Palstalaiset ei osaa käyttäytyä

Voi nauru

Oon lukenut palstaa muutaman kuukauden ja nauranut ääneen. Vain murto-osa palstalla kirjoittavista osaa käyttäytyä. Muutama julistaa palstalla kaikki lestadiolaiset pedofiileiksi, sairaiksi ja ties miksi. Osa taas luulee tietävänsä minkälaisia kaikki lestadiolaiset ovat vaikka ovat tavanneet vain murto-osan. Näytätte oman typeryytenne! Opetelkaa keskustelemaan asiallisesti ja rakentavasti. Ei taida olla kaikki palikat ihan kohdallaan jos ei osaa hillitä asioita jota suusta päästää. Tähänkin keskusteluun tulee varmasti kaiken maailman "lestat on sairaita" "lestat on pedofiilejä" "hyväksikäyttäjiä, sairaita.." ja sitä rataa. Suurin osa lestadiolaisista varmasti vain nauraa näille kommenteille. Hankkikaa oma elämä. Kiitos ja kumarrus. Ollaan me suomalaiset välillä aeka tyhymiä :)

17

66

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niimpä niin

ihan samaan asiaan oon kiinnittäny huomiota :D ennakkoluulot lestoja kohtaan on vaan niin isot tai sitten kateutta on ilmassa. osa osaa kyllä onneksi kirjottaa ihan asiaa. että sellasta :D

• tyylitajua VL

Otan osaa! Mikä on se rakentava tyyli jota haet?

• Totuus satuttaa!

Vl-pedofilian tuomitseminen on vl-yhteisössä kiellettyä. Miten lasten asiaa ajavia vl-uskovaisia on kohdeltu?

• 252525252
        Totuus satuttaa! kirjoitti:

Vl-pedofilian tuomitseminen on vl-yhteisössä kiellettyä. Miten lasten asiaa ajavia vl-uskovaisia on kohdeltu?

Miten niin pedofiilian tuomitseminen on kiellettyä?Ei edes vl-liikkeessä. Ei ole, päinvastoin.

• Älä älä

***Ollaan me suomalaiset välillä aeka tyhymiä :)***

Älä sekoita muita suomalaisia vanhoillislestadiolaisiin.

• Väärässä olet

Tietääkseni ne ei ole lestadiolaisia jotka täällä haukkuvat lestadiolaisia..? Taidat olla aikalailla väärässä :)

• Väärässä olet kirjoitti:

Tietääkseni ne ei ole lestadiolaisia jotka täällä haukkuvat lestadiolaisia..? Taidat olla aikalailla väärässä :)

Onko mielestäsi kaikki kritiikki haukkumista?

• Väärässä olet
        Devoit kirjoitti:

Onko mielestäsi kaikki kritiikki haukkumista?

Ei missään nimessä! Asiallinen kritiikki on monesti hyvästä. Mutta asiallinen kritiikki ei ole sitä että haukutaan kaikki lestadiolaiset pedofiileiksi. Tollasista voi tehdä poliisillekkin ilmoituksen.

• Uskon vielä

Samaa mieltä aloittajan kanssa palstan alatyylistä mutta kyllä meistä saa sellaisen käsityksen että olemme outoja kun hyväksymme pahuuden seuroisamme. Naisena ole sitä mietlä että naisen ääni on saatava kuulumaan enemmän seuroissa. Kateellisuuteen en usko koska sitä esiintyy kaikissa piireissä. Mutta olisko meidän itse tehtävä asialle jotakin jotta me lestikset saadaan arvostusta ja hyväksyntää . Ei voi todellakaan hyvällä tahdollakaan sanoa että meidän edustajat olisivat eduksi tempauksillaan Olemme turhan usein mediassa emmekä hyvällä tavalla Kyllä puhdistus täyty lähteä meistä oma pesä on putsattava ja olla rohkea vastustamaan pahuutta ja vääryyttä . Liisa Ko.... Lahti

• Näin on

Ja sinulla on oikeus olla sitä mieltä että naisen ääntä pitäisi saada kuuluvemmaksi vl-liikkeeksi. Itsellä on muutakin elämää kuin vaan tämä usko ja ajattelen asioita myöskin omilla aivoillani. En usko että meidän pitää alkaa tekemään mitään että saataisiin arvostusta. Jokainen voi itse tosin olla oma itsensä ja ystävällinen. Vl-liike ei itse siihen voi vaikuttaa. Suurin osa lestadiolaisista ei liity nuihin ikäviin asioihin jotka on pyöriny mediassa. Esim pedofiiliakohuihin. Eli en itse voi tehdä mitään muuta kuin pahoitella, niin kuin moni muukin.. Pedofiiliatapaukset pitäisi hoitaa itse pedofiili ja uhri. Toki myös perhe ja kaikki jotka siihen liittyy. Itse en liity. Niin kun ei moni muukaan.

• oikeinväärin

Väärässä olet ja sinä olet oikeassa. Eikö aloittaja juuri perännyt asiallista keskustelua, eihän se mene kuitenkaan niinkään että lestikset päättävät mikä on oikein ja mikä väärin. Yleistystä tapahtuu kyllä ihan turhaa mutta se esiintyy ihan puolin ja toisin.

• 3666363

Yleistystä tapahtuu puolin ja toisin. Niin tapahtuukin ja voin itsekin myöntää sen. Tällästä täällä tää meno vaan on :)

• ex hinaaja

Yleistystä tapahtuu kyllä ihan turhaa mutta se esiintyy ihan puolin ja toisin.""""

Kuten?

• jeppepep
        ex hinaaja kirjoitti:

Yleistystä tapahtuu kyllä ihan turhaa mutta se esiintyy ihan puolin ja toisin.""""

Kuten?

Lue palstaa niin ymmärrät.

• helppoa.
        jeppepep kirjoitti:

Lue palstaa niin ymmärrät.

Tyypillinen vastaus!

• 353553
        helppoa. kirjoitti:

Tyypillinen vastaus!

kukaan jaksa alkaa selittää ku jokainen terve tajuaa

• Kukkia ja Sidontaa

VeeÄllät ne osaa käyttäytyä!

Ne on ihan oikeessa siinä että vaan veeällät voi pelastua. Ja ne on ihan avoimesti sitä mieltä. Jopa lapset. Ne parhaimmillaan huutaa tarhassa toisille lapsille että joudut helvettiin!

Niillä veeällillä on niitä omia sääntöjään jotka lakkaa olemasta sääntöjä kun aikaa kuluu tarpeeksi. No jos joskus on jotain sääntöjä saneltu ja niitten sääntöjen rikkomisesta joitain erotettu porukasta niin sehän on ihan OK!. Seurakunta ei erehdy, yksilöt on erehtyväisiä-Mikä partasynti? Kuka on muka 60 - luvulla sanonut ettei telkkaria saa katsoa (netin kautta).

Veeällät käyttäytyy aina hienosti! Hoitokokouksessakin avaavat oven synteihin sidotulle mummolle että pääsee yhdistykseltä nopeasti pihalle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      231
      7846
    2. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      45
      5420
    3. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4842
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      76
      3537
    5. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      150
      3086
    6. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      2045
    7. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      32
      2031
    8. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      31
      1859
    9. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      44
      1727
    10. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      38
      1682
    Aihe