e34 luotettavuus

eeee

Mitenkähän luotettavia näennäisesti siistit e34:t mahtanee olla? Saako niitä olla jatkuvasti remppaamassa (itse)? Ja vaatiiko tuollaisen ylläpito paljonkin rahaa, jos tekee hommat pääasiassa itse?
esim 94' 520 tomaatilla.
Tomaatit nyt ei taida olla yhtä vahvoja kuin manuaalit.

7

1428

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • soj

eikös se ole yleensä niin, että automaatti kestää kauemmin kuin manuaali.

• e34

Samankaltainen auto se on kuin muutkin, eli tietyssä vaiheessa alkaa tulla kilsat täyteen, jolloin pitää laittaa se tonni pari kiinni jotta saa taas oivan auton moneksi vuodeksi. Siinä 200tkm kieppeillä alkaa olla valmista alusta ja siihen menee ainaskin se yks tonni. Ite pystyy tekemään kaiken, jos vaan oikeat avaimet löytyy. Ite vaihdoin kytkimen painelaakerin, suurin ongelma oli just noiden avaimien löytäminen.

• hmh

Muutoin en ota ko korimalliin kantaa, kun en kokemusta omaa, mutta laatikkoasiaan haluan kommentoida.
      Alla on tällä hetkellä vaille 200tkm ajettu E32-korinen, jonka laatikko vaihtaa hienosti ja toimii muttenkin kuin unelma. Siihen on vaihdettu öljyt sekä suodatin ajallaan, joten uskallan luottaa siihen täysin. Samoin kakkosautossa (W124 300E) on tomaatti. Autolla kuljettu 286tkm ja huollettu säännöllisesti -> ei mitään ongelmia laatikossa. Aiemmin omistamassani E30 325iX:ssä puolestaan manuaalilaatikko kajahti 250tkm:n paikkeilla, ykkönen ja kakkonen katosivat muistaakseni kokonaan. Eli jos omien kokemusten perusteella täytyy valita, niin hämmentämään en enää rupea. Turha siis pelätä automaattilaatikon hajoamista.
      Ja mikäli se joskus hajoaakin, kuulemani mukaan (jep, kuulopuhetta) ei remppa ole sen kalliimpi kuin manuaalilaatikon kytkinremppakaan. Vanhassa aina jotain pientä tulee vastaan merkistä riippumatta, mutta ei ihan pian kuitenkaan mainitsemassasi vaihtoehdossa, mikäli hyvän löydät.
      Itse koeajoin aikanaan vanhempaa E34-koppasta 2-litraista automaattia ja jo silloin ihastuin korin hiljaisuuteen sekä laatikon pehmeyteen. Sen kokemuksen perusteella voin suositella lämpimästi.

• eeee

Kiitos vastauksista.
      Olen käynyt kokeilemassa ja katselemassa muunkin merkkisiä autoja, muttei ne yllä lähellekään sitä viimeistelyä ja laatua kuin bmw:t.
      Eilen ajoin mm yhtä 98' golfia ja se tuntui jotenkin lelumaiselta, jonka huomaa kaikista pikku yksityiskohdista, kuten kytkimistä ym. Ja kun painoin keskuslukot ajaessa kiinni, niin ne päästi sellaisen mekkalan, että melkein säikähti. ;)

• hmh

Elä elä mene volsussa tekemään mitään ylimäärästä ajon aikana;) Voi olla, että jäät jumekseen;)

• jani

Eli vaihdoin tänään hyvin palvelleen 86' 316 91'-malliseen 520:n. :)
      Ai ai, on se niin hiano peli ajaa.

• Alex

Moi !

Joo, minullakin oli ennen muita autoja, viimeisenä Volvo 244.
        Sitten ostin ekan bmw:n, 316/84 ja olin heti koukussa. Siitä vaihtui E34/520, E39/523 ja nyt E39/530d. Ei muunmerkkiset ole enään oikein sytyttäneet, vaikka olen koeajanut kaikenlaisia Renaultin ja Voilvon kautta Mersuun ja Lexukseen.

Bemareilla takana 15 vuotta ja puoli miljoonaa kilometria, loistavia pelejä (tähän asti). Kaksi viimeistä automaatilla ja itse en enään vaihdetta vaihda!

--

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      50
      4157
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      67
      3817
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      70
      3338
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      96
      3250
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      95
      2243
    6. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      2158
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      2019
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      36
      2009
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      38
      1989
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1894
    Aihe