Eli minä olen menossa lapsenvahdiksi pitkäksi aikaa enkä tiedä paljonko ottaisin palkkaa. Hoito alkaa pe 13:00 ja loppuu la/su yönä tai vasta sunnuntai aamuna. Tuntipalkan mukaanhan en voi velottaa vaan tarttis keksiä joku kiva palkkasumma. Antakaas hintaluokkaa vinkiksi.
Olen siis 17-vuotias ja kokenut lapsenvahti. Nämä hoidettavat lapset on 5v ja 2,5v.
Palkka näin pitkältä hoitoajalta?!? Apua!
14
2853
Vastaukset
- tytteli
myös siitä mitkä ovat hoitotehtäväsi tarkemmin. Tuleeko sinun itse tehdä ruokaa lapsille, entä siivous ym taloudenhoito? Mitä yleensä ennen olet saanut lastenhoidosta palkaa? Tunnetko tämän perheen, oletko hoitanut näitä lapsia aiemminkin? Onko pienimmällä vielä vaipat?
Kahden pienen lapsen hoitoaika on siis noin 2 päivää ja 2 yötä... hmmm...
Kerropas vielä noita juttuja niin voisin miettiä sen palkan suuruutta. Tietenkin voisit kysyä ihan suoraan palkanmaksajalta, että kuinka paljon aikovat antaa sinulle! =)- helmikki
kun se on nimenomaa mun tehtävä kertoa palkkatoive, eli palkanmaksaja ei sitä suostu päättämään. Perhe ei ole tuttu, en ole kyseisiä lapsia ennen hoitanut. Vaipan käytöstä en siis tiedä mutta tuskin 2,5v ainakaan päivisin vaippaa käyttää.
Yleensä mun palkka on 4-5e/h ja 20e/yö mutta nyt tarttis hinnoitella jollain muulla asteikolla.
MLL:n vuorokausipalkka on 70e joten 2päivää olis 140e niin jos mä pyytäisin vaikka 100e kun en ole käynyt MLL:n koulutusta. Miltä kuulostais? - mollamaija
helmikki kirjoitti:
kun se on nimenomaa mun tehtävä kertoa palkkatoive, eli palkanmaksaja ei sitä suostu päättämään. Perhe ei ole tuttu, en ole kyseisiä lapsia ennen hoitanut. Vaipan käytöstä en siis tiedä mutta tuskin 2,5v ainakaan päivisin vaippaa käyttää.
Yleensä mun palkka on 4-5e/h ja 20e/yö mutta nyt tarttis hinnoitella jollain muulla asteikolla.
MLL:n vuorokausipalkka on 70e joten 2päivää olis 140e niin jos mä pyytäisin vaikka 100e kun en ole käynyt MLL:n koulutusta. Miltä kuulostais?musta toi 100 euroo kuulostais ihan hyvältä, oothan kuitenkin yötä ja kaikkee..
Osaatkos avittaa mua vähän ku mul on sellanen tilanne että tulen hoitamaan erästä 1 vuotiasta lasta hänen kotonaan 3 arkipäivänä viikossa noin 6 tuntia kerrallaan. Mitä voisin pyytää viikosta palkkaa??? Olen kuitenkin ammattilainen, mutta en ole vielä ehtinyt olemaan kunnon töissä. Olisiko 150 euroo 3 päiväst liikaa? - helmikki
mollamaija kirjoitti:
musta toi 100 euroo kuulostais ihan hyvältä, oothan kuitenkin yötä ja kaikkee..
Osaatkos avittaa mua vähän ku mul on sellanen tilanne että tulen hoitamaan erästä 1 vuotiasta lasta hänen kotonaan 3 arkipäivänä viikossa noin 6 tuntia kerrallaan. Mitä voisin pyytää viikosta palkkaa??? Olen kuitenkin ammattilainen, mutta en ole vielä ehtinyt olemaan kunnon töissä. Olisiko 150 euroo 3 päiväst liikaa?On se musta aika paljon. Tuntipalkaksihan tulisi 5e, se on sinänsä ok palkka mutta kun on kyse pidemmistä ajoista niin ei kannata pyytää sen tuntipalkan mukaan. Eli siitä kannattaa vähän joustaa kun tekee pidempiä pätkiä, kuten esim sinä 18h/vko. 100-130e olis kohtuullisempi kolmelta päivältä. Kannattaa tietysti kysyä ko. perheen mielipidettä; ehkä he haluavat maksaa tuntipalkan mukaan eli 150e/3pv.
- Lasten hoitsu
helmikki kirjoitti:
On se musta aika paljon. Tuntipalkaksihan tulisi 5e, se on sinänsä ok palkka mutta kun on kyse pidemmistä ajoista niin ei kannata pyytää sen tuntipalkan mukaan. Eli siitä kannattaa vähän joustaa kun tekee pidempiä pätkiä, kuten esim sinä 18h/vko. 100-130e olis kohtuullisempi kolmelta päivältä. Kannattaa tietysti kysyä ko. perheen mielipidettä; ehkä he haluavat maksaa tuntipalkan mukaan eli 150e/3pv.
6 tuntia= 50 euroo?!....ja yksi hoidokki! Itse en kehtaisi pyytää noin paljoo, ihmettelen suuresti jos suostuvat tuohon summaan.
- Lasten hoitsu..
Lasten hoitsu kirjoitti:
6 tuntia= 50 euroo?!....ja yksi hoidokki! Itse en kehtaisi pyytää noin paljoo, ihmettelen suuresti jos suostuvat tuohon summaan.
Tuo summa 150 euroo viikossa/3 pv eli noin 12 pv/kk ja 600 euron palkka vaatimus...
Tuo 600 euroo riittäisi kolmen lapsen jokapäiväiseen päiväkotihoitoon kuukauden ajan...ja vieläpä lähes kalleimman taksan mukaan!
Et taida olla oikein päivähoitomaksuista ja taksoista tällä alalla... - mollamaija
Lasten hoitsu.. kirjoitti:
Tuo summa 150 euroo viikossa/3 pv eli noin 12 pv/kk ja 600 euron palkka vaatimus...
Tuo 600 euroo riittäisi kolmen lapsen jokapäiväiseen päiväkotihoitoon kuukauden ajan...ja vieläpä lähes kalleimman taksan mukaan!
Et taida olla oikein päivähoitomaksuista ja taksoista tällä alalla...mä kävis hoitamassa kun joka toinen viikko eli silloin tällöin, joten kuukaudessa tulis noin 300 euroo, ja päivä voi venyä 7 tuntiinkin.
Eli jos vaikka 7.5 euroa tunnilta pyytäisin, niin 6 tunnissa saisin 45 euroa ja 7 eurosta voisin pyytää sen 50 euroa. Reilua minusta.
Päiväkodissa lastenhoitajan palkka on täällä noin 9-10 euoroa tunnilta, joten miksei sitten yksityiseltä!? - Lasten Hoitsu
mollamaija kirjoitti:
mä kävis hoitamassa kun joka toinen viikko eli silloin tällöin, joten kuukaudessa tulis noin 300 euroo, ja päivä voi venyä 7 tuntiinkin.
Eli jos vaikka 7.5 euroa tunnilta pyytäisin, niin 6 tunnissa saisin 45 euroa ja 7 eurosta voisin pyytää sen 50 euroa. Reilua minusta.
Päiväkodissa lastenhoitajan palkka on täällä noin 9-10 euoroa tunnilta, joten miksei sitten yksityiseltä!?7.5 eurookin minusta aika kohtuuton summa, kun yksi hoidettava....yleisimmin vanhemmat ehdottavat noin 6.5 euroo tunti ja silloinkin on useampi hoidettava...
´
Ja kyllähän lastenhoito yritykset vetävät tunnista 25 eurookin, mutta ne on tunnettuja ja yrityksiä, eli ne on tietty eri asia kun tavalliset lastenhoitajat. - Mami
Lasten Hoitsu kirjoitti:
7.5 eurookin minusta aika kohtuuton summa, kun yksi hoidettava....yleisimmin vanhemmat ehdottavat noin 6.5 euroo tunti ja silloinkin on useampi hoidettava...
´
Ja kyllähän lastenhoito yritykset vetävät tunnista 25 eurookin, mutta ne on tunnettuja ja yrityksiä, eli ne on tietty eri asia kun tavalliset lastenhoitajat.Kun itse joku vuosi sitten hoidin naapurin muksua, alle vuoden ikäistä, sovimme,
että perhe maksaa minulle siitä 10 MK / tunti.
Ihan totta. Hoidin lasta 8 tuntia päivässä kotonani ja lapsi myös söi meillä, joten ei mikään kova hinta.
Mutta ihan ok. Se passasi minulle ja perheelle.
Täydyt ottaa huomioon lasta hoitaessasi myös sen, että et maksa veroa työstäsi...vai maksatko??
Ja pikku vinkkinä, minä saan rehellisestä työstäni kehitysvammaisten hoitajana 7,7 € / tunti, eli kyllä minäkin "pimeästi" voisin hoitaa jonkun lapsia jos saisin siitä 5-7 € tunnilta.
Oma tyttäreni käy hoitamassa erästä vuoden ikäistä lasta silloin tällöin ja hän saa siitä 2,5 euroa/ tunti ja on siihen tyytyväinen. - uteliaisuus
mollamaija kirjoitti:
Osaatkos avittaa mua vähän ku mul on sellanen tilanne että tulen hoitamaan erästä 1 vuotiasta lasta hänen kotonaan 3 arkipäivänä viikossa noin 6 tuntia kerrallaan. Mitä voisin pyytää viikosta palkkaa??? Olen kuitenkin ammattilainen, mutta en ole vielä ehtinyt olemaan kunnon töissä. Olisiko 150 euroo 3 päiväst liikaa?kun luin tätä viesti ketjua..kerropas vielä meille kaikille.paljonko sitä palkkaa nyt sit saat?ja mitä noi vanhemmat työkseen tekee jos on varaa maksaa lapsenvahdille tavallisen duunarin tuntipalkkaa,mun laskuopilla 18h/150e on 8.33e/h.itse saan teollisuudessa hiukan vähemmän..
- kertsi
uteliaisuus kirjoitti:
kun luin tätä viesti ketjua..kerropas vielä meille kaikille.paljonko sitä palkkaa nyt sit saat?ja mitä noi vanhemmat työkseen tekee jos on varaa maksaa lapsenvahdille tavallisen duunarin tuntipalkkaa,mun laskuopilla 18h/150e on 8.33e/h.itse saan teollisuudessa hiukan vähemmän..
kerroshoitajakin palkka on 8.60...kannattaisko vaihtaa alaa????
- minä
mollamaija kirjoitti:
mä kävis hoitamassa kun joka toinen viikko eli silloin tällöin, joten kuukaudessa tulis noin 300 euroo, ja päivä voi venyä 7 tuntiinkin.
Päiväkodissa lastenhoitajan palkka on täällä noin 9-10 euoroa tunnilta, joten miksei sitten yksityiseltä!?Kun olet töissä säännöllisesti, niin tehkää oikea työsopimus ja työnantajalla on silloin mahdollisuus vähentää palkkasi sivukulut verotuksessaan, ja sinä tietenkin maksat verot palkastasi. Se taas on sinun ja verottajan välinen asia, miten suuri vero sinun pitää maksaa.
Älä anna muiden jäpättää alan vaihdosta. - minä
helmikki kirjoitti:
MLL:n vuorokausipalkka on 70e joten 2päivää olis 140e niin jos mä pyytäisin vaikka 100e kun en ole käynyt MLL:n koulutusta. Miltä kuulostais?Pyydä vain ihan oikea summa, jos eivät itse hoida lapsiaan, niin sitten siitä maksavat!
- Minä
mollamaija kirjoitti:
Osaatkos avittaa mua vähän ku mul on sellanen tilanne että tulen hoitamaan erästä 1 vuotiasta lasta hänen kotonaan 3 arkipäivänä viikossa noin 6 tuntia kerrallaan. Mitä voisin pyytää viikosta palkkaa??? Olen kuitenkin ammattilainen, mutta en ole vielä ehtinyt olemaan kunnon töissä. Olisiko 150 euroo 3 päiväst liikaa?Hoidetaanko lasta jatkuvasti kotona? Jos näin on niin vanhemmat saavat kotihoidontukea, joka voi paikkakunnasta riippuen olla ihan huomattava. Kun kerran toisen lasta hoidat sinulla on kova vastuu, ja voin sanoa että yksivuotiaassa voi olla kovastikin työtä. (neljä omaa lasta)
Pyydä ihan juuri se summa mikä vaikuttaa hyvältä (tuo mainitsemasi hinta ei ole paha). Jos ei käy he vievät lapsensa kunnalliseen hoitoon ja maksavat sinne. Älä ala alennusmyyntiin!!!
Lasten kohdalla ei pitäisi tinkiä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo räyhää: kansan on muututtava
Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san2512898Muovikassikartelli
Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell61623Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta
Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.31319- 1011184
Nainen, nyt esitän muutaman skenaarion
Asumme yhdessä ja seurustelemme. 1. On ilta ja olet sohvalla makoilemassa ja räpläät kännykkääsi. Makuuhuoneesta kuulu1231161- 741064
Oikea kaste on syntisten kaste
Oikea kaste on syntisten kaste. Vain syntisiä tulee kastaa. Itsensä uskoviksi ja vanhurskaiksi julistaneita ei tule ka581025Kristillinen kaste toimitetaan upottamalla veteen - pään valelukaste ei kelpaa
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen puhdistautumiseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali verta1531022Upotuskaste on raamatullisin kaste
Jokainen raamattua lukenut tietää sen. Päivänselvä asia. Vauvalle annettu kaste ei löydy raamatusta.717937- 135922