Se, että joku äänikollaasi ei ole duurissa, eikä mollissa, ei muuten todellakaan tarkoita sitä että se olisi atonaalinen. :D
Muistamme edelleen, kun apina 61 17 väitti, että Mozart käyttäisi pelkkiä kolmisointuja! :D
VASTAISKO SE VIIMEIN:
1. Tunnustatko olleesi väärässä aikaisemmin väittäessäsi, että Mozartin aariat koostuisivat pelkistä kolmisoinnuista? Sinuthan nolattiin jo totaalisesti todistamalla, että Mozart käytti jo 1700-luvulla uudenaikaisempaa harmoniaa kuin Beatles koskaan.
2. Jos väität, että ei ole olemassa vanhan- ja uudenaikaista harmoniaa, kerro palstalaisille YKSIKIN KLASSISMIN TEOS, jossa käytetään noonisointuja.
3. Kerro meille, miksi popparit sahaavat edelleen kolmisointuja, vaikka musiikki meni eteenpäin kauan aikaa sitten.
4. Väitätkö, että tonaalisuus on pakollinen piirre säveltaiteen historiassa? Tunnetko ollenkaan renessanssimusiikin harmoniaa, esim. Monteverdia, Palestrinaa ja Gesualdoa? Kerro, ovatko ne tonaalisuutta.
5. Väitätkö edelleen, että Revolution 9 on atonaalista? Kuinka pihalla olet?
15+16 hädissään keksii peitetarinoita
4
71
Vastaukset
- rannan mies.
- on se kumma, ku toi pelle ei vastaa... mustaki ois kiva kuulla, et miks popparit jauhaa samoja sointuja ku 1500-luvun säveltäjät, vaikka modernis taidemusas on jo siirrytty polytonaalisuuteen ja sarjallisuuteen... ja sit ku viel miettii, et se ei osaa mainita yhtään klassismin ajan teost, jos ois noonisointuja ni eiks tää jo kerro siitä et soinnut on muuttunut ja ettei aina oo ollut samat soinnut?
- tohtorisetäparantaa
Dhönni kysyi hyviä kysynmyksiä, miksei toi 19 13 vasdtaa niihin?
Ihmettlene kovsati
- Peitetarina hädässä
Vastauksia:
1. Onko lääkkeet otettu?
2 Jotta voisi vastata on ensin kysyttävä mitä tai millaista on uudenaikainen harmonia? Tai vanhanaikainen harmonia? Kuka on määrittänyt niiden eron? Onko ehkä kansainvälistä standardia asiasta olemassa?
Totuushan on etä vanhan- tai uudenaikaisuus harmonioissa on dhönnin~~ tapauksessa kuulijan harhoissa.
3. Väite on väärä jos pystymme löytämään edes yhden popteoksen jossa on useampi kuin kolmiääninen sointu. Toisinsanoen esitetty kysymys perustuu väärän yleistykseen.
http://www.amazon.com/The-Beatles-Complete-Scores/dp/0793518326/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1372760115&sr=8-1&keywords=The beatles complete scores
otamme tuon linkin takana esitellyn teoksen, avaamme sen satunnaisesti vaikkapa sivulta 15 ja löydämme em7- ja A7-soinnut. Edelleen sama teos sivu 318 löytyy 7-sointuja, samoin jokseenkin joka sivulta. Kaikki popparit eivät siis perusta musiikkiaan pelkille kolmisoinnuille. Toisinsanoen esitetty kysymys perustuu väärän yleistykseen.
4. kysymykseen on vastattu toisaalla, mutta 1. vastaus ehkä pätisi myös?
5 Vastaus: Vihje: heh heh. - Dhommi´´
" Jotta voisi vastata on ensin kysyttävä mitä tai millaista on uudenaikainen harmonia? Tai vanhanaikainen harmonia? Kuka on määrittänyt niiden eron? "
Historia. Soinnut ovat tulleet käyttöön tietyssä järjestyksessä. Ne, mitkä tulivat ensimmäisinä ovat vanhanaikaisimpia sointuja, ja ne mitkä tulivat uusimpina, ovat uudenaikaisempia.
"3. Väite on väärä jos pystymme löytämään edes yhden popteoksen jossa on useampi kuin kolmiääninen sointu. Toisinsanoen esitetty kysymys perustuu väärän yleistykseen."
Mutta kun väite ei ollut, että popparit käyttäisivät pelkkiä kolmisointuja. Väite oli, että popparit sahaavat edelleen kolmisointuja, mikä on todellisuutta.
"
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1176096Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334217- 823372
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä183006Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2582120Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441892- 1441819
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81706Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881579