Moi!
Millä kotikonstein matalaa verenpainetta saisi nostettua? "Turhien" lääkkeiden popsiminen ei innosta, joten ajattelin ensiksi yrittää nostaa sitä ruokavaliota muuttamalla.
Lääkäri mainitsi salmiakin ja lakritsin, onko muita verenpainetta nostavia ruokia?
matala verenpaine
11
3246
Vastaukset
- Mia
Minulla myös on matala verenpaine, mutta en ole ajatellut sitä lähteä nostamaan ja varsinkaan nameja päivittäin popsimalla. Tietysti voi suolaa syödä enemmän ja aloittaa tupakan polton, että verenpaine kohoaisi ....
- Mia
Viiniä pullo päivässä kohottaisi myös mukavasti verenpainetta ja 20 ylimääräistä kiloa myös.
- Tiinu
Mia kirjoitti:
Viiniä pullo päivässä kohottaisi myös mukavasti verenpainetta ja 20 ylimääräistä kiloa myös.
...korkeamman verenpaineen on huimaus.
Minua huimaa jos seison pitkään liikuttamatta lihaksia suuremmin (esim. ruokaa laittaessa tai bussia odottaessa), minua huimaa jos luen jotakin pää alaspäin ja yhtäkkiä nostan katseeni ylös ja tietysti minua huimaa kun nousen istualta seisomaan. Saunassa en pysty olemaan 10 min pitempään koska alkaa huimaamaan. Tämä jatkuva huimaus ei ole kiva. Vielä en ole verenpaineen takia pyörtynyt, kun se päivä koittaa taitaa olla viimeistään aika hakea lääketieteellistä apua verenpaineeni.
Itse en pidä salmiakeista ja lakritsa tekee vatsastani löysän suuremmissa määrissä. Tottakai olen tietoinen siitä, että suola, tupakka ja viini nostaa verenpainetta, mutta ne eivät ole siitä terveellisemmästä päästä. Tällä hetkellä juon viiniä ehkä pullon viikossa, en päivässä. En polta ja koitan ylläpitää terveitä elämäntapoja muutenkin. Lisäkiloja kyllä on, mutta vain n. viisi.
Jos jollakin on terveellinen tapa nostaa verenpainetta ilman lääkkeitä, kertokaa minulle. Kiitos. - kohtalotoveri
Tiinu kirjoitti:
...korkeamman verenpaineen on huimaus.
Minua huimaa jos seison pitkään liikuttamatta lihaksia suuremmin (esim. ruokaa laittaessa tai bussia odottaessa), minua huimaa jos luen jotakin pää alaspäin ja yhtäkkiä nostan katseeni ylös ja tietysti minua huimaa kun nousen istualta seisomaan. Saunassa en pysty olemaan 10 min pitempään koska alkaa huimaamaan. Tämä jatkuva huimaus ei ole kiva. Vielä en ole verenpaineen takia pyörtynyt, kun se päivä koittaa taitaa olla viimeistään aika hakea lääketieteellistä apua verenpaineeni.
Itse en pidä salmiakeista ja lakritsa tekee vatsastani löysän suuremmissa määrissä. Tottakai olen tietoinen siitä, että suola, tupakka ja viini nostaa verenpainetta, mutta ne eivät ole siitä terveellisemmästä päästä. Tällä hetkellä juon viiniä ehkä pullon viikossa, en päivässä. En polta ja koitan ylläpitää terveitä elämäntapoja muutenkin. Lisäkiloja kyllä on, mutta vain n. viisi.
Jos jollakin on terveellinen tapa nostaa verenpainetta ilman lääkkeitä, kertokaa minulle. Kiitos.oireet minullakin. Lisäksi tuntuu että ei saa happea esim tavarataloissa joissa on alipainetta tehokkaan ilmastoinnin takia. Tai jossain täydessä bussissa, jossa miljoona muuta ihmistä on jo käyttänyt sen hapen jota tarvitsisin.
Minusta ainoa joka hiukan helpottaa on nopeatempoinen liikunta. jos seisoo pitkään paikallaan on ihan kuin puuduksissa, ihan niin kuin itse sanoit. Molemmilla vanhemmillani oli matala verenpaine joten perinnöllistä kai tämä on.
En ole mennyt lääkäriin tämän takia, joskus olen kyllä ajatellut että olis kiva saada vähän vauhtia tähän verenkiertoon. Olen kuitenkin vähän lääkekammoinen, joten yleensä jätän syömättä pillerit joita mulle on johonkin vaivaan annettu.
Turha silloin on lääkäriin mennä, koska ei ne muuta tee kun määrää lääkettä ja sanoo että tule kahden viikon päästä uudestaan jos ei ole vaiva hävinnyt. Haluaisin jonkun itsehoitomenetelmän, niin kuin esim. viininjuonti(ilman alkoholin sivuvaikutuksia) - Ella
kohtalotoveri kirjoitti:
oireet minullakin. Lisäksi tuntuu että ei saa happea esim tavarataloissa joissa on alipainetta tehokkaan ilmastoinnin takia. Tai jossain täydessä bussissa, jossa miljoona muuta ihmistä on jo käyttänyt sen hapen jota tarvitsisin.
Minusta ainoa joka hiukan helpottaa on nopeatempoinen liikunta. jos seisoo pitkään paikallaan on ihan kuin puuduksissa, ihan niin kuin itse sanoit. Molemmilla vanhemmillani oli matala verenpaine joten perinnöllistä kai tämä on.
En ole mennyt lääkäriin tämän takia, joskus olen kyllä ajatellut että olis kiva saada vähän vauhtia tähän verenkiertoon. Olen kuitenkin vähän lääkekammoinen, joten yleensä jätän syömättä pillerit joita mulle on johonkin vaivaan annettu.
Turha silloin on lääkäriin mennä, koska ei ne muuta tee kun määrää lääkettä ja sanoo että tule kahden viikon päästä uudestaan jos ei ole vaiva hävinnyt. Haluaisin jonkun itsehoitomenetelmän, niin kuin esim. viininjuonti(ilman alkoholin sivuvaikutuksia)Verenpaineeni oli mitattaessa 134/87 ja syön migreenin estoon verenpainelääkettä Seloken-taplettia pienen määrän.
Kärsin tuntemuksesta happi loppuu ja heräilen aamuyöstä rintakipuun.
Nyt on alkanut pelottaa, koska en ole sairastanut muuta kuin migreeniä yli 40. vuotta. Eli ole jo 69-vuotias, normaalipainoinen, enkä käytä mitään mainittuja aineita kuten alkoholia, tupakkaa, hieman sokeria ja hieman suolaa ja vähän rasvaa.
Liikkuminen on alkanut väsyttää ja vähäisempikin muu rasitus.
Mikä alhainen verenpaineenne on. Minun verenpaineeni on ollut aina alhaisen puoleinen 125/85-90. - verenpaine
Ella kirjoitti:
Verenpaineeni oli mitattaessa 134/87 ja syön migreenin estoon verenpainelääkettä Seloken-taplettia pienen määrän.
Nyt on alkanut pelottaa, koska en ole sairastanut muuta kuin migreeniä yli 40. vuotta. Eli ole jo 69-vuotias, normaalipainoinen, enkä käytä mitään mainittuja aineita kuten alkoholia, tupakkaa, hieman sokeria ja hieman suolaa ja vähän rasvaa.
Mikä alhainen verenpaineenne on. Minun verenpaineeni on ollut aina alhaisen puoleinen 125/85-90.verenpaineeni on ollut 110 / 64 (jopa 54) ja se on kuulemma tosi hyvä, kunhan ei oikeasti kaadu tai pyörry. Minulla mustenee aina silmissä, kun nousen tuolilta, mutta otan tukea, etten kaadu. Näin lapsesta saakka.
- verenpaine
Ella kirjoitti:
Verenpaineeni oli mitattaessa 134/87 ja syön migreenin estoon verenpainelääkettä Seloken-taplettia pienen määrän.
Mikä alhainen verenpaineenne on. Minun verenpaineeni on ollut aina alhaisen puoleinen 125/85-90.lääkärissä käyntiä, sillä teidän iässänne sepelvaltimotaudin mahdollisuus on otettava huomioon. Tuosta rintakivusta kannattaa puhua lääkärille.
- Alli
Ella kirjoitti:
Mikä alhainen verenpaineenne on. Minun verenpaineeni on ollut aina alhaisen puoleinen 125/85-90.ei kyllä ole alhainen.. mielummin vähän korkea. ainakin alhaisempi luku!
- Kun muisti pätkii ja pyörry...
Ella kirjoitti:
Mikä alhainen verenpaineenne on. Minun verenpaineeni on ollut aina alhaisen puoleinen 125/85-90.Alhainen verenpaine on esim. aivojen toiminnalle yhtä haitallinen kuin korkeakin; se vain on harvinaisempi ja tietoa on paljon vaikeampi löytää netistä. Terveen nuoren aikuisen normaali verenpaine on n. 120/80 mmHg. Vanhemmalla paine voi olla korkeampi.
Itselleni (45-v. nainen) terveydenhoitaja suositteli hakeutumista lääkärin vastaanotolle ja saamaan lääkettä vaivaan, kun paine oli 110/80.
- tiinuli
minulla on normaalisti iltaisin verenpaine tommoista 89/52 tai 95/55 luokkaa, vähän on ollut "hutera" olo joskus, onko tähän jotain konsteja paineen nostamiseen ??
- Luontaisesti
Jos matala verenpaine aiheuttaa oireita, kannattaisi varmaan käydä hakemassa lääkäriltä pilleriresepti tai luontaistuotekaupasta jotain kevyempää.
Luin jostain, että nokkosella olisi verenpainetta kohottavia vaikutuksia...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Missä kokoomuksen naiset?
Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa343360Finland is now Petter place
Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.202282Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita
HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.1301904Huomasitko? Tidjan Ban tyttöystävä paljastui - Tuttu kohutusta rakkausrealitystä
Ban tyttöystävä on Kolmiodraama-realityn Heidi Kytö. Ba ja Kytö kertoivat maaliskuussa 2026 somessa, että he ovat seurus121362Alkuperäinen Jeesuksen antama kastekäsky on Matteuksen evankeliumissa
Matt.28:16-20 16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän menn1631177Vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden kasteesta.
Nykyaikana on niin paljon tietoa saatavilla että vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden myös kristillisestä kasteesta. R4501032- 471004
- 55831
Toivon että kuulut elämääni
Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.33773- 69767