Olen pitkän harkinnan jälkeen päättänyt ottaa kissan talouteeni. Vielä en ole sopivaan yksilöön törmännyt, mutta jo tässä vaiheessa olen alkanut miettiä mahdollisia nimiä tulevalle perheenjäsenelleni. Vaikka on totta, että kissan (tai minkä tahansa muun eläimen) nimen saattaa saada päähänsä välittömästi lemmikin nähtyään ja tämän luonteeseen tutustuttuaan, tahtoisin, että minulla olisi muutama hyvä nimiehdokas takataskussa siltä varalta, ettei näin käy :) Itse olen jo muutamia nimiä ruvennut punnitsemaan mielessäni, mutta tahtoisin kuulla myös muiden ehdotuksia (ja ei, yhdeltäkään palstalta en ole vielä itseäni sataprosenttisesti miellyttäviä löytänyt, vaikka olen kuinka läpi selannut ja kaikkia nimiä yrittänyt väännellä :D).
Kaipailisin siis hieman erikoisempia, harvinaisempia ja persoonallisempia nimiä kissalle. Sellaisia, jota ei ihan joka toisella vastaan tulevalla katilla olisi nimenään, mutta myös sellaisia, jotka taipuisivat helposti jokaisen suomalaisen suuhun :D Kirjotusasu voi toki olla vaativampikin. Mielellään myös sellaisia, jotka sopisivat molemmille sukupuolille, vaikka luultavasti omien kokemuksien perusteella olen kollia ottamassakin (joten myös täysin poikapuoliset nimet ovat tervetulleita) :) Nimet voivat olla myös kokonaan omakeksimiänne tai -yhdistelemiänne, eli siis myös täysin ennestään tuntemattomat otan vastaan :D
Kiitos jo etukäteen kaikista vastauksista! :)
Hieman erikoisempia nimiä kissalle?
11
182
Vastaukset
- JAnni.
piaf
- proname
Sehän on sitten Tero-Antero
- hyvä nimi
sehän on sitten Tero-Antero.
- jotain ehdotuksia
Lumina
Illusia
Tiku
Taku
Leo
Waldemar
Tyyni
Tyson
Luna
Bono
India
Xavier
Zorro- Kissuliih
Vempula, Vempukka, Verneri, Vilma, Veera, Vilkku, Vadelma, Vallu, Ville, Valdemar, Vili, Välkky, Vaara, Veli-ponteva, Veitikka, Vilja, Vatukka, Viiru, Valtias, Velppe, Vilkutin, Vartija, Väiski, Veli, Vesa, Völlö, Voikukka, Valto, Vihti, Verno, Voro, Viivi, Vii, Vesi. Hihii kaikki V:llä :3
- kakkapannu
itseltä löytyy Luigi ja Entei
kannattaa ottaa vaikka jonkun itseään kiinnostavan aiheen/hahmon/sarjan tms nimiä
esim, omat kissani ovat super mario brosta ja pokemonista 8) - Eläin-tyttö
Nimethän tulevat yleensä luonteesta,
väristä tai muista merkittävistä asioista kissaa valittaessa. Edotuksia olisi mm.:
Paju,
Terva,
Sisu,
Forte,
Sulo, - En oikee keksiny...
Vesitatar, Lumme, Ulpukka, Kielo, Kide, Cora, Kaisla, Kaneli,
- Cats
http://koti.mbnet.fi/~stinger/catnames.php
Tossa iso lista nimiehdotuksia... Jos joku muu miettii kissalle nimeä :-) - Sannnnnnnni
Aina löytökissoja, aina löytöpaikan mukaan. Kadunnimestä, paikkakunnan nimestä tai vaikka kunnasta saa paljon irti kun vähän pyörittelee =)
- kissojaheppaaa
Safiri
Tamina
Scara
Rasputin carla
Gootti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124430MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar862270Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5591744Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1011471Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671167- 71121
Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331108Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt218971Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60913Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3908