Kun poikaset tulevat lentokykyisiksi ja lähtevät pesästä.
Juhannuksen alla lähti yhdestä pöntöstä talitiaiset.
Juhannuksen jälkeen kirjosiepot.
Ja eilen vielä aamusta sinitiaisen poikanen kurkisteli pöntöstä ja emo toi sille vielä ruokaakin. Sitten iltapäivästä pönttö olikin jo autio...
On se sitten haikeaa.
Pöntöt tyhjenevät
5
96
Vastaukset
- Ornitonoomi
Sitten viimekerran, on muistakin pöntöistä lähtenyt talitiaisen ja kirjosiepon poikasia.
Pönttöjä on kyllä pitkin metsää niin paljon, ettei edes tiedä, mitä missäkin pesii, eikä kaikkia ehdi seuratakaan. Monista on kyllä kuulunut poikasten ääntelyä, kun ohi menee. - leilalh
Putsataanko pöntöt pesistä syksyllä
- pentti20
Minä ainakin puhdistan pöntöt vasta keväthankien aikaan. Tämä siksi, että varsinkin tiaiset yöpyvät talvisin pöntöissä ja sinne kertyy ulostetta koska ne eivät pesintäajan ulkopuolella siitä välitä. Ja onhan se pesä siellä myös lämmikkeenä yöpyjälle. Jos taas on hyvä myyrävuosi niin varpuspöllö voi varastoida talven aikana sinne kymmeniäkin myyriä.
- Ornitonoomi
pentti20 kirjoitti:
Minä ainakin puhdistan pöntöt vasta keväthankien aikaan. Tämä siksi, että varsinkin tiaiset yöpyvät talvisin pöntöissä ja sinne kertyy ulostetta koska ne eivät pesintäajan ulkopuolella siitä välitä. Ja onhan se pesä siellä myös lämmikkeenä yöpyjälle. Jos taas on hyvä myyrävuosi niin varpuspöllö voi varastoida talven aikana sinne kymmeniäkin myyriä.
Ei aina myyriä. Näyttää, että jotkut hyväkkäät erikoistuvat pikkulintujen tappamiseen. Yhdestäkin pöntöstä löysin 8 tapettua pikkulintua, jotka sinne oli varastoinut ilmeisesti varpuspöllö.
- surutonvaippa
Laita tulppa siihen reikään, ettei kukaan pääse edes sisälle. Tepsii suruun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.865467- 1643622
- 533189
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2032126- 351931
- 331864
- 461823
- 571714
- 191683
- 191627