Moi!
Olen 12V poika ja haaveileisin lemmikistä,Onko kellään ideoita?
Lemmikin pitäisi olla:
Halpa
Ihmis ystävällinen
Pieni
Melkein hajuton.
Ja mistä hakea lemmikkejä?
Minulla on kokemusta Koirista,kissoista,kaneista,hamsterieista ja sun muusta.Onko ideoita miten äidin sais suostumaan siihen?
Eläimiä?
7
152
Vastaukset
- marsu7
Marsu
- kynsillävarustettu
Ehdottomasti gerbiili koska se ei haise on suht halpa eikä muistuta paljoakaan hiirtä.
- eeppine1
Ehdottomasti afrikannorsu
- Sedä
Pari gerbiiliä tai hamsteri (talvikko tai syyrialainen). Muut sit vaatii huomattavasti enemmän tilaa tai haisee.
Kannattaa aloittaa googlettamalla (eläimen nimi) yhdistys, esim hamsteriyhdistys. Yhdistysten sivuilta löytyy virallisten kasvattajien lista. Sitten valitset läheisen kasvattajan, ja kyselet. Osa kasvattajista kuljettaa poikasia myös kauemmas. - young lady
Kokemuksen perusteella mikään eläin ei "haise" ominaishajuaan pahemmalta, kunhan niiden elinympäristön (esim. purut) vaihtaa tarpeeksi tiheään! :)
Itse olen ostanut roborovski-hamsuni ihan eläinkaupasta, jotenka ei ole "pakko" hankkia kasvattajalta. (juu kukaan ei ole niin sanonut, mutta..) ja suurinpiirtein samoilla hinnoilla ne sekä eläinkaupasta, että kasvattajalta saa. Äitisi saat suostuteltua lemmikin hankintaan "olemalla pitkäjänteinen", eli todistavasi äidillesi, että kykenet huolehtimaan tulevasta lemmikistäsi ja todellakin tulet huolehtimaan lemmikistäsi ITSE, eikä lemmikistäsi tule äidillesi, tai muille perheessäsi, taakkaa.
Voit hieman aloitella suostuttelemalla keskustelun yhteydessä sanomalla "mikäli tahdon vielä kuukauden päästä ko. lemmikin, voisiko lemmikin hankintaa edes HARKITA"- Sedä
^Esim. hiirillä kyllä on oma tuoksunsa, jonka kyllä huomaa, ja jopa vaan vahvempana jos häkkiä alkaa ylineuroottisesti ihan koko ajan puunaamaan. Mut ei sekään mikään ylitsepääsemätön ole. Sit toki heinä ja purukin voi puhtaana haista jonkun nenään ikävästi. Mut huomattavasti vähemmillä tuoksuilla pääsee hamsterin tai gerbiililien kuin kesyhiirien kanssa.
- Hamsuli<3
Sedä kirjoitti:
^Esim. hiirillä kyllä on oma tuoksunsa, jonka kyllä huomaa, ja jopa vaan vahvempana jos häkkiä alkaa ylineuroottisesti ihan koko ajan puunaamaan. Mut ei sekään mikään ylitsepääsemätön ole. Sit toki heinä ja purukin voi puhtaana haista jonkun nenään ikävästi. Mut huomattavasti vähemmillä tuoksuilla pääsee hamsterin tai gerbiililien kuin kesyhiirien kanssa.
Itse suosittelen kissaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.364464- 481808
Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1151619Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2501608Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.2451537Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ891130Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain481103Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1331097Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht2671051- 641035