K-monni, miten vanha

`2 + 4

Tulipa mieleeni että oli varmaan aika vanha rakennus se monnin kauppa joka paloi. Milloinka lienee rakenettu?

13

950

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hianoo

      Sherlokki tais tulla kirkonkylälle.

    • sepe

      olkohan se ehkä,viime vuosi sadalla muistaakseni ???

    • Tuttu kauppa

      Tietääkseni joskus 60-70 vuotta sitten ja kauppias neljättä polvea ainakin. Mikset kysy suoraan nykyiseltä kauppiaalta, kaupassa ystävällistä väkeä eikä oppi ojaan kaada. Suosittelen Monnin kauppaa ja toivotan nykyiselle kauppiaalle onnea tulevaisuudessakin :)!

    • eteläneläjä

      Joko ne on uutta kauppaa alkaneet rakentaa? Tuleekos se siihen vokkolaan?

      • monniahven

        Kyllä rakentaa. Oli hyvät vakuutukset, jää vielä rahaakin tähteeksi. Eikä haittaa vaikka tikku tipahtaisi paperikoriin tai sillälailla.


      • tupektuuri
        monniahven kirjoitti:

        Kyllä rakentaa. Oli hyvät vakuutukset, jää vielä rahaakin tähteeksi. Eikä haittaa vaikka tikku tipahtaisi paperikoriin tai sillälailla.

        Kannattaisi lipettaa puhuminen, koska polsikin on jo asian tutkinut, ja ei ainakaan minun tietojeni mukaan ole asiassa epäselvyyksiä.
        Hyvä kun Leppävirrallakin löytyy rohkeita yrittäjiä jatkamaan kaupantekoa, ja kuuntelemaan joutavia kitinöitä.
        Aikoinaan eräs viisas mies totesi kyläkauppiaan asemaa huonksi, koska kaikki haetaan muualta, mut se unohtunut lähikaupasta, ja sekin tiliostona. Mut jos kauppias karhusi saataviaan niin siitä vedttiinkin herne nenään.


      • trupaduuri
        monniahven kirjoitti:

        Kyllä rakentaa. Oli hyvät vakuutukset, jää vielä rahaakin tähteeksi. Eikä haittaa vaikka tikku tipahtaisi paperikoriin tai sillälailla.

        Käykäähän kaupassa katsomassa, nykyisin kauppias on itse kaupan puolella, ja osallistuu myös asiakaspalveluun. Ymmärrän Jyrkin tilanteen aikoinaan ettei Häntä kaupassa näkynyt kun terveys rajoitti toimintaa.
        Mut edelliseen kirjoitukseen palatakseni en usko kirjoittajan epäilyksiä, koska kauppa oli tuottava yksikkö, ja maksoi veronsa Leppävirralle.
        Rohkea kaveri kauppias on kun uskaltaa lähteä tuollaisen projektin vetoon, mut nuorena jaksaa, ja on rohkeutta yrittää.
        Ei kannattaisi aukoa päätään jos ei ole esttää faktaa, voi joutua selittelemään asiaa virkapukuisille.
        Minusta tuo on jo edesmenneen kauppiaan haudan häpäisyä, ja pitäisi poistaa keskusteluista.


    • köyhää on.

      Ei kannata. Leppäviralla menee huonosti. Jokainen,joka pystyy lähtee täältä.
      Ei oo töitä,juoppoja,ja kunnan elätettäviä liikaakin.

    • Änkyröintiä

      Kyllä olis rassattavaa tuolla kunnan talollakin. Minulla on kunnan vesi. Lukema ilmoitetaan kerran vuoteen, jonka ilmoitin säntillisesti kunnan lähettämällä ilmoituskortilla. Laskutus ja ilmoitettu kulutus eivät synkänneet. Kulutukset oli 45 - 50 kuutiota ja laskutus 70 kuutiota. Valitin asiasta reskontran pitäjälle, joka totesi, se on koneessa. Eikä mitään tapahtunut. Seuraavanakin vuonna oli tarkalleen sama ylilaskutus. Olin maksanut monta vuotta ylimääräistä, korjauspyynnöt aiheutti vain töykeilyä. Kokeilin asiasta ottaa yhteyttä kunnan virkamiehiin, usempaankin, kun en tunne tuota kunnan virkatietä. Huonolla menestyksellä. Olin jo menettää toivoni, kun kunnaninsinööri paneutui asiaan ja laskutusta oiottiin.
      Taas tuli lukema pyyntö, jonka toimitin postiin. Lapussa oli, uhkaus, 49,9 lisälaskusta, jos lappu ei tule. Eli virkamies, pienempikin, on aina oikeassa.
      Ei ollut puhettakaan minulle aiheutetun vahingon korvaamisesta .

    • vanha asiakas

      Kysyjälle tiedoksi että Monnin kauppaa rakennetaan. Valmistuisiko ensi kevääksi/kesäksi vaikea sanoa. Kaupasta tulee suurempi kuin aikaisempi ja parkkitiloja rakennetaan kaupan alle (käsittääkseni). Hyvä että saadaan K-kauppa kylälle :)!

      • ap__

        Eli jos kestää niin pitkään kuin edellinen palaa sitten joskus 2070 - 2080 luvulla


    • MonniCenter

      Huhuja kuullut kyläläinen kuuli juttua että se kangaskaupan talo ja siwa purettas ku siihen tehää parkkipaikkoja :O En tiiä sit pitääkö paikkansa?

    • kerranasiakasainaasiakas

      Käsittääkseni tulee iso kauppa ja kuullut olen että naapuritontillekin rakennetaan kuten edellinen kirjoittaja epäili. Onnea neljännen polven K-kauppiaalle nyt ja tulevaisuudessa :).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 112
      2324
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2177
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1981
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1628
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1432
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1364
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1363
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1282
    Aihe