JÄMÄ NOVA 17S VS TERMAX 17S

kattilanvaihto

Onkos kellään kokemuksia ja 90- luvun ja 2000- luvun taitteen kattiloista? Ja löytyykö keltään virallisia käyttövesituoton taulukkoa?

9

726

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kattilanvaihto

Lisätään vielä edelliseen tämmöinen kattila Högfors 14 Beta.

• Kattilaton

Näyttää olevan vaikea ostaa mitään kattilaa, kun niitä ei ole missään nähtävänä muutoin kuin netissä. Ainakin täällä etelä-suomessa on tilanne tosi vaikea. Jos joku tietää missä niitä myydään oikeassa myymälässä olisin kiitollinen?
      Miten tuo virosta ostaminen onko se ALV sillä selvä, kun ostaa vain?
      Alkuperäiseen kysymykseen vastaisin, että näyttää olevan jonkinlaisia taulukoita tuosta vededen lämmön tuotosta ainakin olen niiden esitteissä sellaisia nähnyt, kun olen niitä parikuukautta tutkinut.

• jotainsellaista

Marssi suoraan tehtaalle. Näet ainakin kattilan luonnossa ja voit jopa päästä katsomaan sisälle. Mieleisten kattiloiden valmistajien osoitteet netistä ja sitten katsomaan. Putkiliikkeissä voi olla jotain mallikappaleita esillä. Vaikka paikallinen hanakat-liike voisi olla ensimmäinen osoite.

• Putki Juri

http://www.katlad.ee/to05.html
      Pakettiautolla viroon ja kattila sieltä mukaan. Ei mitään ongelmia sillä EU.ssahan ollaan ja myyjämaa saa pitää ALV.n
      Yrittäjät esittävät Y-tunnuksen ja eivätkä maksa ALV.a ollenkaan.
      Ainut ongelma on Suomalaiset putkifirmat kun he tahtovat itse myydä laitteet mitä asentavat kun toinen tili tehdään niillä laitteilla ja tarvikkeilla. Luultavasti saat putkimiehenkin palkattua virosta jos asennuskohdeon edes lähellä pääkaupunkiseutua siil sehän on päivän keikka kun kattila on asennettu.

• näin vaan

Voit ostaa mistä EU-maasta vaan mutta ALV on aina 24% jos virallisesti tuot vaikka itse.

• Putki Juri
        näin vaan kirjoitti:

Voit ostaa mistä EU-maasta vaan mutta ALV on aina 24% jos virallisesti tuot vaikka itse.

Virosta ostetuihin tuotteisiin käytetään Viron ALV.tä.
        Jos on sillä kauppiaalla on tytäryhtiö Suomessa ja kauppa käydään sen kautta, niin silloin Suomen ALV.

Ettet vain "nain vaan" yritä pelotella ja toivoa etteivät ihmiset kävisi ostamassa lvi tarvikkeita muualta. Eli oma lehmä ojassa.

Tossa parit linkit muualle

http://kotly.com/index.php?topSsid=3e12c6364653d087f0b2d7dab2fe2036
        http://torujyri.ee/fi
        http://viewitem.eim.ebay.fi/Holzvergaserkessel-Kohlevergaser-Orlan-Super-40-kW/280499319597/item

• Apinaa koijataan

Hubaa lueddavaa. Joku vironpelle kopsannut vanhojen 70-luvun lämmityslaitteiden
        Mainoksia sivuille huonolla skannerilla. Voi mitä potaskaa. Tilaa sieltä vaan. Saat
        varmaan sitten sen putkarinkin 70-luvun hinnalla.

• kokeillut
        Apinaa koijataan kirjoitti:

Hubaa lueddavaa. Joku vironpelle kopsannut vanhojen 70-luvun lämmityslaitteiden
        Mainoksia sivuille huonolla skannerilla. Voi mitä potaskaa. Tilaa sieltä vaan. Saat
        varmaan sitten sen putkarinkin 70-luvun hinnalla.

oletko sa PK-Putki yrityksestä , siellä niitä todellisia apinoita löytyy ,ketkä aina nimittävat toisiaan

• Firman koijari

Nytkin sinä saat sen vironpellen tekemään sen putkityösi. Suomalainen putkifirma vukraa omasta virolaisfirmastaan sen putkimiehen ja sinä maksat siitä sen 50€ ALV ja se vironpelle saa sen vitosen tunti.
      Ja kummatkin olette tyytyväisiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      89
      2638
    2. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      203
      1668
    3. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      116
      1600
    4. Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!

Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois
      Suomalaiset julkkikset
      41
      1461
    5. Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla

Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v
      Ikävä
      64
      1222
    6. Juhannusterveiset kaivatulle

Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻
      Ikävä
      76
      1015
    7. Kaupunki osti Absin

Nyt vaan yrittäjiä kaivataan
      Haapavesi
      56
      979
    8. Sä oot kyllä

Aika erikoinen nainen
      Ikävä
      45