Kysymys

Dhommi´´

Totuus: Klassisen musiikin säveltäjiltä ei voi ottaa vaikutteita, jos on niin amatööri kuin Brian Wilson, Paul McCartney tai Ray Davies.

Kysymys: Mitä vaikutteita ja keltä säveltäjältä he sinusta ovat saaneet?

25

60

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vastustamatonbeatle

      Varsinainen kyselijä.

      Toisin kuin D itse, minä arvostan tiedonjanoa ja siedän henkistä laiskuutta, mikä estää häntä lukemasta Beatlesin vaikutteista. Aiheesta on kirjoitettu paljon. Keskusteltavaakin jää toki aina.

      Unohdetaan siis alun julistus. Suurimmat vaikuttajat ovat olleet Buddy Holly ja Chuck Berry. Carl Perkins ansaitsee maininnan myös.
      Mutta pitää muistaa myös Jim McCartney, Tin Pan Alley ja jazz. Ehkä Maccan viimeisimmältä levyltä voi arpoa vaikutteita.
      Lisää vaikutteita on tullut kansanmusiikiista tai laulelmista: doorilainen asteikko tuli sieltä lauluihin.

      Tämä miksi sai Beatlesin kuulostamaan aina Beatlesilta esittivät he mitä tahansa. Ja hehän esittivät.

      Paul pyrki myös kirkkokuoroon, olisiko sieltäkin tarttunut jotain.

      Kuulemme vaikutteita myös maailmanmusiikista, karibialta ja Afrikasta. Niillä tosin lähinnä leikiteltiin. Country ja blues on myös mukana.

      Muuta? Stockhausen on mainittu. Bach samoin.
      Klassinen intialainen musiikki.

      Kuuntele kappale Piggies ja kerro mitä vaikutteita kuulet.

    • Dhommi´´

      Siis mitä vaikutteita saivat? Kerro konkreettisesti, mitä vaikutteita he saivat.

      • Dhommi´´

        Odotamme vastausta


      • vastustamatonbeatle
        Dhommi´´ kirjoitti:

        Odotamme vastausta

        Ehkä sinun pitää määritellä sana vaikute omalta kannaltasi: inspiraatiotakin voi sanoa vaikutteeksi ellei ****pilkkuja.

        Voisithan sanoa tonaalisuutta surimmaksi vaikutteeksi ;).
        Ns. kamarirokki tai barokkirokki synty osin klassisen musiikin soitinten käytöstä.

        Et sitten vaivautunut kuuntelemaan Piggiesiä? Kuuluisiko siineä pientä barokkia ja bluesia?

        Odotamme...?


      • Dhommi´´
        vastustamatonbeatle kirjoitti:

        Ehkä sinun pitää määritellä sana vaikute omalta kannaltasi: inspiraatiotakin voi sanoa vaikutteeksi ellei ****pilkkuja.

        Voisithan sanoa tonaalisuutta surimmaksi vaikutteeksi ;).
        Ns. kamarirokki tai barokkirokki synty osin klassisen musiikin soitinten käytöstä.

        Et sitten vaivautunut kuuntelemaan Piggiesiä? Kuuluisiko siineä pientä barokkia ja bluesia?

        Odotamme...?

        "Voisithan sanoa tonaalisuutta surimmaksi vaikutteeksi "

        Ei Beatles saanut tonaalisuutta vaikutteena keltään. Se oli ainoa musiikkikäsitys, jonka he tunsivat.

        "Ns. kamarirokki tai barokkirokki synty osin klassisen musiikin soitinten käytöstä."

        Ei ole olemassa kumpaakana.

        "Et sitten vaivautunut kuuntelemaan Piggiesiä? Kuuluisiko siineä pientä barokkia ja bluesia?"

        Mitä barokkia on kyseisessä biisissä?


      • vastustamatonbeatle
        Dhommi´´ kirjoitti:

        "Voisithan sanoa tonaalisuutta surimmaksi vaikutteeksi "

        Ei Beatles saanut tonaalisuutta vaikutteena keltään. Se oli ainoa musiikkikäsitys, jonka he tunsivat.

        "Ns. kamarirokki tai barokkirokki synty osin klassisen musiikin soitinten käytöstä."

        Ei ole olemassa kumpaakana.

        "Et sitten vaivautunut kuuntelemaan Piggiesiä? Kuuluisiko siineä pientä barokkia ja bluesia?"

        Mitä barokkia on kyseisessä biisissä?

        Kuuntele, käytä korviasi. Lue, jos osaat.

        http://www.icce.rug.nl/~soundscapes/DATABASES/AWP/p.shtml

        Konkreettista musiikkia, avant gardea edusti vaikkajana Stockhausen.
        Bach tuntui antavan Maccalle inspiraatiota.

        Mitä dhommi ei tiedä, sitä ei ole:
        http://en.wikipedia.org/wiki/Baroque_pop


      • Dhommi´´
        vastustamatonbeatle kirjoitti:

        Kuuntele, käytä korviasi. Lue, jos osaat.

        http://www.icce.rug.nl/~soundscapes/DATABASES/AWP/p.shtml

        Konkreettista musiikkia, avant gardea edusti vaikkajana Stockhausen.
        Bach tuntui antavan Maccalle inspiraatiota.

        Mitä dhommi ei tiedä, sitä ei ole:
        http://en.wikipedia.org/wiki/Baroque_pop

        EI ole olemassa barokkipoppia. Se on pelkkä feikkitermi, ei wikipediakaan tee mitään todeksi.

        Kerro jo, MITÄ INSPIRAATIOTA Bach muka antoi puupparille?

        Kerro, MITÄ vaikutteita muka on saatu.

        Konkreettisesti.

        Ei linkkejä. Kerro meille.


      • vastustamatonbeatle
        Dhommi´´ kirjoitti:

        EI ole olemassa barokkipoppia. Se on pelkkä feikkitermi, ei wikipediakaan tee mitään todeksi.

        Kerro jo, MITÄ INSPIRAATIOTA Bach muka antoi puupparille?

        Kerro, MITÄ vaikutteita muka on saatu.

        Konkreettisesti.

        Ei linkkejä. Kerro meille.

        Mitä inspiraatiota Bach antoi?

        http://www.youtube.com/watch?v=k9zL_lfGGQw

        Ei linkkejä, kuuntele itse.


      • vastustamatonbeatle

      • Dhommi´´

      • kyllädhommi tietää
        Dhommi´´ kirjoitti:

        Kerro meille omin sanoin.

        Miksi et halua kuunnella maestroita itseään?

        Etkö ymmärrä?

        Olen valmis myöntämään, että beatlet kouluttamattomina toimivat irrallaan muusta maailmasta ja keksivät musiikkikikkansa ihan itse. Sitä ei klasari osaa.
        Kuvittelin, että he sovelsivat kuulemaansa omaan musiikkiin, mutta noinhan se onkin


      • Dhommi´´
        kyllädhommi tietää kirjoitti:

        Miksi et halua kuunnella maestroita itseään?

        Etkö ymmärrä?

        Olen valmis myöntämään, että beatlet kouluttamattomina toimivat irrallaan muusta maailmasta ja keksivät musiikkikikkansa ihan itse. Sitä ei klasari osaa.
        Kuvittelin, että he sovelsivat kuulemaansa omaan musiikkiin, mutta noinhan se onkin

        "Olen valmis myöntämään, että beatlet kouluttamattomina toimivat irrallaan muusta maailmasta ja keksivät musiikkikikkansa ihan itse."

        Beatles ei keksinyt mitään uutta.

        "Sitä ei klasari osaa."

        Vai ettei klasarit ole keksineet mitään musiikkiin? Hehheh, aivan kaiken, mitä koskaan on keksitty! Senkin aasi!


    • Lennonkusee

      Huvittavinta on Lennonin palvonta "musiikkinerona". Miehen joka ei oppinut soittamaan mitään instrumenttiä, ei säveltämään, ei tuottamaan sooloalbumeitaan. Lennon oli omasta mielestäänkin pelkkä rokkari jonka suurimmat esikuvat olivat Elvis ja Chuck Berry.

      Kuunnelkaa Mozartia, erityisesti hänen pianokonserttojaan.

      • Dhommi´´

        Mozartin pianokonsertot ovat pääteoksia musiikin maailmassa


      • vastustamatonbeatle
        Dhommi´´ kirjoitti:

        Mozartin pianokonsertot ovat pääteoksia musiikin maailmassa

        Klassisen musiikin maailmassa. Ehkä.


      • Dhommi´´
        vastustamatonbeatle kirjoitti:

        Klassisen musiikin maailmassa. Ehkä.

        Luuletko sinä, että rockin viittä vuosikymmentä voi verrata klassisen 1100 vuoteen?!

        Olet sinä kyllä täysin pois normaalijärkisten joukosta.


      • Keski-aika heheheh
        Dhommi´´ kirjoitti:

        Luuletko sinä, että rockin viittä vuosikymmentä voi verrata klassisen 1100 vuoteen?!

        Olet sinä kyllä täysin pois normaalijärkisten joukosta.

        Hullu tuntee hullun vai?

        Musiikki on laajempi asia kuin sinun jankutuksesi tai minun tietämykseni.

        MInä vain tiedän ja ymmärrän tietoni rajallisuuden.


      • Dhommi´´
        Keski-aika heheheh kirjoitti:

        Hullu tuntee hullun vai?

        Musiikki on laajempi asia kuin sinun jankutuksesi tai minun tietämykseni.

        MInä vain tiedän ja ymmärrän tietoni rajallisuuden.

        Sinun rajallisuutesi on äärimmäinen. Et edes tiedä, mikä on voimasointu. Ja luulit rokkareiden keksineen sen.

        Äh, vanhempasi häpeävät sinua.


      • dhönnipeilaa
        Dhommi´´ kirjoitti:

        Sinun rajallisuutesi on äärimmäinen. Et edes tiedä, mikä on voimasointu. Ja luulit rokkareiden keksineen sen.

        Äh, vanhempasi häpeävät sinua.

        Niinkö sinulle kävi?
        Harmillista.

        En ole muuten väittänyt rokkareiden keksineen voimasointua.


      • Dhommi´´
        dhönnipeilaa kirjoitti:

        Niinkö sinulle kävi?
        Harmillista.

        En ole muuten väittänyt rokkareiden keksineen voimasointua.

        Ai et ole?! Juurihan sinä sanoit, että voimasointu on syntynyt rokin parissa, ja nostit vielä wikipedian lähteeksikin.

        Apina... vastuu on sinulla nyt. Tunnusta jo totuus.


      • Ernie O'Boogie

        "Huvittavinta on Lennonin palvonta "musiikkinerona". Miehen joka ei oppinut soittamaan mitään instrumenttiä, ei säveltämään, ei tuottamaan sooloalbumeitaan. Lennon oli omasta mielestäänkin pelkkä rokkari jonka suurimmat esikuvat olivat Elvis ja Chuck Berry. ":kirjoitti "Lennonkusee"

        Salaperäinen nimimerkki Lennonkusee alias Dhömmi'' ilmaantuu aina peesaamaan kun itse päänimimerkki alias Dhömmi'' = Lennonkusee höpöttää itsensä taas kerran pussiin älyttömyksillään.

        Vai ei Lennon muka osannut soittaa mitään isntrumenttia.
        Lainataan mailmalta mielipide aiheesta:

        "I won't say John Lennon was the best rhythm guitarist ever in rock and roll. I will say I've never, ever, ever heard anyone better. Period.

        Bobby Sutliff"
        lähde: http://forums.stevehoffman.tv/threads/john-lennons-rhythmic-sense.322251/

        Ehkä Lennonkusee alias Dhömmi'' itse on parempi rytmikitaristina tai biisintekijänä tai tuottajana, joka paremmuus ilmenee esim miten? Menestyssingleinä? -Albumeina? Tehtyinä keikkoina?


      • toteanpahan vaan
        Dhommi´´ kirjoitti:

        Ai et ole?! Juurihan sinä sanoit, että voimasointu on syntynyt rokin parissa, ja nostit vielä wikipedian lähteeksikin.

        Apina... vastuu on sinulla nyt. Tunnusta jo totuus.

        Minä en ole apina, ihmisiä ei saa kutsua apinaksi enkä ole vastuussa vanhempiesi tekemisistä.

        Olen pahoillani, että ovat noin toimineet.

        Esitä todiste voimasoinnun käytöstä ennen 50-lukua. Nimenomaan termillä voimasointu eikä vajaa...Kuten sanottu - valita wikipedialle.


      • Dhommi´´
        toteanpahan vaan kirjoitti:

        Minä en ole apina, ihmisiä ei saa kutsua apinaksi enkä ole vastuussa vanhempiesi tekemisistä.

        Olen pahoillani, että ovat noin toimineet.

        Esitä todiste voimasoinnun käytöstä ennen 50-lukua. Nimenomaan termillä voimasointu eikä vajaa...Kuten sanottu - valita wikipedialle.

        Apina. :DDD

        Luuletko että termillä on jotain väliä?

        KERRO MEILLE

        Miten voimasoinnut poikkeavat vajaasoinnuista, joissa ei ole terssiä?

        Ja aiemmin väitit, että

        1. Hard Days Nightissa olisi muka voimasointu - et siis tietänyt MITÄÄN koko voimasoinnusta

        2. Että rokkarit olisivat keksineet voimasoinnut :DDD


      • dddddddddddddddddddd
        Dhommi´´ kirjoitti:

        Apina. :DDD

        Luuletko että termillä on jotain väliä?

        KERRO MEILLE

        Miten voimasoinnut poikkeavat vajaasoinnuista, joissa ei ole terssiä?

        Ja aiemmin väitit, että

        1. Hard Days Nightissa olisi muka voimasointu - et siis tietänyt MITÄÄN koko voimasoinnusta

        2. Että rokkarit olisivat keksineet voimasoinnut :DDD

        Sinua termi kovasti häiritseee.

        1. Joo sanoin. Ilmeisesti se ei ole voimasointu vaan sointua ei ole vieläkään selvitetty

        2. TUota en ole koskaan väittänyt. Power chord on rokkia vanhempi., mutta terminä se pitää erottaa vajakkisoinnuista.

        Ei olisi mitään järkeä puhua voimasoinnusta siinä yhteydessä, missä vajaasointuja on käytetty.

        TUonhan jo luit.


    • 13 + 2

      "Ehkä sinun pitää määritellä sana vaikute omalta kannaltasi: inspiraatiotakin voi sanoa vaikutteeksi ellei ****pilkkuja. ": kirjoitettiin.

      Vaikute: dhönnin~~ näkökulma.

      Sattui kerran että dhönnillä on ruskeat nahkakengät mutta ei ruskeaa kenkälankkia niihin. Hän keksi että jos keräisi korvavaikkua riittävästi niin sillä voisi lankata kyseiset kengät. Tälle keräämälleen uus-lankille dhönni~~ antoi nimeksi vaikute, sillä se lankkasi kengät niin hyviksi että dhönni~~ oli saavutetusta tuloksesta suorastaan vaikuttunut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4985
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3154
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1770
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1256
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1237
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1217
    Aihe