Hieman erikoisempia nimiä kissalle?

Noomina

Olen pitkän harkinnan jälkeen päättänyt ottaa kissan talouteeni. Vielä en ole sopivaan yksilöön törmännyt, mutta jo tässä vaiheessa olen alkanut miettiä mahdollisia nimiä tulevalle perheenjäsenelleni. Vaikka on totta, että kissan (tai minkä tahansa muun eläimen) nimen saattaa saada päähänsä välittömästi lemmikin nähtyään ja tämän luonteeseen tutustuttuaan, tahtoisin, että minulla olisi muutama hyvä nimiehdokas takataskussa siltä varalta, ettei näin käy :) Itse olen jo muutamia nimiä ruvennut punnitsemaan mielessäni, mutta tahtoisin kuulla myös muiden ehdotuksia (ja ei, yhdeltäkään palstalta en ole vielä itseäni sataprosenttisesti miellyttäviä löytänyt, vaikka olen kuinka läpi selannut ja kaikkia nimiä yrittänyt väännellä :D).

Kaipailisin siis hieman erikoisempia, harvinaisempia ja persoonallisempia nimiä kissalle. Sellaisia, jota ei ihan joka toisella vastaan tulevalla katilla olisi nimenään, mutta myös sellaisia, jotka taipuisivat helposti jokaisen suomalaisen suuhun :D Kirjotusasu voi toki olla vaativampikin. Mielellään myös sellaisia, jotka sopisivat molemmille sukupuolille, vaikka luultavasti omien kokemuksien perusteella olen kollia ottamassakin (joten myös täysin poikapuoliset nimet ovat tervetulleita) :) Nimet voivat olla myös kokonaan omakeksimiänne tai -yhdistelemiänne, eli siis myös täysin ennestään tuntemattomat otan vastaan :D

Kiitos jo etukäteen kaikista vastauksista! :)

11

292

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JAnni.

piaf

• proname

Sehän on sitten Tero-Antero

• hyvä nimi

sehän on sitten Tero-Antero.

• jotain ehdotuksia

Lumina
      Illusia
      Tiku
      Taku
      Leo
      Waldemar
      Tyyni
      Tyson
      Luna
      Bono
      India
      Xavier
      Zorro

• Kissuliih

Vempula, Vempukka, Verneri, Vilma, Veera, Vilkku, Vadelma, Vallu, Ville, Valdemar, Vili, Välkky, Vaara, Veli-ponteva, Veitikka, Vilja, Vatukka, Viiru, Valtias, Velppe, Vilkutin, Vartija, Väiski, Veli, Vesa, Völlö, Voikukka, Valto, Vihti, Verno, Voro, Viivi, Vii, Vesi. Hihii kaikki V:llä :3

• kakkapannu

itseltä löytyy Luigi ja Entei
      kannattaa ottaa vaikka jonkun itseään kiinnostavan aiheen/hahmon/sarjan tms nimiä
      esim, omat kissani ovat super mario brosta ja pokemonista 8)

• Eläin-tyttö

Nimethän tulevat yleensä luonteesta,
      väristä tai muista merkittävistä asioista kissaa valittaessa. Edotuksia olisi mm.:
      Paju,
      Terva,
      Sisu,
      Forte,
      Sulo,

• En oikee keksiny...

Vesitatar, Lumme, Ulpukka, Kielo, Kide, Cora, Kaisla, Kaneli,

• Cats
    • Sannnnnnnni

Aina löytökissoja, aina löytöpaikan mukaan. Kadunnimestä, paikkakunnan nimestä tai vaikka kunnasta saa paljon irti kun vähän pyörittelee =)

• kissojaheppaaa

Safiri
      Tamina
      Scara
      Rasputin carla
      Gootti

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      40
      3037
    2. Kaksi tyttöä putosi

Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
      Helsinki
      74
      2676
    3. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      174
      2354
    4. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      36
      2115
    5. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      18
      1456
    6. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      23
      1393
    7. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1386
    8. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      10
      1264
    9. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      13