Hei, olen 20 vuotias mies, en ole koskaan tupakoinut eikä ole todettuja sairauksia.
Lähiaikoina on useasti tuntunut siltä että hengittäessä normaalisti ei saa tarpeeksi ilmaa, ja joutuu välillä hengittämään tosi syvään. Rintarangassa ja kurkussa on painon tunnetta. Ei ole flunssaa tai muuta selvää oiretta. Sen lisäksi tuntuu siltä että sydän löisi välillä kovempaa kuin normaalisti, mikä tapahtuu epäsäännöllisesti ja vain yksi kova lyönti kerralla.
Olen käynyt sekä sairaalassa että yksityisellä puolella spirometriassa ja tehnyt PEF-seurannan, mutta mitään poikkeavaa ei löytynyt. Kokeissa kuitenkin tuntui siltä ettei saanut kaikkea ilmaa ulos keuhkoista. Siihen ei kuitenkaan kiinnitetty sen enempää huomiota.
Voin kertoa tarkemmin jos on tarvetta. Olisi mukavaa jos jollakin on ollut tai on samanlaisia oireita ja voisi antaa neuvoja.
Keuhkoahtaumatauti?
5
255
Vastaukset
- sunttivei
Onko elämäsi muuten kunnossa?Jotenkin ikäsi ja vaivasi vaikuttavat lievään ahdistuneisuuteen.Ihminenhän on kokonaisuus eli tunne-elämä vaikuttaa myös tuntemuksiin ihan fyysisesti
- Megondlor
No tuota, sanoisin että on kunnossa, muttei mitään erikoisempaa. Hieman elämä pyörii paikallaan ja pientä jännitystä muutoksia ajatellessa, kun olen muuttamassa toiseen kaupunkiin ja uusi työpaikka ei ole vielä varma.
Tiedän että tunteet voivat joissakin määrin vaikuttaa kehoon, mutta on kyllä vaikea uskoa että esimerkiksi keuhkojen tilavuuteen. Toisaalta olen vain kokematon nuorukainen, joten on vaikea väittää vastaankaan.
Noh, toivon kuitenkin että olet oikeassa, niin ei tarvitse pelätä vakavien sairauksien olevan syypäät oireisiin.
- elä ihminen
Ihan normaalia.
Keuhkoahtauma on vanhojen tupakoitsijoiden sairaus.
Liiku ja venyttele.
Entäs ryhti?
Jos on paikat jumissa, niin tulee kaikenlaista oiretta.- Megondlor
Ryhti on hyvä ja liikun tarpeeksi, mutta eipä tule venyteltyä niin usein. Voisin kokeilla sitä jos alkaisi helpottamaan. Kiitos paljon vastauksista. Hieman toisenlaisia ja parempia neuvoja kuin mitä lääkäreiltä sai.
- pmma1
Eräissä ammateissa altistuu tietämättään kemikaaleille jotka aiheuttavat oireita joita kuvailit.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400003264801- 162266
- 1942109
- 1071486
- 811407
- 741002
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu57987IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka2939Martina miehensä kanssa Malediiveilla.
Miksi täällä puhutaan erosta? Lensivät Dubaista Malediiveilĺe.119844Ei lumous lopu koskaan
Kerran kun tietyt sielut yhdistyvät kunnolla, ei irti pääse koskaan. Vaikka kuinka etsit muista ihmisistä sitä jotain tu59776