Keularullan profiili pääsi irti rullasta ja purje kietoutui paljastuneen keulaharuksen ja rullan väliin. Muuta vahinkoa ei sattunut kuin että purjeeseen tuli rumannäköiset mustat rasvatahrat.
Purjeen materiaali on dacron laminaatti.
Olisiko vinkkejä millä saisi puhtaaksi? Vedellä ja pesuaineella ei lähde mihinkään?
Uskaltaako kokeilla trikloorietyleeniä?
Purjeet puhtaaksi
3
140
Vastaukset
Spriillä olen joskus tavallisesta dacron -kankaasta poistanut liimatahroja, mutta laminaatin kanssa on luonnollisesti riskinsä.
- fairya...
Trikloorietyleeni on ok dacronin kanssa. Ja kalvot ovat kemiallisesti suunnilleen samaa tavaraa. Hiukan epäilen kuitenkin, ettei kyse ole rasvatahroista, vaan metallipölystä, jota harus on foilista hionut. Kokeile tavallisia pesuaineita ensin.
- Rasvakäpälä
Olen jo kokellut Fairyllä ja mäntysuovalla. Kumpikaan ei auta.
(Mäntysuopa on itse asiassa aika hyvä liuottamaan rasvatahroja.)
Sitä minäkin olen miettinyt, että olisiko tahrat alumiinipölyä? Mustat ne ainakin on ja mihinkään ei lähde.
Voisihan sitä kokeilla etikkaa tai sitruunahappopohjaista puhdistusainettakin, jollei trikloorietyleeni auta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 501923
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1441900Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa631540- 681335
Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei2211309Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi2811184- 721178
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää341050Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps118966- 74965