Automaattia olen ajatellut parin manuaali Audin jälkeen. Oikeasti kyllä pelottaa palstalla esitetyt kuvaukset automaatin vioista ja kovista kustannuksista.
Onko noiden kestävyydellä oikeasti mitään eroa?
Manuaali vai automaatti?
9
1429
Vastaukset
- AudiA5
VArmaan aika oleellista on se, mitä Audia olet ostamassa, eli minkälainen automaatti siihen tulisi. Itse olin manuaalimies henkeen ja vereen, kunnes mutama vuosi sitten tulivat erinomaisesti toimivat kaksoiskytkin vaihteistot ja toki nykyään on myös erinomaisia "perinteisiä" vaihteistoja. Enää en aio palata manuaaliin.
A3 Audin vaihteisto on sama kuin Golfissa ja niissä on ainakin joidenkin moottoreiden/mallisarjojen osalta ollut ongelmia. Suurempien Audien s-tronic vaihteisto on Audin omaa tuotantoa, eikä niissä ole tietääkseni ollut mitään ongelmia. Multitronicista en oikeastaan tiedä juuri mitään. - 46 tkm ja poks
Multitronic on susi, siitä kannattaa pysyä erossa.
- korjaamoyrittäjä
Multitronic on ihan paras. Suosittelen lämpimästi.
- mietinnän aika
Onko tuo multitronic se perus automaatti Audeissa? Ja missä tuo s-tronic on? Olisiko manuaali luotettavampi sittenkin?
- yksinkertaista
Manuaali on aina luotettavampi kuin automaatti koska vähemmän liikkuvia/kuluviaosia.
- AudiA5
Multitronic on portaaton "variaattorivaihteisto", jota käytetään kaikkein pienitehoisimmissa A4 ja A6 malleissa.
S-tronic on 7 portianen kaksoiskytkin vaihteisto, joka A3 Audin tapauksessa on sama vaihteisto kuin Golfissa, mutta suuremmissa Audeissa se on Audin "oma" vaihteisto ja huomattavasti kestävämpi kuin Golfin/A3:n DSG.
Joku kirjoitti, että manuaali on aina kestävämpi, periaatteessa ehkä totta, mutta silti itse en välttämättä tuota aina allekirjoita. Kunnollinen automaatti kestänee siinä missä manuaalikin ja varsinkin jos manuaalilla ei osaa ajaa, eli jos kuski esimerkiksi luistattaa jatkuvasti kytkintä, niin kyllä se manuaalikin poksahtaa. - Auuuudi
Itsellä A4 Multitronic -10 ja hyvin on toiminut tähän asti. Sen verran ihastunut tuon helpoköyttöisyyteen, etten käsivaihteista enää jatkossa osta. Toki oikea käyttö varmasti vaikuttaa ikään. Keski-ikäisen asiallisella ajotyylillä ajelevan naisihmisen käsissä "toivon" sen kestävän piiiitkäääään. Tulen sitten kertomaan 10 vuoden kuluttua, miten kävi:)
- Anonyymi
miten kävi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
miten kävi?
ei vielä ole kymmentä vuotta mennyt...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272900Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332545- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542249Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241870Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3911706Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041652- 3111561
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446