Outokummun julkinen liikenne

Outokumpuun muuttava

Miten tuo Outokkum julkinen liikenne? Pääsekö paikasta helposti toiseen ja kuinka usein bussit kulkevat? Entä posti?

Entä minkätasoisia ovat kaupungista löytyvät kerrostalot? Onko rauhallista asua, vai löytyykö paljon esim. lapsiperheitä pahvitaloissa?

12

437

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sesakar

Pääsee kävelemällä kun sisäistä bussiliikennettä ei ole. Pääasuinaleueilta matkat keskustaan ovat 1,5 km - 2 km. Joensuu - Kuopio linja-autot tulevat noiden alueiden läpi tai läheltä.

Suurin osa kerrostaloista on rakennettu 60 - 70 luvuilla. Löytyy sitten pari uutta ja on myös vanhoja peruskorjattuja. Pääsääntlöisesti on rauhallista asua. Mutta pitää muistaa että yksi häirikkö pystyy häiritsemään koko talon ja ympäristön rauhaa.

• week end for funny

Huomautan, että viikonloppuisin/koulujen loma-aikoina pääsee hyvin huonosti savonlinnaan päin julkisilla. Tai jos on varaa vielä taksilla Pöytälahteen, sieltä okuun, niin eikun opopperajuhlille kesäkansa.
      Koulujen aikaan pääsee hyvin varkauteen ja eteen päin. Vain viikolla.

Asuminen... Kallistuvaa, kun vanhat taloyhtiöt teettää pakollisia remontteja. Ihmiset nyt on kuten muuallakin, mutta omakotiasumista ei voita kyllä yhtikä mikään, ja siinä ihminen omaansa maksaa.

• Outokumpuun muuttava

Kuinka usein nuo Kuopio - Joensuu bussit sitten kulkevat? En omista autoa tms. joten kauppaan yms. olisi päästävä bussilla ellei sellaista sitten ole jossakin 15 min. kävelymatkan sisällä. En tiedä vielä mihin muutan, johonkin kaupungin vuokra-asuntoon.

Entä toimitetaanko siellä siis posti normaalisti joka arkipäivä?

• vilupittu

eihän täällä postia ole jaettu enää vuosiin. kaksi kertaa viikossa saa käydä valintatalon kassalta kysymässä klo 12-14 valisenä aikana.
        sitten, kun joensuuhun liitytään, niin sieltä sitten noudettava.

• 20133

Eipä näköjään kannata muuttaa Outokumpuun, Joensuu on sopivasti johon liitytte näin ollen sama mennä sinne suoraan eikä jäädä n.50 km päähän katoavien palveluiden äärelle.

• jos et osaa

netistä katsoa bussien aikatauluja, ei todellakaan kannata muuttaa tänne. Täällä ihmiset joutuvat ihan itse ottamaan selvää aikatauluista. Joensuussa tai Kuopiossa ei tarvitse tietää, kun on jo valmiiksi siellä.

• okulainen

Hei!

Mielestäni täällä on aivan viihtyisää asua, peruspalvelut löytyy. Posti, kaupat, pankit yms.Kuinka sanoisin pienehkö paikkahan tämä on,
      Kulkuyhteydet ovat mielestäni linja-autoilla hyvät ainakin Joensuu- Kuopio suuntaan.
      Kurkkaapa Outokummun kaupunkin nettisivuja sieltä löytyy paljon tietoa :)
      Jokaisella on oma mielipiteensä tästä tämä on vain yhden paljasjalkaisen mielipide ;) Tervetuloa

• EX Okulainen, onnex

Pieni velkainen paikka josta palvelut katoaa vähitellen, paljon on supistunut mm. verotsto poistunut, työkkäri vetelee vissiin viimeisiään muutamia mainitakseni. Kauppoja on mutta niissä on todella suolaiset hinnat verrattuna moneen muuhun paikkakuntaan, miksiköhän ???

Yleinen ilmapiiri ahdistava ja päällekäyvä, paljon eläkeläisiä ja huumeongelmaisia sekä juoppoja kokonais väkimäärään verrattuna...

Nettisivut antaa ruusunpunaisen kuvan todellisesta Okusta, muuttoa paikkakunnalle kannattaa harkita vähintään kaks ellei kolmekin kertaa ettei tuu isoa pettymystä.

Terv. entinen paljasjalkainen nykyisin satunnaisvierailija...

• Juurensa kasvattanut

Minä olen tottunut. tähän tuppukylän meininkiin. Oikaisen sen verran tuosta posti-asiasta. Tuo on provo jossa kirjoitettiin ettei postia jaeta.Kyllä meille on posti jaettu joka päivä (ei vkl-paitsi sanomalehti) Ehkä kaikkia kirjoituksia ei tarvitse ottaa ihan vakavasti.Aika hiljaiseloahan täällä on , mutta itse olen viihtynyt.

• Kuorma-auton tuomana

olen viihtynyt todella hyvin jo yli 40 vuotta. Palvelut pelaavat. Milloinkahan olen tarvinnut verotoimistossa käydä? En edes muista.

• Kädet ojossa ovat.

Verotoimistoa ei ihminen tarvitse, ei todellakaan.
        Niistä asioista kirjeitse pitää huolen sekä verotoimisto että ulosottomies tai vallesmanne.
        Kai Okussa löytyy ulosottomies? Sehän on lakisääteinen virka. Oltava jokaisella maitolaiturilla.

• sekaan vaan

Helsingistä muutin Outokumpuun enkä ole katunut yhtään. On mukavia ihmisiä, paljon tapahtumia ja aktiviteetteja. Itse olen nuori opiskelija eikä aika käy pitkäksi iltapäivisinkään, päinvastoin suorastaan. Palveluja löytyy laidasta laitaan, jäähalli, uimahalli ja urheilutalo, ulkoilualue, nuorisotalo, vaate-koru-kenkä ja silmälasiliike. Matkatoimisto, pari pizzeriaa, monta ravintolaa ja kahviloitakin löytyy. Kaikkien ketjujen päivittäistavarakaupat ja helposti lähestyttävä kaupunginhallinto.
      Meillä on täällä yhteisö jonne kaikki ovat tervetulleita. Tervetuloa vaan sinäkin :)

T: Outokumpu-Seuran hallituksen jäsen

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olit niin lähellä

Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa
      Ikävä
      118
      5131
    2. Kun me näemme taas

Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen
      Ikävä
      33
      2792
    3. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      34
      2629
    4. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      30
      2418
    5. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      22
      1660
    6. Oletko mielikuvasi kaivatusta muuttunut

Lähiaikoina? Jos, mihin suuntaan? Miten ja miksi?
      Ikävä
      118
      1637
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      10
      1560
    8. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      23
      1314
    9. Hukkuu hukkuu

Mitä houdiineja nämä kun ajaa veteen
      Laitila
      96
      1177
    10. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      9
      1154
    Aihe