Berctesgaden & Königssee vai Kotkanpesä

-kummassa vierailla?

Hei! Olen heinäkuun loppupuolella lähdössä lomalle Salzburgiin, josta ajattelin tehdä pienen opastetun retken Saksan puolelle. Kumpaa suosittelisitte, retkeä Berctesgadenin ja Königsseen (kuulemma kauniisiin) maisemiin vai retkeä, jossa käydään pelkästään Hitlerin Kotkanpesällä? Jos sää on pilvinen, niin Kotkanpesä ei varmaankaan kannata, mutta kumman valita, jos sää on hyvä? Kauniit maisemat ja pikkukylät kiinnostavat siinä missä historian havinakin.

Kiitos!

P.S. Tässä on matkanjärjestäjän kuvaus matkoista:

http://www.salzburg-sightseeingtours.at/rundfahrten_detail.php?tourid=90&lang=1

http://www.salzburg-sightseeingtours.at/rundfahrten_detail.php?tourid=25&lang=1

6

510

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 16+16

      Jos sulla ei ole erityistä syytä käyttää valmiita matkoja niin mene omatoimisesti. Homma hoituu suunnilleen näin kun tällä sivustolla on kerrottu http://www.bigboytravel.com/germany/berchtesgaden/gettingtoberchtesgaden Pointtina siis on se että voit itse valita mitä nähdä ja millä aikataululla.

      Kotkanpesään ei kannata mennä jos on täysin pilvistä -> ei näe maisemia eikä itse paikkaakaan kunnolla.

    • alppifani

      16 16 - sama huono sää koskee myös Königsseetä, sateella ympäröivät vuoret katoavat näkyvistä. Mutta kauniilla säällä vallan lumoavaa, etenkin kun menee laivalla järvelle - rantahan on varsinainen turistirysä kojuineen. Suosittelen kuitenkin tätä enemmän kuin Kotkanpesää, joka ei itse asiassa ole edes kovin korkealla eikä se ole kuin tyyris ravinteli tänä päivänä. Ennemmin menee gondolilla Jennerille maisemia ihailemaan ilman kauheaa turistilaumaa, saa kierrellä ja katsella rauhassa upeita maisemia. Ja onhan noilla nurkilla vaikka mitä muuta kivaa, on kesäkelkkarataa, sadesäällä kannattaa viettää aikaa suolakaivoksessa, jossa sielläkin huisi liuku alas, upea luonnonpuisto houkuttaa sekin patikoimaan jne. Nettisivulla on läjäpäin hyviä vinkkejä. Eli suosittelen ihan omatoimista liikkumista ;)

    • 16+16

      ^Mä nyt lähinnä tarkoitin sitä että kun on Kotkanpesässä täysin pilvisellä säällä niin on itsekin niiden pilvien sisällä ja näkyvyys on sen mukainen.

      Kotkanpesässä ehkä enneminkin käydään sen historian takia kuin pelkästään maisemien jotka tietysti ovat iso plus kokemukselle. Jos historia kiinnostaa enemmänkin niin http://www.obersalzberg.de/obersalzberg-home.html?&L=1 on aivan siinä kohdilla josta lähtee bussit kipuamaan Kotkanpesään.

    • Jos tykkää.

      Aatu ei itsekään käynyt kovin mielellään Kotkanpesällä.

    • Aadolf suuri

      Mene Kotkanpesään oli keli mikä tahansa niin käymisen arvoinen paikka se on kultaisine hisseineen, ja vaikkei aatu nyt siellä maalitauluna paljoa viittinyt olla, niin rinteiltähän löytyy muiden pamppujen huviloita, aatun huvilahan pantiin matalaksi.
      Itse kyläkin on todella kaunis vuoristikylä johon kannattaa tutustua.

    • Pientä hiontaa !

      No ehkä kannatais ensin selvittää mikä on kotkanpesä ja mikä on Berchtesgaden.
      Viimeksi mainittua ei pidä sekoittaaa kotkanpesään, joka on korkeammalla. Hiltunen ei käynyt kuin 6 kertaa kotkanpesässä.

      Kaikki filmit pääsääntöisesti kuvattu alempana Berchtesgadenissa jossa kuuluisa maisemaikkuna.
      Aatun talon jäännökset ovat kyllä nähtävissä metsässä. Keltaiset taulut kieltävät vierailut metsässä. Talon jäännökset kyllä löytyy metsän siimeksestä !
      Rohkeasti patikoimaan Hotelli Zum Türkenin takaa>>>>

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2092
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1966
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1905
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1326
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe