Purjeet puhtaaksi

Rasvakäpälä

Keularullan profiili pääsi irti rullasta ja purje kietoutui paljastuneen keulaharuksen ja rullan väliin. Muuta vahinkoa ei sattunut kuin että purjeeseen tuli rumannäköiset mustat rasvatahrat.
Purjeen materiaali on dacron laminaatti.

Olisiko vinkkejä millä saisi puhtaaksi? Vedellä ja pesuaineella ei lähde mihinkään?
Uskaltaako kokeilla trikloorietyleeniä?

3

140

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Spriillä olen joskus tavallisesta dacron -kankaasta poistanut liimatahroja, mutta laminaatin kanssa on luonnollisesti riskinsä.

• fairya...

Trikloorietyleeni on ok dacronin kanssa. Ja kalvot ovat kemiallisesti suunnilleen samaa tavaraa. Hiukan epäilen kuitenkin, ettei kyse ole rasvatahroista, vaan metallipölystä, jota harus on foilista hionut. Kokeile tavallisia pesuaineita ensin.

• Rasvakäpälä

Olen jo kokellut Fairyllä ja mäntysuovalla. Kumpikaan ei auta.
        (Mäntysuopa on itse asiassa aika hyvä liuottamaan rasvatahroja.)
        Sitä minäkin olen miettinyt, että olisiko tahrat alumiinipölyä? Mustat ne ainakin on ja mihinkään ei lähde.
        Voisihan sitä kokeilla etikkaa tai sitruunahappopohjaista puhdistusainettakin, jollei trikloorietyleeni auta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hirvittävä onnettomuus.

Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      69
      2447
    2. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      147
      2050
    3. Hei sinä nainen

Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      69
      1812
    4. Kelan perkeleellinen käytäntö

Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      250
      1552
    5. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      68
      1385
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      296
      1312
    7. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      72
      1238
    8. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      37
      1133
    9. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      122
      1062
    10. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      74
      1005
    Aihe