Diagnoosi v. 2006, pari vuotta salazopyriiniä, jotka sitten lopetin sairastelukierteen takia. Salazopyriini voi laskea immuniteettia ja olin koko ajan flunssassa. Testaamisen myötä huomasin olevani oireeton ilman lääkettä reumasta, joten siitä lähtien ollut ilman.
Välillä ollut nivelkipuilua ja selässä, mutta ne eivät ole ole yltyneet tai kestäneet pitkään (max 1,5 viikkoa), joten en ole hakeutunut lääkäriin. Kontrollit reumalle loppuivat kun muutin toiseen sairaanhoitopiiriin 3 vuotta sitten. Eri järjestelmä ja koska olin oireeton, näitä ei tarvinnut.
Nyt jonkin aikaan vaihdellen tullut takaisin tämä että herään selkäkipuun yöllä. Joinakin öinä tullut ja joinakin ei, mutta nyt viikon verran olen kärsinyt joka yö selkäkivusta, johon ei asennon vaihtelut helpota, vaan pitää ihan noussa ylös ja jaloitella. Hankin alkuvuodesta patjan joka on ollut hyvä selälleni, futon, jota käännetään ja pyöritellään että pysyy muodossaan. Mutta kyse ei ole patjasta koska ihan missä vain nukun, alkaa kipu 2-3 tunnin päästä makuulle menosta.
Lähinnä minua hämmästyttää tässä se, että kipu ei ole alaselässä, kuten silloin joskus kun oireeni alkoivat v. 2005. Silloin se oli alaselässä, nyt se on kylkiluiden alla, kulkien oikealle selkään, kylkeen, kylkikaareen ja sieltä heijastaa oikealle puolen vatsaani (ei ole umppari ongelmaa).
Kipuun ei auta burana ja panadol.
Venyttelen ja kausittain joogaan. Nyt ollut hieman hiljaista vuorotyön takia kun aikaa ei riitä.
Ainut mikä auttoi, kuten silloin vuosia sitten selkäkipuun ja että saan nukuttua on istualleen nukkuminen. Niveltulehduksia ei ole, diagnoosin saamisen aikoihin minulla oli selkeät niveltulehdukset jaloissa (en voinut kävellä), ja nyt muuten jeesh kaikki vaan selkään sattuu nukkuessa ja jomottaa heräämisen jälkeen. Oireet natsais, mutta se, että se on niin korkealla selässä häiritsee minua. Minulla ei ole selässä jäykkyyttä sen enempää kuin viitisen vuottakaan.
Selkärankareuma tullut "takaisin"?
unetonselkä33
2
367
Vastaukset
- srr
Selkärankareuman oireilupaikka voi kyllä vaihdellakin. Itselläni selkärankareuma alkoi polvioireilla, nykyään oireilu on siirtynyt yläselkään eikä polvissa ole mitään, joskus taas on päkiät todella kipeänä tai puristaa ja pistää rintalastaan. Näin se vain menee....
- apuja10
Tämä on auttanut minua paljon: http://reumaton.wordpress.com/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!
"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti24745359Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.
KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!3111240Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %
Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy20710873Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta
Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump369711Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.
IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla858528Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija
https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua2236511Pirjo sanoi Esalle
Painu sinä Esa hevonvittuun... johon Esa? Laittakaapa ehdotuksia. # ==================== # APUFUNKTIO: satunnainen kok03210Jos mä joisin
Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys302239- 371639
Koulu-uhkaus.
Meinaatteko päästää lapsenne kouluun, niin kauan kun tämä uhkaaja siellä myös on? Tekijä on kaikilla tiedossa.261510