Eläimiä?

12VLemmikkiPoju

Moi!
Olen 12V poika ja haaveileisin lemmikistä,Onko kellään ideoita?
Lemmikin pitäisi olla:
Halpa
Ihmis ystävällinen
Pieni
Melkein hajuton.
Ja mistä hakea lemmikkejä?
Minulla on kokemusta Koirista,kissoista,kaneista,hamsterieista ja sun muusta.Onko ideoita miten äidin sais suostumaan siihen?

7

85

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • marsu7

      Marsu

      • kynsillävarustettu

        Ehdottomasti gerbiili koska se ei haise on suht halpa eikä muistuta paljoakaan hiirtä.


    • eeppine1

      Ehdottomasti afrikannorsu

    • Sedä

      Pari gerbiiliä tai hamsteri (talvikko tai syyrialainen). Muut sit vaatii huomattavasti enemmän tilaa tai haisee.

      Kannattaa aloittaa googlettamalla (eläimen nimi) yhdistys, esim hamsteriyhdistys. Yhdistysten sivuilta löytyy virallisten kasvattajien lista. Sitten valitset läheisen kasvattajan, ja kyselet. Osa kasvattajista kuljettaa poikasia myös kauemmas.

    • young lady

      Kokemuksen perusteella mikään eläin ei "haise" ominaishajuaan pahemmalta, kunhan niiden elinympäristön (esim. purut) vaihtaa tarpeeksi tiheään! :)

      Itse olen ostanut roborovski-hamsuni ihan eläinkaupasta, jotenka ei ole "pakko" hankkia kasvattajalta. (juu kukaan ei ole niin sanonut, mutta..) ja suurinpiirtein samoilla hinnoilla ne sekä eläinkaupasta, että kasvattajalta saa. Äitisi saat suostuteltua lemmikin hankintaan "olemalla pitkäjänteinen", eli todistavasi äidillesi, että kykenet huolehtimaan tulevasta lemmikistäsi ja todellakin tulet huolehtimaan lemmikistäsi ITSE, eikä lemmikistäsi tule äidillesi, tai muille perheessäsi, taakkaa.
      Voit hieman aloitella suostuttelemalla keskustelun yhteydessä sanomalla "mikäli tahdon vielä kuukauden päästä ko. lemmikin, voisiko lemmikin hankintaa edes HARKITA"

      • Sedä

        ^Esim. hiirillä kyllä on oma tuoksunsa, jonka kyllä huomaa, ja jopa vaan vahvempana jos häkkiä alkaa ylineuroottisesti ihan koko ajan puunaamaan. Mut ei sekään mikään ylitsepääsemätön ole. Sit toki heinä ja purukin voi puhtaana haista jonkun nenään ikävästi. Mut huomattavasti vähemmillä tuoksuilla pääsee hamsterin tai gerbiililien kuin kesyhiirien kanssa.


      • Hamsuli<3
        Sedä kirjoitti:

        ^Esim. hiirillä kyllä on oma tuoksunsa, jonka kyllä huomaa, ja jopa vaan vahvempana jos häkkiä alkaa ylineuroottisesti ihan koko ajan puunaamaan. Mut ei sekään mikään ylitsepääsemätön ole. Sit toki heinä ja purukin voi puhtaana haista jonkun nenään ikävästi. Mut huomattavasti vähemmillä tuoksuilla pääsee hamsterin tai gerbiililien kuin kesyhiirien kanssa.

        Itse suosittelen kissaa!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      298
      3229
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      234
      1743
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      91
      1285
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1253
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1159
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1148
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      48
      1056
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      964
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      906
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      64
      821
    Aihe