Mitenkäs tämä teeri?

Lincoln De Luxe

Miten onnistuu teeren pillitys kuvilta kertokaa kokemuksianne, saaliitanne ja vinkkejä. Minkälaiseen paikkaan kannattaa jäädä odottamaan, minkalaista vihellys sarjaa kannattaa viheltää ja mihin aikaan vuodesta?

14

2461

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jahti88

      sarjoista en tiedä mut parhaiten se onnistuu loppu syksystä, varhain aamulla jolloin on tyyntä ja lämpötila nollan tienoilla ehkä hieman pakkasellaki. silloin teeret ovat ainakin äänessään...

    • JLA

      Loppusyksy on tosiaan parasta aikaa. Silloin teeret alkavat pitää syyssoidinta. Kannattaa kuulostella paikkoja joissa teeriä on näkynyt alkusyksystä. Lisäksi loppusyksystä alkaa jo usein aamuisin kuulua "puputusta", silloin teeret itse kertovat olinpaikkansa. Itse olen saanut teeriä "suhauttelemalla" ilman kuviakin, mutta kuvat varmaan parantavat tulosta edelleen. Itse olen tehnyt yleensä näin: Aamuvarhaisella olen mennyt paikalle jossa tiedän teeriä olevan. Etsin jonkun ympäristöään korkeamman puustoryhmän ja jään haulikkohollille puiden juurelle jonkun puskan suojiin. Sitten olen alkanut "suhautella" sopivin välein. Yleensä jostain tulee pian vastaus, sillä kuulaana syysaamuna ääni kuuluu todella kauas. Mutta vaikka vastaus tulisikin, niin välttämättä teeri ei tule katsomaan, vaan tyytyy vain juttelemaan. "Suhauttelu" onnistuu ilman pilliäkin kunhan sen oppii, mutta tiedän että teeripillejäkin on olemassa. Jos teeret ovat aktiivisia niin yleensä joku äkäinen kukko lentää hetken "keskusteltuamme" katselemaan missä se kilpakosija piilottelee. Yleensä ensimmäinen lähestymislento suuntautuu johonkin niistä korkeista puista joiden juurella olen piilossa jolloin haulikollakin on mahdollista onnistua. Tämä on mielenkiintoinen ja jännittävä metsästysmuoto, eikä kuitenkaan liian helppo.
      Itse en siis ole kuvia koskaan kokeillut, mutta olisi mukava päästä joskus kuvastamaan. Tosin kivääri voisi silloin olla parempi vaihtoehto.

      • uki

        Teeri pilliä ei tarvita,vaan on hyvä opetella suhauttamaan kuin teeri.Siihen vielä kuvia pari maahan joku pari puuhun,niin hyvä tulee ja haulikolla pärjää.Tosin jos on mahdollista pitää kivääriä mukana,on sillä hyvä ampua kauemmas jääviä lintuja.Itse harrastan kyseistä touhua,pelkän haulikon kanssa ja se toimii tosi hyvin.useita teeriä on saaliiksi tullut.


      • metsästäjä!

        omaa elämänkertaako siinä tarinoit!!
        luulekko että jotaki kiinnostaa???


    • Lincoln De Luxe

      Kiitos jo tulleista hyvistä vinkeistä ja kertokaa vaan lisää jos on kokemusta.

    • Sirocco 12/89

      Loppu syksystä itse olen vasta käynyt soitimella. Soidinpaikka on ison suon keskellä oleva pyöräke, missä on 2,5m puita. Teeret tulevat siihen pään päälle ja varmaan arvaat lopun. Käytän itse teeren kuvia, jotka laitan pitkällä "ruiulla" puun latvaan ja toiset alemmas. Yleensä kun suhahtelen niin yksi teeri käy katselemassa ja huomaa kuvat, minkä jälkeen se suuntaa teerten "kokoontumis paikkalle". josta vähän ajan päästä tulee isoparvi teeriä. Parhain soidin reissu 15 kpl

      • Lincoln De Luxe

        Menisin noin 1,5km päässä siaitsevan suon keskelle, mutta paripäivää sitten kävin siellä ja nain ihan tuoreen karhunjätöksen ja karhun tuoreita jälkiä. Pelottaa mennä sinne aamulla aikasin varsinkin.


      • peloton
        Lincoln De Luxe kirjoitti:

        Menisin noin 1,5km päässä siaitsevan suon keskelle, mutta paripäivää sitten kävin siellä ja nain ihan tuoreen karhunjätöksen ja karhun tuoreita jälkiä. Pelottaa mennä sinne aamulla aikasin varsinkin.

        ei niitä karhuja oo ennenkään pelätty!!!et sä sitä varmasti nää!!kävele vähän äänekkäämmin ja katko jotain pieniä risuja...kun karhu kuulee sen ni karkuun lähtee.. aamulla sen kuulee jos on alueella karhu... mörisee joskus kovaäänisesti!!!kokemusta karhuista on


      • karhustaja!
        Lincoln De Luxe kirjoitti:

        Menisin noin 1,5km päässä siaitsevan suon keskelle, mutta paripäivää sitten kävin siellä ja nain ihan tuoreen karhunjätöksen ja karhun tuoreita jälkiä. Pelottaa mennä sinne aamulla aikasin varsinkin.

        hanki elämä äläkä vikise!!!!
        oot harvinaisen pelle!


    • Metästäjä-91

      Juu olemme olleet tuossa viime syksynä Isä ukon kanssa soitimella,pellonreunassa.Hyvin on sattunut kun joka kerta on joku Teeri tullut paikalle.Yhtä ammuttiin mutta ei osunu kunnolla.Kannattaa muuten olla Kankaisia Teeren kuvia ne Näyttää melkein oikeilta.(Mutta älä ammu niitä)HUOM.Aika kalliita.

    • metsämies!

      kerran ammuin kuvilta 10 teertä!!! oli noin50 kuvaa!
      witun hyvä taktiikka! sitä teerien määrää! ei wittu!

      • ilko!

        näin minäkin kerran teeren kun olin metsällä!
        en tiiä miten se siitä lensi suoraan minun yli noin 50m päässä.Oli kyllä uskomatonta.
        ei ole pakko uskoa mutta tämä on totta!


      • pelle!!!
        ilko! kirjoitti:

        näin minäkin kerran teeren kun olin metsällä!
        en tiiä miten se siitä lensi suoraan minun yli noin 50m päässä.Oli kyllä uskomatonta.
        ei ole pakko uskoa mutta tämä on totta!

        oli mullaki kerran kissa!


    • ilpo!

      Olin kerran metsällä ja vastaan sattui tulemaan hirvi ja minä titenkin säiköhdin sitä ja ammuin sitä suoraan jalkaan!
      sitten se lähti vaivoin juoksemaan karkuun!
      kai se varmaa sinne kuoli johonki 20m päähän!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      123
      9556
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      50
      2807
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      158
      2559
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2039
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1796
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      14
      1623
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1537
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1484
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      11
      1419
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe