Kuolema on Jumalasta

Jumala on ankara

Jumala on säätänyt ihmisille rangaistukseksi synnistä kuoleman. Kuolema on siis Jumalan aivoitus ihmisille.

Kuolemaa edeltävät monet kiroukset: leivän hankkimisen ongelmat, sairaudet, vammat, onnettomuudet (luonnonkatastrofit ja muut vahingot),...

Jumala on hyvin ankara, koska on säätänyt näin paljon kärsimystä ihmiskunnalle ensimmäisen ihmisen tekemien syntien vuoksi (ja rangaistuksena Adamin jälkeen syntyneiden ihmisten tekemistä synneistä).

7

67

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jumala on ankara

Jumala on ankarampi kuin ihmiset tuomitessaan syntisiä. Hän lyö sairaudella ja taudeilla, iskee meihin vammoja ja antaa onnettomuuksin kohdata meitä. Kuka ihminen istuttaisi rikoksen tehneeseen sairauksia aiheuttavia viruksia ja bakteereja tai löisi häntä muilla vaivoilla, kiduttaisi ihmistä ennen surmaamista? Sellaisiakin ihmisiä ehkä löytyy, mutta että Jumala, meidän isämme, on sellainen: sitä ei kovin moni ole tullut ajatelleeksi. Silti he uskovat, että Jumala antaisi syntisten ihmisten elää ja kitua ikuisesti tulisessa järvessä, jota he helvetiksi kutsuvat.

Onneksemme Jumala ei ole sentään niin ankara ja hirviömäinen sadisti: ikuisen piinahelvetin uskomukset ovat peräisin pakanauskonnoista, eivät Raamatun ilmoittaman Jumalan säätämä rangaistus.

• hellari...

Mutta jos ihminen olisi saanut lankeemuksen jälkeen syödä veilä elämän puusta niin hän olisi saanut elää lankeemuksen ja synnin kirouksessa iankaikkisesti. Sittenkin ruumiillinen kuolema yhteys Jeesuksen kuolemaan ja ylösnousemukseen takaa meille uuden alun ja saattaa meidät Jumalan alkuperäiseen suunnitelmaan ennen lankeemusta. Sittenkin kuolema onkin uusi alku ja mahdollisuus.
      En minä ainkaan haluaisi elää edes tyhaa vuotta tässä kirotussa olotilassa ja on armoa että elämämme täällä korkeintaan sata vuotta.

• Jumala on ankara

hellari...

Olet oikeassa: Jumala ajoi ihmisen pois Edenin puutarhasta, että ihmiset eivät eläisi ikuisesti syntisessä tilassaan ja joutuisi siten kärsimään loputtomasti synnistä.

En minäkään tahdo elää ikuisesti syntisenä ja kärsiä synnistä. Vanhurskaana ja vanhurskaudessa ehkä ikuisesti elää tahdon... (vaikea sanoa varmasti, kun ei pääse kunnolla kokemaan sitä, millaista on elää ilman syntiä)

• asdfghijkl

Apostolit eivät kuitenkaan toitottaneet(korostaneet) tuollaista vaan julistivat pelastusta uskon kautta Jeesukseen Kristukseen!

• ,,,,,,,,

Ikävä kyllä elämänhalua on enemmän pahiksilla.
      Kauhukuva yli 80-vuotiaista mummoista, no en halua itse olla heidän housuissaan.
      Kyllä kai Jumalaan turvaavat selviävät lyhyemmällä kärsimyksellä.

• ps12

ANTAISITKO itse lapsesi tehdä vaan PAHAA jatkuvasti tekemättä mitään estääksesi sitä???????????????? TUSKIN!!! Jos sun oma lapsesi tekee koko ajan pahaa niin annatko vaan olla vai kuritako tai rankaisetko lastasi??? Siinä sulle aloittaja kysymys mietittäväksesi??

Oletko koskaan tullut miettineeksi että sairaudet ovat ehkä Jumalan tapa pysäyttää sinut. Joskus sairastut kun esim teet liikaa töitä, näin ollen saat lepoa! onko tämä siis niin paha asia?
      Jos teet jatkuvasti pahaa läheisillesi, valehtelemalla, pettämällä, paskaa puhumalla jne niin onko SE OIKEIN??? Mikä sinä olet syyttämään JUMALAA? Jos itse elät pahoissa teoissasi niin etkö sillon ansaitse niistä rangaistusta??

Jos oikein ajattelet asiaa niin eikö esim joku sairaus ole hyvä pysäytyskeino. ISÄSI ei voi tulla sinua vastaan ja sanoa että poikani/tyttäreni, olet menossa väärää tietä niin hän antaa jonkun sairauden tms pysäyttääksesi sinut..'

Itse olen työnarkomaani, ennen treenasin ihan hulluna, pienikään flunssa ei pysäyttänyt minua ja tein paljon muutakin pahaa... Olin jatkuvasti kipeä, sain vatsahaavan jne.. Onko se kuitenkaan loppujenlopuksi niin paha asia.. Sain vatsahaavan jotta osaisin lopettaa stressaamisen. Olin jatkuvasti kipeä jotta en menisi treenaamaan, sain muitakin sairauksia oman tyhmyyteni hidastamiseksi... SEHÄN on vaan oman taivaallisen isäni tapa pysäyttää minut..

OLETHAN SINÄKIN ANKARA OMILLE LAPSILLESI, rakkaudessasi jotta lapsesi onnistuisivat parhaalla tavalla elämässään, eikös niin ja oppisivat hyvät tavat, moraalit jne... MITÄ pahaa siinä on jos uudessa testamentissa sanotaan että rakasta toista niinkuin itseäsi, tee toiselle niinkuin toivoisit toisen tekevän itsellesi...? Jumala on kyllä ankara, mutta tottelevaiselle lempeä :D

• Totta puhut, mutta ankaruus ei ole Raamatun Jumalan ainoa merkillepantava ominaisuus.

Silti ankaruuden havaitseminen on tärkeää, sillä "Herran pelko on viisauden alku".
      Mutta - se on vasta alku.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      14
      1993
    2. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      183
      1524
    3. Parrakkaat miehet ovat inhottavia ja vastenmielisiä

Ennen Suomi ja koko maailma oli täynnä kasvonsa hyvinhoitavia miehiä. Tänä päivänä lähes kaikki miehet ovat kuin jotain
      Maailman menoa
      147
      1343
    4. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      97
      1298
    5. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      38
      1188
    6. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      84
      918
    7. Naiseni on todellinen seksipeto

Vaikka pukeutuu ihan kasuaalisti julkisilla paikoilla. Mutta näin tämän läpi ensisilmäyksellä ja sain seksipedon kaivatu
      Ikävä
      47
      863
    8. Nina Mikkonen avoimena "vapinataudistaan"- Demonstroi oireet yllättäen tv-kameroiden edessä: "Se..."

Nina Mikkonen oli Viiden jälkeen -ohjelmassa ti 12.8. ja kertoi perinnöllisestä sairaudestaan ja mm. sairauden vaikutuks
      Suomalaiset julkkikset
      13
      807
    9. Totuus Sofian miljonääristä :miljoonien velkataakka painaa miestä.

Näin se totuus tulee jokaisesta ja seiskalehden uutiset kertoo totuuden vihdoinkin.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      138
      803
    10. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      126
      790
    Aihe