olen tämän kevään ylioppilas, sain hyvät arvosanat luonnonteiteistä
ongelmani on, että pitäisikö lähteä opiskelemaan luonnontieteitä vai tekniikkaa. molemmissa on useampi ala, joka minua kiinnostaisi, enkä tiedä mikä olisi se oma juttu, joten ajatelin, että otan vain nyt jonkun pääaineeksi ja luen muita sivuaineina, sitten voi vaihtaa jos siltä alkaa tuntua. opiskelupaikat sain, mutta nyt onkin edessä se iso päätös: teknillinen yliopisto vai luonnontieteellinen tiedekunta
luonnontieteet ehkä olisi vähän mielenkiintoisempia (?) mutta tekniikasta vissiin työllistyy paremmin (??)
luonnontieteet vai tekniikka?
9
908
Vastaukset
- Hmm mm
Jos otaniemeen pääsit sinne vaan.
Mutta jos ei tekniikka kiinnosta yhtään niin mene vaan yliopistoon ei se niinkään mikään huono vaihtoehto ole.- kohtapitäisjotietää
noo olisin minä sinne aaltoonki päässy, mutta pk-seutu ei oikein houkuttele. olen kyllä asunut sielläpäin, mutta ei vain nappaa
ja ilmeisesti muihin teknillisiin ei kannata lähteä ;)
- Maisteri -töissä
Luonnontieteissä on hyvin työllistäviä aloja ja heikosti työllistäviä, mutta yleensä ottaen tekniikan puolelta on yleensä helpompi työllistyä. Tekniikan puolella opiskelu tuntuu olevan huomattavasti työläämpää. Voithan opiskella sinua kiinnostavia yleisaineita ja tehdä päätöksen vaikka vuoden päästä.
- kohtapitäisjotietää
mitkä luonnontieteet sitten työllistää hyvin? ihan vilpitön kysymys
ja ei haittaa jos opiskelu on työlästä, hyvä vaan :) - kppppppppppp
kohtapitäisjotietää kirjoitti:
mitkä luonnontieteet sitten työllistää hyvin? ihan vilpitön kysymys
ja ei haittaa jos opiskelu on työlästä, hyvä vaan :)Lääketiede.
- työttömät jonoon
kppppppppppp kirjoitti:
Lääketiede.
Onko se ainoa? Taitaa olla...
- Maisteri töissä
kohtapitäisjotietää kirjoitti:
mitkä luonnontieteet sitten työllistää hyvin? ihan vilpitön kysymys
ja ei haittaa jos opiskelu on työlästä, hyvä vaan :)Opettajana työllistyy paremmin joka alalla. esim. maantiede, biologia ja biokemia ovat heikosti työllistäviä. Otapa siitä ne työllistävät alat :)
- Humanistinainen
Mene poika tippainssikouluun. Luonontieteissä kemiistejä ja biologeja on enemmän kuin lääkiäri märää työttöminä.
DI:n titteli tekee tyttöihin vaikutuksen tuolla maaseudulla ainakin. Riippuu juu paljon opintojen sisällöstä, miten sijoittuu mahdollisesti työelämään lopulta. Itselläni kasvatustieteissä opintoja, ja koulutusalalta työkokemusta, että jos olisin jaksanut luonnontieteellisessä opiskella, olisin voinut hyvinkin työllistyä mm. koulutustehtäviin. Opiskelin siis luonnontieteiden maisterin tutkintoa toisessa korkeakoulututkinnossani. Aloitin korkeakoulutaipaleeni liiketaloudella, mutta se jos mikä oli turhauttavaa suorittaa AMK - tason liiketalous - opintoja.
Tekniikan alan koin ja koen siinä mielessä ikävänä, ja itselleni ei tuo tietokone - ala juuri soveltunut, sillä opintoihin sisältyy aika paljon mm. ohjelmointia, ja monet diplomi - inssin tutkintoonkin liittyvät asiat on jo niin moneen kertaan käännetty ja väännetty, että voi olla vaikeaa löytää järkevää aihetta esim. opinnäytetyöhön tai ainakaan itse en löytänyt alalta juuri mitään mielenkiintoista. Tietenkin opinnot voi muuttua mielenkiintoisemmiksi myöhemmässä vaiheessa, jos löytää oman kiinnostuksen kohteen sieltä, itse en löytänyt.
Tietenkin opinnäytetyön aihe ohjautuu aika pitkälle sen mukaan, mitä muita opintoja on suorittanut koulussa ja minkälaisen taustan muutoin omaa, sekin voi vaikuttaa. Mitä voi ikään kuin "tehdä".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1351422
- 1101173
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede261023Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89964Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat313861- 99823
- 38712
- 109666
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56658Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet144634