PETÄSMÄKI RAISIO

mahd muutto??

oon mahdollisesti muuttamassa=ostamassa rivarihuoneistoa Raision petäsmäestä. Onko alueesta mitään tietoa kellään? Jotkut väittää että rauhatonta on, mutta tuntuu että nykyään kaikki alueet on rauhattomia (jos meet kysyyn joltain jostain alueesta ni eka lause on: "en tiedä, kuulemma aika rauhatonta seutua...") Mikäköhän mahtaa olla OIKEASTI tilanne tän alueen suhteen?

43

18855

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • raisiolainen jo 30v

      moi!vai petäsmäkeen...no olen asunut raisiossa yli 30vuotta eli tietoa on kai jonkin verran.jos olet sinkku ja haluut asunnon halvalla etkä ole perhettä perustamassa niin osta toki asunto petäs mäestä! tai jos tykkäät asua kylässä jossa on narkkareita rosvoja yms..niin osta toki silloinkin asunto sieltä.mutta jos haet asuin seudultasi edes hitusen laatua ja haluat käydä joskus iltaisin kävelyllä ilman henkivartijaa ja dobermannia niin älä hitossa osta sieltä!!tai olet perheellinen ja ajattelet lastesi tulevaisuutta niin edes ajattele sitä mäkeä!!...eli halpaa on mutta siinä kaikki!! ja tunnettua on että halvalla ei saa hyvää!!!! t.raision mies. nämä neuvvot olivat ilmaisia mutta rahan arvoisia!!!

      • Anonyymi

        Olen asunut 10v petäsmäessä aivan rauhassa saa kulkea , autoon ei ole tehty ilkivaltaa parkkipaikalla ja ihmiset ovst mukavia. Turhanpäiväistä mustamaalaamista ja vale puhetta. Ettet vaan itse ole se, jota on saanut pelätä?


    • rouva x

      Petäsmäki on mielestäni kiva paikka asua. Oon asunut jo 4 vuotta (kerrostalossa)ja viihtynyt tosi hyvin.

      Muksut saa ihan viereen päiväkotiin, eikä kouluihinkaan ole tulevaisuudessa pitkä matka. Perheen koiran kanssa pääsee mukavasti läheisiin metsiin ulkoilemaan. Bussi kulkee alueella tosi usein ja Turkuun/Raisioon pääsee nopeasti.

      Kyllä tää on mukava paikka asua, jos haluaa edullisen kämpän, jolloin rahaa jää muuhunkin.

      • raisio

        ja ohan se sittenkin hyvä paikka jos tykkää että lapset kerää aamulla kouluun mennessä esim erillaisia käytettyjä huume ruiskuja!!!eikä pelkää juoppoja!!!tai mista autoa koska se kuitenkin hajoitetaan tai ryöstetään!!


      • Tiina
        raisio kirjoitti:

        ja ohan se sittenkin hyvä paikka jos tykkää että lapset kerää aamulla kouluun mennessä esim erillaisia käytettyjä huume ruiskuja!!!eikä pelkää juoppoja!!!tai mista autoa koska se kuitenkin hajoitetaan tai ryöstetään!!

        palstalle:Muut kaupungit ja kunnat.Vai onko raisio kenties turun kaupunginosa?


      • Nuolija
        raisio kirjoitti:

        ja ohan se sittenkin hyvä paikka jos tykkää että lapset kerää aamulla kouluun mennessä esim erillaisia käytettyjä huume ruiskuja!!!eikä pelkää juoppoja!!!tai mista autoa koska se kuitenkin hajoitetaan tai ryöstetään!!

        Kuulin kerran juttua, että joku oli nuollut petäsmäellä oman koiranpersettä naisenpuutteessa.


      • misi63

        raisiosta ei surkeampaa paikkaa löydä olen asunut siellä vuosia enkä mistään hinnasta menisi takaisin.


    • Laura

      ..rauhaton alue.
      Sukulaiseni asuu Petäsmäellä ja jatkuvasti on jotain levottomuuksia.
      En todellakaan suosittele.

    • Entinen asukas

      Petäsmäki on maineeltaan verrattavissa Varissuohon/Lausteeseen. Paljon vuokra-asuntoja, nuorisoa jne.. Huonot kulkuyhteydet, mikäli ei omaa autoa. Ilta-aikaan kaikenlaista touhua mm. parkkipaikoilla. TV jää kakkoseksi, kun ikkunasta iltasella katselee toimintaa: automurtoja, huumeiden välitystä jne. Raision poliisi voisi perustaa haarakonttorin Petosmäkeen. Säästäisivät bensakuluissa.

      Käypäs iltasella tutustumassa tilanteeseen, ja tee sitten arviosi, haluatko muuttaa vaiko et.

    • asuja

      Petäsmäki on aika laaja käsite ja koko tää alue ei todellakaan ole rauhatonta. Rauhattomuudet rajoittuu, yllätys yllätys, kaupungin vuokra-asuntoihin.

      • teme

        no minkäslaista on meno honkakadun kämpissä?


    • tomppa

      Asuin masa yardsin kurssin ajan Petäsmäessä honkakadulla ja ei ollut mitään ongelmia mutta kyllä vähän pelotti että milloin autoon murtaudutaan.

      • Maalaisjärki

        Autoni on ollut jo monta vuotta petäsmäenparkkipaikoilla jopa vielä vuokratalojen parkkipaikoilla ja ikinään ei ole murtauduttu tai koskettu autoon. Hyvät ihmiset käyttäkää maalaisjärkeä!!! Muistatte pitää autossa esim. rattilukkoa, murtohälytintä, atostereoiden etupaneeli pois autosta ja ym niksejä niin varmasti ei tapahdu mitään. Jos pidätte esim huippu-uusia autostereoita ja kajareita niin varmasti lähtee joku kaunis yö kävelemään autosta. Nykyään petäsmäellä on muuten yövartiointi.


    • ex-petäsmäkeläinen

      10v elämästäni asuin Petäsmäessä, noin 5v sitten muutin sieltä pois. Petäsmäkeä haukkuvat lähinnä ihmiset, jotka eivät aluetta oikeasti tunne. Itse viihdyin siellä omakotitaloasujana erinomaisesti, sillä se on harvoja viimeisiä paikkoja, joissa talojen ympärille saa (sai?) rakentaa yli 2m korkeat aidat, jotka antavat täydellisen suojan ja asumisrauhan!

      Petäsmäen voi jakaa kahteen alueeseen: ylä- ja ala-Petäsmäkeen. Ylä-Petäsmäessä sijaitsevat kaupungin vuokrakerrostalot, joiden huono maine pilaa koko kaupunginosan maineen. Mutta niinhän on asian laita varmaan joka ikisessä Suomen kaupungissa: kaupungin vuokrakämppiin tungetaan kaikki epämääräiset sosiaalitapaukset, jotka sitten jo pelkällä läsnäolollaan pilaavat alueen maineen. Ala-Petäsmäessä on aivan ihana omakotitaloalue, jossa on erittäin viihtyisää asua! Ainoa häiriö ovat tosin ne muutamat kerrostalojen sosiaalitapaukset, jotka välillä tulevat ja yrittävät murtautua autoihin jne. mutta kyseessä ovat siis yleensä samat pari kaveria eikä mikään jättiläismäinen huumejengi!

      Rivitalot sijaitsevat periaatteessa ylä-Petäsmäen ympärillä kolmessa eri kohteessa. Ne ovat tietämäni mukaan mukavia ja rauhallisia asuinpaikkoja (sossun asiakkailla ei niihin ole varaa).

      Suuri plussa Petäsmäelle on ympäröivä luonto ja liikuntaharrastusmahdollisuudet! Petäsmäestä alkaa pururata (talvella voi hiihtää), josta on yhteys Kerttulaan, Somersojalle ja Pähkinänmäelle. Lisäksi on jalkapallokenttä (talvella jäädytetty), rantalenttiskenttä, paljon leikkipaikkoja ja iso elintarvikekioski/grilli Pirkon tupa. Ainoa miinuspuoli kaupungin vuokra-asuntojen eräiden asukkien lisäksi on, että bussiyhteydet ovat iltaisin vähän heikot. Päivisin busseja menee puolen tunnin välein, illalla tunnin välein tai harvemmin.

      Minä suosittelen Petäsmäkeä. Se ei suinkaan ole Raision huonoin asuinalue niin kuin eräät nuoremmat asuinalueet (käykääpäs joskus katsomassa Hakinmäkeä...siellä vinkuvat hälytysajoneuvojen pillit harva se päivä...).

      • samaa mieltä

        Joo kyllä se Hakinmäki on paljon paljon pahempi paikka kun Petäsmäki, Vaisaaresta puhumattakaan.

        Suosittelen sitä rivarin ostoa, voihan sieltä sitten muuttaa pois jos ei viihdy alueella.


      • Paikkakuntalaine

        Kaupungin-osien paskataso
        Kaanaa 0/10
        Tahvio 0/10
        Kuloinen1/10
        Ihala 4/10
        Tikanmaa 4/10
        Keskusta 6/10
        Hakinmäki 7/10
        Petäsmäki 10/10
        Vaisaari 10 /10

        Ei tarvitse kiittää


    • PuuhaPete

      Petäsmäki on hyväpaikka asua ja rauhallinen paikka onkin. Joskus vuonna pottu ja varvas se on ollut rauhaton paikka ainakin muitten puheista päätellen. Kokemuksesta tiedän kun asun PT-Mäellä. Joskus menninkäiset innostuvat kaupunginvuorataloilla kun et vain sinne muuta. Pirkontuvalle menemistä juomaan en suosittele varsinkin jos olet uusi asukas siellä niin varmasti joku sanoo sinua muukalaiseksi ja aina samat ihmiset juomassa. Kerran naapuri tuli sieltä mustansilmänkans kotiin.
      Näitä kannattaa vältellä Petäsmäellä Pirkontupa ja kaupunginvuokra-asunnot. Muuten hyvä paikka.

      • Peten veli

        Pirkontuvalle ei kannatakkaan mennä juomaan. Korkeintaan kahville.


      • Kirvesmies-68
        Peten veli kirjoitti:

        Pirkontuvalle ei kannatakkaan mennä juomaan. Korkeintaan kahville.

        Pirkon tuvassa on kyl tosi hyvä lounas, isot annokset ja hyvää kotiruokaa. Suosittelen ihan hinnankin puolesta.


    • Kate*

      Itse olen asunut petäsmäessä 7 vuotta ja olen tykännyt. Petäsmäen maine on aivan ylimainostettua... Kerrostaloalueella asuu kyllä jokunen pulsu, mutta harvemmin ne eksyy omakoti/rivitaloasuntojen puolelle. Autovarkaita on myös jonkun verran ollut, mutta niistä ei ole haittaa jos kämppään kuuluu autotalli tai omistaa uudemman auton. Iltaisin uskaltaa aivan varmasti liikkua!

    • min't'r

      muutettiin Petasmaen rivitalo asuntoon 2002. Rauhallista on ollut. Suosittelen,...

    • petöä

      olen asunut petäsmäessä ja vanhempani asuvat vieläkin. mielestäni ei ole rauhatonta seutua.kiva paikka asua koska on hiukan syrjässä.

    • alle 40 v.

      Olen perheineni asunut Petämäen omakotitaloalueella vuodesta 2003 asti ja täytyy sanoa, etten voi uskoa tämän viestiketjun ensimmäisiä viestejä. Alue on todella rauhalllinen ja turvallinen, eikä täällä oikeasti ole tapahtunut yhtään murtoa tai autovarkautta koko tänä aikana. Kaupungin vuokratalot ei houkuttele juoppoja ym., koska lähin kauppa on kilsan päässä ja Pirkon tupa toimii lähinnä ruokapaikkana.
      Petäsmäki on toimiva alue, jonka asukkaat vetävät yhtä köyttä: saatiin jopa säilytettyä alueen kirjasto, jonka kaupunki aikoi lopettaa.
      Nykyisin postilaatikkoon tipahtelee jatkuvasti kiinteistövälittäjien ilmoituksia, että halutaan ostaa asunto tältä alueelta, eli kyllä se Petäsmäen maine huonona asuinalueena on mennyttä aikaa!!

      • Minätiedän

        Itse asunut Petäsmäessä Kirjokallionkadulla nyt noin 3 vuotta ja häiriöt ovat ollet jokaviikkoisia ihan kotitalossakin. Jos asut omakotialueella, sinun ei tulisi todellakaan kutsua tätäaluetta rauhalliseksi, kun et selvästikään Petäsmäen varjopuolesta tiedä mitään. Omaan autooni murtauduttiin tällä viikolla ja useiden tuttujeni autoihin on tunkeuduttu ja varastettu autostereoita. On naiivia väittää puhua Petäsmäestä kokonaisuudessaan kuin sinä, kun tilastot puhuvat puolestaan. Petäsmäen omakotialue on varmasti rauhallinen, mutta suhteessa Petäsmäki on erittäin rauhaton kaikessa kokonaisuudessaan.


      • Sytytyskö...?
        Minätiedän kirjoitti:

        Itse asunut Petäsmäessä Kirjokallionkadulla nyt noin 3 vuotta ja häiriöt ovat ollet jokaviikkoisia ihan kotitalossakin. Jos asut omakotialueella, sinun ei tulisi todellakaan kutsua tätäaluetta rauhalliseksi, kun et selvästikään Petäsmäen varjopuolesta tiedä mitään. Omaan autooni murtauduttiin tällä viikolla ja useiden tuttujeni autoihin on tunkeuduttu ja varastettu autostereoita. On naiivia väittää puhua Petäsmäestä kokonaisuudessaan kuin sinä, kun tilastot puhuvat puolestaan. Petäsmäen omakotialue on varmasti rauhallinen, mutta suhteessa Petäsmäki on erittäin rauhaton kaikessa kokonaisuudessaan.

        Kyllä sulla ainakin pahasti viiraa päässä kun vastailet vuosien takaiseen kyselyyn...
        Avaa itse silmäsi ja herää tähän päivään DILLE!


    • Petosmäki :D

      Hyvä näitä on välillä herätellä. Itse asunut reilu 5 vuotta juurikin Kirjokallionkadulla, kerran on murtauduttu autoon, mutta eiköhän näitä murtoja satu melkeen joka puolella jos sattuu huono tuuri käymään. Muuten en voi valitella mistään häiriö tekijöistä. Rauhassa on saaunut mennä. Teinit taikka nuoremmat ne on mitkä tällä alueella eniten on vahinkoa aiheuttanut. Bussikatoksen tuho, murtautuminen asuntovaunuun ja kuorma-autoon pirkon tuvan pihalla ja varmaan muutakin pientä, mutta näistä kuullut.. Ilmeisesti hiukan rauhoittunut kun taisivat narahtaa tempuistaan. Ulkomaalaisia täällä tietty jonkun verran asustaa, mutta mikäs siinä taitavat suurin osa olla työssä käyviä eikä ole niistä pahaa sanottavaa.

    • Nui Haa

      Kukakohan tämä koiran kanssa ollut sankari mahtaa olla? :)

    • joko ostat?

      Kauan se aloittaja sitä ostoa harkitsee, kun jo vuonna 2004 aloitti!

    • Ensin luulin myös

      Petäsmäki on siivottu narkeista/häiriköistä ja ne asuvat nykyään keskustassa/lumparlan alueella.Siksi muutin tänne ja ihan ok paikka nykyään!

      • mäkipetos

        mitäs honkakadulle nykyään kuuluu? siellä tuli joskus asuttua vähän aikaa talossa nro 12, taitaa olla kaikki vuokrakämppiä vieläkin?


      • Petäsmäki1v

        Hyvää kuulu autovarkaita ei enää ole kun häädetty kirjaimellisesti kaikki narkit poistettu ja pultsarit juonu itsensä henkiltä


    • Ari Fill

      Tiinalle tiedoks, ni ennemminki tää keskustelu kuuluis suoraan Raisio-osioon.

    • kamaboi

      oon kuullu juttuu et kivareil olis kovaa kamaa tarjol ! yms puuliima kannabis ruiskeet

    • Anonyymi

      Koko raisio on pelkkä rehula ja kukaan järkevä ei asu siellä!

    • Anonyymi

      Nykyään autovarkaat jos eksyy vahinkossa tulee muualta.kaupunki kunnosti vanhat kerrostalot.kyl siel viel jotain harvoja juoppoja asuu ulkomaalasia tullu enemmän.mut ei nii enä kovia bileitä ole ollut

    • Anonyymi

      suomalaiset varautuvat sodan uhkaan: Ruoan hamstraamista ja kriisiohjeiden lukemista – tärkeä asia hakusessa yli puolella

    • Anonyymi

      petäsmäki on paska mesta 😅 vuoden kerkesin asumaan ja auto lähti kävelemään omille teille.pulsuilla oli joku oma vitun grillibileet keskellä kwrrostalo aluetta.manneperhe asusnaapurissa ja virontuliaiset toisessa.jätehuolto on yksi iso vitsi kun viron jätkät dumppaa niihin sänkystä palavaan grilliin.
      Vuokrat on asuin seutuun nähden jäätävän kalliit.lapsi perheet ei ole turvassa kun pölö narkki juopot sekoilee omiaan.

    • Anonyymi

      Narkit ja juopot omissa koloissaan.. Ei tarvitse pelätä, karu maisema, mutta ihan rauhassa saa olla. Autot saanut olla rauhassa.
      Mielenterveys yksikkö joka tuolla sijaitsee pitää huolen näistä joilla ei mene niin hyvin. Huolettomia ovat, vaikka alueella paljon liikkuvat kun asioivat hakemassa esim. Lääkkeitään mm. Aamulla ja illalla, ja kai päivällä ruokajako. Antavat kyllä olla ihan rauhassa. Kesällä on porukkaa pihalla, musat soi, ja jengi istuu parvekkeella mutta meininki iloista. Muutama säälittävä tapaus löytyy aina asuit sitten Petosmäessä tai Hirvensalossa. Ennakkoluuloja monella. Tulkaa tutustuu, ihan rauhallinen meno. Ennen poliisi kai teki kierrosta vähintään kerran päivässä mut eipä ole enää näkynyt, kai se kertoo jotain. Ulkomaalaisia asuu jonkun verran, mutta taitaa olla telakalla töissä ja asuvat kimppakämpässä. Lähtevät aikaisin ja tulevat iltapäivällä, ei häiriöitä heistä. Jos askarruttaa vuokratalot eiku kyselee paikan päälle asukkailta mikä meno. Vielä ehkä 10v sitten meno hurjaa, nyt kyllä ihan ok. Jennin tuvalla aamukaljat ja takas nukkuu :D

      • Anonyymi

        Eugen Koev
        @EugenKoev
        ·
        2t
        Vastauksena käyttäjille
        @JariLeino3

        @tainakivela
        ja 2 muulle
        Onneksi olkoon! Minä olen valtiotieteiden tohtori Helsingin yliopistosta. Sellaiseksi ei synnytä vaan tehdään töitä, johon sinä et kykene.


      • Anonyymi

        Mitä nyt pari tapetti kerrostaloon 😅 yks sankari heilus puukoitten kanssa keskellä pihaa.narkkareita ja juoppoja ei viedä hoitoon tuli selvästi nähtyä.roska astiat täynnä.kerran se palo ja toisel kerral nämä ulkomaalaset tunki sinne kaks sänkyä ja muuta epämäärästä.oli vaan hienoi kun me maksetaan niiden toilailut.


    • Anonyymi

      Mis talois tapettu?

      • Anonyymi

        Niissä valkoisissa kaupunkin taloissa tapettiin joku. Ei kannata ainakaan kirjokallionkatun loppu päähän muutta.taloyhtiö puheenjohtaja oli täysi kusipää valittaja akka naapurit tuli ikkunaa kyttäämä puoli mitten mitä teet ja katottii kieroo heti ennen kun kerkes muuttaaka.


    • Anonyymi

      Asuimme Petäsmäessä omakotitalossa 32 vuotta. Kun ikää tuli myimme talon ja mmutimme rivariin lähelle keskustaa. Petäsmäki on loistava paikka asua. Alueella on: kuntorata, hiihtoladut, bensa-asema, kivoja metsänpolkuja, päiväkoti ym. Rauhallista koska ei ole läpikulkuliikennettä. Hyvä bussiyhteydet. Voin suositella.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4723
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2279
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1804
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1526
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1471
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1328
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1061
    Aihe