin ja sitten lääkeitä perään, niin kyllä vaikutta sydämeenkin. ----

Tuo loppukaneettisi onkin jo niin täyttä roskaa, että ei enää tiedä itkisikö vai nauraisiko.

Korostan kaikille, että minkäänlainen ruokavalio ei poista tai aiheuta lääkeaineiden yhteisvaikutuksia.

Jep, ko. henkilö on sitä mieltä, että kun lopettaa hiilarit ja alkaa mättää eläinrasvaa itseensä, kaikki ongelmat häviävät sen siliän tien ja lääkkeet voi heitää h-ttiin. Tarjoaa tätä samaa ratkaisua jokaiselle.

Omakohtaista kokemusta käyttämästäsi lääkeyhdistelmästä ei ole. Miten sydämen lamaantuminen tulee esiin? Levossa/liikkeessä? Ovatko syke ja paineet kohdillaan, onko hengenahdistusta? Katoavatko haittavaikutukset, jos kokeilumielessä jätät lyhyeksi aikaa metformiinin pois (mikä ei tietenkään ole ratkaisu, mietin tässä vain sitä, aiheuttaako DM haittavaikutuksia yksinäänkin)?

Olisiko mahdollista käydä osaavalla, sydänongelmiin perehtyneellä diabeteslääkärillä yksityisesti? Jos löytyisi parempi verenpaine-/nesteenpoistolääke?

• Avaaja ihan itse
        Spesialistille? kirjoitti:

Jep, ko. henkilö on sitä mieltä, että kun lopettaa hiilarit ja alkaa mättää eläinrasvaa itseensä, kaikki ongelmat häviävät sen siliän tien ja lääkkeet voi heitää h-ttiin. Tarjoaa tätä samaa ratkaisua jokaiselle.

Omakohtaista kokemusta käyttämästäsi lääkeyhdistelmästä ei ole. Miten sydämen lamaantuminen tulee esiin? Levossa/liikkeessä? Ovatko syke ja paineet kohdillaan, onko hengenahdistusta? Katoavatko haittavaikutukset, jos kokeilumielessä jätät lyhyeksi aikaa metformiinin pois (mikä ei tietenkään ole ratkaisu, mietin tässä vain sitä, aiheuttaako DM haittavaikutuksia yksinäänkin)?

Olisiko mahdollista käydä osaavalla, sydänongelmiin perehtyneellä diabeteslääkärillä yksityisesti? Jos löytyisi parempi verenpaine-/nesteenpoistolääke?

Se tulee liikkeessä tai yleensäkin kun tekee jotain vähänkään rasittavaa. Ei siihen liity rintakipuja eikä hengenahdistusta, tulee vain tunne että ei jaksa ja jotenkin se jaksamattomuuden tunne tuntuu eniten juuri sydämessä. Tämä jaksamattomuus on erilaista kuin hypossa, joka sekin on tuttu. Rappujen nousukin on sellaista, että ikäänkuin vain voima loppuisi. Vähän sama kuin "terveenä" ollen olisi laittanut selkäänsä 50 kilon säkin ja sitten huomaa, että jalat eivät jaksa ponnistaa riittävästi.

Nämä tuntemukset alkoivat kun olin syönyt DM:ä n. pari vuotta ja sitten aloin popsimaan Glucophagea. Voimattomuutta ei tule kun/jos jättää jomman kumman aamulla ottamatta, ihan sama kummanko. Nyt olen keksinyt oman rytmin, en ota molempia aamulla yhtäaikaa vaan otan vain jommankumman aamulla ja toisen tuossa puolen päivän jälkeen. Silloin vaikuttaa siltä, että voimattomuutta ei tule.

• tavallinenpullianen

nää lääkkeet on vaarallisia mut niin on tautikin itel löyty sokeritauti 8 kk sitten enkä tiennyt et mul sitä oli sokru oli 30 jätin sokerit pois niin sokeri oli viikon pääst 9.2 lekuri ihmetteli mihin se diappes meni mä sanoin muutin ruokavaliota sokerit pois ja 50% syön kasviksia nyt kun sain kolestroli lääkkeet n 2 kk sitten alko sydän oireet ja pahenee vaan mut silloin 8 sitten mulla ei ollut mitään oireita nyt 8 kk ajan olen popsinut verenpaine lääkkeit metroforem tapuja ja aspirinia niin oli kaikki ok mut kun aloin vetää näit rasvan poisto lääkkeitä alko pumppu tulee kipeeks nyt taas lekuriin hmm lääkkeet tappaa mut ilman niitäkin kuolee jaa mut juice laulo elämästä ei selviä henkis

• Liian_epämääräistä
        tavallinenpullianen kirjoitti:

nää lääkkeet on vaarallisia mut niin on tautikin itel löyty sokeritauti 8 kk sitten enkä tiennyt et mul sitä oli sokru oli 30 jätin sokerit pois niin sokeri oli viikon pääst 9.2 lekuri ihmetteli mihin se diappes meni mä sanoin muutin ruokavaliota sokerit pois ja 50% syön kasviksia nyt kun sain kolestroli lääkkeet n 2 kk sitten alko sydän oireet ja pahenee vaan mut silloin 8 sitten mulla ei ollut mitään oireita nyt 8 kk ajan olen popsinut verenpaine lääkkeit metroforem tapuja ja aspirinia niin oli kaikki ok mut kun aloin vetää näit rasvan poisto lääkkeitä alko pumppu tulee kipeeks nyt taas lekuriin hmm lääkkeet tappaa mut ilman niitäkin kuolee jaa mut juice laulo elämästä ei selviä henkis

Kyllähän tuo 9,2 on vielä aika korkea, mutta hyvään suuntaan on menty. 50% kasviksia onkin lautasmallin mukaan oikea suhde.

Miten "pumppu tuli kipeeks"? Mitä oireita tuli? Onko diagnosoitu joku sydänsairaus? Mitä lääkäri tuumasi noihin oireisiin ja tarjosiko lääketyypin vaihtoa?

• Tussa tuli nyt mielipiteitä suuntaan jos toiseenkin, mutta olen kyllä kanssasi samaa mieltä, että läkkeistä alustajan tilanne johtuu ja osin tietysti yhteisvaikutuksestakin.
      Noista oireista tulee ensinnä mieleen, että söisit jotakin kolesterolilääkettä, josta saattaaiai johtua kuvaamasi oireet, noita lääkenimiä kun en tarkalleen tunne, mutta johonkin nuo nesteenpoistolääkkeet liittyvät muuhun kuin pelkkään diabetekseen..
      Parilla tuttavalla tuli nuo kuvaamasi oireet ja toinen joutui parikin kertaa tiputushoitoon ja sitten vielä lasareettiin sydänongelmien takia. Lääkkeitä vaihdettiin ja ongelmat osin poistuivat.
      Yhteisvaikutuksista kannattaa kysyä myös apteekista, siellä sitä tietoa myös löytyy ja ilman laskua.

Tuossa joku kirjoittaja melkein hermostui asiaan liittyvän kirjan mainitsemisesta, sillä olen kyllä sitä mieltä, että asiaa enemmän tunteva henkilö osaa ketoa ruokavalion vaikutuksesta kokonaisongelmaan ja siihen liittyvästä lääkityksen tarpeesta.

Itse pudotin ruokavaliolla painoani 6 viikossa 5 kg, sain sokeriarvot lähes kohdalleen jopa diabeteshoitajan mielipiteen mukaan. Nyt tavoiteeni on painossa kokonaista kymmenen kiloa ja lääkkeet "hel***tiin" mukaan lukien sydänlääkkeetkin.

Ei tämä ole mitään "kirjamyyntiä" vaan omasta ilostani suositteleen ammattihenkilön tietoa ja omia kokemuksia ongelmieni hoitamisessa.
      Uskallan myös sanoa, että liiat hiilihydraatit aiheuttavat ylipainoepidemiaa, diabetesta, sekä sydän- ja verisuoniongelmia, johon sarjaan alustajankin kysymys viittaa.

Arvostus kuitenkin keskustelijoille.

• Avaaja ihan itse

,,,,läkkeistä alustajan tilanne johtuu ja osin tietysti yhteisvaikutuksestakin.
        Noista oireista tulee ensinnä mieleen, että söisit jotakin kolesterolilääkettä, josta saattaaiai johtua kuvaamasi oireet, noita lääkenimiä kun en tarkalleen tunne, mutta johonkin nuo nesteenpoistolääkkeet liittyvät muuhun kuin pelkkään diabetekseen..,,,

Nesteenpoistaja (diureetti) liittyy verenpaineen hoitoon. Kolesterolilääkkeitä en syö, se asia minulla on suorastaan huippuhyvässä kunnossa muutenkin.

------- liiat hiilihydraatit aiheuttavat ylipainoepidemiaa, diabetesta, sekä sydän- ja verisuoniongelmia, johon sarjaan alustajankin kysymys viittaa.,,,,,

Lääkkeitten keskinäiset yhteisvaikutukset eivät liity mitenkään ruokavalioon tai hiilareihin, niitä on aivan turhaa vetää tähän juttuun mukaan. Tietysti verenpaineeni ja sokeritautini voisivat teoriassa liittyä ruokailuun mutta se on aivan eri asia kuin avaukseni ongelma.

• Kertasin uudelleen, anteeksi vain, Antti Heikkilän kirjaa "Diabeteksen hoito ruokavaliolla" selvittääkseni miten voi turvallisesti vähentää lääkitystä kun nuo veriarvoni alkavat olemaan kohdallaan, minulla kun on tuo sydäntahdistinkin jo 8 vuoden takaa, tosin vähän käytettynä.

Minulle on täysin selvää, että hiilihydraatit ovat suurin diabeteksen aiheuttaja ja lääkkeitä syödään sitten kun sokereja ei saada muutoin kohdalleen. Edelleen pidän selvänä, että verenpaineetkin aiheutuu aiheutuu väärästä ruokavaliosta ja jossa pahimpana ovat nuo margariinit ja transrasvat (kasvirasvat) joita meille tyrkytetään "joka tuutista", muka kolesterolin alentajana ja pas***. Kolesterolit menevät "kohdalleen" kun syö oikeita ravintoja.

Nyt sitten olen parin kukauden kuurin jälkeen (ei viljatuotteita, ei kevyttuotteita, eikä margariineja, saanut veriarvoni kohdalleen ja verenpine ollut jo pitempään kunnossa. Pudotin sokerilääkkeet maanantaina puoleen, viikon päästä jätän loputkin pois jos tilanne ei muutu pahempaan. Nyt sitten ihmettelen verenpainelääkkeitäni kun paineet kohdallaan. Heikkilän mukaan niistä pääsee eroon yksi kerrallaan, mutta betasalpaaja pitää jättää viimeiseksi. Siinä nyt sitten pyrin löytämään lisää asiantuntemusta mikä vaikuttaa mihinkin, kun lääkärikunta mielellään suosittaa lisää noita lääkeitään.

Tässä nyt mutkan kautta kertoilen omasta tilanteestani ja mietiskelen mistä Sinun nesteen kertymäsi johtuu, joku syy sihen täytyy olla rukavalion puolella.
      Lääkkeillä sitten vaikutetaan elimien toimintaan usen rajoittavina ja joku Sinulla kehossasi "tökkii vastaan".

• Avaaja ihan itse

,,,,mietiskelen mistä Sinun nesteen kertymäsi johtuu, ,,,,

Nesteen kertymää minulla ei ole. Lääkärin mukaan lievä diureettiannos kuuluu verenpaineen hoitoon oli nestekertymää tai ei. Joten ruokavaliolla ei tämän kanssa ole mitään tekemistä.

• Avaaja ihan itse kirjoitti:

,,,,mietiskelen mistä Sinun nesteen kertymäsi johtuu, ,,,,

Nesteen kertymää minulla ei ole. Lääkärin mukaan lievä diureettiannos kuuluu verenpaineen hoitoon oli nestekertymää tai ei. Joten ruokavaliolla ei tämän kanssa ole mitään tekemistä.

Kyllä ruokavaliolla on merkitystä verenpaineen muodostumiseen ja erityisesti liioilla hiilihydraateilla, kuten miös diabeteksen muodostumiseenkin. Rohkenen väittää, että Sinusta ollaan tekemässä "lääkeautomaattia" jolle syötetään kaikenvaralle, mitä lääkärille tulee mieleen, kuten T2D kin kirjoittaa.

Vaikuttaa, että tuo "diurureettisi" on kolesterolilääkitykseen verrattva "rotanmyrkkyä", anteeksi korostukseni, tulihan se sieltä. Kolesterolilääkkeillä 6 käyttäjää kuolee tuhannesta, ensimmäisen aloitusta seuraavan vuoden aikana, sitten hieman rauhoittuu tilastot. Kolesterolilääkkeillä alennetaan maksan "tuotantokykyä" ja epäonnistuessaan ongelmat kohdistuvat lihaksistoon. Kaverilleni aiheutettiin (?) sydänkohtaus ym väärillä kolesterolilääkkeillä ja hengenlähtö oli lähellä.

Minä kyllä suosittaisin minimoimaan hiilihydraatit ja seuraamaan sitä kautta sokeriarvoja, sekä verenpainettasi. Hiilihydraatit ovat pahin sydä- ja varisuonisairauksien muodostaja monien lääketieteellisten tutkimusten mukaan.Terveydenhuolto joutuu noudattamaan "virallista THL suositusta" kun maailmalla tutkittua tietoa ei voi noudattaa Suomessa, ennen kuin suositukset muutetaan (ei tehdä hoitovirhettä)..

Muista, että minä en ole lääkäri, enkä puoskariksi halua, mutta onneksi jokainen päättää itse mitä suuhunsa laittaa.

• ....
        uusajattelija kirjoitti:

Kyllä ruokavaliolla on merkitystä verenpaineen muodostumiseen ja erityisesti liioilla hiilihydraateilla, kuten miös diabeteksen muodostumiseenkin. Rohkenen väittää, että Sinusta ollaan tekemässä "lääkeautomaattia" jolle syötetään kaikenvaralle, mitä lääkärille tulee mieleen, kuten T2D kin kirjoittaa.

Vaikuttaa, että tuo "diurureettisi" on kolesterolilääkitykseen verrattva "rotanmyrkkyä", anteeksi korostukseni, tulihan se sieltä. Kolesterolilääkkeillä 6 käyttäjää kuolee tuhannesta, ensimmäisen aloitusta seuraavan vuoden aikana, sitten hieman rauhoittuu tilastot. Kolesterolilääkkeillä alennetaan maksan "tuotantokykyä" ja epäonnistuessaan ongelmat kohdistuvat lihaksistoon. Kaverilleni aiheutettiin (?) sydänkohtaus ym väärillä kolesterolilääkkeillä ja hengenlähtö oli lähellä.

Minä kyllä suosittaisin minimoimaan hiilihydraatit ja seuraamaan sitä kautta sokeriarvoja, sekä verenpainettasi. Hiilihydraatit ovat pahin sydä- ja varisuonisairauksien muodostaja monien lääketieteellisten tutkimusten mukaan.Terveydenhuolto joutuu noudattamaan "virallista THL suositusta" kun maailmalla tutkittua tietoa ei voi noudattaa Suomessa, ennen kuin suositukset muutetaan (ei tehdä hoitovirhettä)..

Muista, että minä en ole lääkäri, enkä puoskariksi halua, mutta onneksi jokainen päättää itse mitä suuhunsa laittaa.

Onneksi päätit viestisi lausahdukseen ettet halua puoskariksi. Verenpaineeseen vaikuttaa todellakin ruokavalio, mutta ei hiilihydraatit. Liian suolainen ruoka tai mm. lakritsiuutetta sisältävät karkit nostavat verenpainetta. Mutta vaikka söisi lusikkakaupalla valkoista sokeria, se ei nosta verenpainetta.

• .... kirjoitti:

Onneksi päätit viestisi lausahdukseen ettet halua puoskariksi. Verenpaineeseen vaikuttaa todellakin ruokavalio, mutta ei hiilihydraatit. Liian suolainen ruoka tai mm. lakritsiuutetta sisältävät karkit nostavat verenpainetta. Mutta vaikka söisi lusikkakaupalla valkoista sokeria, se ei nosta verenpainetta.

Kyllä hiilihydraatit aiheuttavat veranpainetta, tai ainakin niiden vähentäminen alentaa paineita. Tämän on lausunut jopa kirjallisesti yksi diabetekseen pätevöitulyt lääkäri omien hoitotuloksien perusteella.

Lääkket pois, tarkoittaa hiilarien minimoimista ja riskien vähentämistä myös sydän- ja verisuonisairauksissa. Uskoo ken tahtoo, ja kannataa ottaa selvää..

• T2D

Diureettisia verenpainelääkkeitä ei suositella otettavaksi isompia määriä, jos on kakkosyypin diabetes. Voivat heikentää insuliiniherkkyyttä. Lisäksi ne voivat huonontaa veren rasva-arvoja. Diureettisilla lääkkeillä on tärkeätä seurata veren kalium- ja magnesiumarvoja. Näiden poikkeaat aiheuttavat sydämen rytmihäiriöitä ja kramppeja alaraajoissa.

Kannattaa puhua lääkärin kanssa asiasta. Voi löytyä sopivampi verenpainelääkitys.

• Spesialistille?

Uusajattelijalle: Missä kohtaa T2D muka kirjoitti, että avaajasta ollaan tekemässä "lääkeautomaattia"? T2D:n kirjoitus oli täysin asiallinen. Hän ehdotti paremman lääkkeen/lääkeyhdistelmän etsimistä, kuten minäkin aiemmin. Ja miksi kolesterolilääkkeet piti sotkea tähän ketjuun? Avaaja ei kysynyt niistä mitään.

Avaajalle: Verenpainelääkityksessä ei välttämättä tarvitse olla diureettia mukana. Lääke(yhdistelmä) riippuu lähtötilanteesta ja se valitaan potilaskohtaisesti:

"Lääkeyhdistelmän valintaan vaikuttavat verenpaineen vaikeusaste sekä diabeetikon ikä, sukupuoli, elämäntilanne, mahdolliset elinvauriot, muut sairaudet ja lääkitykset. Diabeetikon ensisijainen verenpainelääke on ACE:n estäjä tai ATR-salpaaja. Niitä voi käyttää myös yhdessä. Nämä lääkkeet suojaavat munuaisia ja silmiä ja voivat jopa korjata alkuvaiheen munuaisvauriota."

Jos näillä ei yksinään saada riittävää tulosta, lisätään mukaan muiden ryhmien lääkkeitä, esimerkiksi diureetti.

http://www.diabetes.fi/diabetesliitto/lehdet/diabetes-lehden_juttuarkisto/diabetes_ja_muut_sairaudet/verenpaineen_hoito_vaatii_monta_laaketta.770.news

(Itselläni on käytössä pelkästään ACE-estäjä, on ollut jo vuosia, koska sillä saavutetaan minulle riittävä vaste.)

Syventävää lukemista:

http://www.kaypahoito.fi/web/kh/suositukset/naytaartikkeli/tunnus/hoi04010?hakusana=verenpaineen hoito

• Avaaja ihan itse

Uusajattelijalle: Missä kohtaa T2D muka kirjoitti, että avaajasta ollaan tekemässä "lääkeautomaattia"? T2D:n kirjoitus oli täysin asiallinen. Hän ehdotti paremman lääkkeen/lääkeyhdistelmän etsimistä, kuten minäkin aiemmin. Ja miksi kolesterolilääkkeet piti sotkea tähän ketjuun? Avaaja ei kysynyt niistä mitään.

Avaajalle: Verenpainelääkityksessä ei välttämättä tarvitse olla diureettia mukana. Lääke(yhdistelmä) riippuu lähtötilanteesta ja se valitaan potilaskohtaisesti:

"Lääkeyhdistelmän valintaan vaikuttavat verenpaineen vaikeusaste sekä diabeetikon ikä, sukupuoli, elämäntilanne, mahdolliset elinvauriot, muut sairaudet ja lääkitykset. Diabeetikon ensisijainen verenpainelääke on ACE:n estäjä tai ATR-salpaaja. Niitä voi käyttää myös yhdessä. Nämä lääkkeet suojaavat munuaisia ja silmiä ja voivat jopa korjata alkuvaiheen munuaisvauriota."

Jos näillä ei yksinään saada riittävää tulosta, lisätään mukaan muiden ryhmien lääkkeitä, esimerkiksi diureetti.

http://www.diabetes.fi/diabetesliitto/lehdet/diabetes-lehden_juttuarkisto/diabetes_ja_muut_sairaudet/verenpaineen_hoito_vaatii_monta_laaketta.770.news

(Itselläni on käytössä pelkästään ACE-estäjä, on ollut jo vuosia, koska sillä saavutetaan minulle riittävä vaste.)

Syventävää lukemista:

http://www.kaypahoito.fi/web/kh/suositukset/naytaartikkeli/tunnus/hoi04010?hakusana=verenpaineen hoito

,,,,Avaajalle: Verenpainelääkityksessä ei välttämättä tarvitse olla diureettia mukana. Lääke(yhdistelmä) riippuu lähtötilanteesta ja se valitaan potilaskohtaisesti:,,,

Kuumilla ilmoilla kuten eilen (oli 26 ast.) en ota muutenkaan diureettia kun laskee paine turhankin alas. Silti eilen piti kyykystä nousta hitaasti välillä päätä alas painaen kun tuntui menevän paineet liiankin alas.

• Kiitos avaajalle, tästähän syntyi mielenkiintoinen keskustelu, vaikka vain kysyitkin kahden lääkkeen yhteensopivutta. Minulla lääkitykset liittyy juuri "pitkäaikaiseen ylensyömiseen" josta muodostui painoa liikaa muttama kynnenen kiloa, verenpaineen ja diabetes, sekä sydänongelmiakin..

Nyt olen ikäisekseni kohtuupainoinen, terveysneuvoja suositti vielä 5 kg pudotusta ja nyt sekin on hoidettuna. Verenpaineet ovat kohdallaan ja veriarvotkin vähitellen oikeissa lukemissa.
      Silti minulla oli tallella kaikki aiemmin suositellut lääkkeet "kaiken varalle" ja vielä suositellaan kolesterolilääkitystäkin, mutta minulle ne ei kelpaa. Tästä tulee mieleeni tuo "lääkeautomaatti" jota nimitystä tuossa joku paheksui.

Olen näissä vaiheissa pudottanut hiilihydraatteja minimiin ja alkanut käyttämään kunnon eläirasvoja. Kevyttuotteet ja margariinit ei kuulu enää ollenkaan ruokavalioon.

Nyt vähentelen diabeteslääkkeitä ja sydänlääkkeistä aion kysyä joltakin pätevältä yleislääkäriltä, miten niiden kanssa tehdään kun paineita ei enää ole.
      Kaikilla lääkkeillä on myös haittavaikutuksensa, eli ei kaikkia pidä nautiskella.

Monella lääkkeiden vähentäminen on tuonut toimintakykyä lisää.

• Ei nautiskella ei

Kiinnitä erityisesti jatkossa huomiota sydämesi terveyteen. Runsas eläinrasvojen käyttö heikentää terveyttäsi siltä osin jos siihen on taipumusta.

Sait pudotettua painoasi "tehokuurilla" mutta pidä huoli ettei paino kerry takaisin (sitten tulee lääkkeet uudelleen käyttöön). Tuollainen nopea painonpudotus karppaamalla tehoaa vain rajallisen ajan.

• Ei nautiskella ei kirjoitti:

Kiinnitä erityisesti jatkossa huomiota sydämesi terveyteen. Runsas eläinrasvojen käyttö heikentää terveyttäsi siltä osin jos siihen on taipumusta.

Sait pudotettua painoasi "tehokuurilla" mutta pidä huoli ettei paino kerry takaisin (sitten tulee lääkkeet uudelleen käyttöön). Tuollainen nopea painonpudotus karppaamalla tehoaa vain rajallisen ajan.

En ole omasta mielestäni mikään "teholaihduttaja" kun painoni putosi noin 0,5 kg viikko vahdilla. Eläinperäisiä rasvoja syön kohtuullisessa määrin, koska ne eivät käytännössä vaikuta veren sokeriarvoihin.

Oma vakaa käsitykseni on, että ylipainoni ja siihen liittyvät ongelmat johtuvat kyllä liikojen hiilihydraattien käytöstä, koska silloin paino alkaa nousemaan ja sokerit hyppäävät ylälukemiin. Elänperäiset rasvat eivät nosta sokeriarvojani.

Tuo "sydänasia" minua eniten mietityttääkin, kun tutkimusten mukaa nuo hiilihydraatit on todettu lisäävän erityisesti riskiä sairastua sydän- ja verisuonisairauksiin. Sitten ne nostavat veren sokeriarvoja ja käsitykseni mukaan siitä seuraa myös verisuonetn tukkeutumista, eli "sakkaantumista".

Sydämeni puolestaan "toimii kuin kello", eli rytmit ja paineet kohdallaan. Beetasalpaajalla ilmeisesti pyritään "iskuvoimaa" pienentämään ja renitec ehkä vaikuttaa enemmän suonistoon (?). Rajoitellaan uusia rytmihäiriöitä.

Maalikkona kuvittelen ylipainon ja sokerien toimivan verenkiertoa rajoittavan tekijänä ja kun sitten "vahva sydän" pumppaa verta kunnolla, niin sitä sitten rauhoitetaan lääkkeillä, kun "parempi ruokavalio on kiellettyä" terveydenhoidossa.

Nyt sitten kun olen saanut painoa alemmas, sokerit kohdalleen ja "rasvaa solukoon" niin kuvitelmani on, että diabeteslääkkeet pitää poistaa, tietysti ja sydänlääkkeitäkin pitää harkita, eli mahdollisesti vähentää.

Päivänselvää minulle on, että vanhaan ruokavalioon minulla ei ole paluuta, mutta kohtuus kaikessa. Menikö muu "hypoteesi" pöpelikköön.

• Ei nautiskella ei
        uusajattelija kirjoitti:

En ole omasta mielestäni mikään "teholaihduttaja" kun painoni putosi noin 0,5 kg viikko vahdilla. Eläinperäisiä rasvoja syön kohtuullisessa määrin, koska ne eivät käytännössä vaikuta veren sokeriarvoihin.

Oma vakaa käsitykseni on, että ylipainoni ja siihen liittyvät ongelmat johtuvat kyllä liikojen hiilihydraattien käytöstä, koska silloin paino alkaa nousemaan ja sokerit hyppäävät ylälukemiin. Elänperäiset rasvat eivät nosta sokeriarvojani.

Tuo "sydänasia" minua eniten mietityttääkin, kun tutkimusten mukaa nuo hiilihydraatit on todettu lisäävän erityisesti riskiä sairastua sydän- ja verisuonisairauksiin. Sitten ne nostavat veren sokeriarvoja ja käsitykseni mukaan siitä seuraa myös verisuonetn tukkeutumista, eli "sakkaantumista".

Sydämeni puolestaan "toimii kuin kello", eli rytmit ja paineet kohdallaan. Beetasalpaajalla ilmeisesti pyritään "iskuvoimaa" pienentämään ja renitec ehkä vaikuttaa enemmän suonistoon (?). Rajoitellaan uusia rytmihäiriöitä.

Maalikkona kuvittelen ylipainon ja sokerien toimivan verenkiertoa rajoittavan tekijänä ja kun sitten "vahva sydän" pumppaa verta kunnolla, niin sitä sitten rauhoitetaan lääkkeillä, kun "parempi ruokavalio on kiellettyä" terveydenhoidossa.

Nyt sitten kun olen saanut painoa alemmas, sokerit kohdalleen ja "rasvaa solukoon" niin kuvitelmani on, että diabeteslääkkeet pitää poistaa, tietysti ja sydänlääkkeitäkin pitää harkita, eli mahdollisesti vähentää.

Päivänselvää minulle on, että vanhaan ruokavalioon minulla ei ole paluuta, mutta kohtuus kaikessa. Menikö muu "hypoteesi" pöpelikköön.

Puoli kiloa viikossa on jo aika vauhdikasta laihduttamista.

Rasvat (terveellisetkään) eivät vaikuta verensokeriin. Mutta eläinperäiset rasvat tukkii sydämesi suonia, joten tervemenoa.

Sydänlääkkeistä et pääse kokonaan eroon jos ongelmana on ollut rytmihäiriöt, siihen ei ylipaino vaikuta.

Terveyttä pitää tarkastella kokonaisvaltaisesti eikä vain verensokerin perusteella.

• Alkuperäiset esi-isämme elivät metsästämällä, kalastamalla ja ravinteita keräämällä, eli ei meitä olisi olemsaa jos eläinperäiset rasvat olisivat vaarallisia.
      Silloin ei myös ollut noita taransrasvoja, apulantoja ja kasvismyrkkyjä joilla ravinnon laatuja huononnetaan.

Terveelliseksi todetuilla ruokavalioilla on monenkin lääketieteellisen testin mukaan pudotettu painoa noin 25 kg vuodessa ja veriarvot ovat vain parantuneet, niinkuin minullakin.

Toinen tutkittu tieto oli sitten noiden hiilihydraattien haitallisuus jotaka nimenomaan lisäävä sydän- ja verisuoniriskien muodostumista. Tämä on nimenomaan "virallista" THL ja Pekka Puskan suosittamaa linjaa, mihin ei ole ainuttakaan lääketieteellistä perustetta.

Täysin tutkimaton tieto on tuo eläinperäisten rasvojen vaarallisuus terveydelle, eli perustuu täysin kuviteltuun tietoon.

Nautitaan nyt hetki hyvästä olotilasta ilman diabetespillereitä ja katsotaan kuinka "paappan" kävikään. Toiset saa nauttia lääkkeistään ja syödä mitä haluaa.

Se lienee sittenkin tuota "genetiikkaa" joka muutamassa kymmenessä vuodessa nosti ylilihavuuden ja diabeteksen epidemiatasolle lähes kaikissa "hyvinvoivissa" kansakunnissa..

• Munuaisten suojaksi

Yksi tärkeä pointti keskustelussa diabetes verenpainelääkkeet:

Tietyt verenpainelääkkeet (ACE-estäjät ja ATR-salpaajat) suojaavat diabeetikon silmiä ja erityisesti munuaisia. Jos munuaiset alkavat päästää valkuaista läpi, yllä mainitut lääkkeet voivat pysäyttää vaurion pahenemisen vuosiksi, jopa loppuelämäksi. Aina verenpaine ei ole edes korkea, kun suojalääkitys tarvitaan. Tuskinpa kukaan lääkkeitä ilokseen nautiskelee, mutta jos niiden ottaminen estää dialyysiin joutumisen, kyllä ne mielellään ottaa. On tietysti oma valinta, ottaako lääkkeitä vai jättääkö ottamatta, mutta minusta on hyvä, että tämmöisiä lääkkeitä on olemassa.

• Munuaisten suojaksi kirjoitti:

Yksi tärkeä pointti keskustelussa diabetes verenpainelääkkeet:

Tietyt verenpainelääkkeet (ACE-estäjät ja ATR-salpaajat) suojaavat diabeetikon silmiä ja erityisesti munuaisia. Jos munuaiset alkavat päästää valkuaista läpi, yllä mainitut lääkkeet voivat pysäyttää vaurion pahenemisen vuosiksi, jopa loppuelämäksi. Aina verenpaine ei ole edes korkea, kun suojalääkitys tarvitaan. Tuskinpa kukaan lääkkeitä ilokseen nautiskelee, mutta jos niiden ottaminen estää dialyysiin joutumisen, kyllä ne mielellään ottaa. On tietysti oma valinta, ottaako lääkkeitä vai jättääkö ottamatta, mutta minusta on hyvä, että tämmöisiä lääkkeitä on olemassa.

Täysin kanssasi samaa mieltä, mutta löytyy toinenkin mahdollisuus, eli valitsee tuon tervehdyttävän lchf ruokavalion jolla voit päästä kokonaan irti lääkkeistäsi ja ainakin vähentämään niitä oleellisesti.
        Virallinen suositus kuitenkin linee, eli syö epäterveellisesti ja hoida tilannetta lääkityksellä, ainakin hetken aikaa.
        Minä valitsin toisen polun ja toivotaan, että pääsen perille kohtuukunnossa.

• Toivotan onnea
        uusajattelija kirjoitti:

Täysin kanssasi samaa mieltä, mutta löytyy toinenkin mahdollisuus, eli valitsee tuon tervehdyttävän lchf ruokavalion jolla voit päästä kokonaan irti lääkkeistäsi ja ainakin vähentämään niitä oleellisesti.
        Virallinen suositus kuitenkin linee, eli syö epäterveellisesti ja hoida tilannetta lääkityksellä, ainakin hetken aikaa.
        Minä valitsin toisen polun ja toivotaan, että pääsen perille kohtuukunnossa.

Terveellisellä ruokavaliolla saadaan vähennettyä lääkitystä. Mutta nämä LCHF uskovaiset tyrkyttävät myös epäterveellisiä ruokailutapoja joten toivotaan ettei tuo "perille pääsysi" tapahdu ennenaikaisesti.

• Kerro ihmeessä missä tuo Lchf uskovaisuus käytännössä menee pieleen, kun periaatteena on ensisijaisesti vähentää hiilihydraatteja sokerimäärien alentamiseksi. Toinen tutkittu asia on, että käytetään voita ja muuta teveellistä rasvaa noiden margariinien ja kevyttuotteiden sijaan.

Hyvin onnistuneita esimerkkejä löytyy paljon ja diabetekseen liittyvät ongelmat ovat poistuneet, onko siinä jotakin vikaa..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa

Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja
      Maailman menoa
      346
      2771
    2. Mikä piirre on kasvoissa tärkein?

Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?
      Ikävä
      120
      1539
    3. Suurimman myrskyilyn jälkeen

vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      48
      1370
    4. Mikä häpeä Haapaveden kaupungille

Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa
      Haapavesi
      57
      987
    5. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      15
      984
    6. Tojotamies törttöili taas auton eteen

Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta
      Suomussalmi
      27
      934
    7. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      149
      898
    8. En sano tätä pahalla

Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm
      Ikävä
      81
      898
    9. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      80
      888
    10. Tiedättekö miksi mies on olemassa?

Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar
      Ikävä
      205
      829
    Aihe