Asiakas jätti maksamatta

voiV

Olen siis Parturi-kampaaja yrittäjä ja Minulle kävi näin.
Tein asiakkaalle n. 200e arvoisen työn (hän tiesi summan etukäteen ja annoin vielä alennustakin kun hänelle perheelle tehtiin niin monta työtä. Sisälsi mm. 4 leikkausta) Asiakas tuumasi sitten maksu vaiheessa että onnistuuko maksu muutaman päivän kuluttua kun hän saa silloin tilin. No eipä mun auttanut kuin myöntyä ja sovittiin eräpäiväksi 14.6.
Maksua en ole tähän päiväänkään mennessä saanut (Asiakkaan tiedot tallessa) ja hänellä olisi huomenna uus aika.

Onko kellään samoja kokemuksia? Neuvoja tilanteeseen...

184

10888

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Amerikan malliin

      Parturinveitti kurkulle kun seuravan kerran istuu tuoliisi. Sanot että ennen ei veitti lähde, kuin 200 eukkua on näpeissäsi.

      • trft

        idiootti, ihan kun se sinne enää menis


      • KKHS
        trft kirjoitti:

        idiootti, ihan kun se sinne enää menis

        Menee niin kauan kun saa palvelua pelkällä lupauksella maksaa


      • JUURI NÄIN

        TYPERÄ NEUVO !!! TAPON YRITYS..ELI LINNAAN JOUTUU...


        LÄHETÄ MAKSUMUISTUTUS JOSSA MAININTA KORKOLAIN MUKAISESTA VIIVÄSTYSKOROSTA SEKÄ MYÖS PERIMISKULUISTA. MAKSUMUISTUTUKSELLE MÄÄRÄPÄIVÄMÄÄRÄ !!! LÄHETÄ KIRJATTUNA KIRJEENÄ

        JOS EI MAKSA MÄÄRÄPÄVIÄÄN MENNESSÄ KÄY ULOSOTTOMIEHEN PUHEILLA

        JOS ASIKAS TULEEKÄYMÄÄN ÄLÄ SUOSTU ENÄÄ HOITMAAN ENNENKUIN VANHAT LASKUT MAKSETTU


      • LEGALITY

      • Jo vuodesta 1988
        JUURI NÄIN kirjoitti:

        TYPERÄ NEUVO !!! TAPON YRITYS..ELI LINNAAN JOUTUU...


        LÄHETÄ MAKSUMUISTUTUS JOSSA MAININTA KORKOLAIN MUKAISESTA VIIVÄSTYSKOROSTA SEKÄ MYÖS PERIMISKULUISTA. MAKSUMUISTUTUKSELLE MÄÄRÄPÄIVÄMÄÄRÄ !!! LÄHETÄ KIRJATTUNA KIRJEENÄ

        JOS EI MAKSA MÄÄRÄPÄVIÄÄN MENNESSÄ KÄY ULOSOTTOMIEHEN PUHEILLA

        JOS ASIKAS TULEEKÄYMÄÄN ÄLÄ SUOSTU ENÄÄ HOITMAAN ENNENKUIN VANHAT LASKUT MAKSETTU

        Meinaatko, että ulosottomies hoitaa ?


      • iem1

        Jos saat sen uudelleen asiakkaaksi, niin tee samallainen kampaus, kuin teki Uuno Turhapuroki, eläkä peri mitään.


      • korjausta
        JUURI NÄIN kirjoitti:

        TYPERÄ NEUVO !!! TAPON YRITYS..ELI LINNAAN JOUTUU...


        LÄHETÄ MAKSUMUISTUTUS JOSSA MAININTA KORKOLAIN MUKAISESTA VIIVÄSTYSKOROSTA SEKÄ MYÖS PERIMISKULUISTA. MAKSUMUISTUTUKSELLE MÄÄRÄPÄIVÄMÄÄRÄ !!! LÄHETÄ KIRJATTUNA KIRJEENÄ

        JOS EI MAKSA MÄÄRÄPÄVIÄÄN MENNESSÄ KÄY ULOSOTTOMIEHEN PUHEILLA

        JOS ASIKAS TULEEKÄYMÄÄN ÄLÄ SUOSTU ENÄÄ HOITMAAN ENNENKUIN VANHAT LASKUT MAKSETTU

        Ulosottomies tulee kuvioihin vasta oikeuden päätöksen jälkeen. Kukaan yksityinen ihminen ei voi "laittaa ulosottomiestä asialle".


      • UUNOTPAERHAAT
        iem1 kirjoitti:

        Jos saat sen uudelleen asiakkaaksi, niin tee samallainen kampaus, kuin teki Uuno Turhapuroki, eläkä peri mitään.

        niin siel Uuno armeijassa leffassa


      • ex-kauppias
        trft kirjoitti:

        idiootti, ihan kun se sinne enää menis

        Ikinä ei pidä luottaa liikaa keneenkään, eikä kaupat ole koskaan tehty ennenkuin rahat on kädessä (tai tilillä), vaikka olisi mitä tahansa luvattu lipevästi etukäteen.
        Pankki antaa luottoa tiukoilla ehdoilla kirjallisesti ja pyytää rahat koron kanssa takaisin, mutta yrittäjän ei pidä antaa mitään palvelua velaksi edes tutulle henkilölle.


      • Tyytyväinen.
        ex-kauppias kirjoitti:

        Ikinä ei pidä luottaa liikaa keneenkään, eikä kaupat ole koskaan tehty ennenkuin rahat on kädessä (tai tilillä), vaikka olisi mitä tahansa luvattu lipevästi etukäteen.
        Pankki antaa luottoa tiukoilla ehdoilla kirjallisesti ja pyytää rahat koron kanssa takaisin, mutta yrittäjän ei pidä antaa mitään palvelua velaksi edes tutulle henkilölle.

        Itselle remonttialalla jätti mustalainen maksamatta laskuni tehdystä työstä. Ihmeellisesti parin viikon päästä mustalaisen kahdesta autosta oli puukolla puhkottu renkaat ja pelteihin lyöty kirveellä reikiä.

        Aina olen töistäni saanut siis korvauksen. Joko loiselle kostamalla/mielihyvänä tai rahana.


      • Anonyymi
        trft kirjoitti:

        idiootti, ihan kun se sinne enää menis

        Barmaan joko nuuka yrittäjä moka tottunut saamaan kaiken ilmaosekis yritystuell

        Kulut yhteiskunalle
        Voitot on yksityisä

        Tämähän lisääntyy kun kansa köyhtyy kun rikaat saa kaiken tahan kuten benöjällä jossa öärioikeisto diktatuuri


    • rtyiokjhg

      Lähetä ensin maksumuistutus. Jos ei maksa silläkään niin lähetä toinen muistutus. Jos ei maksa toisellakaan niin siirrä saatava perintätoimistolle.

      Suurin osa näistä venkuloista on kuitenkin sellaisia että ei ne maksa niitä perintäänkään koska ei ole enää mitään menetettävää. Jos on ulosotossa vaikkapa satatonnia niin mitäpä se 200 siihen päälle enää mitään merkitsee.

      Tällaista yrittäjän elämä on. Voin kuitenkin sanoa että partureiden luottotappiot on minimaalisen pienet, käytännössä olemattomat. Esimerkiksi itselläni on koko ajan kuukauden liikevaihdon verran rahaa perinnässä.

      Muutamilta pahimmilta olen saanut perittyä "liivimiesten" ystävällisellä avustuksella.

      • iuyhgfvbghjkl

        Taitaa "liivimiehet" olla kohta ainut toivo oikeudenmukaisuudesta tässä valtiossa.


      • sadfghjkljhgf
        iuyhgfvbghjkl kirjoitti:

        Taitaa "liivimiehet" olla kohta ainut toivo oikeudenmukaisuudesta tässä valtiossa.

        Siltä se muutamien tyyppien kohdalla tuntuu. Tiedän että fyrkkaa on, mutta paperilla on perseaukinen. Ei sellaiseen normaalit "justitia ja lindoffit" pysty mitään.

        Itse tunnen pari tyyppiä jotka kuuluu tai muuten on lähellä erästä "liivijengiä". Olen antanut pahinpien kusipäiden laskut heille perittäväksi sillä diilillä että saavat pitää kaiken minkä irti saavat. Itse olen kirjannut ne vain tappioksi.

        Tästä on se hyöty että poikien kyläilyn jälkeen velallinen ei ainakaan enää toiste astu mun liikkeeseen ja juttukin lähtee aika nopeasti liikkeelle ettei muidenkaan kannata vedättää väärissä liikkeissä.


      • laskun maksaja

        Haasta oikeuteen eikä mitään uusia aikoja ennen kun vanha lasku maksettu. Et palvele sitä ennen.


      • Tepetee
        sadfghjkljhgf kirjoitti:

        Siltä se muutamien tyyppien kohdalla tuntuu. Tiedän että fyrkkaa on, mutta paperilla on perseaukinen. Ei sellaiseen normaalit "justitia ja lindoffit" pysty mitään.

        Itse tunnen pari tyyppiä jotka kuuluu tai muuten on lähellä erästä "liivijengiä". Olen antanut pahinpien kusipäiden laskut heille perittäväksi sillä diilillä että saavat pitää kaiken minkä irti saavat. Itse olen kirjannut ne vain tappioksi.

        Tästä on se hyöty että poikien kyläilyn jälkeen velallinen ei ainakaan enää toiste astu mun liikkeeseen ja juttukin lähtee aika nopeasti liikkeelle ettei muidenkaan kannata vedättää väärissä liikkeissä.

        Vaikka tämä onkin sinun märkä päiväunesi... Niin tästä ei ainakaan seuraa se, ettei kukaan enää uskalla asioida liikkeessä.


      • enkeli22
        sadfghjkljhgf kirjoitti:

        Siltä se muutamien tyyppien kohdalla tuntuu. Tiedän että fyrkkaa on, mutta paperilla on perseaukinen. Ei sellaiseen normaalit "justitia ja lindoffit" pysty mitään.

        Itse tunnen pari tyyppiä jotka kuuluu tai muuten on lähellä erästä "liivijengiä". Olen antanut pahinpien kusipäiden laskut heille perittäväksi sillä diilillä että saavat pitää kaiken minkä irti saavat. Itse olen kirjannut ne vain tappioksi.

        Tästä on se hyöty että poikien kyläilyn jälkeen velallinen ei ainakaan enää toiste astu mun liikkeeseen ja juttukin lähtee aika nopeasti liikkeelle ettei muidenkaan kannata vedättää väärissä liikkeissä.

        Ihan oikein teit...Teen juuri saman perijät saavat kaiken RAKASTAN heitä

        TYHJILTÄ et ikinä muuten mitään saa!!

        Kerran saivat 48000kr eli noin 4500 euroa voitko kuvitella olenko
        heidän "ystävänsä"

        Naapurit katsovat kyllä kieroon kun pihaan tulee HD ja "liivimiehiä"
        vaan eivät uskalla edes henkäistä asiasta..

        Sama jos pitää jotakin käydä vähän "pusertelemassa"


    • Tarttis tehä jotain

      Yrittäjä on täysin lainsuojaton.

      • 1122334455667788

        Eikä ole. Suoraan tunnetulle Turkulaiselle perintätoimistolle lasku perintään. Saa sieltä sentään jotain, vaikka se firma laittaakin "muistutuksen". Aikansa perii ja joka laskussa on "rosentit kohallaan". Jos asiakas ei maksa, on hinta kohta korkoineen enemmän, kuin sen kakssattaa. Ja sitten mene voudille ulosmittaukseen.

        Paree pyy pivos ku kymmenen oksal.


      • 1122334455667788 kirjoitti:

        Eikä ole. Suoraan tunnetulle Turkulaiselle perintätoimistolle lasku perintään. Saa sieltä sentään jotain, vaikka se firma laittaakin "muistutuksen". Aikansa perii ja joka laskussa on "rosentit kohallaan". Jos asiakas ei maksa, on hinta kohta korkoineen enemmän, kuin sen kakssattaa. Ja sitten mene voudille ulosmittaukseen.

        Paree pyy pivos ku kymmenen oksal.

        Ei perintä aina auta 1122334455667788,
        Kaveri myy tavaraa ja asiakas jätti maksamatta. Kaveri laittoi asian perintään, meni muutama päivä ja perintätoimisto sanoi ettei siltä saa mitään ja laittoi laskun :(

        Ap aloittajalle. että laita maksamattomat asiakkaat lista ikkunaan, ja kysy siltä asiakkaalta haluaako kunnian olla ensimmäisenä listassa :D


      • *_*
        1122334455667788 kirjoitti:

        Eikä ole. Suoraan tunnetulle Turkulaiselle perintätoimistolle lasku perintään. Saa sieltä sentään jotain, vaikka se firma laittaakin "muistutuksen". Aikansa perii ja joka laskussa on "rosentit kohallaan". Jos asiakas ei maksa, on hinta kohta korkoineen enemmän, kuin sen kakssattaa. Ja sitten mene voudille ulosmittaukseen.

        Paree pyy pivos ku kymmenen oksal.

        Käy muuten käräjäoikeudessa välissä ennen kuin menee ulosottomiehelle, korjataan se nyt tämäkin. Autovakuutus, poliklinikkakulut ja sairaalamaksut on suoraan ulosotto kelvollisia ilman oikeuden päätöstä, mutta monet käyttää yksityisiä perintätoimistoja tähän koska he luulevat sen olevan tehokkaampaa. Lindorffista ja Intrusta sen verran, että käyttämällä näitä kahta tuet veronkiertoa!


      • sitroen.
        *_* kirjoitti:

        Käy muuten käräjäoikeudessa välissä ennen kuin menee ulosottomiehelle, korjataan se nyt tämäkin. Autovakuutus, poliklinikkakulut ja sairaalamaksut on suoraan ulosotto kelvollisia ilman oikeuden päätöstä, mutta monet käyttää yksityisiä perintätoimistoja tähän koska he luulevat sen olevan tehokkaampaa. Lindorffista ja Intrusta sen verran, että käyttämällä näitä kahta tuet veronkiertoa!

        Eikä se ulosottomieskään tee asialle mitään ellet ainakin paria kertaa muistuta. Sitten saattaakin todeta sinulle, että se velallinen on varaton, ei siltä mitään saa, ja joudut maksamaan ulosottomiehen kulutkin. Silti tällä varattomalla rahaa riittää jatkuvasti tupakkaan ja viinaan, vaikka ainakaan töissä ei käy.
        Kokemuksella entinen vuokraisäntä.


      • EESTI,
        1122334455667788 kirjoitti:

        Eikä ole. Suoraan tunnetulle Turkulaiselle perintätoimistolle lasku perintään. Saa sieltä sentään jotain, vaikka se firma laittaakin "muistutuksen". Aikansa perii ja joka laskussa on "rosentit kohallaan". Jos asiakas ei maksa, on hinta kohta korkoineen enemmän, kuin sen kakssattaa. Ja sitten mene voudille ulosmittaukseen.

        Paree pyy pivos ku kymmenen oksal.

        Tai tilaa Virosta miehet perimään laskun;D ;D


      • 1122334455667788
        airfoil kirjoitti:

        Ei perintä aina auta 1122334455667788,
        Kaveri myy tavaraa ja asiakas jätti maksamatta. Kaveri laittoi asian perintään, meni muutama päivä ja perintätoimisto sanoi ettei siltä saa mitään ja laittoi laskun :(

        Ap aloittajalle. että laita maksamattomat asiakkaat lista ikkunaan, ja kysy siltä asiakkaalta haluaako kunnian olla ensimmäisenä listassa :D

        Se on sitä yrittäjän riskiä se. Aina homma ei käy kuin römpsöössä. Tulee voittoa ja tulee tappiota. Hinnottelu kohdalleen, nin pikku takapakit vievät ettippäi. Kirjanpidossa on omat kikkansa, joita voi käyttää, jos osaa. Hianosti puhutaan verosuunnittelusta tai tulonhankkimiskuluista jne.. Ammattilaisten hommia.


    • Aluejärjestö aktiivi

      Vaikuttaa tekstin valossa, että ei ollut aikomusta maksaa. Puuttui siis maksuhalu tai tiesi olevansa maksukyvytön.

      Tee tutkintapyyntö petoksesta. Se auttaa usein maksamaan.

      • Huijattuna--

        Ei auta vaikka menisi juttu oikeuteen. Rahoja ei näe.


      • realismia kehiin

        No ei tutki poliisi tätä. Poliisi kehoittaa laittamaan maksumuistutuksen.


      • malaku1
        realismia kehiin kirjoitti:

        No ei tutki poliisi tätä. Poliisi kehoittaa laittamaan maksumuistutuksen.

        Tee tutkintapyyntö mahdollisesta petoksesta. Poliisin on otettava ilmoitus vastaan.


    • !!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Älä ainakaan uutta työtä tee ennenkuin on maksanut vanhan. Vaikka kuinka lupaisi maksaa kaikki kerralla.

    • yrittaja...

      Laitapa tiskille lappu jossa kerrotaan että palvelu maksetaan käteisellä tai luottokorteilla eikä laskuja kirjoiteta, kun uusi asiakas tulee niin voit kohteliaasti viitata ilmoitukseen että maksu tapahtuu heti työn valmistuttua.

      Jos asiakas venkoilee eikä maksa niin poliisi paikalle ja rikosilmoitus petoksesta, aika usein sitä rahaa sitten löytyy. Mutta etukäteen pitää maksuehdot ilmoittaa jos meinaa rikosilmoituksia tehdä. Ja jos on ennalta tuntematon asiakas niin jokaisen työn jälkeen maksu, jollei ensimmäistä maksa niin tuskin muitakaan.

      • poliisi on ystävä

        Jos teettää työtä ilman että on edes rahaa maksaa sitä, niin se on selkeä petos. Polisit vain pakalle.

        Jos asiakas on varannut uuden ajan, niin kyllä hän ilmeisesti aikoo maksaa ja käyttää jatkossakin palveluita, ehkä hän maksaa kun tulee seuraavan kerran. Tekisin ehkä näin että nyt selkeästi näkyville lappu jossa lukee hinnat ja se että työtä ei tehdä velaksi.

        Jos tyypillä ei ole rahaa, niin poliisi paikalle ja samalla esille se edellinenkin maksamaton käynti, hän luultavasti tunnustaa senkin poliisin olessa paikalla. Muussa tapauksessa voi käydä niin että hän myöhemmin kiistää koko velan.


      • Boikottiasiakas
        poliisi on ystävä kirjoitti:

        Jos teettää työtä ilman että on edes rahaa maksaa sitä, niin se on selkeä petos. Polisit vain pakalle.

        Jos asiakas on varannut uuden ajan, niin kyllä hän ilmeisesti aikoo maksaa ja käyttää jatkossakin palveluita, ehkä hän maksaa kun tulee seuraavan kerran. Tekisin ehkä näin että nyt selkeästi näkyville lappu jossa lukee hinnat ja se että työtä ei tehdä velaksi.

        Jos tyypillä ei ole rahaa, niin poliisi paikalle ja samalla esille se edellinenkin maksamaton käynti, hän luultavasti tunnustaa senkin poliisin olessa paikalla. Muussa tapauksessa voi käydä niin että hän myöhemmin kiistää koko velan.

        Kerran olin mukana taksissa kun taksin tilaaja lupasi ilmaisen kyydin.Kun sitten kuitenkaan kummallakaan ei ollut rahaa niin taksikuskin kanssa oli turha neuvotella ja kuljettaja soitti poliisin paikalle.Tämä lienee normaali ja tehokkain käytäntö.
        Asiakkaana kyllä nykyään taksi on viimeinen vaihtoehto eli asiakas voi alkaa boikottiin niinkuin minä olen tehnyt.


      • mielummin niin
        Boikottiasiakas kirjoitti:

        Kerran olin mukana taksissa kun taksin tilaaja lupasi ilmaisen kyydin.Kun sitten kuitenkaan kummallakaan ei ollut rahaa niin taksikuskin kanssa oli turha neuvotella ja kuljettaja soitti poliisin paikalle.Tämä lienee normaali ja tehokkain käytäntö.
        Asiakkaana kyllä nykyään taksi on viimeinen vaihtoehto eli asiakas voi alkaa boikottiin niinkuin minä olen tehnyt.

        Mikään ei ole huonompi vaihtoehto kuin asiakas joka ei maksa.

        Käymätön asiakas on yrittäjälle paljon mieluisampi kuin palvelun ottava mutta siitä maksamaton asiakas.

        Tuonkin ajan voi käyttää maksavaan asiakkaaseen.


      • 5+4
        Boikottiasiakas kirjoitti:

        Kerran olin mukana taksissa kun taksin tilaaja lupasi ilmaisen kyydin.Kun sitten kuitenkaan kummallakaan ei ollut rahaa niin taksikuskin kanssa oli turha neuvotella ja kuljettaja soitti poliisin paikalle.Tämä lienee normaali ja tehokkain käytäntö.
        Asiakkaana kyllä nykyään taksi on viimeinen vaihtoehto eli asiakas voi alkaa boikottiin niinkuin minä olen tehnyt.

        Taksi ei ole perseaukisten matkustusmuoto. Boikotoi ihan rauhassa jatkossakin.


      • häh?
        Boikottiasiakas kirjoitti:

        Kerran olin mukana taksissa kun taksin tilaaja lupasi ilmaisen kyydin.Kun sitten kuitenkaan kummallakaan ei ollut rahaa niin taksikuskin kanssa oli turha neuvotella ja kuljettaja soitti poliisin paikalle.Tämä lienee normaali ja tehokkain käytäntö.
        Asiakkaana kyllä nykyään taksi on viimeinen vaihtoehto eli asiakas voi alkaa boikottiin niinkuin minä olen tehnyt.

        jos otat kaupasta ruokaa maksamatta ja jäät kiinni, alatko sitten syömälakkoon?


      • pirssi.
        5+4 kirjoitti:

        Taksi ei ole perseaukisten matkustusmuoto. Boikotoi ihan rauhassa jatkossakin.

        Persaukinen ottaakin" juoksutaxin",pitää vaan olla vikkelät kintut:D :D :D


      • rentutkiinni
        pirssi. kirjoitti:

        Persaukinen ottaakin" juoksutaxin",pitää vaan olla vikkelät kintut:D :D :D

        ja jos jalat eivät ole riittävän nopeat juksutaksi muodostuu niskakyydiksi.


      • ewrtyuiopoiuytr
        Boikottiasiakas kirjoitti:

        Kerran olin mukana taksissa kun taksin tilaaja lupasi ilmaisen kyydin.Kun sitten kuitenkaan kummallakaan ei ollut rahaa niin taksikuskin kanssa oli turha neuvotella ja kuljettaja soitti poliisin paikalle.Tämä lienee normaali ja tehokkain käytäntö.
        Asiakkaana kyllä nykyään taksi on viimeinen vaihtoehto eli asiakas voi alkaa boikottiin niinkuin minä olen tehnyt.

        >>Asiakkaana kyllä nykyään taksi on viimeinen vaihtoehto eli asiakas voi alkaa boikottiin niinkuin minä olen tehnyt.>>

        Juttusi perusteella menetys ei varmaankaan ole kummoinen vaikket enää taksilla koskaan kulkisikaan. Saattaa kuskit olla jopa mielissään.

        Olet muuten aika dorka tyyppi. Istut kyydissä mutta et suostu maksamaan matkaasi. Ei kai se sen kuskin ongelma ole jos liikut persaukisten paskanpuhujien seurassa? Jos kaverisi sanoo että mene hierojalle, minä maksan ja sinä tietenkin menet. Hieronnan jälkeen kaveri ei enää olekkaan maksuhalukas niin kyllä sinä olet se joka viimekädessä hieronnan maksaa, olethan saanut jo palvelunkin. On aivan sama mitä te urpot keskenänne sovitte, mutta se maksaa joka palvelua käyttää. Piste.


    • VoiV

      Tää on tosi pieni paikkakunta ja kaikki tuntevat toisensa niin ehkä siksikin luottoa löytyi. Perkeleen perse sanon minä. Kuinka tuo tutkintapyyntö sitten tehdään? Siis soitanko poliisille vai kuinka?

      Tänään ajattelin ks. asiakkaalle laittaa tekstiviestin suunnilleen näin (jos ei ilmesty tänään paikalle) :" En ole saanut suoritusta edellisestä kampaamokäynnistäsi (tähän summa ja erittely) joka sovittiin maksettavaksi 14.6......" ja mitäs sitten, ystävä kehoitti laittamaan että tämä on huomautus tai muuta tuon tapaista. Voinko vaatia jo jotain ns. myöhästymiskorkoa tai muuta sellaista?

      • voiv

        ^^ eipä tullut asiakas ei, lappu on jossa lukee peruuttamattomasta ajasta veloitetaan 50% työnhinnasta. Mites tää...voi v. sanon minä


      • Näin minä

        Voit laittaa koron jos katsot sen tarpeelliseksi. Älä tee ilmaista työtä - työstä pitää saada korvaus. Ja et missään tapauksessa tee mitään töitä hänelle ennen kuin vanhat työt on maksettu. Jatkossa on aivan perusteltua vaatia häneltä maksu etukäteen.


      • Onko mahdollista
        voiv kirjoitti:

        ^^ eipä tullut asiakas ei, lappu on jossa lukee peruuttamattomasta ajasta veloitetaan 50% työnhinnasta. Mites tää...voi v. sanon minä

        että tällä asiakkaalla on fakepook-tili? Jos on ja sinulla myös, voinet laittaa hänelle laskun molemmista töistä suoraan tämän omalle aikajanalle. Tee sitten jako omalle aikajanallesi ja pyydä mahdollisimman monta kaveriasi jakamaan tämä eteenpäin. Pienellä paikkakunnalla asia leviää nopeasti, joten ainakin muut tietänevät varoa kusettajien ruunaamatonta runkkua. Ja mikä nettiin kerran on vuodettu, se ei sieltä lähde kulumallakaan.


      • norsukivääri

        No et soita poliisille. Uusi lasku, myöhästymiskorko, normaali prosessi perintätoimiston kanssa, jos vielä haluat jatkaa niin sitten aikanaan oikeuden päätös.


      • varovaisuutta
        Onko mahdollista kirjoitti:

        että tällä asiakkaalla on fakepook-tili? Jos on ja sinulla myös, voinet laittaa hänelle laskun molemmista töistä suoraan tämän omalle aikajanalle. Tee sitten jako omalle aikajanallesi ja pyydä mahdollisimman monta kaveriasi jakamaan tämä eteenpäin. Pienellä paikkakunnalla asia leviää nopeasti, joten ainakin muut tietänevät varoa kusettajien ruunaamatonta runkkua. Ja mikä nettiin kerran on vuodettu, se ei sieltä lähde kulumallakaan.

        En suosittele. Voidaan katsoa myös mustamaalaukseksi.


      • Inhimmillisyys
        varovaisuutta kirjoitti:

        En suosittele. Voidaan katsoa myös mustamaalaukseksi.

        Onko tuo nyt niin kamalaa jos joku 200e jää maksamatta!!

        Eikö sillä asiakkaalla ollu lapsiakin.

        Tee inhimmillinen teko ja unoha koko velka!

        Todellisuudessa kukaan ei omista mitään , ei edes omaa ruumista, loppupeleissä omistusoikeus siirtyy madoille , joten heivatkaa hiiteen joku virolaisilla velkojilla uhkailu tai jos asia vaivaa niin tehkää keräys ja maksakaa se 200e ahneelle kovasydämiselle kampaajaeukolle. Lapset tarvii paremmin sen 200e ja sen asiakkaan on pitäny valita lasten safkan ja sen kampaajan väliltä. Ja on hädissään leikkauttanut penskojen hiukset kun muuten koulussa kiusataan. Ja jos et oo tuntenu sitä ennestään oot melko tampio kun velaksi teet. Oisit sanonu että velaks ei tehä. Ja muuten monet kampaajat varastaa valtiolta kun eivät anna kuitteja eli laistavat veroja. Tiedän monta pimeaa kampaamoa jossa kuitit ei liiku ja näiden varkaitten takia muitten verot kohoaa. Ja kampaajat ottaa sikahintoja joten joutanu sen 200e menettääkin kun kyseessä lapsiperhe.


      • ent.yrittäjä.
        Inhimmillisyys kirjoitti:

        Onko tuo nyt niin kamalaa jos joku 200e jää maksamatta!!

        Eikö sillä asiakkaalla ollu lapsiakin.

        Tee inhimmillinen teko ja unoha koko velka!

        Todellisuudessa kukaan ei omista mitään , ei edes omaa ruumista, loppupeleissä omistusoikeus siirtyy madoille , joten heivatkaa hiiteen joku virolaisilla velkojilla uhkailu tai jos asia vaivaa niin tehkää keräys ja maksakaa se 200e ahneelle kovasydämiselle kampaajaeukolle. Lapset tarvii paremmin sen 200e ja sen asiakkaan on pitäny valita lasten safkan ja sen kampaajan väliltä. Ja on hädissään leikkauttanut penskojen hiukset kun muuten koulussa kiusataan. Ja jos et oo tuntenu sitä ennestään oot melko tampio kun velaksi teet. Oisit sanonu että velaks ei tehä. Ja muuten monet kampaajat varastaa valtiolta kun eivät anna kuitteja eli laistavat veroja. Tiedän monta pimeaa kampaamoa jossa kuitit ei liiku ja näiden varkaitten takia muitten verot kohoaa. Ja kampaajat ottaa sikahintoja joten joutanu sen 200e menettääkin kun kyseessä lapsiperhe.

        Kuuleppas kateellinen tollo mikset sinäkin anna omistasi 200€ köyhille, vaan pidät kynsin hampain kiinni rahoistasi ja voit myös alentaa palkkaasi seuraavissa tuloneuvotteluissa.
        Kuule ei se kuitti takaa mitään, muutama vuos sitten yhdet rakennusalan yrittäjät tehtaili niitä kuitteja ja pimittivät valtiolta satojatuhansia.
        Kassakonepakkoa ei ole vielä suomessa, eikä se sitä merkkaa et kaikki menee itselle, ei se verottajakaan ihan tymä ole.
        Maksaisit sinäkin kortilla niin sillon takuuvarmasti se menee pankkiin yrittäjän tilille.
        Täytyyhän niiden kampaajienkin elää ei ne ole mitään hyväntekijöitä.
        Siitä sinunkin leikkuusta menee melkeen neljännes veroja siis alveja 24% jonka yrittäjä kerää valtiolle, sitte ennakkoverot, sitte menee vuokrat, aineet, vakuutukset, yrittäjäeläke, kirjanpitäjälle, markkinointiin, maksupääte, puhelin, vesi, sähkö,lehdet,tarvikkeet ,ym
        Meikäläänen oli yrittäjä ja käteen jäi 500-700 pakollisten menojen jälkeen, vaihdoin alaa ja koulutin itseni lähihoitajaksi ja nyt saan liksaa lisien kaa 2600€,on palkalliset lomat ja muut edeut, kyllä kannatti.


      • vuokra/sopimusyrittä
        Inhimmillisyys kirjoitti:

        Onko tuo nyt niin kamalaa jos joku 200e jää maksamatta!!

        Eikö sillä asiakkaalla ollu lapsiakin.

        Tee inhimmillinen teko ja unoha koko velka!

        Todellisuudessa kukaan ei omista mitään , ei edes omaa ruumista, loppupeleissä omistusoikeus siirtyy madoille , joten heivatkaa hiiteen joku virolaisilla velkojilla uhkailu tai jos asia vaivaa niin tehkää keräys ja maksakaa se 200e ahneelle kovasydämiselle kampaajaeukolle. Lapset tarvii paremmin sen 200e ja sen asiakkaan on pitäny valita lasten safkan ja sen kampaajan väliltä. Ja on hädissään leikkauttanut penskojen hiukset kun muuten koulussa kiusataan. Ja jos et oo tuntenu sitä ennestään oot melko tampio kun velaksi teet. Oisit sanonu että velaks ei tehä. Ja muuten monet kampaajat varastaa valtiolta kun eivät anna kuitteja eli laistavat veroja. Tiedän monta pimeaa kampaamoa jossa kuitit ei liiku ja näiden varkaitten takia muitten verot kohoaa. Ja kampaajat ottaa sikahintoja joten joutanu sen 200e menettääkin kun kyseessä lapsiperhe.

        Se kampaajaeukko voi olla vielä köyhempi ja pirtillinen tenavia kotona ja yksinhuoltaja, kun asiakkaansa, jos vielä "torppari"yrittäjänä (vuokratuolilainen) niin sillon saa vielä pääyrittäjältäkin haukut niskaansa, kun kassasta puuttuu 200€.


    • Perusrutiini

      >> Tänään ajattelin ks. asiakkaalle laittaa tekstiviestin suunnilleen näin (jos ei ilmesty tänään paikalle) :" En ole saanut suoritusta edellisestä kampaamokäynnistäsi (tähän summa ja erittely) joka sovittiin maksettavaksi 14.6......" >>

      Mitä ihmeen tekstiviestejä?? Millaisella menetelmällä tehdyn laskun lähetit hänelle alun perin? Tee samalla menetelmällä nyt Huomautuslasku.

      Jos ohjelmasi ei osaa, tee vaikka Wordilla A4-kokoinen lasku jossa erittelet normaalin laskun näköisesti oman firmasi nimen, asiakkaan nimen ja yhteytiedot, toimitetut palvelut ja päivämäärän.
      Otsikokosku HUOMAUTUSLASKU, ja viittaat alkuperäisen laksun päivämäärään myös.

      Laskun alaosaan Boldattuna teksti, että jos laskua ei ole maksettu 7 vrk sisällä (päivämäärä tähän...), annat laskun perittäväksi perintätoimistolle.

    • Hilujahiluja

      Unohda koko juttu. Laita 200€ luottotappioihin ja pistänasiakas paskalistalle.

    • Ei ymmärtämystä

      Parinsadan euron menetys ei kaada ketään, mutta kyllä se jurppii. Minä en välttämättä kirjaisi luottotappioihin, vaan katsoisin ottaako joku kk-maksuton perintäfirma tällaisen hoitaaksensa. Lähetelkööt laskut ja uhkailkoot niin pitkälle kuin mahdollista.

      Ainakaan ei mitään löysäilyä eikä "ymmärtämistä" passkapäille jotka tahallaan ja suunnitelmalliseti jättävät jatkuvasti laskunsa maksamatta.

      Se 200 saattaa olla menetettyä kauraa toki. Ei sen takia kannata kenenkään yritäjän seppukua alkaa tehdä.

      • tuuna-si, duunari...

        Parinsadan euron menetys ei kaada ketään, jos on kyse yrittäjästä joka ei pyöritä tuotoilla toimintaa.
        Parinsadan euron maksaminen palkkaakin takkuilee, saati se muu osa, Heinäkuu juoksee, Kesäkuusta kyse, ja pitänee käyä pomoo moikkaamassa näin lomilla.On se prkl... tämän ja ensikuun vuokra, muut laskut samalta ajalta roikkuu, ja lomasta puolet mennyt. Seuraava tili tulee syyskuussa, kun Elokuun teen duunii- en palaa lomalta ennenkuin Kesäkuu ja lomapalkka on tullut.


    • Done that

      Laita kampaamon seinään kaikille asiakkaille näkyvä lista asiakkaista yhteystietoineen joilla on velkoja. Piikki on julkinen ja kaikki näkee sen. Ei ole pakko jäädä velkaa......

      • huono idea

        Ja sitten vankilaan herjaamisesta.... Tullaisten listojen pitäminen jo on kyseenalaista ja julkaiseminen varmasti laitonta.


      • huh huh
        huono idea kirjoitti:

        Ja sitten vankilaan herjaamisesta.... Tullaisten listojen pitäminen jo on kyseenalaista ja julkaiseminen varmasti laitonta.

        Ai, että kirjan pitäminen yrityksen puuttuvista saatavista on mielestäsi kyseenalaista? Ajattelitko, että kaikkien yrittäijien pitäisi vain yrittää muistaa, mitkä kaikki tahot ovat yritykselle velkaa minkäkin verran, jos saatavia ei saa listata mihinkään?


      • julkaisu tollo
        huh huh kirjoitti:

        Ai, että kirjan pitäminen yrityksen puuttuvista saatavista on mielestäsi kyseenalaista? Ajattelitko, että kaikkien yrittäijien pitäisi vain yrittää muistaa, mitkä kaikki tahot ovat yritykselle velkaa minkäkin verran, jos saatavia ei saa listata mihinkään?

        Ainakin julkaiseminen on laitonta... Eli ei listojaan voi seinille pistää.


      • x.kauppias
        julkaisu tollo kirjoitti:

        Ainakin julkaiseminen on laitonta... Eli ei listojaan voi seinille pistää.

        Itse laitoin aikoinaan listan ikkunaan, jossa oli vain sukunimet, Kaikille olin lähettänyt vähintään 3muistutusta. Yksi sitten päätti vielä yrittää rahastaa, ja teki tutkintapyynnön kunnianloukkauksesta. Ei mennyt syyttäjällä läpi.

        Lista siis oli vain pelkkiä sukunimiä, ei mitenkään otsikoitu, eikä muutakaan.

        Itsekin asun pienessä kylässä. Yrittäjän pitää vain ymmärtää että osa ihmisistä omaa rikollisen mielen, ja moraalittoman omantunnon... ja niitä on yllättävän paljon.

        Perintätoimisto lähettää yrittäjälle laskun, js ei saa perittyä, ja se ei ole ilmaista se. Eri juttu noilla suurilla yhtiöillä, kun heillä kiinteä hinta. Siksi niiden kannattaa laittaa kympitkin perintään.

        kyllä pienyrittäjät ovat vapaata riistaa, eikäyhteikuntamme lakisäätäjillä ole aikomustakaan parantaa pienyrittäjän oikeusturvaa.


    • liian pitkäkyntinen

      en antas edes päähäni koskea, jos tuollaset kynnet kampaajalla, kun tuossa kuvassa mikä etusivulla..

    • parturin äiti

      Pyydä karhulaskussasi asiakasta lukemaan nämä viestit. Hän voisi valita parhaan perintätavan.

    • rikosilmoitus"petos"

      • itselleni tehtiin

        Rikosilmoitus nimikkeellä lievä petos


    • julkista

      sama tilanne myös itsellä oli vasta sitten maksoi velkansa kun lupasin kertoa hänen ystävä piirilleen että jättää maksamatta .

    • juu terve tuloa vaan

      "Maksua en ole tähän päiväänkään mennessä saanut (Asiakkaan tiedot tallessa) ja hänellä olisi huomenna uus aika. "

      Ton täytyy olla vitsi!

    • PA-KA yrittäjä olin

      Minulle kävi samoin työn valmistuttua sanoi ettei nyt oo rahaa "vasta huomenna " . Olisin soittanut poliisille että tarkistaa henkilööllisyyden kun en tuntenut häntä . Jopa rupes löytymään rahaa , hän soitti johonkin ja kohta rahat tuli .

    • Auta Armias

      Vaadin maksun etukäteen, nyt ja jatkossa aina tämän asiakkaan kohdalla. Täysin laillista ja suositeltavaa jos sinun on tarkoitus jatkaa ko alalla.

      Eli ensin maksu vanhoista töistä ja sen jälkeen maksu tulevasta työstä - tämän jälkeen voit aloittaa työt.

      Jos ei suostu maksamaan vanhoja eikä uusia töitä - mene poliisin nettisivuille ja tee ilmoituksen asiakkaasta. Parturin ei tarvitse tehdä hyväntekeväisyyttä.

    • hintaa

      jos meinaa saada rahat pois pitää ottaa rautainen ote ja kertoa että vanhat velat pitää maksaa alta pois.

    • ...

      Teit virheen heti kättelyssä; et soittanut poliisia. Ehkäpä 200€ hintainen kurssi opetti, että poliisille soitetaan heti, kun maksuvaikeuksista aletaan kassalla puhumaan. Kummasti palvelu on jo tilattu ja käytetty, ei se persaukisuus vasta kassalla asiakkaalle selvinnyt.

    • Petos.....

      Ei maksamattomasta laskusta ole pakko lähettää mitään karhuja, anna lasku perintätöimiston hoidettavaksi. Et ehkä saa rahoja itsellesi enään, mutta aiheutuupa asiansa hoitamatta jättävälle asiakkaalle itselleen harmia.

      Etkä tietenkään palvele häntä ennen kuin velat on maksettu ja tästä lähtien ei hänelle enää koskaan velaksi mitään.

      Se on petos jos menee parturiin tai ravintolaan tietäen että ei pysty niitä maksamaan. Poliisi paikalle.

    • xoloromi

      paska homma jos ei laskujaan maksa .... mutta ihmettelen miten joku tukanleikkuu maksaa 200 egee .
      munmielestä 20 on jo liikaa tavallisesta tukanleikkuusta siihen menis 5 minuuttia mut parturi vedättää sitä aikaa hifistelemällä pienen nipsauksen sieltä ja täältä,niin etä saa siihen jotenkin kulumaan sellasen 20 minuuttia.
      ja kun sanon että otetaan reilusti pois ,niin ne ottaa just senverran että parinviikonpäästä alkaa tuntumaan siltä ,että pitäsi taas päästä parturiin.
      sitä en millään ymmärrä ,että parturi voi mennä konkurssiin tai lopettaa kannattamattomana ,kun asiakkaita piisaa ja kaikki saa pimeenä käteen .... koskaan ei oo parturi kuittia tarjonnut maksusta ja tuskin sitä verottajallekaan ilmoittaa.
      jos en olis heteromies niin alkaisin ilmanmuuta parturiksi on senverran kannattavaa toimintaa.

      • voionneton

        vaihda parturia!


      • ex yrittäjä

        Jos nyt opettelisit ekaksi lukeen sehän teki yhden käsittelyn joko permiksen tai väritykse ja leikkasi vielä neljät hiukset siitä samasta perheestä.
        Jokainen saa just sellaasen leikkauksen kun pyytää, ja myös pa-ka maksaa verot siinä kun muutkin yrittäjät, jos kaiken tekee pimeenä niin ei sellainen yritys pysy pystyssä , ei verottajakaan nyt tyhmä ole.
        Maksa kortilla niin takuulla saat sen kuitin ja kuitenkin ainakin kaupungeissa kampaamoissa on jo kassakoneet.
        Juu senkun alat kampaajaksi kunhan ekaksi käyt 3v ammattiopistoa, tiedän kertoa et ei ole kannattavaa puuhaa, meikä lopetti ,kun liksa oli niin pieni käteen jäi kulujen jälkeen 500-700€ nyt olen kouluttanut itseni lähihoitajaksi ja vakityö ja liksa lisineen 2600€


      • Matti K
        ex yrittäjä kirjoitti:

        Jos nyt opettelisit ekaksi lukeen sehän teki yhden käsittelyn joko permiksen tai väritykse ja leikkasi vielä neljät hiukset siitä samasta perheestä.
        Jokainen saa just sellaasen leikkauksen kun pyytää, ja myös pa-ka maksaa verot siinä kun muutkin yrittäjät, jos kaiken tekee pimeenä niin ei sellainen yritys pysy pystyssä , ei verottajakaan nyt tyhmä ole.
        Maksa kortilla niin takuulla saat sen kuitin ja kuitenkin ainakin kaupungeissa kampaamoissa on jo kassakoneet.
        Juu senkun alat kampaajaksi kunhan ekaksi käyt 3v ammattiopistoa, tiedän kertoa et ei ole kannattavaa puuhaa, meikä lopetti ,kun liksa oli niin pieni käteen jäi kulujen jälkeen 500-700€ nyt olen kouluttanut itseni lähihoitajaksi ja vakityö ja liksa lisineen 2600€

        Olen nyt pariin otteeseen lukenut tuon "pa-ka"-ilmaisusi sensuroituna versiona eräästä yleisestä mutta painokelvottomasta sanasta. Lienee jotain hiusalan ammattijargonia, kun minä en ainakaan ensimmäisillä lukukierroksilla hahmottanut merkitystä. :-)


      • kaija M
        Matti K kirjoitti:

        Olen nyt pariin otteeseen lukenut tuon "pa-ka"-ilmaisusi sensuroituna versiona eräästä yleisestä mutta painokelvottomasta sanasta. Lienee jotain hiusalan ammattijargonia, kun minä en ainakaan ensimmäisillä lukukierroksilla hahmottanut merkitystä. :-)

        Permis= permanentti , kestokiharrus ,rakennekäsittely. Väritys = värikäsittely ,sävytys,kestovärjäys, molempiin menee aikaa 2,5 t leikkauksineen.


      • tervevi

        luuleksä että se yks leikkaus maksoi sen 200????


    • reag

      vedä se kaljuks huomenna.

      • Olipa kerran kaljupä

        Meidän kylän parturilla oli ennen pysyvä tarjous: leikkasi kaljuksi ilmaiseksi. Kerran eräs asiakas jätti maksamatta, niin seuraavalla kerralla leikkasi sitten kaljuksi. Sääli, että hyvä parturi jäi eläkkeelle, uusi parturi leikkaa kaljuksi 9 eurolla, ei sekään niin kallis ole...


      • Heh heh
        Olipa kerran kaljupä kirjoitti:

        Meidän kylän parturilla oli ennen pysyvä tarjous: leikkasi kaljuksi ilmaiseksi. Kerran eräs asiakas jätti maksamatta, niin seuraavalla kerralla leikkasi sitten kaljuksi. Sääli, että hyvä parturi jäi eläkkeelle, uusi parturi leikkaa kaljuksi 9 eurolla, ei sekään niin kallis ole...

        Tuota matematiikka en kyllä ymmärrä,että leikataan kaljuksi ilmaiseksi...Ensinnä,meneehän siihenkin työaikaa,toiseksi mitä enemmän kaljuja on kylällä niin sitä vähemmän parturilla töitä eli sahaa omaa oksaansa...


      • Tepetee
        Heh heh kirjoitti:

        Tuota matematiikka en kyllä ymmärrä,että leikataan kaljuksi ilmaiseksi...Ensinnä,meneehän siihenkin työaikaa,toiseksi mitä enemmän kaljuja on kylällä niin sitä vähemmän parturilla töitä eli sahaa omaa oksaansa...

        Ilmeisesti käytti tätä kiristyskeinona ;). Eli voi sitten vedota asiakkaan pyytäneen kaljua. Sana sanaa vastaan.


      • hähh
        Tepetee kirjoitti:

        Ilmeisesti käytti tätä kiristyskeinona ;). Eli voi sitten vedota asiakkaan pyytäneen kaljua. Sana sanaa vastaan.

        kai asiakas huomaa jos häntä ajellaan kaljuksi, ellei häntä ole nukutettu.


      • kyl onnistuu
        hähh kirjoitti:

        kai asiakas huomaa jos häntä ajellaan kaljuksi, ellei häntä ole nukutettu.

        huomaa , mutta, kun on nopee ja ajaa ekaksi keskeltä äkkiä yhen rivin , niin ei ole enään mitään muuta tehtävissä, kun ajaa kaikki pois.


    • dkjaökdjöfajk

      Katsot tuleeko hän seuraavalle ajalle ja jos tulee niin otat maksun ennen työtä sekä entisistä veloista ja tehtävästä työstä. Jos ei tule paikalle niin teet rikosilmoituksen.

    • RIITTA20

      laita lasku, sinulla on ainakin nimi ja osoitetiedot? Jos ei ole niin tästälähin teet asiakkaista kortit ja päivität tiedot.
      ota myös syntymäaika, sano, että haluat muistaa sasiakkaita merkkipäivinä.
      laita lasku ja se perintään ellei maksa.
      todennäköisesti tuo asiakas kiertää kampaamoja ja hyväksi käytää kilttejä yrittäjiä.

      joa näin käy jTKOSSA NIIN PYYDÄ HENKILÖKORTTI ENNEN KUIN PÄÄSTÄT ASIAKKAAN ULOS, KAIKKI TIEDOT JA KERRO, ETTÄ MENEE PERINTÄÄN ELLEI MAKSA SAVITUSTI.

    • einari11

      Itse yrittäjänä/kampaajana koin saman.Yritin soittaa ja viimenään lähetin viestin...Ei vastausta. Sitten soitti kirjanpitäjäni hänelle ja seuraavana päivänä oli suoritus firman tilillä. Ei kait kehdannut olla maksamatta. Toinen tapaus oli että, asiakas oli jättänyt maksmatta ja tilasi teini-ikäiselle tyttärelle aikaa. Annoin ajan mutta sanoin että suoritus edellisestä käynnistä täytyy olla maksettu kun tytär saapuu, tai en voi vastaanottaa häntä.Tytär tuli,laskua ei oltu maksettu joten sanoin tyttärelle että en voi vastaanottaa häntä kun ei ole maksettu edellistä...Tytär soitti äidilleen ja kummasti pikkuveli toi molempien käyntien rahat.....

    • Stu Pidass

      Velkomuskanne käräjäoikeuteen. Simples. (Ihme, että et yrittäjänä tätä tiennyt)

    • siili8

      mikään vitun parturi reissu ei kyllä voi maksaa 200€. vaikka koko suku kävis yhtä aikaa parturissa.eilen kävin itse vaki paikassa parturissa ja MAKSOI 10€....
      pahasti on sinua kusetettu ja rahat lypsetty sinulta..SUOSITTELEN TEKEMÄÄN VÄHÄN PÄIVITYSTÄ HINTOIHIN.....VOI PIAN SINULTA ASIAKKAAT KADOTA!!!!!!!!!!!!!!

      • ...

        Se sun 5min konesiili maksaa kympin, sivistyneen miehen hiustenleikkuu maksaa 20€ ja naisten väriläträykset, kiharrukset, suoristelut, raidoitukset ja muut 2h projektit sitten tarvikkeineen 140€.

        Jos sinä haluat näyttää keskitysleirivangilta, koskee tuo kympillä selviäminen vain sinua. Osta kone kotiin, säästäisit vielä enemmän.


      • helposti....

        Naisten hiustenleikkuu ja kampaus on helposti yli 50€ per nuppi ja tuskin tämä retku on mihinkään ihan halpaan tyytynyt kun tarkoituskaan ei ollu maksaa, samaan konkurssiiin sitä ottaa koko hoidon pesuista alkaen.


      • ????????????????????

        Sinun kampaajasi ei maksa sitte mitään veroja ja ei taida olla liikkeenharjoittajakaan.


    • !Yrittäjä_my_ass

      Parturi-kampaaja yrittäjä. Sinun kannatta tehdä näin: Kirjoita Suomi24 keskustelupalstalle ongelmasi. Kahden päivän jälkeen asiasi on hoidettu, rahat ovat tililläsi. Näin se homma etenee...

    • taksari3

      Moikka

      itse olen taksiyrittäjä ja kyseinen asia on arkipäivää meille, kun ollaan juovuksissa niin kaikki on sillon sallittua. Minä tekisin niin että kun hän seuraavaksi tulee, oletat että hän nyt maksaa velkansa, et tee uutta työtä ennen kun hän on vanhan maksanut, samalla sanot että velkakierrettä ei kannata jatkaa, eli maksaa seuraavan ennen kuin sen teet, saat omasi pois ja riskiä ei enää ole. Tämä on yrittkipäivää Suomessa. Perintäfirmaan jos asian pistät menetät asiakkaan varmasti.

      • Elluvvk

        Älä ystävä hyvä aja velka Taxia


      • lomalainen

        mutta mitä teet asiakkaalla joka on noin epäluotettava.jos jätät jutun sikseen tulee sinulle lisää ilmaiseksi teettäviä kusettajia. pistä asia kiertoon pienellä paikalla jutut leviää takuulla.ja toi lista maksamattomista asiakkaista toimii.asiakkaitakin on hyviä ja huonoja,mutta erikseen on varastavat asiakkaat.niitä ei tarvitse yrittääkkään ymmärtää.jos ihmisellä on vaikeuksia niistä tullaan neuvottelemaan.luottamusta joko on tai sitä ei ole.


    • Ellu58W

      Ymmärrän rouva sinua, mutta yksi asia, minä olen maksava asiakas, en tuloilta poistu, ennenkuin olen maksanut. Leikkautin kuukausi sitten pitkät hiukseni, ja olen tyytyväinen kampajani käsittelyyn. Pidä puolesi, se maksetaan heti. Ystävän uolesta Ellu vaan. Ei velaksi tehdä parturitöitä.Pidä puolesi

    • Arja_1

      Lähetä lasku!

    • tukka pois

      eikai kukaan ,joka on jättänyt maksamatta mene kyseiseen paikkaan uudestaan......sehän olisi tyhmää.....en usko ,että tällaista yrittäjää edes on ,joka odottaa ,että asiakas tulee.....keksitty juttu......itsellä kaksi vaikeaa misasiakasta ........miten halvalla ihminen tekeekään itsestään halveksuttavan ....tukanleikkauksen hinnalla 22e.......

    • eioohelppooei

      Rupee siinä nyt poliisia huutele jos asiakas "unohtaa" lompakkonsa kotia, oot pian entinen yrittäjä (sen verta negatiivista mainosta firmalle). Tuo on tosin ainoa keino jos joku aikoo jättää maksamatta (petos), mikä ei kyllä takaa rahojen saatavuutta vaikka olis tupa täys poliiseja jos asiakas vaan pitää kiinni peitetarinastaan.

    • ei tulis mieleenkään

      Asiakashan oli vain näön vuoksi tilannut uuden ajan jolle ei tullut. Jos asiakkaan tiedot on tallessa olisi sinun jo pitänyt lähettää huomautus aikoja sitten. Laita perintään tai suoraan vireille ulosottoon. Ei se asia täällä ratkea. Tsemppiä ja jatkossa älä anna luottoa.

    • Kuluttajan neuvoja

      Onko tämä joku idioottien aivopierufoorumi?


      Merkitse tyhmä tietysti tuo tilaus kirjanpitosi miinukseksi asiakas on aina oikeassa jos käyt lähettelemään perintäkirjeitä niin asiakas ilmoittaa reklamaation sen takia että työ ei ollut sellainen millaiseksi sitä alunperin mainostit

    • mä vaan

      ookko niin tyhmä kuten suomi24 tälläisiä typeriä juttui laittaa, kai ny jokainen tietää mitä tekee jos jättää maksamatta, herrää pahvi

    • pa-asiakas

      Tässä on yksi ongelma.

      Esimerkiksi autokorjaamolla, jopa merkkiliikkeessä on nykyään niin työn vastaanotossa kuin kassalla takaseinällä iso ja selvä lappu, jossa lukee selvästi : " TUNTIVELOITUS 90€/TUNTI, MAKSUT KÄTEISELLÄ TAI PANKKI- LUOTTOKORTILLA"

      Tämän mallin mukaan yrityksen ei ole pakko antaa panttina olevaa autoa takaisin ennenkuin maksu on sovittu ja todistetusti suoritettu.

      Parturi ei voi tehdä tatä, mutta kyllä se maksutavan ilmaisu on käy. Laittaa vaan todella sen maksuehdon näkymään.... ja isossa laskussa varsinkin......

      Kohta kukaan ei voi luottaa kehenkään, kun kaikki huijaa toisiaan.

    • nakit nakkeina

      Asiakkaasi on syyllistynyt petokseen. Rikosilmoitus kuten moni muukin siitä mainitsi.
      Huomasit varmaan ettei tullut toiste luoksesi, soita kaikki paikkakunnan kolleegat läpi ja ilmoita että XX jonka puh. on YYYYYY ei maksa käyntejään. Luulen että muutkin ovat puolellasi ja " asiakkaasi " ei saa enää paikkakunnalta palvelua ollenkaan. Uskon että rahat alkaa löytymään.
      Toinen vaihtoehto on että kun seuraavan kerran tulee vaikkapa värjätttämään hiuksiaan niin eikun laitat aivan kamalan värin hänelle. Lisäksi voisit tehdä kunnollisen kokoisen aukon hänen hiuksiin.

    • LUOVUUTTA KEHIIN

      Ennen kuin tämä asiakas istahtaa toista kertaa tuoliisi on korrektia kysyä josko sen edellisen operaation rahan saisi ennen uuden aloittamista. Jos vastaus on kieltävä pyydät vaan arvon asiakasta istahtamaan tuoliin uutta käsittelyä varten. Sitten otat aivan mahottoman leveäteräisen puimurin kätöseesi ja kahautat tälle potilaallesi koneen levyisen railon hiuskuontaloon otsalta niskaan. Jos asiakkaalle satuu vahinkoja velvoitteidensa suorittamisen suhteen sinulle, niin tokihan sinullekin tulee työtapaturmia. Sehän on inhimillistä.
      Kyllähän totuus on se, ettet tule rahojasi suurimmalla todennäköisyydellä saamaan. Muuta mahdollisuutta ei laillisesti ole kuin normaali kierros, huomautus, ja lopulta perintään. Omiaan noista tapauksista ei pois saa. Toinen vaihtoehto on pistää polvilumpionvääntäjät koputtelemaan iltamyöhällä asiakkaan ovea,,,yleensä se raha kuitenkin löytyy:).
      Onnea

    • Karhuaja jo

      Luulisi netistä löytyvän valmiita malleja siitä, että miten karhukirje laaditaan. Toimita se hänelle kirjattuna kirjeenä tai käy viemässä itse hänelle, vaadi kuittaus, että on vastaanottanut karhukirjeen ja ota mukaan vierasmies todistajaksi. Jos ei intoa tai osaamista löydy, käänny perintätoimiston puoleen. Oleellista kaikissa perittävissä on se, että SINUN TÄYTYY PYSTYÄ TODISTAMAAN karhuamistoimenpiteet ja se, että tosiaan leikkauksia, värjäyksiä jne on tehty. Jos tuo asiakkaasi rupeaa kettumaiseksi, niin hän saattaa sanoa, ettei hän missään kampaajalla ole käynyt, jolloin tarvitset toisen asiakkaan tms. todistajaksi, että hän tosiaan on käynyt siellä ja jättänyt maksamatta.

      Jatkossa laita tiskille selkeä kyltti, että ei maksua velaksi ja jos jatkossa tulee vastaavia ongelmia, niin soitto poliisille ja kutsut poliisin samantien paikalle. Niinhän taksikuskitkin tekevät, että jos asiakas ei maksa, niin samantien kytät paikalle ja tehdään asiasta rikosilmoitus !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • VOIVOISENTÄS

      Maksumuistutusten kautta perintätoimistolle, jos ei helpommalla maksa.
      Muutenkin tuo asiakkaasi tekemä teko on rikos, joten on syytä tehdä rikosilmoituskin.

    • Mieletön PROVO!!!

      Kuka helvetin URPO yrittäjä tulee SUOLI 24:seen kysyy neuvoa?!?!?! Ei hyvää päivää...

      Tai sit tosiaa täytyy olla todella umpi tyhmä yrittäjä.. Oikee SAAPAS!!

    • rikosilmoitus syyte: petos!! linnareissu hirmu korvaukset mitä mietit viel'

    • kannattaa kysyä

      Eikö kampaamo- ja kähertäjäliitosta saa neuvoja tällaisten tilanteiden varalle?

    • _ :D

      Itseppä en ole

    • Leipä

      Perintään! Törkeää käytöstä.

    • tyhmyydestäsakko

      Typerä aloittaja! On siis ilmeisesti oma yrityskin tällä (ellei tee pimeästi) , eikä ole tähän päivään mennessä tälle parturille selvinnyt, miten peritään maksamatta jääneet laskut.
      Olisikohan syytä mennä koulun penkille tai vaihtoehtoisesti jonkun muun hommiin?

    • Pieni pienyrittäjä

      On törkeetä. Itsekin teki samaisen virheen ja möin laskulla. Oli sen varran törkeä asiakas, että tilasi vielä uudestan toisella nimellä. Lähetin muistutuksen, mutta ei vastausta joten siirsin perintätoimistolle. Yrittäjälle maksuton perintätoimista, en anna nimiä, mutta googlaamalla löytyy.

      Vasta kun PT alkoi karua maksuja niin sain tietää että kyseessä oli sama henkilö. Perittävä summa n. 250€, joka on iso summa pienyrittäjälle. Vaikka ei olisi niin ihan periaatteen takia perin. Huijari maksoi toisen laskun, mutta toinen lasku meni käräjille ulosottoon. Nyt päätös tullut ja PT yhteydessä ulosottovirastoon, miten peritään. Kaikkiaan tästä on kulunut yli puoli vuotta. En usko että mitään ulosotettavaa ja alunperinkään en odottanut näkeväni rahojani, mutta periaatteen takia koska on turhauttavaa tulla huijatuksi tolla tavalla. Ketuttaa myös kuinka paljon tämä maksoi yhteiskunnalle, kuin käräjäoikeudelta pitää saada päätös ja sitten vielä ulosottoviranomaiset.

      • Voimaton yrittäjä

        Kauppiasyrittäjältä vietiin tavaraa maksamatta. Yrittäjä juoksi perään ja sai auton rekisterinumeron ylös.
        Paikallispoliisin neuvo tähän tapaukseen: Turha vaiva lähteä jäljittämään. Yrittäjän itsensä yksin todistusvoima ei riitä jos ja kun rosvo kavereineen sanoo ettei ollut siellä päinkään Suomea kun tapaus sattui. Verovaroilla palkattu oikeusavustaja sitten vielä puolustaa rosvoa ja yrittäjä maksaa viulut menetetyn tavaran lisäksi. Varkaustapauksiin pitäisi olla ulkopuolinen todistaja kuten isoissa marketeissa vartointiliike.


      • ,,,
        Voimaton yrittäjä kirjoitti:

        Kauppiasyrittäjältä vietiin tavaraa maksamatta. Yrittäjä juoksi perään ja sai auton rekisterinumeron ylös.
        Paikallispoliisin neuvo tähän tapaukseen: Turha vaiva lähteä jäljittämään. Yrittäjän itsensä yksin todistusvoima ei riitä jos ja kun rosvo kavereineen sanoo ettei ollut siellä päinkään Suomea kun tapaus sattui. Verovaroilla palkattu oikeusavustaja sitten vielä puolustaa rosvoa ja yrittäjä maksaa viulut menetetyn tavaran lisäksi. Varkaustapauksiin pitäisi olla ulkopuolinen todistaja kuten isoissa marketeissa vartointiliike.

        kyllä riittää todistelu, varsinkin kun se varastettu tuote löytyy sieltä varkaan hallusta.


    • wernerska

      Yrittäjä kantaa aina riskin, että jotain jää saamatta, nämä vaan täytyy hinnoitella, että yritys kestää luottotappiot, eli siirtää maksavien asiakkaiden hintoihin. Muutama prosentti liikevaihdosta on ihan normaalia, aina jää jotain saamatta. Sama juttu jos yrittäjä laittaa viallisen osan johonkin osan koneeseen ja joutuu laittamaan uuden kun ei toiminut, toimimattomasta osasta saa hinnan takaisin, mutta korjaamiseen menevää työaikaa ei korvaa kukaan, eikä sitä, että myös palvelun ostajan yrittäjän kone saattaa seistä viikon viallisen osan takia. Harvemmim ulosotosta mitään saa, koska muut velat meneee aina edelle ja perintäyhtiö ottaa omat kulut ensiksi päältä pois. Yrittämiseen kuuluu aina yrittäriski ja velallisen epärehellisyys on yksi niistä, muitakin riskitekijöitä on.

    • kyllä se siitä

      Jaa a ei toi nyt eroa millään siitä, että minä kävelen jonnekkin koruliikkeeseen ja vien sieltä käsityön hedelmät. Kaippa siinä rikosilmoitus olisi paikallaan.
      Soita nyt ensin perään ja kysy,alkaa aika vaikeet oleen näyttö kun sitä kampaustakaan ei enää ole.

    • miten kävi?

      Kokeile ensin muistutuslappua postin kautta tai sähköpostin. Ja tiedustelu soittamalla. Viimeinen päivämäärä. Jos se ei auta, rikosilmoitus? Perintä? Ja kannattaa isoissa töissä pyytää maksu samantien, eikä myöhemmin. Jos rahaa ei ole silloinkaan, pitäisi henkkarit tarkistaa ja keksiä joku systeemi miten toimia. Miten muut kampaajat tekevät? Älä ota häntä uudelleen kampaamoon, ennen kuin vanha on maksettu. Tai miksi ottaa lainkaan jos ei maksa?

    • anonyyminarkomaani

      Asiakas on tehnyt petoksen: maksettava summa on ollut etukäteen tiedossa ja se on luvattu myöskin maksaa. Mutta tätä on vaikea todistaa, jos kirjallista sopinusta ei ole. Kokeile maksumuistutusta (muista periä siitä muistutusmaksu). Jatkossa kieltäydy tekemästä ko. asiakkaalle mitään ennen maksua

    • vaadi maksua

      Oikeasti yritä todella saada rahasi ja vaadi TIUKASTI maksua ! Jos annat yhden päästä sormiesi läpi niin silloin moni muukin alkaa jättää maksamatta! Käytti sinua todella pahasti hyväksi tuo asiakas!

    • Ei poliisin hommia

      Mitä tahansa vinkkejä annattekin, niin älkää nyt enää höpöttäkö tuota hölmöyttä että maksamattomasta laskusta voisi tehdä rikosilmoitusta poliisille.

      Jos ne jonkun sellaisen ilmoituksen kansliassaan joutuisivat virkavastuulla vastaanottamaankin, niin eivät polisiit lähde maksamatonta asiakasta ovelle haastattelemaan.

      Eivätkä polisiit tai yleinen syyttäjä ikinä nosta tällaisesta asiasta mitään rikosprosessia. Aivan pönttöeinarien niksejä tämä tällainen hölinä kaiken kaikkiaan.

      • vittumitäpaskaa

        Näin just. Ei kai se mikään rikosilmoituksen väärti ole, jos joku jättää laskunsa maksamatta. Sellaista tapahtuu satoja kertoja päivittäin. Turhaa vinkumista.
        On kait sitä poliiseilla muutakin tekemistä. Kyllä ne tällaset vinkujat nauraa ulos.


      • näinsevaanon.
        vittumitäpaskaa kirjoitti:

        Näin just. Ei kai se mikään rikosilmoituksen väärti ole, jos joku jättää laskunsa maksamatta. Sellaista tapahtuu satoja kertoja päivittäin. Turhaa vinkumista.
        On kait sitä poliiseilla muutakin tekemistä. Kyllä ne tällaset vinkujat nauraa ulos.

        taidat itse jättää laskusi maksamatta.
        Ehdottomasti kannattaa aina viedä asiat loppuun saakka.


    • 14+11

      Kannattako alkaa yrittäjäksi, jos ei edes tiedä omia oikeuksiaan????

    • älä anna pompottaa

      Kysy nätisti, että voisko se maksaa vaikka osan entistä laskua. Odota mitä vastaa ja jos haluaa taas maksuaikaa, niin kerro että nyt pitäsi maksaa työstä heti. Ellei pysty maksamaan, niin siirretään aikaa kunnes on saanut säästettyä rahaa. Jos siitä suuttuu, niin anna suuttua. Mutta paras on heti alussa sopia tämä asia. Muuten asiakkaan velka alkaa kasvaa.Ilmaista työtä ei kannata alkaa tekemään. Se on tehtävä asiakkaalle heti selväksi.

      Laita myös muistutuslasku heti menemään ja siihen selitys ellei makseta siihen ja siihen mennessä, joudutaan lasku laittamaan perintään. Itse yrittjänä soitan usein asiakkaalle, jonka maksu viipyy. Useimmiten on asia pystytty sopimaan ja maksujärjestely vaikka vähittäin maksamalla.

      Ehdottomasti älä ala tekmään mitään velkaisen asikkaan hiuksille, ennekuin olet saanut selville, meinääkö hän maksaa.

    • eajlfk

      Kannattaa ehkä vielä koittaa soitella perään, mutta jos ei auta niin jätä jollekin perintäfirmalle toimeksianto. Itse olen käyttänyt oman toiminimeni saatavia periessä Lindorffia. Ottavat yksittäisiäkin laskuja perintään vaikka siitä on heille varmaan enemmän vaivaa kun hyötyä:D Laskun voi jättää perinttään os. www.pikaperinta.fi.

    • kanukki1

      Onko noinkin hirveitä ihmisiä, että hiuksiin tehty työkin pyydetään velaksi ja jätetään maksamatta. Monta kertaa kun lähtee saataviaan hakemaan oikeuden kautta on lopputuloksena, että samoihin vetää.

      Laita liikkeen seinälle kyltti. Maksu etukäteen. Kiitos.

    • -Poliisiasia-

      Polisille ilmoitus. Tuo on samanlainen petos kuin taksista karkaaminen.
      Tietysti pitää olla näyttö että olet kampauksen tehnyt eikä joku toinen parturi.

      • tyhmiä täynnä

        Poliisille! Mitä vittua se poliisille kuuluu? Urpo!


    • hieroja2

      Hierojana toiminut...
      Yksi asiakas varasi monia aikoja ja saapui niille kun itselle sopi. Peruuntumista johtuen annoin sitten yhden ajan toiselle ja eikö saapunut ja itkenyt että tarvitsee ny juuri sitä aikaa. Ei saanut. Kerroin, että edellisen peruuttamattajättämisen vuoksi annoin ajan toiselle. Ei ymmärtänyt vaikka itsekin oli yrittäjä, että olin näin tehnyt.

      Yksi asiakas on jättänyt maksamatta. Tyttärensä hieronnat 5 kertaa kävi. Ajattelin, että kun alaikäinen, niin annetaan maksu vanhemmalle, ei maksanutkaan. Ei edelleenkään ole maksanut.... Toiste en velaksi ole hieronut, on se sen verran raskasta työtä kuitenkin..

    • Nimim. suomi24

      On tämä hauskaa, kun jengi tarttuu simona näihin palstan täkyihin! Provo. Haloo! Kukaan oikea yrittäjä ei kyselisi täällä tuollaista!!

      • turha3

        Turha viestisi


    • huhhuh1

      Aika kallis paikka... 200€ 4 päänleikkuusta??????????? yleensä selviäis vajaal satasel...

      • Epäilen et on kyse hiusten pidennyksestä, eikä ole viel edes kallis paikka kysees. Itselläni ollut kalleemmat jatkot yksistään työ päälle. Mut halvimmillaan saa 200€:lla.


      • tai värjäys

        Sille yhdelle tehtiin permanentti leikkauksen lisäksi.


    • takuupalvelu

      Cannonball MC.

    • Eiks toi ole petos nimikkeellä yhä edelleen? Niin et poliisilaitokselle tekeen ilmoitusta petoksesta. Ja pikapuoliin. Jos asiakas maksaa voi ilmoituksen perua. Mut tulee ainakin listattua hänen vilppinsä ja jossain kohtaa se kyllä kostautuu hänelle, useimmiten.

    • Perintään vaan

      Niillä liivihemmoilla on nykyään toimenkuvana myös perintä. Sinä saat omasi ja perijä hyvän katteen. Yleensä jo ilmoitus että lähtee kyseiseen perintään tuottaa tulosta.

    • Lievä petoshan toi on, eli poliisille vaan rikosilmoitusta.

    • KESÄLOMA:)

      Mutta mullapa alko tänään KESÄLOMA jeeeeeeeeeeeeee:D Toivottavasti myös sulla kampaaja. Neuvoja tuskin enään tarvitset? ;)

    • .................

      Jos laskuttanut, niin saat ne ulosoton kautta? Voit myydä sen laskun perintäfirmalle, niin saat heti rahat tilillesi?

      Sanot sille, ettei ole mahdollista tulla, ellei entisiä ole maksettu.

    • Petoksena ei etene

      > Lievä petoshan toi on, eli poliisille vaan rikosilmoitusta.

      Ainoakaan laskunsa maksamatta jättänyt ei ole saanut Suomessa rangaistusta petoksen nimikkeellä.

      Oikeudessa pitäisi saada maksun laistaja tunnustamaan, että hän hankki tavaraa etukäteissuunnitelman ollessa sellainen että ei ollut aikomustakaan maksaa niitä. Tai jos ei tällaista tunnustusta saada, kantajan pitäisi pystyä juridisesti osoittamaan että ostajalla oli tällainen tarkoitus.

      Kumpikin ovat käytännössä mahdottomia. Joten petosta ei pystytä osoittamaan, eikä rangaistusta petoksesta myöskään voida langettaa.

      Se että ei ole varaa maksaa ostoksiansa ei ole millään rikosnimikkeellä kulkeva rikos. Kunhan (sanottuna..) aikomuksena oli alun perin maksaa ostoksensa.

      Juuri tämän vuoksi poliisi tai yleinen syyttäjä ei laita rikkaa ristiin, vaikka rikosilmoituksen tekijä kuinka väittäisi petoksen tapahtuneen. Näyttö on mahdotonta, eikä prosessi etene minnekään.

      Ostaja toki voidaan määrätä laskurästeistään ulosottoon, mutta se on eri asiaa.

      • Kun asiakas oli tiennyt laskun loppusumman jo etukäteen! Niin eikö se ole silloin petos jos teettää työn ja ilmoittaa lopuks et nyt ei ole rahaa. Kyllä mä ainakin oletan et kampaaja veloittaa heti,tehdystä työstä. Eriasia tietenkin jos etukäteen on sovittu maksuajasta,mut aloittaja puhuu kyllä aivan toisin. Sit voi kai nykyään syödä myös ravintolassa ilmaiseksi, asua hotellissa ilmaiseksi ja ajaa taxilla ilmaiseksi,käydä kampaajalla ilmaiseksi jne. Hieroojankin vois pyytää kotiin ja sanoa et oli tarkoitus maksaa, mut nyt vaan ei ole rahaa. Ei hitto,ei se näin voi mennä! Eikä mennyt ainakaan muinoin,kaikki nuo oli petoksia! Onnekseni en ole pien yrittäjä!


      • linnaa tuli
        anni-ajaton kirjoitti:

        Kun asiakas oli tiennyt laskun loppusumman jo etukäteen! Niin eikö se ole silloin petos jos teettää työn ja ilmoittaa lopuks et nyt ei ole rahaa. Kyllä mä ainakin oletan et kampaaja veloittaa heti,tehdystä työstä. Eriasia tietenkin jos etukäteen on sovittu maksuajasta,mut aloittaja puhuu kyllä aivan toisin. Sit voi kai nykyään syödä myös ravintolassa ilmaiseksi, asua hotellissa ilmaiseksi ja ajaa taxilla ilmaiseksi,käydä kampaajalla ilmaiseksi jne. Hieroojankin vois pyytää kotiin ja sanoa et oli tarkoitus maksaa, mut nyt vaan ei ole rahaa. Ei hitto,ei se näin voi mennä! Eikä mennyt ainakaan muinoin,kaikki nuo oli petoksia! Onnekseni en ole pien yrittäjä!

        Juu näin on, Porissa eli aikoinaan joskus -60 luvulla mies, joka kävi ravintoloissa eri kaupungeissa syömässä oikeen pitkän kaavan jälkeen ja kun tuotiin lasku niin kaveri poistui maksamatta , mutta loppujenlopuksi kiini jäi ja muistaakseni ehdonalasta tuli, tai joutuiko kiven sisään.


    • ewtert

      Huonompi tilanne. Helpointa taitaa olla, että merkitset saatavasi tappioksi. Unohda perintätoimistot ja ulosotot. Niistä tulee vain lisää tappiota. Itse ei kannata alkaa perimään, koska siinä joutuu itse ongelmiin.

      Ei saa olla liian hyväuskoinen. Älä tee asiakkaalle uusia töitä ennen kuin vanha työ on maksettu. Muista, että suullinen sopimus on pätevä, mutta sitä on lähes mahdoton todistaa, jos toinen osapuoli päättääkin väittää, että sellaista ei ole tehty. Sen takia kannatta tehdä aina kirjallinen sopimus, johon hankitaan ulkopuolinen todistaja.

      • ..............

        Kyllähän tämä parturi voi myydä sen laskun jollekkin firmalle, hän saa itse rahat heti tilillensä!


    • köyhtynyt

      Näitähän sattuu sen takia että ihmisiä joutuu maksuvaikeuksiin. Siinä ei välttämättä auta mikään perintä tai ulosotto kun rahaa ei yksinkertaisesti ole. Tietenkin tuo asiakas jätti tieten tahtoen maksamatta mutta luultavasti sen takia että henk koht talous on kaatumassa päälle ja kampaus piti saada, suomalainenhan pitää kulissit pystyssä viimeiseen asti.

    • yks vaan

      Perintään vain, niin minä sain saatavani. Tai kun henkilö tulee uudestaan niin maksakoon kyseisen summan ja jos, ei niin uuttakaan hoitoa ei tule ennenkuin maksu on suoritettu. Kyllä näitä selityksiä löytyy miks, mennä parturiin jos, ei oo fyrkkaa?

    • Oppia ikä kaikki...

      Enpä tiedä voitko asialle enään tässävaiheessa yhtään mitään. On vain sana sanaa vastaan. Olis kannattanut soittaa poliisit paikalle silloin kun asiakas oli vielä tiloissasi...mutta mistäpä olisit voinut tietää ettei hän aijo maksaa ollenkaan. Jos joskus jatkossa käy näin, niin soita poliisit paikalle heti kuin asiakas sanoo ettei hänellä olekkaan varaa maksaa. Sehän on ihan sama kun joku ajaa taxilla ja sanoo sit ettei ole rahaa. Taxi kuski soittaa myös poliisit paikalle...samoin jos meet ravintolaan syömään niin et voi sanoa syötyäsi ettei sulla olekkaan rahaa maksaa. Asiakkaasi olisi pitänyt kertoa rahattomuutensa ennen kuin aloit mitään työtä tekemään, jolloin olisit voinut päättää teetkö velaksi vaiko et.

      • rahaa on

        Kaikkien kannalta on paras, et ei persaukiset hae mitään maksullisia palveluita ennekö niillä on rahaa, ei kampauksia, tehköön ite, ei taxiajeluita, kävelkööt, ei ravintolaan syömään tehköön ite ruokas, ei hierojalle olkoon kipee ym.


      • rahaa on kirjoitti:

        Kaikkien kannalta on paras, et ei persaukiset hae mitään maksullisia palveluita ennekö niillä on rahaa, ei kampauksia, tehköön ite, ei taxiajeluita, kävelkööt, ei ravintolaan syömään tehköön ite ruokas, ei hierojalle olkoon kipee ym.

        Ihan samaa mieltä,ei osteta palveluja jos ei ole maksaa. Käsittääkseni varaton voi hakea tukea tarpeelliseen menoerään sosiaalihuollosta.Tuskin saa kampaukseen,mut hiustenleikkuun ehkä. Taxilla ajeluun tuskin, linja-autoon kuukausikortti mahdollisesti, ravintolassa syöntiin ei,mut ruokaan rahaa uskoisin saavan. Eikä ole synti olla köyhä,mut huijarit on rupu sakkia!


    • miljoona bisnestä

      Höpö höpö. Kaikista ei ole yrittäjiksi. Kurssille kurssille!

      • visakortti.

        Ei se nyt ole yrittäjän vika jollei asiakas maksa......


    • alalla 30v.

      näit on vuosien varrella nähty muutama. Taxikuskikamulta otin oppia viimeksi. "mukavan; ei nyt ole rahaa"- jutustelun lomassa kävelin ovelle ja pistin sen lukkoon (saa sisäpuoleltakin auki vain avaimella) Sanoin asiakkaalle, että soitan nyt poliisit paikalle ja katsotaan siitä sitten, miten jatko etenee. No, soitti kaverin paikalle maksamaan, ja pääsi kampaamosta ulos. Tuskimpa tulee toista kertaa...

    • ???

      Jos käytät kikkaa kolme ja leikkaat kaljuksi. Tuleeko itsellesi syyte ja maksua hiusten pilaamisesta???

    • moikka4

      jättikö masa maksamati navetan taakse jossa annat mul 5000e se maksaa

    • duutiduu

      Teet sille laskun ja lähetät postissa eräpäivä laskuun... jos ei maksua tuu niin sitten kannattaa kysyä joltai fiksummalta.. esim ulosotto mies?

    • en petä enää itseäni

      ENSIN RAHAT KÄTEEN JA SITTE VASTA TYÖ - menetemä toimii aina.

      Ei pääse kukaan livahtamaan pois maksamatta.
      Sama periaate pätee myös esim. nettikirpputoreilla, eli kun ostaja on maksanut tuotteen tilille, lähetät sen vasta maksun jälkeen postitse hänelle.
      Tällöin ei tarvitse jälkeenpäin itkeä omaa naiviiuttaan, jos asiakas jättää maksamatta.

      Älä huijaa itseäsi luottamalla idiootteihin :)

      Kaikkea hyvää, toivottavasti homma selviää !

    • kekkilänkanankakka

      Kerro asiasta poliisille tai laita liivimiehet perään.

    • Belle Donna

      Voi Witt Watt wot kyllä on luusereita suomen maas 200e on paljon rahaa,vaikea sanoa mitä tässä tilanteessa pitäis tehdä,oikeudessa tietenkin mutta kannattaaako se ku saa maksaa oikeus kuluja niin paljo! Onnea kuitenkin että saisit rahasi,tälläisiltä pitäis vaatia rahat etkuäteen ja paskat kun hulluja moneen junaa!

    • minä tekisin

      Tee rikosilmoitus!

    • yleensärehellisiä

      Suomalaiset asiakkaat ovat yleensä hyvin rehtejä ja maksavat. Nämä ikävät tapaukset on hyvin poikkeuksellisia. Sillä he ratsastavatkin, kun normaalisti asiakkaat maksavat jos ei rahaa ole mukana, niin seuraavalla kerralla ja välistä jo etukäteenkin seuraavan kerran.
      Harmillisia nämä vähäisetkin pummit ovat. Pienyrittäjä tekee kovan työn eikä sen vertaa kunnioita että maksaisi. Sana kylillä kuitenkin kulkee, jos ei pyynnöstä huolimatta maksele. Sekin on sitten aika ikävää... pummin kannalta.

    • vitun tyhmätyrittäjä

      On suomessa VITUN tyhmiä yrittäjiä jos tollasia pitää täällä kysellä!!!

    • EL.ak:IM

      voiV

      Järjestäytykää. Sopikaa kaikki kampaamot, ettei kyseistä mimmiä enään palvella. Liittykää liittoon hyvät ihmiset. Sitten tehkää rekisteri ketä ei palvella.

    • §viilaaja

      Joku jo antoin seuraavan linkin täällä, jossa on selvät ohjeet:

      http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/kuluttajalle/raha-asiat/maksuviivastykset/perinta/

      Suullinen sopimus on sopimus ja pätee oikeudessa. Ongelma on siinä, jos on sana sanaa vastaan, jolloin on vaikea todistaa, mikä oli hinnaksi sovittu. Kaikki velat voi kuitenkin velkoa käräjäoikeudessa, jos maksumuistutukset ja maksuvaatimukset ei auta.

      Lähetät asiakkaalle laskun kotiiin jossa otsikkona on laskun sijaan Maksumuistutus ja voit lisätä linkin ohjeiden mukaan lisämaksut ja korot halutessasi.

      Voi myös tehdä kirjallisen sopimuksen asiakkaan kanssa uudesta eräpäivästä ja maksun summasta, jos asiakkaalla ei oikeasti ole varaa maksaa, mutta haluat pitää asiakkaan.

      • Kuka tollaista asiakasta haluaa pitää? Asiakkaana on kuin paise pyllyssä!


    • §viilaaja

      Asiaa ei siis kannata alkaa suullisesti selvittellä paikan päällä, vaan lähetät tai annat hänelle paperisen maksumuistutuksen, jossa on haluamasi summa.

      Lisää tietoa laeista löytyy kirjoista, joiden aihe on velvoiteoikeus.

    • §viilaaja

      "Asiakas tuumasi sitten maksu vaiheessa että onnistuuko maksu muutaman päivän kuluttua kun hän saa silloin tilin. No eipä mun auttanut kuin myöntyä ja sovittiin eräpäiväksi 14.6."

      Lasku olisi kannattanut antaa heti, merkitä eräpäiväksi 14.6. Edellisestä saa kuvan, että mitään paperia ei tehty vaan sovittiin vain suullisesti.

    • §viilaaja

      Huomatus vielä, että asiakkaan pitää tietää hinta etukäteen, tai hinta-arvio, tai muuten asiakas voi väittää laskua kohtuuttomaksi ja riitauttaa laskun.

      • hinnat näkyy

        Kampaamojen hinnat on, tai pitäs olla ikkunassa ja kampaamossa sisällä .Monilla on myös kotisivut joissa hinnasto.


      • §viilaaja
        hinnat näkyy kirjoitti:

        Kampaamojen hinnat on, tai pitäs olla ikkunassa ja kampaamossa sisällä .Monilla on myös kotisivut joissa hinnasto.

        Moni työ tehdään myös asiakkaan luona.


      • en tiedä ketään
        §viilaaja kirjoitti:

        Moni työ tehdään myös asiakkaan luona.

        Kyllä tuo on aikas harvinaista, jos on liikkeenharjoittaja ja aukioloajat niin ei sieltä lähdetä kenenkään kotiin mitään tekeen, varsinkin yksinyrittäjä joita puolet parturikampaajista, sillonhan liike olis kiinni, ei kyl kantsi lähteä sieltä pois.
        Permanentteja ja muita käsittelyjä aika hankalakin tehdä asiakkaan kotona kun ei siellä ole sitä kampaajan pesuallasta.


    • T.pyyntö26

      Tee Poliisille rikosilmoitus petoksesta. Asiakas työtä tilatessaan tiesi ettei hänellä ole rahaa joten ihan selvä petostapaus. Jos asiakkaalla olisi ollut ko. summa mutta jollain syyllä olisi kieltäytynyt maksamasta se olisi vain tavallinen yksityisoikeudellinen tapaus mutta tuo on selvä rikos.

    • Ole kovana

      Palkkaa moottoripyörä jengi perimään summa. He eivät varmasti ota 200euroa noin
      helposta hommasta eivätkä tarvitse kuittia.

      • §viilaaja

        Kerro miten ja mistä ja minkä moottoripyöräjengin saa hoitamaan jonkin homman, kun täällä jatkuvasti asiaa toistellaan.

        Pelkkä legenda.


      • motoristi en kerhola
        §viilaaja kirjoitti:

        Kerro miten ja mistä ja minkä moottoripyöräjengin saa hoitamaan jonkin homman, kun täällä jatkuvasti asiaa toistellaan.

        Pelkkä legenda.

        Täällä Tampereella ainakin on sellainen motoristijengi nimeltään Bandidos, en tiedä tulisivatko, mutta jotain rikoksia vissiin ovat tehneet, sitte tietty eri, jos tuntee jengistä jonkun.


    • MARJA -yrittäjät

      Marja yrittäjät jättävät laskun maksamatta yhteiskunnalle

      Tämä on sitä NYKYAIKAISTA ORJAKAUPPAA eli IHMISKAUPPAA, jossa köyhiä käytetään hyväksi. Ruotsissa tämä on lopetettu juuri tästä humanitäärisistä syistä, vaikka se olisi ollut Ruotsille hyvä bisnes. TÄMÄ EI MILLÄÄN EROA SEKSIBISNEKSESTÄ, jossa prostituoidut tekevät likaisen kenttätyön ja sutenöörit keräävät vain rahat. Tässä MARJA BISNEKSESSÄ hyväksikäytettävän työ on vain erilainen. Tässä bisneksessä loukataan suomalaisten jokamiehen oikeuksia, työnantajien tasavertaisuutta (suomalaiset marja -"yrittäjät" ja poimijat eivät maksa mitaan sosiaalikustannuksia ja veroja valtiolle), hyväksikäytettäville ei makseta mitään oikeudenmukaista palkkaa ( ainoastaan alihintaista korvausta (€/ kg) poimituista marjoista ), viisumien myöntämisessä kikkaillaan lakipykälillä, POIMIJAT OVAT SIIS YRITTÄJIÄ, EIVÄTKÄ TYÖNTEKIJÖITÄ !!! ??? MIKÄ ON HEIDÄN LY -TUNNUS ??? Viisumit myönnetään siis hyvin tulkinnanvaraisin perustein. JOS KUTSUT THAIMAASTA IHMISIÄ MARJANPOIMINTAAN YKSITYISENÄ HENKILÖNÄ, NIIN VIISUMIA EI MYÖNNETÄ, VAIKKA KUINKA KAIKKI PAPERIT OLISI KUNNOSSA JA VAKUUTTAISIT YLLÄPITÄMÄÄN KAIKKI KUSTANNUKSET JA MATKAKULUT. KAIKKI TÄMÄ ON NÄHTY JA KOETTU TOSI KATKERASTI OMAKOHTAISESTI !!!!
      Thaimaalaiset kutsutaan tänne OMALLA KUSTANNUKSELLAAN JA HE JOUTUVAT TÄÄLLÄ MAKSAMAAN KAIKKI KULUT ( myös rahanlainaajien huimat korot).Yrittäjinä he eivät myöskään täytä viisumilaissa asetettuja määräyksiä yritystoimainnalle.
      KUN SIIS RAHAA ON RIITTÄVÄSTI LIIKKEELLÄ NIIN LAKIPYKÄLILLÄ VOIDAAN SOPIVASTI KIKKAILLA JA MORAALIKÄSITTEITÄ VOIDAAN VENYTTÄÄ. NÄIN TOIMII MEIDÄN "VÄHITEN KORRUPTOITUNEEN" VALTION VIISUMIVIRKAMIEHET KEHITYSMAASSA.

    • Jarmo229

      http://www.naked-julia.com/?uid=402231

    • Alalla 20v

      JOS jostain syystä joudun antamaan maksuaikaa,
      vaikkapa vain yhden päivän niin kirjoitan AINA laskun johon otan asiakkaan
      ALLEKIRJOITUKSEN.
      Todella harvoin alalla tulee vastaan näitä "voi että kun kukkaro jäi kotiin"-tyyppejä.
      Tai että huomenna vasta tilipäivä...
      En itse voi käsittää miksi kampaajalle tullaan jos siihen ei ole varaa!
      Hinnasto näkyy kadulle,löytyy sisältä,on nettisivut ja naamakirjat joissa selkeät hinnat.On kassalla lappu jossa lukee maksu käteisellä tai pankki-ja luottokortilla,
      ei maksuaikaa tai pankkisiirtona.
      Ja silti näitä "onnistuuko maksu huomenna "-asiakkaita siinä kassalla uuden tukkansa kanssa muutama vuodessa tulee..

      Rahani olen yhtä poikkeusta lukuunottamatta aina saanut.
      Laitoin laskun perintään kun ei lukuisten muistutuslaskujen ja henk.koht soittojen jälkeenkään maksanut.Käytin perintää joka ei maksanut mitään.
      Sieltä soitettiin ajan myötä että tuskin tulen rahojani saamaan,
      asiakkaalla kun oli niin paljon muitakin velkoja perinnässä.

      Uutta työtä ei tietenkään tehdä jos vanha tukka maksamatta.
      Tsemppiä,vahingosta aina viisastuu!
      Ota yhteys asiakkaaseen ja sano että lasku pitää maksaa.
      Jos mutisee jotain niin sano että valitettavasti minun pitää se laittaa perintään
      jos sopimukseen ei muuten päästä.

    • tuttu tilanne

      laita ilmaiseen perintään ja soita työpaikalle että kaikki saa tietää ja voit käydä myös feisbuukissa katsomassa onko sivuja ja kertoa siellä jotta kaikki tutut tietävät miten hoitaa kampaajakäynnit. kokeile perintätoimisto p plania

    • valkolainen

      ainakin monet mustalaiset tekee näin teetetän työ ja jätetään maksamati

      • Maksellaan-itse

        Meillä tehdään vakiona kaikki mustalaisten tilaamat työt, koska ei voi kieltäytyä rasismin takia. Kun ne jättää maksamatta, niin maksetaan ne sitten vaan itse. Silloin ei joudu Pasilaan kuulusteltavaksi rasismirikoksesta.

        Noinhan kävi pari viikkoa sitten sille bensamyyjälle joka ei suostunut myymään romaneille mittarista bensaa, vaan vaati niitä tankaamaan korttimaksulla automaatista.


    • Anonyymi

      ammu se

    • Anonyymi

      Yritäjä saa kaikki kulut ja tappiot poistoon ja berotukseen ei siitä ole mitään kulujä tallae äihaj oikein kun ajelee palkansaajien maksamillammautoillamja bejsoilla, ilmasiksi

    • Anonyymi

      Kävin kampaajalla 2021 otin hiustenleikkauksen ja värjäyksen teki yhteensä 80 euroa maksoin 20 euroa otin tilinsiirrolle 60 € nyt vasta sain maksettua 2 euroa kyseistä laskusta mietin kun pitää ehkä soittaa aika kampaajalle tälle samalle niin ottaako hän minut asiakkaaksi kun olen velkaa hälle . Osaisiko joku vastata tähän ?

      • Anonyymi

        Kyllä se 2 euron maksaminen selvästi osoittaa, että sinulla on vakaa aikomus vähitellen suorittaa koko 60 euron velka pois.

        Varaa siis vaan huoletta aika sille samalle kampaajalle. Käsket lisätä uuden summan vaan sinne vanhaan valmiiseen piikkiin.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      983
    2. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      956
    3. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      850
    4. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      741
    5. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      76
      737
    6. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      46
      719
    7. Vornanen alkaa olla kusessa

      Kaikki vanhat synnit on kaiveltu esiin ja niitä tosiaan näyttää olevan. Poliisin asussa esiintyminen vaaliteltalla, työt
      Joensuu
      82
      702
    8. Emme näe enää koskaan

      Näin ainakin uskon. Mutta ei hätää, et menetä yhtään mitään minussa. Sen kai jo tiesitkin. Hyvää vappua ja kesää. Toivon
      Ikävä
      34
      697
    9. Mitäs meinaatte vappuna

      ikävöivät ihmiset?
      Ikävä
      108
      684
    10. Mitä teet mies

      Tälleen vappuaattona? Mietityttää, että onkohan sulla joku nainen, jonka kanssa vietät vapun? 😔
      Ikävä
      20
      670
    Aihe