http://www.stat.fi/tup/suoluk/suoluk_vaesto.html#vaestorakenne yli 65 v on 18,8 % kansasta. http://www.aamulehti.fi/Ulkomaat/1194823498234/artikkeli/kiina maaraa lailla lasten huolehdittava ikaantyvista vanhemmistaan.html
"Viranomaisten mukaan Kiinassa on 194 miljoonaa yli 60-vuotiasta, mikä vastaa noin 14 prosenttia väestöstä."
Suomessa olisi oltava myös laki jolla määrättäisiin Huoltosuhde ja isovanhemmille oikeus lapsenlapsiin.
Näin meillä..
3
115
Vastaukset
- . . . .
Ei suomessa haetakaan kuin isovanhemmille velvollisuutta hoitaa lapsenlapsia.
Näitä vaatijoita pursuaa... - Ajatus vaan
En ymmärrä että lapsilla olis velvollisuus täällä Suomen maassa hoitaa vanhempiaan, kun eihän monilla vanhemmillakaan tunnu olevan mitään kiinnostusta omien lastensa elämään nyt kun lapset ovat aikuisia tai kiinnostusta omiin lastenlapsiinsakaan. Niin makaa kuin petaa.
Meidän lapsuus oli ainakin sitä että vanhemmat valitti kuinka rankkaa on olla vanhempi ja jaksaminen lopussa ja oltiin yksi sun toinen päivä omilla isovanhemmilla hoidossa tai jossian muualla hyysättävänä.
Nyt sitten valittavat sitä ihan samaa kun ovat isovanhempi-iässä ja jaksaminen on edelleen lopussa, nyt omien lasten sijasta lastenlasten suuntaa.
Itse olen jo nyt erilainen vanhempi kuin omat vanhempani ja haluan olla erilainen isovanhempi kuin omat patalaiskat vanhempani ovat.
Eikä mieleeni tulisi todellakaan myöskään penätä "vanhusten hoitovastuuta" omilta lapsilta, eihän se ole velvollisuus. Velvollisuus on vain omista lapsista huolehtiminen kun heidät on hankkinut. Kaikki muut kuuluvat oikeuksien piiriin ja riippuvat ihmissuhteiden kunnosta.
Isovanhempi-iässä toivon vain että lapseni ja lapsenlapseni haluavat olla kanssani tekemisissä, ja vähän autella arjessa jos ehtivät ja haluavat. Todennäköisesti sujuu luonnostaan jos olen heidän elämässään aikuisiälläkin mukana ja vastavuoroisesti auttelen heitä lastenhoidossa. Toivon että omia lapsenlapsia saan ja tyttöni mm. sanoikin että haluaa isona äidiksi. - 18934139
Usko että isovanhemmat jotka eivät halua olla tekemisissä lapsiensa tai lastenlapsiensa kanssa, on pieni vähemmistö.
Omat vanhempani kyllä kuuluivat siihen vähemmistöön. Meistä kellään ei ollut vielä lapsia, kun äiti teki selväksi, että yhtäkään lapsenlasta ei edes syliinsä ota.
Ja sanansa piti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400006101004424h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?102458Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2111862Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja231663- 721050
Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.43993Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?75875Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57862En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.43832Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee
Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä82792