Kyselisin neuvoja mitä asioita tulisi painottaa kun oma isä tai äiti alkaa muuttumaan "omituiseksi"?
Kyseessä harhaisuus näkyineen, sekä uusineen kykyineen kuulla toisten puhetta omassa mielessään.
Itse olen nyt tilanteessa, jossa oma vanhempani on voimakkaasti kokenut näkyjä ja jopa erikoinen "ystäväkin" joka sanoo hänelle ohjeita ja varoitteilee. Kyseisen "ystävän" nimeä hän ei tiedä, mutta kokee hänet parantajaksi.
Tällä hetkellä asia on sinällään halinnassa, että lääkärissä on käyty yhdessä ja erinäiset laborantin ja sydän kokeet otettu. Edessä muistilääkärin vastaanotto jossa määritellään lisää asioiden sisältöä.
Neuvoja siis kyselen asiaan, mitä pitää ottaa huomioon kyseiseisessä tilanteessa? Peli ei ole omasta mielestäni menetetty, mutta saatan mahdollisesti pahentaa tilannetta tietämättäni!
Kyseessä harhaisuus näkyineen, sekä uusineen kykyineen kuulla toisten puhetta omassa mielessään.
Itse olen nyt tilanteessa, jossa oma vanhempani on voimakkaasti kokenut näkyjä ja jopa erikoinen "ystäväkin" joka sanoo hänelle ohjeita ja varoitteilee. Kyseisen "ystävän" nimeä hän ei tiedä, mutta kokee hänet parantajaksi.
Tällä hetkellä asia on sinällään halinnassa, että lääkärissä on käyty yhdessä ja erinäiset laborantin ja sydän kokeet otettu. Edessä muistilääkärin vastaanotto jossa määritellään lisää asioiden sisältöä.
Neuvoja siis kyselen asiaan, mitä pitää ottaa huomioon kyseiseisessä tilanteessa? Peli ei ole omasta mielestäni menetetty, mutta saatan mahdollisesti pahentaa tilannetta tietämättäni!
Vastaukset 5
Vanhimmat
Pelisi on menetetty
anna kuulla ääniä jos kuulee...... maailma on ihmeellisempi kuin luulemmekaan..... kunhan ei ala niitä pelkäämään tai uhkaamaan ympäristöä. Lääketokkuraa kannattaa välttää, eli ei mielellään mitään lääkkeitä.Niiden sivuoireet yleensä pahentaa asioita entisestään. Esim unilääkkeiden jatkuva käyttö voi aiheuttaa ongelmia. Tilapäisesti ok.
Kuulostaa muistihäiriöltä, ja koska aika tutkimuksiin on varattuna, asia lienee kunnossa. Ainut asia, josta sinun kannattaa varmistua on se, etteivä "harhat" ole sittenkin totta. On olemassa henkisiä ja hengellisiä ilmiöitä, jotka ovat tosia, vaikka ne kuulostavat omituisilta.
Yhdyn myös edelliseen kirjoittajaan, ja kehotan sinua pitämään huolen siitä, etteivät lääkärit ylilääkitse häntä. Tai lääkitse lainkaan, jos hän ei kärsi oireistaan. Pidä ennen kaikkea huolta siitä, ettei hänelle aleta syöttää psykoosilääkkeitä. Niitä syötetään vanhuksille kuin karamelleja.
Kiitos näistä muutamista vihjeistä. Olen kyllä itsekkin sitä mieltä, että pillerit eivät ole autuus iloon jolla turrutetaan tunteet. Haluan pitää vanhempani tässä päivässä vaikka vaikeassakin, mutta läsnä.
Yliuskonnolliset kokemukset eivät ole oikeaa elämää, joten tuo hengelinen kokeminen jääköön harhaksi, vaikka kuinka sitä uskovaiset tuputtavat totena. Itse olen ateisti vaikka vanhempani syvästi uskovainen...
Kunnioitan uskovaisuutta kuitenkin ihan täysin.
Ihmisen muisti on erikoinen osio ihmisyydestä, sen sekoittuminen sekoittaa kaiken...
Laittelen ajatelmia ja hajatelmia asiaan liittyen tänne kun asiat etenee.