Mies on hoitanut vakuutuksia tähän asti, ja kuulemma hänellä aina If toiminut moiteettomasti. Keskustelupalstoilta saa kyllä aivan eri kuvan, varsinkin vauvan vakuutus asioissa. If:issä on tällä hetkellä kaikki muut vakuutuksemme. OP:ssä meillä on taas tilit ja asuntolaina, joten vauvavakuutuksesta saisi bonuksia.
Molemmissa tarjoukset ovat ihan suht hyvät, Pohjola reilun satasen kalliimpi. En ole pilkun tarkasti verrannut vakuutuksen sisältöjä ja ehtoja, mutta mielestäni Pohjolan on kattavampi. Kumman valitsisitte: If vai Pohjola?
Vauvavakuutus: IF vai OP Pohjola??
16
17383
Vastaukset
- molemmissaon
Ifin vauvavakuutuksessa hinta laskee todella nopeasti, Pohjolan kait pysyy samana melko kauan. Esim. n. 4-vuotiaalle maksaa ifissä enää n. 160e/vuosi. Ja Pohjolassa n. 200e/vuosi.
Kannattaa ottaa myös huomioon että Pohjola sitoo lapsivakuutuksen hinnan kotivakuutukseen eli voit sanoa hyvästit kilpailuttamiselle tämän jälkeen ellet tahdo maksaa lapsivakuutusta toosi paljon korotetulla hinnalla.
Ifin vakuutuksessa on huoltajaturva, rahat saa käteen eikä ole väliä mihin ne laittaa. Muistaakseni pysyvän haitan turvassa ja henkivakuutuksessa voi pysyvä haitta/kuolema johtua myös sairaudesta eli ei ainoastaan tapaturmasta, kuten muissa yhtiöissä. Pääosa Ifin korvauksista käsitellään 24h kuluessa ja maksetaan samantien kun korvaus on käsitelty.
Tuolta löytyy puolueetonta hyvää tietoa ja vertailua:
http://www.fine.fi/index.php
Kuten ehkä kirjoituksestani saattaa jo päätellä niin oma valintani on ehdottomasti If, yhden lapsen vakuutus on Pohjolassa ja se oli kyllä yksi isompia virheitäni. Lisäksi otettiin lapsille Ifistä n. 18e/vuosi maksava omavastuuton, urheilurajotukseton tapaturmavakuutus. - vbk
Pohjolalla ei ole vauvavakuutusta, vaan terveysvakuutus, joka on voimassa syntymästä 100-vuotiaaksi ja sitä ei ole sidottu enää kotivakuutukseen. Myös pysyvän haitan korvaukseksi saa esim. 500000 euroa, mitä muilla ei ole tarjota.
Pohjolan myynnistä poistuneessa vakuutuksessa oli reilu alennuskytkös kotivakuutuksen kanssa, ja päättymisikä 65, ei siis varsiainen vauvavakuutus.
Nykyisellään Pohjolan vakuutuksen voi ottaa vaikka viikkoa ennen laskettua aikaa, sillä 3 kk rajoitusta ei enää ole. Kannattaa myös kysyä mitä maksaa, jos omavastuun poistaa kokonaan.
IF:n vakuutus taitaa päättyä 20- tai 22-vuotiaana. Jos tulee vakavampi sairaus niin vakuutus katkeaa, eikä uutta saa. Pohjolan vakuutus sen sijaan kattaa sairauden aina tuonne 100 vuoteen asti, edellyttäen tietysti, että vakuuus pidetään voimassa.
Pohjantähdestä saa myös vakuutuksen, joka on voimassa 65-vuotiaaksi saakka. - jani462472
If ainakin mitätöi vakuutuksen heti jos vauvasi saa jonkinlaisen lääkäridiagnoosin, itse en saanut minkäänlaista henkilövakuutusta Ifiltä koska minulle on vuosia sitten diagnosoitu lievä masennus josta olin jo täysin parantunut. Jos on Ifin asiakas saa todella pelätä että estääkö lääkärissäkäynti täysin vakuutustensaannin. Kannattaa huomioda muutkin asiat kuin hinnan, vaikka If olis halvempi suosittelisin kuitenkin välttämään Ifiä jos haluat lapsesi parasta.
- huohsunkaa
jani462472,
on täysin normaalikäytäntö evätä vakuutuksia masennukseen pohjautuen. Toki saattoi syynä olla jonkin muukin asia, kuten katsoivat ettet ole kannattava asiakas tai muusta vastaavaa. Tuosta oli hesarissa joskus juttua ja niin hylkäsivät muutkin vakuutusyhtiöt masennuksen vuoksi henkilövakuutuksia eli plaaplaa.
Samoin jos sinulla on vaikka sydänvika ja haet hoitokuluvakuutusta niin siitä rajataan sydämeen liittyvät asiat pois korvattavuuden piiristä tai jos kyseessä on iso vika niin evätään koko vakuutus.
Jos vauva saa lääkäriltä diagnoosin vakuutuksen ollessa voimassa niin ei vakuutusta sillä perusteella päätetä tietenkään, tämähän on täysin eri asia kuin sinun tapauksessa jolloin vakuutus ei ollut edes voimassa! - jani462472
Suosittelen aloittajaa lukemaan keskustelun "If - vanha lääkäridiagnoosi mitätöi vakuutuksen". Siinä on vähän asiaa Ifin logiikasta hankilövakuutuksiin liittyen. Ei uskalla hakeutua enää hoitoon siinä pelossa ettei If myönnä enää minkäänlaisia vakuutuksia, vaikkeivät ne mitenkään liittyisi diagnoosiin. Esim vuosia sitten sairastettu masennus estää saamasta minkäänlaista vakuutusta sairasteluun tai onnettomuuksiin jotka eivät mitenkään liity masennukseen.
- Nallen valta
Ota huomioon että Ifi puuh vakuutuskaudesta ja pystyy näin muuttamaan vakuutusehtoja joka vuosi.
Meille kävi niin että vakuutusyhtiö Tryg suomen toiminnot myytiin Ifille ja nyt he kuulemma pystyvät muuttamaan ehtoja koska heillä on vakuutuskausi, eli yksi vuosi ja sitten pystyvät muuttamaan ehtoja joka vuosi asiakkaan mukaan koska laskutuskausi on yksi vuosi.
Esim. muilla on omavastuu niin Ifillä se on tällähetkellä isompi ja maksutapa alennusta ei saa vaikka maksasi vakuutusmaksun heti vakuutuskauden alussa niinkuin muissa yhtiöissä. - huoh.
Ihan yhtälailla on muillakin vakuutusyhtiöillä oikeudet muuttaa ehtoja, osa käyttää kalenterivuotta ja osa vakuutuskautta, molemmat vuoden mittaisia, vakuutuskausi vain voi alkaa koska tahansa.
Ifiltä ei saa maksutapa-alennusta se on totta, mutta eipä ole maksutapakorotuksiakaan niinkuin monissa muissa yhtiöissä.
Omavastuun suuruus taas riippuu vakuutuksesta ja siitä minkä omavastuun olet vakuutuksellesi valinnut.
Voi jösses että voi ihmiset olla pöljiä. Ihan yhtälailla voisin sanoa, että Ifin kasko korvaa paljon paremmin kuin muiden kaskot, mikä ei tietenkään pidä paikkaansa jos vertaa vaikka ifin osakaskoa ja tapiolan loistokaskoa. - Selvästi OP Kannalla
Tuo ikärajahan ratkaisee asian. Jos lapsella ilmaantuu korvatulehduksia, allergiaa, ihottumia, aknea, ei kannata vakuutusta jatkaa aikuisena ollenkaan. Aikuisena siitä vakuutuksesta voi olla hyötyä myös.
- Äippä34
Ei missään nimessä pohjolaa! kaikilla pelkkiä huonojo kokemuksia.
- onnekaspirkko
Suosittelisin Pohjolaa tai Pohjantähteä, koska niissä vakuutus jatkuu aikuisiälle asti, jopa 65 ti 100 asti. Itselläni on astma ja atooppinen iso, joten otin lapselle vakuutuksen, joka ei pääty 18-vuotiaana. Haluan, että hän saa hoitoa myös myöhemmin, jos hänelläkin on kronisia sairauksia. Julkiset tuskin toimii enää sitten! hinnassa kymppi sinne tänne, mitä väliä, jos on turva kunnossa.
- näinmeillä
Op ja Pohjola ja missään nimessä. Erittäin kitsas vakuutusyhtiö.
Lähivakuutus-Tapiola tai POP Suomen vahinkovakuutus Oy on aivan hyviä yhtiöitä.
- katja7
Onohtakaa #Pohjola #vakuutus. Pohjola antaa nykyään maksitoumukset vain ja ainoastaan omiin yhteistyösairaaloihin, elikkä #OmaSairaalaan ja #Terveystalolle.
Jos ette halua mennä ko. hoitolaitoksiin leikkauttamaan lastanne/ itseänne, joudutte itse maksamaan koko laskun jan hakemaan jälkikäteen maksuja Pohjolasta.
esim Fennia, If ja Pohjantähti toimii hyvin.- tietäjä
No tämä on kyllä ihan normaali käytäntö muissakin yhtiöissä, esimerkiksi Tapiolan kumppaneita ovat pääkaupunkiseudulla Dextra ja Diacor, muualle ei heiltä maksusitoumusta saa.
- ilman sitoumuksia
Minulla on Pohjolassa sairauskuluvakuutus. Kaikki maksan itse ensin ja sitten skannaan laskut Pohjolalle. Hyvin toiminut on, en ole mitään maksusitoumuksia pyytänyt, enkä tule pyytämään. Miksi pitäisi pyytää maksusitoumus.
- Aina if!
Minä taas vaidoin pois tapiolasta kun ei näkynyt korvauksia auton tuulilasista kun se meni tuusan nuuskaks ,If:iltä soitti tosi mukava tyttö , puhuttiin tunti puhelimessa ja käyttiin läpi kaikki minun vakuutukset, tuli laajemmat turvat ja vähän parempi hintakin! Tämä tyttö oli vasta muutannut suomeen ruotsin puolelta ja oli niin asiallinen ja rehellinen että aivan hymyillytti kun hän soitti pari n päivän päästä ja kysyi oliko kaikki vielä kunnossa! Ja ilmoitti että häneen voi aina olla yhteyksissä! Sain niin hyvää palvelua häneltä että en kyllä helpolla sieltä pois vaihda.
- HTP70
Älä ainakaan pohjolaa ota,ifistä ei suuremmin kokemusta. Pohjola kallis ja jos joskus jostain korvausta olet saamassa niin alkaa aivan sairas vedätys ja kiusan teko, eivät vastaa mihinkään yhteydenotto pyyntöihin ei spostiin ei mihinkään. Puhelinvaihde on ainut mikä vastaa ja välittää soittopyyntöä mutta kukaan ei koskaan ota sinuun päin yhteyttä jos olet korvausta oikeutettu saamaan. En tiedä milloin ovat ottaneet asioiden hoitoon ko linjan mutta on oikeasti kiusan tekoa ja henkistä väkivaltaa asiakasta kohtaan joten kierrä pohjolan vakuutukset kaukaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1155965Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324067- 823352
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182986Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522054Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004- 1431795
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431787Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569