Vivuksen maksusuunnitelma

12+19

Vivuksen sivuilla sanotaan näin:

"Mikäli et pysty maksamaan koko avointa summaa, voit myös sopia maksusuunnitelman 2. maksumuistutuksen
eräpäivään mennessä. Maksusuunnitelman voit sopia soittamalla asiakaspalveluumme. Mikäli et hoida lainaasi
2. maksumuistutuksen eräpäivään mennessä, saatavan perintä jatkuu."

Ja toisessa kohtaa näin:

"Jos et hoida lainaasi viimeisen perintäkirjeen eräpäivään mennessä, siirretään saatava oikeudelliseen perintään... "

Eli mihin saakka maksusuunnitelman voi tehdä? Vain 2. maksuhuomautuksen eräpäivään saakka? En voinut tehdä suunnitelmaa silloin, koska ensimmäinen erä olisi pitänyt maksaa kahden päivän kuluttua suunnitelman tekemisestä, ja rahaa nyt vain ei ole.

12

2050

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 6+6

Ilmeisesti Vivus on nyt vihdoinkin lupunut laittomista "maksuvaatimuksistaan" hinnoiteltuna ammattimaisen perintätoimiston hinnoin. No hyvä niinkin.

Vai ovatko he noiden kahden maksuhuomatuksen jälkeen läehtelleet sinulle vielä "perintäkirjeen". Jos ovat niin vaativatko kuluja?

• 4+20

"perintä jatkuu" voi tarkoittaa esimerkiksi sitä että he siirtävät sen perintäyhtiölle. Se voi myös tarkoittaa velkomuskannetta oikeudessa. Siihen velkojalla on oikeus jos et maksumuistusten jälkeenkään maksa. Useimmat velkojat koittavat tosin ensin saada saatavaansa vapaaehtoisen perinnä kautta eli antavat laskunsa jollekin perimistoimistolle.

Velkoja itse voi myös saatavaansa periä mutta ei voi lähetellä perintätoimiston hinnoin hinnoiteltuja maksuvaatimuksia.

• mitääh

Näiden jälkeen sain tekstiviestin, jossa kerrottiin että jollen maksa, he lähettävät 2. maksumuistutuksen, josta aiheutuu 5€ kulut.

Olen saanut tähän mennessä 1. maksumuistutuksen, ja sitten toisen, joka on otsikoitu "2. maksumuistutus", mutta toisessa kohta samaa paperia lukee, että se onkin maksuvaatimus.

• 12+14
        mitääh kirjoitti:

Näiden jälkeen sain tekstiviestin, jossa kerrottiin että jollen maksa, he lähettävät 2. maksumuistutuksen, josta aiheutuu 5€ kulut.

Olen saanut tähän mennessä 1. maksumuistutuksen, ja sitten toisen, joka on otsikoitu "2. maksumuistutus", mutta toisessa kohta samaa paperia lukee, että se onkin maksuvaatimus.

Varmaan ovat käyttäneet vanhoja pohjia ja jäänyt osa tekstistä huolimattomuudesta muuttamatta. Vivushan aiemmin lähetteli yhden maksumuistutuksen ja sitten 45 euron "maksuvaatimuksen", jonka lähettämiseen heillä ei vanhankaan perintälain aikana olisi ollut mitään syytä.

Jos maksumuistutuksesta on peritty 5 euroa, asia on sinällään ihan kunnossa. Perinnän jatkosta kannattaa vain soittaa tai kysyä. Vai sisätääkö 2. maistutus uhkauksen haasteesta? Kun velkoja itse perii ei heidän tarvitse lähettää mitään tiedotetta että jossain vaiheessa jättävät haasteen. Se on velkojan oikeus jos lasku on jätetty maksamatta.

• vippari

ite tein suunnitelman jota en noudattanut niin tulee tekstareita maksusi myöhässä 200 päivää tyyliin. 5 maksumuistutusta tullu jo tähä mennessä aina 5e velottavat tässä odottelen että koska haasteen laittavat. Toki tulen riitauttamaan laittomat perintäkulut ja käräjät vivuksn piikkiin

• %%%

Mulle tullut vasta 3, ainakin 2 muistutusta täytyy vielä varttua, ennen maksua

• 77+888

No velkojalla on oikeus maksumuistutuksesta ottaa se vitonen. Maksumuistutuksia voi nyt ainakin kaksi lähetellä kunhan taukoa on pari viikkoa välissä. Kuinka paljon noita maksumuistuksia nyt sitten voi lähetelläkaiken kaikkiaan niin en osaa siihen sanoa. Jos kahden viikon välein pistää kymmeniä niin voi olla jo tarpeetonta kulujen kasvattamista, en osaa sanoa.

Ei siinä sinällää ole mitään ongelmaa että velkoja pistää velan käräjille jos et sitä kerran maksa.

• %%%
        %%% kirjoitti:

Mulle tullut vasta 3, ainakin 2 muistutusta täytyy vielä varttua, ennen maksua

No nyt tulikin kuulemma viimeinen muistutus, 62 päivää maksu myöhässä, menee oikeuteen jos en maksa

• vippari

Itse olen tutustunut perintälakiin tarkasti jotta voisi edes jollain tapaa laittaa vastaan paroneille. 2 viiden euron muistutusta saa lähettää velkoja siitä eteenpäin asia pitäsi siirtää ammattimaiselle perintätoimistolle. lisäksi keväällä voimaan tulleen lain mukaan vippiyhtiö ei saisi edes periä omia saataviaan. esim kontio/west star alkoi käyttää ok perintää lainmuutoksen jälkeen toki jw yhtiöt ostavat ainakin get capitalin saatavat ja perivät niitä edelleen kontion kautta. Ja tosiaan itsellä apuna tuttu varatuomari laatimassa vastineita laittomista kuluista esimerkiki creditin sai nenilleen ja maksoi käräjät kun olivat easyvippi lainasta perineet suhteettomasti.

• ikeesti tietävä

Minulla on apuna tuttu tuomari, ei mikään varamies niin kuin sinulla. Hän sanoo, että sinä olet törppö ja varatuomarisi on saapas, jos on samaa mieltä kanssasi.

• 10+19

Vippiparonilla on jäänyt 1.6. alkaen ryyppyputki päälle kun on alkanut jutella mielikuvitusystävien kanssa. Varmasti on juomariystäväsi antanut Sinulle hyvät neuvot.

• vippari

myönnettävä että kesäkuun alussa oma pajatso tyhjeni kun sampsan laki tuli voimaan eikä voinut enää luukuttaa joka paikasta ristiin. mutta onneksi ympärillä vippihenkisiä henkilöitä jotka vippaavat minulle ja näin saa olla edelleen mukana vippibisneksessä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät

Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain
      Maailman menoa
      74
      7617
    2. Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava

valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak
      Maailman menoa
      128
      3037
    3. Minkälaisen viestin

Laittaisit ikävöinnin kohteelle, jos rohkenisit?
      Ikävä
      153
      1884
    4. Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous

saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha
      Maailman menoa
      69
      1709
    5. Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi

Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim
      Maailman menoa
      126
      1540
    6. Miten voit olla niin tyhmä

että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle
      Tunteet
      172
      1482
    7. Missä vaiheessa

Päätit irl luovuttaa minun suhteeni?
      Ikävä
      132
      1202
    8. Millaisena uskot

Kaivattusi kokevan tunteensa?
      Ikävä
      78
      879
    9. Kyriake=Kirkko

Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko
      Kaste
      48
      822
    10. Mitä haluat eniten

Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      53
      784
    Aihe