Onko Lammashuoneen ovi samaa kuin Ahdas portti?

Minulle on syntynyt epäilys, että näiden ero ei ole niin selvä kuin luulisi.

85

191

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vihne, kerro lisää mikä mielessä.

      Kaivelin esille sopivan oloisia raamatunkohtia missä on OVI tai PORTTI.
      Jätin vielä temppelivertaukset (esim. Hesekiel) sillensä.

      1. Moos 28:15-17
      Ja katso, minä olen sinun kanssas, ja varjelen sinua, kuhunkas ikänänsä joudut, ja saatan sinun jällensä tälle maalle: sillä en minä hylkää sinua siihenasti, että minä kaikki teen, mitä minä sinulle puhunut olen.
      Koska Jakob heräsi unestansa, niin hän sanoi: totisesti on Herra tässä paikassa: ja en minä sitä tietänyt. Niin hän pelkäsi, ja sanoi: kuinka peljättävä on tämä paikka! ei tässä muu ole kuin Jumalan huone ja TAIVAAN OVI.

      Ps. 118:20 Tämä on Herran PORTTI: vanhurskaat siitä käyvät sisälle.

      Matt. 7:14 mutta se PORTTI on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.

      Joh. 10:1 Totisesti, totisesti sanon minä teille: joka ei OVESTA mene sisälle lammashuoneesen, vaan astuu siihen muualta, se on varas ja ryöväri.

      Joh. 10:2 Mutta joka OVEN kautta sisälle menee, se on lammasten paimen:

      Joh. 10:7 Niin Jesus sanoi taas heille: totisesti, totisesti sanon minä teille: minä olen lammasten OVI.

      Luuk 11:9 Ja minä myös sanon teille: anokaat, niin teille annetaan: etsikäät, niin te löydätte: kolkuttakaat (OVEEN) niin teille avataan.

      Matt. 25:10 Mutta kuin he menivät ostamaan, tuli ylkä. Ja jotka valmiit olivat, ne menivät hänen kanssansa häihin, ja OVI suljettiin.

      Ps. 77:70-72 Ja valitsi palveliansa Davidin, ja otti hänen lammashuoneesta.
      Imettävistä lampaista haki hän hänen, että hän hänen kanssansa Jakobin kaitsis, ja Israelin hänen perimisensä. Ja hän kaitsi heitä kaikella sydämensä vakuudella, ja hallitsi heitä kaikella ahkeruudella. (Davidista tuli paimen)

      1.Kor 16:9 Sillä minulle on suuri ja väkevä OVI avattu, ja on monta vastaanseisojaa. (ei tarkoita uudemmissa käännöksissä ihan samaa mutta otin tähän mukaan)

      2. Kor. 2:12 Mutta kuin minä tulin Troadaan Kristuksen evankeliumia saarnaamaan, ja minulle avattiin OVI Herrassa, niin ei minulla ollut yhtään lepoa hengessäni, etten minä Titusta minun veljeäni löytänyt.

      Jos yhdistää vain yllämainitut Korinttolaiskirjeiden kohdat ja Joh 10:2 niin joku voi saada käsityksen että OVI voisi olla myös jonkinlainen saarnaamisen armolahja, tai Pyhä Henki joka pakottaa saarnaamaan - ja olemaan lammasten paimen. Ps. 77 antaa taustatukea.

      Kuitenkin Kristus sanoo olevansa lammasten ovi. Vanhassa Testamentissa paikassa missä Herra on, sijaitsee Taivaan ovi.
      On myös sanottu (viimeksi SP juhannusseuroissa) että portti on Pyhä Henki. Syntyneekö suurta virhettä kummasta puhuu.

      Se on mielenkiintoista, että se joka menee Portista, on jo vanhurskas (Ps. 118:20).

    • Ajallisia asioita

      v. 1938 Raamattu ei tunne "lammashuonetta" lainkaan. Lampaista Jeesus toki kertoo vertauksia paljonkin, siksi koska lampaidenhoito liittyi läheisesti juutalaisiin paimentolaisiin.

      Ovi Jeesus puolestaan johtaa iankaikkiseen elämään taivaassa.

      Matt. 9:35 Ja Jeesus vaelsi kaikki kaupungit ja kylät ja opetti heidän synagoogissaan ja saarnasi valtakunnan evankeliumia ja paransi kaikkinaisia tauteja ja kaikkinaista raihnautta.
      Matt. 9:36 Ja nähdessään kansanjoukot hänen tuli heitä sääli, kun he olivat nääntyneet ja hyljätyt niinkuin lampaat, joilla ei ole paimenta.

      Matt. 9:37 Silloin hän sanoi opetuslapsillensa: "Eloa on paljon, mutta työmiehiä vähän.

      • teu.

        " ajallisia asioita "

        Kyllä ,1938 tuntee lammashuneen oven . Joh. 10:7. ainakin , koska se oli yleensä
        tehty kivistä seinät, ja se oli n.12 h. käytössä ja 12 h paimessa .


      • teu. kirjoitti:

        " ajallisia asioita "

        Kyllä ,1938 tuntee lammashuneen oven . Joh. 10:7. ainakin , koska se oli yleensä
        tehty kivistä seinät, ja se oli n.12 h. käytössä ja 12 h paimessa .

        Lammastarha on sama kuin lammashuone 38-käännöksessä. Seinällinen tila ilman kattoa.

        Lampaat ovat Jeesukseen uskovia ja lammastarha on kuvaus Kristuksen Kirkosta:

        Joh 10:16 Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta; myös niitä tulee minun johdattaa, ja ne saavat kuulla minun ääneni, ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen.

        Evankeliumin alkuvaiheessa sitä saarnattiin vain juutalaisille. Tämä kansa oli se lammastarha. Mutta Kristus sanoo: "Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta, myös niitä tulee minun johdattaa", siten sanoen, että pakanoillekin on evankeliumi saarnattava, niin että hekin uskoisivat Kristukseen, ja että sekä juutalaisista että pakanoista syntyisi yksi kristillinen seurakunta.


      • tarkempaa työtä
        teu. kirjoitti:

        " ajallisia asioita "

        Kyllä ,1938 tuntee lammashuneen oven . Joh. 10:7. ainakin , koska se oli yleensä
        tehty kivistä seinät, ja se oli n.12 h. käytössä ja 12 h paimessa .

        Teu, Joh 10:7 ei puhu mitään lammashuoneesta. Lueppa uudelleen!

        Joh. 10:7 Niin Jeesus vielä sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille:
        minä olen *** lammasten ovi. ****

        Lammasten ovi.


      • seurakunnan/taivaan
        tyhmelin kirjoitti:

        Lammastarha on sama kuin lammashuone 38-käännöksessä. Seinällinen tila ilman kattoa.

        Lampaat ovat Jeesukseen uskovia ja lammastarha on kuvaus Kristuksen Kirkosta:

        Joh 10:16 Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta; myös niitä tulee minun johdattaa, ja ne saavat kuulla minun ääneni, ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen.

        Evankeliumin alkuvaiheessa sitä saarnattiin vain juutalaisille. Tämä kansa oli se lammastarha. Mutta Kristus sanoo: "Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta, myös niitä tulee minun johdattaa", siten sanoen, että pakanoillekin on evankeliumi saarnattava, niin että hekin uskoisivat Kristukseen, ja että sekä juutalaisista että pakanoista syntyisi yksi kristillinen seurakunta.

        Lammastarha löytyy 1938 käännöksestä ja tarkoittaa kuten tyhmelin jo totesikin, Kristuksen kirkkoa maan päällä.

        Avauksessa olikin puhe siitä, että taivaan ovi Jeesus joka on ahdas portti, olisi sama asia kun lammastarhan ovi. Lammastarha on maan päällä oleva seurakunta. Taivaan valtakunta johon mennään ahtaan portin kautta on eri asia. Toki kysymys on Kristuksesta kummassakin tapauksessa. Kristus on maan päälläolevan seurakunnan pää ja (seurakunta)ruumiin vapahtaja, mutta HÄN on myöskin ovi taivaaseen.

        Ajallisesta seurakunnasta ei automaattisesti pääse taivaaseern kuitenkaan, van ne pääsevät, joilla on usko Kristukseen. Hyvin monissa seurakunnissa uskotaan ihmisiin ja ihmisten muodostamaan yhteisöön, tuntematta Jeesusta ollenkaan.
        Tällöin autuuden perustus on siinä mitä minä itse olen. Taivaaseen mennään sen perusteella mitä Kristus on, Jumalalle kelpaa vain täydellinen vanhurskaus. Paraskin ihmisen vanhurskaus on kuin saastainen vaate Jumalan edessä.


      • teu.
        teu. kirjoitti:

        " ajallisia asioita "

        Kyllä ,1938 tuntee lammashuneen oven . Joh. 10:7. ainakin , koska se oli yleensä
        tehty kivistä seinät, ja se oli n.12 h. käytössä ja 12 h paimessa .

        "teu"
        Ainoa joka otti vastaan ,Joh. 10:16 , Tämä Lammastarha oli Israel , Jumalan Omaisuus

        Kansa , Josta Jeesuksen seursaajat aluksi tulivat/olivat. ja johon heidän enemistöns'ä

        Kuului ueita vuosia Helleuntain jälkeen , Muut lampaat jotka ei ollut tästä lammastar-

        hasta , olivat muista kansoista , mutta Jeesuksen seuraajia. .


      • seurakunnan/taivaan kirjoitti:

        Lammastarha löytyy 1938 käännöksestä ja tarkoittaa kuten tyhmelin jo totesikin, Kristuksen kirkkoa maan päällä.

        Avauksessa olikin puhe siitä, että taivaan ovi Jeesus joka on ahdas portti, olisi sama asia kun lammastarhan ovi. Lammastarha on maan päällä oleva seurakunta. Taivaan valtakunta johon mennään ahtaan portin kautta on eri asia. Toki kysymys on Kristuksesta kummassakin tapauksessa. Kristus on maan päälläolevan seurakunnan pää ja (seurakunta)ruumiin vapahtaja, mutta HÄN on myöskin ovi taivaaseen.

        Ajallisesta seurakunnasta ei automaattisesti pääse taivaaseern kuitenkaan, van ne pääsevät, joilla on usko Kristukseen. Hyvin monissa seurakunnissa uskotaan ihmisiin ja ihmisten muodostamaan yhteisöön, tuntematta Jeesusta ollenkaan.
        Tällöin autuuden perustus on siinä mitä minä itse olen. Taivaaseen mennään sen perusteella mitä Kristus on, Jumalalle kelpaa vain täydellinen vanhurskaus. Paraskin ihmisen vanhurskaus on kuin saastainen vaate Jumalan edessä.

        Tarkennan. Lammastarha on ymmärtääkseni sekä taivaassa ja maan päällä, jos kerran Kristuksen Kirkko sijaitsee taivaassa JA maan päällä. Kirkko ei siis ole pelkästään maan päällä oleva näkyvä seurakunta tai lahko.

        Ei Kristus myöskään ole vain ylhäällä taivaassa vaan myös täällä meidän keskellämme.

        Luther opettaa, että Kristuksen Kirkko on samalla aikaa näkymätön ja näkyvä. Tätä en nyt ala selittää tarkemmin. Esikoislestadiolaisuudessa opetetaan, että lammastarhan seinät on Kristuksen oppi (SP juhannuksena 2013).

        Vaikka evankeliumia ensin saarnattiin juutalaisille, vain uskovaiset juutaialset kuuluivat oikeaan lammastarhaan. Vanhassa Testamentissa (esim. Ps. 77) lammastarhaan kuuluivat itse asiassa vain ne, joilla oli samanlainen usko kuin Aabrahamilla. Lammastarhaan mennään vain Kristus-ovesta eikä muualta. Ei menty edes VT:n aikana.

        Matt. 3:9 Älkääkä luulko saattavanne sanoa mielessänne: 'Onhan meillä isänä Aabraham'

        Joh. 8:39 He vastasivat ja sanoivat hänelle: "Aabraham on meidän isämme". Jeesus sanoi heille: "Jos olisitte Aabrahamin lapsia, niin te tekisitte Aabrahamin tekoja.

        Taivaan valtakunta johon mennään ahtaan portin kautta on sama asia kuin ovi josta mennään lammastarhaan. Lammastarhan rajoja ei saa kuitenkaan määritellä väärin.


    • Ahdas portti avaa tien, joka on kaita ja vie viimein Jeesuksen luo taivaaseen.

      Lammashuoneen ovi johtaa karsinaan, jossa on seinät joka puolella eikä siitä ole pääsyä mihinkään muuten kuin samasta ovesta ulos, josta mentiin sisään.

      Lammashuoneeseen mennään sisään ja tullaan ulos, jossa on laidun. Tässä olisi paljon tutkimista, jos olisi halullisia sieluja.

      • teu.

        Minä tein jo 5000 merkkiä , ei ottanut sisään , hylkii vain voi lla että
        rivin hyväksyy , joskus ei sitäkään..


    • yksi lauma

      Lammashuone on paikka jossa lammas huilaa yön yli, ja jonka ovella on paimen vartiossa.

      mutta siellä ei ole ruokaa eikä mitään syömistä siis.

      Se ei ole lampaan luonnollinen elinpiiri vaan pelkkä yösuoja.

      sinne mennään ovesta paimenen ohjauksessa ja tullaan smasta ovesta uuteen päivään.

      Siinä ei ole uskovia lampaita erikseen vaan pelkkiä lampaita.

      Koko lammashuonejuttu on ontuvaa selitystä, eikä anna mitään tervettä kuvaa uskovan elämästä ei uudestisyntymästä eikä paljon muusta kuin lampaan olemuksesta ja paimenen suhteesta laumaansa. ja toisinpäin.

    • muuttis

      Vihne, Purtsin maanantainen saarna on kuunneltavissa HÄ:ssä linkistä *viimeisin Lahdesta tullut kuuntelu*. Kuuntelin juuri sen uudelleen.

      • Kiitos! Aion kuunnella, kun oma kone taas pelittää. Kyllä kai se siellä jonkin aikaa pysyy?


      • muuttis
        vihne kirjoitti:

        Kiitos! Aion kuunnella, kun oma kone taas pelittää. Kyllä kai se siellä jonkin aikaa pysyy?

        Vihne. Ennettäin pysyi pari viikkoa, mutta nyt kun HÄ lopetti toimintansa, en tiedä. Toivottavasti se pysyy kauan, että halulliset saavat kuunnella.


    • Nämä kaksi käsitettä pitäisi pitää visusti erillään. Jos ajattelemme, että kaitaa tietä kuljetaan samalla mentaliteetilla, jolla lammas on karsinassaan, olemme suurissa vaikeuksissa pelastuksen asiassa.

      • teu.

        Miksi niin, meidän tulee ajatella tämäkin asia niin. Että kun lammas huone on tehty
        se on , ensin tehty lampaan suojaksi , sielläkin kulki petoja jotka vei saaliikseen
        ellei ollut ikään kuin varustusta petoja vastaan .


      • teu.
        teu. kirjoitti:

        Miksi niin, meidän tulee ajatella tämäkin asia niin. Että kun lammas huone on tehty
        se on , ensin tehty lampaan suojaksi , sielläkin kulki petoja jotka vei saaliikseen
        ellei ollut ikään kuin varustusta petoja vastaan .

        Lammas huone oli tehty yleensä kivestä , sitä oli rakenettu Rinnanköorkeuteen
        ei korkeanpaa , Ja paimen vietti yönsä kylmään aikaan huonrrssa , ja kumaan
        aikaan ulkosalla .


      • teu.
        teu. kirjoitti:

        Lammas huone oli tehty yleensä kivestä , sitä oli rakenettu Rinnanköorkeuteen
        ei korkeanpaa , Ja paimen vietti yönsä kylmään aikaan huonrrssa , ja kumaan
        aikaan ulkosalla .

        Lammas huoneneen ovi , on toisissa murteissa m sana samakuin portti .

        se oli tekotavastakiinni , portti oli rakennetty pyöreistä pulikoista noin 2,5 "

        paksuja , että siitä tuli riittävän vahva .


      • teu.
        teu. kirjoitti:

        Lammas huoneneen ovi , on toisissa murteissa m sana samakuin portti .

        se oli tekotavastakiinni , portti oli rakennetty pyöreistä pulikoista noin 2,5 "

        paksuja , että siitä tuli riittävän vahva .

        Ovi oli tehty sahatusta tai veistetyistä tarpeista , ja ylensä saranoitu

        eli oli kaikenkaikkiaan ovi mainen , DB piti tästä kohtaa usein saarnan

        Ja hänen pravurinsa oli , että ovea ei aseteta metsään kahden puun

        väliin , ja eikä siitä käyty sisään ja ulos , kunnes uhnettuu kummassa on.


    • Siksi, että kaita tie merkitsee pyhityselämää. Sitä eletään aktiivisesti Herran kanssa Pyhässä Hengessä. Se ei mene niin, että loisitaan ja koisitaan jossain porukassa.

      Lammashuone on ensisuoja ja hengellinen koti, mutta jos ei koskaan tulla sieltä ulos ei päästä tuoreen ruohon makuun. Silloin ei Ps 23 toteudu. Ulos orjuudesta Jumalan lasten vapauteen.

      • Monelaisii rakentaji

        Vihne:"Ahdas portti avaa tien, joka on kaita ja vie viimein Jeesuksen luo taivaaseen."

        Höpö höpö.

        JEESUS ITSE (joka on Jumalan Sana) on ahdas portti ja kaita tie.
        Tie on kaita koska siinä ei ole kuin yhden miehen jäljet joita seurataan.
        Askelkin sivuun Kristus-tieltä vie helvettiin.

        Jeesus tieltä voi eksyä joko oikealle taikka vasemmalle puolelle.


      • Kuolemaan tuomitut

        Vihne:"Siksi, että kaita tie merkitsee pyhityselämää. "

        Olin aikanaan itsekin yhtä pimeä hengellisesti.

        Vihneen mainitsema itsepyhityksen tie on omanvanhurskauden rakentajan tie. Tällaisella tiellä on ikävän paljon kulkijoita.

        Osoittaa täydellistä hengellistä pimeyttä, kuvitella pyhittävänsä itseään Jumalalle millään tavalla.

        Pyhityselämä (Herralle erotettu elämä) on elämää USKOSSA Jeesukseen Kristukseen, joka on meidän täydellinen pyhyytemme ja vanhurskautemme.
        ___________________

        Kun ihmiselle kirkastuu tuo sanomattoman suuri armo, että olen Jeesuksessa Kristuksessa tullut armahdetuksi, sovitetuksi ja pyhiteyksi Jumalalle. Tämä armo saa meissä aikaan sen, ettemme tahdo enää (tietoisesti syntiä tehden) synnissä elää. Jumalan sana pyhän Hengen kautta ohjaa elämäämme. Sen sijaan kuvitelmat lihan TAHDON pyhittymisestä ovat täyttä valhetta. Genetiikkamme ei muutu, vasta luonnollinen kuolema vapauttaa meidät tämän ruumiin kahleista.


      • muuttis
        Kuolemaan tuomitut kirjoitti:

        Vihne:"Siksi, että kaita tie merkitsee pyhityselämää. "

        Olin aikanaan itsekin yhtä pimeä hengellisesti.

        Vihneen mainitsema itsepyhityksen tie on omanvanhurskauden rakentajan tie. Tällaisella tiellä on ikävän paljon kulkijoita.

        Osoittaa täydellistä hengellistä pimeyttä, kuvitella pyhittävänsä itseään Jumalalle millään tavalla.

        Pyhityselämä (Herralle erotettu elämä) on elämää USKOSSA Jeesukseen Kristukseen, joka on meidän täydellinen pyhyytemme ja vanhurskautemme.
        ___________________

        Kun ihmiselle kirkastuu tuo sanomattoman suuri armo, että olen Jeesuksessa Kristuksessa tullut armahdetuksi, sovitetuksi ja pyhiteyksi Jumalalle. Tämä armo saa meissä aikaan sen, ettemme tahdo enää (tietoisesti syntiä tehden) synnissä elää. Jumalan sana pyhän Hengen kautta ohjaa elämäämme. Sen sijaan kuvitelmat lihan TAHDON pyhittymisestä ovat täyttä valhetta. Genetiikkamme ei muutu, vasta luonnollinen kuolema vapauttaa meidät tämän ruumiin kahleista.

        Pyhityselämä (Herralle erotettu elämä) on elämää USKOSSA Jeesukseen Kristukseen, joka on meidän täydellinen pyhyytemme ja vanhurskautemme -lainaus

        Joo, ja vieläpä elämää Jeesuksessa Kristuksessa, Jeesuksen uskossa.

        Jeesus on se Tie.

        Omaa pyhyyttä ei ole eikä tule. Pyhä Henki on pyhittäjä.

        Olen joskus saanut neuvona opillisiin ristiriitoihin, että pitää pysyä Ytimessä, eli Jeesuksessa. Olikin paras neuvo siinä tilanteessa.


      • teu.
        Monelaisii rakentaji kirjoitti:

        Vihne:"Ahdas portti avaa tien, joka on kaita ja vie viimein Jeesuksen luo taivaaseen."

        Höpö höpö.

        JEESUS ITSE (joka on Jumalan Sana) on ahdas portti ja kaita tie.
        Tie on kaita koska siinä ei ole kuin yhden miehen jäljet joita seurataan.
        Askelkin sivuun Kristus-tieltä vie helvettiin.

        Jeesus tieltä voi eksyä joko oikealle taikka vasemmalle puolelle.

        " ei se ole höpö ".. Ahdas portti , kaita tie on siinä että käärmeen kielellä ei
        voi sen kulkija asioita puhua , eikä tehdä , Muuten ei voi saavuttaa taivaantietä.


    • hankala paikka

      Meneekö ihan koko elämä siihen oman syntisyyden ja sitä syntiä kynsien altakin kaivelemiseen, vai jääkö aikaa johonkin muuhunkin?

      Ihanko jää jonkinlaiseen evankelioimiseenkin mahdollisuutta, vaikka eihän syntinen voi mitään evankelioida, eihän, sehän menee jo omavanhurskauden puolelle, vai meneekö ?

      mitä mielestänne Paavali tarkoittaa seuraavalla;

      20. Sillä te olette kalliisti ostetut. Kirkastakaa siis Jumala ruumiissanne.

      miten tämä kirkastaminen voi tapahtua syntiseltä ihmiseltä ?

      saako juoppo lopettaa ryyppäämisen ihan vaan Jumalan VOIMASTA, vai meneekö omavanhurskauden puolelle ?

      • herää valvomaan

        Armahdettu syntinen huomio! "Hankala paikka"

        Kristitty elää armosta joka päivä. Rehellisenä Jumalan ja ihmisten edessä, Ei leikkien ja teeskennellen olevansa omassa itsessään pyhä ja parempi kuin muut.
        Joka päivä tehden parannusta siinä, missä on vikaan joutunut, lähimmäisiään ja Jumalan edessä.
        Joka sanoo, että "minulla ei ole syntiä, valehtelee raamatun mukaan.

        Joka ainoan vapaan suunnankin uskovan on myönnettävä, ettei synnitön elämä onnistu. Koska Jumalan sana ottaa kiinni ajatuksista, sanoista ja töistä. Riippumatta siitä, ketä vastaan on rikottu. Tai muuten on valehtelija ja hänessä ei ole totuutta. Puhumattakaan tekemättä jättämiset sekä rakastamattomuus Jumalaa ja lähimmäistä kohtaan.

        Jos yhtään pääsemme käsittämään Jumalan pyhyyttä ja sitä, kuinka Hän vihaa syntiä, pullistelu varmaan loppuisi. Synti ja synnintekijä joutuu vastaamaan jokaisesta sanastakin, jotka ihminen on elämässään sanonut. Eikä tilinteolta välty ainoakaan ihminen, se on varmasti totta.

        Yhdellekään ihmiselle ei jää kuin yksi vaihtoehto, turvautua Jeesukseen joka päivä.


      • Pyhän edessä tilanne
        herää valvomaan kirjoitti:

        Armahdettu syntinen huomio! "Hankala paikka"

        Kristitty elää armosta joka päivä. Rehellisenä Jumalan ja ihmisten edessä, Ei leikkien ja teeskennellen olevansa omassa itsessään pyhä ja parempi kuin muut.
        Joka päivä tehden parannusta siinä, missä on vikaan joutunut, lähimmäisiään ja Jumalan edessä.
        Joka sanoo, että "minulla ei ole syntiä, valehtelee raamatun mukaan.

        Joka ainoan vapaan suunnankin uskovan on myönnettävä, ettei synnitön elämä onnistu. Koska Jumalan sana ottaa kiinni ajatuksista, sanoista ja töistä. Riippumatta siitä, ketä vastaan on rikottu. Tai muuten on valehtelija ja hänessä ei ole totuutta. Puhumattakaan tekemättä jättämiset sekä rakastamattomuus Jumalaa ja lähimmäistä kohtaan.

        Jos yhtään pääsemme käsittämään Jumalan pyhyyttä ja sitä, kuinka Hän vihaa syntiä, pullistelu varmaan loppuisi. Synti ja synnintekijä joutuu vastaamaan jokaisesta sanastakin, jotka ihminen on elämässään sanonut. Eikä tilinteolta välty ainoakaan ihminen, se on varmasti totta.

        Yhdellekään ihmiselle ei jää kuin yksi vaihtoehto, turvautua Jeesukseen joka päivä.

        Tuskinpa edes vapaiden suuntien hepuissa on ketään sellaista röyhkimystä, joka oikeasti kuvittelisi, että hän voisi ihan polleana poikana seisoa Jumalan tulisten silmien edessä, katsella häntä kasvoista kasvoihin ja huolettomasti huikata, että eikös ole kivaa, että me molemmat olemme samanlaisia, täysin pyhiä, joissa ei ole mitään pimeyttä?


      • herää valvomaan kirjoitti:

        Armahdettu syntinen huomio! "Hankala paikka"

        Kristitty elää armosta joka päivä. Rehellisenä Jumalan ja ihmisten edessä, Ei leikkien ja teeskennellen olevansa omassa itsessään pyhä ja parempi kuin muut.
        Joka päivä tehden parannusta siinä, missä on vikaan joutunut, lähimmäisiään ja Jumalan edessä.
        Joka sanoo, että "minulla ei ole syntiä, valehtelee raamatun mukaan.

        Joka ainoan vapaan suunnankin uskovan on myönnettävä, ettei synnitön elämä onnistu. Koska Jumalan sana ottaa kiinni ajatuksista, sanoista ja töistä. Riippumatta siitä, ketä vastaan on rikottu. Tai muuten on valehtelija ja hänessä ei ole totuutta. Puhumattakaan tekemättä jättämiset sekä rakastamattomuus Jumalaa ja lähimmäistä kohtaan.

        Jos yhtään pääsemme käsittämään Jumalan pyhyyttä ja sitä, kuinka Hän vihaa syntiä, pullistelu varmaan loppuisi. Synti ja synnintekijä joutuu vastaamaan jokaisesta sanastakin, jotka ihminen on elämässään sanonut. Eikä tilinteolta välty ainoakaan ihminen, se on varmasti totta.

        Yhdellekään ihmiselle ei jää kuin yksi vaihtoehto, turvautua Jeesukseen joka päivä.

        Herää valvomaan. Tämä oli oikein hyvin sanottu, vastaa niin omia kokemuksia.

        Ei ole kuin yksi vaihtoehto: turvautua täysin viallisena ja syntisenä ja sen takia periaatteessa kuolemantuomion ansainneena yksin Jeesuksen armoon joka päivä uudestaan ja uudestaan.


      • oikeaakin oppia on
        Pyhän edessä tilanne kirjoitti:

        Tuskinpa edes vapaiden suuntien hepuissa on ketään sellaista röyhkimystä, joka oikeasti kuvittelisi, että hän voisi ihan polleana poikana seisoa Jumalan tulisten silmien edessä, katsella häntä kasvoista kasvoihin ja huolettomasti huikata, että eikös ole kivaa, että me molemmat olemme samanlaisia, täysin pyhiä, joissa ei ole mitään pimeyttä?

        Etkö hyvä ihminen tajua, että se, minkä Jumala onJeesuksessa tehnyt puhtaaksi, se on todella puhdas !

        Onko siihen jotain lisättävää tai epäselvää, no tuskin.

        Entäs sitten ?

        Edelleen kristillisen opin perusasioihin kuuluu myöskin se, että Jumalan työ uudestisyntymässä kohdistuu ennenkaikkea henkeen, josta Sana sanoo etä Jumala kateuteen asti halajaa Henkeään jonka on ihmiseen puhaltanut, eikös tämä ole selvä asi, ok.

        Edelleen, ei Jumala ole kateellinen meidän läskitakapuolistamme kaljupäistämme eikä tekonivelistä, sekin luulis oplevan selvä asia.

        Mitä jää siis jälelle tässä teemassa kieriskellessämme ?

        Jälelle jää se, etä uudestisntynyt pitää lihansa ristillä, eikä kysy siltä mitään, vaan antaa sisällään asuvan Jumalan Hengen johtaa elonsa asioita niin, että hänen vaelluksestaan tulee Jumallle kunniallinen todistus, ja että se liha ei siis estä Jumalan todistaja olemista ja esimerkkinä siitä mitä Jumala tekee ihmiselle.

        Oliko vaikeaa ?
        Eli siis mitään röyhkimistä ei ole olemassakaan, on vain vaellus joka on kutmuksen mukaista.

        Emmekös lue Sanasta mm; Olette kalliisti ostetu, kirkastakaa siis Kristus ruumiissanne.

        Alakouilulainen ymmärtää kaiken tämän paitsi lestadiolaisille se on liian vaikeaa vai onko ?


    • 5+7#

      Vihneen kirjoitus oli minusta paikallaan.
      "vihne
      27.6.2013 09:39
      Siksi, että kaita tie merkitsee pyhityselämää. Sitä eletään aktiivisesti Herran kanssa Pyhässä Hengessä. Se ei mene niin, että loisitaan ja koisitaan jossain porukassa.
      Lammashuone on ensisuoja ja hengellinen koti, mutta jos ei koskaan tulla sieltä ulos ei päästä tuoreen ruohon makuun. Silloin ei Ps 23 toteudu. Ulos orjuudesta Jumalan lasten vapauteen."

      PSALMIT 23
      1. Daavidin virsi. Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu.
      2. Viheriäisille niityille hän vie minut lepäämään; virvoittavien vetten tykö hän minut johdattaa.
      3. Hän virvoittaa minun sieluni. Hän ohjaa minut oikealle tielle nimensä tähden.
      4. Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en minä pelkäisi mitään pahaa, sillä sinä olet minun kanssani; sinun vitsasi ja sauvasi minua lohduttavat.
      5. Sinä valmistat minulle pöydän minun vihollisteni silmien eteen. Sinä voitelet minun pääni öljyllä; minun maljani on ylitsevuotavainen.
      6. Sula hyvyys ja laupeus seuraavat minua kaiken elinaikani; ja minä saan asua Herran huoneessa päivieni loppuun asti."

      Vastaaja ei kuitenkaan viitsinyt lukea tuota kaunista Psalmia 23.

      "
      Monelaisii rakentaji
      27.6.2013 11:11

      Vihne:"Ahdas portti avaa tien, joka on kaita ja vie viimein Jeesuksen luo taivaaseen."

      Höpö höpö.

      JEESUS ITSE (joka on Jumalan Sana) on ahdas portti ja kaita tie.
      Tie on kaita koska siinä ei ole kuin yhden miehen jäljet joita seurataan.
      Askelkin sivuun Kristus-tieltä vie helvettiin.

      Jeesus tieltä voi eksyä joko oikealle taikka vasemmalle puolelle.


      Kuolemaan tuomitut
      27.6.2013 11:22

      Vihne:"Siksi, että kaita tie merkitsee pyhityselämää. "

      Olin aikanaan itsekin yhtä pimeä hengellisesti.

      Vihneen mainitsema itsepyhityksen tie on omanvanhurskauden rakentajan tie. Tällaisella tiellä on ikävän paljon kulkijoita."

      • kaikki tai ei mitään

        5 7# kirjoitti 28.6.2013 klo 00:45

        Mutta kun kaita tie ei merkitse pyhityselämää, - vaan elämää Jeesuksessa Kristuksessa (USKOSSA). Jeesus on tie joka elämään vie. Ihmisten itsepyhitykset, (niin vilpittömiä kun monesti ovatkin), ovat parhaimmillaankin vain saastainen vaate ja häpiällisten paikkojen peittelemistä muiden ihmisten katseilta ja arvostelulta.

        Minäkin luulin vuosikymmenien ajan, että kaita tie on itsepyhitysta epätöivoisesti harjoittavan uskovan tie, kuin pakojäniksen tie, susi kintereillään. Kunnes Jeesus sai tulla elämäni Herraksi.

        Kerrataan nyt jos jonkun mieleen jäisi:

        Jeesus ei tule jakamaan vanhurskauttaan kenenkään kanssa, Pyhä kun ei sekoitu saastaiseen millään konstilla.

        Joko sinä kokonaan syntisenä (sen tunnustaen Jeesukselle) otat Jeesukselta vastaan hänen kokonaisen ja täydellisen vanhurskautensa ja tulet Kristuksessa vanhurskaaksi pyhäksi ja puhtaaksi. Taikka jäät räpeltelemään omassa vanhurskaudessasi, räävit Jeesuksen vanhurskaudesta paloja joilla koitat omaa saastaisuuttasi valkaista ja peittää.


      • kuolleista eläviksi
        kaikki tai ei mitään kirjoitti:

        5 7# kirjoitti 28.6.2013 klo 00:45

        Mutta kun kaita tie ei merkitse pyhityselämää, - vaan elämää Jeesuksessa Kristuksessa (USKOSSA). Jeesus on tie joka elämään vie. Ihmisten itsepyhitykset, (niin vilpittömiä kun monesti ovatkin), ovat parhaimmillaankin vain saastainen vaate ja häpiällisten paikkojen peittelemistä muiden ihmisten katseilta ja arvostelulta.

        Minäkin luulin vuosikymmenien ajan, että kaita tie on itsepyhitysta epätöivoisesti harjoittavan uskovan tie, kuin pakojäniksen tie, susi kintereillään. Kunnes Jeesus sai tulla elämäni Herraksi.

        Kerrataan nyt jos jonkun mieleen jäisi:

        Jeesus ei tule jakamaan vanhurskauttaan kenenkään kanssa, Pyhä kun ei sekoitu saastaiseen millään konstilla.

        Joko sinä kokonaan syntisenä (sen tunnustaen Jeesukselle) otat Jeesukselta vastaan hänen kokonaisen ja täydellisen vanhurskautensa ja tulet Kristuksessa vanhurskaaksi pyhäksi ja puhtaaksi. Taikka jäät räpeltelemään omassa vanhurskaudessasi, räävit Jeesuksen vanhurskaudesta paloja joilla koitat omaa saastaisuuttasi valkaista ja peittää.

        Lestadiusta siteeraten: "Mikä siveydestä puuttuu, se paikataan armolla."

        Näitä riittää, valitettavasti.

        Ihminen ei noin vain suostu tyhjentymään kaikesta omasta tyhjäksi (syntiseksi) ja ottamaan Jumalalta vastaan hänen vanhurskautensa lahjaksi uskon ja Kasteen kautta.

        YLPEYS, tuo perisynti per'kele, (jonka pyrkimys on tulla Jumalan kaltaiseksi),
        tekee ihmisestä niin siveän ja hurskaan, - että haisee. Ihminen ei itse huomaa mitään, eläessään tyytyväisenä omassa vanhurskaudessa.

        Kun omatunto herää, ja paljastaa (sinä tapoit Jeesuksen), silloin paljastuu millainen pöly on ilmassa, Kristus-valo loistaa pimeään huoneeseen. Ei kristittyjen keskuudessa ole koskaan kiistellä siitä, että onko ihminen vielä uskoon tultuaankin syntinen vai ei. Tämä syntisyys on kaikille niin päivänselvä asia.
        Sen sijaan siitä puhutaan kuinka ihminen saisi voimaa uskomaan Kristukseen ja voimaa seuraamaan häntä monenlaisten kiusausten ja koettelemusten keskellä.


      • 5+7#
        kaikki tai ei mitään kirjoitti:

        5 7# kirjoitti 28.6.2013 klo 00:45

        Mutta kun kaita tie ei merkitse pyhityselämää, - vaan elämää Jeesuksessa Kristuksessa (USKOSSA). Jeesus on tie joka elämään vie. Ihmisten itsepyhitykset, (niin vilpittömiä kun monesti ovatkin), ovat parhaimmillaankin vain saastainen vaate ja häpiällisten paikkojen peittelemistä muiden ihmisten katseilta ja arvostelulta.

        Minäkin luulin vuosikymmenien ajan, että kaita tie on itsepyhitysta epätöivoisesti harjoittavan uskovan tie, kuin pakojäniksen tie, susi kintereillään. Kunnes Jeesus sai tulla elämäni Herraksi.

        Kerrataan nyt jos jonkun mieleen jäisi:

        Jeesus ei tule jakamaan vanhurskauttaan kenenkään kanssa, Pyhä kun ei sekoitu saastaiseen millään konstilla.

        Joko sinä kokonaan syntisenä (sen tunnustaen Jeesukselle) otat Jeesukselta vastaan hänen kokonaisen ja täydellisen vanhurskautensa ja tulet Kristuksessa vanhurskaaksi pyhäksi ja puhtaaksi. Taikka jäät räpeltelemään omassa vanhurskaudessasi, räävit Jeesuksen vanhurskaudesta paloja joilla koitat omaa saastaisuuttasi valkaista ja peittää.

        Luetun ymmärtäminen on joskus vaikeaa.


    • su***

      Lammashuone, onko se sama kuin rukoushuone, joka on mielestäni melkoinena pässien karsina. Siellä niitä paimenia riittää. He ovat paimenia jotka pitävät kaikkia ulkopuolisia susina. Pässit mäkättävät omiaan ja lampaat ovat hiljaa.

      Heillä on epätietoisuus todellisesta paimenesta. Joskus hän on Jeesus joskus Jumala itse. Siin kumpi on meidän paimenemme täällä elämämme lammashaassa?
      Daavitilla hän oli Jumala. Ei pitäisi sekoilla

    • Joidenkin ymmärryksen mukaan ahdas portti on kuolema. Sitä kai tarkoitti eräs vanha rovasti, joka viime vuosituhannella oli kuvaillut vaimonsa kuolemista sanoilla: En olisi uskonut, että ahtaasta portista on niin vaikeaa mennä sisään.

      Näyttää siltä, että monet ovat tyystin unohtaneet edesmenneen Herran palvelijan muistelut siitä porilaisesta mausoleumista. Siellä sen kertomuksen mukaan on kuvattuna mutkitteleva polku, joka päättyy pienelle ovelle. Itse en ole nähnyt.

      Olen paljon miettinyt kaidan ja laveantien eroja ja yhtäläisyyksiä. Olen ollut havaitsevinani, että se kaita tie on ikäänkuin kahden keltaisen viivan välissä kulkemista. Siinä mahtuu pyöräilemään, mutta mutkittelua ei paljon voi tehdä.

      Kun joudumme keltaiselle osalle, se merkitsee Pyhän Hengen muistutusta, ettei kannata mennä pitemmälle.

      • Jeesus tie perille

        Kaita tie on YKSIN JEESUKSESSA KRISTUKSESSA PYSYMISTÄ.

        Vaikka kuinka yritettäisiin tehdä taivaan tietä ihmisvetoiseksi, niin sitä se ei ole eikä koskaan tule olemaan. Tässä on juuri se salaisuus, miksi ihmisen tulee tiedostaa olevansa kokonaan syntinen. Vasta silloin hän tajuaa, että Jeesus on tie. Pakojäniksen (ei Jeesus tiellä) tietä kulkiessa mennään siksakkia, yritetään hallita elämää ja omaa autuuttaankin yritetään hallita omien tekojen ja tekemättä jättämisten perusteella. Jumala on PYHÄ, pyhälle ei kelpaa mikään sellainen mitä ihminen tekee.

        Vain Kristuksen täydellinen teko kelpaa Jumalalle ja sen varassa eläminen tekee ihmisestä taivaskelpoisen. Siksi kaikki kristityt kastetaan Jeesukseen Kristukseen Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Kaasteen hetkestä alkaen he ovat kaikelle lihalle kuolleita ja kulkevat Jeesus tiellä kohti taivaan maata HENGESTÄ uudestisyntyneinä.

        Paavali kertoo tämän saman kirjeessään Roomalaisille seuraavasti:

        Room. 6:8-14

        Mutta jos olemme kuolleet Kristuksen kanssa, niin me uskomme saavamme myös elää hänen kanssaan, tietäen, että Kristus, sittenkuin hänet kuolleista herätettiin, ei enää kuole: kuolema ei enää häntä vallitse. Sillä minkä hän kuoli, sen hän kerta kaikkiaan kuoli pois synnistä; mutta minkä hän elää, sen hän elää Jumalalle.

        Niin tekin pitäkää itsenne synnille kuolleina, mutta Jumalalle elävinä Kristuksessa Jeesuksessa. Älköön siis synti hallitko teidän kuolevaisessa ruumiissanne, niin että olette kuuliaiset sen himoille, älkääkä antako jäseniänne vääryyden aseiksi synnille, vaan antakaa itsenne, kuolleista eläviksi tulleina, Jumalalle, ja jäsenenne vanhurskauden aseiksi Jumalalle.

        ***) Sillä synnin ei pidä teitä vallitseman, koska ette ole lain alla, vaan armon alla.
        _______________________

        Monilta on unohtunut kokonaan se tosiasia, että omanvanhurskauden rakentaminen (siis autuuden veivaaminen lihan tekojen avulla), on synneistä kaikista ovelin. Siinä on takana ihmisen lankeemus, eli ylpeys joka ei suostu tunnustamaan geneettistä kokosyntisyyttään ja alistumaan armon alle KRISTUKSEN TEON VARAAN ilman omia tekojaan.


        Profeetta Jesaja näki Jeesus tien kirkkaana kuin päivän, jo 700 vuotta ennen Jeesuksen syntymää.

        Ihminen jolla on asuva Pyhä Henki näkee valtavan ilmestyksen tässä yhdessä Jesajan kanssa. Nyt kannattaa pysähtyä ja rukoilla Pyhää Henkeä kirkastamaan millainen tie tämä Jeesus tie on. Se on ihmeellinen tie kun se on saastaisille tarkoitettu, mutta joka sitä tietä käy ei ole saastainen, eikä sillä tiellä ole yhtäkään saastaista etenemässä. Tie on siitäkin vielä niin ihmeellinen ja luonnonlakien vastainen tie, että tie itse vie sillä olevia kulkijoita. Ja näin kulkijat pääsevät perille päämääräänsä.

        Jes. 35:6 Silloin rampa hyppii niinkuin peura ja mykän kieli riemuun ratkeaa; sillä vedet puhkeavat erämaahan ja aromaahan purot.
        Jes. 35:7 Hehkuva hiekka tulee lammikoiksi ja kuiva maa vesilähteiksi. Aavikkosutten asunnossa, missä ne makasivat, kasvaa ruoho ynnä ruoko ja kaisla.
        Jes. 35:8 Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan.
        Jes. 35:9 Ei ole siellä leijonaa, ei nouse sinne raateleva peto; ei sellaista siellä tavata: lunastetut sitä kulkevat.
        Jes. 35:10 Niin Herran vapahdetut palajavat ja tulevat Siioniin riemuiten, päänsä päällä iankaikkinen ilo. Riemu ja ilo saavuttavat heidät, mutta murhe ja huokaus pakenevat.


    • olisi oppiakin tarjo

      Vakava kysymys !

      Jos nyt oletetaan, että 100% synnittömyys ei onnistu ihmiseltä tässä ajassa, ok.

      Mitä siitä seuraa sitten tästä toteamuksesta.

      Saako PYRKIÄ olemaan 50 % uskovainen ?

      Vihastuuko Jumala omaan lapseensa jolla on kovakin halu olla ainakin se 50% uskova ?

      Vihastutteko te omiin lapsiinne samalla metodilla tarkasteltuna, vai sanotteko jo päiväkodissa, että ei sinusta kuitenkaan mitään tule, älä sii syritäkkään tulla miksikään.

      Ja tämä nyt taa ssiitä olettamuskesta, että kukaan täysjärkinen ei yritä OSTAA pelastustaan, vaan siitä, että on vain niin mukavaa olla kiitollinen ja uskollinen sille, joka on maksanut KAIKKI minun syntini !

      • syntisten Vapahtaja

        Ihminen ei voi pelastua millään muulla tavalla, kun olemalla uskon kautta puettuna Kristuksen täydelliseen vanhurskauteen elämänsä jokaisena sekuntina. Piste.

        Mitä tästä seuraa?

        Ensiksikin siitä seuraa, että kaikki ovat lähtöisin samasta ja kaikki ovat samalla viivalla, kenelläkääön ei ole pienintäkään kerskumista itsestään eikä tekemisistään toisia vastaan.

        Kun me kaikki olemme yhtä Kristus kehoa, armosta uskon kautta Jeesuksessa Kristuksessa vanhurskaiksi tulleita, niin siitä seuraa kaikki yhdeksi yhdistävä rakkaus.

        Rakkaudesta taas tiedämme mitä se saa aikaan. Anteeksiantamusta, lähimmäisten palvelemista pyyteettä, erilaisuuden kestamistä, toinen toisensa kunnioittamista erilaisina ihmisinä. Rakkaus saa ihmisen toimimaan niin, että usko Kristukseen ja luottamus YKSIN HÄNEEN lisääntyy ja vahvistuu henkilön toiminnan seurauksena.

        Kun omavanhurskaus epäusko ja ateismi pääsee herraksi, sillon käy niin kun palstallamme on käynyt. Tällainen ei ole lainkaan kristinuskoa. Siksi me Kristuksen vanhurskaudella puetetuksi tulleet pyhät puhtaat ja vanhurskaat saarnaamme rohkeasti joukkoomme luikerrelleen saa'tanan toimintaa vastaan palstallamme.
        Tämä on tullut ongelmasksi niille kristityille, joilla ei ole lahjaa erottaa näitä tuhoa tuottavia henkiä. MIksi he eivät erota näitä? Tuhon enkelit saarnaavat aina ihanasti, kohteliaasti ja viisaasti, niinpä moni kristittykin on langennut luulemaan näitä henkivaltoja uskoviksi ja hyvää tarkoittaviksi.

        Näin parannussaarna muuttuu näiden siveyteensä uskovien ja luottavien korvissa villokoirien ulvonnaksi. Koska parannussaarnaajat olisivat kiitosta työstään ihmisiltä saaneet? Raamattu ei tunne sellaista tapausta enkä minä ole elämäni aikana kuullut koskaan sanottavan kiitosta parannussaarnaajille.

        Vain ne kiittävät Jumalaa jotka ovat heränneet parannussaarnan tuottaman tuskan tähden, ja alkaneet kaipaamaan pelastusta Jeesuksessa kristuksessa. He ovat anoneet armahdusta Jumalalta Kristuksen tähden ja ovat sen myös saaneet niin kuin Jumala sanassaan vakuuttaa. Anova saa etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan.


      • muuttis

        Vaellammekin JEESUKSEN USKOSSA, emme omassamme, joka on heikko. Herramme on lahjoittanut ITSENSÄ meille elämäksi ja Hän on täydellinen uskossa ja vanhurskaudessa, Jumalalle ei kelpaa mikään muu kuin täydellisyys ja sitä ihminen ei voi saavuttaa muutoin kuin omistamalla vieraan vanhurskauden, eli Jeesuksen - kokonaisena ja kokonaan. Hän on lahjoittanut meille juuri sen verran uskoa, että voimme Hänet ottaa vastaan.

        Kaikki omamme, olkoon sitten miten hurskasta ja hyvää on kauhistus Jumalalle, koska se turhentaa Jeesuksen uhrausta edestämme.

        Emme usko siis omaan uskoomme, vaan Jeesukseen, uskomme kohteeseen. Hän on se ydin, Hän on se tie, joka vie perille.

        Jeesus on se ahdas portti, josta ei mahdu yhtään ihmisen omaa suoritusta ja ansioitunutta tekoa. Siksi se rikkaalle on mahdoton mahduttavaksi. Kaikki ihmisen oma ansioyritys sulkee tien portin läpi.

        Monet uskonnolliset ihmiset eivät pääse ahtaasta portista, koska eivät ole suostuneet alastomiksi ja siis kokonaan syntisiksi ja ansainneeksi tuomion elämällään.

        Ei voi olla vain 50/50, vaan tulee olla 100/100.


      • Jeesus tie elämään
        muuttis kirjoitti:

        Vaellammekin JEESUKSEN USKOSSA, emme omassamme, joka on heikko. Herramme on lahjoittanut ITSENSÄ meille elämäksi ja Hän on täydellinen uskossa ja vanhurskaudessa, Jumalalle ei kelpaa mikään muu kuin täydellisyys ja sitä ihminen ei voi saavuttaa muutoin kuin omistamalla vieraan vanhurskauden, eli Jeesuksen - kokonaisena ja kokonaan. Hän on lahjoittanut meille juuri sen verran uskoa, että voimme Hänet ottaa vastaan.

        Kaikki omamme, olkoon sitten miten hurskasta ja hyvää on kauhistus Jumalalle, koska se turhentaa Jeesuksen uhrausta edestämme.

        Emme usko siis omaan uskoomme, vaan Jeesukseen, uskomme kohteeseen. Hän on se ydin, Hän on se tie, joka vie perille.

        Jeesus on se ahdas portti, josta ei mahdu yhtään ihmisen omaa suoritusta ja ansioitunutta tekoa. Siksi se rikkaalle on mahdoton mahduttavaksi. Kaikki ihmisen oma ansioyritys sulkee tien portin läpi.

        Monet uskonnolliset ihmiset eivät pääse ahtaasta portista, koska eivät ole suostuneet alastomiksi ja siis kokonaan syntisiksi ja ansainneeksi tuomion elämällään.

        Ei voi olla vain 50/50, vaan tulee olla 100/100.

        On hyvin kornia pitää Kristus uskoa luvallisuutena synnintekojen harjoittamiseen.
        Tällaisia henkilöitä nimittäin löytyy täältä, jotka eivat luota Kristuksen vanhurskauteen ja Kristuksen eläväksi tekevään voimaan yhtään, ainoastaan omaan vanhurskauteensa ja omiin tekoihinsa (ja tekemättä jättämisiinsä) he luottavat kun pässi suuriin sarviinsa.

        Juuri tästä syystä he myös kieltävät olevansa perisynnistä osallisia, edelleen syntisiä heikkoja ja lankeilevia ihmisiä. Sen sijaan he julistavat suulla suuremmalla pyhäksi muuttuneesta lihastaan, kerskuen sillä heitä tuntemattomille ihmisille internetissä. Helppoahan se on monitorilla itseään kerskua, jos on tarpeeksi epärehellinen ja omatunto nukkuu. Ihmettelevät sitten suu ammollaan, kuinka on mahdollista että uskoon tullut on edelleen syntinen? He ovat hengellisesti sokeita, eivätkä tunne syntejään, vaikka luulevat olevansa oikein terävänäköisiä.

        Sen sijaa että ylistettäisiin Kristusta, joka teki meidät autuaiksi, sovitti meidät Jumalan kanssa ristinkuolemallaan ja verensä vuodattamiselle, pohditaan vuodesta toiseen mitä saan tehdä, mitä minun pitää tehdä ja mistä kaikesta pitää kieltäytyä tullakseni vanhurskaaksi ja pysyäkseni vanhurskaana.


      • outoa pelastusta muu
        Jeesus tie elämään kirjoitti:

        On hyvin kornia pitää Kristus uskoa luvallisuutena synnintekojen harjoittamiseen.
        Tällaisia henkilöitä nimittäin löytyy täältä, jotka eivat luota Kristuksen vanhurskauteen ja Kristuksen eläväksi tekevään voimaan yhtään, ainoastaan omaan vanhurskauteensa ja omiin tekoihinsa (ja tekemättä jättämisiinsä) he luottavat kun pässi suuriin sarviinsa.

        Juuri tästä syystä he myös kieltävät olevansa perisynnistä osallisia, edelleen syntisiä heikkoja ja lankeilevia ihmisiä. Sen sijaan he julistavat suulla suuremmalla pyhäksi muuttuneesta lihastaan, kerskuen sillä heitä tuntemattomille ihmisille internetissä. Helppoahan se on monitorilla itseään kerskua, jos on tarpeeksi epärehellinen ja omatunto nukkuu. Ihmettelevät sitten suu ammollaan, kuinka on mahdollista että uskoon tullut on edelleen syntinen? He ovat hengellisesti sokeita, eivätkä tunne syntejään, vaikka luulevat olevansa oikein terävänäköisiä.

        Sen sijaa että ylistettäisiin Kristusta, joka teki meidät autuaiksi, sovitti meidät Jumalan kanssa ristinkuolemallaan ja verensä vuodattamiselle, pohditaan vuodesta toiseen mitä saan tehdä, mitä minun pitää tehdä ja mistä kaikesta pitää kieltäytyä tullakseni vanhurskaaksi ja pysyäkseni vanhurskaana.

        Eli sinun Jeesuksesi ei saa mitään muotoa sinussa niinkö ?

        Oletko lakannut edes tupakoimasta tai tuijottamasta naapurin vaimoa tai autoa !

        Ryyppäätkö vankasti kuten lutter opetti ja sitten oletat että naapurisi kiittää Jumalaa sinun suuresta uskostasi niinkö ?

        onko teillä mitään asiaa jossa on vähääkään lookisuutta ja hengellistä järkeä !

        Jos lammas on pudonnut jätekaivoon, se on siilloin surkea ja huutaa hädissään.
        Tulee Pelastaja ja vetää pois kaivosta !

        Mitä sitten tapahtuu ?

        Jatkaako lammas samaa huutoa vaikka on pesty ja puhdas ja pois kaivosta ?

        Pelastaja saattaisi kysyä siinä tapauksessa, mitä sinä siinä huudat, mene kotiisi ja iloitse pelastulsestasi, äläkä enää syntiä tee ettet taas tipu samaan monttuun.

        Niihän Jeesus sanoi muistaakseni sille syntiselle naisellekkin.


      • etkö osaa kotiisi
        outoa pelastusta muu kirjoitti:

        Eli sinun Jeesuksesi ei saa mitään muotoa sinussa niinkö ?

        Oletko lakannut edes tupakoimasta tai tuijottamasta naapurin vaimoa tai autoa !

        Ryyppäätkö vankasti kuten lutter opetti ja sitten oletat että naapurisi kiittää Jumalaa sinun suuresta uskostasi niinkö ?

        onko teillä mitään asiaa jossa on vähääkään lookisuutta ja hengellistä järkeä !

        Jos lammas on pudonnut jätekaivoon, se on siilloin surkea ja huutaa hädissään.
        Tulee Pelastaja ja vetää pois kaivosta !

        Mitä sitten tapahtuu ?

        Jatkaako lammas samaa huutoa vaikka on pesty ja puhdas ja pois kaivosta ?

        Pelastaja saattaisi kysyä siinä tapauksessa, mitä sinä siinä huudat, mene kotiisi ja iloitse pelastulsestasi, äläkä enää syntiä tee ettet taas tipu samaan monttuun.

        Niihän Jeesus sanoi muistaakseni sille syntiselle naisellekkin.

        Älä sinä hölötä "pelastaja". Koska sanaakaan et ymmärrä, kirjoituksistrani, niin älä sekaannu ollenkaan tämän palstan keskusteluihin kiitos!!!


      • 50%

        Oli yksi mies. Istui toisten kanssa seurueessa, jossa ryypättiin. Kun hänelle alettiin kataa viinaa lasiin, niin tokaisi: "Kaada mulle vaan pikkasen, kun olen pikkasen kristitty."


    • mahtaako saaha jänni

      Mistä te puhutte ?

      Minä puhuin siitä, saako uudestisyntynyt olla kiitollinen vapahtajalleen !

      Ja jos saa, niin saako silloin sen osoituksena luopua syntielämästä ja kirkastaa kristus oman elämänsä kautta ?

      ja jos siinä lupumuksessa jää hiukna keskeneräiseksi eli alle 100 % onko se hyvä vai paha Jumalan silmissä?
      Nyt ei puhuta lestadiuksen silmästä vaan Jumalan Sanan silmästä.

      Saako vai ei ?

      • alahan jo nostella

        Kaikki taikka ei mitään, Jumala ei kkäy kauppaa sinun saastasi kanssa.


    • lapsikin tajuaa

      Missä on joku julistanut pyhäsksi muuttuneesta lihastaan ?

      Näyttäkää sellainen teksti.

      EIkö lapsikin ymmärräm että irrallaan juokseva vihainen koira on eri asia kuin kettinkissä kiinni oleva vihainen koira.

      Vai onko niin teidän mielestänne !?

      eikö tästä ole kysmys kun Raamattumme kehoittaa uskovia mm näin;

      16. Minä sanon: vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä.
      17. Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte.
      18. Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla.
      19. Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
      20. epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot,
      21. kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.
      22. Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.
      23. Sellaista vastaan ei ole laki.
      24. Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen.
      25. Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme.

      Eikö lestadiuksissa ymmärretä edellsitä vai ettekö uskalla sitä edes lukea ?

      • joko tai

        Ulkona olette te koirat ja velhot. Koita nyt jo lähteä oman seurakuntasi valehtelijoiden pariin.


      • nyt se alkaa
        joko tai kirjoitti:

        Ulkona olette te koirat ja velhot. Koita nyt jo lähteä oman seurakuntasi valehtelijoiden pariin.

        Noin sitä pitää !

        veli todistaa väkevästi muuttuneesta sydämestä ja ristlille naulitun lihan vapaudesta !

        Kyllä täällä nyt herätystä syntyy kun näitä moni lukee.

        se on sitten eri asia millaista heräämistä tapahtuu !?


    • teu.

      " Mahtaako saaha jänni"

      Tottakai uskova SAA OLLA UUDESTISYNTYNYT olla Kiitollinen Vapahtajalleen , Se tulee niin että Syntinen anoo anteeksi ja sitä
      kautta luopuu syntielämästä . Sekä kirkastaa Kristusta sitä kautta.

      Jos siinä jää Luopumuksesta vähä Täydellisestä , se on heikkoutta
      jota paavali niin ihannoi . se on Jumalan silmissä USKOSTA kiinni

      Nyt ei puttu LLL:n silmistä vaan Jumalan sanan silmistä
      Jotka katsovat meitä syntisiä Kun Kristus on antanut meille
      Vanhurskauden vaatteen sen läpi ei Jumala näe syntejämme.
      vaan täältä tulee PYHÄT JA PUHTAAT taivaanseen kulkijaat .

      Sitä kautta kyllä saa. !

      • vanha kuolee

        Teu! Ei tuolle moukalle kannata hengellisiä asioita puhua, ei hän ymmärrä mitään siitä mikä Jumalan Hengen on. Lihan jälkeen syntynyt ei voi ymmärtää mitään muuta kuin sitä mikä lihasta on. Tämä heppu ei yllä mihinkään muuhun, kuin luonnollinen siveys
        ja kuollut usko ylettyy.

        Eivät he ymmärrä millään, että tämä osa mitä he perätuoli pitkällään pyhäksi vääntävät, sen pitää kuolla kokonaan pois ja uusi Hengestä syntynyt ihminen tulee sen tilalle uudestisyntymisessä.


      • Jeesukses vanhurskas
        vanha kuolee kirjoitti:

        Teu! Ei tuolle moukalle kannata hengellisiä asioita puhua, ei hän ymmärrä mitään siitä mikä Jumalan Hengen on. Lihan jälkeen syntynyt ei voi ymmärtää mitään muuta kuin sitä mikä lihasta on. Tämä heppu ei yllä mihinkään muuhun, kuin luonnollinen siveys
        ja kuollut usko ylettyy.

        Eivät he ymmärrä millään, että tämä osa mitä he perätuoli pitkällään pyhäksi vääntävät, sen pitää kuolla kokonaan pois ja uusi Hengestä syntynyt ihminen tulee sen tilalle uudestisyntymisessä.

        Raamattu on täynnä salaisuuksia, joita kuollut usko ja omavanhurskaus EI IKINÄ TULE KÄSITTÄMÄÄN. Vanhan ihmisen kuolema ja uuden Hengestä syntyminen
        kuolleen tilalle, on heille täysin mahdoton käsittää.

        Ei montaa riviä tarvita Raamatusta asian kertomiseen uudestisyntyneille. Tekopyhille ei ole avautunut seitsemässä vuodessa vaikka joka päivä tätä asiaa on kirkastettu heille.

        2. Kor. 5:14-21

        Sillä Kristuksen rakkaus vaatii meitä, jotka olemme tulleet tähän päätökseen:
        yksi on kuollut kaikkien edestä, ...
        _______________________________
        ***) ... siis myös kaikki ovat kuolleet;
        _______________________________

        ja hän on kuollut kaikkien edestä,

        ***) ... että ne, jotka elävät, eivät enää eläisi itselleen, vaan hänelle, joka heidän edestään on kuollut ja ylösnoussut.
        ______________________________________________________
        ***) Sentähden me emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan; jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne.
        ______________________________________________________

        Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.


        ***) Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran. Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.

        ***) Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa. Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että
        me *** hänessä *** tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.


    • hävettävä osio

      Mistä tämä hirmuinen pöyhkeys oikein nousee teidän taruissanne !?

      EI suinkaan vaan synti riehu lihassanne, pahoinkin pelkään että niin se menee.

      jospa vetäistte nortin tai pari aina välillä ettei hermot ihan pala karrelle.

      Sitä samaa teki lestadiopappi läheiseni arkun päässä hiukan etäällä veti posket lommollaan nortistaan viimeiset henkoset !

      Sitten alkoi kirjojaan availla. Tuskin raukka olis saanut mitään sanottua ilman niitä.

      Ne ainoat jotka se mies omisti, mitään Henkeä ei hänessä ollut.

      SIinä sitä esiteltiin kokonaan kuollutta lihaa isolle yleisölle.

      voi hyvä Jumala tätä leikkimistä.

      • mees kottiis jo

        Älä ämmä kähise.


      • 5+7#
        mees kottiis jo kirjoitti:

        Älä ämmä kähise.

        Onko sinun puheesi verrattavissa Jeesuksen ja apostolien puheisiin? Puhuivatko he tuolla tavalla? Jos luulet edistäväsi Raamatun sanomaa, niin olet todella kaukana totuudesta. Toteutat vain omia lapsellisia mielitekoja, omaa tärkeilyäsi ja toisten tuomitsemishaluasi.

        On jo aika sinunkin aikuistua, koska tänne kirjoittavien tekstejä pidetään aikuisten tekeminä ja ne otetaan vastaan määrätyllä vakavuudella. Pikkulasten toistensa pilkkaamiset ja haukkumiset kuuluvat jonnekin muualle.


      • en nuole saatanaa
        5+7# kirjoitti:

        Onko sinun puheesi verrattavissa Jeesuksen ja apostolien puheisiin? Puhuivatko he tuolla tavalla? Jos luulet edistäväsi Raamatun sanomaa, niin olet todella kaukana totuudesta. Toteutat vain omia lapsellisia mielitekoja, omaa tärkeilyäsi ja toisten tuomitsemishaluasi.

        On jo aika sinunkin aikuistua, koska tänne kirjoittavien tekstejä pidetään aikuisten tekeminä ja ne otetaan vastaan määrätyllä vakavuudella. Pikkulasten toistensa pilkkaamiset ja haukkumiset kuuluvat jonnekin muualle.

        Herra 5 7#

        Sinähän se paskantarkeä toisten tuomitsija olet, etkö mäntti kykene lukemaan rehellisesti omia viestejäsi


      • tyhjentää tyhjäks
        en nuole saatanaa kirjoitti:

        Herra 5 7#

        Sinähän se paskantarkeä toisten tuomitsija olet, etkö mäntti kykene lukemaan rehellisesti omia viestejäsi

        Ongelmamme eivät ole toiset kristiyt, vaan uskoviksi tekeytyneet ateistit jotka ovat tehneet kiusaa omaksi sairaaksi nautinnokseen palstallamme useiden vuosien ajan.
        Heille on tehty selväksi että palstallemme ei heillä ole mitään asiaa, ei siis annettavaa eikä saatavaa, koska he ovat hylänneet Jumalan sanan joka voisi heidät pelastaa kadotuksesta. Syntisiä autuutta kaipaavia Jumala rakastaa, kutsuu Poikansa Jeesuksen Kristuksen valtakuntaan. Synnittömillä astia on jo valmiiksi piripintaan täynnä.


    • ymmärrys hohooi

      Missä ne ateistit täällä ovat kun en näe niitä ollenkaan ?

      Te taas ette kykene näkemään uskovia muuta kuin peilistä ja oman pappinne ja kanttorinne naamoissa.

      Milloin heräätte unestanne ja tajuatte kuinka piku kioski olette kokonaisuutena, taivaaseen mahtuu paljon enempi kuin teitä on koskaan ollutkaan, onko sellainen tullut mieleenne !

      No ei tietenkään ole tullut. Jos olisi, se näkyisi tavoissanne ja puheissanne.

      Olisi se melkoinen heikkouden osoitus Jumalata jos koko taivaan valtakunna vaikutus jäisi mutamaan bussilastilliseen lestadiolaisia heh heh... voi herrasväki.

      • 9+14

        "ymmärrys hohooi"

        Olisitko ystävällinen etkä yleistäisi, esikoiskristityt eivät kirjoita mitätöiden ja halveksien, saati sitten manaten ja rienaten. Kun vastaat jollekin, älä käytä sanaa te, koska jokainen vastaa omista kirjoituksistaan. Kiitos


      • avaa silmasi

        Missä ateistit ovat? Ateismin vankka jalusta on siinä, että he eivät itse tiedä olevansa ateisteja. Eli siinä ilmoittautui heistä ensimmäinen uskovaa teeskentelevä ateisti.


    • kiitos teille

      "Te" tarkoittaa niitä läsnäolevia nikkejä jotka tänne kirjoittavat ja vastailevat tyyliin " mene kottiis pirun penikka ja vastaavaa.

      Ja kuitenkin he ovat puolustavinaan osion hengellistä suuntausta heti perään.

      minusta silloin ei voi oikein käyttää muuta termiä kuin te.

      mutta voin kyllä muuttaakin tyyliä kunhan mietin asiaa.

      • 9+14

        On vain yksi henkilö joka noita kirjoittelee, ei kukaan muu. Hänellä ei ole vakinaista nikkiä.
        Pyydän ettet provosoidu niistä. Kiitos.
        Jos jättäisimme ne huomiotta, taso nousisi ja voisi luullakseni käydä asiallista keskustelua elämää suuremmista kysymyksistä, eikö niin?

        Tämä nimittely ja päivittely ei anna kenelleen mitään. Pitäisi huomioida niitä monia, jotka pohtivat ja etsivät, ehkäpä täältäkin.


      • oliko epäselvää?
        9+14 kirjoitti:

        On vain yksi henkilö joka noita kirjoittelee, ei kukaan muu. Hänellä ei ole vakinaista nikkiä.
        Pyydän ettet provosoidu niistä. Kiitos.
        Jos jättäisimme ne huomiotta, taso nousisi ja voisi luullakseni käydä asiallista keskustelua elämää suuremmista kysymyksistä, eikö niin?

        Tämä nimittely ja päivittely ei anna kenelleen mitään. Pitäisi huomioida niitä monia, jotka pohtivat ja etsivät, ehkäpä täältäkin.

        Tarkoitus onkin antaa lähtöpassit jokaiselle, jolla ei ole tarvetta tulla tuntemaan JUmalaa ja päästä taivaaseen. Ovat sen sijaan ainoastaan kiusanteossa palstallamme.

        Kaikista tilaisuuksista poistetaan sinne tulleet häiriköt.


    • su***

      Heh,heh, meinasin nauruun kuolla, tuosta hohoijaan ymmärrystä tarjoavalle viestijälle lauseesta.
      OLISI MELKOINEN HEIKKOUDEN OSOITUS JUMALALTA JOS KOKO TAIVAAN VALTAKUNNAN VAIKUTUS JÄISI BUSSILASTILLISEEN LESTDIOLAISIA!

      Ajatelkaapa lestadiolaiset syvällisesti tuota lausahdusta, nauru pääsisi teiltäkin.

      • 5+7#

        Olen Savon Ukon ja hohoijaan mkanssa samaa mieltä, vaikka ei naurata yhtään. =(


    • Minusta on alkanut tuntua siltä, että puhtaita pöytiä ei ole. Varmasti meistä monet ovat ihmetelleet, miksi Lähi-Idän rauhaa ei saada aikaiseksi. Monesti on esitetty puhdasta pöytää, muta sellaista ei ole löytynyt.

      Puhdas pöytä edellyttäisi avointa keskustelua ilman ennakkovarmuutta miten asia on. Kun jokainen lyö pöytään oman totuutensa, niin siinä on totuuksien sekamelska ja se ei ole vähäinen määrä.

      Apostolitkin aikanaan pystyivät kähnäämään melko isostikin, mutta siellä oli aina joku jota kuunneltiin sitten lopulta. Nykyisenä demokratian aikana ei sellaista sanojaa ole, joka voisi avata Pietarin tavoin: Miehet veljet...

      Tässä olisi miettimistä, miten voisimme kuunnella toisiamme vilpittöminä. Itse olen ollut havaitsevinani, että minun juttuni voidaan lytätä ja kohta alkaa samaa asiaa melkein samasta näkökulmasta.

      Me olemme ihmiskokein jo todistaneet, ettei herätys tule Lutheriin vetoamalla eikä Lestadiukseen. Nyt voisimme yhdessä kääntyä Hänen puoleensa, joka saa aikaan herätyksen, kun sen näkee hyväksi lähettää keskuuteemme. Hän on Pyhä Henki!

      • Miksi ei Jeesus?

        Veli vihne, kun meillä kristityillä ON puhdas pöytä, Jeesus Kristus joka on Jumalan sana. Ihminen joka alkaa tekemään Jumalan sanan kanssa kompromisseja, joko itsensä taikka joidenkin muidenkin kanssa, on jo eksynyt pois sanasta.

        Pysytään siis siinä sanassa (muuttamatta sanaakaan) joka on Raamatussa, siinä sanassa jokaiselle meille asetetaan OMA kilvoitus eteen. Emme me kristittyinä voi tehdä minkäänlaisia kompromisseja epäuskoisten kanssa. Emme voi myöskään itse valita, että tuon sanan otan, tuon sanan jätän, ja tuon sanan tulkitsen omaan korvasyyhyyni sopivaksi.

        Jumalan toimintaa kuvaa hyvin se, kuinka tarkoin kaikki planeetat kulkevat radoillaan.


      • Miksi ei Jeesus? kirjoitti:

        Veli vihne, kun meillä kristityillä ON puhdas pöytä, Jeesus Kristus joka on Jumalan sana. Ihminen joka alkaa tekemään Jumalan sanan kanssa kompromisseja, joko itsensä taikka joidenkin muidenkin kanssa, on jo eksynyt pois sanasta.

        Pysytään siis siinä sanassa (muuttamatta sanaakaan) joka on Raamatussa, siinä sanassa jokaiselle meille asetetaan OMA kilvoitus eteen. Emme me kristittyinä voi tehdä minkäänlaisia kompromisseja epäuskoisten kanssa. Emme voi myöskään itse valita, että tuon sanan otan, tuon sanan jätän, ja tuon sanan tulkitsen omaan korvasyyhyyni sopivaksi.

        Jumalan toimintaa kuvaa hyvin se, kuinka tarkoin kaikki planeetat kulkevat radoillaan.

        Meillä on siis omista mielipiteistä puhdas pöytä? Lähdetään siitä. Uskomme kaiken mitä Jeesus on sanonut. Pidämme myös evankeliumeiden lisäksi kirjoitettua sanaa Jumalan sanana. Tämä on faktaa!

        Otamme muutaman kohdan raamatusta:

        Jaak 5: 13. Jos joku kärsii vaivaa teidän seassanne, se rukoilkaan, jos joku on hyvällä mielellä, se veisatkaan virsiä.
        14. Jos joku sairastaa teidän seassanne, hän kutsukaan tykönsä seurakunnan papit, ja ne rukoilkaan hänen edestänsä, voidellen häntä öljyllä Herran nimeen.
        15. Ja uskon rukous parantaa sairaan, ja Herra ojentaa hänen, ja jos hän on syntiä tehnyt, niin ne hänelle anteeksi annetaan.
        16. Tunnustakaat toinen toisellenne teidän rikoksenne ja rukoilkaat toinen toisenne edestä, että te terveeksi tulisitte. Vanhurskaan rukous voi paljo, koska se totinen on.

        1.kor 12: 25. Ettei eripuraisuutta ruumiissa olisi; vaan kaikki jäsenet pitää toinen toisestansa surun pitämän.
        26. Ja jos yksi jäsen kärsii jotakin, niin kaikki muut jäsenet kanssa kärsivät, ja jos yksi jäsen kunniassa pidetään, niin kaikki jäsenet myös riemuitsevat.
        27. Mutta te olette Kristuksen ruumis ja jäsenet, jokainen osansa jälkeen.
        28. Ja Jumala on pannut seurakuntaan ensin apostolit, sitte prophetat, senjälkeen opettajat, sitte voimalliset työt, jälleen parantamisen lahjat, avut, hallitukset, moninaiset kielet.
        29. Ovatko kaikki apostolit? Ovatko kaikki prophetat? Ovatko kaikki opettajat? Onko kaikilla voimalliset työt?
        30. Onko kaikilla parantamisen lahjat? Puhuvatko kaikki moninaisilla kielillä? Taitavatko kaikki selittää?
        31. Mutta noudattakaat te paraita lahjoja. Ja vielä minä teille korkiamman tien osoitan.


      • muuttis
        Miksi ei Jeesus? kirjoitti:

        Veli vihne, kun meillä kristityillä ON puhdas pöytä, Jeesus Kristus joka on Jumalan sana. Ihminen joka alkaa tekemään Jumalan sanan kanssa kompromisseja, joko itsensä taikka joidenkin muidenkin kanssa, on jo eksynyt pois sanasta.

        Pysytään siis siinä sanassa (muuttamatta sanaakaan) joka on Raamatussa, siinä sanassa jokaiselle meille asetetaan OMA kilvoitus eteen. Emme me kristittyinä voi tehdä minkäänlaisia kompromisseja epäuskoisten kanssa. Emme voi myöskään itse valita, että tuon sanan otan, tuon sanan jätän, ja tuon sanan tulkitsen omaan korvasyyhyyni sopivaksi.

        Jumalan toimintaa kuvaa hyvin se, kuinka tarkoin kaikki planeetat kulkevat radoillaan.

        Eihän se ollenkaan ole kompromissin tekoa, jos kirjoittaa ilman haukkumasanoja?

        Kaikki pirut, saat.nat, mäntit ym eivät kuulu hyvään käytökseen. Sen paremmin kuin iva ja pilkkakaan.Sitä sitten saa mitä tilaa, vastaukseksi. Ja tälläinen jatkuu, niin, vuodesta toiseen.

        Se on hyväksyttävä, että ihmiset uskovan niinkuin uskovat ja ylhäältä se ymmärrys tulee, jos on tullakseen.
        Se ei takuulla tehoa, että mätkitään sanoilla.

        Yritetään yhdessä parempaa keskustelukulttuuria.?


      • Raamatun näkökulma
        muuttis kirjoitti:

        Eihän se ollenkaan ole kompromissin tekoa, jos kirjoittaa ilman haukkumasanoja?

        Kaikki pirut, saat.nat, mäntit ym eivät kuulu hyvään käytökseen. Sen paremmin kuin iva ja pilkkakaan.Sitä sitten saa mitä tilaa, vastaukseksi. Ja tälläinen jatkuu, niin, vuodesta toiseen.

        Se on hyväksyttävä, että ihmiset uskovan niinkuin uskovat ja ylhäältä se ymmärrys tulee, jos on tullakseen.
        Se ei takuulla tehoa, että mätkitään sanoilla.

        Yritetään yhdessä parempaa keskustelukulttuuria.?

        Olisimme jo taivaassa, jos piru saa'tana ei riehuisi kaiken aikaa keskellämme etsien kenet saisi niellä. Ei näitä sanoja olisi Raamatussa elleivät ne parhaalla tavalla kuvaisi tuota hirvittävää valheen isää ihmisten jokapäiväistä kiduttajaa.

        Ylhäältä ymmärrys annetaan jos annetaan. Mutta oikeat sanat oikeaan aikaan on tärkeätä lausua, vaikka luonnollinen siveys ei niitä tahdo millään kärsiä lausuttavan ääneen.

        MIstä piru hakee tehoa? Ei ainakaan rumista sanoista, vaan nimenomaan huolitellusta olemuksesta ja hyvin kauniista viettelevistä kohteliaista sanoista. Piru tietää heikoimman kohdan, siksi kaikki kristinuskosta pois viettelevä sana on kaunista ja ihmisen mahdollisuuksia korostavaa.

        KUn ryhdytään puhumaan verisestä ristillä riippuvasta Jeesuksesta, jonka verta pitäisi juoda silloin saatana kauhistuu. Näin päin se menee veljet ja sisaret, pankaas nyt jatkossa tarkemmin seuraten näitä asioita.


      • vl-mies
        Raamatun näkökulma kirjoitti:

        Olisimme jo taivaassa, jos piru saa'tana ei riehuisi kaiken aikaa keskellämme etsien kenet saisi niellä. Ei näitä sanoja olisi Raamatussa elleivät ne parhaalla tavalla kuvaisi tuota hirvittävää valheen isää ihmisten jokapäiväistä kiduttajaa.

        Ylhäältä ymmärrys annetaan jos annetaan. Mutta oikeat sanat oikeaan aikaan on tärkeätä lausua, vaikka luonnollinen siveys ei niitä tahdo millään kärsiä lausuttavan ääneen.

        MIstä piru hakee tehoa? Ei ainakaan rumista sanoista, vaan nimenomaan huolitellusta olemuksesta ja hyvin kauniista viettelevistä kohteliaista sanoista. Piru tietää heikoimman kohdan, siksi kaikki kristinuskosta pois viettelevä sana on kaunista ja ihmisen mahdollisuuksia korostavaa.

        KUn ryhdytään puhumaan verisestä ristillä riippuvasta Jeesuksesta, jonka verta pitäisi juoda silloin saatana kauhistuu. Näin päin se menee veljet ja sisaret, pankaas nyt jatkossa tarkemmin seuraten näitä asioita.

        Oikein kirjoitit. Vastaa henkeen.

        Tietenkään itsetarkoitus ei pidä silti olla paholaisen nimien yms käyttö, mutta oikeissa paikoissa nekin sanat voivat olla vähintään kullan arvoisia.


    • su***

      Nii, eikös tuo Lähi-idän tilanne alkanut, kun toinen sano toiselle, miksi tulitte tänne, meidän kotimme on ollut täällä ainakin 600 vuotta. Mutta toinen vastasi, Juu mutta meidän esi-esi-esi-esi-esi-esi-esi-esi-esi-esi-esi-esi -esi isämme olivat täällä. Ja meidän uskomme mukaan ,Jumala ja kristinusko on sanonut, että tämä on meidän maa. Me tulimme tänne takaisin. Potkimme teidät pellolle, eli takapihalle. Olkaa siellä hiljaa niin saatte olla. Ja älkää ampuko niitä paukkupommeja tänne sieltä takapihalta, muuten otamme amerikan pyssyn ja ammumme teitä kuin variksia.

      Nii eihän siitä mitään tolkkua saada, siitä rauhasta, kun katsomme taivaalle eritähtiä, ja meikäpojilla on samoihin tähtiin tuijottajia ympärillänne joten paha on teidänkin kohta olla sanoi tää meidän isä joka on oikeassa, sano tää ahdistettu kansa. Antakaa tilaa edes vähän enemmän, tai tulee kiviä lisää...

      • Eikö kuitenkin avainsana olisi puhdas pöytä? Ensin istutaan pöytään päämääränä pysyvä rauha. Jos aina on ennakkoehtoja, niin se rassaa puolin ja toisin.

        Minusta näyttää, että ainoa ratkaisu asiaan on seuraava: Koska ympärysvallat eivät ole saaneet aikaan aseellista ratkaisua, niin israleilaisten pitäisi luvata kävellä Välimereen jokainen, niin se kai sitten kelpaisi neuvottelun pohjaksi.

        Israelin muodostivat Kansainliiton vahvat valtiot Englanti etunenässä. Heidän olisi pitänyt piirtää turvalliset rajat, mutta sitä ei tehty.


      • terve ei pasrantajaa
        vihne kirjoitti:

        Eikö kuitenkin avainsana olisi puhdas pöytä? Ensin istutaan pöytään päämääränä pysyvä rauha. Jos aina on ennakkoehtoja, niin se rassaa puolin ja toisin.

        Minusta näyttää, että ainoa ratkaisu asiaan on seuraava: Koska ympärysvallat eivät ole saaneet aikaan aseellista ratkaisua, niin israleilaisten pitäisi luvata kävellä Välimereen jokainen, niin se kai sitten kelpaisi neuvottelun pohjaksi.

        Israelin muodostivat Kansainliiton vahvat valtiot Englanti etunenässä. Heidän olisi pitänyt piirtää turvalliset rajat, mutta sitä ei tehty.

        Ei siellä ole koskaan ollut maailman rakastamaa rauhaa missä Jeesus kulkee.
        Omavanhurskauskin suuttuu heti, kun ryhdytään puhumaan ansaitsemattomasta armosta ja Kristuksen vanhurskauden puvusta joka syntisille lahkaaksi annetaan ilman omia töitä.

        Kyllä omavanhurskaus kysyy heti kunniansa perään, jos sen ansiot pääsee unohtumaan. Se on kaikki pois, jos meinaa Jeesusta kutsua elämänsä Herraksi.
        Jeesus ei tule jakelemaan kenellekään optioita ihmisen omanvanhurskauden päälle.
        Jos Jeesuksen täydellinen vanhurskaus ei lahjaksi kelpaa, niin se on menoa.
        Tämä kaikkien omien ryysyjen riisuminen pois on juuri tuo ahdas portti josta Raamattu puhuu.

        Matt. 7:13 Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
        Matt. 7:14 mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.

        Moni ajatteelee että synti ja synninrakkaus estää pelastumasta. Ei se ole synti vaan kuviteltu synnittömyys, joka on yhtä kuin katumattomuus paatumus ja epäusko.


    • hohhoijjaa 33kertaa

      Vai tyä ette tiiä vaikka teijän pitäi olla jo opettajia mutta oottekuiteskii niin tietämättömii että häpeisitte ees ja pukisitte itte ne säkkiin ja istuisitte ittenne tuhkaan.

    • vl-mies

      Kyllä. Jeesuksen vertauksen lammashuoneen Ovi on sama kuin parannuksen ahdas portti. Se on uudestisyntymisen portti ja ovi. Siitä epäuskoinen kulkee sisälle Jumalan valtakuntaan kun joku Jumalan lapsi julistaa hänelle kaikki synnit anteeksi Herran Jeesuksen sovintotyön perusteella, jos hän ottaa sen julistuksen hyväksyen sydämelleen vastaan syntejään katuen. Sillä hetkellä Herran Jeesuksen kylkihaava ja verta vuotanut sydän on portti katuvaiselle uudestaan syntyä sillä hetkellä sisälle Jumalan valtakuntaan Jumalan lapseksi.

      Jokainen ihminen on ollut alusta alkaen elävässä uskossa ja Jumalan lapsi ja näkymättömän Jumalan valtakunnan sisäpuolella. Mutta suurin osa ihmisistä on joutunut Jumalan valtakunnasta ulos ja tuhlannut Isän kodin iankaikkisen perinnön epäuskossa ja sen hedelmissä rypien tuhlaajapoikina ja tuhlaajatyttärinä.

      Tuhlaajapoikia ja tuhlaajatyttäriä kutsutaan nyt takaisin Isän kotiin omistamaan armosta uutena olevaa iankaikkista perintöosaa ja Isän Jumalan rakkautta veljessä Jeesuksessa Kristuksessa!

      Tunne ainoastaan että olet rikkonut Jumalaa ja ihmisiä vastaan, ja ota vastaan armosiunaus Isän kodin palvelijoilta. Suostu puetettavaksi Kristuksen vanhurskaudella ja kaikilla Isän kodin aarteilla. Herra Jeesus Kristus on antanut palvelijoilleen käskyn pukea hänen verisen armovaatteensa sinun päällesi, jos vain sinä haluat sen katuvaisena vastaanottaa.

      Kolkuttakaa niin teille avataan. Yhtäkään katuvaista ei ole Jumalan lapsille annettu lupaa käännyttää armonovelta. Armonovi on itse Herra Jeesus Kristus ja hänen vertavuotanut kylkihaavansa.

      • vl-mies

        Ei näissäkään Jumalan sanan paikoissa kehoitettaisi tuhlaajalapsia palaamaan Isän Jumalan armokotiin, elleivät kaikki ihmiset olisi alussansa olleet lapsina Isän kodissa.

        Jes. 31:6
        Palatkaa hänen luokseen, Israelin lapset, hänen, jonka luota olette kulkeneet niin kauas!
        Jer. 3:14
        "Palatkaa takaisin, te luopuneet lapset!" sanoo Herra. "Minä otan teidät jälleen omikseni. Minä kokoan teidät kaikki ja tuon Siioniin -- vaikka teitä olisi vain yksi joka kaupungissa ja kaksi joka kansan keskellä.
        Jer. 3:22
        -- Palatkaa takaisin, te luopuneet lapset, minä parannan teidät luopumuksestanne! "Herra, me tulemme luoksesi, sillä sinä olet meidän Jumalamme!
        Joel 2:13
        Repikää rikki sydämenne, älkää vaatteitanne. Palatkaa Herran, Jumalanne, luo, sillä hän on anteeksiantava ja laupias, hän on kärsivällinen ja hänen hyvyytensä on suuri. Hän voi muuttaa mielensä, peruuttaa määräämänsä rangaistuksen. [2. Moos. 34:6; Neh. 9:17; Ps. 51:19; Joona 4:2]
        Sak. 1:3
        Julista siis kansalle nämä Herran Sebaotin sanat: -- Palatkaa minun luokseni, niin minä palaan teidän luoksenne, sanoo Herra Sebaot. [Mal. 3:7]
        Sak. 1:4
        "Älkää tehkö niin kuin isänne! Aikaisemmat profeetat julistivat heille: 'Näin sanoo Herra Sebaot: Palatkaa vääriltä teiltänne ja lakatkaa tekemästä pahaa!' Mutta teidän isänne eivät kuunnelleet minua, eivät välittäneet puheistani, sanoo Herra.
        Sak. 9:12
        Palatkaa, vangitut, takaisin turvapaikkaanne, te ette ole turhaan eläneet toivossa! Vielä tänäänkin lupaan: kaksinkertaisen hyvityksen minä annan sinulle, Siion. [Jes. 61:7]


      • Tee parannus vl
        vl-mies kirjoitti:

        Ei näissäkään Jumalan sanan paikoissa kehoitettaisi tuhlaajalapsia palaamaan Isän Jumalan armokotiin, elleivät kaikki ihmiset olisi alussansa olleet lapsina Isän kodissa.

        Jes. 31:6
        Palatkaa hänen luokseen, Israelin lapset, hänen, jonka luota olette kulkeneet niin kauas!
        Jer. 3:14
        "Palatkaa takaisin, te luopuneet lapset!" sanoo Herra. "Minä otan teidät jälleen omikseni. Minä kokoan teidät kaikki ja tuon Siioniin -- vaikka teitä olisi vain yksi joka kaupungissa ja kaksi joka kansan keskellä.
        Jer. 3:22
        -- Palatkaa takaisin, te luopuneet lapset, minä parannan teidät luopumuksestanne! "Herra, me tulemme luoksesi, sillä sinä olet meidän Jumalamme!
        Joel 2:13
        Repikää rikki sydämenne, älkää vaatteitanne. Palatkaa Herran, Jumalanne, luo, sillä hän on anteeksiantava ja laupias, hän on kärsivällinen ja hänen hyvyytensä on suuri. Hän voi muuttaa mielensä, peruuttaa määräämänsä rangaistuksen. [2. Moos. 34:6; Neh. 9:17; Ps. 51:19; Joona 4:2]
        Sak. 1:3
        Julista siis kansalle nämä Herran Sebaotin sanat: -- Palatkaa minun luokseni, niin minä palaan teidän luoksenne, sanoo Herra Sebaot. [Mal. 3:7]
        Sak. 1:4
        "Älkää tehkö niin kuin isänne! Aikaisemmat profeetat julistivat heille: 'Näin sanoo Herra Sebaot: Palatkaa vääriltä teiltänne ja lakatkaa tekemästä pahaa!' Mutta teidän isänne eivät kuunnelleet minua, eivät välittäneet puheistani, sanoo Herra.
        Sak. 9:12
        Palatkaa, vangitut, takaisin turvapaikkaanne, te ette ole turhaan eläneet toivossa! Vielä tänäänkin lupaan: kaksinkertaisen hyvityksen minä annan sinulle, Siion. [Jes. 61:7]

        Vanhoillislestadiolaiset eivät voittopuolisesti tunne kristinuskon perusteita.
        Osa heistä on syntynyt Kristuksen sanan kautta pelastavaan uskoon, mutta suurin osa vanhoillislestadiolaisista turvautuu ihmisoppeihin, ja joukossa vuodesta 1902 asti syntyneeseen ja jatkuneeseen joukkosuggestioon.

        Et ymmärtänyt sanaakaan lainaamistasi Raamatun jakeista. Tiesitkö sitä?

        Isän Jumalan armokoti? Raamatussa eikä kristinuskossa ei ole mitään tuollaista, kannattaisikohan sinun ostaa oma Raamattu ja alkaa lukemaan sitä.

        Raamatun kokonaisuus pitää ymmärtää, yksittäisten jakeiden irroittamienen asiayhteyksistään sekoittaa vain lisää näitä ihmisparkoja.

        Israelin kansan pahat tiet joista profeetat ja ylipappi Sakarias tuossa lainaamissasi Raamatun jaleissa puhuivat oli nimenomaan epäjumalanpalvelemista. Useamman Baalit ja naispuolinen Astarte, joiden palvominen merkitsi hurjia seksiorgioita.
        Sex jumalan palvonta ei ole meidänkään ajallamme mitenkään harvinaista, näistä epäjumalan palvonnoista on vanhoillislestadiolaistenkin parissa kuvottavia esimerkkejä, jopa lapsia käytetään seksuaalisten tarpeiden tyydyttämiseen.
        _____________

        Jeesus on tie. Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itse kanssansa. Kun tämä ihana sanoma syntien anteeksiannosta kohtaa syntisen sydämen, kyllä siinä alkavat kiitos ja ylistys soimaan Kristukselle. Hallelujaa kiitos Jeesus.


      • teu.
        vl-mies kirjoitti:

        Ei näissäkään Jumalan sanan paikoissa kehoitettaisi tuhlaajalapsia palaamaan Isän Jumalan armokotiin, elleivät kaikki ihmiset olisi alussansa olleet lapsina Isän kodissa.

        Jes. 31:6
        Palatkaa hänen luokseen, Israelin lapset, hänen, jonka luota olette kulkeneet niin kauas!
        Jer. 3:14
        "Palatkaa takaisin, te luopuneet lapset!" sanoo Herra. "Minä otan teidät jälleen omikseni. Minä kokoan teidät kaikki ja tuon Siioniin -- vaikka teitä olisi vain yksi joka kaupungissa ja kaksi joka kansan keskellä.
        Jer. 3:22
        -- Palatkaa takaisin, te luopuneet lapset, minä parannan teidät luopumuksestanne! "Herra, me tulemme luoksesi, sillä sinä olet meidän Jumalamme!
        Joel 2:13
        Repikää rikki sydämenne, älkää vaatteitanne. Palatkaa Herran, Jumalanne, luo, sillä hän on anteeksiantava ja laupias, hän on kärsivällinen ja hänen hyvyytensä on suuri. Hän voi muuttaa mielensä, peruuttaa määräämänsä rangaistuksen. [2. Moos. 34:6; Neh. 9:17; Ps. 51:19; Joona 4:2]
        Sak. 1:3
        Julista siis kansalle nämä Herran Sebaotin sanat: -- Palatkaa minun luokseni, niin minä palaan teidän luoksenne, sanoo Herra Sebaot. [Mal. 3:7]
        Sak. 1:4
        "Älkää tehkö niin kuin isänne! Aikaisemmat profeetat julistivat heille: 'Näin sanoo Herra Sebaot: Palatkaa vääriltä teiltänne ja lakatkaa tekemästä pahaa!' Mutta teidän isänne eivät kuunnelleet minua, eivät välittäneet puheistani, sanoo Herra.
        Sak. 9:12
        Palatkaa, vangitut, takaisin turvapaikkaanne, te ette ole turhaan eläneet toivossa! Vielä tänäänkin lupaan: kaksinkertaisen hyvityksen minä annan sinulle, Siion. [Jes. 61:7]

        ""vl mies""

        Jes, 31:6. jatkan jes.31: 7 .
        Jere. 3:14. Sel. Jeremiaan toiminnan alkupuoli (628- 608 ) kuului Kuningas
        Joosian aikaan , Herra oli "lähettänyt pois " ISRAELIN , ELI Pohjoisenvaltakunnan
        antamalla sen joutua ASSYYRIN valtaan (732-722) . Tämä oli tapahtunut sen kansan epäjumalainpalveluksen ja syntielämän vuoksi , ks. 2 Kun. 15:19,29. ;17:6; 18:9.

        Juuda näki tämän, mutta jartkoi syntielämäänsä ja epäjumalainpalvontaansa .
        Joosaia koetti korjata tilannetta hävittämällä epäjumalainpalvonnan vv.628-620.
        Kansa ei kuitenkaan koko sydämestään kääntynyt Herran puoleen , vaan teki sen vain NÄÄENNÄISESTI ,PETROLLISESTI ,ULKOISESTI , PAKOSTA . HERRA KUTSUI SITÄ TODELLISEN PARANNUKSEEN : TUNNE RIKOKSESI , ETTÄ OLET LUOPUNUT HERRASTA ... PALATKAA TAKAISIN , TE LUOPUNEET LAPSET ..."vertaa, Jaakob. 5:19-20.

        Jeremia. 3:22. ( tässä kerrotaan pikkuisen Liiton arkista ensin kun Jerusalemin temppeli tuhottiin 586eKr. se johtui niistä seikoista, että Israelilaiset oli palvelleet
        epäjumalia ,,ja kun korjattu temppeli vihittiin v 516.eKr. Vihityssä "toisessa
        temppelissä , ei ollut Liiton arkkia , sen paikalla oli kaikkeinpyhimmässä oli vain kivilaatta . meidän aikanamme suoritetuissa Liitonarkin etsinnät ovat olleet turhia,
        sillä tämän profetian mukaan , sitä ei enää tarvita , eikä sitä löydetä.

        Tulevaisuudessa "HERRAN VALTAISTUIMEKSI" SANOTTAVA JERUSALEM ON
        ARMONVALTAKUNTA ELI KRISTILLINEN SEURAKUNTA , , JOSSA KRISTUS
        HALLITSEE "ARMOISTRUIMELLAAN " Hebr. 4;16. ks. Luuk. 1:32-35; Gal:4:26 .

        3:18. Raamatussa : Niinä päivinä on Juudaan heimo kulkeva yhdessä Israelin heimon kanssa , ja he tulevat , yhdessä pohjoisesta maasta siihen maahan ,
        jonka minä annoin teidän isillenne perinnöksi . 19. Minä ajattelin : Kuinka ase-
        tankaan sinut Lasten joukkoon ja annan sinulle suloisen maan, Ihanan
        perintöosan , ihanimman kansojren maista !Ja ajattelin :Sinä olet kutsuva minua Isäksi etkä ole koskaan kääntyvä minusta pois ..


      • matti.
        teu. kirjoitti:

        ""vl mies""

        Jes, 31:6. jatkan jes.31: 7 .
        Jere. 3:14. Sel. Jeremiaan toiminnan alkupuoli (628- 608 ) kuului Kuningas
        Joosian aikaan , Herra oli "lähettänyt pois " ISRAELIN , ELI Pohjoisenvaltakunnan
        antamalla sen joutua ASSYYRIN valtaan (732-722) . Tämä oli tapahtunut sen kansan epäjumalainpalveluksen ja syntielämän vuoksi , ks. 2 Kun. 15:19,29. ;17:6; 18:9.

        Juuda näki tämän, mutta jartkoi syntielämäänsä ja epäjumalainpalvontaansa .
        Joosaia koetti korjata tilannetta hävittämällä epäjumalainpalvonnan vv.628-620.
        Kansa ei kuitenkaan koko sydämestään kääntynyt Herran puoleen , vaan teki sen vain NÄÄENNÄISESTI ,PETROLLISESTI ,ULKOISESTI , PAKOSTA . HERRA KUTSUI SITÄ TODELLISEN PARANNUKSEEN : TUNNE RIKOKSESI , ETTÄ OLET LUOPUNUT HERRASTA ... PALATKAA TAKAISIN , TE LUOPUNEET LAPSET ..."vertaa, Jaakob. 5:19-20.

        Jeremia. 3:22. ( tässä kerrotaan pikkuisen Liiton arkista ensin kun Jerusalemin temppeli tuhottiin 586eKr. se johtui niistä seikoista, että Israelilaiset oli palvelleet
        epäjumalia ,,ja kun korjattu temppeli vihittiin v 516.eKr. Vihityssä "toisessa
        temppelissä , ei ollut Liiton arkkia , sen paikalla oli kaikkeinpyhimmässä oli vain kivilaatta . meidän aikanamme suoritetuissa Liitonarkin etsinnät ovat olleet turhia,
        sillä tämän profetian mukaan , sitä ei enää tarvita , eikä sitä löydetä.

        Tulevaisuudessa "HERRAN VALTAISTUIMEKSI" SANOTTAVA JERUSALEM ON
        ARMONVALTAKUNTA ELI KRISTILLINEN SEURAKUNTA , , JOSSA KRISTUS
        HALLITSEE "ARMOISTRUIMELLAAN " Hebr. 4;16. ks. Luuk. 1:32-35; Gal:4:26 .

        3:18. Raamatussa : Niinä päivinä on Juudaan heimo kulkeva yhdessä Israelin heimon kanssa , ja he tulevat , yhdessä pohjoisesta maasta siihen maahan ,
        jonka minä annoin teidän isillenne perinnöksi . 19. Minä ajattelin : Kuinka ase-
        tankaan sinut Lasten joukkoon ja annan sinulle suloisen maan, Ihanan
        perintöosan , ihanimman kansojren maista !Ja ajattelin :Sinä olet kutsuva minua Isäksi etkä ole koskaan kääntyvä minusta pois ..

        jatkan ,

        Joel 2:13. Se on oikea sana koska Isreaelilaisille oli tullut tavaksi Reväistä
        viittansa tai päälivaatten osa ,,mutta kulkivat syntisin sydämmin ja siksi se
        Sanottiin Reväiskää Sydämenne , älkää vaatetta ,,Palatkaa HERRAN , Jumalanne
        luo sillä hän on anteeksiantava ja laupias, Hän on kärsivällinen, Hänen hyvyytensä
        on suuri . Hän voi muuttaamielensä , peruuttaa määräämänsä Rangaistuksen.
        Ja vain Hän ja Hänen Poika .

        Sak. 1:3 Tämän jakeen, saoista sain mieleeni sanan , ewttä sinä olet ajattelemassa
        meistä Esikoisista niin ,,älä vaivaudu , sillä Sirkanmaa oli eron ottaja MEISTÄ
        ETTÄ SE SIITÄ SITTEN , ÄLÄKÄ AJATTELE ETTÄ LÄHTISIMME HENGELLISEEN
        HUORUUTEEN JA PYRKISIMME VL:N ..sen voi unhottaa heti alkuunsa . kun
        kaikenlaisia tulee sairaan lapsen mieleen , ole hyvä ja muistele mitä isät on
        tehneet ja milloin , niistä voi lukea vanhoista kirjeistä , ja todella olen lukenut
        Enkä usko että kaikki olisi puppua .

        Sirkanmaa oli Tornionjoen laakson saarnaajia , joka kirjoitti esikois saarnaajista
        hävyttömän kirjeen ja läehtti btai vei Norjaan , ja muutaman kaunistetun kirje kopion
        jota esitettiin sitten kun tarvevaati , tästä olen paljonkirjoittanut ,,aika oli 1901 kun
        hän tuli 4 kumppaninsa kanssa Gälliin ,,josta saarnaajat yhtä vailla oli Wettasjävella
        pitämässä seuroja , Sieltä läksi lähett,i mutta kun matkaa oli 8 peninkulmaa ei se
        niin nopsaan käynyt silloisilla kulkuvälineillä ,

        Eli se ilta pitimennä nukkumaan ilman mitään tietoa, niin meni toinenkin päivä
        mutta tuli läetti ja yksisaarnaaja jotka tiesi että huomenna .
        Sitten tulikin 7-8 saarnamiestä , Purnu keksi että kun on monta saanaajaa niin
        pidetään seurat , Appelqvist sellittämään , ja hän otti tekstin Room. 8 Luku
        Kun selitys loppui , otettiin esille Sirkanmaan kirje v.1900 Jonka hän lähes
        kokonaan kielsi, sen toden peräisyyden . Kun se osoittautui kopioksi ,
        niitä kaunisteltuja , joku oli kyllä kuullut alkuperäisen , ja toi esiin ssen ¨'
        että se alkuperainen kirje on Norjassa, ja se tilattiin Gälliin .kun se aikanaan tuli
        se sai yleisen pahennuksen ,,, Mutta palataan sen illan tapahtrumiin jokja oli 1.
        pä'ätrettiin huomennakin pitää seurat , ihmiset hajaantruivat koteihiun ja kortteriin
        Aamulla havaitsivat , että sirkanmaan seurue oli hävinnyt yöllä pedeissä ei ollut nukuttu. vaan kun valot kylillä sammuivatli lähteneet MINNE ?
        NORJAAN VAI KOTIIN , EI VARMAA TIETOA , KOTIIN ..


    • käärmeenkieli
      • 5+7#

        Klamydia - Kosketus
        Kummasta haluat syytteen, eläimiin, vai lapsiisi sekaantumisesta, vai molemmista?


    • käärmeenkieli

      Jos kerran omaa muijaa ei voi panna koska kortsut on kielletty ja nainen ei kestä enää yhtään synnyttämistä. Silloin pitää jotain muuta panna niin ehdotan vaikka sitä lammasta mihin aloittajakin ilmeisesti viittaa, ettei tarvii omaa tytärtä nussia. Se lammas ei siitä psykiatrille joudu mutta lapsen elämä on sitä myöten pilalla..

      • 5+7#

        käärmeenkieli, kirjoitatko nenällä vai varpailla?


      • teu.
        5+7# kirjoitti:

        käärmeenkieli, kirjoitatko nenällä vai varpailla?

        Eikä tuo nyt jo selviä , ensin hgän on rokotettu Seksi piikillä
        joka oli sellainen Lyijykynän paksuine pikki siihen laittaa
        saa ta na aineet , ja kun kaveri nukkuu ,pistää , mikään ei
        meinaa sen jälkeen jädä huomiomatta varsinkin jos on kasi
        jalkaisia , ja niinkuin ,tuon käärmeen kielen sanasta on luettavissa .

        Olisi jo aika pyytää apua Jeesukselta ja Jumalalta
        Heillä on voima ja valta korjata asioita , ei ihmisellä .


    • telkeävät paimenet

      Ahdas portti on usko Kristukseen. Siitä käyvät sisälle ne jotka Jumalalta saavat armon tehdä parannuksen ja uskoa evankeliumin Kristuksesta.

      Lammashuone Jeesuksen ajan Israelissa oli puolestaan paikka jonne lampaat siirrettiin yön ajaksi turvaan pedoilta. Aamulla paimen taas laski lampaat niityille laiduntamaan.

      Lammashuonetta voitaisiin näin verrata seurakuntaan, jossa lampaat ovat Jeesus paimen hyvässä hoidossa, josta heidät sitten päivän tultua lähetetään kaikkeen maailmaan, viemään evankeliumia Kristuksesta kaikille maailman kansoille.

      Ongelmaksi on mudostunut pahojen ja laiskojen paimenten halu teljetä lampaat pimeään läättiin pidemmiksi ajoiksi. Paimenten vaivoja säästyy kun lampaat pidetään ahtaassa pimeässä lammashuoneessa ja pelotelllaan heitä siellä ulkona ovipielessä osottavilla nälkäisillä susilla (suruttomat ja maailman ilot) varoitetaan heitä vakavasti kurkkimastakaan ulos vihreinä siintäville laitumille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      191
      4469
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      120
      2811
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      324
      2264
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      132
      2245
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1952
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1516
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      113
      1434
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      30
      1352
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1190
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1081
    Aihe