Miten kääntyä lestadiolaiseksi?

Apua kaipaava

Oon siis 17-vuotias tyttö. Kävin suvisuroissa jo toista kertaa ja nyt tuntuu että haluaisin olla ja elää niin kuin lestadiolaiset. Saisi elämälle tarkoituksenkin.. Voiko joku auttaa? En tunne ketään lestadiolaista :(

76

7736

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lopeta!

      Älä hullujas puhu!

      • -Jeppe-

        Lestadiolaiseksi ei voi kääntyä, vaan lestadiolaiseksi kasvatetaan. Lestadiolaisuus ei ole uskonto vaan kulttuuri, kuten esim. juutalaisuus ja mustalaisuus.


      • sanan liettä rauhaisaa
        -Jeppe- kirjoitti:

        Lestadiolaiseksi ei voi kääntyä, vaan lestadiolaiseksi kasvatetaan. Lestadiolaisuus ei ole uskonto vaan kulttuuri, kuten esim. juutalaisuus ja mustalaisuus.

        jeppe
        tuo on sinulta tietämättömyyttä, luuloja ja vai ihan suoranaista valhetta.
        Jokaisen syntisen on tehtävä parannus l. suunta vaihtuu ja omatunto puhdistu.
        Ihanaa ja iloista vanhurskaan vapaata eloa ja rauhaa Pyhässä Hengessä.
        Hyvää yötä lupaan rukoilla, pyytää Taivaan isältä että hän herättelisi ja ohjaisi meidän kulkua oikealle tielle.


      • Daemonium

        Juokseppa Jeppe Perseeseen.


    • en suosittele

      Älä missään tapauksessa rupea lestadiolaiseksi.
      Paitsi jos haluat:
      - 15 lasta
      - olla kotiäitinä niin kauan, että kaikki 15 lastasi ovat isoja
      - kestää henkistä & hengellistä väkivaltaa
      - lastesi kärsivän isossa perheessä & mahdollisesta kiusaamisesta koulussa, myöhemmin myös äitinä/isänä kymmenelle lapselle
      - olla ajattelematta omilla aivoillasi
      - sinusta puhuttavan pahaa selän takana
      ...ja kaikkea muuta "kivaa"

      Tarkoitukseni ei ole olla ilkeä, mutta nämä vain ovat tosiasioita. Kenellekään en suosittele kääntymistä lestadiolaiseksi.
      Kaiken lisäksi kääntyneisiin saatetaan suhtautua joskus melko nuivasti.

      Toivottavasti löydät itsellesi jonkin paremman yhteisön :)

      Huom. ylläpito, laitan viestin takaisin jos poistetaan. Eli ei kannata.

      • en suosittele

        Niin, ja perheeni on myös lestadiolainen, joten kokemusta on. Lähden tosin heti kun vain mahdollista :)


      • entinen vl

        Hyvä että täällä on edes joku järkevä!


      • Tervetuloa
        entinen vl kirjoitti:

        Hyvä että täällä on edes joku järkevä!

        Sinun mielipiteesi on tuo ja sinulla on siihen oikeus.
        Liitän teidät kaikki palstalla olijat rukoukseeni.
        Hyvää yötä, Jeesus myötä on parhain pään alunen.


      • Anonyymi

        Tarviin ne 15 lasta kun muuten afrikkalaiset valtaa suomen joten käännyn joko lestadiolaiseksi tai muslimiksi, kaikki muut uskonnot ja ihmiset ovat häviäviä


    • hukassauskova

      Minulla on samanlaisia ajatuksia. Olen luterilainen nainen, olen jo 25v ja neitsyt. En halua mitään yhden illan juttuja tai parin kuukauden suhteita,Tästä maailmasta on vain niin vaikea löytää miestä jolla olisi samanlaiset ajatukset kuin minullakin. Ongelmani on että lestadiolaisetkin ovat liian outoja minulle :D Haluaisin sen yhteilöllisyyden, keskinäisen rakkauden, välittämisen ja ne arvot joita heillä on, mutta en tiedä olisinko valmis jättämään tämän elämän tavat taakseni. Jos alkaisin lestaksi, enkö saisi enää meikata, tanssia, käydä kaljalla tai muita minun nykyiseen elämääni kuuluvia juttuja. Tiedän lestoja mutta en kehtaa mennä puhumaan heidän kanssaan. Lisäksi minua pelottaa että lesta miehet ovat liian sovinisteja, siis sellaisia että ovat niin machoja ja perheen päitä että. Ehkäisystä olen sitä mieltä että voisin sitä joskus käyttää koska en haluaisi ainakaan yli kymmentä lasta :D Teille jotka sanotte että älä ryhdy lestaksi, kertoisitteko minkä ikäisiä olette, koska lestadiolaisuus on muuttunut vuosien varrella ja minun tuntemani tai tietämäni lestat jotku ehkäisee ja monilla on tv yms. yms. että ei se enää ole pelkkiä sääntöjä.?

      • Jösti

        Ongelmana on, että naimattoman lestanaisen on tosi vaikeaa löytää vl-mies. Uskottoman miehen kanssa avioituminen on kielletty. Olen kuullut, että jokaista naimaikäistä miestä kohti on jopa 2 - 3 naista. Näin ollen pelkästään kunnon miehen saamiseksi ei kannata kääntyä lestaksi.


      • hukassauskova
        Jösti kirjoitti:

        Ongelmana on, että naimattoman lestanaisen on tosi vaikeaa löytää vl-mies. Uskottoman miehen kanssa avioituminen on kielletty. Olen kuullut, että jokaista naimaikäistä miestä kohti on jopa 2 - 3 naista. Näin ollen pelkästään kunnon miehen saamiseksi ei kannata kääntyä lestaksi.

        No en minä miehen takia sinne ole kääntymässä, mutta en kyllä haluaisi elää ilman miestäkään. Kyllä minä flirttailla osaan ,en ole aatellut että miehen hankkiminen vaikeaa olisi, mutta tiedä sitten noista lestoista..Olen kyllä aatellut liittyä myös herännäisiin, heillä ainakaan ei ole mitään sääntöjä vaan annetaan ihmisen rauhassa uskoa.Ja sielläkin lauletaan Siionin lauluja :) Kaipaisin vain uskovien yhteyttä ja rauhaa. :)


      • Tervetuloa

        Kuule jos tuntisit minut, antaisiin sinulle raajaa synnit anteeksi.
        Voisi olla et haluisit itse siitä kertoa.
        Kuule ei ne sinun tavat sinua tai meitä lopulta häiritse. Voit jatkaa, usein vain ihminen ei enään näe kaikkea entistä tapaansa, niin tärkeänä et pitää siitä kiinni.
        Ja nykyisin jokainen vanhollislestadiolainen on ilahtunut sydämestään, aina kun joku tekee parannuksen. Etelässä, suurissa kaupungeissa on uusia tulioita meitä ja Herraa seuraamaan:-)


      • Tervetuloa
        Tervetuloa kirjoitti:

        Kuule jos tuntisit minut, antaisiin sinulle raajaa synnit anteeksi.
        Voisi olla et haluisit itse siitä kertoa.
        Kuule ei ne sinun tavat sinua tai meitä lopulta häiritse. Voit jatkaa, usein vain ihminen ei enään näe kaikkea entistä tapaansa, niin tärkeänä et pitää siitä kiinni.
        Ja nykyisin jokainen vanhollislestadiolainen on ilahtunut sydämestään, aina kun joku tekee parannuksen. Etelässä, suurissa kaupungeissa on uusia tulioita meitä ja Herraa seuraamaan:-)

        Kuule jos tuntisit minut, antaisin sinulle salaa synnit anteeksi.
        Näin piti kirjoittaa, nyt saat tolkun.
        Kokeile mitä vaan, mut minä sanon et tässä on sinulle haluamaasi yhteisöllisyyttä.


      • ei sentään lesta
        hukassauskova kirjoitti:

        No en minä miehen takia sinne ole kääntymässä, mutta en kyllä haluaisi elää ilman miestäkään. Kyllä minä flirttailla osaan ,en ole aatellut että miehen hankkiminen vaikeaa olisi, mutta tiedä sitten noista lestoista..Olen kyllä aatellut liittyä myös herännäisiin, heillä ainakaan ei ole mitään sääntöjä vaan annetaan ihmisen rauhassa uskoa.Ja sielläkin lauletaan Siionin lauluja :) Kaipaisin vain uskovien yhteyttä ja rauhaa. :)

        >sielläkin lauletaan Siionin lauluja :)

        Tarkistapa tietosi!


        >Kaipaisin vain uskovien yhteyttä ja rauhaa. :)

        Kokeilepa sitten niitä heränneitä. Miehiäkin on kivasti.


      • Ljbljvcgc
        Jösti kirjoitti:

        Ongelmana on, että naimattoman lestanaisen on tosi vaikeaa löytää vl-mies. Uskottoman miehen kanssa avioituminen on kielletty. Olen kuullut, että jokaista naimaikäistä miestä kohti on jopa 2 - 3 naista. Näin ollen pelkästään kunnon miehen saamiseksi ei kannata kääntyä lestaksi.

        "Olen kuullut, että jokaista naimaikäistä miestä kohti on jopa 2 - 3 naista."

        Ei pidä paikkaansa. Melko tasan menee, joillain paikkakunnilla ehkä 1 : 1.5.


      • hukassauskova
        Tervetuloa kirjoitti:

        Kuule jos tuntisit minut, antaisin sinulle salaa synnit anteeksi.
        Näin piti kirjoittaa, nyt saat tolkun.
        Kokeile mitä vaan, mut minä sanon et tässä on sinulle haluamaasi yhteisöllisyyttä.

        No kiitos vain, mutta jäin miettimään miksi salaa? :) Olen kuunnellut seuroja ja nyt suviksia mutta en vain jotenkin osaa ottaa vastaan tuota Jeesuksen nimessä ja veressä kaikki synnit anteeksi lausetta. Tiedän mitä tarkoittaa mutta en osaa uskoa sitä omalle kohalleni. Onko minussa jotain vikaa? :/ Pyydän yleensä anteeksi rukouksessa itse syntini.


      • Tervetuloa
        hukassauskova kirjoitti:

        No kiitos vain, mutta jäin miettimään miksi salaa? :) Olen kuunnellut seuroja ja nyt suviksia mutta en vain jotenkin osaa ottaa vastaan tuota Jeesuksen nimessä ja veressä kaikki synnit anteeksi lausetta. Tiedän mitä tarkoittaa mutta en osaa uskoa sitä omalle kohalleni. Onko minussa jotain vikaa? :/ Pyydän yleensä anteeksi rukouksessa itse syntini.

        Miksikö salaa?
        Minä annoin esim. suoraan omasta elämästä. Tein parannuksen salaa, meitä kolmea ei-vl:ää kiinnosti ja ihmetytti uskovaisten tavat.
        Minä yritin pyytää molempia niin hyvää ystävääni kuin työkaveriani Jämsän maakunnallisiin.
        Heidän kiinnostus muuttui äkkiseltään kovaksi vastustamiseksi ja minunkin lähdön estelyksi.
        Jatkoin etsimistä - rukoilua ja kuuntelin netistä suviseurojen tallenteita. Olin puhdista kuullut et joku oli uskonut siitä yleisestä julistuksesta, Jeesuksen nimessä... itse en jaksanut niin tehdä. Minua mietitytti kaikki, tuttua myös tuo ajatuksessi "onko minussa jokin vika" Mietin, et en jaksa uskoa, jos minua varjellaan vanhollislestadiolaisesta uskosta näin.
        Ja toisaalta jokin vl:ssä kiehtoi ja veti puoleensa.
        Näiden ristiriitaisten ajatusten pyörityksestä seuratapahtumaan lähtö tuntui yksin kovin hankalalta, mahdottomalta....
        Sala syntien anteeksi julistaminen toimi minulla:-)


      • Anonyymi

        Miksikas en alkaisi lestadiolaiseksi?


      • Anonyymi

        Hei!
        Olisin kiinnostunut opastaan sua uskon asioissa eteenpäin, jos asia vielä on ajankohtainen. Olen 45v uskovainen mies. Mistä päin sinä olet?


      • Anonyymi
        hukassauskova kirjoitti:

        No en minä miehen takia sinne ole kääntymässä, mutta en kyllä haluaisi elää ilman miestäkään. Kyllä minä flirttailla osaan ,en ole aatellut että miehen hankkiminen vaikeaa olisi, mutta tiedä sitten noista lestoista..Olen kyllä aatellut liittyä myös herännäisiin, heillä ainakaan ei ole mitään sääntöjä vaan annetaan ihmisen rauhassa uskoa.Ja sielläkin lauletaan Siionin lauluja :) Kaipaisin vain uskovien yhteyttä ja rauhaa. :)

        Lestadiolaisten laulukirja on nimeltään Siionin Laulut Ja Virret, kun taas körttien laulukirja on nimeltään Siionin Virret; nämä ovat siis kaksi ihan eri laulukirjaa. Että ihan vain tiedoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei!
        Olisin kiinnostunut opastaan sua uskon asioissa eteenpäin, jos asia vielä on ajankohtainen. Olen 45v uskovainen mies. Mistä päin sinä olet?

        17-vuotiaalla ei ole kertakaikkiaan yhtäkään hyvää syytä viettää 45-vuotiaan kanssa kahdenkeskistä uskonaikaa. Mitäpä jos menisit vaikka kirkkoon pyytelemään anteeksi syntisiä suunnitelmiasi?


      • Anonyymi

        en usko että mun kanssa olis kenenkään naisen hyvä olla vosin joutua homokiusauksiin ja muutenkin olen väkivaltainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        en usko että mun kanssa olis kenenkään naisen hyvä olla vosin joutua homokiusauksiin ja muutenkin olen väkivaltainen

        Sellainen kuumakalle et kaatuis 10 miestä sänkyyn


    • 9+1

      Hei!


      Menet vain rohkeasti käymään rauhanyhdistyksellä seuroissa,

      sieltä löytyy uskovaisia jotka saarnaa sulle kaikki synnit anteeksi.

      Kaikkea hyvää elämääsi!

      • 20+20

        Miksi pitää SAARNATA? Normaalipuheen luulisi riittävän - ihan normaali-ihmiseltä.


    • Aloittaja!!

      Täällä minä aloittaja. Ei vissiin kannata tänne kirjoitella kun heti aletaan negatiivisia asioita luettelemaan. Ajattelin mennä maakunnallisiin seuroihin ja siellä pyytää syntejä anteeksi. Hyvää jatkoa vaan kaikille täällä palstalla pyöriville :)

      • Lopettaja!

        Mitä olet aloittanut?

        Mene Ahvenanmaan maakuntaan!


      • 7+9

        Älä välitä näistä herjaajista, yrittävät vain tukkia taivaan tietä.


      • Oletko varma?
        7+9 kirjoitti:

        Älä välitä näistä herjaajista, yrittävät vain tukkia taivaan tietä.

        Oletko varma, ettei vl-"vain me" -tie vie helvettiin?


      • 7+9
        Oletko varma? kirjoitti:

        Oletko varma, ettei vl-"vain me" -tie vie helvettiin?

        Se tie vie Taivaan kotiin :)


      • lapsosten äiti

        Ihanaa! Lähde ihmeessä maakunnallisiin seuroihin! Ja ota rohkeasti yhteyttä kehen vaan ihmiseen/ryhmään ihmisiä siellä, he ilomielin kertovat, miten pääsee sisälle Jumalan valtakuntaan, saa synnit anteeksi ja näin rauhan sydämeen. Se on ihmeellinen Jumalan työ, vaikka se syntinlankeilevan ihmisen suusta kuuluukin se anteeksianto. :=) Selvästi Jumala on herättänyt sinun omantuntosi etsimään Jumalan valtakuntaa ja oikeasta paikasta! Hyviä seurahetkiä sinulle ja rukoilen puolestasi, että löydät kotiin, saat rohkeutta avata suusi. :=)


    • Apu vaikka körteiltä

      >Oon siis 17-vuotias tyttö.

      Miten niin SIIS?


      >En tunne ketään lestadiolaista :(

      Mutta minäpä tunnen ja toivon sydämestäni, ettei Sinusta tulisi samanlaista ylenkatsojaa.

      • Iisididld

        Just joo :D kaikkea hyvää sulle. Mahtava palsta!!!


    • höpisee

      Siihen porukkan pääsee kun ei ajattele omilla-aivoilla, uskoo, tekee ja tottelee kaikki mitä ukot

    • Takapenkkiläinen

      Mene vaikka lähimmälle ry:lle. Siitä se alkaa. Siellä saa synit anteekis katuva.

      • mietityttävät todella:-(

        Mitä mieltä olette?
        Jos menen rauhanyhdistykselle seuroihin. Ja sanon haluavani uskoa synnit anteeksi. Ja minulle saarnataan Jeesuksen "tehtävänjaon" mukaisesti kaikki synnit anteeksi. Olen odotellut turhaan, et tulisin tilaan, milloin en näkisi mutta mahdollisuutta, kuin tulla ja katua syntejä.
        Minä en teitä pilkkaa, ja monelta opin elän sietää elämää, mutta en ole oikein saanut itseäni liikkeelle, tai en ole hengellisesti katuva.
        Kysynkin, voinko kokeeksi tulla kokeilemaan "uskonista."
        Ja voiko näin saada uskomisen armon ja vapauden. Järkeilly olen, en teitä ja tapojanne vastaa, vaan teidän puolelle asettuen.
        Itsestä tuntuu, että minulle sopisi vanhollislestadiolainen usko ja elämä. Esirukoilkaa puolestani, olen nähnyt ja työn puolesta ravintolatyöntekijänä näen tämän tästä toisenlaista menoa.


      • Vl tyttö 1990
        mietityttävät todella:-( kirjoitti:

        Mitä mieltä olette?
        Jos menen rauhanyhdistykselle seuroihin. Ja sanon haluavani uskoa synnit anteeksi. Ja minulle saarnataan Jeesuksen "tehtävänjaon" mukaisesti kaikki synnit anteeksi. Olen odotellut turhaan, et tulisin tilaan, milloin en näkisi mutta mahdollisuutta, kuin tulla ja katua syntejä.
        Minä en teitä pilkkaa, ja monelta opin elän sietää elämää, mutta en ole oikein saanut itseäni liikkeelle, tai en ole hengellisesti katuva.
        Kysynkin, voinko kokeeksi tulla kokeilemaan "uskonista."
        Ja voiko näin saada uskomisen armon ja vapauden. Järkeilly olen, en teitä ja tapojanne vastaa, vaan teidän puolelle asettuen.
        Itsestä tuntuu, että minulle sopisi vanhollislestadiolainen usko ja elämä. Esirukoilkaa puolestani, olen nähnyt ja työn puolesta ravintolatyöntekijänä näen tämän tästä toisenlaista menoa.

        Tuo voi olla hyvä idea että menet ry:lle :) itse pyysin ensimmäistä kertaa syntejä anteeksi kaks vuotta sitten ja sen jälkeen tuntu että iloa ja energiaa oli ihan hirveesti. Tsemppiä! Me rukoilemaan sun puolesta


      • mietityttävät todella:-(
        Vl tyttö 1990 kirjoitti:

        Tuo voi olla hyvä idea että menet ry:lle :) itse pyysin ensimmäistä kertaa syntejä anteeksi kaks vuotta sitten ja sen jälkeen tuntu että iloa ja energiaa oli ihan hirveesti. Tsemppiä! Me rukoilemaan sun puolesta

        Kiitos vastauksesta ja ajatukseni tuesta. En tiedä kuinka tuollainen usko mahtaa kantaa. Ja onnistukohan tuota edes näin tekemään.
        Nettiseuroissa ja tai henkilökuvissa aika monen parannuksen tehneen kuvauksesta, minulle on muodostunut se kuva kovasta katumuksesta ennen uskovaiseksi tuloa. Itse olen neutraalisti liikkellä ja kiinnostuneena haluaisin, et saisin mahdollisuuden lähteä kulkemaan seurassanne.
        Pyydän et ihmiset muistaisivat minua ja muita kaltaisiani ei vanhollislestadiolaisia esirukouksi.
        Vanhollislestadiolaiset saisivat mielestäni kehittää jonkun uuden lähetysmuodon evl-kirkon sisälle, vaikka yksi tietty viikonvaihde kaikkiin kirkkoihin ympäri maan esim. jollakin teemalla. Sama sisälähetti voisi hoitaa ne kaikki, jotta tulisi tasapuolista opetusta.


      • Siunaustaelämääsi
        mietityttävät todella:-( kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta ja ajatukseni tuesta. En tiedä kuinka tuollainen usko mahtaa kantaa. Ja onnistukohan tuota edes näin tekemään.
        Nettiseuroissa ja tai henkilökuvissa aika monen parannuksen tehneen kuvauksesta, minulle on muodostunut se kuva kovasta katumuksesta ennen uskovaiseksi tuloa. Itse olen neutraalisti liikkellä ja kiinnostuneena haluaisin, et saisin mahdollisuuden lähteä kulkemaan seurassanne.
        Pyydän et ihmiset muistaisivat minua ja muita kaltaisiani ei vanhollislestadiolaisia esirukouksi.
        Vanhollislestadiolaiset saisivat mielestäni kehittää jonkun uuden lähetysmuodon evl-kirkon sisälle, vaikka yksi tietty viikonvaihde kaikkiin kirkkoihin ympäri maan esim. jollakin teemalla. Sama sisälähetti voisi hoitaa ne kaikki, jotta tulisi tasapuolista opetusta.

        Kolkuttavalle avataan, sanotaan sanassa. Jumala kuulee rukouksesi ja antaa voimia lähteä seuroihin kuuntelemaan ja kyselemään asioista jotka mietityttävät.


      • Oppia ikä kaikki?
        mietityttävät todella:-( kirjoitti:

        Mitä mieltä olette?
        Jos menen rauhanyhdistykselle seuroihin. Ja sanon haluavani uskoa synnit anteeksi. Ja minulle saarnataan Jeesuksen "tehtävänjaon" mukaisesti kaikki synnit anteeksi. Olen odotellut turhaan, et tulisin tilaan, milloin en näkisi mutta mahdollisuutta, kuin tulla ja katua syntejä.
        Minä en teitä pilkkaa, ja monelta opin elän sietää elämää, mutta en ole oikein saanut itseäni liikkeelle, tai en ole hengellisesti katuva.
        Kysynkin, voinko kokeeksi tulla kokeilemaan "uskonista."
        Ja voiko näin saada uskomisen armon ja vapauden. Järkeilly olen, en teitä ja tapojanne vastaa, vaan teidän puolelle asettuen.
        Itsestä tuntuu, että minulle sopisi vanhollislestadiolainen usko ja elämä. Esirukoilkaa puolestani, olen nähnyt ja työn puolesta ravintolatyöntekijänä näen tämän tästä toisenlaista menoa.

        " työn puolesta ravintolatyöntekijänä näen tämän tästä toisenlaista menoa. "

        Saattaapi tuota tulla uudelleenkouluttautuminen eteen.
        Ei taida olla sopivaa ainakaan anniskeluravintolassa työskennellä jos on SRKlainen.
        Mutta tuohon saat varmaan vastauksen ry:llä, kun kyselet mitkä ammatit on sallittuja.


      • vl poika -97
        Oppia ikä kaikki? kirjoitti:

        " työn puolesta ravintolatyöntekijänä näen tämän tästä toisenlaista menoa. "

        Saattaapi tuota tulla uudelleenkouluttautuminen eteen.
        Ei taida olla sopivaa ainakaan anniskeluravintolassa työskennellä jos on SRKlainen.
        Mutta tuohon saat varmaan vastauksen ry:llä, kun kyselet mitkä ammatit on sallittuja.

        Ei oo mitään sallittuja tai kiellettyjä ammatteja. On niitä ammatteja joista tulee sydämmelle joko hyvä tai huono mieli


      • VanhaToiveesiOnKuultu
        mietityttävät todella:-( kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta ja ajatukseni tuesta. En tiedä kuinka tuollainen usko mahtaa kantaa. Ja onnistukohan tuota edes näin tekemään.
        Nettiseuroissa ja tai henkilökuvissa aika monen parannuksen tehneen kuvauksesta, minulle on muodostunut se kuva kovasta katumuksesta ennen uskovaiseksi tuloa. Itse olen neutraalisti liikkellä ja kiinnostuneena haluaisin, et saisin mahdollisuuden lähteä kulkemaan seurassanne.
        Pyydän et ihmiset muistaisivat minua ja muita kaltaisiani ei vanhollislestadiolaisia esirukouksi.
        Vanhollislestadiolaiset saisivat mielestäni kehittää jonkun uuden lähetysmuodon evl-kirkon sisälle, vaikka yksi tietty viikonvaihde kaikkiin kirkkoihin ympäri maan esim. jollakin teemalla. Sama sisälähetti voisi hoitaa ne kaikki, jotta tulisi tasapuolista opetusta.

        >Pyydän et ihmiset muistaisivat minua ja muita kaltaisiani ei vanhollislestadiolaisia esirukouksi.

        Näinpä teen. Usein rukoilen myös eräiden vanhoillislestadiolaisten puolesta, jotta he voisivat luopua kylmästä ja kovasta sydämestä.


    • kjkl

      Paikallisessa kirkollisessa lehdessä on seurapaikat ja seura-ajat. Voit käydä seuroissa ja seurojen jälkeen pyydä keskutella puhujan kanssa niin selviää nuo asiat!

    • Sitten hourulaan

      hoitoon siitä elämänilo ilo vasta alkaa.

    • pedon merkki

      Pelkääkö ihmiset tosiaan noin paljo jumalaa että pitää pyydellä jatkuvasti syntejään anteeks? tiesittekö muuten että pelko on sairaus

    • Tietämätön

      Saako lestadiolainen mies tapailla monia naisia samaan aikaan, kun taas meidän kulttuurissa yhtä naista tapaillaan kerrallaan... valitseeko hän sitten heistä itselleen parhaimman mahdollisen vaimon? tyhmä kysymys ehkä, mutta kiittäisin kovasti rehellisestä ja suorasta vastauksesta.

      • Anonyymi

        Saa saa ja pitääkin.
        Lestaatiolainen mies valitsee vaimoehdokkaista sen, jolla on leveimmät lanteet ja suurimmat rinnat.
        Kas kun nuo em. ominaisuudet naisessa kertovat hyvästä hedelmällisyydestä.
        Lisääntyminen on vellunaisen ja -miehen tärkein tehtävä.


    • Lopeta!

      Älä tyttörukka edes ajattele noin HULLUJA!

      • tietämätön

        Eikö kukaan osaa vastata.


    • filosofian rohto

      Ei mitenkään. Jumala kyllä kutsuu jos niin haluaa. Ja ohjaa.

    • Jos Sinullaon lestadiolainen lähisuku tai paikkakunnalla samanikäisiä lestadiolaisia, on tuo pyyntösi käsitettävä. Tässä kaaosmaisessa tilanteessa voisi olla parempi etsiä neutraalia uskovaisten joukkoa. Tavallinen seurakuntaväki ja jumalanpalvelus sakramentteineen tuo kyllä rauhan. Jumalan sanan lukeminen ja rukous sekä titysti Sanan uskominen ja evankeliumin vastaanottaminen ovat avainasemassa. Tukea jokainen tarvitsee nykyisin. Youtubessa on paljon Siionin lauluja, joita voi kuunnella. - Mitä ammatteihin tulee, esim. seurakunnissa työn tekeminen, varsinkin papin virka on naisilta kielletty. Jossain vaiheessa jopa kirkkokuorokin oli kielletty ja yleensä muiden kanssa seurustelu. - Mitä miehiin tulee, en suosittele. Aika omistushaluisia ja liian kovakouraisia. Hienotunteisuus monelta puuttuu naista kohtaan.

    • rauhaa ja iloa

      Niin se Jumala puhuttelee ja ohjaa oikealle tielle. Ei siihen muiden kannata negatiivisesti puuttua. Antaa heidän tutustua "porukkaan" ja uskoon, kenellä se kiinnostaa. Saa rauhan ja ilon elämään :)

    • Tietotuusjaelämä

      17 vuotiaan ei kannata sitoutua vielä mihinkään. Ymmärrän jos suviseuroissa tapasit vl pojankollin ja se jäi hiertämään ajatuksia.
      Elämän tarkoitus tietysti on sekin että sitoo itsensä muiden määräiltäväksi uskonnolliseen järjestöön. Mikä merkitys sillä on elämälle, sen tietää vasta sitten kun huomaa olevansa sidottuna lahkon ikeeseen.
      No, jokainen päättää itse mitä tekee, itse kiertäisin kaukaa vl liikkeen.

    • Radiousk

      Kesäseuraradion mukaan puhuja pyytää kuuntelijoilta syntejä anteeksi. Kuuntelijat eivät pyydä samalla tavalla kuin ennen, vaan puhuja saarnaa yleisesti synnit anteeksi. Liekö radion ja netin takia.

    • rewsat

      Netin kautta ei onnistu syntien anteeksi saaminen minulla palomuuri estää ,ilmoittaa vaan laiton toiminto.

      • Merkillinen ajatus, että pitäisi kääntyä johonkin uskontoon tai lahkoon, kun minun lukemani perusteella pitää kääntyä vain pois huonoilta teiltänsä jos ne sellaiset ovat.

        " Onko minulle mieleen syntisen kuolma, eikö se, että hän kääntyy pois teiltänsä ja saa elää "


    • teeparannus

      Täällä kirjoitetaan monenlaista perätöntä.
      Jeesuksen haudaltakin lähti kaksi erilaista sanomaa.
      Oikea: Jeesus on noussut kuolleista.
      Väärä, joka maksettiin rahalla.
      Valitse oikea.

    • Anonyymi

      Miten niin 'siis'?

    • Anonyymi

      Jos haluat sydämeesi uskon, tee niin kuin ne puheet sydämessäsi kehoittavat.

    • Anonyymi

      MIKSI TÄÄLLÄ ON LAITETTU TAAS NÄITÄ VANHOJA ALOITUKSIA, VUODESTA 2013 jo ALKAEN ?!
      IHMISET , SUURIMMAKSI OSAA VAIN PILKKAAVAT VL-VÄKEÄ.
      LIENEE TUO ALOITTAJA TYTTÖ JO TEHNYT OMAN RATKAISUNSA, JOKO ON SAANUT YHTEYDEN VL-VÄKEEN TAI EI ! TOIVOTTAVASTI ON LÖYTÄNYT USKOVAISTEN YHTEYTEEN, KUN SITÄ ASIAA KYSELIKIN !
      LOPETTAKAA NÄMÄ VANHAT PILKKAPUHEIDEN NOSTOT TÄNNE, EI OLE OIKEIN TÄMMÖINEN RIENAUS ! VOI HYVÄ LUOJA, AUTA, MEITÄ , ETTEI NÄITÄ PILKKAAJIA ENÄÄ TÄNNE EKSYISI ! MIKÄ TAHO NÄIDEN TAKANA ONKAAN !?
      ETTEKÖ TE TAJUA, ETTÄ ITSE TUOMITSETTE VL-VÄKEÄ, VAIKKA SANOTTE, ETTÄ VL-VÄKI TUOMITSEE IHMISIÄ !! AJATELKAAHAN ENSIN, ENNEN KUIN KIRJOITTELETTE NÄITÄ JUTTUJANNE ! (kirjoitin isosti, kun niin tuntuu pahalta )

      • Anonyymi

        On kyllä ihme touhua tämä lestadiolaisten pilkka ja vaino. Mitähän nämä kirjoittelijat tällaisesta pahantahtoisesta toiminnasta hyötyvät? Täytyy olla isot patoutumat, että viitsii toisten ihmisten elämästä olla noin kiinnostunut.

        Asiahan on niin, että tällaista uskonryhmään kohdistuvaa törkeää kirjoittelua ei sallita tänä päivänä esim. juutalaisia tai muslimeja kohtaan. Niistä seuraa nopeasti syyte, kiihotus kansanryhmää kohtaan tai uskonrauhan häiritsemisestä. Uutisissa näitä on ollut ihan lähipäivinäkin.

        Nyt on alettava vaatimaan näitä solvaajia ja törkykirjoittelijoita tilille. Muistakaa, että poliisille voi jättää nimettömän nettivinkin, mikäli kohtaatte asiatonta kirjoittelua. Ja sitähän tällä palstalla riittää.

        Myös vanhoja kirjoituksia voisi poliisi tutkia. Tuomioita on jaettu vuosien takaisista kirjoituksista.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Kiitos tästä! En kuulu itae SRK:läinen, mutta suviseuroilla käyneenä voin todeta, että liikkeessä on Suomen tulevaisuus.


    • Anonyymi

      Velluksi kääntyminen on helppoa:
      Takavuosina piti mennä paikalliselle RY:lle ja nostaa kättä pystyyn seurapuheen aikana.
      Kädennostolla liityit vellulaisuuteen.
      Nykyään velluksi voi kääntyä ihan vain nettiseuroja kuuntelemalla, tai sitten suviseuraTV:tä katsomalla.

    • Kävit pari kertaa suviseuroissa, ja sanot, ettet tunne ketään lestadiolaista?

      Onpa ihme, eikö siellä ollut yhtään Wellua?

      Vai missä kävit? Ei mennyt oikein läpi?

    • Anonyymi

      Aloittaja oii ja on mitä ilmeisemmin trolli.

      Mutta joo: liittymällä lestaadiolaisiin elämä saa tarkoituksen.
      Ja se tarkoitus on pakkosikiäminen ja mm. TV:n, alkoholin, meikkien ja alkoholin välttely.
      Se on muuten kovaa hommaa se. Saa olla jatkuvasti varuillaan.

    • Anonyymi

      Auttaisiko siihen lobotomia?

    • Anonyymi

      Jos alottaja on tosissas ollut?
      On kiva kuulla mikä tilanne?

      • Anonyymi

        Aloittaja on "onnellisesti" VL ja naimisissa. Hänellä on 10 lasta ja lisää on tulossa.
        Hän pelkää jatkuvasti sortuvansa syntiin.
        Hän ei kuuntele radiota, koska sieltä voi tulla maallista musiikkia. TV:tä hän ei tietenkään katso.
        Hän ei käy "epäuskoisten" sukulaisten juhlissa, koska siellä voi joutua maljannostelusyntiin.
        Hän ei meikkaa, ei käytä korvakoruja.
        Hän synnyttää vaikka ei millään enää jaksaisi, eikä terveys periksi antaisi.
        Hän pelkää helvettiin joutumista.
        Hän käy talkoilemassa RY:llä, vaikka ei jaksaisi.
        Hän käy seuroissa 3 kertaa viikossa, koska ei halua joutua uskonveljien ja -sisarten juorujen kohteeksi.
        Hän on menettänyt elämänhalunsa ja -ilonsa.
        Hän on siis ihan tavallinen VL- lahkon edustaja.


    • Anonyymi

      Pitäisi kai pitää puhe jenkiesten areenalla muiden puolesta.

    • Anonyymi

      Aivan kuin kysyisit miten saan syövän, herpeksen ja skitsofrenian.

    • Anonyymi

      Tytön pitää hakeutua johonkin Pohjois-Pohjanmaan pieneen kylään ja hakeutua siellä lesojen iltarientoihin setämiesten pantavaksi ja näin saa siunauksen ja tulee kastetuksi lestadiolaisten perinteisellä ja sielullisella tavalla suoraan ydinjoukon käyttöön.

      • Anonyymi

        Kieli suupielestä roikkuen


    • Anonyymi

      Toisinaan jopa vanhemmat ovat vieressä neuvomassa miten homma toimii

    • Anonyymi

      Virsi 440 youtube

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      0
      7937
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      177
      1755
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1114
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1113
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      62
      1031
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      193
      945
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      920
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      886
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      823
    10. Itkisikö onnesta

      Jos panisin sua kunnolla?
      Ikävä
      86
      707
    Aihe