V70 Classic 2.5T AWD '07 (125tkm) - uskaltaako ostaa?

Lavarotta77

Olisi otsikon mukainen hyväkuntoinen farkku tarjolla naapurilta (auton historia siis hyvin tiedossa ja tähän asti kyseinen yksilö ollut käytännössä ongelmaton) ja sinänsä hyvinkin "oikeaan hintaan" 17.000€. Kysymys vain kuuluukin, että jos tuollaisella Volvolla on 125tkm mittarissa, niin mitä asioita voi olettaa eteen tulevan lähivuosina? En tiedä autoista teknisesti juurikaan ja olen aina ihmetellyt, että miksi ihmisillä on niin kova kiire vaihtaa autot pois, kun niihin tulee 100tkm täyteen. Nyt sitten olisi sitten tuollainen peli tarjolla, joka kiinnostaisi kovasti, mutta kaipaisin perusteltuja näkemyksiä siitä, onko 2007 ja 125tkm ns. turvallinen ostos.

Lähinnä siis kaipaan kokemuksia/näkemyksiä siitä, mitä kannattaa tarkistaa ja mihin pitäisi varautua jatkossa.

Kiitos jo etukäteen asiallisista vastauksista!

37

2885

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hönötes

      No tuo 2.5t on koneena kyllä eri maata mitä nämä uusien autojen pikkuturbot on,vähän janoinen mutta taatusti kestävä. Eikun osta pois. Toki huollot tulee tehdä vuosittain mutta tosiaan ihan verrattavissa dieseleiden kestoon tuo mylly.

    • gs birotor

      Samat tarkistus kohteet kuin kaikissa autoissa.
      Onko jakohihna vaihdettu?
      Hyvä autohan tuo on ja kaikki lastentaudit on jo tuossa vaiheessa poistettu.

      Monesti siinä on myöskin hinnasta kyse kun tulee noita tasa satalukuja ajetussa määrissä vastaan.
      Itse sain viimevuonna hankittua 2 autoksi edullisesti auton liikkeestä, koska sen ajomäärä oli 220tkm vm 2005, kun asiakkaat katsoivat sen olevan liikaa ajettu ja nyt vuoden omistamisen jälkeen voin sanoa sen olleen todella hyvä ostos hinta/laatu suhteeltaan. (osto hinta selvästi alle yleisen markkinahinnan)

    • Lavarotta77

      Jep, sehän tässä kiinnostuksen on herättänytkin, että auton saisi markkinahintaa halvemmalla. Naapuri on siis vaihtamassa uuteen ja möisi vanhan minulle suunnilleen samaan hintaan kuin mitä liikkeet siitä hyvittäisivät. Noiden vastaavien pyynnithän liikkeissä ovat kuitenkin yli 20tEur.

      Eli vaikka kulutus onkin vähän korkea ja ehkä ylläpitokulutkin noilla kilometreillä hieman noususuuntaisia, niin tuolla hankintahinnan edullisuudella niitä pitäisi pystyä aika hyvin kattamaan. Ja kun muilta ominaisuuksilta (tilat, melutaso, turvallisuus, yleinen ajomukavuus ja tietysti se neliveto) kyseinen auto on todella passeli, niin kovasti houkuttelee.

      Normaalit tarkistukset teen tietysti (oman osaamiseni puitteissa), mutta jos näissä on jotain yleisesti esiintyviä vaivoja kun ikää on jo 5 vuotta ja kilometrejä 125tkm, niin niistä olisin mielelläni kuullut.

      • Hönötes

        No koiranluut kai Volvoissa oli ongelmana vuosituhannen alkupuolella mutta käsittääkseni ongelmaa ei enää näissä uudemmissa ole normaalia enempää..


      • Lavarotta77
        Hönötes kirjoitti:

        No koiranluut kai Volvoissa oli ongelmana vuosituhannen alkupuolella mutta käsittääkseni ongelmaa ei enää näissä uudemmissa ole normaalia enempää..

        OK, kiitos tiedosta.

        Ilmeisesti Volvot noin yleisesti ovat ruostesuojauksen osalta melko laadukkaita?


      • ämis
        Lavarotta77 kirjoitti:

        OK, kiitos tiedosta.

        Ilmeisesti Volvot noin yleisesti ovat ruostesuojauksen osalta melko laadukkaita?

        Kyseessä on varmaan automaatti? Varmista laatikon toiminta, että vaihtaa kanssa kunnolla. Niin kylmänä sekä kuumana. Auto olisi hyvä saada koeajoon vaikka koko viikonlopuksi.

        Varmista myös, että nelikko toimii. Näissä on jonkun verran ongelmia booriholkin, heldexin ja kulmavaihteen kanssa.

        Mikäli molemmat näistä tarvitsee uudet osat (laatikko 6t, nelikko 200e-2t) niin halvastakin autosta voi tulla melko hintava.


      • D5 XC AWD -07
        ämis kirjoitti:

        Kyseessä on varmaan automaatti? Varmista laatikon toiminta, että vaihtaa kanssa kunnolla. Niin kylmänä sekä kuumana. Auto olisi hyvä saada koeajoon vaikka koko viikonlopuksi.

        Varmista myös, että nelikko toimii. Näissä on jonkun verran ongelmia booriholkin, heldexin ja kulmavaihteen kanssa.

        Mikäli molemmat näistä tarvitsee uudet osat (laatikko 6t, nelikko 200e-2t) niin halvastakin autosta voi tulla melko hintava.

        Kannattaa testata haldexin toiminta ennen kauppoja. Eli ajonvakautus poispäältä ja kunnolla kenkää hiekkatiellä. Jos autosta kuuluu outoa "pätkimistä" takapäästä, haldeksin pumppu on sökö. Suosittelen joka tapauksessa nelivetoöljyn ja suodattimen vaihtamista.


    • 2kpl V70 perheessä

      Koiranluiden ja laakereiden vaihtoihin kannattaa varautua viimeistään 180tkm paikkeilla...

    • Lavarotta77

      Kiitoksia hyvistä vinkeistä! Pitää kiinnittää noihin huomiota. Olemme alustavasti sopineet, että naapuri käy vielä ennen mahdollista kauppaa huollattamassa Volvon ja mahtaakohan nuo mainitut asiat olla siis sellaisia, jotka huomataan ihan normaalissa Bilian huollossa vai pitääkö niiden osalta erikseen pyytää tarkistus?

      Ja onko nuo mahdolliset automaattivaihteiston ja nelivedon ongelmat sellaisia, jotka voivat ilmetä ihan ns. itsestään ja iän myötä vai vaativatko ne jotain rajua ajamista tms? Nimittäin auton nykyinen omistaja (jolla auto ollut uudesta lähtien) on kyllä käsitellyt autoa niin silkkihansikkain kuin vain mahdollista. Aina pesusta ajamiseen asti.

      • ämis

        Kyseisiä ongelmia ei välttämättä havaita perushuollossa, jos niihin ei erityisesti kiinnitetä huomiota.

        Ja mikäli omistaja olisi oikeasti pitänyt autoa kuin kipeetä v*ttua niin automaattilaatikon öljynvaihdoista huuhtelemalla löytyisi varmaan kuitit, mutta tälläistä on turha odottaa, kun autoa pidetään ja huolletaan huolto-ohjelman mukaisesti.


      • Pillkates
        ämis kirjoitti:

        Kyseisiä ongelmia ei välttämättä havaita perushuollossa, jos niihin ei erityisesti kiinnitetä huomiota.

        Ja mikäli omistaja olisi oikeasti pitänyt autoa kuin kipeetä v*ttua niin automaattilaatikon öljynvaihdoista huuhtelemalla löytyisi varmaan kuitit, mutta tälläistä on turha odottaa, kun autoa pidetään ja huolletaan huolto-ohjelman mukaisesti.

        Tiedoksi että Volvon huoltohjelmaan ei kuulu automaattilaatikon öljynvaihtoa ilman pyytämättä. Kuitenkin se kannattaa tehdä n 180-200tkm ajon jälkeen.
        Maksaa 250€ ja maksaa myös itsensä takaisin ajan mylten.


      • Geartronic__________
        Pillkates kirjoitti:

        Tiedoksi että Volvon huoltohjelmaan ei kuulu automaattilaatikon öljynvaihtoa ilman pyytämättä. Kuitenkin se kannattaa tehdä n 180-200tkm ajon jälkeen.
        Maksaa 250€ ja maksaa myös itsensä takaisin ajan mylten.

        Oikeasti automaattivaihdelaatikon öljyjen vaihtoa suositellaan n. 80.000km välein, ei n. 200.000 km:n kohdalla.


      • ämis
        Geartronic__________ kirjoitti:

        Oikeasti automaattivaihdelaatikon öljyjen vaihtoa suositellaan n. 80.000km välein, ei n. 200.000 km:n kohdalla.

        Niin.. ja oikeasti huolto-ohjelman mukainen vaihtoväli on 60tkm esim. taksikäytössä.


      • Geartronic__________
        ämis kirjoitti:

        Niin.. ja oikeasti huolto-ohjelman mukainen vaihtoväli on 60tkm esim. taksikäytössä.

        Kuten jo edellä on todettu, volvolla ei ole huolto-ohjelmassa automaattilaatikon öljyjen vaihtoa, vaan se pitää joka kerta erikseen tilata. On aivan eri asia, jos valmistaja suosittelee vaihtoa tietynlaisessa ajossa tietyn ajokilometrimäärän jälkeen.

        On aivan turha tulla pätemään jonkin tietyn erikoistapauksessa suoritettavan lyhyemmän vaihtoväillä. Tosi asia kuitenkin on, että automaattilaatikolla valmistajan suosittelema öljyjen vaihtoväli ei ole siellä 200.000 km:n paikkeilla, vaan siellä 80.000km:n paikkeilla.


      • ämis
        Geartronic__________ kirjoitti:

        Kuten jo edellä on todettu, volvolla ei ole huolto-ohjelmassa automaattilaatikon öljyjen vaihtoa, vaan se pitää joka kerta erikseen tilata. On aivan eri asia, jos valmistaja suosittelee vaihtoa tietynlaisessa ajossa tietyn ajokilometrimäärän jälkeen.

        On aivan turha tulla pätemään jonkin tietyn erikoistapauksessa suoritettavan lyhyemmän vaihtoväillä. Tosi asia kuitenkin on, että automaattilaatikolla valmistajan suosittelema öljyjen vaihtoväli ei ole siellä 200.000 km:n paikkeilla, vaan siellä 80.000km:n paikkeilla.

        Aivan varmasti on huolto-ohjelmassa automaattilaatikon öljynvaihto huuhtelemalla taksi tai vastaavassa "raskaassa" käytössä. Tosin normaalin kuolevaisen peruspertin auto ei kuulemma marmoritiskillä tarvitse mitään öljynvaihtoja. Ongelmat korjataan vaihtamalla uusi loota.


      • -Haynes-
        Geartronic__________ kirjoitti:

        Oikeasti automaattivaihdelaatikon öljyjen vaihtoa suositellaan n. 80.000km välein, ei n. 200.000 km:n kohdalla.

        Volvon korjausoppaan mukaan sopiva V70/S80/S60 automaatin öljynvaihtoväli on n. 120-180 tkm. normaalikäytössä. Eihän sen vaihdosta useammin ole haittakaan oikein tehtynä ...muuta kuin kukkarolle ; )


      • htwrhheqhe
        -Haynes- kirjoitti:

        Volvon korjausoppaan mukaan sopiva V70/S80/S60 automaatin öljynvaihtoväli on n. 120-180 tkm. normaalikäytössä. Eihän sen vaihdosta useammin ole haittakaan oikein tehtynä ...muuta kuin kukkarolle ; )

        Vai olisiko sittenkin oletettu laatikon elinikä?


      • 14+8
        ämis kirjoitti:

        Aivan varmasti on huolto-ohjelmassa automaattilaatikon öljynvaihto huuhtelemalla taksi tai vastaavassa "raskaassa" käytössä. Tosin normaalin kuolevaisen peruspertin auto ei kuulemma marmoritiskillä tarvitse mitään öljynvaihtoja. Ongelmat korjataan vaihtamalla uusi loota.

        Ja alkuperäinen kysyjä kertoi olevansa ostamassa ~125.000km. ajettua autoa taksikäyttöön ?


    • Pillkates

      itse ostin vuosi sitten samanlaisen auton ja parempaa hakea. Lähtee ko hauki rannasta niin talvella kuin kesälläkin. Auto ollut 1 omistaja ennen minua ja huollettu kerran vuodesa volvolla. Ajettu oli 134thkm. eikä mitää vikaa.
      Nyt mittarissa 173thkm. edelleen menee kuin juna.

      Tällä hetkellä auton ns kauppa hinta on n. 20-22tkeuroa joten saat todella halvalal jos saat sen 17keurolla.
      Osta ihmeessä. Siinä on sinulle autoa moneksi vuodeksi..

      Koiranluut voi mennä ja pyöränlaakerti mutta ne on normikulutustavaraa . Volvon tiskiltä koiran luut 120€, . Älä osta varaosliikkestä niitä ikinä, ei kestä kuin 10-16tkm. kokemusta on ed. volvosta(-03 mallinen samalla koneella).

      • Pillkates

        Tuo jakohihan on vaihdettava jos ei ole vaihtanu koska se on 5v tai 160 thkm.
        Itsellläni tuo meni vaihto "firman piikkin! kun huiomasin sen oston yhteydessä.


    • Lavarotta77

      Se tässä nyt näin kalkkiviivoilla lähinnä askarruttaa, että onko tuo neliveto jotenkin erityisen riskialtis ominaisuus? Se on tähän asti tuntunut isolta plussalta noin käyttömukavuuden kannalta, mutta jonkin verran eri keskustelupalstoja (tiedän kyllä niiden yleisen luotettavuuden) lueskelleena nyt on alkanut tuntua, että siinä piilee riski isoille yllätyskustannuksille.

      Mutta kuinka todennäköisenä arvon raati pitää ongelmien ilmaantumista kun kyseinen yksilö on tähän asti toiminut hyvin ja sillä on ajettu siististi? Eli liioittelenko mielessäni nelivedon ongelmia?

    • ämis

      Ei meistä kukaan pysty luotettavasti sinulle vastamaan miten nelikko "haaveautossasi" kestää... Mutta kylmä tosiasia on, että kun se vikaantuu niin kyhnyä menee. Voisi myös olla fiksua miettiä sitä Haldexin öljynvaihtoa joskus, vaikka tämäkään ei kuulu huolto-ohjelmaan.

    • 35 v ajoa

      omalla XC70 D5 tomaatilla 04- on ajettu nyt 280 tkm , eikä ongelmia. nelivetokin on kestänyt . Jos revittelee niin eihän mitkään lootat kestä mutta normi ajossa ne kestää jopa 500 000 km ilman ongelmia. ja Volvon lootat ( Aisin tekemiä) ei ole mitää ultrakalliita korjatakaan.

      Itsellä on ollut mm 7 MB:tä, Mitsuja, Tojotoja, Touareg tms kalustoa ja kyllä tuon v70 voi rankata jopa parhaaksi hintaansa nähden..

      Erittäin hyvin suunniteltu Suomen olosuhteisiin tekniikaltaan ,alusta, pyöränkaaret ,konehuoneen tiiveys tms ihan eri luokkaa kuin esim MB:ssä. Sisustuksessa kyllä häviää mutta jos kyse on liikkumavälineestä. työkalusta niin sillä ei niin ole merkitystä. Ja ennenkaikkea EI ruostu !

      • 7yq45wuyq46uq4

        Vai ettei mitkään lootat tai voimansiirto kestä, jos "revittelee" tai komentaa autoa nilkka suorana. Tämän kommentin voi varmasti sanoa vain Volvokuski, joka ei kestä katsoa totuutta silmiin.


    • soossi mestarit

      Mitä sieniä söit vaihtele vain noita tunnuksiasi vai oletko avohoidossa liian pienellä lääkityksellä.

      • 7yq45wuyq46uq4

        Oliko kommentissa jotain sellaista mikä sattuu näin kovasti Volvokuskiin? Onko asian myöntäminen hankalaa, että kovempia voimalinjoja löytyy sittenkin markkinoilta? Harmittaako, kun Haldexin, kulmavaihteen ja booriholkin kesto on oikeasti melko surkeaa luettavaa..

        Ja minulla ei ole tänne mitään tunnuksia, sorry..

        Ja antakaa kunnolla miinusta. Se on väärin sanoa täällä poikittaista sanaa ko. merkistä vaikka oikeassa olisin.


      • 35 autoilua
        7yq45wuyq46uq4 kirjoitti:

        Oliko kommentissa jotain sellaista mikä sattuu näin kovasti Volvokuskiin? Onko asian myöntäminen hankalaa, että kovempia voimalinjoja löytyy sittenkin markkinoilta? Harmittaako, kun Haldexin, kulmavaihteen ja booriholkin kesto on oikeasti melko surkeaa luettavaa..

        Ja minulla ei ole tänne mitään tunnuksia, sorry..

        Ja antakaa kunnolla miinusta. Se on väärin sanoa täällä poikittaista sanaa ko. merkistä vaikka oikeassa olisin.

        kerrohan omat ajokokemuksesi ja tule sitten inisemään, pikkuitikka...

        terv 35 vuotta ja yli 20 autosta kokemusta.

        Ei Volvokaan virheetön ole mutta korjauskulut , kestävyys ,ruosteettomuus ovat todella hyvät hintaansa nähden. MB:t ja audit ovat ihan kuraa nykyään.


      • 7yq45wuyq46uq4
        35 autoilua kirjoitti:

        kerrohan omat ajokokemuksesi ja tule sitten inisemään, pikkuitikka...

        terv 35 vuotta ja yli 20 autosta kokemusta.

        Ei Volvokaan virheetön ole mutta korjauskulut , kestävyys ,ruosteettomuus ovat todella hyvät hintaansa nähden. MB:t ja audit ovat ihan kuraa nykyään.

        Kerroin jo kokemukseni asiasta. Minua vain vtuttaa tuollaiset heitot ettei mikään voimalinja kestä kovaa käskemistä. Lienee sinunlaisten pakko kylvää näitä heittoja, kun Volvon nelikko porsii niin on helppo lienee todeta -"ei mikään muukaan kestäisi". Vaikka oikeasti kestääkin...

        Ja ei se Volvon huoltaminen kauheen halpaa ole, jos isoja remppoja katsotaan... DMF kytkinhilut 2000e, AOC-kytkin 4500e, automaattilaatikko 5000e, D5 suutin töineen 500e, xenonpolttimoiden vaihto 450e... Mutta ei TOSI Volvomies tätäkään niele, ei ole pahan hintaista laisinkaan! Ihan normaalia, vaikka oikeasti maksaa aivan helvetisti.

        Ja sopiihan noiden isojen 70/80-sarjalaisten kestoa katsella katsastustilaustoita. Lienee peräpään surkeimman 10 joukkoon usein sijoittuu muutaman vuoden ikäiset autot.

        Mutta pellit Volvossa kestää. Ihan OK juttu, kun kokonaisuutta katsoo.. Hienoa, kun edes yksi asia on mallillaan!

        Ja kuinka säälittävää dissata Audia, Bemaria tai mesee. Kertoo juuri olennaisen Volvomiehestä!

        Ja siihen ajokokemukseen. Yli 850tkm, josta yli puolimilliä nelikoilla. Autoja alla ollut tarpeeksi...


    • Penaliakat siellä

      Taisit syödä taas jo ämpärillisen sieniä lopeta ihmeessä seka käyttö.

      • 7yq45wuyq46uq4

        Hieno vastine! Silloin kun oma osaaminen loppuu tai asiassa joutuu nöyrtymään, ymmärrän tuollaisen kirjoittelun, joka kohdistuu suoraan henkilöön eikä asiaan mistä keskustellaan. Pakko arvostaa!


    • faktaa..

      Bemareiden , audien ja mersujen varsinkin ongelmat eivät ole mitään dissaamista vaan kalsaa faktaa. Mersut varsinkin olivat 90 luvun puoleen väliin kestäviä autoja, nyt varsinaisia ongelmapesiä. Ja Volvon korjaus ja huoltohinnat ovat ihan oikeasti paljon halvemmat kuin noissa saksalaisissa. Esim .Bemarin dieselin korjaus saattaa kestää 2 kuukautta kun ei saa osia ...

      Itsellä muuten 1,5 milj km takana, ja maastureita ollut mm Tojota, pajeroita, ML,Touareg tms tms... Volvossa on paras hinta-laatusuhde, varsinkin käytetyissä.

      • 7yq45wuyq46uq4

        Jep jep, Kivaa tarinaa. Mikähän on muuten se Bemarin dieselin komponentti, joka seisottaa autoa 2kk merkkihuollossa?


    • Onkos ADHD ?????????

      Taidat saadaorkut kun aloit tänne kirjoittelemaan jostain huolto/käsikirjasta joka ei ole edes sinun.HUOM,HUOM lopeta se imppaaminen ja aineiden käyttö.

      • 7yq45wuyq46uq4

        Mitä ihmettä sinä höpötät? Kyllä tuosta sinun kirjoituksesta selviää kenellä täällä on oikeasti ongelmia .


    • Tsot,tsot soossipoik

      Älähä sotkeudu asioissas jummarran jhuvin kun onsulla tuo vaiva.

    • Hm54

      Ja taas lähti mopot keuliin, kaveri vain kysy ystävällisesti ajatuksia yhdestä autosta ei muuta.

    • Sakarisetä

      Vitun Juhanit

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1615
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      174
      1290
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1090
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      1057
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      936
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      871
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      44
      868
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      65
      820
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      753
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      748
    Aihe