Manuaali vai automaatti?

manuaalikin ok

Automaattia olen ajatellut parin manuaali Audin jälkeen. Oikeasti kyllä pelottaa palstalla esitetyt kuvaukset automaatin vioista ja kovista kustannuksista.

Onko noiden kestävyydellä oikeasti mitään eroa?

9

1636

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AudiA5

VArmaan aika oleellista on se, mitä Audia olet ostamassa, eli minkälainen automaatti siihen tulisi. Itse olin manuaalimies henkeen ja vereen, kunnes mutama vuosi sitten tulivat erinomaisesti toimivat kaksoiskytkin vaihteistot ja toki nykyään on myös erinomaisia "perinteisiä" vaihteistoja. Enää en aio palata manuaaliin.

A3 Audin vaihteisto on sama kuin Golfissa ja niissä on ainakin joidenkin moottoreiden/mallisarjojen osalta ollut ongelmia. Suurempien Audien s-tronic vaihteisto on Audin omaa tuotantoa, eikä niissä ole tietääkseni ollut mitään ongelmia. Multitronicista en oikeastaan tiedä juuri mitään.

• 46 tkm ja poks

Multitronic on susi, siitä kannattaa pysyä erossa.

• korjaamoyrittäjä

Multitronic on ihan paras. Suosittelen lämpimästi.

• mietinnän aika

Onko tuo multitronic se perus automaatti Audeissa? Ja missä tuo s-tronic on? Olisiko manuaali luotettavampi sittenkin?

• yksinkertaista

Manuaali on aina luotettavampi kuin automaatti koska vähemmän liikkuvia/kuluviaosia.

• AudiA5

Multitronic on portaaton "variaattorivaihteisto", jota käytetään kaikkein pienitehoisimmissa A4 ja A6 malleissa.

S-tronic on 7 portianen kaksoiskytkin vaihteisto, joka A3 Audin tapauksessa on sama vaihteisto kuin Golfissa, mutta suuremmissa Audeissa se on Audin "oma" vaihteisto ja huomattavasti kestävämpi kuin Golfin/A3:n DSG.

Joku kirjoitti, että manuaali on aina kestävämpi, periaatteessa ehkä totta, mutta silti itse en välttämättä tuota aina allekirjoita. Kunnollinen automaatti kestänee siinä missä manuaalikin ja varsinkin jos manuaalilla ei osaa ajaa, eli jos kuski esimerkiksi luistattaa jatkuvasti kytkintä, niin kyllä se manuaalikin poksahtaa.

• Auuuudi

Itsellä A4 Multitronic -10 ja hyvin on toiminut tähän asti. Sen verran ihastunut tuon helpoköyttöisyyteen, etten käsivaihteista enää jatkossa osta. Toki oikea käyttö varmasti vaikuttaa ikään. Keski-ikäisen asiallisella ajotyylillä ajelevan naisihmisen käsissä "toivon" sen kestävän piiiitkäääään. Tulen sitten kertomaan 10 vuoden kuluttua, miten kävi:)

• Anonyymi

miten kävi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

miten kävi?

ei vielä ole kymmentä vuotta mennyt...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      46
      3108
    2. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      46
      2901
    3. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      51
      2525
    4. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      51
      2514
    5. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      32
      2106
    6. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      58
      1860
    7. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      45
      1779
    8. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      43
      1636
    9. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      48
      1572
    10. Mitä sitten odotat

Jos seurailet vain tekemisiäni
      Ikävä
      26