Miksi MS tekee silmiin kivun?

MSäää

Kun tässä itselläni on tuo näköhermotulehdus ja toinen silmä jäänyt "puolitehoon"
Niin ihmettelen tuota ajoittaista silmien takana ja silmien ympäristössä esiintyvää kipua.

Silmälääkärit/neurologit on sanoneet että vika on tietenkin aivojen puolella ja itse silmässä ei ole mitään vikaa, no miksi ne tuollaa kipeytyy jos "piuhan" toisessa päässä on vika ja onko tähän kukaan keksinyt apukeinoja?

Ei taida sulakkeen vaihdolla korjaantua enää tuo silmäkään.....

6

511

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toispuol pöhnä

      Eikös silmäoireisiin voi olla montakin syytä? Minulla on samanlaista silmäoiretta ollut. Olen ihmetellyt tänä vuonna nelisen kuukautta kestäneitä silmäoireita. Aluksi inhottavaa silmientakaista oiretta ja joskus liikuttelukipua, sitten pientä silmäkipua ja sidekalvotulehduksia. Kuvautin silmälihakset (minulla kilpirauhasongelmaa), mutta ei niissä kuulemma ollut mitään vikaa. Nenän sivuontelotulehduksia on ollut usein ja nyt on korvaoireita ja toispuoleista pääkipua (leukakulmasta korvan kautta ohimoon) ja epäillään kolmoishermon kipua. Minusta oire ei muistuta kolmoishermokipua, jota kuvataan kirjoissa tai netissä.

      Minulle eivät läkärit oikein ole keksineet silmäoireiden syytä. On kyllä ehdotettu virusta. Kilpirauhasvasta-aineita ei ollut, joten ne eivät ole syynä. Itse epäilen sivuonteloiden tulehdusta syyksi. Minulla on lihasdystonia, joka on neurologionen sairaus. Se on kaulan alueella, mutta voisi kai se levitä päähänkin.

      Ovatko tuontyyppiset silmäoireet tosiaan MS-taudille tyypillistä, entä toispuoleinen pää-kasvokipu?

      • kjsal

        käykäähän akupunktiossa. sieltä saa moneen vaivaan apua!


    • Toispuol pöhnä

      Millainen tilanne on aloittajalla nyt? Onko selvinnyt silmientakaisen oireen syy? Silmissä ei ole minulla enää oiretta, mutta korvan seudussa on joskus hiukan.Nyt on taas pissan tulo erityisen heikkoa aamusin. Ei tule kuin pinneistelemällä. Sekin on vaihdellen ollut jo useita vuosia. Joskus menee niskasta voimat - se lienee dystoniasta? Mikä muu voisi sitä pissavaikeutta aiheuttaa kuin MS?

      • MSäää

        Ei ole, mutta tämä ajoittainen kipuilu on vaivannut jo tuosta näköhermon tulehduksesta lähtien. (taudin toteaminen) Kait ne silmät sitten rasittuu jotenkin kun joutuvat "tekemään töitä" enemmän kuin "normi" ihmisellä?

        Suunnilleen 3v ollut todettuna näköhermotulehduksesta tuo ms. Mutta esim. niskan väsähtäminen herkästi, josta aiheutuu huimausta vapinaa jne. Niin nämä tämän tyyppiset oireet muuallakin ropassa ovat KIELTÄMÄTTÄ hieman lisääntyneet!!!

        Plakit eivät olleet lisääntyneet ensimmäisestä kuvauksesta, mut saman ikäisiin työkavereihin vertailu alkaa hieman paljastamaan salakavalasti hiipivää ms kurimusta....


    • intracellularbacteri

      Kokeilkaa ottaa paljon n-asetyylikysteiiniä. Joku 1,2g päivässä parin päivän ajan. Sen jälkeen pitäisi tuntua sellaista polttavaa, ei kuitenkaan lamauttavaa kipua molemmissa silmissä, ja päänsärkyä tulee myös, mutta MS-oireet pitäisi hetkeksi hellittää.

    • Toispuol pöhnä

      MSäää, Sinulla siis ei ole diagnosoitu MSää? Onko dystoniaa ehdotettu? Minulla on myös niskan voimattomuutta aika ajoin ja vapinoita ja niskakipuilua. Mutta ne johtuvat lihasdystoniasta. Istuminen on melkein aina vaikeaa, en pysty ryhdikkäästi istumaan kauan. Koska minulla on lihasdystonia, minun pitää nojata päätä vasemmalla kädellä. Koska vasen käsi on heikko, niin sekin väsyy, joten olen sitten ihan tueton. Olen kehittänyt vartalon tukijutuksi sen, että istun toinen polvi toisen päällä tai sitten toinen jalka käännettynä toisen reiden alle. Tämä on varsin tukeva asento. Mutta nyt en voikaan enää käyttää näitä asentoja, koska polvet ovat löysät ja varsinkin oikea polvi vaivaa. En uskalla pitää niitä vääntyneessä asennossa. Lääkäri jopa sanoi, että minulla olisi oikeassa polvessa eturistiside poikki. Ei kai se mitenkään voi olla poikki??? Ei ole tietoa, että miksi niveleni ovat löysiä, lihaksistako johtuu vai nivelsiteistä? Ihmettelen vain, että mitenkä sitä tästä lähin oikein istutaan, kun vartalo on tueton?

      Silmävaiva kesti minulla nelisen kuukautta, mutta nyt on ollut korvanseudun vaivaa jo yli puoli vuotta. On kuukauden mittainen antibiootti, nyt viimeinen viikko menossa, eikä se vaiva ole mennyt kokonaan pois. Dystoniaksikin on arveltu.

      Lihasvoima on minulta pudonnut paljon viime vuodesta, Syy on tuntematon. Ei kukaan lääkäri halua puuttua sen selvittämiseen. Mitenkähän sitä syytä voisi selvittää? Minulla ei ole oikein aavistusta, että miten esimerkiksi MS:ää voisi tutkia. Mutta eivät kai oireeni siihen viittaa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4649
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      124
      4260
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2790
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1679
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1670
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      94
      1625
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1583
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1531
    Aihe