8 kk raittina ja retkahdus

Olin Juhannukseen asti ollut tipattomana yli 8 kk. Sitten Jussina repsahdin. Join pyhien aikana kaksi pulloa kossua. Unihan siinä meni vähintään. Tosin en tuona raittiuden aikanakaan saanut untani korjattua. Uneni on todella herkkä ja menee vähästä. Ilman lääkkeitä en nuku. Hikoiluttaakin öisin kissan kusta. Mitä tämä on? Elimistö (mikä sisäelin?) poistaa kahden kossun kuonat vai?

Nyt pitäisi jaksaa taas uutta raittiutta. Myönnettävä on, että viina on enemmän mielessä kuin kuukausien raittiuden aikana. Itse asiassa selvänä oli helppo ja palkitsevaa olla. Nyt välillä joutuu miettimällä miettimään seurauksia, jos joisin. Vielä on onnistunut, viikon päivät. Toki päivä päivältä tämäkin helpottanee.

Mikä siis avuksi, jos tulee se yhtäkkinen pakkoajatus mennä ostoksille? Kokemuksesta tiedän, että järki on silloin hakusessa.

2

123

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eva1970

      Yksi tyyppi heräsi todellisuuteen tyhjä tuoppi nenänsä edestä..eikä tiedä vieläkään miksi niin kävi.Kova paikka oli hänelle.
      Asioista pois oppiminen mielikuvaharjoittelulla järkeä käyttämällä.Ennakointi.Tilanteiden välttely.Toistot.
      Ei ole helppoa muuttaa totuttuja kuvioita.Vain aika ja kärsivällisyys auttaa.Retkahdukset kuuluvat myös toipumiseen.Kysy itseltäsi mitä todella haluat,se ratkaisevaa.Tärkeintä ei ole raittiuden pituus vaan laatu.
      Käyppä lekurissa otattamassa verikokeita niin saat sisuskaluasiaan ja hikoiluun selvyyttä tarkemmin.Kantsisko unikin ottaa puheeksi samalla?
      Nämä vain mun mielipiteitä.Sulle paljon tsemppiä!

    • Jospa sinulla toimisi harkittu retkahdus jota nimitän aivojen resetoinniksi.
      Edellinen kerta oli minulla uutena vuotena ja nyt piti olla jussina mutta se meni vähän pieleen...

      "Nyt pitäisi jaksaa taas uutta raittiutta."
      Ei se pari pulloa kossua tee tyhjäksi 8kk:den raittiutta.
      Tietysti se veetuttaa mutta toivut vähän aikaa ja unohda morkkis.

      Tunsin aikoinaan kundin joka oli ollut selvänä 14vuotta ja sitten retkahti ja menetti toivonsa yhden kännin takia.
      R.I.P
      Täytyy sanoa että hän kuoli tyhmyyteen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      271
      9047
    2. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      15
      2826
    3. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      56
      2076
    4. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      356
      1847
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1798
    6. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      1789
    7. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      39
      1749
    8. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      153
      1744
    9. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      160
      1704
    10. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      8
      1701
    Aihe