Paljonko saatte eläkettä ???

Olli Bakken

Itselläni on eläke työkyvyttömyydestä 1340,00 euroa. Taitaa olla keskiverto ja varmaan vähän päällekkin.

En oikein osa uskoa kun täällä kirjoitetaan yli 2000 euron eläkkeistä.

Ei taida hirveästi oikeasti tällä palstalla kirjoittaa yli 2000 eläkkeillä.

320

31949

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 30v ura

      Itselleni taitaa olla luvassa takuueläkkeen verran ja siipalle reipas tonni. Lapsia hoidin silloin, kun siitä ei tienannut eläkettä ja työttömänäkin olen nyt taas. Noi yli 2teur eläkettä saavat ovat varmaan Espanjan tai Floridan geriatriarannikoilla.

      • se siitä

        Samoin pienyrittäjänä olen toiminut ja nuorena pienipalkkaisessa ansiotyössä takuueläkkeen verran saan eläkettä.


      • köyhäMatkaaja

        Tulee vain peruseläke eli noin 700 e kkk siitä verot, vuokra, lääkkeet ym. välttämättömät menot niin jokainen voi laskea paljonko jää ruokaan. Pitäähän ihmisen syödäkin vai mitä ?

        eli revi siitä sitten........................


      • renstimpy

        Joo ei siinä paljoa syödä ruokaa kun pitää vuokra, sähkö, vesilasku, netti, lääkkeet millon mihinkin vaivaan yms välttämättömyydet.


      • Anonyymi
        köyhäMatkaaja kirjoitti:

        Tulee vain peruseläke eli noin 700 e kkk siitä verot, vuokra, lääkkeet ym. välttämättömät menot niin jokainen voi laskea paljonko jää ruokaan. Pitäähän ihmisen syödäkin vai mitä ?

        eli revi siitä sitten........................

        700 eurosta ei mene ollenkaan veroja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        700 eurosta ei mene ollenkaan veroja

        No sillähän sitä juhlii kun "ei mene veroja"? Lääkkeet ovat kaikkea muuta kuin halpoja, eikä pelkillä buranoilla pärjää. Onneksi olen vielä työelämässä, ei ole tarvinnut vielä laskea pennosia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        700 eurosta ei mene ollenkaan veroja

        Jippiiii ! . Mite on ihanaa ei mee veroja, nerokasta. Repikää köyhät siitä riemunne.


      • Anonyymi
        köyhäMatkaaja kirjoitti:

        Tulee vain peruseläke eli noin 700 e kkk siitä verot, vuokra, lääkkeet ym. välttämättömät menot niin jokainen voi laskea paljonko jää ruokaan. Pitäähän ihmisen syödäkin vai mitä ?

        eli revi siitä sitten........................

        Mutta peruseläkkeen päälle voi käsittääkseni hakea toimeentulotukea. Tarkemmin näitä ehtoja en tunne, mutta varmaan ainakin yksinelävä voisi saada lisätukea takuueläkkeen päälle. Puolison parempi eläke kuitenkin ehkä vaikuttaa, miehillä yleensä on paremmat eläkkeet kuin naisilla.


      • Anonyymi
        renstimpy kirjoitti:

        Joo ei siinä paljoa syödä ruokaa kun pitää vuokra, sähkö, vesilasku, netti, lääkkeet millon mihinkin vaivaan yms välttämättömyydet.

        Ihan itse lähdit, mieti sitä, ja oliko pakko


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan itse lähdit, mieti sitä, ja oliko pakko

        Ois varmaan kuitenkin vielä ollut kummallekin parempi vaihtoehto jatkaa suhdetta, sun piti jatkaa egon pönkitystä siltikin, sentään c tason julkkis mies


      • Anonyymi
        köyhäMatkaaja kirjoitti:

        Tulee vain peruseläke eli noin 700 e kkk siitä verot, vuokra, lääkkeet ym. välttämättömät menot niin jokainen voi laskea paljonko jää ruokaan. Pitäähän ihmisen syödäkin vai mitä ?

        eli revi siitä sitten........................

        Hae Kelalta kansaneläkettä.
        Se kuuluu sinulle, koska työeläkkeesi on pieni.


      • Anonyymi
        köyhäMatkaaja kirjoitti:

        Tulee vain peruseläke eli noin 700 e kkk siitä verot, vuokra, lääkkeet ym. välttämättömät menot niin jokainen voi laskea paljonko jää ruokaan. Pitäähän ihmisen syödäkin vai mitä ?

        eli revi siitä sitten........................

        Voithan hakea takuueläkettä jotain vajaa tonni (ks kela sivulta), senhän saavat jo ne jotka jäävät kansakoulusta eläkkeelle. Päälle voit hakea kansaneläkettä. Asumistukeakin voit saada jos asut vuokralla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sillähän sitä juhlii kun "ei mene veroja"? Lääkkeet ovat kaikkea muuta kuin halpoja, eikä pelkillä buranoilla pärjää. Onneksi olen vielä työelämässä, ei ole tarvinnut vielä laskea pennosia.

        Kyllä takuueläke on lähes tonnin. Muistaakseni 976e. Sen saa, vaikka ei päivääkään ois töitä tehnyt ja siitä ei mene veroa.


    • omillaantoimeentuleva

      "En oikein osa uskoa kun täällä kirjoitetaan yli 2000 euron eläkkeistä."

      No, kyllä minä saan eläkettä 3000 €/kk brutto ja yli 2000 €/kk netto. Usein en tosin täällä kirjoittele.

      Espanjan Aurinkorannikko ei kuitenkaan houkuttele, mutta muutaman kaupunkireissun teen vuosittain. Ei ole taakkana kesämökkiä eikä autoa. Tilavassa kerrostaloasunnossa elelen. Yhtiövastike noin 400 €/kk. Elätettävänä on pari lemmikkiä. Säännöllisesti lahjoitan hiukan hyväntekeväisyyteen. Lapset tulevat toimeen omillaan. Puoliso on kuollut. Joka senttiä ei tarvitse laskea.

      • Liaiaisai

        2500 euroa aika tarkkaan on eläkkeeni nettona, siis käteen jäävä osuus.

        En todellakaan pidä sitä niin kovana juttuna ettenkö voisi tänne kirjoittaa.

        Kyllä kuule niitä on paljon,paljon enemmän tienaavia eläkeläisiä.

        Tuo minun 2500 euroa ei ole lähelläkään isoa eläkettä. Että näin.


      • työkansan.kusetus
        Liaiaisai kirjoitti:

        2500 euroa aika tarkkaan on eläkkeeni nettona, siis käteen jäävä osuus.

        En todellakaan pidä sitä niin kovana juttuna ettenkö voisi tänne kirjoittaa.

        Kyllä kuule niitä on paljon,paljon enemmän tienaavia eläkeläisiä.

        Tuo minun 2500 euroa ei ole lähelläkään isoa eläkettä. Että näin.

        Eläketurvakeskus 31.12.2014, kokonaiseläkkeet ennen veroja:
        - naisista 49 % sai alle 1250 e/kk, miehistä 34 %, -verot, siis ALLE 1090 E/KK NETTO kunnan veroprosentista riippuen. Köyhyysrajan alapuolella suurin osa.
        *Kokonaiseläke sisältää kaiken: Oma työeläke, kansaneläke, takuueläke, mahdollinen leskeneläke, rintamamieseläke, tapaturmaeläke....
        -> Lipposen-Halosen hallituksen vuonna 1995 päättämä työeläkeindeksin leikkaus tekee jo yli 20 %, kun työeläkkeitä ei ole leikattuinakaan maksettu täysimääräisinä. Myös kansaneläkkeen perusosan piti tulla kaikille, mutta sitä ei ole palautettu. Nykyarvo olisi n. 105 e/kk.
        -> Tämän päivän työeläke 1250 e/kk olisi ilman leikkauksia n. 1525 e/kk 105 e/kk = 1630 e/kk. Kivaa ????


      • köyhäilyä

        N. 1140 e, ei minunkaan tarvitse laskea joka senttiä, paitsi kun on hankintoja.

        Kun on edes vähän tehnyt työtä, on sekin jotain.


      • MonetJäivätLoukkoon

        "Tilavassa kerrostaloasunnossa elelen. Yhtiövastike noin 400 €/kk."
        Joo mutta kun koittaa vesiputkiremonttien aika niin yhtiövastike onkin vuokra-asunnon tasoinen. Ja mitä enemmän on remontoitavassa asunnossa neliöitä, sitä kalliimmaksi se käy verrattuna pienempiin kerrostalon asuntoihin nähden. Siis kannattaa myydä asunto ja muuttaa pienempää vuokrakerrostaloon ettei vanhuuden säästöt ja eläke mene vesiputkiremonttiin.


      • mietintää

        Aika törkeetä leikata kaikkein pieni tuloisilta, kun jotkut saavat muutamia kymppitonnin eläkkeitä, miksi ei niitä leikata? Sääli niitä mummoja, jota ovat hoitaneet kotona yhdeksänkin lasta, ja nyt ei rahat riitä ruokaan tai edes lääkkeisiin..nyt kulut kasvaa perusturvan puolella, jos edes sitä saavat? Niistä suurista eläkkeistä jos oltais leikattu, se ei olisi vaikuttanut muihin tukiin. Miettikää tarkkaan ketä äänestätte?


      • hate7
        Liaiaisai kirjoitti:

        2500 euroa aika tarkkaan on eläkkeeni nettona, siis käteen jäävä osuus.

        En todellakaan pidä sitä niin kovana juttuna ettenkö voisi tänne kirjoittaa.

        Kyllä kuule niitä on paljon,paljon enemmän tienaavia eläkeläisiä.

        Tuo minun 2500 euroa ei ole lähelläkään isoa eläkettä. Että näin.

        Oliko kiva valehdella


      • hate7
        Liaiaisai kirjoitti:

        2500 euroa aika tarkkaan on eläkkeeni nettona, siis käteen jäävä osuus.

        En todellakaan pidä sitä niin kovana juttuna ettenkö voisi tänne kirjoittaa.

        Kyllä kuule niitä on paljon,paljon enemmän tienaavia eläkeläisiä.

        Tuo minun 2500 euroa ei ole lähelläkään isoa eläkettä. Että näin.

        Valehtelet, bruttopalkkasi on täytynyt olla yli 6000€/kk josta eläkkeesi on laskettu siis kansanedustaja tasoa...


      • Kitupiikki
        hate7 kirjoitti:

        Valehtelet, bruttopalkkasi on täytynyt olla yli 6000€/kk josta eläkkeesi on laskettu siis kansanedustaja tasoa...

        Miksi hän valehtelis ! Olen itse ollut työ elämässä 44 vuotta , ja eläkkeeni on nettona lähes 5000€/kk . Se on ammatin valinta kysymys .


      • totuustämä
        työkansan.kusetus kirjoitti:

        Eläketurvakeskus 31.12.2014, kokonaiseläkkeet ennen veroja:
        - naisista 49 % sai alle 1250 e/kk, miehistä 34 %, -verot, siis ALLE 1090 E/KK NETTO kunnan veroprosentista riippuen. Köyhyysrajan alapuolella suurin osa.
        *Kokonaiseläke sisältää kaiken: Oma työeläke, kansaneläke, takuueläke, mahdollinen leskeneläke, rintamamieseläke, tapaturmaeläke....
        -> Lipposen-Halosen hallituksen vuonna 1995 päättämä työeläkeindeksin leikkaus tekee jo yli 20 %, kun työeläkkeitä ei ole leikattuinakaan maksettu täysimääräisinä. Myös kansaneläkkeen perusosan piti tulla kaikille, mutta sitä ei ole palautettu. Nykyarvo olisi n. 105 e/kk.
        -> Tämän päivän työeläke 1250 e/kk olisi ilman leikkauksia n. 1525 e/kk 105 e/kk = 1630 e/kk. Kivaa ????

        Totuus vain ilmi jatkuvasti!!!! Lipposen-Halosen hallitusten leikkaukset puree ja voimakkaasti eläkeläisten tuloihin. SDP siis SDP meitä jyrsinyt ja kunnolla.


      • kgfkllhczd
        Kitupiikki kirjoitti:

        Miksi hän valehtelis ! Olen itse ollut työ elämässä 44 vuotta , ja eläkkeeni on nettona lähes 5000€/kk . Se on ammatin valinta kysymys .

        mikä ammatti?


      • sfdgfghghjhjhjh
        Liaiaisai kirjoitti:

        2500 euroa aika tarkkaan on eläkkeeni nettona, siis käteen jäävä osuus.

        En todellakaan pidä sitä niin kovana juttuna ettenkö voisi tänne kirjoittaa.

        Kyllä kuule niitä on paljon,paljon enemmän tienaavia eläkeläisiä.

        Tuo minun 2500 euroa ei ole lähelläkään isoa eläkettä. Että näin.

        On, se on valtavan suuri! Itse olen raskaassa ruumillisessa työssä ja palkkani per kk on 1040e netto!!! Mielelläni olisin tuolla summalla eläkkeellä. Jopa palkkaani vastaavalla summalla. Nyt on joka euron eteen raadettava. Oikeasti kypsyttää kun joku saa tommosia summia tekemättä mitään. Minä eläisin tuolla 2500 netolla/kk kuin kroisos! Nytkin jää säästöön reilusti.


      • Anonyymi
        mietintää kirjoitti:

        Aika törkeetä leikata kaikkein pieni tuloisilta, kun jotkut saavat muutamia kymppitonnin eläkkeitä, miksi ei niitä leikata? Sääli niitä mummoja, jota ovat hoitaneet kotona yhdeksänkin lasta, ja nyt ei rahat riitä ruokaan tai edes lääkkeisiin..nyt kulut kasvaa perusturvan puolella, jos edes sitä saavat? Niistä suurista eläkkeistä jos oltais leikattu, se ei olisi vaikuttanut muihin tukiin. Miettikää tarkkaan ketä äänestätte?

        Eivät miettineet. ViherVasemmistohallitus takaa köyhyyden. Mitäpä suomalaisilla
        niin väliä mutta tulijoilla pitää olla millä mällätä. Harkinnanvaraiset tuet ja asunnot paraatipaikoilta. Kyllä, on havaittu, ei ole luulemista.


      • Anonyymi
        MonetJäivätLoukkoon kirjoitti:

        "Tilavassa kerrostaloasunnossa elelen. Yhtiövastike noin 400 €/kk."
        Joo mutta kun koittaa vesiputkiremonttien aika niin yhtiövastike onkin vuokra-asunnon tasoinen. Ja mitä enemmän on remontoitavassa asunnossa neliöitä, sitä kalliimmaksi se käy verrattuna pienempiin kerrostalon asuntoihin nähden. Siis kannattaa myydä asunto ja muuttaa pienempää vuokrakerrostaloon ettei vanhuuden säästöt ja eläke mene vesiputkiremonttiin.

        Minäkin asun tilavassa kerrostaloasunnossa. Vastike on vain 330 €/kk ja kun siihen lisättiin ison seinäremontin ja kattoremontin kulut, niin lisää tuli 160 €/kk eli yht. alle 500 .
        Tiedoksi pelkääjille myös että kolmen hissin iso remontti kustantaa n. 1 €/ neliö eli meillekin tulee lähivuosina kuukausikuluihin lisää huimat 85 €.
        Kun saa asiallista työeläkettä, niin tuosta ei tarvitse panikoida.
        Jo kaksioista maksetaan enemmän vuokraa .


      • Anonyymi
        hate7 kirjoitti:

        Valehtelet, bruttopalkkasi on täytynyt olla yli 6000€/kk josta eläkkeesi on laskettu siis kansanedustaja tasoa...

        Kansanedustajan palkalla on hyvätuloinen, mutta ei se suinkaan mikään isotuloisimpien kasti ole.

        On paljon väkeä joilla tulot ylittää kymppitonnin kuukaudessa, eikä ne paistettele missään palstoilla. Vieläkin korkeampia tuloja on, esimerkkinä vaikkapa työmarkkinajohtajien palkoistahan uutisoitiin jokunen aika sitten taisivat olla monilla luokkaa 200-300 tuhatta per vuosi. Asian voi tarkistaa netistä vähän googlailemalla.

        Pidempään kansanedustajana olleilla saattaa toki tulot olla jo vähän korkeammatkin, riippuen mitä on vastuulla.


      • Anonyymi
        köyhäilyä kirjoitti:

        N. 1140 e, ei minunkaan tarvitse laskea joka senttiä, paitsi kun on hankintoja.

        Kun on edes vähän tehnyt työtä, on sekin jotain.

        Kuudentoista olin kun ekaan kokopäivätyöhön menin, itse oli itsensä ryokittava ja koulutettava.
        Äsken luin päätöksen eläkkeestäni 1240€ brutto, naurattais ellei itkettäis.
        ( töissä kävin 46 vuotta)


      • Anonyymi
        totuustämä kirjoitti:

        Totuus vain ilmi jatkuvasti!!!! Lipposen-Halosen hallitusten leikkaukset puree ja voimakkaasti eläkeläisten tuloihin. SDP siis SDP meitä jyrsinyt ja kunnolla.

        Niinpä niin.Muistamattomuus on politiikon ainut hyve.


      • Anonyymi
        Kitupiikki kirjoitti:

        Miksi hän valehtelis ! Olen itse ollut työ elämässä 44 vuotta , ja eläkkeeni on nettona lähes 5000€/kk . Se on ammatin valinta kysymys .

        työelämässä, ammatinavalinta....


      • Anonyymi
        Kitupiikki kirjoitti:

        Miksi hän valehtelis ! Olen itse ollut työ elämässä 44 vuotta , ja eläkkeeni on nettona lähes 5000€/kk . Se on ammatin valinta kysymys .

        Et ole ainakaan äidinkielen lehtorina ollut, kun et yhdyssanoja hallitse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuudentoista olin kun ekaan kokopäivätyöhön menin, itse oli itsensä ryokittava ja koulutettava.
        Äsken luin päätöksen eläkkeestäni 1240€ brutto, naurattais ellei itkettäis.
        ( töissä kävin 46 vuotta)

        Todella hämmästyttävää ja masentavaa varmasti!
        Onkohan jossain kohtaa jätetty eläkemaksuja maksamatta tai mahdollisen yel:n maksut minimin mukaan ja entä ootko tehnyt pimeetäkin työtä?

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Kitupiikki kirjoitti:

        Miksi hän valehtelis ! Olen itse ollut työ elämässä 44 vuotta , ja eläkkeeni on nettona lähes 5000€/kk . Se on ammatin valinta kysymys .

        Ammatinvalintakysymys on yhdyssana.


      • Anonyymi
        kgfkllhczd kirjoitti:

        mikä ammatti?

        Lääkäri varmaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ole ainakaan äidinkielen lehtorina ollut, kun et yhdyssanoja hallitse.

        Äidinkielen lehtori tienaa kuussa noin 4000e, joten eläke on varmaan jotain 2500 brutto. Isomipalkkaisten ei tartte osata kielioppisääntöjä, ei ainakaan insinöörien eikä paperimiesten.


      • Anonyymi
        Liaiaisai kirjoitti:

        2500 euroa aika tarkkaan on eläkkeeni nettona, siis käteen jäävä osuus.

        En todellakaan pidä sitä niin kovana juttuna ettenkö voisi tänne kirjoittaa.

        Kyllä kuule niitä on paljon,paljon enemmän tienaavia eläkeläisiä.

        Tuo minun 2500 euroa ei ole lähelläkään isoa eläkettä. Että näin.

        En usko


      • Anonyymi
        Kitupiikki kirjoitti:

        Miksi hän valehtelis ! Olen itse ollut työ elämässä 44 vuotta , ja eläkkeeni on nettona lähes 5000€/kk . Se on ammatin valinta kysymys .

        Höpö höpö


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuudentoista olin kun ekaan kokopäivätyöhön menin, itse oli itsensä ryokittava ja koulutettava.
        Äsken luin päätöksen eläkkeestäni 1240€ brutto, naurattais ellei itkettäis.
        ( töissä kävin 46 vuotta)

        Tuo on totta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuudentoista olin kun ekaan kokopäivätyöhön menin, itse oli itsensä ryokittava ja koulutettava.
        Äsken luin päätöksen eläkkeestäni 1240€ brutto, naurattais ellei itkettäis.
        ( töissä kävin 46 vuotta)

        7 vuotta alussa ei eläkekertymää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä niin.Muistamattomuus on politiikon ainut hyve.

        Ranskassa Lipponen Muumi mamma olisi
        vedetty hirteen lähimpään tolppaan, ja
        täällä hyväksytään tälläinen sikamaisuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuudentoista olin kun ekaan kokopäivätyöhön menin, itse oli itsensä ryokittava ja koulutettava.
        Äsken luin päätöksen eläkkeestäni 1240€ brutto, naurattais ellei itkettäis.
        ( töissä kävin 46 vuotta)

        Alle 23-vuotiaana tehtyjä töitä ei oteta huomioon
        eläkettä laskettaessa.
        Niin väärin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        työelämässä, ammatinavalinta....

        Proviisori?
        DI?
        Tuomari?
        Lääkäri?
        jne...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ole ainakaan äidinkielen lehtorina ollut, kun et yhdyssanoja hallitse.

        Kepu pettää aina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ranskassa Lipponen Muumi mamma olisi
        vedetty hirteen lähimpään tolppaan, ja
        täällä hyväksytään tälläinen sikamaisuus.

        Vapaanahan tuo Pipiläkin vielä kävelee... ei näytä vielä olevan silmukka kaulassa, mitä nyt nyrkein lyötiin Hki:n kadulla ja roimasti pätkittiinkin!


    • 09inssi

      minun eläke 4200 brutto kk. olin 5 vuotta hyväpalkkaisessa hommissa ja siitä laskettiin tulevan ajan palkka. jäin eläkkeelle 26 vuotiiana sairauksien takia

      • Inssi 48v

        Joo ja sitten sä heräsit ja läksit hommiin 12€/h


      • Juujuuniinpäniin

        Älä jauha nöösi paskaa.


      • matti644

        Moi ja huomenta, minulla n.69500/kk brutto olisihan se voinut olla 70000€/kk siis tasaraha pikkusen kyrsii tv.Alahuhta


      • isvv
        Juujuuniinpäniin kirjoitti:

        Älä jauha nöösi paskaa.

        mee homo töihin tai tuleee pataan


      • Kitupiikki
        isvv kirjoitti:

        mee homo töihin tai tuleee pataan

        Kasvottoma voi huudella mitä haluu , aika tollo on !


      • Anonyymi

        Tollo


      • Anonyymi
        isvv kirjoitti:

        mee homo töihin tai tuleee pataan

        törkeää


      • Anonyymi

        Mun exä asuu vallilasaa vuokralla Neuvostoliitto yksiössä, ei pesukone mahdu, ei hissiä, miehellä toinen jalka ambutoitu ja toisesta jalasta isovarvas, kiva kämppä kuulemma. 🙄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun exä asuu vallilasaa vuokralla Neuvostoliitto yksiössä, ei pesukone mahdu, ei hissiä, miehellä toinen jalka ambutoitu ja toisesta jalasta isovarvas, kiva kämppä kuulemma. 🙄

        Tälle nykysuomi kohtelee futisstaroja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tälle nykysuomi kohtelee futisstaroja.

        Ulkomailla vastaavilla miljoonien omaisuus, hän elää köyhästi ja puutteessa, vituttaa hänen puolesta, mies tekee töitä toisen jalan proteesin kanssa ja toisesta jalasta on poistettu iso varvas, kyllä tä suomi on sairas maa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ulkomailla vastaavilla miljoonien omaisuus, hän elää köyhästi ja puutteessa, vituttaa hänen puolesta, mies tekee töitä toisen jalan proteesin kanssa ja toisesta jalasta on poistettu iso varvas, kyllä tä suomi on sairas maa.

        Suomi on täys paska kusetus maa vittumaisine
        ministereineen ja paska herroineen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ulkomailla vastaavilla miljoonien omaisuus, hän elää köyhästi ja puutteessa, vituttaa hänen puolesta, mies tekee töitä toisen jalan proteesin kanssa ja toisesta jalasta on poistettu iso varvas, kyllä tä suomi on sairas maa.

        Suomi on täys paska kusetus maa vittumaisine
        ministereineen ja paska herroineen.

        VITTUUN KOKO suomi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ulkomailla vastaavilla miljoonien omaisuus, hän elää köyhästi ja puutteessa, vituttaa hänen puolesta, mies tekee töitä toisen jalan proteesin kanssa ja toisesta jalasta on poistettu iso varvas, kyllä tä suomi on sairas maa.

        Suomi on täys paska kusetus maa vittumaisine
        ministereineen ja paska herroineen.

        VITTUUN KOKO suomi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ulkomailla vastaavilla miljoonien omaisuus, hän elää köyhästi ja puutteessa, vituttaa hänen puolesta, mies tekee töitä toisen jalan proteesin kanssa ja toisesta jalasta on poistettu iso varvas, kyllä tä suomi on sairas maa.

        Suomi on täys paska kusetus maa vittumaisine
        ministereineen ja paska herroineen.

        VITTUUN KOKO suomi.


      • Anonyymi

        Ei pysty olemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomi on täys paska kusetus maa vittumaisine
        ministereineen ja paska herroineen.

        VITTUUN KOKO suomi.

        Mene Koreaan!


    • tuulikannel1

      hoh,hoijaa. Olin tehdastöissä neljäkymmentä kolmevuotta,kevyessä sekä raskaassa ,tuntipalkalla , urakalla,päivaja ja vuorotöissä.Nyt sain eka eläkkeen ,,käteen tuleva osuus 1220 euroa.Kannatti olla ahkera duunari.boonuksia en saanut senttiäkään.

      • AitoSuomalainen

        Kannatti maksaa AY-jäsenmaksut?


      • tyytyväinen-oon
        AitoSuomalainen kirjoitti:

        Kannatti maksaa AY-jäsenmaksut?

        toki kannatti, pääsin halutessani putkeen, josta nautin 6v. ajan 1132e/kk KÄTEEN.
        Nyt eläkkeellä viime elokuusta asti.Ja edelleenkin saan alennukset esim. vakuutuksista.Juurikin ay-maksujen ansiosta.Siis sain 6v. ylimääräistä vapaata ilman huolenhäivää toimeentulosta.


      • pieni.tulo

        tuulikannel1
        18.8.2013 11:51

        hoh,hoijaa. Olin tehdastöissä neljäkymmentä kolmevuotta,kevyessä sekä raskaassa ,tuntipalkalla , urakalla,päivaja ja vuorotöissä.Nyt sain eka eläkkeen ,,käteen tuleva osuus 1220 euroa.Kannatti olla ahkera duunari.boonuksia en saanut senttiäkään.

        vastaus

        En ole kade mutta sinulla on tosi hyvä eläke siihen verraten mitä minulla 690 e brutto kuuakudessa sillä sitä vaan pitää kuulemma pärjätä ja niin on tehtykin vaikka välillä pieni nälkäkin on ollut


      • Kaksinb

        AMMATTILIITOT NYT HOITAMAAN TYÖ ELÄKELÄISTEN INDEKSIT TA


      • Anonyymi
        Kaksinb kirjoitti:

        AMMATTILIITOT NYT HOITAMAAN TYÖ ELÄKELÄISTEN INDEKSIT TA

        Ammattiliittoja eivät eläkeläiset kiinnosta kun ovat jo rahansa saaneet.


      • Anonyymi
        pieni.tulo kirjoitti:

        tuulikannel1
        18.8.2013 11:51

        hoh,hoijaa. Olin tehdastöissä neljäkymmentä kolmevuotta,kevyessä sekä raskaassa ,tuntipalkalla , urakalla,päivaja ja vuorotöissä.Nyt sain eka eläkkeen ,,käteen tuleva osuus 1220 euroa.Kannatti olla ahkera duunari.boonuksia en saanut senttiäkään.

        vastaus

        En ole kade mutta sinulla on tosi hyvä eläke siihen verraten mitä minulla 690 e brutto kuuakudessa sillä sitä vaan pitää kuulemma pärjätä ja niin on tehtykin vaikka välillä pieni nälkäkin on ollut

        Suomi on psska valtio, siiä kun venäjäkin,
        täysin mulkku hallitus ja johtaminen
        tässä maassa,.


      • Anonyymi
        pieni.tulo kirjoitti:

        tuulikannel1
        18.8.2013 11:51

        hoh,hoijaa. Olin tehdastöissä neljäkymmentä kolmevuotta,kevyessä sekä raskaassa ,tuntipalkalla , urakalla,päivaja ja vuorotöissä.Nyt sain eka eläkkeen ,,käteen tuleva osuus 1220 euroa.Kannatti olla ahkera duunari.boonuksia en saanut senttiäkään.

        vastaus

        En ole kade mutta sinulla on tosi hyvä eläke siihen verraten mitä minulla 690 e brutto kuuakudessa sillä sitä vaan pitää kuulemma pärjätä ja niin on tehtykin vaikka välillä pieni nälkäkin on ollut

        Suomi on paska valtio, siinä kun venäjäkin,
        täysin mulkku hallitus ja johtaminen
        tässä maassa,.


    • Ex-hoitsu - 49

      Eläkkeeni nippanappa 2000 euroa bruttona. Olen työskennellyt 3-vuorotyössä terveydenhoitoalalla sairaalassa. Viimeiset vuodet pelkkää yötyötä. Työvuosia yli 30. Eläkehän ei ole suuren suuri, mutta kyllä sillä pärjää,kun olen säästänyt työssä ollessani jkv syrjään eläkepäivien "lisukkeeksi". Nettoeläkkeen suuruushan riippuu veroprosentista,joka jokaisella on henkilökohtainen ja riippuu monista eri tekijöistä.
      Ei ne isot tulot vaan pienet menot !

    • eläkeläinen

      Minä saan kansaneläketä 623€ 105€ takuueläkeena=728.

      Tuolla tulolla ei ole paljonkaan merkitystä, koska takuueläke tulee kuukauden loppupuolella ja perusosa alkupuolella.

    • propelihattu

      Keva maksaa minulle eläkettä 1570e kuussa, olen sairaseläkkeellä.

      • ykxMummu

        En voi muuta sanoa kuin että sinulla on melkoisen hyvä eläke tuolla 1570 e kk tulee jo todella mukavasti toimeen itselläni on vain vähän päälle 600e kk jokainen voi vain arvailla miten noin pienellä eläkkeellä tulee toimeen mutta ei auta on pakko tulla. Onneksi on leipäjonot ettei ihan nälkään kuole. Siitä on hyvä mieli että pakolaisille on turvattu hyvä toimeentulo


    • Torso apina

      Minä saan työkyvyttömyyseläkettä n. 1305€ ja ikää 34v. Pitäis jotain keksiä että saisi vähän lisää tuloja. Kaupassa oli työkykyä myynnissä, mutta niin kova kilohinta ettei meikäläisen tulot riittäneet.

      • Anonyymi

        Kaikki päättäjät vittu pitäis tappaaaa saatana.


    • EX-sähkäri

      Eläke brutto 2095 €. 48v mies työkyvyttömyyseläkeellä 4v.

    • Ekomies 4

      Juuri myönnetty työkyvyttömyyseläke brutto 1600e
      52v. mies ja työhistoriaa 30v.
      pärjäilee kun ei vietä kulutusjuhlia...

      • E.Mersa

        Joo meikäläinen ollut työssä 29 vuotta, nyt sairaseläkkeellä työtapaturmasta.

        Eläkettä saan n. 2000 euroa/kk netto.

        Pidän sitä ihan normieläkkeenä.


      • söaldgn
        E.Mersa kirjoitti:

        Joo meikäläinen ollut työssä 29 vuotta, nyt sairaseläkkeellä työtapaturmasta.

        Eläkettä saan n. 2000 euroa/kk netto.

        Pidän sitä ihan normieläkkeenä.

        Se ei ole "normieläke", sillä tapaturman takia saanet ilmeisesti lisäeläkettä työeläkkeen päälle.


    • Laihtunut

      Eläkkestäni kirjoittelen m inäkin. Jäin kuusi vuotta sitten työkyvyttömyyseläkkeelle ja eläkkeeni vuoden 2013 alussa työeläke 750, brutto ja kansaneläke n.180,00 brutto.

      Näiden kuuden vuoden aikan tein jonkinverran ansiotyötä, ajatellen, että saisin hiukna lisää, kun vanhuuseläke alkaa. Aika tuli täyteen. Anomus, jota Keva käsitteli 11 kuukautta. Lisä tuli ihan asiallissesti. Maanantaipäivänä sain tiedon. Keskiviikkon oli postissa Kelan tiedote jossa kerrottiiin, että sen ja sen lainpykälän perusteella otamme nyt Kela-eläkkeestänne TUPLANA pois sen, mitä olette saaneet työeläkettä lisää..Lisäksi takaisenperintään menee käsittelyajan 11 kuukautta liikaa saamani kansaneläke.

      Arvatkaqa kaksi kertaa, olisinko vähäisiä eurojani hakenut, jos olisin tiennyt lopputuloksen.

      No, lai tovat lakeja. Otin yhteyttä Timo Soiniin ja Lauri Ihalaiseen, joilta pyysin että ryhtyisivät toimanpiteisiin moisen lain kumoamiseksi. Minuahan se ei enää auta, mutta ettei muille kävisi samoin.

      KUMPIKAAN EI EI OLE VASTANNUT YHTEYDENOTTOONI....

      Ikävä kyllä, en vielä ole kuollut nälkään, joten yhteisjkunta ei vielä pääse huoltovelvoitteestaa.

      • miten se lasketaan

        Paljon eläke on 30000vuosituloilla jos on 45v.Siis jos jää työkyvyttömäksi ja on 27v työhistoria.


      • ymmyrkäisenä

        Nyt en kyllä ymmärrä kirjoitustasi, avaisitko vähän?

        Mitä anomusta Keva käsitteli 11 kuukautta?
        Mikä on "se lisä", mikä tuli asiallisesti?
        Mitä työeläkäkettä Kela tuplana "ottaa pois" ja miksi?
        Miksi kansaneläke peritään takaisin?

        Päätöksistä voi valittaa ja niihin voi pyytää oikaisua. Eivät ne aina virheettömiä ole.


      • huhtisaaranen

        Laihtunut
        27.8.2013 15:38

        Eläkkestäni kirjoittelen m inäkin. Jäin kuusi vuotta sitten työkyvyttömyyseläkkeelle ja eläkkeeni vuoden 2013 alussa työeläke 750, brutto ja kansaneläke n.180,00 brutto.

        Näiden kuuden vuoden aikan tein jonkinverran ansiotyötä, ajatellen, että saisin hiukna lisää, kun vanhuuseläke alkaa. Aika tuli täyteen. Anomus, jota Keva käsitteli 11 kuukautta. Lisä tuli ihan asiallissesti. Maanantaipäivänä sain tiedon. Keskiviikkon oli postissa Kelan tiedote jossa kerrottiiin, että sen ja sen lainpykälän perusteella otamme nyt Kela-eläkkeestänne TUPLANA pois sen, mitä olette saaneet työeläkettä lisää..Lisäksi takaisenperintään menee käsittelyajan 11 kuukautta liikaa saamani kansaneläke.

        Arvatkaqa kaksi kertaa, olisinko vähäisiä eurojani hakenut, jos olisin tiennyt lopputuloksen.

        No, lai tovat lakeja. Otin yhteyttä Timo Soiniin ja Lauri Ihalaiseen, joilta pyysin että ryhtyisivät toimanpiteisiin moisen lain kumoamiseksi. Minuahan se ei enää auta, mutta ettei muille kävisi samoin.

        KUMPIKAAN EI EI OLE VASTANNUT YHTEYDENOTTOONI....

        Ikävä kyllä, en vielä ole kuollut nälkään, joten yhteisjkunta ei vielä pääse huoltovelvoitteestaa.

        KOMMENTTI yllä olevaan kirjoitukseen


        Sodanaikainen sukupolvi joille ei ehtinyt kertyä työhistoriaa heidän eläkkeensä on todella pieni. Tämä iäkäs sukupolvi yli 90v nosti suomen sodan jälkeen kovalla työllä ja ahkeruudella siihen hyvinvointiin mistä saamme nyt nauttia.

        Tuntuu melkoisen väärältä että nämä ihmiset joutuu elämään erittäin pienellä eläkkeellä
        keskimäärin noin 700e kk bruttona Samaan aikaan mm. pakolaisille annetaan hyvät asunnot ja kaikki se mitä elämiseen kuuluu. Monia etuja lisäksi joita ei tavallinen veronmaksaja saa. Väkisinkin tulee ajatus onko se oikein ?


      • Anonyymi

        Soinihan oli aika Juudas...


      • Anonyymi
        huhtisaaranen kirjoitti:

        Laihtunut
        27.8.2013 15:38

        Eläkkestäni kirjoittelen m inäkin. Jäin kuusi vuotta sitten työkyvyttömyyseläkkeelle ja eläkkeeni vuoden 2013 alussa työeläke 750, brutto ja kansaneläke n.180,00 brutto.

        Näiden kuuden vuoden aikan tein jonkinverran ansiotyötä, ajatellen, että saisin hiukna lisää, kun vanhuuseläke alkaa. Aika tuli täyteen. Anomus, jota Keva käsitteli 11 kuukautta. Lisä tuli ihan asiallissesti. Maanantaipäivänä sain tiedon. Keskiviikkon oli postissa Kelan tiedote jossa kerrottiiin, että sen ja sen lainpykälän perusteella otamme nyt Kela-eläkkeestänne TUPLANA pois sen, mitä olette saaneet työeläkettä lisää..Lisäksi takaisenperintään menee käsittelyajan 11 kuukautta liikaa saamani kansaneläke.

        Arvatkaqa kaksi kertaa, olisinko vähäisiä eurojani hakenut, jos olisin tiennyt lopputuloksen.

        No, lai tovat lakeja. Otin yhteyttä Timo Soiniin ja Lauri Ihalaiseen, joilta pyysin että ryhtyisivät toimanpiteisiin moisen lain kumoamiseksi. Minuahan se ei enää auta, mutta ettei muille kävisi samoin.

        KUMPIKAAN EI EI OLE VASTANNUT YHTEYDENOTTOONI....

        Ikävä kyllä, en vielä ole kuollut nälkään, joten yhteisjkunta ei vielä pääse huoltovelvoitteestaa.

        KOMMENTTI yllä olevaan kirjoitukseen


        Sodanaikainen sukupolvi joille ei ehtinyt kertyä työhistoriaa heidän eläkkeensä on todella pieni. Tämä iäkäs sukupolvi yli 90v nosti suomen sodan jälkeen kovalla työllä ja ahkeruudella siihen hyvinvointiin mistä saamme nyt nauttia.

        Tuntuu melkoisen väärältä että nämä ihmiset joutuu elämään erittäin pienellä eläkkeellä
        keskimäärin noin 700e kk bruttona Samaan aikaan mm. pakolaisille annetaan hyvät asunnot ja kaikki se mitä elämiseen kuuluu. Monia etuja lisäksi joita ei tavallinen veronmaksaja saa. Väkisinkin tulee ajatus onko se oikein ?

        Kaikesta tästä "kiitos" ministereillemme
        ja kansanedustajillemme. Älkää äänestäkö
        enää näitä samoja mulkeroita valtaan,
        vittu tai kärsikää sitten näiden kieroilut
        nahoissanne, oppikaa köyhä kansa tämä nyt jo.


      • Anonyymi
        huhtisaaranen kirjoitti:

        Laihtunut
        27.8.2013 15:38

        Eläkkestäni kirjoittelen m inäkin. Jäin kuusi vuotta sitten työkyvyttömyyseläkkeelle ja eläkkeeni vuoden 2013 alussa työeläke 750, brutto ja kansaneläke n.180,00 brutto.

        Näiden kuuden vuoden aikan tein jonkinverran ansiotyötä, ajatellen, että saisin hiukna lisää, kun vanhuuseläke alkaa. Aika tuli täyteen. Anomus, jota Keva käsitteli 11 kuukautta. Lisä tuli ihan asiallissesti. Maanantaipäivänä sain tiedon. Keskiviikkon oli postissa Kelan tiedote jossa kerrottiiin, että sen ja sen lainpykälän perusteella otamme nyt Kela-eläkkeestänne TUPLANA pois sen, mitä olette saaneet työeläkettä lisää..Lisäksi takaisenperintään menee käsittelyajan 11 kuukautta liikaa saamani kansaneläke.

        Arvatkaqa kaksi kertaa, olisinko vähäisiä eurojani hakenut, jos olisin tiennyt lopputuloksen.

        No, lai tovat lakeja. Otin yhteyttä Timo Soiniin ja Lauri Ihalaiseen, joilta pyysin että ryhtyisivät toimanpiteisiin moisen lain kumoamiseksi. Minuahan se ei enää auta, mutta ettei muille kävisi samoin.

        KUMPIKAAN EI EI OLE VASTANNUT YHTEYDENOTTOONI....

        Ikävä kyllä, en vielä ole kuollut nälkään, joten yhteisjkunta ei vielä pääse huoltovelvoitteestaa.

        KOMMENTTI yllä olevaan kirjoitukseen


        Sodanaikainen sukupolvi joille ei ehtinyt kertyä työhistoriaa heidän eläkkeensä on todella pieni. Tämä iäkäs sukupolvi yli 90v nosti suomen sodan jälkeen kovalla työllä ja ahkeruudella siihen hyvinvointiin mistä saamme nyt nauttia.

        Tuntuu melkoisen väärältä että nämä ihmiset joutuu elämään erittäin pienellä eläkkeellä
        keskimäärin noin 700e kk bruttona Samaan aikaan mm. pakolaisille annetaan hyvät asunnot ja kaikki se mitä elämiseen kuuluu. Monia etuja lisäksi joita ei tavallinen veronmaksaja saa. Väkisinkin tulee ajatus onko se oikein ?

        Kaikesta tästä "kiitos" ministereillemme
        ja kansanedustajillemme. Älkää äänestäkö
        enää näitä samoja mulkeroita valtaan,
        vittu tai kärsikää sitten näiden kieroilut
        nahoissanne, oppikaa köyhä kansa tämä nyt jo.


      • Anonyymi
        huhtisaaranen kirjoitti:

        Laihtunut
        27.8.2013 15:38

        Eläkkestäni kirjoittelen m inäkin. Jäin kuusi vuotta sitten työkyvyttömyyseläkkeelle ja eläkkeeni vuoden 2013 alussa työeläke 750, brutto ja kansaneläke n.180,00 brutto.

        Näiden kuuden vuoden aikan tein jonkinverran ansiotyötä, ajatellen, että saisin hiukna lisää, kun vanhuuseläke alkaa. Aika tuli täyteen. Anomus, jota Keva käsitteli 11 kuukautta. Lisä tuli ihan asiallissesti. Maanantaipäivänä sain tiedon. Keskiviikkon oli postissa Kelan tiedote jossa kerrottiiin, että sen ja sen lainpykälän perusteella otamme nyt Kela-eläkkeestänne TUPLANA pois sen, mitä olette saaneet työeläkettä lisää..Lisäksi takaisenperintään menee käsittelyajan 11 kuukautta liikaa saamani kansaneläke.

        Arvatkaqa kaksi kertaa, olisinko vähäisiä eurojani hakenut, jos olisin tiennyt lopputuloksen.

        No, lai tovat lakeja. Otin yhteyttä Timo Soiniin ja Lauri Ihalaiseen, joilta pyysin että ryhtyisivät toimanpiteisiin moisen lain kumoamiseksi. Minuahan se ei enää auta, mutta ettei muille kävisi samoin.

        KUMPIKAAN EI EI OLE VASTANNUT YHTEYDENOTTOONI....

        Ikävä kyllä, en vielä ole kuollut nälkään, joten yhteisjkunta ei vielä pääse huoltovelvoitteestaa.

        KOMMENTTI yllä olevaan kirjoitukseen


        Sodanaikainen sukupolvi joille ei ehtinyt kertyä työhistoriaa heidän eläkkeensä on todella pieni. Tämä iäkäs sukupolvi yli 90v nosti suomen sodan jälkeen kovalla työllä ja ahkeruudella siihen hyvinvointiin mistä saamme nyt nauttia.

        Tuntuu melkoisen väärältä että nämä ihmiset joutuu elämään erittäin pienellä eläkkeellä
        keskimäärin noin 700e kk bruttona Samaan aikaan mm. pakolaisille annetaan hyvät asunnot ja kaikki se mitä elämiseen kuuluu. Monia etuja lisäksi joita ei tavallinen veronmaksaja saa. Väkisinkin tulee ajatus onko se oikein ?

        Kaikesta tästä "kiitos" ministereillemme
        ja kansanedustajillemme. Älkää äänestäkö
        enää näitä samoja mulkeroita valtaan,
        vittu tai kärsikää sitten näiden kieroilut
        nahoissanne, oppikaa köyhä kansa tämä nyt jo.


      • Anonyymi
        huhtisaaranen kirjoitti:

        Laihtunut
        27.8.2013 15:38

        Eläkkestäni kirjoittelen m inäkin. Jäin kuusi vuotta sitten työkyvyttömyyseläkkeelle ja eläkkeeni vuoden 2013 alussa työeläke 750, brutto ja kansaneläke n.180,00 brutto.

        Näiden kuuden vuoden aikan tein jonkinverran ansiotyötä, ajatellen, että saisin hiukna lisää, kun vanhuuseläke alkaa. Aika tuli täyteen. Anomus, jota Keva käsitteli 11 kuukautta. Lisä tuli ihan asiallissesti. Maanantaipäivänä sain tiedon. Keskiviikkon oli postissa Kelan tiedote jossa kerrottiiin, että sen ja sen lainpykälän perusteella otamme nyt Kela-eläkkeestänne TUPLANA pois sen, mitä olette saaneet työeläkettä lisää..Lisäksi takaisenperintään menee käsittelyajan 11 kuukautta liikaa saamani kansaneläke.

        Arvatkaqa kaksi kertaa, olisinko vähäisiä eurojani hakenut, jos olisin tiennyt lopputuloksen.

        No, lai tovat lakeja. Otin yhteyttä Timo Soiniin ja Lauri Ihalaiseen, joilta pyysin että ryhtyisivät toimanpiteisiin moisen lain kumoamiseksi. Minuahan se ei enää auta, mutta ettei muille kävisi samoin.

        KUMPIKAAN EI EI OLE VASTANNUT YHTEYDENOTTOONI....

        Ikävä kyllä, en vielä ole kuollut nälkään, joten yhteisjkunta ei vielä pääse huoltovelvoitteestaa.

        KOMMENTTI yllä olevaan kirjoitukseen


        Sodanaikainen sukupolvi joille ei ehtinyt kertyä työhistoriaa heidän eläkkeensä on todella pieni. Tämä iäkäs sukupolvi yli 90v nosti suomen sodan jälkeen kovalla työllä ja ahkeruudella siihen hyvinvointiin mistä saamme nyt nauttia.

        Tuntuu melkoisen väärältä että nämä ihmiset joutuu elämään erittäin pienellä eläkkeellä
        keskimäärin noin 700e kk bruttona Samaan aikaan mm. pakolaisille annetaan hyvät asunnot ja kaikki se mitä elämiseen kuuluu. Monia etuja lisäksi joita ei tavallinen veronmaksaja saa. Väkisinkin tulee ajatus onko se oikein ?

        suomen päättäjät on vitun täysi SIKOJA


    • Nuorie läke

      1486e netto. Nousee tosin 11% jos ja kun 50 tulee mittariin. T . Entinen Lihanleikkaaja

    • eimuuta

      280e kk toimeentulotuki ja vuokra.

      Syrjitty sairas

      • elää juuri

        Sairas työtön minäkin, onneksi ei vielä tt-tukea ole pienennetty mutta mikä tahansa päivä näin käy. Kun et kykenen töihin menemään eikä kela päästä eläkkeelle niin minkä voit tehdä? Kuntoutuksessa käyn toista vuotta vaan eipä siitä ainakaan vielä apua ole ollut ja tuskin onkaan.


    • ex ompelija

      850€, teollisuusompelijana 43v.

      • tulkaasuomeenvanhat

        Liki saman saavat ihmiset jotka eivät ole päivääkään töitä tehneet, Takuueläke on 738 euroa. Tämän saa myös ulkomaalainen joka asunut suomessa kolme vuotta.
        Miksi?


      • Voi kauhistus
        tulkaasuomeenvanhat kirjoitti:

        Liki saman saavat ihmiset jotka eivät ole päivääkään töitä tehneet, Takuueläke on 738 euroa. Tämän saa myös ulkomaalainen joka asunut suomessa kolme vuotta.
        Miksi?

        Sitten on niitä onnettomia, jotka eivät saa edes takuueläkettä 65 vuotiaanakaan, vaikka ovat ikänsä tehneet töitä pienellä palkalla ja veronsa maksaneet. Maahanmuuttajia ja töitä tekemättömiä Suomessa palvotaan näköjään enemmän. Tervetuloa vaan maahamme Bulgariankin eläkeläiset. Miten ihmeessä suomen Hallitus voi tällaista vääryyttä tehdä? Tämäkö on tasaarvoa? Kuka valvoo eläkeläisten etuja?


      • valheitavaan

        Olen kaikkiaan ollut 30 vuotta työelämässä pienellä palkalla. Eläkkeeni jää 60 euroa alle takuueläkkeen eli 700 euroa, koska Suomalaiselta vähennetään kaikki pois. Olisinpa nyt maahanmuuttaja niin saisin enemmän. Kiitos hallitukselle että pidätte heistä huolta..


      • valkoisetvalheet

        Takuueläke on tänä vuonna 766 euroa, he saivat lisää , muilta otettiin pois. Ei kannata näköjään töitä tehdä.


      • perusta

        Parhaiten onni potkii niitä ketkä pääsevät sairas ja työkyvyttömyys eläkkeelle huippupalkalta. Siinä katsotaan että työ ilman sairastumista olisi jatkunut normaalisti 65 vuotiaaksi asti. Eikä oteta huomioon että voi olla todellisuudessa työtön viimeiset parikymmentä vuotta firman lopettaessa ja ehkä tehden jotain tilapäistyötä tai olla ns kuntouttavassa työtoiminnassa eläkeikään saakka, jolloin ei saisikaan eläkettä kuin takuueläkkeen verran .


      • miten.kertyy
        tulkaasuomeenvanhat kirjoitti:

        Liki saman saavat ihmiset jotka eivät ole päivääkään töitä tehneet, Takuueläke on 738 euroa. Tämän saa myös ulkomaalainen joka asunut suomessa kolme vuotta.
        Miksi?

        Hei kertokaas mulle jolla eläke häämöttää n. 8 v päästä jos ei hallitus kerkiä taas nostamaan sitä eläkeikää, miten tuo eläke muodostuu. Työeläkkeeni on nyt n. 700 e kk. Vähäinen siksi, että olen hoitanut lapsiani osan aikaa kotona sekä opiskellut ja sitten muutamia vuosia työttömänä. Mutta siis tuleeko ton työeläkkeen päälle jotain takuueläkettä, kansaneläkettä?? Kun nyt työttömänä ja järjettömän vaikea työllistyä yli 50 vuotiaana niin takaraivossa pelko jäytää että tässä sitä joutuu sinnittelemään eläkeikään asti ja sitten tulee nälkäkuolema kun niin pieni eläke.


      • vanheneekaikki
        miten.kertyy kirjoitti:

        Hei kertokaas mulle jolla eläke häämöttää n. 8 v päästä jos ei hallitus kerkiä taas nostamaan sitä eläkeikää, miten tuo eläke muodostuu. Työeläkkeeni on nyt n. 700 e kk. Vähäinen siksi, että olen hoitanut lapsiani osan aikaa kotona sekä opiskellut ja sitten muutamia vuosia työttömänä. Mutta siis tuleeko ton työeläkkeen päälle jotain takuueläkettä, kansaneläkettä?? Kun nyt työttömänä ja järjettömän vaikea työllistyä yli 50 vuotiaana niin takaraivossa pelko jäytää että tässä sitä joutuu sinnittelemään eläkeikään asti ja sitten tulee nälkäkuolema kun niin pieni eläke.

        Menes kelan sivuille kattoon "Eläke- ja verotaulukko", niin viisastut!


      • junamän
        tulkaasuomeenvanhat kirjoitti:

        Liki saman saavat ihmiset jotka eivät ole päivääkään töitä tehneet, Takuueläke on 738 euroa. Tämän saa myös ulkomaalainen joka asunut suomessa kolme vuotta.
        Miksi?

        Älkää hyvät ihmiset vaan kukaan kellä on pieni työeläke ottako sitä 63 vuotiaana, ette tule koskaan saamaan takuueläkkeen suuruista eläkettä, vaan eläkkeestänne vähennetään kaikki prosentit pois, sensijaan töitä koskaan tekemättömät ja maahanmuuttajatkin sen saavat kolmen vuoden päästä. Näin meidän päättäjät ovat päättäneet.


      • sdfghf
        Voi kauhistus kirjoitti:

        Sitten on niitä onnettomia, jotka eivät saa edes takuueläkettä 65 vuotiaanakaan, vaikka ovat ikänsä tehneet töitä pienellä palkalla ja veronsa maksaneet. Maahanmuuttajia ja töitä tekemättömiä Suomessa palvotaan näköjään enemmän. Tervetuloa vaan maahamme Bulgariankin eläkeläiset. Miten ihmeessä suomen Hallitus voi tällaista vääryyttä tehdä? Tämäkö on tasaarvoa? Kuka valvoo eläkeläisten etuja?

        Voi kauhistus
        5.11.2013 13:11

        tulkaasuomeenvanhat kirjoitti:
        Liki saman saavat ihmiset jotka eivät ole päivääkään töitä tehneet, Takuueläke on 738 euroa. Tämän saa myös ulkomaalainen joka asunut suomessa kolme vuotta.
        Miksi?
        Näytä lisää
        Sitten on niitä onnettomia, jotka eivät saa edes takuueläkettä 65 vuotiaanakaan, vaikka ovat ikänsä tehneet töitä pienellä palkalla ja veronsa maksaneet. Maahanmuuttajia ja töitä tekemättömiä Suomessa palvotaan näköjään enemmän. Tervetuloa vaan maahamme Bulgariankin eläkeläiset. Miten ihmeessä suomen Hallitus voi tällaista vääryyttä tehdä? Tämäkö on tasaarvoa? Kuka valvoo eläkeläisten etuja?

        Nythän aletaan maksaa samoja etuja myös ns. paperittomille laittomasti maahantunkeutuneille mamuille. Kylläpäs siihen löytyy rahaa hulvattomasti kun samaan aikaan todella köyhät ihmiset joutuu venyttämään jokaista leipäpalaakin jopa näkemään nälkääkin


      • Anonyymi
        junamän kirjoitti:

        Älkää hyvät ihmiset vaan kukaan kellä on pieni työeläke ottako sitä 63 vuotiaana, ette tule koskaan saamaan takuueläkkeen suuruista eläkettä, vaan eläkkeestänne vähennetään kaikki prosentit pois, sensijaan töitä koskaan tekemättömät ja maahanmuuttajatkin sen saavat kolmen vuoden päästä. Näin meidän päättäjät ovat päättäneet.

        kuinka vanha sitten olet ?kysyn sen takia kun sinulla on noin iso takuueläke ,minulla on vain oli 200e takuueläke miten on mahdollista että on pienempi kun sinä saat?


      • Anonyymi
        valkoisetvalheet kirjoitti:

        Takuueläke on tänä vuonna 766 euroa, he saivat lisää , muilta otettiin pois. Ei kannata näköjään töitä tehdä.

        Ei tässä maassa kannata mikään, niin kauan
        kun, hallituspohja ja systeemi on tämä
        demokraattinen hyväveli paska systeemi.


      • Anonyymi
        tulkaasuomeenvanhat kirjoitti:

        Liki saman saavat ihmiset jotka eivät ole päivääkään töitä tehneet, Takuueläke on 738 euroa. Tämän saa myös ulkomaalainen joka asunut suomessa kolme vuotta.
        Miksi?

        Vittu suomen kansa ei osaa tehdä vastarintaa
        näitä päättjä mulkeroita vastaan, täällä ollaan
        liian lampaita. Kaikki työ ikäiset ovat tulevia
        eläkeläisiä, eikö tässä olisi jo aihetta tuntuvaan
        YLEIS LAKKOON.


    • propelihattu

      1570e, 30 vuotta työelämääsä, 50v.

      • Anonyymi

        oletkos humalassa vai onko tuo totta mitä sanot sinun eläkkeestä että 1570e saat olla onnen pekka että saa tuolaisen eläkkeen kun minä saa vain vaivaisen vähän yli 500,00 niin kyllä se pistää ihmettelemään että kyllä täytyy olla sitten suomessa jo kova probaganda siitä että pitäisi olla kelan leivissä ,olen käynyt aikoinani mutta minulla on niin hyvät tulot kuulema että en saa lääkkeitä sieltä, en saa toimeentuloa sieltä ollenkaan tarkoitan tällä ylijäämä osaa ,että sanoisin pari valittua sanaa näin että eläkkeellä täytyy saada kaikenlainen tuki koska ellääkkeellä olo ei aina ole niitä kivempiä tapoja mutta kun on eläkeellä on niin täytyisi saada sellaiset eläkkeet että ihmiset pärjäisivät ei ainakaan noin pienillä eurosilla olla kuin 1viikko kuta kuinkin kun siitä alkaa maksaa vuokrat 812.96 sähkö 30-50e siinä on kaikki tärkeimmät ja sitten kun on maksanut nää niin puhtaus ruoka muu pieni meno mitä kulkakin ihmisellä on niin pitää saada kaikki tuohon rahaa sisällyttää niin eikö se ole väärin että jotain 500 e saa sitten , minusta on hävytöntä jotkut lapsetkin saavat sen kun säästävät säästölippaassa mutta aikuinen ihminen pitäisi saada enemmän eipä silti että tuhlattavaksi mutta ei tällä rahalla mikä tulee esim: minulle niin ole päätä huimia summia kun saan noin yli 500 e sillä pitäisi olla koko kuu ,ajatelkaa vähän kaikkia ihmisiä nyt pitäisi suomessa olla jo tasa-arvo mutta mitä vielä huomaatte jos luette mitä kirjoitin tänne seinälle.
        Herää kysymys että missä on tasa-arvo ei ainakaan näy missään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        oletkos humalassa vai onko tuo totta mitä sanot sinun eläkkeestä että 1570e saat olla onnen pekka että saa tuolaisen eläkkeen kun minä saa vain vaivaisen vähän yli 500,00 niin kyllä se pistää ihmettelemään että kyllä täytyy olla sitten suomessa jo kova probaganda siitä että pitäisi olla kelan leivissä ,olen käynyt aikoinani mutta minulla on niin hyvät tulot kuulema että en saa lääkkeitä sieltä, en saa toimeentuloa sieltä ollenkaan tarkoitan tällä ylijäämä osaa ,että sanoisin pari valittua sanaa näin että eläkkeellä täytyy saada kaikenlainen tuki koska ellääkkeellä olo ei aina ole niitä kivempiä tapoja mutta kun on eläkeellä on niin täytyisi saada sellaiset eläkkeet että ihmiset pärjäisivät ei ainakaan noin pienillä eurosilla olla kuin 1viikko kuta kuinkin kun siitä alkaa maksaa vuokrat 812.96 sähkö 30-50e siinä on kaikki tärkeimmät ja sitten kun on maksanut nää niin puhtaus ruoka muu pieni meno mitä kulkakin ihmisellä on niin pitää saada kaikki tuohon rahaa sisällyttää niin eikö se ole väärin että jotain 500 e saa sitten , minusta on hävytöntä jotkut lapsetkin saavat sen kun säästävät säästölippaassa mutta aikuinen ihminen pitäisi saada enemmän eipä silti että tuhlattavaksi mutta ei tällä rahalla mikä tulee esim: minulle niin ole päätä huimia summia kun saan noin yli 500 e sillä pitäisi olla koko kuu ,ajatelkaa vähän kaikkia ihmisiä nyt pitäisi suomessa olla jo tasa-arvo mutta mitä vielä huomaatte jos luette mitä kirjoitin tänne seinälle.
        Herää kysymys että missä on tasa-arvo ei ainakaan näy missään

        tarkoitit varmaan, että sinulle jää tämä 500 € pakollisten vuokran, sähkön, mitä Kela niihin laskeekaan, jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        oletkos humalassa vai onko tuo totta mitä sanot sinun eläkkeestä että 1570e saat olla onnen pekka että saa tuolaisen eläkkeen kun minä saa vain vaivaisen vähän yli 500,00 niin kyllä se pistää ihmettelemään että kyllä täytyy olla sitten suomessa jo kova probaganda siitä että pitäisi olla kelan leivissä ,olen käynyt aikoinani mutta minulla on niin hyvät tulot kuulema että en saa lääkkeitä sieltä, en saa toimeentuloa sieltä ollenkaan tarkoitan tällä ylijäämä osaa ,että sanoisin pari valittua sanaa näin että eläkkeellä täytyy saada kaikenlainen tuki koska ellääkkeellä olo ei aina ole niitä kivempiä tapoja mutta kun on eläkeellä on niin täytyisi saada sellaiset eläkkeet että ihmiset pärjäisivät ei ainakaan noin pienillä eurosilla olla kuin 1viikko kuta kuinkin kun siitä alkaa maksaa vuokrat 812.96 sähkö 30-50e siinä on kaikki tärkeimmät ja sitten kun on maksanut nää niin puhtaus ruoka muu pieni meno mitä kulkakin ihmisellä on niin pitää saada kaikki tuohon rahaa sisällyttää niin eikö se ole väärin että jotain 500 e saa sitten , minusta on hävytöntä jotkut lapsetkin saavat sen kun säästävät säästölippaassa mutta aikuinen ihminen pitäisi saada enemmän eipä silti että tuhlattavaksi mutta ei tällä rahalla mikä tulee esim: minulle niin ole päätä huimia summia kun saan noin yli 500 e sillä pitäisi olla koko kuu ,ajatelkaa vähän kaikkia ihmisiä nyt pitäisi suomessa olla jo tasa-arvo mutta mitä vielä huomaatte jos luette mitä kirjoitin tänne seinälle.
        Herää kysymys että missä on tasa-arvo ei ainakaan näy missään

        Tee joku rikos ja pääset linnaan lusimaan
        paremmille leiville, esim pankkiryöstö.


    • fbcgn

      1186 €/kk tyyö- ja kansaneläke yhteensä, 48 v mies , kesäkuusta eläkkeellä.

    • oloneuvos*

      Eläke bruttona 3400 e/kk ja netttona 2350 e. Työtä 37 v , koulutus ylempi korkeakoulututkinto, esimiestehtävissä. Lapissa tunturiasunto (entinen vakit. asunto), kesämökki itsevärkätty ja uusi kerrostaloasunto. Puolison specsit melkein samat.

      Eläkepäiviin pitää varautua jo nuorena ja koko elämän ajan. Kyllä se on itsestä ollut kiinni jo meidän ikäluokassa mitä elämällään tekee.

      Ai niin. Katselin juuri eläkeindeksikerrointa ja ennuste näyttää 2,8 % korotusta. On sekin jotain.

      • trereeeretrew

        Hahhah..Pitääkö tähän nyt luetella jokin mökkikin mukaan? Onkohan oloneuvos vielä maanpäällä, vai lieneekö kuollut vanhuuteen upeassa tunturimökissään..kunnon spede


      • siippo

        Pitäs kuohita tommonen paskapää!!


    • pomsbshsjssa

      Eli oloneuvos alkaa olemaan jo ehtoopuolella menossa?

      • oloneuvos*

        Kyllä vaan olen aito eläkeläinen enkä vale-eläkeläinen, joita tulee joka päivä kolme lisää ja nämä siis alle 30-v. Iälle ei mitään mahda, mutta eläkkeelleen mahtaa. Varautuminen eläkkeellä oloon alkaa siitä tosiasiasta, että vuokria ei pysty maksamaan pienillä eläkkeillä. Toisaalta verotus vie myös melkoisen osan eläketulosta. Kun 2000 e/kk eläkkeestä maksaa veroa n. 500 e, niin jo 3000 e eläkkeestä veroa menee 1000 e. Vuoden alussa tullut eläkkeen korotus n. 100 e, mutta käteen siitä jäi vain 14 e. Taitettu indeksi tosin on nyt eläkkeen saajan puolella ja se kuroo hieman kiinni jälkeenjääneisyyttä. Toisaalta jos näitä eläkevuosia kertyy 20 - 30, niin eläkekin kuivuu kokoon samaa tahtia kuin eläkeläinenkin. Putkiremontteihin ei ole silloin varaa.


      • Anonyymi
        oloneuvos* kirjoitti:

        Kyllä vaan olen aito eläkeläinen enkä vale-eläkeläinen, joita tulee joka päivä kolme lisää ja nämä siis alle 30-v. Iälle ei mitään mahda, mutta eläkkeelleen mahtaa. Varautuminen eläkkeellä oloon alkaa siitä tosiasiasta, että vuokria ei pysty maksamaan pienillä eläkkeillä. Toisaalta verotus vie myös melkoisen osan eläketulosta. Kun 2000 e/kk eläkkeestä maksaa veroa n. 500 e, niin jo 3000 e eläkkeestä veroa menee 1000 e. Vuoden alussa tullut eläkkeen korotus n. 100 e, mutta käteen siitä jäi vain 14 e. Taitettu indeksi tosin on nyt eläkkeen saajan puolella ja se kuroo hieman kiinni jälkeenjääneisyyttä. Toisaalta jos näitä eläkevuosia kertyy 20 - 30, niin eläkekin kuivuu kokoon samaa tahtia kuin eläkeläinenkin. Putkiremontteihin ei ole silloin varaa.

        ei kuule se eläkeelle voi varautua jos on hieman erillainen tilanne kuin tosille


    • pitkä ja kapea

      Keskimäärin työeläkkeet on Suomessa n. 1700 €.

      Aloin työt jo nuorena pienipalkkaisena 46 v sitten. Alkuajoilta ei kerääntynyt eläkettä paitsi Ruotsista. Sitten n. 26 vuotta aol:n opetustyötä ja eläke tulee olemaan n. 1900-2000 €.

      • Kyllä Sapettaa!

        Niin miehillä, keskimääräinen eläke on 1440e netto. Siihen mahtuu suuria
        ja pieniä.


      • nälkäOn

        mihin kategoriaan kuuluu 690e kk eläke? ja tuleeko sillä toimeen ?


      • Anonyymi

        ala puhuu sopaa mistä saat sellaisen eläkkeen ja vielä ruikutat pitäisi olla mielissään sitten


      • Anonyymi
        nälkäOn kirjoitti:

        mihin kategoriaan kuuluu 690e kk eläke? ja tuleeko sillä toimeen ?

        sama rahikaisella on juttu mites tullee toimeen pienellä eläkkeellä kun nuorena jää eläkkeelle ,vaikeelta kuulostaa terv: toinen nälkäON


      • Anonyymi

        Nämä keskieläkkeet pitäisi laskea erikseen julkiselle puolelle ja yksityiselle. Nyt julkisen puolen kovat eläkkeet nostavat keskieläkkeen summaa, jota sitten totuutena julistetaan, näin hyvin meillä menee.


      • Anonyymi
        nälkäOn kirjoitti:

        mihin kategoriaan kuuluu 690e kk eläke? ja tuleeko sillä toimeen ?

        Se kuuluu suoraan vittuilu kategoriaan.
        ps. Odotan kapinaa paska valtiossa liityäkseni
        siihen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nämä keskieläkkeet pitäisi laskea erikseen julkiselle puolelle ja yksityiselle. Nyt julkisen puolen kovat eläkkeet nostavat keskieläkkeen summaa, jota sitten totuutena julistetaan, näin hyvin meillä menee.

        PASKA VALTIO NIMELTÄÄN SUOMI
        varsinainen pohjolan perse reikä.
        Masentava ja ahdistava paikka elää.
        Kiitos siitä tämän johdolle ja päätäjille.


    • ...

      kansaneläke 623e ja takuueläke 107e .työhistoriaa yhteensä noin 3 kk.ikää 37 v.

      • Anonyymi

        Jaa a sitten vaan , siinä on paljon ihmettelemisen aihetta kun ... miksi suomessa eläkkeet pieniä niille ihmisille jotka eivät ole olleet työ-elämässä mukana kun vähän aikaa kun minäkin voi meinä poloisia


    • halltus

      No, kyllä on joidenkin eläkkeillä suuruutta, mutta kivat teille. Itse tuossa juuri katselin eläketietojani tällä hetkellä saisin eläkettä 1020 € miinus verot. Työhistoriaa takana 43v ja vielä olisi jaksettava 6v ja 9kk, eikä sittenkään vielä eläke nouse 1200€:n.

    • 1310

      mulla 1598e brutto josta netto on 1310e/kk. 63v. akka teollisuudesta.Päivätyöstä.

      • Anonyymi

        Aikaisemmat eläkkeet riippuvat myös siitä, olitko koko ajan saman työnantajan palveluksessa vai vaihdoitko työpaikkaasi muutaman kerran. Aina kun vaihdoit, eläkkeesi lasketaan sille tasolle jääneestä palkastasi, siellä oli leikkuri jo silloinkin. Nyt se on otettu ihan yleiseen käyttöön.


    • 919

      Paljonko tosta eläkkeestä menee veroa?

      • Anonyymi

        niin sitten kun ottaa pois verot niin ei jää kun paska käteen


    • eiphurrata

      työeläke 1020 kansaneläke n.77 e , työvuosia yht 38 ja kotiäitinä 9v.

      • Näinmiulla

        Työeläke 2570 e, käteen jää verojen jälkee 2010 e. Pakollset menot 420 e/ kk. Työvuosia 36. Kyllä tuolla justiinsa pärjää!


      • aajaj
        Näinmiulla kirjoitti:

        Työeläke 2570 e, käteen jää verojen jälkee 2010 e. Pakollset menot 420 e/ kk. Työvuosia 36. Kyllä tuolla justiinsa pärjää!

        Onko tullut mätkyjä tuolla prosentilla?


      • Näinmiulla

        Ei ole tullut mätkyjä eikä jäännösveroja. Veroprosenttia saa "halpuutettua" henk.kohtaisilla vähennyksillä. Minulla tuo halpuutus pudottaa veroprosenttia 4%.


      • Anonyymi
        aajaj kirjoitti:

        Onko tullut mätkyjä tuolla prosentilla?

        verot aina maksettava suomi on kallis maa elää mutta hallitukselle pitää tuo kertoa että heidän pieneen päähineeseen sopisivat nämäkin ajatukset


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        verot aina maksettava suomi on kallis maa elää mutta hallitukselle pitää tuo kertoa että heidän pieneen päähineeseen sopisivat nämäkin ajatukset

        Niillä on liian isot hatut liian pienissä päissä.


    • elämäjatkuuvaan

      Pieniä on taviksen eleäketulot..mutta onneksi syrjitty paperi-ay-expomo hakee saataviaan..

    • 52352523

      2400e kouraan ja sairaskassa josta ilmaset lääkkeet,leikkaukset ja huippulääkärit. Kiitos hienoista työvuosista stora ensolle!

      • ex-stuura

        Pitääkö sairaskassasta maksaa mitään kk-maksua?


      • penkiipoila

        Johtotason ukkoja. Itselleni samalta työnantajalta hiukan vähemmän koneenhoitajan vakanssilta.


      • orhit

        Sairaskassa maksu n. 56 eur/kk.


      • Anonyymi
        ex-stuura kirjoitti:

        Pitääkö sairaskassasta maksaa mitään kk-maksua?

        kuuluu kai kysäses vielä jostain ammatti ihmseltä


    • mummo68v

      955,47€/kk sisältäen KELAn täydennyksen. Olen ollut eläkkeellä 52v alkaen.

    • puhumattakaan

      Suomessa on täysin vinoutunut eläkejärjestelmä, jossa voittajina ovat maahanmuuttajat ja töitä tekemättömät, heidän eläkkeensä jatkaa nousuaan.

      • sairasko.olet

        Ja höpö höpö. Satun tietämään, että monissa firmoissa maksaa työnantaja lisäeläkkeitä sekä vielä ne sairaskulut ja sairaalamenotkin eläkkeellä. Ei tuollaisia tosin kaikki saa, vain ne hyvätuloisimmat. Eli se siitä sinun trollailustasi. Kyllä todella huonosti ihminen elää jos eläke on n. 800 e kk. Sillä ei enää saa välttämättä edes ruokaa vuokran jälkeen. Vai oletko siitäkin kateellinen.


      • Anonyymi
        sairasko.olet kirjoitti:

        Ja höpö höpö. Satun tietämään, että monissa firmoissa maksaa työnantaja lisäeläkkeitä sekä vielä ne sairaskulut ja sairaalamenotkin eläkkeellä. Ei tuollaisia tosin kaikki saa, vain ne hyvätuloisimmat. Eli se siitä sinun trollailustasi. Kyllä todella huonosti ihminen elää jos eläke on n. 800 e kk. Sillä ei enää saa välttämättä edes ruokaa vuokran jälkeen. Vai oletko siitäkin kateellinen.

        joo jos on pomolle kiltti aulis työntekijä ollut mut ei aina sekään auta riippuu työnantajasta


      • Anonyymi

        Joku viisas täällä valisti minua aikoinaan, että eläkevarat ovat valtion lainojen panttina, siksi työeläkkeitä ei voida mitenkään pitää ajantasalla. Valtion menoja( esim. takuueläkkeet) taas voidaan kasvattaa, jos niin halutaan. Valtio voi ottaa velkaa menojensa kattamiseen, kun on takuut (eläkevarat).


    • oopssista

      Maatilan emäntänä eläke noin 900 bruttona.siihen ei mitään lisiä.Mustalainen saa takuueläkkeen noin 750 euroa plus lisät.Olen tehnyt 50 vuotta työtä tilalla.Mustalainen pääsee eläkkeelle kun lapsilisä loppuu,ei päivänkään työtä,että tälläinen hyvinvointiyhteiskunta Suomi on.

      • Järkihoi

        Mikähän puolue puuttuisi tähän epäkohtaan?


      • järkeä.tähänkin.asiaan
        Järkihoi kirjoitti:

        Mikähän puolue puuttuisi tähän epäkohtaan?

        Ja mitähän vihjailet. Mielestäni ne ökysuuret eläkkeet pitäisi poistaa kokonaan ja laittaa se eläkekatto niin kaikille riittäisi enemmän. Ei se takuueläke ole minkään väärtti oli tehnyt töitä tai ei. Suurin osahan noista takuueläkkeen saajista nykyisin on naisia, jotka jääneet kotiin hoitamaan isoa lapsilaumaa (n. 6-12 kpl). Siinä sitä on töitä riittänyt vaikka kukaan ei ole palkkaa maksanutkaan eikä eläke ole karttunut. Sitä paitsi naisethan tässä eläkesysteemissä häviävät. Verrataampas vaikka jotain hoitajaa tai muuta julkisen sektorin pienipalkkaista mutta hyvin koulutettua. Palkka on järkyttävän pieni ja jos vielä olet hankkinut lapsia ja ollut äitiys- hoitovapailla niin eipä ole eläke hääppöinen. Mies sen sijaan vaikka olisi pelkkä tavisduunari tienaa enemmän kuin hoitaja tai julkishallinon virkailija eikä tarvii jäädä hoitovapaille ilman palkkaa ja eläkekertymiä siltä ajalta.

        Mikähän puolue mahtaisi puuttua tähän epäkohtaan?


      • Anonyymi

        ja sonon kenelle on ja kenelle ei


      • Anonyymi
        järkeä.tähänkin.asiaan kirjoitti:

        Ja mitähän vihjailet. Mielestäni ne ökysuuret eläkkeet pitäisi poistaa kokonaan ja laittaa se eläkekatto niin kaikille riittäisi enemmän. Ei se takuueläke ole minkään väärtti oli tehnyt töitä tai ei. Suurin osahan noista takuueläkkeen saajista nykyisin on naisia, jotka jääneet kotiin hoitamaan isoa lapsilaumaa (n. 6-12 kpl). Siinä sitä on töitä riittänyt vaikka kukaan ei ole palkkaa maksanutkaan eikä eläke ole karttunut. Sitä paitsi naisethan tässä eläkesysteemissä häviävät. Verrataampas vaikka jotain hoitajaa tai muuta julkisen sektorin pienipalkkaista mutta hyvin koulutettua. Palkka on järkyttävän pieni ja jos vielä olet hankkinut lapsia ja ollut äitiys- hoitovapailla niin eipä ole eläke hääppöinen. Mies sen sijaan vaikka olisi pelkkä tavisduunari tienaa enemmän kuin hoitaja tai julkishallinon virkailija eikä tarvii jäädä hoitovapaille ilman palkkaa ja eläkekertymiä siltä ajalta.

        Mikähän puolue mahtaisi puuttua tähän epäkohtaan?

        Ei tarvi jäädä hoitovapaalle, kun ei ole tunnustanut yhtään lasta.
        Niille, jotka on jääneet kotiin hoitamaan sitä lapsilaumaa, on maksettu etukäteen ja vähittäin jopa vuosia sitä eläkettä .
        Sitä vaan kutsutaan lapsilisäksi.


      • Anonyymi
        Järkihoi kirjoitti:

        Mikähän puolue puuttuisi tähän epäkohtaan?

        Entinen maaseudun puolue, eli Vennamolaiset ehkä, mutta nykyään Suomessa ei ole tällaista köyhien puoluetta ollenkaan. Olisiko kristillisdemokraateilla mitään mielenkiintoa asiaan. Hekin ovat profiloituneet nykyään vähän muuhun.


      • Anonyymi

        Hyvinvointia mamuille ja smukuille,ja yleensä
        paskaa niskaan omalle köyhälle kansalle.


    • eikepua

      se takuueläkehän tehtiin nimenomaan niille maatilan 'emännille' jotka ei vieraissa töissä ole olleet....kepulaisten kotkotuksia nekin.

      • eläke1200euroa

        Maatilan emännät maksaa myelliä, siis yrittäjäin eläkettä niin, kun muutkin yrittäjät. Olin nuorempana myös palkansaaja siin oma ammatti on, mutta puolison kanssa tilaa pidettiin ja olin joka päivä navetassa töissä oli sitte joulu tai juhannus.
        Takuueläkkeen saavat kaikki suomen kansalaiset jotka ei olis päivääkään tehneet mitään työtä ja myös maahanmuuttajat, jotka ovat suomessa olleet 3 vuotta ja 65v, tai työkyvyttömiä ikään katsomatta.


    • vähäkäteen

      40v yksityinen yrittäjä .
      saan eläkettä 1000ekk
      ansaan joutuu yrittäjä maksaa kaikenlaisia pakollisia työmiehen ja omia maksuja verona 10000e.v x40v

    • vjxknjkcnvkcnk
    • äitykkä

      Lasten teosta ja äitiyslomista ei ainakaan ennen kertynyt eläkettä.Siksi naisilla on hyvin pienet eläkkeet,varsinkin jos näitä lapsia on monta tehnyt ja hoitanut ne kotona.
      Lasten hoitoa ei arvosteta lainkaan.Miehiähän tämä ei koske : ((
      Hyvää äitienpäivää vain kaikille äideille !

      • itsekästäajattelua

        Pitäisikö toisten ihmisten maksaa sinulle tai muille "äityköille" omien lasten hoidosta. Olisiko se sitä kaipaamaasi arvostusta.
        Elämä on täynnä valintoja, tämä oli omasi.


      • vanheneekaikki

        Nykyisin omien lasten hoidosta tienaa eläkettä jonkin kolikon.
        Voi olla, ett noi muiden kersat maksaa sitt eläkettä lapsettomille joskus!
        Ite kun olin menossa hoitovapaalta töihin takaisin, työpaikka meni nurin 90-luvun lamassa. Hoidin lapsiani sitten kotona pidempään, muttei se täysin oma valinta ollut.
        Toi "äitykkä" ei ole kovin kunnioittava ilmaisu. Muistaakseni se oli joskus elokuvassa, jossa hinttari pukeutui äidiksi.


      • Anonyymi

        kiitos kiitos siitä kuule on mulla 3 komeata poikaa mutta kaikki mitä vieraalle on tehty on jäänyt ei silloin kun lapset ovat pieniä niin ei äiti voi olla poissalasten huolehtimisesta sillä ei kai ne isätkääön aivat pölkkyjä ole niittehän tarvii perheestä huolehtii jos äiti jää kotiin ja silloin on äidellä on koti huolto ja siinä kaikki muu työ samassa että sanoisin näin jos verrataan sellaisiin naisiin jotka ovat päivän työssä niin pääsevät tavallaan helponmalla kuin nen jotka ovat päivisin kotona


      • Anonyymi
        vanheneekaikki kirjoitti:

        Nykyisin omien lasten hoidosta tienaa eläkettä jonkin kolikon.
        Voi olla, ett noi muiden kersat maksaa sitt eläkettä lapsettomille joskus!
        Ite kun olin menossa hoitovapaalta töihin takaisin, työpaikka meni nurin 90-luvun lamassa. Hoidin lapsiani sitten kotona pidempään, muttei se täysin oma valinta ollut.
        Toi "äitykkä" ei ole kovin kunnioittava ilmaisu. Muistaakseni se oli joskus elokuvassa, jossa hinttari pukeutui äidiksi.

        ja ha-ha-haa


    • hukattu-elämä

      eläke ~1.250€/kk.
      tienasin kovasti mutta n.50v. aloin ryyppäämään urakalla, meni duuni ja asunto ja vaimo ja lapset ja auto ja matkailuauto, ... kaikki.
      kuolemaa odotan.

      • Anonyymi

        ja suru on ja kova ites seppä olet


    • Abdullaaaah

      Minä tulla suomeen 2012, ilmoittaa ikä 62 silloin ja saada kela takuueläke 740€ vuonna 2015 ja muuttaa somalimaa eläkepäiviä viettämään :)

    • pitkäaikaistyöhaluton

      Saako työhaluttomuus eläkeläinen tehdä duunii ja kuinka paljon, ettei eläkettä leikata?

    • Tasa-arvo

      Olen nainen. 64 vuotta, eläkkeellä vuoden. Osa-aikaeläkkeellä sitä ennen 4 vuotta. Työura tietotekniikkaa. Eläke bruttona 3200 euroa. Ihan itse ansaittu joka euro.
      Lapsia tehty ja ne hoidettu kotona ilman tukia 2 x 3 vuotta.
      Verotus nyt 26 %.

    • percyperse

      Percy Lilius 67000 euroa/kk.

      • Tasa-arvo

        Maksetaan vielä Ruotsiin,(732.000 kr)kk
        Nämä Pakolaiset tulisi palauttaa äkkiä kotimaahansa,nyt nämä yrittää
        tulla Lääkefirmojen kautta takasin Suomalaista syömään.
        Tehkää nyt äkkiä laki ja poistakaa eläkeet näiltä eläkepakolaisilta.


    • elämäonkivaa

      ja kaikenpäälle, isälle tulee viidenkympin villitys, jossa vaimo jää pienen eläkkeen kanssa, isän etuudet meneekin uudelle ihanalle vaimolle, johon satsaa kaiken viis omista hah, hah, nauraa isä...

    • eiei

      Tämä takuueläke on täysin epäoikeudenmukainen pientä työeläkettä saavia kohtaan. Takuueläkkeestähän ei mene veroa. Lisäksi päälle voi saada asumistukea ja toimeentulotukea. Pientä työeläkettä saava maksaa siitä ensin veroa, mutta ei ehkä saa asumistukea ja toimeentulotukea ,koska tuet katsotaan bruttotuloista. Näin ollen takuueläkeläinen saa jopa enemmän käteen kuin töitä tehnyt pienipalkkainen ihminen. Tämä on täysin väärin. Hallitus sanoo, että työn teon pitää aina olla kannattavampaa, tässä se ei toteudu. Hallitus ei osaa laskea tai ei ole perehtynyt perusasioihin, mikä vaikuttaa mihinkin ja miten. Onko ihme jos kukaan ei kohta halua töitä tehdä, kun eläkettäkin saa saman kotona oleilemalla. Hallitus on tässä mokannut pahemman kerran. Ovatko itse edes huomanneet ?? Tai sitten tämä on luotu tiettyjä keskustalaisia ajatellen. Mitä varten muuten takuueläkettä taas nostetaan 20 e vuoden alusta, kun muilta kansaneläkettä lasketaan ja työeläkkeet ei nouse neljään vuoteen. eikös tämäkin takuueläke keksitty MATTI V ANHASEN aikana ? Tämäkin korjaantuisi osittain, kun asumistuki ja toimeentulotuki maksettaisiin nettotulojen, ei bruttotulojen mukaan. Vain käteen jäävä rahahan se ratkaisee, kuka tarvitsee tukea ja kuka ei. Takuueläkettähän on hinattu koko ajan ylöspäin. Milloinkahan se saavuttaa jopa ilman muita tukia pientä työeläkettä saavan tulot, hän kun makssaa sentää veroja tulostaan. Takuueläke on tällä hetkellä n, 766 euroa käteen, siihen lisäksi muut tuet. Veikkaampa, että menee jo ohi TYÖTÄ TEHNEEN PIENELÄKELÄISEN tulon ( siis käteen jäävä tulo ). Mitä opimme tästä. Hullu paljon työtä tekee, viisas saa saman. Hallituksen on parasta pitää mölyt mahassaan, että työnteko on aina kannattavaa. Eipä näytä olevan.

      • Näinmenee28

        Minä en saa kuin 700er, vaikka olen töitäkin tehnyt kymmeniä vuosia.


      • dfgdgdgdfg

        Takuueläke ja kansaneläke ja eläkkeensaajan asumistuki laskee ensivuoden alusta 0,85%


      • Anonyymi

        ja hallitus vain nauraa partaansa ja pieraisee sitten päälle


    • wywy

      Tässähän se mätäpaise juuri onkin. Töitä tehneet pienellä palkalla, saavat nyt ansaitsemaansa eläkettä saman verran kuin sellainen , joka nostaa takuueläkettä, eikä ole työssä ollut päivääkään. Miten tämmöinen on voinut mennä läpi ??? Sitä paitsi takuueläke nousee näköjään koko ajan, mutta työeläkkeet on jäädytetty neljäksi vuodeksi, ei nouse ja kansaneläkkeitä alennetaan taas 0,85 % . Onkohan tämä tahallista vai eivätkä he tiedä, mitä tekevät ja saavat aikaan. Pahoinvointi vain lisääntyy ja ahneus on peittänyt alleen ihmisestä välittämisen. Ei päde enää lause: KAVERIA EI JÄTETÄ !!!!!

      • fdfdfdfdffdfdfdf

        Työeläkkeitä ei ole jäädytetty, nousee ensi vuonnakin. En muista määrää, mutta netistähän sen näkee, kun etsii.


      • Eimuutennouse

        Takuueläke laskee vuoden alussa.


      • Anonyymi

        vaan päivä se näkee hyvän valon


      • Anonyymi
        fdfdfdfdffdfdfdf kirjoitti:

        Työeläkkeitä ei ole jäädytetty, nousee ensi vuonnakin. En muista määrää, mutta netistähän sen näkee, kun etsii.

        ja kuinka paljon saapi nähdä


    • Kelatiivi

      Surullista kuinka kateus paistaa monen kirjoituksen pohjana. Se että itse ei ola vaivautunut hankkimaan koulutusta ja sen mukaista työpaikkaa ei oikeuta meitä uutteria arvostelemaan. Se joka ei ole työtä tehnyt, ei leipääkään pidä syömän, paitsi perusleipää... Pitkän uran tehneenä en osallistu tähän huutokauppaan, mutta olen eläkemaksuni itse maksanut ja nautin eläkkeestäni hyvillä mielin!

      • Anonyymi

        toi on niin tyhmää puhetta sinulta kelatiivi ,sinun taytyisi mennä itseessi ja ajatella kanssa muitakin kun alat haukkumaan toisia täällä kirjoittamisen palstalla


    • nuorieläkeläinen

      1100 euroa kuukaudessa työkyvyttömyyseläke ikää 16 vuotta ja päivääkään en ole tehnyt töitä. Eli saan korotettua työkyvyttömyyseläkettä, koska nuorena jouduin. työkyvyttömäksi ja en ole ollut koskaan palkkatyössä. Jos olisin vanhempana joutunut työkyvyttömäksi olisin saanut vain pelkän takuueläkkeen verran.

      • Anonyymi

        minulla on samalainen juttu kun olin nuorena työssä niin en saanut eläkettä ollenkaan noista vuosista ja nyt en saa muuta kun sen pienen eläkeen


    • töis

      1434,00€ brutto. Töitä tehty 15-vuotiaasta asti. Tosin eläkekarttumaa ei makseta noista ihan nuoruusvuosien töistä ja tämä sen takia ettei silloin edes maksettu tuossa iässä työeläkemaksuja ennen kuin yli kaksikymppisenä.

      • Anonyymi

        joo komentti on sama täällä kun sieläkin


    • fhsh

      V 2017 se on 1108,85 €/kk = brutto per kk meikäläisellä. Ikää 52 vuotta.

    • Kummaa

      Näitä selaillessa sain ajatuksen. Yrittäjä joka ei maksa koko työrupeamansa aikana itselleen eläkettä saa vähintäänkin kansaneläkkeen tai takuueläkkeen. Jos yrittäjän firmassa menee hyvin hän säästää ylimääräisen eläkeikää varten ja silti saa sen kansan/takuueläkkeen koska ei ole maksanut eläketurvaa itselleen. Sitä en tiedä onko näissä yrityksissä pakollista pientä eläketurvan maksua. Jos hän kuolee eikä ehdi kauankaan takuueläkettä nauttia hänen säästönsä ainakin säilyy jälkeen jääville, mutta jos hän on maksanut itselleen eläkettä koko työuransa ajan yrityksessä, hän menettää kaiken maksamansa eläketurvan. Näinkö se menee?

      • näinmenee

        Yrittäjän on maksettava Yel-maksua lain mukaan. Summan saa kai vieläkin itse päättää, siis työtulon, jonka perusteella maksut tulee. Eli usein liian pieni.

        Leski voi saada leskeneläkkeen, jos puoliso kuolee. Samaten alaikäiset voivat saada eläkkeen kunnes aikuistuvat. Muuten työeläkemaksut jäävät eläkefirman kassaan. Eikä riipu siitä, onko yel vai työntekijä kyseessä.


      • Anonyymi
        näinmenee kirjoitti:

        Yrittäjän on maksettava Yel-maksua lain mukaan. Summan saa kai vieläkin itse päättää, siis työtulon, jonka perusteella maksut tulee. Eli usein liian pieni.

        Leski voi saada leskeneläkkeen, jos puoliso kuolee. Samaten alaikäiset voivat saada eläkkeen kunnes aikuistuvat. Muuten työeläkemaksut jäävät eläkefirman kassaan. Eikä riipu siitä, onko yel vai työntekijä kyseessä.

        Luulen, että takuueläkkeeseen vaikuttaa myös muut tulot. Myös itse maksettu lisäeläke otetaan varmaan huomioon. Luulen, että yrittäjän ei todellakaan ole helppo päästä takuueläkkeelle, jos jotain on jäänyt.


    • Nappi-Pentti

      Mulla 1602,63€ työkyvyttömyyseläke ja ikää 38 vuotta.

    • kenelläeläke

      Isoimmat eläkkeet ovat jopa 80 tuhatta/kk ja näiden asiaa ajavat Sipilä ja Orpo, otetaan se pois pienemmistä eläkkeistä, työttömyysturvasta ja sairasturvasta, tähän menoon ajetaan Suomea ja edelliset henkilöt ottivat Ruotsista turvallisesta maasta 30 tuhatta Irakilaista elätiksi, nämä kulut maksatetaan Suomen köyhillä, Rkp on myös pahin mamuttaja ja tämä Calle Rkp esitti aiemmin että suomalaisen sairastuneen sairaseläke pitää leikata rajusti ja sama Calle huutaa matuja lisää suomeen.

      • Anonyymi

        toi on totta joka sana ja se on hiivatin huono juttu ja jos samallaista työtä tekee suomalainen niin eivät teen koska mamuja saa niin halvalla suomeen ja paskasempiin hommiin kun suomalaiset eivät niitä tee


    • Olinpakerranterve

      Sen verran, ettei huvita siitä puhua. Huomattavasti paremmin kuin tulevat sukupolvet tulevat saamaan. Asunnot kun laitettu vuokralle niin saa saman kuin keskipalkkainen duunari. Terveys on menetetty.

    • rexrexrexl

      Vieläkö jollekin maatilan emäntä pummeillekin pitää maksaa eläkettä,ei voi olla totta.mustalaisetkin on tehnyt enemmin töitä jos suhteutetaan määrään.

      • Myellimaksettu

        Idiootti, menepä lypsämään lehmät ja ajamaan sonnat ulos sekä ruoki eläimet.


      • Anonyymi

        monet mustalaiset eivät kaikki mutta harvat ovat kunnollisia ja menevät oikeisiin ja oikeaan aikaan duuniin mutta on sellaisia mustalaisii jotka eivät viitsi tai sitten saavatkin duunii niin menevät ja varastavat jotain niin menettävät sekkin paikan ne kelmit mut ei kaikki sanoikin harvat ja valitut ovat kunnon porukkaa mutta joka kuuluu näihin pummi mustalaisiin niin heitä tarkoitan ja tällä tarkoitan ihan valkolasiikin ,on osa on heistäkin varatevia pummeja muita rikkureeta


      • Anonyymi

        Tosi idiootti. Tekisitpä itse ensin töitä 7 päivää viikko 24 tuntia, koska aina voi yölläkin tulla joku hätä navetassa. Työ on raskasta ja heinät pölyää ja eläimet ovat arvaamattomia eli vahinkojakin sattuu. Oli kyllä idioottimaisin kommentti jopa näille palstoille.


    • minämääräänhinnat

      Kun tilaatte palveluita niin muistakaa sanoa jos eläkkeenne on alle 1000 euroa. Minä annan alennusta näille ihmisille. Eläkepalkkanauha vaan esiin, niin olen ystävällinen hintojen suhteen.

      • jhgjhgkjhgjkhghghjghgj

        Liiketoiminnan tulee olla kannattavaa, hyväntekeväisyyttä harrastavat, tekevät sitä jossain muualla. Kukaan ei eläketulojaan vieraalle ihmiselle kerro, asia on erilainen näin anonyymisti. Huonoista tuloista ei kehdata päin näköä sanoa, jos sanoo, on tosi pihistä ihmisestä kyse.


    • lohjanäijä

      Ei pidä sotkea tapaturma-eläkettä ja työkyvyttömyyseläkettä keskenään, ne on aivan eri juttuja ja myös kuntoutustuella oleminen ei vielä ole lopullinen eläkkeen määrä.

      Aika kirjavia nuo työkyvyttömyyseläkkeiden määrät kun lukee eri foorumeiden viestejä, mitä lie aivan minimi työkyvyttömyyseläkkeen määrä jos ei ole ehtinyt olla lainkaan töissä? Se ei taida olla kuvin päätä huimaava määrä.

      Sitäkin ihmettelen noissa työkyvyttömyyseläkkeissä että jos ihminen katsotaan täysin työkyvyttömäksi ja hän saa työkyvyttömyseläkkeen niin saa silti tienata työllä? tietyn summan rahaa eläkkeen määrän päälle, miten voi täysin työkyvytön käydä tienaamassa rahaa jos on täysin työkyvytön?? Aika ison porsaan mentävä aukko.

      Nykyään suuri määrä nuoria pääsee eläkkeelle siksi että psyyke ei kestä arkea, arki on vaikeaa mutta kun viikonloppu koittaa ja KELA:n korvaus tupsahtaa tilille niin silloin ei olla köyhiä eikä kipeitä, bailataan sunnuntaihin saakka ja niin kauan kunnes rahat on loppu ja loppukuukausi taas masennutaan.

      Kyllä se työ on joka ihmisen pitää virkeänä, se herättää aikaisin ja pitää vireystason yllä vaikka välillä väsyttää mutta väsymykseen on lääke, hyvät yöunet duunin jälkeen ja viikonloppuisin harrastukset.

      Kyllä se joka työkyvyttömyyseläkkeelle hankkiutuu nuorena psyyken takia hieman teeskennellen eikä yritä edes korjata tilannetta niin sellaisella ihmisellä ei ole oikein tulevaisuutta, putoaa kelkasta niin sanotusti ja rämpii kaukana perässä kun työtä tekevät pyörittävät maailmaa.

      • 9876789

        Sulla on sivistyksessä sivistyksen mentävä aukko. Kannattaa jättää se avautuminen ihan suosiolla, kun ei asioista ole tietoa ja ne mielipiteetkin ovat mitä ovat.


      • Kokkarehuoravihervassari

        Mietippä sitä vitun kokkare, miks tää maa menee persnettoo koko ajan EK:n puheista huolimatta?
        Miks nuoriso voi huonosti?


      • Anonyymi
        9876789 kirjoitti:

        Sulla on sivistyksessä sivistyksen mentävä aukko. Kannattaa jättää se avautuminen ihan suosiolla, kun ei asioista ole tietoa ja ne mielipiteetkin ovat mitä ovat.

        no niin kysympä sitten sinun mielipidettäsi miten kommentoit mulkku


      • Anonyymi
        Kokkarehuoravihervassari kirjoitti:

        Mietippä sitä vitun kokkare, miks tää maa menee persnettoo koko ajan EK:n puheista huolimatta?
        Miks nuoriso voi huonosti?

        en oo mikään kokkare huora enkä vitun ek:sekoilija


    • työtätyönperään

      saan 2000 käteen ja 1000 korkotuloja mutta tämä on vain väliaikainen harha politikot leikkaa vuosi vuodelta joten tulevaisuutta ei ole kuin mullan alla

    • avalanchetar

      Parhaat vuodet meni työttömyysputkessa enimmäkseen, joten ei tuota herukoimaan pääse. Tosin nykyaika hyvin todistaa, ettei sen varaan kannata rakentaa juurikaan.

    • samateläkkeetkaikillenyt

      Eiköhän pienennetä "kansan edustajien " palkaa eläkettä duunareitten tasolle... ei mitään tolkkua että notkuvat siellä 4 v yhden kauden ... ja saavat ison eläkkeen ..Politiikot voivat osallistua myös talkoisiin ,,ja se voi alkaaa nyt !!!

      • isov

        minä saan eläkettä 6700e kk ei mitään hätää heh


    • Insinööriplanttu

      2270€/kk ja käteen jää 1705€, että näin. Kolme viimeistä vuotta
      Osa-aikaisella.

    • työttehty

      Onpa hyvät eläkkeet.. Minulla on kohtalainen eläke . Käteen jää 1200,00€ kk.

    • kalamiesss

      mullon työeläke 67e. ikä 52v

    • eroarahasta.fi

      Eläke on kohdallaan pitkä - aikaisen työttömyyden perusteilla mitattuna. Yksinkertaisena ihmisenä en ymmärrä jotain.

    • 35 v töissä, välillä kotona 9 vuotta (5 lasta). Eläkkeelle ensi kesänä , saina arvion eläkkeestä 1250, menee ehkä 13%: käteen jäisi 1050€, yksi vuorottelukausi välissä kun vanhin lapsi sairastui vakavasti.
      Voisin vielä jatkaa töissä, mutta en jaksa millään. Lapsi vammautui ja tuntuu, että kotona teen mielekkäämpää työtä perheen parissa. Saa nähdä kuinka sit pärjätään.
      Eläkeputkeen voisin jäädä, mutta kun mut tuli se aktiivimalli ja mitä ne keksivätkin lisää työttömille . Putkessa eläke olisi hieman vielä noussut.

    • Per-kel

      Mie saan 2.500€ /kk nytten, mutta ens vuonna varmaan vähenee 700€ :(

    • ohi.kulkija

      Kaverini oli asfalttikoneen kuljettaja ja teki paljon töitä, eläke 3600 e. Ikävä vaan kun ryyppää, polttaa ja syö -30 - -50 % valmisruokia, ei elä kauaa. Työaikan oli 60-v vielä hoikka ja notkea eikä mikään vaivannut. Nyt 5.vuotta kulunut, on aivan eri mies.

    • Sipilä-Pöpilä

      Mulla vielä eläkeikään 13 vuotta aikatarkkaan. Eli 65 ja 3 kk.
      Suomesta eläkettä kertynyt 605,00 v 2016 tason mukaan
      Ruotsista (mikäli koko paska ei ole romahtanut mustaturpien takia) samanverran v. 2016.

      Pluskertymät ahnehti iso ikäpolvi. Meille 60 niitä ei enään ole jaossa.

      Vanha kehäraakki olen. Toki teen pätkäpaskaduunii, koska se kerryttää eläkettä. Samoin kuin ansiosidonnainen. Johon nyt menen kolmatta kierrosta. Mutta ikäisenihän on jo virallisen agendan mukaan pitänyt viedä navetan taakse ja ampua. Siis Sipilä-Pöpilän.
      Luojan kiitos, että hänkin sai muistutuksen poikansa kuolemasta!!!! Porvarisika.
      Toivon todellakin, että loppukin sakki näkee päiviensä lopun. Kuolis loppukin lestadiolaissakki tästä suvusta.

      Te, jotka kahdehditte suurempia eläkkeitä, katsokaa veroprosenttia. Kyllä Suoli100 vuotta osaa kyl nollata kaiken

    • Ukkeli72vee

      Työeläkkeeni 937 €, kansaneläke 170 €, asumistuki195 €, Tulot yht. n. 1300 € käteen.

      Vuokra 500 € sis. nettiyhteyden, autokulut 250, sähkö- lääkkeet ja röökit 110 € /kk eli nämä menot 860 kk.
      Puhelin on prepaid enkä soita minnekään, soitelkoot mulle jos on asiaa.

      Ruokani haen leipäjonoista, kaupasta en osta kuin maidot ja perunat.

      Joka kolmas päivä ostan viinakaupasta kolmen vartin pullon Corona- brändyä a/ 19 €.

      Vaatteita ja muita rättejä minulla on elämäni loppuun saakka.

      Nyt on tilillä 350 € ja lompakossa 110 € eli hyvin menee että ihan naurattaa.

      Töitä tein rapiat 50 vuotta kuin myyrä, joista 35 vee yrittäjänä. Ei tullut maksettua sitä yrittäjän eläkettä riittävästi koska en uskonut eläväni näin vanhaksi....D

      Lämpimiä terveisiä vain kaikille eläkeläisille!

    • hmmmmmm

      Eläkettä tulossa noin 3600 brutto jos olis viralliseen ikään saakka.. no enpä meinaa vaan otan 61 vuotiaana sen 50 % osittaisen talteen , teen töitä 62 vee saakka ja sitten ansiosidonnaiselle kunnes virallinen ikä täyttyy. ansiosidonnainen ja tuo 50 % eläke nettona noin 2500 /kk, lopullinen eläke vähennysten jäleen noin 3200 brutto ja 2200 netto. Pärjää kun velat maksettu pois. Kun ikä tekee lopulliset tepposet myyn tai lahjoitan lapsille etukäteen kaiken omaisuuden , ettei tartte sitten pakolla realisoidan kun hoitokoti tms maksu tulee päälle..

    • Vivi87

      Minä olen ulkomaalainen, ja olen töissä kaupassa, pieni tulot. Ja nyt minä olen 30 vuotias, minä aloitin miettiä miten säästää ja saan paremmin elämä kun olen eläkellä. Katsoin teidän vastauksia. Haluaisin kysyä että onko teillä säästö tai sijoituksia ? Minä olen vielä nuori mutta huolestun joo paljon mun eläkeestä. Viime vuonna aloitin sijoittaa rahaa rahastoon ja mietin joka päivää mistä saan voitto. Minä todella en ymmärtänyt teidän suomalaisia . Mitä te teitte kun olitte nuorena ? Etkö ikinä miettinyt eläkeestä ? Kun jutellaan työkaverin kanssa . Kuka ei kinnostannut sijoitusta. Mutta jos nyt emme alkanut säästää ja mitä saamme rahaa kun olen vanha ja sairaus?

      • lajijasuris

        Tosi hyvä kannanotto sulta varautumiseen liittyen! Nimenomaan olisi hyvä itsekin vähän pistää säästöön ja vähäkuluiset rahastot ovat hyviä tähän.
        Kun yhteiskunta paapoo liikaa, niin oma vastuu vähenee. On käsittämätöntä miten eläkeläistenkin maksuhäiriöt vaan lisääntyy vaikka eläkkeet sen kun kasvaa ja rahaa on enemmän kuin koskaan aiemmin. Omat vanhempansa olivat vielä hyvinkin säästäväisiä.


      • alletonni

        Jouduin sairaseläkkeelle 52 vuotisena. Olen nyt 70v.
        Nettoeläkkeeni on alle 1000€ mutta en koe puutetta mistään. En saa mitään tukia, en edes tiedä olisinko oikeutettu sellaisiin. Asun omassa, pienen kaupungin keskustan 70m2 osakkeessani.
        En ole koskaan tupakoinut ja alkoholin käyttöni on ollut hyvin vähissä. En ole koskaan käyttänyt siihen omaa rahaani.

        Olin 30v eli sinun ikäisesi, kun aloin suunnittelemaan eläkeaikoja koska tiesin työeläkkeeni tulevan olemaan hyvin pieni. Kotivuodet ja osa-aikatyö matalapalkka-alalla.

        Osake- ja rahastosijoituksina on nyt kokonaissumma joka vastaa yli 10:n vuoden nettoeläkettäni.
        Pystyn toteuttamaan kalliitakin mielitekoja ilman, että ne vaikuttavat arkielämään.
        Kallis tai kallis? Minun käsitteistössäni on joku useamman tuhannen euron risteily kallis.

        Ei ole ajokorttia eikä siis autoakaan mutta en minä niitä tarvitsekaan.

        Holhousyhteiskunta on opettanut ihmiset siihen, että aina joku hoitaa pahimman puutteen, tai oikeastaan niin, ettei sitä pääse syntymäänkään.
        Sitten pubissa istuen, tupakkaa ja kaljaa imien, uikutetaan köyhyydestä ja puutteesta!!!!!!!!!!!!


      • lajijasuris
        alletonni kirjoitti:

        Jouduin sairaseläkkeelle 52 vuotisena. Olen nyt 70v.
        Nettoeläkkeeni on alle 1000€ mutta en koe puutetta mistään. En saa mitään tukia, en edes tiedä olisinko oikeutettu sellaisiin. Asun omassa, pienen kaupungin keskustan 70m2 osakkeessani.
        En ole koskaan tupakoinut ja alkoholin käyttöni on ollut hyvin vähissä. En ole koskaan käyttänyt siihen omaa rahaani.

        Olin 30v eli sinun ikäisesi, kun aloin suunnittelemaan eläkeaikoja koska tiesin työeläkkeeni tulevan olemaan hyvin pieni. Kotivuodet ja osa-aikatyö matalapalkka-alalla.

        Osake- ja rahastosijoituksina on nyt kokonaissumma joka vastaa yli 10:n vuoden nettoeläkettäni.
        Pystyn toteuttamaan kalliitakin mielitekoja ilman, että ne vaikuttavat arkielämään.
        Kallis tai kallis? Minun käsitteistössäni on joku useamman tuhannen euron risteily kallis.

        Ei ole ajokorttia eikä siis autoakaan mutta en minä niitä tarvitsekaan.

        Holhousyhteiskunta on opettanut ihmiset siihen, että aina joku hoitaa pahimman puutteen, tai oikeastaan niin, ettei sitä pääse syntymäänkään.
        Sitten pubissa istuen, tupakkaa ja kaljaa imien, uikutetaan köyhyydestä ja puutteesta!!!!!!!!!!!!

        Tulon puolesta saattaisit olla oikeutettu asumistukeen, mutta varat voivat estää.
        Jätätköhän nyt jotain kertomatta? Miten ihmeessä olet osa-aikatyöllä ja ennenaikaisella eläköitymisellä onnistunut hankkimaan asunto-osakkeen ja yli sadan tonnin finanssivarat? Tiedän kyllä, että historiassa on ollut mahdollisuus hyviin tuottoihin, mutta siltikin kun se eläminen maksaa aina. Et ehkä ole hankkinut niitä ihan yksin ja ehkä jotain perintöjä vähän?

        Itsellä myös pieni eläke ja vähän sijoituksia (melkeinpä pilipalitouhua). On osakketta, rahastoa ja "lottolappuja". Olivat aika kivassa nosteessa, mutta viime ajat tosi huonoa. Saas nähdä miten käy etenkin noiden lottojen. Olishan se hienoo jos joku breikkaisi oikein kunnolla - ei haittaa vaikka muut menisi konkkaan. Olen noin puolet nuorempi kuin sinä, joten suora vertailu ei ihan mielekästä eri aikakausien takia. Auto kyllä on, mutta koska liikkumisessa haittansa. No, esim. taksilla toki pääsisi kauppaan tai bussilla muualle jne. Mutta en tiedä, kyllä vituttaa sairaudet, toimettomuus ja rahan vähyys. Periaatteessa jotain mahiksia olisi mutta vain periaatteessa. Ei ole näköpiirissäkään kohennusta. En oikein jaksa uskoa että 70 edes olen maailmanmenoa ihmettelemässä.

        Tuosta viimeisestä kappaleesta olen ihan samaa mieltä! Tunnen itsekin monta ihmistä ketkä ovat terveitä tai ainakin melkein muttei mitään vastuuta oteta oman elämän suunnittelusta, pienistä ongelmista tulee suuria, ei jakseta edes yrittää parantaa tilannettaan.


      • Rikasleski
        lajijasuris kirjoitti:

        Tulon puolesta saattaisit olla oikeutettu asumistukeen, mutta varat voivat estää.
        Jätätköhän nyt jotain kertomatta? Miten ihmeessä olet osa-aikatyöllä ja ennenaikaisella eläköitymisellä onnistunut hankkimaan asunto-osakkeen ja yli sadan tonnin finanssivarat? Tiedän kyllä, että historiassa on ollut mahdollisuus hyviin tuottoihin, mutta siltikin kun se eläminen maksaa aina. Et ehkä ole hankkinut niitä ihan yksin ja ehkä jotain perintöjä vähän?

        Itsellä myös pieni eläke ja vähän sijoituksia (melkeinpä pilipalitouhua). On osakketta, rahastoa ja "lottolappuja". Olivat aika kivassa nosteessa, mutta viime ajat tosi huonoa. Saas nähdä miten käy etenkin noiden lottojen. Olishan se hienoo jos joku breikkaisi oikein kunnolla - ei haittaa vaikka muut menisi konkkaan. Olen noin puolet nuorempi kuin sinä, joten suora vertailu ei ihan mielekästä eri aikakausien takia. Auto kyllä on, mutta koska liikkumisessa haittansa. No, esim. taksilla toki pääsisi kauppaan tai bussilla muualle jne. Mutta en tiedä, kyllä vituttaa sairaudet, toimettomuus ja rahan vähyys. Periaatteessa jotain mahiksia olisi mutta vain periaatteessa. Ei ole näköpiirissäkään kohennusta. En oikein jaksa uskoa että 70 edes olen maailmanmenoa ihmettelemässä.

        Tuosta viimeisestä kappaleesta olen ihan samaa mieltä! Tunnen itsekin monta ihmistä ketkä ovat terveitä tai ainakin melkein muttei mitään vastuuta oteta oman elämän suunnittelusta, pienistä ongelmista tulee suuria, ei jakseta edes yrittää parantaa tilannettaan.

        Ehkä hän on saanut perintöä ja on lapseton leski.


    • pieni-eläke

      Eläke 4765€-34% verot. Vakuutusyhtiö maksaa työtapaturmasta ja ikää on 31v. Pääsin vuosi sitten rullatuolista ja viime kesänä jo kävin vaeltamassa 200km lenkin. Treeniin menee rahaa kylläkin paljon kun mikään ei niitä korvaa.

    • faktahomm

      Eläkettä ruhtinaalliset 1300 e/kk. Aikoinaan elätin 15 perhettä ja maksoin laidaltaan kaikki verot. Oli myös hoidettava laidaltaan työntekijöiden terveys. Siinäpä se sitten oma rahallinen ja terveydellinen huolto jäi. Tuli ohitusleikkaus, diabetes, kolesteroli jne. Eipä paljon naurata.

    • Akateemikko

      Eläkettä kertynyt tähän asti 2600€ / kk ja työelämää jäljellä noin 15 vuotta. Eläke tulee olemaan karvan yli 5000€ / kk, vaimolla pari tonnia vähemmän. Kaipa niillä pärjää ja muutaman reissunkin vuodessa tekee, kun ei sitten ole enää lainoja kiusana.

      • Anonyymi

        Tulee olemaan??. Siellä taas joku sitku-mies unelmoi. Kunnon lapanen.


    • Kynä

      Eläke 2177€ käteen jää 1654€
      Jäin 61 v 8 kk eläkkeelle
      Nyt heittänyt keikkaa 2.5 vuotta
      Pian lopetan keikkailun joka nostaa eläkkeen indeksikorotukset jälkeen 2285€
      Käteen jää 1725€

      • enkestä

        Voi tuota onnenpäivää! Kaksi ja puoli vuotta lisää työntekoa ja saat lisää käteen 71euroa. Otithan myös huomioon veronkorotuksen tuossa huimassa "tienaamisessasi"? Laskinkohan oikein, mutta ei sillä olekaan väliä noin pienessä elämässä. Pyydä ihmeessä lisää elämänsisältöä jostakin. Muoviämpäreiden lajittelua?


      • Anonyymi

        Tolla eläkkeellä pärjää ihan hyvin , jos on huolellinen ihminen. Kokemusta jo 10 vuotta.


    • Seurataan

      Johonkin ammattiin valmistuneet työntekijät jotka aikanaan ei lähteneet muuhun työhön kuin oman ammattialansa työhön (esim. toimisto-tai muu oman alan työ) saivat ikä- tai palvelulisiä kun olivat palveluksessa pitempiä aikoja samalla alalla vaikka työ olisi ollut eri firmassa. Näin heidän palkkansa ja sitä mukaa eläke-etunsa nousi työvuosien mukaan näistä palvelulisistä.
      Pätkätöitä tekevät, ne jotka ei vaatineet oman alansa töitä vaan hyväksyivät oman alansa ulkopuolelta muun alan työtä kunhan yleensäkin työtä saivat, menettivät nuo palvelulisät koska palkka on aina ollut eri työssä alhaisempi lyhyiden työsuhteiden ja eri alojen kohdalla. He ovat menettäneet myös eläke-etujaan.
      Nämä työtä kaihtamattomat erilaisissa matalapalkkaisissa töissä elantoaan tienanneet eläkkeen saajat ovat pudonneet pienelle eläkkeelle syystä, että ovat ottaneet vastaan pätkätöitä ja eri alojen töitä joille he ovat kouluttautuneet. On käynyt myös näin että kouluttamattomat työntekijät jotka ei ole ko. alaan käyneet koulua mutta olleet pidemmän aikaa näissä samoissa töissä ovat ansainneet jopa enemmän eläke-etuineen kuin alalle opiskellut pätkätyöntekijä joka on joutunut vaihtamaan työpaikkoja niiden pätkätyön takia eri aloille.
      Nyt neuvon nuoria otatteko saman vastaan tänä pätkätöiden aikana? Pätkätyöt vaikuttaa aina eläkkeisiinne, etenkin eri alojen työt jos ette niitä oman alan töitä saa joista tulee kauemmin samassa ammatissa palvelleena lisät.
      Nyt tämä pätkätöiden ikäluokka on huolissaan pärjäämisestä pienellä eläkkeellä. He ovat niitä jotka ottivat vastaan työn kuin työn, kunhan vain työtä sai. Näin Suomessa on rangaistu ahkeruutta

    • Valintakysymyksiä

      Kun saa kuukausittain kouraansa eläkkeen ( mahdollisen tukipaketin lisineen) ja käyttää sen kokonaisuudessan kuka mihinkin, se on elämästä maksettava vuokra. Toiset saavat täysin samasuuruisella vuokralla ahtaamman, toiset avaramman elämän. Kaikkien vuokrasopimus on voimassa toistaiseksi.

    • hirtoviks

      käteen jää verojen jälkeenn.1650 ekua, eläkkeelle 28 vuotiaana masennuksen takia päälle hoitotuki 153 eurokk

      • Anonyymi

        Siis muutamassa vuodessa olet kerryttänyt 1650€-----onnittelut!


    • Eläkkeenmaksaja

      Opettajaksi olis pitänyt ryhtyä. 15v uralla keskitulo luokanopettaja 3600€, erityisopettaja 3950€, lukion lehtori 4500€.
      Aika kovat eläkkeet tulossa.
      Kysymys: monenko keskituloisen verot tarvitaan, jotta saadaan yhden lehtorin palkka/eläke maksettua?

      • Anonyymi

        Niinpä. Nyt kaikki vaan kotiin lapsiaan itse opettamaan. Kotiopetusmahdollisuushan on olemassa.


    • nikalikkan

      Älkää nyt sotkeko sairaueläkettä sama kun työkyvyttömyyseläke ja työeläkettä ihan kaksi eriasiaa

    • Työkyvyttömyyttä

      Minä saan eläkettä kevalta ja kelalta yhteensä 750 euroa. Takana on yliopistotutkinto ja paljon luonnontieteellisen alan työttömyyttä. Työkyvyttömäksi jäin, kun jääräpäinen terveyskeskuslääkäri ei suostunut antamaan kuumeflunssaan antibioottia. Kun lisäksi käteen tuli tulehdushaava, niin seurasi vammauttava aivoinfarkti. Sairaalan EA ei tehnyt mitään.

    • Elättiläinen

      Mulla kelan alin eläke ja hoitotuki yhteensä n. 850 euroa kuussa. Pysyvän eläkkeen sain vasta yli 30-vuotiaana, vaikka mielenterveyssairauteni psykoositasoinen, johon sairastuin n. 20-v. Sitä ennen elin vuosikausia kuntoutustuella.

      Saurauden vuoksi asuminen on normaalia kalliimpaa, kerrostalossa asuminen oireiden vuoksi liki mahdotonta. Hoikkana ainakin jotakuinkin pysyy, kun on budjetti rajallisesti käytettävissä ravintoon, joka hyvä, sillä lääkitys keskivartaloa lihottava.

      Haastan kaikki eläkeläiset tekemään kanta-arkistoon hoitotahdon. Sinne voi merkitä kieltoja ja toiveita. Lukekaa myös uudesta terveydenhuollon potilaan itsemääräämisoikeuslaista, joka piti tulla voimaan v. 2020, mutta sitä ei sitten laadittukaan valmiiksi. Sen mukaan kaikille suomalaisille olisi laadittu kyseinen hoitotahto hoidon perustaksi. Olisi ollut aivan erinomainen laki.

    • keskituloeläke

      Työ eläke vuonna 2018 , 2154.70 kk/€ . Vuonna 2019. 2185,99 kk/€ nousu 31.92 kk/€. Vero % v.2018. 21.5% 463.26 kk/€ v.2019, 22% , 480.92kk/€ . Veron nousu 17.66 kk/€. Käteen jäävä osuus. v.2018, 1691,44 ja v.2019, 1705.07kk/€. Käteen jäävän Eläkkeen nousu 13.63kk/€.
      Siis mitä opimme tästä, Verottaja vie kyllä siitäkin noususta omansa tässä tapauksessa suuremman osuuden, vaikka näin ei pitäisi olla . Vertailkaa sitä veroprosentin nousua niin näette kuinka paljon verottaja kusettaa ja mikä on se todellinen käteen jäävä nousu. Että näin keskituloinen eläkeläinen hyötyy veron kevennyksistä.

      • Anonyymi

        Ja eduskunnassa ministerien ja edustajien paskamahat senkun venuu. Köyhä eläkeläinenkin
        maksaa veroissaan noiden paska loiseläjien suuret
        palkat.Suomen eduskunta on köyhän duunarin
        ja työttömän PAHIN VIHOLLINEN.


    • Eläketär

      ReCAPTCHA

    • Eläketär

      Pieni palkkaisten määrä laskee tyeläkeindeksiä ,joka vaikuttaa negatiivisesti eläkkeisiin.

    • alhedsandra

      minu elääke 2600 euro ja asumisentuet pääle iha ok hyvä

    • Monitaituri

      2280 € kk netto. 30 vuotta enimmäkseen vuorotöissä ja lisätöissä.Kaikista maksettu veroa ja se kannatti.

      • Anonyymi

        Ei mahdollista. Palkan oltava 10.000 kuukaudessa 30 vuotta ja ei uskottavaa. Varmaan brutto ja netto vieras termi kommentoijalle. Itse 43 vuotta töissä noin 5000-6000 € tuloilla ja bruttoeläke 3600 € kuussa. Nettona 2450 €.


    • Anonyymi

      Työeläkeyhtiö heittäytynyt hankalaksi eikä useat hakemukset ole tuottaneet toivottua tulosta. Entä jos työssä aiheutuisi tapaturma joka todennäköisesti pahentaisi tilannetta mitähän kautta sitten haetaan onko erikseen tapaturmavakuutus?

      Jos kaikki ihan mahdottomaksi menee niin toki elämänsä lopettaminenkin on vaihtoehtona pääsee kerralla kaikesta hakemisesta. Verojen ja muidenkin maksujen maksamisesta. Tämä maa ei kyllä mitään ansaitse kun on niin huonot päättäjät. Mutta jatketaan nyt vielä vaikka elämä niin hääviä ole että, hinnalla millä hyvänsä kannattaa jatkaa. Nyt koottavan hallituksen suunnitelmat antaa vahvasti lisää motivaatiota elämän lopettamisen puolesta.

    • Anonyymi

      Taaskaan hallitus ei ole muistamassa meikäläisen tapaisia eläkkeissä.
      Täyttä kansaneläkettä saavat tulevat ehkä saamaan lisää.
      En saa sitä. Saan 320 e.
      Takuueläkettä saavat tulevat saamaan lisää.
      En saa sitä. Saan työeläkettä 570 e, josta ulosotto vie noin 150 e/kk.
      Asumistukea sentään tulee ainakin vielä 104 e. Muuttuukohan sekin pienemmäksi?
      Nimim. Kiitos Rinne ja kumpp.

    • Anonyymi

      OI joi ompa paljon kun minä saa vain vaivaisen noin 500e kerran kuussa saat olla kuule onnellinen että saat noinkin paljon ja sitten tämä karmea rahapula vielä ei ole wc ee paperiinkaa rahaa, voitko kuvitella. e,et sul on kaik´ hyvin mut mil ei ookkaan mites pärjätä ku laskuja on vino pino ja eikä rahasta oo kuule tietoo oon tälläkin hetkellä sininen ku sikura pussi et näin on suomessa vieläkin vaik ´ pitäis olla kaik´´ hyvin eläkeläisillä mut ei oo ainakaan mulla.

      • Anonyymi

        Miten eläke on noin pieni? Onko työeläkettä yhtään ja takuueläkekin taitaa olla noin 850. Asumistukeako et saa? Miksi et?


      • Anonyymi

        Noilla tuloilla saisi jo monenlaista KELAn tukea, jos vain niitä osaisi/ymmärtäisi hakea.
        Yleensäkin ihmettelen sitä olematonta eläkekertymää, vaikka tämänkin ketjun henkilöt ovat olleet töissä 35-40-45 vuotta. Onko eläkettä kerryttävä palkka ollut ihan mitätön ?
        Lakisääteisesti eläkekertymä on se 1,5 % vuosiansiosta, joten 40 vuodessa eläkettä kertyy hulppeat 60 %:a. Näillä ihmisillä ainakin on/pitäisi olla ihan asiallinen eläke.
        Kun itse on saanut täyden työuran verran tilastollisesti keskiverta palkkaa, niin nyt saa keskiverto eläkettäkin. Vaikka se ei ole suuri niin pitää olla tyytyväinen ja huolellisella henkilöllä ei ole mitään ongelmia pärjäämisessä ilman mitään pikavippikoheltamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noilla tuloilla saisi jo monenlaista KELAn tukea, jos vain niitä osaisi/ymmärtäisi hakea.
        Yleensäkin ihmettelen sitä olematonta eläkekertymää, vaikka tämänkin ketjun henkilöt ovat olleet töissä 35-40-45 vuotta. Onko eläkettä kerryttävä palkka ollut ihan mitätön ?
        Lakisääteisesti eläkekertymä on se 1,5 % vuosiansiosta, joten 40 vuodessa eläkettä kertyy hulppeat 60 %:a. Näillä ihmisillä ainakin on/pitäisi olla ihan asiallinen eläke.
        Kun itse on saanut täyden työuran verran tilastollisesti keskiverta palkkaa, niin nyt saa keskiverto eläkettäkin. Vaikka se ei ole suuri niin pitää olla tyytyväinen ja huolellisella henkilöllä ei ole mitään ongelmia pärjäämisessä ilman mitään pikavippikoheltamista.

        Eläkettä kertyy hulppeat 60%, mutta mistä? Etkö tiedä todellisia palkansaajien työeläkkeiden määriä? Palkasta työeläke on alle 50pros. ja vero lisäksi, joten keskimääräiset tilastot eivät mitäöb kerro. Nettotyöeläkkeet ovat 1200-1600e. Lienetköhän tarkistanut eläkeyhtiöstäsi, kun on noin optimistinen. Laitapa sitten eläkearvio ja kertymät ja veron osuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eläkettä kertyy hulppeat 60%, mutta mistä? Etkö tiedä todellisia palkansaajien työeläkkeiden määriä? Palkasta työeläke on alle 50pros. ja vero lisäksi, joten keskimääräiset tilastot eivät mitäöb kerro. Nettotyöeläkkeet ovat 1200-1600e. Lienetköhän tarkistanut eläkeyhtiöstäsi, kun on noin optimistinen. Laitapa sitten eläkearvio ja kertymät ja veron osuus.

        Kyllä valtiolla saa nykyään sen 40 x 1,5 % = eli eläke on 60% palkan määrästä.
        Aiemmin kertymä oli vielä suurempi esim. mulla on se 60%, mikä on kertynyt vain 33 työvuodesta eli olen sellainen "sopiva" väliinputoaja, joka on hyötynyt pykälistä.
        Ihmettelen edelleen yksityisen puolen niukkaa eläkekertymää huomattavan pitkistä työurista huolimatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eläkettä kertyy hulppeat 60%, mutta mistä? Etkö tiedä todellisia palkansaajien työeläkkeiden määriä? Palkasta työeläke on alle 50pros. ja vero lisäksi, joten keskimääräiset tilastot eivät mitäöb kerro. Nettotyöeläkkeet ovat 1200-1600e. Lienetköhän tarkistanut eläkeyhtiöstäsi, kun on noin optimistinen. Laitapa sitten eläkearvio ja kertymät ja veron osuus.

        Eläkettä on tullut jo 10 vuotta, joten olen jyvällä siitä, mitä saan ja tulen saamaan.
        Nettoeläke on hiukan tuon sinun haarukkasi yläpuolella ja sehän riittää kyllä.


    • Anonyymi

      Ihmisarvo Suomessa ei enää kestä uusien johtajien pistoksia. Ja iskuja.

      • Anonyymi

        Olen hakenut takuu -eläkettä, johon kuuluu Kevan ja vanhuuseläke ja takuu-eläke!
        Ajatukset meni pyörälle Kevalta tarjottiin kerta eläkettä, pienen työ-eläkeen vuoksi!
        Nuorena sain ansiotyötä tehdä, kun perheeseen syntyi lapsia ajettiin ikuiseksi työttömäksi piilotyötön puolison tuloihin perusteella, vietiin mahdollisuudet ansio työhön ja ei mitään korvausta työttömyydestä! Täytettyä 55-vuotta ei puolison tulot olisi pitänyt vaikuttaa korvauksen saantiin jouduin vielä taistelemaan ja vasta pääsin noin 59-vuotiaana työmarkkina- tuelle! Pääsin lopulta -57-vuotiaana TE-toimiston järjestämälle atk-kurseille ja sain vain 9€.a pv ja sekin piti hakea erikseen! Olen ollut kuntouttavassa työssä viimeiset 4-vuotta, suojassa aktiivi-malleilta, kun ei ole työpaikkoja ajetaan ulos kaikesta työstä ja kursseista, vaikka lakki kourassa koko ikänsä kerjännyt työtä! Työt jaettiin sosiaalisin perustein, suhteella, yksinhuoltajille ja ulkopaikkakuntalaisille!
        Kuntouttavassa ajettiin ennenaikaisille eläkkeille työttömyys lukuja kaunistelemaan, en lähtenyt ja nyt 65-vuotiaana saan pientä surkea eläkettä! Verottaja ei nyt pitäisi viedä veroja pienistä eläkkeistä ja ongelma on Keva maksaa ennakkoon rahat ja miten verottaja käsittelee
        viekö veroja, nyt siitä rahasta vain pitääkö, joka kuukausi ottaa se pieni summa ja siitä ei mene veroja! Kuinka käy takuu eläkkeelle, kansaneläkkeelle ei varmaan makseta enää puuttuvaa rahaa, joten eläke tulee olemaan aina pienempi!
        Ongelmia joista ei puhuta ajoissa ja myöhemmin ei pystytä vaikuttamaan!
        Takuu-eläkeen saajalla ei tartte olla yhtään työeläkettä ja rahat olisi osalla samat!
        Kun on jaettu etukäteen rahat, niin kuinka pieneksi menee vai vaikuttaako mitenkään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen hakenut takuu -eläkettä, johon kuuluu Kevan ja vanhuuseläke ja takuu-eläke!
        Ajatukset meni pyörälle Kevalta tarjottiin kerta eläkettä, pienen työ-eläkeen vuoksi!
        Nuorena sain ansiotyötä tehdä, kun perheeseen syntyi lapsia ajettiin ikuiseksi työttömäksi piilotyötön puolison tuloihin perusteella, vietiin mahdollisuudet ansio työhön ja ei mitään korvausta työttömyydestä! Täytettyä 55-vuotta ei puolison tulot olisi pitänyt vaikuttaa korvauksen saantiin jouduin vielä taistelemaan ja vasta pääsin noin 59-vuotiaana työmarkkina- tuelle! Pääsin lopulta -57-vuotiaana TE-toimiston järjestämälle atk-kurseille ja sain vain 9€.a pv ja sekin piti hakea erikseen! Olen ollut kuntouttavassa työssä viimeiset 4-vuotta, suojassa aktiivi-malleilta, kun ei ole työpaikkoja ajetaan ulos kaikesta työstä ja kursseista, vaikka lakki kourassa koko ikänsä kerjännyt työtä! Työt jaettiin sosiaalisin perustein, suhteella, yksinhuoltajille ja ulkopaikkakuntalaisille!
        Kuntouttavassa ajettiin ennenaikaisille eläkkeille työttömyys lukuja kaunistelemaan, en lähtenyt ja nyt 65-vuotiaana saan pientä surkea eläkettä! Verottaja ei nyt pitäisi viedä veroja pienistä eläkkeistä ja ongelma on Keva maksaa ennakkoon rahat ja miten verottaja käsittelee
        viekö veroja, nyt siitä rahasta vain pitääkö, joka kuukausi ottaa se pieni summa ja siitä ei mene veroja! Kuinka käy takuu eläkkeelle, kansaneläkkeelle ei varmaan makseta enää puuttuvaa rahaa, joten eläke tulee olemaan aina pienempi!
        Ongelmia joista ei puhuta ajoissa ja myöhemmin ei pystytä vaikuttamaan!
        Takuu-eläkeen saajalla ei tartte olla yhtään työeläkettä ja rahat olisi osalla samat!
        Kun on jaettu etukäteen rahat, niin kuinka pieneksi menee vai vaikuttaako mitenkään!

        Jos ne eläkkeet yhteensäkin pienet, niin saat varmaan anomuksesta asuntotukea tai sitten jopa toimeentulotukea, jos ne kelan tulo/menotaulukot sitä näyttää.
        Auttaahan se satanen tai parikin, kun sen saa joka kuukausi käteensä.


      • Anonyymi

        Oikeaa ihmisarvoa ei tässä maassa köyhille
        OMAN MAAN KANSALAISILLE heru.


    • Anonyymi

      Työkyvyttömyyseläkettä saan noin 1600 kuukaudessa, ikää 50

    • Anonyymi

      Milloin suomeen saadaan 2000:n euron eläkekatto?

    • Anonyymi

      Työmarkkinatukeni oli 130 euroa viikossa käteen. Sairauspäiväraha on samaa luokkaa. Haluaisin hakea työkyvyttömyyseläkkeelle. En siksi, että olisin työkyvytön, vaan siksi, että haluaisin vielä tehdä työtä. Sairaslomalla ei saa tehdä työtä tuntiakaan, tai menettää tukensa. Työttömänä ei saa tehdä omaa työtä edes satunnaisesti, tai on täysin virkailijan mutun ja mielioikun varassa, menttääkö työttömyyskorvauksensa. Neljä kuukautta saa yrittää tehdä omaa työtä, mutta sitten tulee selvityspyyntö. Ja tosiaan, jos yrität saada selville, miten monta tuntia tai miten monta euroa saat tienata ja vielä olla 'sivutoiminen' etkä 'päätoiminen yrittäjä', sitä sinulle ei kerrota. Vasta jälkikäteen annetaan tuomio, ja tuomarinasi toimii työttömyystoimiston sosionomipaatti pimatsu. Ai miksikö en 'mene töihin' työnantajalle? Tiedät varmaan, että palkkatöitä ei juuri ole. Eläkeikää lähestyvälle sairaalle niitä on vielä vähemmän. Kulkeminen tehdään yhä kalliimmaksi, joten kovin kauas ei köyhällä olisi edes varaa lähteä palkkatöihin. Omaa työtä voisi tehdä kotoa käsin. Sitä ei tämä hirmuhallinto Suomessa (Puolueet Oy tytärpuolueineen ovat kaikki samoilla linjoilla) köyhälle millään sallisi. Nyt pitäisi päästä eläkkeelle, jotta voisi tehdä työtä. Ensin pitäisi ilmeisesti valehdella, ja näytellä työkyvytöntä, ja sitten 'toipua' eläkkeen saatuaan. Ja jos et tähän ryhdy, sairauslomasi jälkeen sinua odottaa taas työnestotoimiston kyykytys ja syyllistäminen työttömyydestäsi. Tajutonta.

    • Anonyymi

      55v. Työkyvyttömyys eläke 2980€kk nettona 1870€ käteen , tosin teen 3h päivässä duunia ja saan lisää 1200kk ja käteen jää 770€ osinko tulot 35000€/v. Kävi " tuuri" kun jäin yrittäjänä eläkkeelle.

      • Anonyymi

        Miten työkyvyttömyys on hyvä "tuuri"? Muutenkin liioittelet tuloja.


      • Anonyymi

        Ei sulla mene eläkkeestä noin paljon veroa(1110e) 2980e/kk brutolla mitenkään.


      • Anonyymi

        Et ole tietenkään yrittelijänä kerännyt tuollaista työkyv.eläkettä mitenkään 55v. Miksi valehtelet? Mites osinkotulot pärjäilee? Hupsu poika.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ole tietenkään yrittelijänä kerännyt tuollaista työkyv.eläkettä mitenkään 55v. Miksi valehtelet? Mites osinkotulot pärjäilee? Hupsu poika.

        Trolli yrittäjät ei eläkkeelle pääse kuin pää kainalossa.


    • Anonyymi

      Eläkekö laittaa jaarittelemaan sitten. Hyh.

    • Anonyymi

      Eihän se eläke tarvitse niin suuri olla, jos perheessä on kaksi samanmoista.
      Perheen netto on runsaat 3 tonnia ja sitä saa ainakin 100 vuotiaaksi saakka tekemättä yhtään mitään, joten ei huolen häivää.
      MIlloin työläisten kusettaja Lipposen jälkeläiset poistavat indeksileikkauksen ??

      • Anonyymi

        35v rakennuksella rakennusmiehenä ja saan työeläkettä 650e


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        35v rakennuksella rakennusmiehenä ja saan työeläkettä 650e

        Moi !
        Olen ollu jo 35v töissä ja tienaan työeläkettä 650e tällä hetkellä jos jään eläkkeelle !
        Ei työn teko kannata ja palkinnoksi saa pienen rahan jolla juuri ja juuri pystyy maksamaan vuokran ja sitten on 1kk pee aa !
        https://www.tyoelake.fi/tyoelakeote/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moi !
        Olen ollu jo 35v töissä ja tienaan työeläkettä 650e tällä hetkellä jos jään eläkkeelle !
        Ei työn teko kannata ja palkinnoksi saa pienen rahan jolla juuri ja juuri pystyy maksamaan vuokran ja sitten on 1kk pee aa !
        https://www.tyoelake.fi/tyoelakeote/

        Siis rakennuksilla olen ollu rakennusmiehenä 35v
        ja nyt työeläkeotteessa 650e tienattu .
        olen 49v mies


    • Anonyymi

      Olet tainnut tehdä pimeänä työtä.Ja pitkiä työttömyysjaksoja.

      • Anonyymi

        Huonosti on rakennusliitto hoitanut tonttinsa. Mutta yhden miehen yrityksillä menee vielä huonommin, kun ovat maksaneet vaan sitä yrittäjäeläkkeen minimiä.
        Mullakin pari yrittäjäkaveria , joillaeläke on 1100 € ja käteen siitä reilut 900 €.
        Vieraalla töissä ollut rivimies (itse) saa kuitenkin tuplasti tuon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huonosti on rakennusliitto hoitanut tonttinsa. Mutta yhden miehen yrityksillä menee vielä huonommin, kun ovat maksaneet vaan sitä yrittäjäeläkkeen minimiä.
        Mullakin pari yrittäjäkaveria , joillaeläke on 1100 € ja käteen siitä reilut 900 €.
        Vieraalla töissä ollut rivimies (itse) saa kuitenkin tuplasti tuon.

        Monilla yksinyrittäjällä, ei ollut varaa maksaak , kun tuon minimin.


    • Anonyymi

      1600e brutto. Eläkkeelle 42-vuotiaana pitkän taistelun jälkeen Ilmarista vastaan.

      • Anonyymi

        Toisilla käy hyvin toisilla huonosti.

        Työtäkin on tehty useammalla vuosikymmenellä, mutta eipä päässyt kovinkaan vakinaiseen paikkaan, lopulta loputtomaan työttömyyteen. Eipä taida eläkeiässä muuta saada kuin jonkin onnettoman eläkkeen ja loppu katetaan toimeentulotuella.

        Pitäisikö katkeroitua? Ei varmaan, mutta tuntuu todella älyttömältä miten riitaiseksi Suomi on onnistuttu tässä viimeisien vuosien aikana ajamaan, ja moni muu on varmasti kokenut saman ja entistä useampi kokee jatkossakin.

        Taistelu rahasta todellakin hiljalleen leviää kaikkialle.

        Mielenkiinnosta, miten ihmeessä eläkkeelle jo 42-vuotiaana, on varmasti ollut melko hyvät tulot jos noin hyvä eläke?


    • Anonyymi

      Onko tuo 1340 bruttosumma? Paljonko veroprosentti?

    • Anonyymi

      Saan Suomesta ja Ruotsista yhteensä noin 2600 € netto. Kokonaisbrutto on noin 3700 €. Muutoin saisin enemmän, mutta otin varhennetun eläkkeen heti kun sitä alkoi saada ja olen siksi menettänyt pari sataa euroa kuussa kokonaiseläkkeestä.

      Mutta ei se mitään, jatkan työntekoa kuitenkin niin kauan kuin haluan ja se kerryttää eläkettä lisää muutaman vuoden päähän ja tuplaa mukavasti tuloni tällä hetkellä. Onneksi eläkkeellä ollessa ei ole rajoituksia tienaamisen suhteen. Muutoin en tulisi toimeen omassa menorakenteessani.

    • Anonyymi

      2020v minun eläke oli käteen jäävä osuus n1345e 2021 kun eläke nousi nousi verokin nyt käteen jäävä 1315 e rinne huijasi vappusatasen kanssa täytyy muistaa mitä puoluetta äänestää

      • Anonyymi

        Sulla niin hyvä eläke,ettei Rinteen lupaukset koske sinua.


    • Anonyymi

      Minulla on eläke 1074.16€ kuussa ja 46 vuotta olin työ elämässä. Ensin nahka ompeliana ja sen jälkeen kaupan alalla noin 30 vuotta. Mieheni oli metalli töissä koneistajana 45 vuotta ja saa käteensä eläkettä 1486€ ja on ollut lonkka polvi, sekä lanneranka ja selkä nikama leikkauksessa, työ peräisistä kulumista joten en ole kade vaikka muutaman satasen metalli alla kuussa paremmin saikin, on se tuolla liksalla ollu kovaa terveyteen nähden.

    • Anonyymi

      Hyvä kun olet tyytyväinen ja sietää ollakin.

      Olen lukenut näitä tarinoita täsätä ketjusta paljon ja monenlaisia ovat.

      Eli ihmetellään pieniä eläkkeitä mutta oman kokemukseni perusteella näin ne menevät.

      Itse aloitin työnteon jo 14-vuotiaana eli 24 ikävuoteen saakka tuli 9 vuotta ilman eläketurvaa..

      Sen jälkeen opiskelua (syy en saanut opiskella lapsena/nuorena)
      ja silloin alkoi opintotukijärjestelmä. N. 20 vuotta kohtuullista palkkatuloa ja sitten lama......

      Silloin 90-luvulla ei pätkätöistä saanut senttiäkään eläkekertymää, joten se siitä...

      No, nyt eläkkeni on nettona 950,- ja elän kohtalaisesti, koska miehelläni joka on jo 90-kymppinen on suunnillen saman verran. Kun yhdistämme tulomme pienirukaisina vaatimatonta elämää viettävinä pärjäämme.

      Suuret sairauskulut vähän rassaavat mutta mitäs sitten...

      Ymmärrän kuitenkin hyvin nuorempia jotka vielä haluaisivat matkustella ja jotain muutakin elämän sisältöä että varmasti vähän ahdistaa joskus.

      Niin ei eläkkeen määrä ole aina itysestä kiinni niinkuin jotkut täälläkin väittävät.

      Ollaan kuitenkin kiitollisia jokapäiväisestä leivästä.

    • Anonyymi

      Olen sanonut, että ryhdyn sitten äänestämään vaaleissa, kun joku pulju tekee sen päätöksen ,että kansaneläkkeen ja työeläkkeen (sairas) "yhteensovittaminen" loppuu.

      Onhan se irvokasta, kun valtio kaappaa puolet työeläkkeestä takaisin tiputtamalla kansaneläkettä tuolla summalla...ja veroakin voi mennä vielä ..:/

      Jostain taitetusta indeksistä jankutetaan, mutta tähän ei kukaan puutu , ei komu ei vihreä ei kepu...

      • Anonyymi

        Suomen päättäjät oat todella sikamaisia paskoja,
        ei niitä kiinnosta omien kansalaisten inhimillinen
        hätä. Taitettua eläke indeksiä ei ole edes ajateltu
        palauttaa, ja meidän vero rahoja jaellaan ympäri
        maailmaa milloin minkäkin hallituksen toimesta,
        mutta ei oman kansan köyhille muuta kun joku
        hippunen. Haistakaa vittu koko valtiovalta.


    • Anonyymi

      Jain elakkeelle 2021 alusta. Toissa ollessa veroprosentti oli 8.5, nyt se on 29.5. Olen aivan tyrmistynyt tasta. Verotoimistossa sanottiin vaan Etta tyotulovahennys sen aiheuttaa, mutta eihan se voi olla nain? Elakelaisilta otetaan Mira sattuu. Sisareni Vero on 12.5. Ja ollaan oltu samoilla palkoilla ja samalla tyonantajalla. Pikkuisenko raivostuttaa ja ihmetyttaa.
      Kerro ihmeessa oma samanlainen kokemus.
      Ja elakkeeni on noin 1400 Seka maaraaikainen entisen tyonantajan myontama 500 euron lisa. Ilmeisesti siita halutaan nyt verottajalle kaikki.

      • Anonyymi

        Noilla tiedoilla veroprosentti lienee n. 15 , tarkemmin näkisit jostain kelan tai eläkelaitoksen sivuilta. Leikattu indeksi on S D P .ketun Paavo Lipposen aikaansaannos.
        Mutta tyhmät äänestää edelleen demareita ja muutosta ei tapahdu.


    • Anonyymi

      3000 markkaa.

    • Anonyymi

      Suomen eläkeläiset rahoittavat veroillaan maahnmuuttajien ja kotimaamme ideaali- ossien lorvimisen.

      Eläkkeistä ei järjen mukaan kuuluisi enää tuplaverottaa, mutta veroja menee silti pienestäkin eläkkeestä jopa 20-30 %.

    • Anonyymi

      Ensiesiintymisestä lähtien niitä saisi leikata.

    • Anonyymi

      Työkyvyttömyys- ja työeläkkeet näyttäisivät nousevan n.2% vuoden -22alusta.

    • Anonyymi

      Et ole ilmeisesti ollut kauan töissä ja karttuma jäännyt pieneksi itselläni 45 vuoden työkokemus ja sitten työkyvyttömyys eläkkeelle, oman ammattini ulkopuolinen työ eläkkeen ohessa n. 8 vuotta yhteensä 53 vuotta työuraa kertymä suurempi n. 2500 e /kk

      • Anonyymi

        Ihan tavallisissa suoritusportaan töissä sai kerättyä 35 vuoden aikana eläkettä sen 60 % eli sen brutto on samaiset 2500 € , mistä verottaja rohmuaa 25 %:a -


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Itselläni työkyvttömyyseläke se takuueläke 837 euroa kuussa.

      Sairastuin masennukseen jo 6-7 luokalla jatkuvan kovan koulukiusaamisen vuoksi ja osastojaksoja ollut paljon ja jopa useiden vuosia putkeen sekä itsemurhayrityksiä pari ja itsetuhoisuutta. 16 vuotiaana kesätöissä kaupungilla mutta eipä se eläkettä kerryttänyt ja sitten aikuisena toisella asteella puolikuntoisena yritin saada ammattitutkinnon mutta se tyssäsi kuin seinään.

      Sitten kuntoutustukea, terapiaa josta ollut apua jotta pärjäisin suht itsenäisesti mutta lopulta haettiin työkyvyttömyyseläkettä joka myönnettiin.

      Toiveissa olisi vielä kuntoutua ja pystyä edes osa aikaiseen työhön mutta joinakin päivinä pelkästään oman arjen pyörittäminen tuottanut ongelmia.

      Lääkkeitä ollaan vaihdeltu mutta mikään ei tunnu auttavan voisi joskus yrittää johonkin kokeelliseen hoitoon päästä jos löytyisi apu.

      Koen myös että tulojen pienuus pahentaa masennustani joten saisi kyllä hallitus nostaa niitä.

      • Anonyymi

        Minä saan 660e kk tosin en masennusdiagnoosilla vaan kyseessä muu elimellinen sairaus.
        5 lasta huilletravana iältään 13- 20v.. Tosin vanhin lapsista käy töissä elu ostaa itse vaatteet mutta syö ja asuu kotona.
        Lapsilisät 199e.
        Muita tukeja en saa esim asumislisää tai muutakaan.
        Vanha omakotitalo 130 neliötä.
        Tiukkaa on.
        Ei reissailla.
        Minusta on tullut selviytymisterapeutti. Autolla en aja sairaudestani johtuen
        Kierrätyskeskus ja kirpparit on meidän marketteja.
        Jauheliha, makkara, kalapuikot, iso pakastin täynnä oman pihan marjoja. On kasvihuonekkin, jonne laitan tomaatrista yms ottamistani siemenistä kasvamaan monenlaista. Nytkin talon joka iikkuna taimien valloittamat.
        Elämä ei ole helppoa vaan joka sekunti on selviytymistä.
        Mutra en ole masentunut, onneksi.
        Sinäkin varmasti vaihtaisit masennuksesi 660e eläkkeeseeni. Masennus on rankka sairaus. Mieluummun otan eläkkeeni ja tämän rahan kituutuksen kuin masennuksen. Masennus eikä moni muukaqn sairaus ole valintakysymyksiä. Jotkut vain sattuneista syistä ovat säästyneet joiltain sairauksilta kuten masennukselta. Tasan eivät käy onnenlahjat.
        Muttei luovuteta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä saan 660e kk tosin en masennusdiagnoosilla vaan kyseessä muu elimellinen sairaus.
        5 lasta huilletravana iältään 13- 20v.. Tosin vanhin lapsista käy töissä elu ostaa itse vaatteet mutta syö ja asuu kotona.
        Lapsilisät 199e.
        Muita tukeja en saa esim asumislisää tai muutakaan.
        Vanha omakotitalo 130 neliötä.
        Tiukkaa on.
        Ei reissailla.
        Minusta on tullut selviytymisterapeutti. Autolla en aja sairaudestani johtuen
        Kierrätyskeskus ja kirpparit on meidän marketteja.
        Jauheliha, makkara, kalapuikot, iso pakastin täynnä oman pihan marjoja. On kasvihuonekkin, jonne laitan tomaatrista yms ottamistani siemenistä kasvamaan monenlaista. Nytkin talon joka iikkuna taimien valloittamat.
        Elämä ei ole helppoa vaan joka sekunti on selviytymistä.
        Mutra en ole masentunut, onneksi.
        Sinäkin varmasti vaihtaisit masennuksesi 660e eläkkeeseeni. Masennus on rankka sairaus. Mieluummun otan eläkkeeni ja tämän rahan kituutuksen kuin masennuksen. Masennus eikä moni muukaqn sairaus ole valintakysymyksiä. Jotkut vain sattuneista syistä ovat säästyneet joiltain sairauksilta kuten masennukselta. Tasan eivät käy onnenlahjat.
        Muttei luovuteta.

        Missä elatusmaksut ja tuleehan neljästä alaikäisestä muksusta enemmän lapsisää , kun 199€, ja siihen päälle vielä yksinhuoltotuki, asumistukeakin luulis noilla tuloilla tulevan, mutta niitä pitää hakea, ei ne automaattisesti tule, myös sossusta saa rahaa, kun on noin monta lasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä elatusmaksut ja tuleehan neljästä alaikäisestä muksusta enemmän lapsisää , kun 199€, ja siihen päälle vielä yksinhuoltotuki, asumistukeakin luulis noilla tuloilla tulevan, mutta niitä pitää hakea, ei ne automaattisesti tule, myös sossusta saa rahaa, kun on noin monta lasta.

        Takuueläkkeen saa kaikki, kunhan vaan hakee, jotka ei ole päivääkään töitä tehneet, ja se nousee tammikuussa 922€kk.


    • Anonyymi

      Minä saan eläkettä riittävästi.

    • Anonyymi

      660e ja 5 lasta elätettävänä. Tosin lapsilisää saan 199e vielä tuohon. Ei syödä hanhenmaksapalleroita ei, mutta eipähän tarvi kerjätä kaudnkulmassakkaan

      Terv. Monisairas.

      • Anonyymi

        Miksi et saa takuueläkettä joka on 848€ , sen saa kaikki jotka ei ole päivääkään töitä tehneet ja myös 65 v maahanmuuttajat jotka ovat kolme vuotta Suomessa ollu.


    • Anonyymi

      Ilmeisesti noin 1300 euroa on se laskennallinen kuukausisumma, jolla yksinelävän eläkeläisen katsotaan tulevan toimeen. Tuo euromäärä maksetaan erilaisina tukina henkilöille, joilla on lyhyt tai olematon työura. Sama määrä kk-eläkettä tuntuu kertyneen myös monelle, joka on tehnyt vuosikymmenet pienipalkkaista hommaa. Mikäli ansaittu eläke jää alle 1300, kela maksaa lisäeläkettä ja asumistukea, että tuohon lukuun päästään.

      • Anonyymi

        Asumistukea ei saa , jos sulla velaton omistusasunto, pienellä vastikkeella.


    • Anonyymi

      Kannattaa tehdä töitä, niin saa kohtuullisen eläkeenkin sitten aikanaan. Itse olen tehnyt töitä 15 vuotiaasta asti. Eläke rupesi karttuman vasta 23 vuoden iässä. Töitä tein 65 vuotiaaksi siis n. 50 vuotta. Siinä välissä yksi kolmen kuukauden äitysloma. Bruttoeläke vähän päällä pari tonnia. Sillähän tulee aika hyvin toimeen. Kun pitää kulut pieninä.

    • Anonyymi

      työkyvystä on eläke mutta ootappa kun joudut normi vanhuus-eläkkeelle ni nauti nyt,tulot tulee tippuun ja reilusti.

      • Anonyymi

        Ei tipu eläke, kun työkyvyttömyyseläke muuttuu vanhuuseläkkeeksi. Työkyvyttömyyseläke on laskettu sen suuruisena, kuin mitä eläkkeesi on loppuelämäsi ajan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tipu eläke, kun työkyvyttömyyseläke muuttuu vanhuuseläkkeeksi. Työkyvyttömyyseläke on laskettu sen suuruisena, kuin mitä eläkkeesi on loppuelämäsi ajan.

        Niinpä, ei tipu eläke siirryttäessä.Itsekin siirryin keväällä tk-eläkkeeltä vanhuuseläkkeelle niin sama 2362€ sieltä tuli niin kuin ennenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tipu eläke, kun työkyvyttömyyseläke muuttuu vanhuuseläkkeeksi. Työkyvyttömyyseläke on laskettu sen suuruisena, kuin mitä eläkkeesi on loppuelämäsi ajan.

        Hei,olenko ymmärtänyt oikein,että garanti eläke otetaan pois.Olen suomessa asuva eläkeläinen,aikoinaan ollut töissä ruotsissa,nyt sain kirjeen jossa sanotaan takuuelökkeen maksu loppuu vuoden 23 alusta.Tämä eläke on pääasiallinen,eihän sieltä saa enään juuri mitään.Yhtääkkiä noin vaan napataan eläke pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei,olenko ymmärtänyt oikein,että garanti eläke otetaan pois.Olen suomessa asuva eläkeläinen,aikoinaan ollut töissä ruotsissa,nyt sain kirjeen jossa sanotaan takuuelökkeen maksu loppuu vuoden 23 alusta.Tämä eläke on pääasiallinen,eihän sieltä saa enään juuri mitään.Yhtääkkiä noin vaan napataan eläke pois.

        Mitä vittua tällaisia ketjuja pidetään missä ei ole ketään vuosikausiin käynytkään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä vittua tällaisia ketjuja pidetään missä ei ole ketään vuosikausiin käynytkään!

        Sen takia että näistä saa tietoa.
        eihän nämä hetkessä vanhene eikä leipää pyydä vaikka olisivat 100 vuotta.

        äläkä kiroile


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei,olenko ymmärtänyt oikein,että garanti eläke otetaan pois.Olen suomessa asuva eläkeläinen,aikoinaan ollut töissä ruotsissa,nyt sain kirjeen jossa sanotaan takuuelökkeen maksu loppuu vuoden 23 alusta.Tämä eläke on pääasiallinen,eihän sieltä saa enään juuri mitään.Yhtääkkiä noin vaan napataan eläke pois.

        Muuta takas Ruotsiin niin saat tuon eläkkeen.


    • Anonyymi

      1111e
      OK

    • Anonyymi

      922€kk.

    • Anonyymi

      Rikkaat ja hyvätuloiset saavat huomiota aina. Pienituloiset, jos toimittajat suinkin jaksavat

    • Anonyymi

      900 e

    • Anonyymi

      50 % Osittainen varhennettu eläke, noin 925 eur/kk.

    • Anonyymi

      HÄPEÄ VALTIOVALTA, KUN ITSELLENNE RIISTÄTTE KANSALTA VALTAVAT OMAISUUDET JA KOKO IKÄNSÄ TYÖSSÄ VALTIOTA PSLVELLEELLE MAKSATTE VAJAAN 900 euroa KUUKAUDESSA.

      HÄPEÄMÄTÖNTÄ VALLLANKÄYTTÖÄ!!!

    • Anonyymi

      Niin..!-Professoriviisaatkin,-oli sitämieltä että/-eläkkeistäkin voisi ottaa valtionkassaan tuloja,/-Kansalaisten luottamus valtiojärjestelmään on menossa sen myötä.-monet ovat tehneet kovasti töitä koko ikänsä./-ja näitten eläkkeistä sitten /-voisi jotenkin leikata../Professoripossut,-Asianajajat,Tuomarit ja muutkin yhteiskunnan rahoista ilmaisin/- palkkansa saavat.-yhteiskunnan elätit+ teiltä leikataan=Enissä.!!-älkääkä vitun proffapossut kansanedustajat

      ja muut luteet=yhtään viisastelko./-"jonninjouravalla-suunsoitolla teitä on työväki=ikänne Elätellyt.!!-Vitun=Siat.!!

    • Muistelen, että välttämättömien menojen jälkeen yksin elävälle pitäisi jäädä elämiseen n. 500-600 e/kk. Jos eläke ei riitä, silloin voi hakea eläkkeensaajan asumistukea ja toimeentulotukea. Lisäksi mm. lääkemenoihin voi hakea toimeentulotukea.

      Monet eläkeläiset eivät ole tietoisia tuista, joita voivat hakea. Aiempina vuosina Suomessa on jäänyt satojen miljoonien edestä budjetoituja etuuksia maksamatta, kun vanhukset ja sairaseläkeläiset eivät ole osanneet hakea heille lakisääteisesti kuuluvia tukia, eikä kukaan ole neuvonut niiden hakemisessa.

      Tämän hallituksen toimien seurauksena kaikki ylimäräiset vedetään minimiin, joten takuueläkeläisten on syytä olla aktiivisia ja selvittää, millaisia tukia heille lain mukaan kuuluu. Yli 2000 eläkettä saavat eivät tukia saa, joten tukien saajien ja parempaa eläkettä saavien taloudellinen tilanne ei hirveästi eroa. 2000 e eläkkeensaaja maksaa vuokrat, lääkkeet yms. eläkkeistä, kun taas pienempää eläkettä saavat saavat eläkkeensaajan asumistukea ja tarvittaessa lisäksi toimeentulotukea.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2072
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1624
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1481
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      23
      1462
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1387
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1321
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe