Se on miehillä riskikulutuksen raja, näin muistan lukeneeni. Jos joka perjantai vedän 20 annosta niin silloinhan terveyshaittoja juurkaan ole? Etenkin kun pidän syyskuun ja helmikuun tipattomina.
24 annosta viikossa on ok?
26
3129
Vastaukset
- Maroolofi
Kerta annos on kuitenkin maksimi 7.
- Jotain rajaa
Älä nyt viitsi, eihän seitsämän annosta riitä kuin korkeintaan pohjiksi.
- Räkää paidalle
Mää oon vetäny jo 10 vuotta 100 bissee viikos ja olen elämäni kunnossa.Lisää kaljaa vaan älkääkä valittako.
- 68 v
minä en laske annoksia juon silloinkun huvittaa niin paljon kun haluan ja kaksinkäsin.
- Väljä eva
Minä juon sitävastoin vain silloin, kun ei huvittaisi juoda eli en juuri koskaan.
- Viisas mies
Riski on siinä että kertajuomisesta voi saada aivohalvauksen tai joutuu väkivaltaiseen tilanteeseen tai tappaa itsensä.Hyvällä tuurilla käynti päivystyksessä ompeluttamassa tikkejä tai kipsin laittaminen auttaa.
Mulla oli sairaalassa samassa huoneessa juoppo jolla oli murtuma selkärangassa kun oli kaatunut portaissa.- Jotain rajaa
Eihän sitä tarvitse niin paljoa juoda että kompuroi. Seitsämän annosta raavaalle miehelle on kyllä naurattavan pieni annos.
- nuori lääkäri
24 annosta viikossa on Suomessa määritelty rajaksi, jonka säännöllinen ylittäminen lisää MERKITTÄVÄSTI terveysriskejä. Kaikki alkoholinkäyttö, joka ylittää 1-2 annosta päivässä, lisää terveyshaittoja. Lisäksi miehille turvallisena kertakäytön rajana pidetään 7 alkoholiannosta joten tässä mielessä tuo 20 annosta kuullostaa todella vaaralliselta.
- Jotain rajaa
Höpö, höpö, riippuu miehen koosta. Kyllä se vaikuttaa onko mies 70 kiloinen tai satakiloinen. Eikä sitä 20 annosta juoda muutamassa tunnissa vaan pitkän ajan kuluessa. Jos iltapäivällä aloittaa ja aamuyöllä lopettaa ei 20 annosta paljoa ole.
- nuori lääkäri
Jotain rajaa kirjoitti:
Höpö, höpö, riippuu miehen koosta. Kyllä se vaikuttaa onko mies 70 kiloinen tai satakiloinen. Eikä sitä 20 annosta juoda muutamassa tunnissa vaan pitkän ajan kuluessa. Jos iltapäivällä aloittaa ja aamuyöllä lopettaa ei 20 annosta paljoa ole.
20 annosta on valtava määrä alkoholia... ihan oikeasti. Jos jotain muuta väittää, on oikeasti vääristynyt kuva päihteestä nimeltä alkoholi.
On totta, ,että 100 kiloinen "saa" juoda suhteellisesti enemmän kuin 70 kiloinen. Samalla tavalla miehet "saavat" juoda enemmän kuin naiset, mikä johtuu miesten kehon suuremmasta nestemäärästä kuin naisilla. Mutta edes sille 100 kiloiselle miehelle tuo 20 annosta päivän aikana ei ole missään nimessä kohtuutta, vaan vaarallisen suuri määrä.
Suomessa on turhan korkealle määritellyt riskirajat. 1-2 alkoholiannoksen säännöllinen nauttiminen on terveydelle edullisempaa kuin täysraittius, mutta kaikki tästä ylös päin aiheuttaa terveysriskejä. 24 annosta viikossa on määritelty rajaksi Suomessa, jonka ylittäminen LISÄÄ MERKITTÄVÄSTI terveyshaittoja.
Miksi yhden illan aikana on pakko juoda esim. se 20 tölkkiä keskiolutta? Eikö osan nautitusta keskioluesta voisi korvata esimerkiksi ykkösoluella tai alkoholittomalla oluellla? Tai ihan vain vettä tai limua. - Jotain rajaa
nuori lääkäri kirjoitti:
20 annosta on valtava määrä alkoholia... ihan oikeasti. Jos jotain muuta väittää, on oikeasti vääristynyt kuva päihteestä nimeltä alkoholi.
On totta, ,että 100 kiloinen "saa" juoda suhteellisesti enemmän kuin 70 kiloinen. Samalla tavalla miehet "saavat" juoda enemmän kuin naiset, mikä johtuu miesten kehon suuremmasta nestemäärästä kuin naisilla. Mutta edes sille 100 kiloiselle miehelle tuo 20 annosta päivän aikana ei ole missään nimessä kohtuutta, vaan vaarallisen suuri määrä.
Suomessa on turhan korkealle määritellyt riskirajat. 1-2 alkoholiannoksen säännöllinen nauttiminen on terveydelle edullisempaa kuin täysraittius, mutta kaikki tästä ylös päin aiheuttaa terveysriskejä. 24 annosta viikossa on määritelty rajaksi Suomessa, jonka ylittäminen LISÄÄ MERKITTÄVÄSTI terveyshaittoja.
Miksi yhden illan aikana on pakko juoda esim. se 20 tölkkiä keskiolutta? Eikö osan nautitusta keskioluesta voisi korvata esimerkiksi ykkösoluella tai alkoholittomalla oluellla? Tai ihan vain vettä tai limua.Painan 91 kiloa eikä se ole läskiä. Jos/kun aloitan ryyppäämisen iltapäivällä kolmen aikoihin ja lopetan sen aamuyöllä kolmen aikaan ei 20 annosta ole liikaa. En ole hirveässä humalassa. Kännissä toki mutta muisti pelaa, en kompuroi.
Se nyt vaan on niin että joko juodaan tai sitten ei juoda, on/off. Ei alkoholia juoda maun takia. Nuori lääkäri ei taida itse käyttää ollenkaan alkoholia tai on joku viininlitkijä. Itse en voi sietää vinkkua, olut ja votka, siinä parhaat juomat. - nuori lääkäri
Jotain rajaa kirjoitti:
Painan 91 kiloa eikä se ole läskiä. Jos/kun aloitan ryyppäämisen iltapäivällä kolmen aikoihin ja lopetan sen aamuyöllä kolmen aikaan ei 20 annosta ole liikaa. En ole hirveässä humalassa. Kännissä toki mutta muisti pelaa, en kompuroi.
Se nyt vaan on niin että joko juodaan tai sitten ei juoda, on/off. Ei alkoholia juoda maun takia. Nuori lääkäri ei taida itse käyttää ollenkaan alkoholia tai on joku viininlitkijä. Itse en voi sietää vinkkua, olut ja votka, siinä parhaat juomat.Tarkoitukseni ei ole moralisoida tai mitään, esitin vaan huoleni alkoholin suuresta kertakulutuksesta, jota etenkin nuorten keskuudessa esiintyy. Ehkä se on jotain nuoruuden irroittelua tms. Mutta se tuppaa olemaan niin, että annosmäärät sen kuin kasvaa ja sitten jossain vaiheessa saattaa olla vaikeaa päästä irti.
Pointtina on se, että kun yhdistetään kulutetun alkoholin suuri määrä humalahakuiseen juomatapaan, riskinä on alkoholisoituminen. En ole kukkahattutäti, vaan huolissani ihan näin yleisellä tasolla.
Saat nauttia alkoholia ihan niin paljon kuin haluat, se on ihan ok. Mutta ei voi kiistää, etteikö noin suurilla määrillä olisi haittavaikutuksia - lyhyemmällä tai pidemmällä tähtäimellä. - Jotain rajaa
nuori lääkäri kirjoitti:
Tarkoitukseni ei ole moralisoida tai mitään, esitin vaan huoleni alkoholin suuresta kertakulutuksesta, jota etenkin nuorten keskuudessa esiintyy. Ehkä se on jotain nuoruuden irroittelua tms. Mutta se tuppaa olemaan niin, että annosmäärät sen kuin kasvaa ja sitten jossain vaiheessa saattaa olla vaikeaa päästä irti.
Pointtina on se, että kun yhdistetään kulutetun alkoholin suuri määrä humalahakuiseen juomatapaan, riskinä on alkoholisoituminen. En ole kukkahattutäti, vaan huolissani ihan näin yleisellä tasolla.
Saat nauttia alkoholia ihan niin paljon kuin haluat, se on ihan ok. Mutta ei voi kiistää, etteikö noin suurilla määrillä olisi haittavaikutuksia - lyhyemmällä tai pidemmällä tähtäimellä.Olen kyllä 45 vuotias mies ja alkoholin kulutukseni on iän mukana hitaasti mutta tasaisesti laskenut. Nuorena miehenä meni enemmän, nykyään ei viitsi, jaksa tai huvita ryypätä yhtä usein. Tavoitteena on joka toinen lauantai 20 annosta, syyskuu ja helmikuu tipattomia. Noin harvasta ryyppäämisestä tuskin on suuria terveysvaikutuksia.
- Anonyymi
nuori lääkäri kirjoitti:
Miksi yhden illan aikana on pakko juoda esim. se 20 tölkkiä keskiolutta? Eikö osan nautitusta keskioluesta voisi korvata esimerkiksi ykkösoluella tai alkoholittomalla oluellla? Tai ihan vain vettä tai limua.Täysraittius on tietenkin terveellisempää kuin 1-2 annosta päivässä. Mistä lie tuokin uskomus saanu alkunsa, että 1-2 annosta olisi terveellistä, verta se voi ohentaa ehkä hetkeksi, mutta myrkkyä se muuten on.
Kyllä minäkin juon, mutta olen sentään rehellinen itselleni. - Anonyymi
nuori lääkäri kirjoitti:
Miksi yhden illan aikana on pakko juoda esim. se 20 tölkkiä keskiolutta? Eikö osan nautitusta keskioluesta voisi korvata esimerkiksi ykkösoluella tai alkoholittomalla oluellla? Tai ihan vain vettä tai limua.Terveellisintä on olla juomatta ollenkaan, se on fakta.
Ihme kaupunkilegenda , että 1-2 annosta olisi terveellistä, ohentaa se verta, mutta haittoja tulee varmasti enemmän.
- nuori lääkäri
Suositeltu viikkoannos on 119 pulloa keskiolutta mikää tekee 17 yksikköä päivässä.
Tämä katsotaa vielä kohtuukäytöksi. - hyvästi maksa
Pysykää enemmän kännissä ettei huomaa laskeskella tommosia turhia, kaupat on viel auki.
- ghah ;)
mää verän 100 kaljaa päiväs ei kä ole terveys haittoja että ime kää siit!
- Heh heh
Olet vain juoppoidiootti.
- nestori juo
Aamukänni, välikuolema, iltapäivälärvit, torkut ja täyskooma... ja huomenna ei muista tästäkään päivästä mitään.
Sen takia tuollainen tasainen rytmi on turvallinen, siis että muistaa ottaa.
Ja nuori lääkäri opastaa lisää... - ex-tissuttaja4
Vedän joka päivä 147 kaljapulloa. Olen todella hyvässä kunnossa, pumppu vaan reistaa ja kahdeksan kertaa olen saanut sydänkohtauksen. Maksa on tulehtunut kolme kertaa ja haima kuudesti. Pikku juttujahan nuo :)
- kaljan litkijä
Jos juo tissutellen päivän aikana 20 pulloa kaljaa, promillet tuskin missään vaiheessa nousee yli promillen. Hirveä väsymys ja tokkurainen olo siitä vain tulee.
- Ei käy sääliksi
Ei sillä pelkällä promillemäärällä mitään merkitystä ole, jos terveyshaitoista puhutaan. Kiistoton fakta on se, että 20 annosta on haitallinen määrä. Voitte ihan itse päättää kuinka paljon juotte, mutta ei se fakta siitä mihinkään muutu, vaikka nimittäisitte omia määriänne terveellisiksi.
Itseään voi huijata aika pitkään, mutta ei se elimistö sitä itsepetosta kuuntele, vaan reagoi ihan samoin kuin muidenkin elimistö. Jokainen päättää itse miten itseään kohtelee. En myöskään tajua miksi niin moni haluaa vanheta ennen aikojaan. Säännöllinen ryyppääminenhän on varmaan pahin ihon vanhentaja mitä löytyy. Siihen kun vielä lisää tupakoinnin, niin on jo nelikymppisenä vanhan näköinen. - nuori lääkäri
Ei käy sääliksi kirjoitti:
Ei sillä pelkällä promillemäärällä mitään merkitystä ole, jos terveyshaitoista puhutaan. Kiistoton fakta on se, että 20 annosta on haitallinen määrä. Voitte ihan itse päättää kuinka paljon juotte, mutta ei se fakta siitä mihinkään muutu, vaikka nimittäisitte omia määriänne terveellisiksi.
Itseään voi huijata aika pitkään, mutta ei se elimistö sitä itsepetosta kuuntele, vaan reagoi ihan samoin kuin muidenkin elimistö. Jokainen päättää itse miten itseään kohtelee. En myöskään tajua miksi niin moni haluaa vanheta ennen aikojaan. Säännöllinen ryyppääminenhän on varmaan pahin ihon vanhentaja mitä löytyy. Siihen kun vielä lisää tupakoinnin, niin on jo nelikymppisenä vanhan näköinen.Olen täysin samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa. Korostan edelleen, että alkoholinkäyttö on tutkitusti haitallista ja aiheuttaa selviä terveysriskejä, kun nautitun alkoholin määrä ylittää säännöllisesti nautittuna miehillä 2-3 annosta per päivä ja naisilla 1-2 päivässä. Tämä tekisi viikossa, jos joka päivä juo (miksi pitäisi), miehillä 14-21 annosta ja naisilla 7-14. Suomessa kohtuullisen alkoholin käytön määräksi on määritelty käyttö joka miehillä alittaa 25 alkoholiannosta viikossa ja naisilla 16 annosta. Yli noiden ns. riskirajojen menevä käyttö aiheuttaa kasvavasti terveysriskejä.
- Anonyymi
nuori lääkärikin on nykyään vanha homö
- Anonyymi
Juon päivittäin 24 olutta mutta eihän se ole kuin olutta ei siitä alkoholisoidu.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3187464Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662156- 1751827
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161372- 1121277
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91241Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691220RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j551151Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019