Jeesuksen veri

Olisi mukava kuulla mitä mieltä melperi on siitä kun vanhoillislestadiolaiset turvaavat Kristuksen sovintovereen. Sehän on aivan Raamatun mukainen usko.
Uskoo melperi itse sovitukseen veren kautta?

38

145

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näin on

VL-paskaa

• Helppo havaita

Vl-opit = Raamatun vastaista PAS*KAA

• Vereen turvaaminenko sinun mielestä pas-kaa?

• 18+3

Mellu paljasti todelliset karvansa...

• Tämä on minun ensimmäinen kommentti tähän ketjuun. Ja viimeinen.

• Olisit voinut vastata kysymykseen.. Väität vl-oppia täysin Raamatunvastaiseksi, mutta vereen trvaaminen ei ole Raamatunvastaista. Mihin sinä turvaat mellu?

• ei muuta

Molemmat valetta.

• Sivusta1

Uskoisin että Melperi uskoo sovitukseen veren kautta, mutta myös suo sen kaikille muillekkin kuin vl:sille. Olenko Melperi oikeassa?

• Teresa ä

Kalevi miksi kysyit itseltäsi?

• Olet "Sivusta1" oikeassa.

Lupasin, etten enää kirjoita tähän ketjuun, mutta sinulle haluan vastata.

• ****Uskoisin että Melperi uskoo sovitukseen veren kautta, mutta myös suo sen kaikille muillekkin kuin vl:sille. Olenko Melperi oikeassa? ****

Eikö ole sitten melperiltä väärin sanoa että vl-opettaa s,aatanan oppeja?

Minäkään en rajaa ketään pois Veren armosta, oli sitten vl tahi ei.

• herra isä
        Melperi1 kirjoitti:

Olet "Sivusta1" oikeassa.

Lupasin, etten enää kirjoita tähän ketjuun, mutta sinulle haluan vastata.

Lopeta psykopaatti itsesi kanssa jaarittelu.

• Selittäisitkö

Devoit voitko sinä perustella, että miks vl:llä ainoa oikea usko ja taivaasen pääsy? Perustelkaa, niin me muutkin saamme tietää vai onko se salaisuus?

• Ei vanhoillislestadiolaisilla ole ainoaa oikeaa uskoa, vaan kaikki jotka turvaavat Kristukseen ja suullansa tunnustavat hänet, ovat pelastettuja.

• Tahtoisin tietää

Oletko Devoit vl ? Itse en uskaltaisi tuomita noin kovasanaisesti vl:en uskoa mutta kyllä minuakin ihmetyttää se että vl on sitä mieltä et heillä vain taivaaseen pääsy. En halua loukata sinua näillä sanoillani. Olen vain sitä mieltä , että Jumalan Sana ei mitenkään tue vl:en käsitystä juuri tuosta taivaaseen pääsystä. Se ei tunnu sydämmessä hyvältä, eikä käy kyllä maalaisjärkeenkään. Nämä asiat ovat niin suuria asioita mitä ihmisen elämässä voi olla, että kyllä minä ainakin tahtoisin tietää mihin perustuu tämä vl:en käsitys. Vai onko väärin kysyä??

• Ihmettelen että minua pidetään edelleen vanhoillislestadiolaisena vaikka olen toitottanut täällä vuosikausia sitä etten ole vl..

Olet oikeassa ihmettelyinesi, ei vanhoillislestadiolailla ole mitään perustetta omia uskoa ja pelastusta vain itselleen, ei Jeesus kuollut vain heidän takiansa.

Se että vanhoillislestadiolaiset turvaavat Kristuksen vereen pelastuksen tuojana, on aivan Raamatunmukaista, mutta Pyhän Hengen heille itselleen omiminen ei sitä ole.

• Selittäisitkö

Kiitos Devoit, olet oikeassa.

• 1+1

Kiitos myös sinulle rakas helluntailainen sectori.

• Harhauttavaa

Monesti olen miettinyt, että kuinka vastuutonta on väittää olevansa ainoassa oikeassa uskossa ja vain meillä taivaaseen pääsy. Moni uskosta kiinnostunut voi luovuttaa kun ajattelee etten kuitenkaan pääse taivaaseen kun en ole vl. Itselleni melkein kävi näin , mutta onneksi luotin vain Jumalaan ja turvasin Häneen, enkä ihmisten mielipiteisiin.

• Vanhoillislestadiolaiset ovat saa*tanan asialla opettaessaan "vain me" -oppia.

• A&O
        Melperi1 kirjoitti:

Vanhoillislestadiolaiset ovat saa*tanan asialla opettaessaan "vain me" -oppia.

Niin joka ketjussa, tässäkin olit ahkerin. :D

• Vl,t tietenkin sanovat että ala heidän uskoonsa niin pääset taivaaseen. Se epätoivo meinasi tulla minullekin, kunnes Raamatusta tajusin että pelastus on JOKAISELLE joka Kristukseen turvaa.

Lestadiolaisuus on alussa ollut aivan tervehenkinen herätysoppi, mutta taikauskoisten käsitysten omaksuminen pilasi sen.

• Melperi1 kirjoitti:

Vanhoillislestadiolaiset ovat saa*tanan asialla opettaessaan "vain me" -oppia.

Saatanallista on myös nimitellä ja herjata ihmisiä, jos he eivät satu olemaan kanssasi samaa mieltä.

• uskovainen.
        Devoit kirjoitti:

Vl,t tietenkin sanovat että ala heidän uskoonsa niin pääset taivaaseen. Se epätoivo meinasi tulla minullekin, kunnes Raamatusta tajusin että pelastus on JOKAISELLE joka Kristukseen turvaa.

Lestadiolaisuus on alussa ollut aivan tervehenkinen herätysoppi, mutta taikauskoisten käsitysten omaksuminen pilasi sen.

Eikö Lars Leevi ollu kans ainoassa oikeassa olevinaan? Mikään ole muuttunut. Samaa paskaa jauhavat edelleen.

• uskovainen. kirjoitti:

Eikö Lars Leevi ollu kans ainoassa oikeassa olevinaan? Mikään ole muuttunut. Samaa paskaa jauhavat edelleen.

Tiedätkö että Lars Leevi ei eläessään tiennyt perustaneensa nimeään kantavaa herätysliikettä? Lars Leevi oli tiukasti kirkon opin takana, olihan hän itse kirkkoherrakin.

• just joo
        Devoit kirjoitti:

Tiedätkö että Lars Leevi ei eläessään tiennyt perustaneensa nimeään kantavaa herätysliikettä? Lars Leevi oli tiukasti kirkon opin takana, olihan hän itse kirkkoherrakin.

Se taas ei liity mitenkään aiheeseen.

Aihe oli se, että oliko Lars olevinaan ainoassa oikeassa. Oli.

Åselen papit eivät hänen mielestään olleet.

Älä vaihda asian aihetta.

• pelko jo pois

Ja taaskaan ei kukaan vl sano sanaakaan !

Mitä te oikein pelkäätte ??

• ex hellari

Tässähän kysyttiin mellun kantaa hyvä mies...

Ja hyvin ottikin osaa puskista ja ilman...

• En odottanutkaan että vl,t tähän aloitukseen vastaisivat.

Halusin aloituksellani tuoda esille että vl-opin ydin -Kristuksen vereen turvaaminen, on terve, mutta siihen on lisätty asiaankuulumatonta karsinointia vaatimuksena että vain vl-opissa pelastuu.

• pelkurit

Vl pelkää totuutta ja vankilaa

• Pelimiehiä

Hyvinhän ne on onnistuneet välttelemään molempia.

• Pelimiehiä kirjoitti:

Hyvinhän ne on onnistuneet välttelemään molempia.

Monesta kommentista näkee että kommentoijan suhde vanhoillislestadiolaisiin on hyvin etäinen ja ennakkoluuloilla terästetty. Tavallisia ihmisiä he ovat iloineen ja murheineen ja yleensä mukavia ihmisiä lisäksi.

• Onko ennakkoluuloton
        Devoit kirjoitti:

Monesta kommentista näkee että kommentoijan suhde vanhoillislestadiolaisiin on hyvin etäinen ja ennakkoluuloilla terästetty. Tavallisia ihmisiä he ovat iloineen ja murheineen ja yleensä mukavia ihmisiä lisäksi.

Millainen suhde sulla on Helluntailaisiin?

• D mustana nyt..
        Onko ennakkoluuloton kirjoitti:

Millainen suhde sulla on Helluntailaisiin?

Ennakkoluuloton. Arvostan upotuskastajaiskokemusta virvoittavana, viileänä ja ainoana oikeana kasteena.

Rekisteröinti ei nyt onnistu joten mustana nyt..

• D mustana nyt.. kirjoitti:

Ennakkoluuloton. Arvostan upotuskastajaiskokemusta virvoittavana, viileänä ja ainoana oikeana kasteena.

Rekisteröinti ei nyt onnistu joten mustana nyt..

Haista kukkanen "D mustana nyt" Luuletko olevasi hauska/ovela?

• Et osannut vastata
        Devoit kirjoitti:

Haista kukkanen "D mustana nyt" Luuletko olevasi hauska/ovela?

Kommenteistasi näkee, että suhde helluntailaisiin on hyvin etäinen ja ennakkoluuloilla terästetty. Tavallisia ihmisiä he ovat iloineen ja murheineen ja yleensä mukavia ihmisiä lisäksi.

• Et osannut vastata kirjoitti:

Kommenteistasi näkee, että suhde helluntailaisiin on hyvin etäinen ja ennakkoluuloilla terästetty. Tavallisia ihmisiä he ovat iloineen ja murheineen ja yleensä mukavia ihmisiä lisäksi.

****Kommenteistasi näkee, että suhde helluntailaisiin on hyvin etäinen ja ennakkoluuloilla terästetty. Tavallisia ihmisiä he ovat iloineen ja murheineen ja yleensä mukavia ihmisiä lisäksi.****

Yksi ystävistäni on hellari, että eipä kovin etäisiä minulle...

• Kysyn1

Onko se mukavuus vilpitöntä... kun ei mahduta samaan taivaaseenkaan??

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1732
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1558
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      44
      1066
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      919
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      38
      881
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      836
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      43
      778
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      770
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      768
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      750
    Aihe